1 редакція від 20.04.2022 2 редакція від 21.04.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:0483-1281-1035-2050
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕП-4002/03-21 від 04.04.2022
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6» (VІІ черга будівництва)
Код проектної документації
PD01:9742-4623-6337-0537 №ФД-09-21-7-П від 2021-02-04 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:0483-1281-1035-2050, EX01:0483-1281-1035-2050
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021), інший Фонтанська дорога , б. 6 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХАНБЕР" (33311711)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
КОСІОГЛУ ІРИНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 005136)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ЦИБУЛЬСЬКА ОЛЕНА ВАСИЛІВНА (АЕ 006570, АЕ 000744)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
З питань охорони праці
ГЕРЖОД КАТЕРИНА ЛЕОНІДІВНА (АЕ 002757, АЕ 006556)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
З питань експлуатаційної безпеки
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Сітнікова Євгенія Олегівна (АА 001544)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
СТЬОПІЧЕВ АНТОН МИКОЛАЙОВИЧ (АР 019496, АЕ 004839, АР 003239)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9742-4623-6337-0537
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ" (41691303)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1242.2 Гаражі підземні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
04.02.2021
Номер проектної документації
ФД-09-21-7-П
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проєкт «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6» (VІІ черга будівництва), розроблений ТОВ «ТОП АРТ ПРОЕКТ», головний архітектор проєкту (ГАП): Подгорна Ганна Сергіївна (кваліфікаційний сертифікат Серія АА № 002873, дата видачі 13.05.2016 р., свідоцтво про підвищення кваліфікації № 3467 від 18.12.2020р.).

Проєкт виконано на замовлення ТОВ «ХАНБЕР» на підставі:

  • завдання на проєктування, затвердженого Замовником;

  • розрахунку класу наслідків (відповідальності), погодженого Замовником;

  • листа № 27 від 03.03.2021р. ТОВ «Ханбер» щодо визначення класу наслідків (відповідальності);

  • копії містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єкта будівництва, виданих та затверджених наказом управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 23.07.2018 р.  № 01-06/126;

  • копії договору оренди землі площею 1,5200 га (кадастровий номер: 5110137300:51:010:0026, що знаходиться за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 6), укладеного між Одеською міською радою та ТОВ «ХАНБЕР» від 12 липня 2018 р.;

  • копії технічного звіту «Інженерно-геологічні вишукування об’єкту: «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6 (4, 5, 7 черги будівництва)», виконаний ТОВ «СМУ № 533» у 2020 р.;

  •  копії технічного звіту «Інженерно-геологічні вишукування об’єкту: «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6 (VII  черга будівництва)», виконаний ТОВ «СМУ       № 533» у 2022 р.;

  • копії технічного звіту «Гідрогеологічні вишукування щодо впливу підземних вод на інженерно-геологічні умови на земельній ділянці для об’єкту: «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6», виконаний ТОВ «Конструкторське бюро № 770» у 2018р.; 

  • копії технічного звіту «Інженерно-геологічні вишукування щодо пошуку підземних катакомб на земельній ділянці 1,52 га для об’єкту: «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою:  м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6»,  виконаний ТОВ «Конструкторське бюро № 770» у 2018 р.;

  • топографо-геодезичних досліджень земельної ділянки будівництва М 1: 500, виконаних ФОП Шушулков С.Д. в 2021 р.;

  • копії експертного звіту № 7-131-18-ЕП/КО  від «23» серпня 2018р. щодо розгляду проектної документації за ескізним проектом «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6», виконаний ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза»;

  • копії експертного звіту № ЕП-3354/06-20 від «26» жовтня 2020р. щодо розгляду проектної документації на будівництво по ескізному проекту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6». Коригування», виконаний Одеською філією Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІпроектреконструкція»;

  •  копії «Охоронного договору №ГЗТ-охр-54/18 на зелені насадження» від 11.07.18р.; акт № 157 від 01.11.2019 р. щодо обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню.

  •  копії технічних умов №42, виданих Управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради від 15.08.2018р.;

  •  копії технічних умов №18378/41/13/07103-18, виданих Департаментом патрульної поліції управління патрульної поліції в Одеській Області від 22.08.2018 р.;

  •  копії технічних умов №1516, виданих ПАТ «Одесагаз» від 28.09.18 р.;

  • технічних умов №0458-2018-0101, виданих ПАТ «Одесаобленерго» від 30.08.2018 р.;

  •  копії технічних умов №4703-29/3263, виданих філією «Інфоксводоканал» ТОВ «Інфокс» від 25.09.2018 р.;

  •  копії технічних умов № 35, виданих КП «Міські дороги» від 06.08.2018 р.;

Відповідність прийнятих проєктних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом головного архітектора проєкту - Подгорна Ганна Сергіївна (кваліфікаційний сертифікат Серія АА № 002873, дата видачі 13.05.2016 р., свідоцтво про підвищення кваліфікації № 3467 від 18.12.2020р.).

За розрахунками об’єкт відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2. За рішенням замовника, згідно п.4.4 ДСТУ 8855:2019, прийнято вищий клас наслідків (відповідальності) об’єкта, ніж визначений за розрахунком – СС3.

Фінансування об'єкта передбачено за власні кошти.

Відомість про черги будівництва, що розглядаються в звіті

VII черга будівництва – підземний дворівневий паркінг № 2. Будівництво в одну чергу. 

Коротка характеристика об’єкта

Відповідно до Ескізного проєкту об'єкта «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6». Коригування», розробленого ТОВ «ТОП АРТ ПРОЕКТ» на замовлення ТОВ «ХАНБЕР» в 2020 р. - в комплексі виділено 7 черг будівництва:

- I черга - житловий будинок №1, ТП;

- II черга - нежитлова будівля з СТО;

- III черга - підземний паркінг № 1;

- IV черга - житловий будинок № 2;

- V черга - житловий будинок № 3;

- VI черга - житловий будинок № 4;

- VII черга - підземний паркінг № 2.

Згідно з чинною містобудівною документацією та Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, територія земельної ділянки, на якій проєктується житловий комплекс знаходиться в зоні Ж-5п - зона змішаної забудови.

Згідно електронного Містобудівного кадастру м. Одеси, кадастровий квартал, що розглядається в проєкті, не потрапляє в зону небезпечних геологічних процесів. Території, які межують з ділянкою будівництва, характеризуються забудовою об'єктів громадського призначення та  малоповерховою і багатоповерховою житловою забудовою. 

Територія не входить в межі історичних ареалів м. Одеси. 

У межах території розробки відсутні пам'ятники архітектури і містобудування. У межах території розробки відсутні підземні та відкриті джерела водопостачання, водозабірні та водоочисні споруди, водоводи, об'єкти оздоровчого призначення. Ділянка проєктування не входить в 100 метрову водоохоронну зону Чорного моря і лиманів та в пляжну зону Чорного моря і лиманів. 

Характеристика кліматичних умов району будівництва

За природно-кліматичними характеристиками територія м. Одеси входить в II район південно-східнього підрайону України згідно ДСТУ-НБВ.1.1-27:2010. Клімат м'який і помірний, що формується під впливом атлантичних і середземноморських повітряних мас. Переважні вітри північно-західні. 

Місто Одеса входить в 30 км, так звану «Бризову» зону, в якій відчувається вплив Чорного моря. Літо спекотне, зима м'яка, коротка. Розрахункова температура зовнішнього повітря для розрахунку огороджуючих конструкцій становить мінус 18°С. Нормативна глибина промерзання грунтів - 0,8 м. Майданчик розташований в межах сельбищної зони м. Одеси. Рельєф спокійний. Розрахункова сейсмічність майданчика будівництва становить 7 балів. Характеристичне значення вітрового тиску - 460 Па. Характеристичне значення снігового навантаження - 880 Па.

Інженерно-геологічні умови ділянки будівництва

В геоморфологічному відношенні ділянка проєктованого будівництва розташована у межах лесового плато Причорноморської низовини з абсолютними відмітками поверхні - 46.50 м

В геологічній будові майданчика проєктованого будівництва приймають участь четвертинні, еолово-делювіальні, лесовидні відкладення, що залягають на червоно-бурих глинах, нижче розріз складений понтичними вапняками, що підстилаються глинами меотичного віку неогену.

Перший від поверхні водоносний горизонт приурочений до легких лесовидних суглинків (vdІІІbg), бузького горизонту і розкритий на глибині 2,4- (абс. відмітки 44,10 м).

За характером (ступенем) підтоплення ділянка відноситься до потенційно підтоплюємих ґрунтовими водами території.

За хімічним складом і мінералізацією вода гідрокарбонатно-сульфатно-магнієво-натрієва, з мінералізацією до 0,7 г/дм3, слабоагресивна за вмістом  хлоридів до арматури залізобетонних конструкцій при періодичному змочуванні.

Досліджуваний майданчик відноситься до районів з сейсмічністю 7 балів (ДБН В.1.1-12:2014).

Лесовидні ґрунти (ІГЕ-1, ІГЕ-2 вище рівня ґрунтових вод) мають слабковиражені просадочні властивості при зволоженні, потужність просідання 2,3 м, сумарна величина просадки не перевищує 1,3 см. Встановлено І перший тип ґрунтових умов за просіданням.

Категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями третя для ІГЕ-2 (нижче рівня ґрунтових вод) і ІГЕ 4. Для інших ІГЕ - друга.

Нормативна глибина сезонного промерзання ґрунтів - 0,8 м.

Для фундаменту пальового типу рекомендується використовувати шар (ІГЕ-6; ІГЕ-7; ІГЕ-8 ІГЕ-9) суглинки важкі, глина червоно-бура, покрівля важких суглинків залягає на відм. 33,80 м.

При проведенні робіт на ділянці будівництва можуть зустрічатися засипані підвали, пожежні ємкості, цистерни та інші підземні споруди, фрагменти залізобетонних конструкцій, які підлягають розбиранню і видаленню.

Проєктні рішення

Генеральний план

Проєктований об'єкт розташований на вул. Фонтанська дорога, 6, в Малиновському районі м. Одеси на земельній ділянці площею 1,5200 га. Виділена земельна ділянка має форму неправильного багатокутника. Рельєф ділянки має незначний перепад в поперечнику з північного заходу на південний схід.

Ділянка проєктування розміщена між: 

- Парком «Азербайджан» з південної сторони  ділянки проєктування; 

- АЗС і вулицею Фонтанська дорога зі східного боку ділянки;

- з північної сторони ділянка обмежена нежитловою одно-двоповерховою  забудовою господарського та адміністративного типу корпусами Військової академії;

- з західної сторони розташована територія Одеського іподрому.

Забудова прилеглої території представлена громадськими будівлями післявоєнного періоду. 

 Зелені насадження на ділянці обстежені та укладено «Охоронний договір №ГЗТ-охр-54/18 на зелені насадження» від 11.07.18р. В результаті обстеження зелених насаджень від 01.11.2019 року укладено акт № 157 щодо видалення частини зелених насаджень. Відповідно до проєкту благоустрою та озеленення ділянки будівництва пропонуються нові зелені насадження.

    Основні заїзди-виїзди з території ділянки передбачені з боку вул. Фонтанська дорога, а також з існуючої дороги з південного боку ділянки скрізь парк «Азербайджан». З боку вул. Фонтанська дорога запроєктований проїзд у внутрішній двір. Для обслуговування паркінгів і забезпечення проїзду пожежної машини передбачені внутрішні проїзди по ділянці. Ширина проїзду і конструкція дорожнього покриття забезпечує можливість нормативного під'їзду пожежних машин по території комплексу. Радіуси заокруглення проїздів не менше 5 метрів, а ті, що примикають до вул. Фонтанська дорога - 6,0 метрів.

Вертикальне планування

      Рельєф ділянки рівний з невеликим ухилом в південно-східну сторону.      

      Вертикальна прив'язка об'єкта виконана з урахуванням відміток прилеглого рельєфу.

Планування ділянки повністю забезпечує відведення поверхневих вод з поверхні  ділянки, створює умови, що перешкоджають їх застою на поверхні. Всі проєктні покриття виконуються після укладання всіх підземних комунікацій, з обов'язковим погодженням відповідних служб міста. Територія житлового комплексу частково огороджена і являє собою зону з контролем доступу. Майданчики не є прохідними для пішоходів та транзитного руху, ізольовані від об'єктів обслуговування і магістральних вулиць.

Влаштовується вуличне освітлення, розміщуються малі архітектурні форми, лави, урни, покажчики. Встановлюються стовпи для зовнішнього освітлення території комплексу. 

Проїзди покриваються асфальтобетоном, пішохідні доріжки виконуються  декоративною тротуарною плитки з нековзним покриттям. 

Також передбачається комплекс заходів, спрямованих на охорону навколишнього середовища. 

Проєктом передбачено озеленення території для створення найбільш сприятливих умов перебування людей на відкритому повітрі, а також захист цих приміщень від вітру і пилу. На ділянках території, вільних від забудови і твердого покриття, виконується влаштування газонів і квітників, висаджуються дерева та садові кущі. Також на території передбачається розміщення гостьових паркувальних місць легкових автомобілів і паркування для маломобільних груп населення.

 Покриття автомобільних проїздів і тротуарів передбачено з фігурних елементів мощення на основі з пористого бетону і гравійно-піщаної суміші та асфальтобетону.

Озеленення 

Після виконання заходів з інженерної підготовки території, закінчення будівництва комплексу та прокладання інженерних мереж територія проєктованої ділянки упорядковується і озеленюється. Проєкт благоустрою ділянки комплексу та прилеглої до нього території включає: 

- створення асфальтобетонного покриття проїздів; 

- улаштування відмосток; 

- покриття тротуарів, доріжок, майданчиків декоративною плиткою. 

Проєктом озеленення передбачено: 

- посадка декоративних дерев;

- влаштування газонів і квітників; підходи до будівлі обрамляються квітучими багатолітниками. Для озеленення території прийняті породи дерев і чагарників, які добре ростуть в умовах міста.    

 Озеленення прилеглої території виконати відповідно до п.3.4 ДСТУ 3587-97. Для квіткового оформлення застосовані однорічні квіткові рослини. Багаторічники висаджуються в клумби і рабатки. 

Організація дорожнього руху

 Під'їзди до будівель, майданчик для короткочасної стоянки автомашин і майданчик для сміттєвих контейнерів передбачені на території комплексу.

Швидкість руху транспортних засобів на території комплексу обмежено 15 км/год. Для регулювання дорожнього руху встановлюються дорожні знаки згідно з  ДСТУ 4100:2021.  Проїжджа частина проєктованих проїздів забезпечує кути видимості згідно п. 3.3 ДСТУ 3587-97.

Ширина тротуарів не менше 1,8 м; висота бортового каменю 0,15 м, а в місцях пішохідних переходів, з урахуванням руху осіб з інвалідністю на колясках -0,03м.

Проїзди мають ширину не менше 3,5 м для руху пожежних машин; радіуси заокруглень - не менше 5,0 м.    

 Організація дорожнього руху передбачена на комплекс окремим проєктом згідно ТУ.

Архітектурно-планувальні рішення

За умовну позначку +0,000 прийнято відмітку землі, що відповідає абсолютній відмітці +49.40.

Проєктований паркінг №2 є багатокутним у плані, в координаційних осях має габарити: в осях А-Т - 73,69 м, в осях 1-10 -46,15 м. Поверховість підземного паркінгу - 2 поверхи.

Протипожежний водопровід - від ємності та насосної станції, передбачених в II черзі будівництва.  

Проєктом витримано протипожежні заходи та відстані до евакуаційних виходів безпосередньо назовні - евакуація людей  з обох поверхів паркінгу №2 організована безпосередньо назовні з підземного простору, через сходи житлових будинків, відокремлених протипожежними перегородками по всій висоті, також через пішохідні тротуари по рампі.

З -2 поверху три шляхи евакуації, через сходову клітку типу Н4, яка розташована в осях  К-И, 7/1-8, вхід до неї передбачено через протипожежний тамбур-шлюз, через пожежний ліфт, вхід до якого організовано через тамбур-шлюз, через ізольовану рампу по пішохідному тротуару шириною 80 см  в  осях 6-7/1.  

З -1 поверху загалом сім шляхів евакуації, зокрема, два через сходові клітини житлового будинку №4, два через сходову клітину житлового будинку №2, один через сходову клітину житлового будинку №3 та через пожежний ліфт, вхід до якого організовано через тамбур-шлюз, через ізольовану рампу по пішохідному тротуару шириною 80 см  в  осях 6-7/1. 

На поверхах паркінгу відстань по шляхах евакуації (відстань від найбільш віддаленої точки паркінгу до евакуаційного виходу) до евакуаційного виходу передбачено не більше ніж 40 м  при розташуванні між евакуаційними виходами, та не більше 20 м  при розташуванні у тупиковій частині паркінгу. Відстані між дверима евакуаційних виходів 20-25 м. 

У паркінгу, крім приміщення для зберігання автомобілів, розташовуються технічні приміщення та комори.

Набір приміщень та їх загальна площа відповідає завданню замовника.

На -1 поверсі паркінгу (відм. -2,700. абс. відм. +46,700)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто, тамбури, венткамера, електрощитова, висота приміщень становить 3.15м (від чистої підлоги до низу плити).

На -2 поверсі паркінгу (відм. - 5,800 с. відм. -43,600)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто та комори, висота приміщень становить 2.70м (від чистої підлоги до низу плити). 

Сходова клітина сполучає 1-й та 2-й рівні паркінгу та розташовується у центральній частині будівлі.

Сходові марші та майданчики мають огорожі з поручнями. Сходові клітини відокремлені від приміщень будь-якого призначення металевими протилежними дверима, обладнаними закривачами, з ущільненням у притворах, ступенем вогнестійкості EI 60.

Конструктивна схема будівлі - залізобетонний каркас:  безригельний із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості. 

Стіни - монолітні, залізобетонні, товщиною 300 мм. 

Колони з капітелями - монолітні.

Плити перекриття і покриття - монолітні, залізобетонні. Товщина перекриттів і покриття - 300 мм.

Діафрагми, стіни і ядра жорсткості - монолітні залізобетонні товщиною 200 -300мм. 

Ліфтова шахта - монолітна залізобетонна завтовшки 200-300 мм.

Сходи - монолітні залізобетонні двомаршові. 

Пандуси - монолітні залізобетонні. 

Проєктований паркінг стикується деформаційним швом з житловим будинком №2 (ІV черга будівництва)  та №3 (V черга будівництва) зі східної сторони та з житловим будинком №4 (VI черга будівництва) з західної сторони.

Протипожежний відсік -2 та -1 поверху паркінгу мають загальний в'їзд (виїзд) в осях 6-7/1, який регулюється світлофором.

Проєктом передбачено, що відчинення дверей, що ведуть до евакуаційних виходів забезпечено у напрямку руху людини.

Для заїзду (виїзду) до паркінгу передбачена ізольована рампа, яка відокремлена протипожежними стінами (перегородками) з класом вогнестійкості REI 90 (ЕІ 90) з протипожежними воротами з класом вогнестійкості ЕІ 60.

З кожного поверху паркінгу передбачено виїзд по автомобільній рампі безпосередньо назовні.

Запроєктований паркінг обладнаний системою пожежної сигналізації, системою керування евакуюванням, системою централізованого пожежного спостерігання, автоматичною системою пожежогасіння, внутрішнім протипожежним водопроводом, системою протидимного захисту.

Конструктивні рішення

Проєктом розроблено VIІ чергу будівництва (підземний паркінг № 2) багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6. 

Конструктивна схема будівлі - згідно таблиці 7.1 пункт 2, ДБН В.1.1-12:2014 -  залізобетонний каркас: безригельний із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості. Каркас розрахований за рамно-зв’язковою просторовою схемою на статичні і динамічні дії з урахуванням сейсмічності району будівництва.

Основні конструктивні елементи будівель

Фундаменти - палі перерізом 35х35 см довжиною 14 м. (С 140.35 – 11, Серія 1.011.1-10, вип. 1). Даним проєктом передбачено заглиблення нижніх кінців паль в несучий шар. В якості несучого шару прийнято ІГЕ-6 - суглинок важкий, коричнево-бурий, лесовидний (eIsl), сульського горизонту, твердої консистенції, потужністю 1,4 м, розкритий на глибинах 16,1 м.

Ростверк - залізобетонний монолітний, монолітна плита з отворами товщиною 600 мм по пальовій основі. Несуча здатність палі прийнята 85т. Зусилля занурення - не менше 130 тс. Перед початком робіт провести контрольні статичні випробування двох паль. Закладення паль в ростверк - жорстке. Під підошвою ростверку виконати підготовку з бетону класу С8/10 (В 7,5) товщиною 100 мм, що виступає за межі ростверку на 100 мм.

Стіни - монолітні, залізобетонні, товщиною 300 мм. Межа вогнестійкості REI120.

Колони з капітелями - монолітні, залізобетонні з поверховим розрізанням арматурних каркасів. Перетином колон 50х50см. Межа вогнестійкості R120.

Плити перекриття і покриття - монолітні, залізобетонні. Товщина перекриттів і покриття - 300 мм. Вузли з'єднання перекриттів і покриття з несучими конструкціями будівлі - жорсткі. Межа вогнестійкості REI45.

Діафрагми, стіни і ядра жорсткості - монолітні залізобетонні товщиною 200 -300мм. Межа вогнестійкості REI120.

Ліфтова шахта - монолітна залізобетонна завтовшки 200-300 мм. Межа вогнестійкості REI120.

Сходи - монолітні залізобетонні двох маршові. Товщина міжповерхового майданчика 200мм. Межа вогнестійкості R60. 

Пандуси - монолітні залізобетонні. Товщина плити 300мм. Межа вогнестійкості R60. 

Кладку перегородок виконати з армуванням на всю довжину.

Кладку внутрішніх перегородок закінчувати, не доходячи 20 мм до перекриття, зазор заповнювати пінополістиролом ПСБ-С-25.

Заходи доступності об'єкту для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Доступність території житлового комплексу для МГН передбачена рішеннями генерального плану в цілому та для паркінгу № 2 зокрема. 

Об'єкт запроєктований з урахуванням можливого відвідування всіх видів МГН. Система засобів інформаційної підтримки забезпечена на всіх шляхах руху, доступних для МГН на весь час експлуатації.

Передбачені умови безперешкодного і зручного пересування МГН по території житлового комплексу до паркінгу № 2. Місця для автомашин осіб з інвалідністю на кріслах-колясках розміщуються біля виходу на першому поверсі паркінгу. Дренажні та водозбірні ґрати, що встановлюються в підлозі пандуса встановлюються врівень з поверхнею покриття підлоги. Ширина просвітів не перевищує 0,015 м. 

Краще застосовувати решітки з ромбовидними або квадратними осередками.

Транспортні проїзди на ділянці і пішохідні дороги на шляху до об'єктів, які відвідують особи з інвалідністю, допускається поєднувати при дотриманні містобудівних вимог до параметрів шляхів руху. Ширина шляху руху на ділянці при зустрічному русі осіб з інвалідністю на кріслах-колясках має не менше 1,8 м з урахуванням габаритних розмірів крісел-колясок.

  Поздовжній ухил шляху руху, по якому можливий проїзд осіб з інвалідністю на кріслах-колясках, не перевищує 5%. При влаштуванні з'їздів із тротуару біля будівлі допустимий ухил до 10% довжиною не більше 10 м.

 Поперечний ухил шляху руху запроєктований в межах 1-2%.

 Висота бордюрів по краях пішохідних шляхів на ділянці прийнята 0,05 м.

 Висота бортового каменю в місцях перетину тротуарів з проїжджою частиною, а також перепад висот бордюрів, бортових каменів уздовж експлуатованих газонів і озеленених майданчиків, що прилягають до шляхів пішохідного руху, не перевищує 0,04 м. Покриття пішохідних доріжок і тротуарів передбачені з фігурних елементів мощення на основі з пористого бетону не перешкоджають пересуванню МГН на кріслах-колясках або з милицями.

Передбачені місця для тимчасового зберігання автотранспорту осіб з інвалідністю, розміщені не далі 50 м від входів до будівель житлового комплексу. Ширина зони для паркування автомобіля особи з інвалідністю 3,5 м.

Рішення щодо водопостачання та каналізації

Проєкт внутрішнього водовідведення паркінгу №2 (VII черга будівництва), розташованого за адресою м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6 розроблений на підставі завдання на проєктування та вихідних даних технологічного та будівельно-архітектурного розділів.

Підключення протипожежного водопроводу паркінгу здійснюється у будівлі СТО, розташованій на території житлового комплексу.

Внутрішній протипожежний водопровід розроблений у розділі СПЗ.

У паркінгу передбачаються наступні системи каналізації:

- водовідведення на випадок аварійного затоплення паркінгу;

- заходи для відведення води у разі гасіння пожежі.

Відведення стоків на випадок аварійного затоплення і у випадку гасіння пожежі  паркінгу здійснюється за допомогою дренажного насоса Grundfos Unilift KP 150 (3 шт.) з подальшим підключенням до зливової каналізації комплексу. Мережі каналізації передбачені із поліпропіленових та ПВХ труб. У місцях проходу через перекриття передбачити протипожежні манжети.

        Рішення щодо опалення та вентиляція 

Загальнообмінна вентиляція паркінгу передбачена з механічним спонуканням. Проєктом передбачено систему витяжної вентиляції. Витяжна вентиляція передбачає видалення повітря з верхньої і нижньої зон порівну. Викид повітря від витяжних систем вентиляції передбачено через витяжну шахту на висоту 2,0 м над рівнем покрівлі житлових секцій. Автоматизація роботи витяжної системи вентиляції забезпечується окремими щитами автоматики, що поставляються за відповідним запитом разом з комплектом припливної установки. Проєктом передбачено систему припливної вентиляції паркінгу. Припливні установки укомплектовані шумоглушниками, фільтрами і водяними калориферами. Джерелом теплопостачання контуру підігріву припливного повітря системи вентиляції є індивідуальний тепловий пункт, розташований в приміщенні підвалу житлового будинку №2. Передбачаються окремі припливні та витяжні системи для кожного рівня паркінгу. Забір припливного повітря для приміщень підземного паркінгу передбачається шахтами через покрівлю паркінгу, на позначці не менше +2,000 від рівня землі. Автоматизація роботи припливних систем вентиляції забезпечується окремими щитами автоматики, що поставляються за відповідним запитом разом з комплектом припливної установки. Повітроводи загальнообмінної вентиляції паркінгу виконуються з оцинкованої сталі, прокладаються по будівельним конструкціям обслуговуваних приміщень. Повітроводи витяжної вентиляції на покрівлю прокладаються в загальній комунікаційній шахті вогнестійкість якої не менше ЕІ120. У місцях входження повітропроводів в комунікаційну шахту, проєктом передбачається установка вогнезатримуючих клапанів з електроприводом. Загальнообмінна вентиляція технічних приміщень, передбачається з механічним спонуканням. Повітроводи загальнообмінної вентиляції виконуються з оцинкованої сталі, прокладаються по будівельним конструкціям обслуговуваних приміщень.  Повітроводи витяжної вентиляції на покрівлю прокладаються в загальній комунікаційній шахті вогнестійкістю не менше ЕІ45. У місцях входження повітропроводів в комунікаційну шахту та перетину зовнішніх стін приміщення, проєктом передбачається установка вогнезатримуючих клапанів з електроприводом. Приплив свіжого повітря передбачається із загального обсягу повітря коридорів через решітки в нижній частині дверей. Викид повітря передбачається на відм. +1,000 м від рівня покрівлі. На в'їзних воротах в паркінг передбачається установка електричних повітряно-теплових завіс.

Захист від шуму і вібрації.

Для захисту від поширення шуму і вібрації передбачаються наступні заходи: застосоване обладнання прийняте з низькими шумовими показниками; всі системи вентиляції обладнані шумоглушниками; з'єднання вентиляторів з повітроводами передбачено гнучкими вставками; швидкість в повітроводах не перевищує нормативних значень; проходи повітропроводів через будівельні конструкції ізолюються пружинними прокладками в гільзах.

Протипожежні заходи

Для запобігання поширенню пожежі через повітроводи загальнообмінної вентиляції проєктом передбачаються наступні заходи: відключення всіх систем вентиляції з механічним спонуканням по сигналу системи пожежної сигналізації; встановлення нормально відкритих протипожежних клапанів в прорізах протипожежної перешкоди або поза перешкодою; установка вогнезатримних клапанів в місцях входження повітроводів до спільної комунікаційної шахти. Вогнезатримні клапани обладнуються електроприводами, управління клапанами передбачається від щита автоматики систем по сигналу системи пожежної сигналізації. Матеріал ізоляції повітропроводів в межах протипожежного відсіку приймається згідно з вимогами ДБН В.1.1-7:2016  «Пожежна безпека об'єктів будівництва».

Загальна витрата тепла на вентиляцію становить - 111,45 кВт. 

Електротехнічні рішення

Електротехнічна частина проєкту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою м Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6» (VII черга будівництва), розроблена на підставі  Технічних умов приєднання до електричних мереж  від 30.08.2018 р.  №0458-2018-0101, виданих ПАТ «Одесаобленерго»,  які передбачають здійснити живлення житлових будинків  та будівель комплексу від РУ-0,4 кВ нових  ТП-10/0,4 кВ. Точка забезпечення потужності РУ-10 кВ ПС 110/10 кВ «Артилерійська». Дозволена потужність 1150 кВт.

Технічне завдання на проєктування передбачає зовнішнє освітлення території забудови  та вимоги ТУ з  будівництва  РП-10 кВ , нових ТП-10/0,4 кВ та прокладання КЛ-10 кВ і КЛ-0,4 кВ  виконати окремим проєктом, проєктні рішення  даною експертизою не розглядаються.  

VІІ черга будівництва передбачає будівництво підземного паркінгу №2, основними споживачами електроенергії  є: обладнання вентиляційної системи, теплові завіси, ліфт, дренажні насоси, електроосвітлення.

Зовнішні мережі електропостачання та блискавкозахист будівлі виконують окремим проєктом, експертизою не розглядаються.

Розрахункова потужність паркінга №2 становить      -   72 кВт;

Середньорічна витрата електроенергії                          – 131,7 тис.кВт/год/рік;

Категорія надійності електропостачання (НЕП) – І, II;

I категорія                                                                      –  15 кВт.

II категорія НЕП                                                           –  57 кВт.

Розрахунок потужності виконаний на підставі переліку електрообладнання виданим Замовником, а також за методом коефіцієнта попиту з урахуванням коефіцієнта участі в максимумі навантаження, відповідно до ДБН В.2.5-23:2010. 

В якості загального ввідно-облікового пристрою для паркінгу  у проєкті пе-редбачається шафа ШВОп на два вводи, яка розташовується в електрощитовій на відм. -2,700 (-1 поверх паркінгу)..

Для розподілу електроенергії та захисту ліній від перевантажень і струмів короткого замикання використовуються ввідно-розподільчі пристрої  1ВРПп і 2ВРПп(АВР). ВРПп розташовуються в електрощитовій на відм.- 2,700 (-1 поверх паркінгу).

Проєкт передбачає розподіл електроспоживачів за категоріями надійності електропостачання (НЕП):

- до споживачів I категорії НЕП відносяться - аварійне освітлення, пожежна сигналізація, сигналізація загазованості, ліфт ТПП, протипожежне обладнання;

- до II категорії НЕП відносяться - всі інші споживачі;

Для споживачів I категорії НЕП передбачається щит 2ВРПп(АВР) з пристроєм автоматичного введення резерву.

Живлення 2ВРПп(АВР) виконується двома взаєморезервними кабельними лініями від ШВОп та третьою кабельною лінією від ДГУ-0,4 кВ (виконується окремим проєктом).

Проєктне рішення виконує умову відключення систем загальнообмінної вентиляції технічних приміщень від мережі електроживлення при виникненні пожежі. Для цього на лініях живлення даних систем в 1ВРПп встановлюються автоматичні вимикачі з незалежними розчіплювачами, які при подачі сигналу від мережі пожежної сигналізації відключають автоматичні вимикачі.

Для розподілу групових мереж робочого освітлення використовується щит 1ВРПп. Управління робочим освітленням виконується дистанційно.

Для розподілу групових мереж аварійного освітлення використовується щит 2ВРПп(АВР).

У проєкті прийнята  система заземлення TN-С-S. Ввідний РЕN - провідник, повторно заземлюється за допомогою проєктованого контуру заземлення з значенням опору не більше 10 Ом. Нульовий робочий-N і нульовий захисний-РЕ провідники працюють окремо в усій системі.

Для зрівнювання потенціалів в електрощитовій організовується головна заземлювальна шина ГЗШ.

Всі металеві частини електрообладнання, кабельні лотки, направляючі ліфта, що нормально не перебувають під напругою підлягають заземленню шляхом приєднання до нульового захисного РЕ-провідника розподільних щитів або до ГЗШ за допомогою гнучкої мідної перемички  з перетином не менше 6 мм ².

Проєктом передбачається улаштування аварійного, робочого і ремонтного освітлення.

Світильники евакуаційного освітлення розташовуються на шляхах евакуації в коридорах, тамбурах, а також пандус в’їзду/виїзду та на головних проїздах.   

Ремонтне освітлення на напругу 12 В організовується за допомогою понижувального ящика типу ЯТП-0,25 та передбачено в електрощитовій і вентиляційній камері.

Освітлення виконується світильниками з LED лампами, типи світильників обираються за ступенем захисту в залежності від призначення приміщень, а також в залежності від характеристики конструкцій стін і стелі приміщення. 

Норми освітленості приймаються відповідно до ДБН В.2.5-28:2018 «Природне і штучне освітлення».

Магістральні та групові мережі електропостачання виконуються кабелем з мідними жилами, в полівінілхлоридній ізоляції, зниженої горючості, з низьким газо- і димовиділенням марки ВВГнгд.

Мережі живлення протипожежного обладнання виконуються вогнетривким (вогнестійкість Е90) кабелем з мідними жилами, який не виділяє токсичні гази марки (N)HXH FE180/Е90.

Мережі аварійного (евакуаційного) освітлення виконуються вогнетривким (вогнестійкість Е30) кабелем з мідними жилами, який не виділяє токсичні гази марки (N)HXH FE180/Е30.

При перетині стін і перекриття будівлі електричні мережі передбачено прокладати в сталевих гільзах. Порожнечі в місцях проходу, а також між кабелями (проводами) і гільзою ущільнюються негорючим вогнезахисним матеріалом, вогнестійкість якого повинна бути не меншою ніж вогнестійкість матеріалу прохідної стіни або перекриття.

Електромережі прокладаються відкрито: 

-в лотку під перекриттям; в лотку по стінах; 

-в ПВХ гофрованих електротехнічних трубах по перекритті на скобах; 

-в ПВХ гофрованих електротехнічних трубах по стіні на скобах.

Кабельні мережі виконуються з 5-ти і 3-х жильними провідниками (L-фазний(і), N-нульовий робочий, РЕ-нульовий захисний провідники), причому N-нульовий робочий і РЕ-нульовий захисний провідники не допускається підключати під один загальний контактний затискач.

Відгалуження групових мереж виконуються в розподільчих коробках (дозах) за допомогою клем. Відгалуження групових мереж евакуаційного освітлення виконуються в вогнестійких розподільних коробках (дозах) за допомогою керамічних клем.

Для забезпечення безпечної експлуатації  проєктом передбачено:

- застосування електроустаткування, що відповідає вимогам пожежо-вибухобезпеки;

- тип електрообладнання і електропроводки, що відповідає характеристиці середовища, категоріям приміщень, матеріалів і конструкцій будівлі;

- захист освітлювальних і силових електричних мереж від перевантажень і струмів К.З., що здійснюється автоматичними вимикачами на всіх щитах (ПУЕ п.п.3.1.3-3.1.13), а також засобами захисту комплектних пристроїв управління технологічного обладнання;

- наявність аварійної і технологічної сигналізації, що  вирішується комплектними пристроями керування технологічного обладнання;

- наявність очагів заземлення на вводах. Захисне заземлення, що здійснюється приєднанням всіх не струмоведучих частин електрообладнання до заземлюючих пристроїв додатковим 3-м або 5-м провідником мережі живлення (гл.1.7 ПУЕ);

- захист від неповно фазного режиму, що здійснюється пусковою апаратурою комплектних пристроїв управління;

- наявність  плакатів, що нагадують про дотримання правил безпеки;

- розроблення рекомендацій щодо безпечної експлуатації електроустановок.

Проєкт виконаний відповідно до вимог діючих в Україні нормативних документів у галузі будівництва і проєктування. ПУЕ 2017  «Правила улаштування електроустановок»; ДБН В.2.5.-23-2010 « Інженерне обладнання будинків і споруд. Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення»; ДБН В.2.5.-28-2018 «Природне і штучне освітлення»; ДБН В.2.3-15:2007 «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів»; НПАОП 40.1-1-32-01 «Правила улаштування електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок»; ДСТУ Б В.2.5-82:2016 «Електробезпека в будівлях і спорудах»; СНіП3.05.06-85 «Електротехнічні пристрої».

Рішення з охорони праці та техніки безпеки

Охорона праці та техніка безпеки при будівельних роботах на об'єкті забезпечуються відповідністю всіх прийнятих проєктних рішень вимогам ПУЕ, ДБН А.3.2-2-2009 і НПАОП 40.1-1.01-97, які враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів та захист людей від враження електричним струмом.

Санітарно-епідеміологічні заходи

Проєктом передбачено будівництво VІІ черги багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6.

Нормативна відстань  від паркінгу до вікон житлових будинків додержується.

У паркінгу, крім приміщення для зберігання автомобілів, розташовуються технічні приміщення та комори.

На 1 поверсі паркінгу (відм. -2,700. абс. відм. +46,700)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто, тамбури, венткамера, електрощитова, висота приміщень становить 3.15м (від чистої підлоги до низу плити).

На 2 поверсі паркінгу (відм. - 5,800 с. відм. -43,600)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто та комори, висота приміщень становить 2.70м (від чистої підлоги до низу плити). 

Внутрішнє оздоблення приміщень запроєктовано згідно функціональному призначенню приміщень матеріалами, сертифікованими на території України.

На період проведення будівельних робіт в проєкті враховані вимоги щодо забезпечення працюючих санітарно-побутовими приміщеннями; розроблені заходи щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища і обмеження шумового впливу згідно ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Складування виробів, будівельних матеріалів передбачено в спеціально відведених місцях. Відходи, які утворюються на будівельному майданчику, складуються у сміттєві контейнери і регулярно вивозяться по мірі накопичення на полігони ТПВ за окремим договором. 

При виїзді з будівельного майданчика організовується миття коліс для автотранспорту, що виїжджає на трасу, щоб виключити випадки забруднення ґрунтом проїжджої частини технікою і автотранспортом, які працюють на будівництві.

Пожежна і техногенна безпека

Проєктування об’єкту  проведено відповідно до вимог ДБН Б.2.2-12:2019.

Клас відповідальності об'єкта відповідно до ДСТУ 8855:2019-СС3.

Проєктом передбачені заходи у відповідності з п. 13.1 ДБН В.2.2-9:2018, що передбачають проєктні рішення, пристрої та заходи  для усіх груп користувачів, в тому числі  для МГН згідно ДБН В.2.2-40:2018.

Під час  проєктування  проїздів  і  пішохідних  маршрутів  забезпечено можливість  проїзду  пожежних автомобілів до будь-якої квартири чи приміщення прилеглих житлових будинків з експлуатованої покрівлі проєктованого паркінгу №2. Для  пожежних  автомобілів  передбачено проїзди  завширшки  більше  3,5  м  та смуги завширшки  6 м, які розраховані  на відповідні навантаження від пожежного автомобіля (автодрабини або автопідйомника загальною масою 53 т). Проїзди довкола прилеглих житлових будинків №2,3,4  передбачено з усіх сторін. Відстань  від  краю  проїзду до  зовнішньої  стіни  будинку  прийнято 7-9  м  залежно від умовної висоти будинків.

Конструкція дорожнього покриття пожежного проїзду запроєктована з урахуванням розрахункового навантаження від автодрабини або автопідйомника: не менше 15 т на вісь, загальною масою 53 т, з тиском виносної опори 13,9 кг/см2 відповідно до п. 15.3.1 ДБН Б.2.2-12:2019.

Об’єкт передбачений до обслуговування пожежно-рятувальної частиною по обслуговуванню ГУ ДСНС Одеської області згідно з розкладом виїздів ДСНС України в  Одеській області з нормативною доступністю – 3,0 км відповідно до п. 15.1.3 ДБН Б.2.2-12:2019.

Під час проєктування проїздів і пішохідних маршрутів забезпечено можливість проїзду пожежних автомобілів до будівлі паркінгу і доступ особового складу пожежно-рятувальних підрозділів у будь-яке приміщення згідно ДБН Б.2.2-12:2019.

Основні заїзди-виїзди з території ділянки передбачені з боку вул. Фонтанська дорога, а також з існуючої дороги з південного боку ділянки скрізь парк «Азербайджан». З боку вул. Фонтанська дорога запроєктований проїзд у внутрішній двір. Для обслуговування паркінгів і забезпечення проїзду пожежної машини передбачені внутрішні проїзди по ділянці.   Ширина проїзду і конструкція дорожнього покриття забезпечує можливість нормативного під'їзду пожежних машин до будинків. Радіуси заокруглення проїздів не менше 5 метрів, а ті, що примикають до вул. Фонтанська дорога - 6,0 метрів.

Коротка характеристика конструктивних елементів будівлі:

- конструктивна схема будівлі – залізобетонний каркас: безригельний із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості. 

- стіни - монолітні, залізобетонні, товщиною 300 мм. Межа вогнестійкості REI120.

- колони з капітелями - монолітні, залізобетонні з поверховим розрізанням арматурних каркасів. Перетином колон 50х50см. Межа вогнестійкості R120.

- плити перекриття і покриття - монолітні, залізобетонні. Товщина перекриттів і покриття - 300 мм. Вузли з'єднання перекриттів і покриття з несучими конструкціями будівлі - жорсткі. Межа вогнестійкості REI45.

- діафрагми, стіни і ядра жорсткості - монолітні залізобетонні товщиною 200 -300мм. Межа вогнестійкості REI120.

- ліфтова шахта - монолітна залізобетонна завтовшки 200-300 мм. Межа вогнестійкості REI120.

- сходи - монолітні залізобетонні двох маршові. Товщина міжповерхового майданчика 200мм. Межа вогнестійкості R60. 

- пандуси - монолітні залізобетонні. Товщина плити 300мм. Межа вогнестійкості R60. 

Зовнішні стіни утеплені пінополістиролом завтовшки 50мм на глибину промерзання ґрунту.

Зовнішні стіни паркінгу - монолітний залізобетон.

Внутрішні перегородки виготовлені з керамзитобетонних блоків товщиною 100мм;

Сходи внутрішні - монолітні залізобетонні.

Ступінь вогнестійкості будівлі паркінгу – ІІ  відповідно до вимог таблиці 1 ДБН В.1.1-7-2016. Всі будівельні конструкції, прийняті в проєкті, відповідають вимогам мінімальної межі вогнестійкості і максимальної межі поширення вогню по них відповідно до таблиці 1 ДБН В.1.1-7-2016.

Проєктом витримано протипожежні заходи та відстані до евакуаційних виходів безпосередньо назовні - евакуація людей  з обох поверхів паркінгу №2 організована безпосередньо назовні з підземного простору через сходи житлових будинків № 2 (4 черга будівництва), 3 (5 черга будівництва), 4 (6 черга будівництва), відокремлених протипожежними перегородками по всій висоті, також через пішохідні тротуари по рампі.

З -2-го поверху три шляхи евакуації, через сходову клітку типу Н4, яка розташована в осях  К-И, 7/1-8, вхід до неї передбачено через протипожежний тамбур-шлюз, через пожежний ліфт, вхід до якого організовано через тамбур-шлюз, через ізольовану рампу по пішохідному тротуару шириною 80 см  в  осях 6-7/1.  

З -1-го поверху загалом сім шляхів евакуації, зокрема, два через сходові клітини житлового будинку №4, два через сходову клітину житлового будинку №2, один через сходову клітину житлового будинку №3 та через пожежний ліфт, вхід до якого організовано через тамбур-шлюз, через ізольовану рампу по пішохідному тротуару шириною 80 см  в  осях 6-7/1. 

На поверхах паркінгу відстань по шляхах евакуації (відстань від найбільш віддаленої точки паркінгу до евакуаційного виходу) до евакуаційного виходу передбачено не більше ніж 40 м  при розташуванні між евакуаційними виходами, та не більше 20 м  при розташуванні у тупиковій частині паркінгу. Відстані між дверима евакуаційних виходів 20-25 м. 

У паркінгу, крім приміщення для зберігання автомобілів, розташовуються технічні приміщення та комори.

На -1-му поверсі паркінгу (відм. -2,700 м)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто, тамбури, венткамера, електрощитова, висота приміщень становить 3.15м (від чистої підлоги до низу плити).

На -2-му поверсі паркінгу (відм. - 5,800 м)  розміщуються приміщення для зберігання автотранспорту на 49 авто та комори, висота приміщень становить 2.70м (від чистої підлоги до низу плити). 

Сходова клітина сполучає 1-й та 2-й рівні паркінгу та розташовується у центральній частині будівлі.

Сходові марші та майданчики мають огорожі з поручнями. Сходові клітини відокремлені від приміщень будь-якого призначення металевими протилежними дверима, обладнаними закривачами, з ущільненням у притворах, ступенем вогнестійкості EI 60.

Проєктований паркінг стикується деформаційним швом з житловим будинком №2 (ІV черга будівництва)  та №3 (V черга будівництва) з східної сторони та з житловим будинком №4 (VI черга будівництва) з західної сторони.

Протипожежний відсік -2 та -1 поверху паркінгу мають загальний в'їзд (виїзд) в осях 6-7/1, який регулюється світлофором.

Проєктом передбачено, що відчинення дверей, що ведуть до евакуаційних виходів забезпечено у напрямку руху людини згідно ДБН В.1.1-7:2016.

Для заїзду (виїзду) до паркінгу передбачена ізольована рампа, яка відокремлена протипожежними стінами (перегородками) з класом вогнестійкості REI 90 (ЕІ 90) з протипожежними воротами з класом вогнестійкості ЕІ 60.

З кожного поверху паркінгу передбачено виїзд по автомобільній рампі безпосередньо назовні.

Розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) згідно вимог ПКМУ № 6 від 09.01.2014 року був розроблений  на комплекс.

Зовнішнє пожежогасіння

Розрахункова витрата води на зовнішнє пожежогасіння будівлі визначена відповідно до вимог таблиці 4 ДБН В.2.5-74:2013 і становить для обсягів від 5 до 25 тис. м3 (загальний будівельний об’єм  18970,2 м3)  - 20 л / сек. Найближчі пожежні гідранти (ПГ5, ПГ8). ПГ5 розташований безпосередньо над паркінгом. ПГ8 на відстані 38,5 м по середній лінії проїзду до в’їзду в паркінг відповідно до вимог ДБН В.2.5-74-2013.

Кількість розрахункових пожеж – 1.

Проєкти систем протипожежного захисту розроблені ФОП Ходерян К.С., ГІП: Пахніц М.В. сертифікат АР № 014357 від 11.05.2018 року  (шифр проєкту ФД-П2-7-П-СПЗ).

Проєктом передбачені наступні системи протипожежної безпеки:

- система пожежної сигналізації;

- система керування евакуюванням;

- система централізованого пожежного спостерігання;

- автоматична система пожежогасіння спрінклерна паркінга;

- внутрішній протипожежний водопровід (технологічна частина, автоматизація);

- система  протидимного  захисту  (технологічна  частина, автоматизація)

Система автоматичної пожежної сигналізації

Проєктом передбачено захист об'єкту автоматичною пожежною сигналізацією безадресного типу відповідно до ДБН В.2.5-56:2014, додаток А, таблиця А1.

Захисту автоматичною пожежною сигналізацією не підлягають приміщення, зазначені в п. 7.2.23 ДБН В.2.5-56:2014.

В якості апаратури прийому сигналів про спрацювання пожежних сповіщувачів прийнято прилад приймально-контрольний пожежний (ППКП) Тірас-16.128П  та прилади розширення Тірас-16П, що з’єднані за ієрархічною системою. 

До приладів ППКП підключені шлейфи сигналізації.

ППКП автоматичної пожежної сигналізації передбачено розмістити в приміщені пожежного посту, що розташований в житловому будинку №3 (V черга) в секції І на 1-му поверсі (вестибюль).

В якості засобів виявлення пожежі проєктом запроєктовані:

- сповіщувачі пожежні димові СПД-3.0, які запроєктовано встановити в приміщеннях для зберігання автотранспорту, в ліфтових холах, в тамбур-шлюзах та ін.;

- сповіщувачі пожежні ручні SPR-1, які запроєктовано встановити на шляхах можливої евакуації людей: біля дверей виходів;

- сповіщувачі пожежні теплові ТПТ-3, що запроєктовано встановити в коморах.

       Також, крім основної функції виявлення пожежі проєктом передбачається використання приладів розширення для прийому диспетчерських сигналів систем протипожежного захисту (напр.: становище клапанів СПДЗ, вихід вентагрегатів на робочий режим, наявність електроживлення на вводах, включення режиму роботи ліфтів «ПОЖЕЖА» та ін.). Для забезпечення автоматизації систем СПДЗ та ВПВ проєктом передбачається використання блоків релейних ліній (M-OUT8R) та приладів розширення (Тірас-16П). Сигнали диспетчеризації підключаються на окремі прилади в шлейфи, не пов'язані з шлейфами сповіщувачів пожежного призначення.

Прийняті пожежні сповіщувачі відповідають умовам навколишнього середовища, ознакам пожежі та забезпечують сигналізацію про пожежу на ранній стадії її розвитку.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Система керування евакуюванням

Проєктом передбачений захист приміщень паркінгу системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей СО 3-го типу відповідно до п. 8.55 ДБН В.2.3-15:2007  «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів».

Запроєктований тип оповіщення складається з системи мовленнєвого оповіщення, світлових покажчиків «Вихід».

Світлові табло «ВИХІД» системи оповіщення включаються одночасно з основним/аварійним освітленням, і по сигналу ЩУ СО з  комутаційної.

Захисту системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей підлягають всі приміщення з постійним і тимчасовим перебуванням людей.

В якості приймально-контрольного устаткування мовленнєвого оповіщення (МО) прийнята система «ВЕЛЛЕЗ» (виробник - НВП Електроприлад), яка забезпечує безперервну трансляцію запису про виникнення пожежі та вказівки щодо подальшої евакуації людей у відповідній зоні оповіщення.

Приймально-контрольне обладнання системи оповіщення передбачено розмістити в приміщенні пожежного поста.

В якості засобів оповіщення приміщень паркінгу передбачені акустичні системи (1 Вт, 3 Вт, 6 Вт та 15 Вт), для монтажу на стіни, колони паркінгу.

В якості засобів світлового та світлозвукового оповіщення запроєктовані:

- світлові покажчики «Вихід», які встановлюються над дверними отворами евакуаційних виходів;

- світлозвуковий оповіщувач «ДЖМІЛЬ-1», який розташовується на фасаді будівлі, з боку під'їзду пожежних бригад.

Контроль наявності електроживлення системи світлового та світлозвукового оповіщення здійснюється шляхом підключення сигнальних релейних виходів блоків безперебійного живлення на входи приладу розширення Тірас-16П. Проєктом передбачається в приміщенні пожежного посту світлозвукова сигналізація наступних аварійних сигналів системи керування евакуюванням:

-«Несправність у системі оповіщення»;

-«Несправність електроживлення»;

-«Несправність пуску»;

- «Відключення автоматичного запуску».

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Система централізованого пожежного спостерігання

Відповідно ДБН В.2.5-56:2014, дод. А сигнали від ППКП СПС передаються на пульт СЦПС. Проєктом передбачено 1 тип системи передачі тривожних сповіщень.

В якості засобу передачі тривожних сигналів прийнятий комунікатор МЦА-GSM, який встановлюється в вигляді окремої плати в прилад «Тірас-16.128П».

Комунікатор МЦА-GSM забезпечує передачу повідомлень про «Пожежу», «Несправність» на пульт централізованого спостереження шляхом автодозвону.

Все обладнання, яке використовується в прєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Система внутрішнього протипожежного водопроводу (ВПВ)

Паркінг №2 (VII черга будівництва) передбачено обладнати системою внутрішнього протипожежного водопроводу згідно з ДБН В.2.3-15:2007 п.8.6.

Система внутрішнього протипожежного водопроводу паркінгу запроєктована як трубопровідна мережа, що складається з кільцевого водонаповненого живлячого колектора з номінальним діаметром - Ду80, вертикальних водонаповнених стояків розподільного трубопроводу, номінальними діаметрами Ду65. Від колектора ВПВ передбачається виведення двох патрубків з номінальним діаметром Ду80, обладнаних зворотними клапанами, необхідною запорною арматурою і автоматизацією, для подання води від пересувної пожежної техніки. 

Кожна точка паркінгу забезпечується зрошуванням двома компактними струменями з витратою не менше 5,2л/с (згідно з ДБН В.2.3-15:2007). У приміщеннях для зберігання автомобілей, передбачається установка необхідної кількості пожежних шаф, для розміщення двох пожежних кранів номінального діаметру Ду65.

Окрім кран-комплектів Ду65 в пожежних шафах передбачається установка кран-комплектів з напівжорстким рукавом Ду25 та двох вогнегасників ОП-5. Вогнегасники та кран-комплект з напівжорстким рукавом є первинними засобами пожежогасіння.

Місця розташування пожежних кранів маркуються спеціальними позначеннями, згідно ДСТУ EN 671-2:2017.

Для забезпечення необхідного тиску в трубопроводах ВПВ, запроєктовані насосні установки. Підвищувальні насоси, запорно-регулююча арматура обв'язування насосів, а також необхідне устаткування КІПА розміщуються в насосній станції пожежогасіння.

Насосна група ВПВ паркінгу складається з двох насосів: основного і резервного.

Необхідний робочий об'єм розраховано виходячи з потреб внутрішнього пожежогасіння паркінгу витратою 37,44 м3/год протягом 2,0 годин (згідно таблиці. 6 ДБН В.2.5-64:2012) і автоматичної системи пожежогасіння (спринклерної) паркінгу 60 м3 та складає 134,88м3. Проєктом передбачено залізо-бетонний резервуар з робочим об’ємом 138 м3, що забезпечує повний запас води. Автоматичне поповнення запасу води - з мереж господарчо-побутового водопроводу не менше Ду50. Насосна станція пожежогасіння та залізо-бетонний резервуар розташовані в окремо розташованому опалювальному приміщенні в будівлі СТО (ІІ черга будівництва).

Трубопроводи системи внутрішнього протипожежного водопроводу запроєктовані з труб сталевих прямошовних ГОСТ 10704. Усі з'єднання виконуються зварюванням.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Автоматична система пожежогасіння (АСПГ)

Запроєктована попередньо розрахована водонаповнена спринклерна система для захисту приміщень для зберігання автомобілей (підземний паркінг). Клас пожежної небезпеки приміщень, що захищаються - ОН2.  Система складається з тупикового живлячого трубопроводу і тупикових розподільних трубопроводів. Водопостачання системи передбачається від підземного залізобетонного резервуару. Для створення необхідного натиску в трубопровідних мережах системи передбачається установка підвищувальних насосів.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Автоматизація, диспетчеризація внутрішнього протипожежного водопроводу (ВПВ(А)

Проєктом передбачено запуск насосів ВПВ в автоматичному та дистанційному режимі.

Автоматичний запуск насосів внутрішнього протипожежного водопроводу здійснюється при спрацюванні датчика положення пожежного крану (ДППК), які встановлюються на кожний пожежний кран при відкритті його наполовину. ДППК на кожному поверсі групуються в шлейфи, які підключаються до приладу розширення «Тірас-16П».

Дистанційний пуск насосів внутрішнього протипожежного водопроводу здійснюється при натисканні кнопкових постів, які встановлюються в шафах пожежних кранів відповідно до п. 8.12 ДБН В.2.5-64:2012. 

Отриману інформацію про спрацювання ДППК чи натискання кнопкового посту опрацьовує ППКП та через релейні контакти блоку релейних ліній M-OUT8R видає сигнал «ПУСК» в шафу управління насосами ВПВ.

Сигнали диспетчеризації про відкриття шаф пожежних кранів виводяться на табло ППКП. Всі шафи пожежних кранів обладнуються датчиками відчинення. Кожен датчик підключаються на окремий шлейф приладу розширення «Тірас-16П».

ППКП розміщується в приміщенні пожежного посту. ШУ-ВПВ розміщується в приміщенні насосної станції.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Система протидимного захисту (СДТ).

Будівлю передбачено обладнати системою димо-, тепловидалення і підпору повітря (система протидимного захисту).

Системою протидимного захисту об'єкта передбачається димовидалення з приміщень для зберігання автомобілів, підпір повітря в тамбур-шлюзи перед ліфтом та сходовою кліткою типу Н4, підпір повітря в сходову клітку типу Н4.

Для димовидалення із приміщень для зберігання автомобілей проєктом передбачаються самостійні системи димовидалення ВД (ВД1, ВД2), для кожного рівня, з установкою окремих вентагрегатів димовидалення на покрівлі паркінгу. Викид диму в атмосферу виконаний на висоті не менше 3м над рівнем землі. Для компенсації видаленого об’єму продуктів горіння проєктом передбачена подача чистого повітря крізь відкриті ворота паркінга.

Для подачі повітря в тамбур-шлюз перед ліфтом та сходовою кліткою тип Н4 проєктом передбачені окремі системи ПД (ПД1, ПД2).

В сходову клітку типу Н4 передбачено підпір повітря самостійною системою ПД (ПД3).

Для скидання надлишкового тиску в тамбур-шлюзах та сходовій клітці типу Н4 передбачена установка клапанів надлишкового тиску.

В якості устаткування для системи димовидалення прийняті радіальні дахові вентилятори типу ВДРДВ виробництва ПрАТ «ІНТЕРКОНДИЦІОНЕР» (м. Харків). Для системи підпору повітря прийняті осьові вентагрегати «ВО», виробництва ПрАТ «ІНТЕРКОНДИЦІОНЕР». В якості заслонок підпору повітря і клапанів димовидалення прийняті клапани КПУ-1Н-ДУ виробництва фірми «ІССК ТМ», з межею вогнестійкості EI45 хвилин.

Повітроводи димовидалення мають нормовану вогнестійкість згідно ДБН В.2.5-56:2014. Повітроводи відповідають класу «П» (щільні) і виготовляються з листової сталі, з подальшими заходами з вогнезахисту.   Проєктом передбачено використання системи вогнезахисту «ROCKWOOL ProRox 950» для облицювання сталевих повітропроводів, яка складається з матів прошивних з мінеральної вати на основі базальту товщиною 30мм для забезпечення межі вогнестійкості повітроводу EI45 хвилин. Вогнестійкість будматеріалів підтверджується наявністю сертифікатів відповідності УкрСЕПРО. Повітрозабірні грати вентагрегатів підпору повітря розташовуються на відстані не менше 5м від місць викиду диму вентагрегатами димовидалення.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Автоматизація системи протидимного захисту.

Управління роботою системи протидимного захисту передбачається в автоматичному і дистанційному режимі.

Автоматичне управління ґрунтується на замиканні А-провідника кола електроживлення клапанів димовидалення (КДУ) і заслінок підпору повітря (ЗПП), релейним контактом модуля релейних ліній M-OUT8R системи пожежної сигналізації, а також видачу від ППКП СПС на шафу управління (ШУ-СПДЗ) сигналу пуску вентагрегатів.

Дистанційне керування ґрунтується на замиканні А-провідника кола електроживлення клапану димовидалення (КДВ) і клапану підпору повітря (КПП), видачі сигналу на пуск вентагрегатів ШУ-СПДЗ, з кнопкових постів (КП), що встановлюються в пожежних шафах. Закриття КДУ і ЗПВ передбачається в автоматичному режимі, за допомогою поворотної пружини приводів клапанів і заслонок.

Стан клапанів димовидалення та заслонок підпору повітря контролюється за рахунок вхідних підшлейфів приладу розширення «Тірас-16П» з наступним виводом сигналу на табло ППКП системи пожежної сигналізації в приміщенні пожежного посту.

При пуску вентагрегатів системи протидимного захисту автоматикою забезпечується тимчасова затримка 20-30с між пуском вентиляторів димовидалення (запускаються першими) і підпору повітря (запускаються другими). Забезпечення правильного алгоритму роботи СПДЗ передбачається за допомогою шафи управління ШУ-СПДЗ.

ШУ-СПДЗ розміщуються в приміщенні пожежного поста. Кнопкові пости пуску СПДЗ розміщуються в кожній шафі пожежних кранів.

Все обладнання, яке використовується в проєкті, має сертифікати відповідності в Україні.

Розрахунок часу евакуації відповідно до вимог зміни № 1 ДБН А.2.2-3-2014 та ДСТУ 8828:2019- розробник ФОП Ходерян К.С. ГІП: Пахніц М.В. сертифікат АР № 014357 від 11.05.2018 року  (шифр проєкту  ФД-П2-7-П-РЕ)

Відповідно до зміни № 1 до ДБН А.2.2-3-2014 та вимогам ДСТУ 8828:2019 в складі проєктної документації представлений розрахунок часу евакуації з приміщень паркінга у складі проєкту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м.Одеса, вул. Фонтанская дорога,6» (VII черга будівництва).

Прийняті в проєкті рішення щодо геометричних параметрів шляхів евакуації та евакуаційних виходів, відповідають вимогам нормативних документів, що дозволяє евакуювати людей до початку впливу на них небезпечних факторів пожежі.

Розрахунком встановлено, що час евакуації людей з приміщень   паркінга відповідає вимогам ДСТУ 8828:2019, а пропускна здатність шляхів евакуації людських потоків, прийнятих в проєкті, відповідає вимогам ДБН В.1.1-7-2016 та ДБН В.2.2-15:2019.

Евакуація людей з будь-якого розрахункового приміщення назовні відбудеться раніше ніж будь-який небезпечний фактор пожежі (в нашому випадку - втрата видимості) досягне гранично допустимого значення.    Виходячи з вищевикладеного можливо зробити висновок, що з приміщень у складі проєкту «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога,6» (VII черга будівництва) -евакуація потоків людей, при умові своєчасного їх оповіщення, а також утримання наявних евакуаційних шляхів і виходів у належному стані, буде досягнута.

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

У процесі нового будівництва багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та станцією технічного обслуговування з магазином  супутніх товарів та адміністративно-побутовими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 6, (VII черга будівництва – підземний паркінг №2), прогнозуються наступні фактори впливу на компоненти навколишнього середовища:

Клімат і мікроклімат: Активний і масштабний вплив планованої діяльності на мікроклімат в процесі виробництва робіт і експлуатації об'єкта відсутній, негативний вплив на клімат відсутній.

Повітряне середовище - допустимий.

Джерелами викидів забруднюючих речовин на об’єкті є робота ДВЗ під час заїзду/виїзду на територію підземного паркінгу, витяжні вентиляційні системи підземного паркінгу. Усього 3 джерела викиду забруднюючих речовин, 2 з яких є стаціонарними організованими. Валовий викид забруднюючих речовин становить 3,053 т/рік.

Аналіз результатів розрахунку  розсіювання забруднюючих речовин показав, що максимальні концентрації по всім забруднюючим речовинам з урахуванням фону у приземному шарі атмосфери не перевищують ГДК м. р. населених місць.

Акустичний вплив - допустимий.

Прийняті проєктні рішення зі зменшення акустичного впливу на оточуюче середовище оцінені як достатні.

Водне середовище - вплив в межах нормативних вимог.

Підключення протипожежного водопроводу паркінгу здійснюється у будівлі СТО, розташованої на території житлового комплексу.

Водовідведення здійснюється в існуючі каналізаційні мережі міської каналізації. Розрахункові витрати – згідно з ТУ. 

У паркінгу передбачаються наступні системи каналізації:

- водовідведення на випадок аварійного затоплення паркінгу;

- заходи для відведення води у разі гасіння пожежі.

Геологічне середовище, ґрунт – вплив відсутній.

Рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти – вплив в межах нормативних вимог. 

  • Зелені насадження, які потрапляють під пляму забудови будуть видалені у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів «Про деякі питання виконання підготовчих и будівельних робіт № 466 від 13 квітня 2011р., Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»,  Постанови КМУ №1045 від 01.08.2006 «Про затвердження порядку видалення дерев, кущів, газонів, квітників у населених пунктах» на підставі Рішення Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради від 12.11.2015 №268-зн. та акту № 157 від 01.11.2019 р. щодо обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню.

 Для озеленення території загального користування передбачена посадка листяних і хвойних дерев різних порід, чагарників, декоративних зелених насаджень, так само передбачені квітники з багаторічників і газони.

Об’єктів природно-заповідного фонду на ділянці розміщення проєктованого об’єкта немає. Шляхи міграції тварин і птахів в районі                                             розташування об’єкта, що проєктується, відсутні.

 Реалізація проєкту не здійснить негативний вплив на рослинний і тваринний світ.

Соціальне середовище: негативний вплив здійснюватиметься в період виконання робіт буде носити локальний і короткостроковий характер. Вплив на соціальне середовище позитивний – забезпечення умов для зберігання особистого автотранспорту, створення нових робочих місць.

Техногенне середовище: у зоні проєктованої діяльності відсутні пам’ятники архітектури, історії, культури.  Вплив на техногенне середовище відсутній. Негативний вплив об'єктів навколишнього техногенного середовища на проєктовану діяльність відсутній.

Відходи: у процесі експлуатації передбачається утворення 380,67  т/рік відходів.

Проєктом передбачено дотримання правил збору та тимчасового зберігання відходів відповідно до діючих норм. Вивіз відходів, що утворилися на об’єкті, буде здійснюватися за договорами зі спеціалізованими організаціями.

Безпека експлуатації

Рішення, які прийняті проєктом не суперечать вимогам чинного законодавства та забезпечують безпеку експлуатації будівлі та прилеглої території за трьома групами ризику згідно вимог ДБН В.1.2-9-2008 та іншої нормативної документації, чинної на території України.


В процесі розгляду проєкту по зауваженням експертів Одеської філії ДП «НДІпроектреконструкція» проєктною організацією за погодженням із замовником в проєкт внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за виконання вимог містобудівних умов та обмежень № 01-06/126 від 23.07.2018 р. повністю несе замовник.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проєкту покладається на генерального проєктувальника і замовника.

Експертиза проєкту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як для окремих об'єктів, що відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС3.

Відповідальність за дотримання в проєкті зазначених вимог, за відповідність проєктної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проєктна організація, що розробила проєктну документацію, а також головний архітектор проєкту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Розділи