Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9028-4874-9758-1618
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№1656/е/21 від 28.12.2021
Орган, що видав
ДНІПРОВСЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ "НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ" (03328965) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво ділянки дороги другої черги Південного обходу м. Дніпра від межі м. Дніпра до проїзної частини залізобетонного шляхопроводу через вул. Мільмана». Коригування
Код проектної документації
PD01:1188-2932-7705-8981 Зміни №2 №135-К-2 від 2018-08-13 (видав Товариство з додатковою відповідальністю "ІНСТИТУТ ДНІПРОДІПРОТРАНС") / Наявні експертизи: EX01:9028-4874-9758-1618
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки
Головний експерт проекту
ЮРІНА ВАЛЕНТИНА ІВАНІВНА (АЕ 000847, АЕ 006465 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Дніпропетровська обл., Дніпровський район, Дніпровська територіальна громада, м. Дніпро (станом на 01.01.2021) , Автомобільна дорога від межі м. Дніпра до проїзної частини залізобетонного шляхопроводу через вул. Мільмана не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25843931)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Захарчек Світлана Григорівна
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Лось Борис Григорович
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
Соколова Валентина Анатоліївна (АЕ 000983, АА 000723, АА 000192)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ФЕДОРОВИЧ ЛІАНА ЮРІЇВНА (АЕ 002864, АЕ 006478)
Відповідальний експерт З питань екології
КАРПЕНКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (АЕ 006454, АЕ 000073)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
СУПРУН ОЛЕКСІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 000167, АЕ 006423)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
БОНДАР ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (АЕ 006452, АЕ 000020)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Кармазин Олександр Васильович (АР 001575, АЕ 004930)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Дворецька Наталія Миколаївна (АР 002184, АЕ 003665)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
ЮРІНА ВАЛЕНТИНА ІВАНІВНА (АЕ 000847, АЕ 006465)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1188-2932-7705-8981
Орган, що видав
Товариство з додатковою відповідальністю "ІНСТИТУТ ДНІПРОДІПРОТРАНС" (01388420)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектна документація
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.2 Позаміські, об’їзні та окружні дороги
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
13.08.2018
Номер проектної документації
135-К-2
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Коригування робочого проекту (об.№ 135-К-2-К) виконано ТДВ «ІНСТИТУТ ДНІПРОДІПРОТРАНС»  (юридична адреса: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17; головний інженер проекту – Гоц І.В., кваліфікаційний сертифікат серії АР № 007013, виданий атестаційною архітектурно-будівельною комісією  Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України  від 27.03.13) у 2021 році на підставі:

- завдання на коригування робочого проекту № 4-2/21 від 25.05.2021 року, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України ;

- містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 04/350 від 25.10.2012;

-  технічних умов, виданих відповідними службами;

-  матеріалів з інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ТДВ «ІНСТИТУТ ДНІПРОДІПРОТРАНС» у 2018 році;

-  Науково-технічного супроводу, виконаного ДП «ДерждорНДІ» у 2018 році.

СТИСЛИЙ ОПИС ОСНОВНИХ ПРОЕКТНИХ  РІШЕНЬ

Робочий проект «Будівництво ділянки дороги другої черги Південного обходу м. Дніпра від межі м. Дніпра до проїзної частини залізобетонного шляхопроводу через вул. Мільмана» був розглянутий філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» «УКРДОРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА»  у 2012 році,  видано позитивний експертний звіт від 12.04.2013 №28-00232-12.

Коригування вищезазначеного робочого проекту  було розглянуто Державним підприємством  «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІ ПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» у 2020 році, видано позитивний експертний звіт від 24.02.2020 № 147/е/20(2339/е/19).

Даним коригуванням робочого проекту, що представлений на експертизу, відповідно до завдання на коригування, затвердженого Замовником, передбачено внесення змін до проектної документації   в зв’язку зі зміною проектних рішень , включенням додаткових робіт та перерахунком  кошторисної документації.

Згідно з інженерно-геологічними  вишукуваннями, виконаними ТДВ «ІНСТИТУТ ДНІПРОДІПРОТРАНС» у  2018 році, в геоморфологічному відношенні траса правобережного підходу розташована в межах Азово-Придніпровської височини.

На всій довжині траси домінують акумулятивні лесові морфоскульптури з балково-яружним розчленуванням.

Від ПК 7+50 до ПК 19+39.07 рельєф траси поступово підвищується. На ділянці  ПК 7+50 - ПК 12+00 траса проходить по дну балки, яка заболочена та поросла очеретом. На цій ділянці влаштована канава, по якій тече струмок, перетинаючи ось траси на ПК 8+00.

На ділянці ПК 17+00 - ПК 19+39.07 рельєф траси поступово підвищується .

На ділянці ПК 18+00 - ПК 19+00 траса перетинає урочище Лоцмано-Кам’янка з тальвегом на ПК 18+12.

Схили яру круті зі слідами ерозії, днище - рівне, сухе, поросле травою.

Ерозійні процеси виявлені на ділянці ПК 18+00 - ПК 19+00.

На початку будівництва у 2012 році вирубку дерев і роботи по зніманню рослинного ґрунту було виконано. За роки затримки робіт майданчик будівництва площею 2,5 га заріс бур'янистою рослинністю і деревцями.

В процесі вишукувань до розвіданої глибини 15,4 м виділено  вісім інженерно-геологічних елементів  (далі - ІГЕ):

ІГЕ-1- насипний ґрунт – супісок жовто-темно-бурий, твердий, із включеннями щебеню,  піску та шлаку металургійного до 30%, , цим ґрунтом відсипані насипи автодороги, зустрінутий свердловинами № 1(ПК 8+00), №2 (ПК 11+30, ліво 12, 0 м від осі дороги), потужність ІГЕ – 0,0 – 3,50 м;

ІГЕ-1.1- насипний ґрунт – супісок жовто-темно-бурий, пластичний, із включеннями щебеню,  піску та шлаку металургійного до 30%, зустрінутий  в нижній частині насипу автодороги свердловиною № 1, потужність ІГЕ– 0,60 м.

ІГЕ-1.2-насипний ґрунт – глиби граніту з щебенем, відсівом граніту та  металургійним шлаком, зустрінутий свердловиною № 3(ПК 11+30, право 12,0 м від осі дороги), потужність ІГЕ  – 1,40 м;

ІГЕ-1.3 - насипний ґрунт – щебінь граніту із металургійним шлаком, зустрінутий свердловиною № 1, товщина шару 0,90 м;

 ІГЕ-1.4 - насипний ґрунт – відсів граніту зі щебенем, зустрінутий свердловинами № 6, 6а, 6б. (ПК 18+20), потужність ІГЕ  – 0,80  - 1,20 м;

ІГЕ-2-грунтово-рослинний шар – супісок темно-сірий, гумусований, тугопластичний, із залишками рослин та прошарками водонасиченого піску, зустрінутий свердловинами  №1, 2 та 3, потужність ІГЕ –0,40 – 0,50 м;

ІГЕ-3 - суглинок жовто-бурий, лесовий, пилуватий, просадний, твердий,  зустрінутий свердловинами  № 4 (ПК 14+00), 5 (ПК17+00), 6 та 7 (ПК 19+50), пройдена потужність шару – 4,0 м;

ІГЕ-3.1 - супісок жовто-бурий, лесовий, пластичний з прошарками водонасиченого пилуватого піску,  зустрінутий свердловинами  № 1, 2, 3 та 6, потужність шару  – 8,2 м.

По просадним властивостям ділянка відноситься до IІ типу за просадністю.

Підземні води  зустрінуті свердловинами № 1, 2, 3 та 6 на глибині 1,50 - 5,10 м від поверхні землі. Живлення горизонту за рахунок атмосферних опадів і витоків з водонесучих підземних комунікацій та місцевого водотоку. Розвантаження горизонту відбувається за межами ділянки.

 Згідно з раніш розробленим робочим проектом та техніко-економічним розрахунком, який передував розробці робочого проекту, визначена доцільність та економічна ефективність будівництва другої черги правобережного підходу до Південного мосту.

Функціонування Південного мосту та будівництво, в майбутньому, підходів до нього з виходом цих підходів на дороги загального користування міжнародних та національних державного значення як то М-18 Харків – Сімферополь – Алушта - Ялта, Н-08 Бориспіль-Дніпро - Запоріжжя, Н-11 Дніпро - Миколаїв створить   півкільце навколо м. Дніпро, що в свою чергу дозволить вилучити значну частину транспортних потоків із міста. Крім економічної ефективності - покращення безпеки руху, підвищення ефективності роботи автотранспорту. Будівництво другої черги правобережного підходу значно покращить екологічну ситуацію як на вул. Яснополянська, так і на багатьох вулицях центральної частини міста, по яких здійснювався рух транзитного транспорту.

 Автомобільна дорога, що проектується віднесена до магістральної вулиці загальноміського значення безперервного руху з двома смугами руху в кожному напрямку (на перспективу – з трьома смугами).

В робочому проекті  передбачено влаштування проїзної частини по вулиці селища Лоц-Кам’янка, яка сполучає вул. Мільмана, пров. Камський та авто-гаражні кооперативи «Лоцманський» та «Лоцманський 2». Згідно ДБН В.2.3-5-2018 з’їзд віднесено до вулиць та доріг в науково-виробничих, промислових і комунально-складських зонах (районах).

В зв’язку зі зміною схеми транспортного руху основного напрямку, на ділянці від вул. Мільмана до вул. Яснополянська в робочому проекті передбачені роботи по перевлаштуванню з одностороннього на двосторонній рух автотранспорту.

Початок траси ділянки прийнято на ПК 7+00 на вісі розділювальної смуги від перехідної залізобетонної плити шляхопроводу через вул. Мільмана, кінець на ПК 19+39.07. Вся ділянка траси, що проектується,  проходить по населеному пункту. Довжина становить 1,189 км. Керівна відмітка для проектування поздовжнього профілю Н=hп+hс+Δh,  де:

 hп=1.0м – підвищення брівки насипу над розрахунковим рівнем снігового покрову для доріг І категорії;

hс =0.38м - висота снігового покрову в м. Дніпро;

Δh  - підвищення на вісь:

Δh=4.5x0.025+0.15-0.15=0.11 де: 4.5=3.75 (ширина проїзної частини) + 0.75 (ширина укріплення); 0.25- похил проїзної частини; 0.15- висота бордюру; 0.15- перевищення на брівку (3.0x0.050=0.15);

Н=1.0+0.38+0.11=1.49;

розрахункова швидкість - 80 км/год.

Згідно розробленого робочого проекту дана автомобільна дорога буде мати такі параметри:

-  ширина земляного полотна – 26,5-28,5 м;

-  ширина проїзної частини – 2x7,5 м;

-  ширина смуги руху - 3,75 м;

-  кількість смуг руху - 4 (по 2і в кожному напрямку);

-  ширина розділювальної смуги – 4,0 м;

-  максимальний поздовжній похил – 40 %о;

-  мінімальні радіуси кривих: горизонтальних – 294,0 м (на ділянці примикання до існуючого шляхопроводу через вул. Мільмана); вертикальних: випуклих – 6900,0 м, увігнутих – 5400,0 м.

Поперечний профіль проїзної частини односхилий з похилом 25 %о.

Середньорічна добова перспективна інтенсивність руху по типах транспортних засобів на 2039 рік   складає 15241 авт/добу, у тому числі: легкові      - 7705 авт/добу; мікроавтобуси  - 260 авт/добу; вантажні легкі - 1799 авт/добу; вантажні середні - 995 авт/добу; вантажні важкі - 1114 авт/добу; тягачі з напівпричепом 3065 авт/добу; тягачі з причепом - 303 авт/добу.

Коригування проекту відбувається під час завершення будівництва з метою врахування додаткових об’ємів робіт, що виникли, тому розділ «Інтенсивність руху» не коригувався.

Раніш виконаним коригуванням робочого проект  «Будівництво ділянки дороги другої черги Південного обходу м. Дніпра від межі м. Дніпра до проїзної частини залізобетонного шляхопроводу через вул. Мільмана» враховувались  зміни які відбулися з елементами дороги з 2014 року. Передбачалось планування раніше відсипаного земляного полотна зі зрізанням верхнього шару, товщиною 0.10 м, по всій площі. Також передбачалось розпушення раніше влаштованих укосів насипу та укосів в місці примикання   вул. Мільмана.

Під автомобільну дорогу було відведено 7.20 га, в тому числі землі Дніпровського держлісгоспу площею 1.2876 га. Було знесено п'ять домоволодінь по вул. Яснополянській, виконано вирубку 256 дерев і розчистку від чагарнику 5,6 га.

До підготовчих робіт було включено розчистку від рослинності і сміття, що виникли за роки затримки робіт.

Зрізання непридатного ґрунту, товщиною 10 см, і розчистка території від рослинності:  площа по трасі з обочинами - 3,18 га.

Розчистка від чагарнику (поросль) між трасою і дорогою до автогаражних кооперативів ПК 7+50 – ПК10+30 – 0,28 га; ПК 10+40 – ПК 11 +80 – 900,0 м2 (0,09 га) і засипка канави довжиною 30,0 м з містком – 84,0 м3. Чагарники і комиші з праворуч від дороги – 0,35 га, сміття і будівельного сміття – 800,0 м3; трава, солома з верхнім грунтом – 1520,0 м3; злежаного шлаку – 6123,0 м3.  

З метою забезпечення стійкості земляного полотна в надзвичайних ситуаціях робочим проектом передбачено закладання укосів земляного полотна — 1:1,75 з встановленням металевого бар’єрного огородження.

Земляне полотно запроектовано з розрахунку розміщення чотирьох смуг руху сумарною шириною 15,0 м та узбіч 2x3,75 м.

Типові поперечні профілі та конструкція дорожнього одягу були прийняті наступні:

- Тип 1 (насип до 6,0 м) ПК 7+00 – ПК 7+50;

- Тип 2 (насип до 6,0 м) з бутовим каменем ПК 7+50 – ПК 10+00, ПК 11+54 – ПК 12+00 – 13+80;

- Тип 3 (насип до 6,0 м) з бутовим каменем ПК 10+00 – ПК 11+54;

- Тип 4 (виїмка до 6,0 м) ПК 13+80 – ПК17+40;

- Тип 5 (насип понад 12,0 м) ПК 17+40 – ПК18+39.07;

- Тип 6 (виїмка до 6,0 м) ПК 18+39.07 – ПК19 + 39.07.

Укладання геоматрасу виконано повністю.

На схилах балки, де розташована металева гофрована труба (ПК 18+12), нарізуються уступи для кращого зчеплення із  земельним полотном що відсипається.

Укріплення маломіцного мулуватого ґрунту на ділянці ПК 7+50 - ПК 12+00 м - бутовим каменем, з частковою заміною на проектну позначку.

В основі дорожнього одягу передбачений дренуючий шар з піску (коефіцієнт фільтрації не менше 5,0 м/добу) на всю ширину земляного полотна, товщиною 15 см. Також, передбачено влаштування прошарку з гідроізоляційного матеріалу між земполотном і дорожнім одягом, що виключає попадання вологи на лесові ґрунти. В якості гідроізоляційного матеріалу використовується шиповидна гідроізоляційна геомембрана (міцність на розрив 9,4 кН/м, міцність на стиск 300 кН/м2).

В робочому проекті передбачено розбирання дорожнього одягу з’їздів з шляхопроводу на вул. Мільмана та вул. Яснополянську, до гаражів та тротуарів розташованих вздовж них (ПК7+19-ПК7+50). Матеріал від розбирання транспортується в насип ПК 18+00 – ПК 19+00 де укладається в нижні шари насипу з коефіцієнтом ущільнення К=1.35. Грунт для насипу використовується від розборки насипу з’їздів до вул. Яснополянська та до гаражів, з коефіцієнтом ущільнення К=1.07, від розробки виїмки на ПК 13+50 – ПК17+80 та на ПК 19+20 – ПК 19+39.07.

Паралельно з будівництвом дороги передбачено виконання  реконструкція вулиці селища Лоц-Кам’янка, яка сполучає вул. Мільмана, пров. Камський та гаражні кооперативи. Ширина проїзної частини дороги прийнята   - дві смуги по 3.50 м з поширенням на кривих. На ділянці ПК 0+11 - ПК 2+90, ПК4+10 - ПК4+39.77 виконується посилення дорожнього одягу, виправлення поперечних профілів, на ділянці ПК 2+90 - ПК4+10 ліворуч влаштовується тротуар та бортовий камінь з обох боків. З правого боку бортовий камінь влаштовується з метою безпеки для попередження випадкового наїзду на підпірну стінку. Роботи передбачено вести без припинення руху автотранспорту.

На відрізку ПК 2’+90 - ПК 4’+10 робочим проектом передбачено зміну напрямку існуючого проїзду.

Для відведення води від струмків, ПК 4’ ліворуч та для запобігання підтоплення насипу робочим проектом передбачено влаштування залізобетонного лотка.

Після влаштування проїзду по новому напрямку існуюче покриття на ділянці ПК З’ – ПК 4’ розбирається.

Реконструкція ділянки дороги проїзд вул. Мільмана до вул. Яснополянської ПК 0”+00 - ПК 1”+80 виконується після завершення будівництва основного проїзду і переключення руху автомобільного транспорту з вул. Яснополянська на основну дорогу. Робочим проектом передбачено для забезпечення плавності руху збільшення радіусів вертикальних кривих: опуклих – 2500,0 м, увігнутих – 600,0 м.

 На ділянці ПК 0”+40.00 - ПК 1”+20.00 робочим проектом передбачено розбирання існуючого дорожнього одягу та тротуару з вивезенням матеріалу від розборки, влаштування корита під новий дорожній одяг. Грунт від розбирання земполотна частково штабелюється, в обсязі необхідному для досипки узбіч,  зайвий грунт вивозиться на відстань до двох кілометрів для засипки відрогів балки.

Щебінь від розборки дорожнього одягу та тротуарів на з’їздах, по вул. Яснополянській та по вул. селища Лоц-Кам’янка складується та повторно використовується для влаштування основи при будівництві тротуарів.

Вулиця Яснополянська відноситься до магістральної вулиці загальноміського значення.

Укріплювальні роботи .

Для захисту земляного полотна від руйнівних дій атмосферних опадів та вітрів, робочим проектом було передбачено укріплення укосів насипу, частини узбіч та розділювальної смуги плакіровкою рослинним ґрунтом з висівом насіння багаторічних трав.

Водовідведення з проїзної частини дороги забезпечується зливовою каналізацією та поперечними та поздовжніми ухилами, від земляного полотна ухилами місцевості та нагірними канавами.

 Дорожній одяг.

Конструкція дорожнього одягу по основній дорозі була передбачена наступна:

1. Щебеневомастиковий асфальтобетон ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі БМПА 60/90-53 згідно з ДСТУ Б В.2.7-135:2014   - 5 см.

Бітумна емульсія ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7 – 129:2013  - 0,6 л/м2 

2. Асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.I згідно з ДСТУ Б В.2.7-119 на бітумі марки БМПА 60/90-53 згідно з ДСТУ Б В.2.7-313:2016  - 10 см.

   Бітумна емульсія ЕКШМ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7 – 129:2013  - 0,6 л/м2. 

3. Асфальтобетон пористий АСГ.Кр.П.А-Б.НП.І згідно з ДСТУ Б В.2.7-119 на бітумі БНД 60/90 згідно з ДСТУ 4044-200 - 10 см;

   Бітумна емульсія ЕКШ-50 згідно з ДСТУ Б В.2.7 – 129:2013     -1,6 л/м2. 

4. Щебенево-піщана суміш ЩПС-40 оброблена цементом, марка матеріалу М 20 згідно з ДСТУ-Н Б В 2.3-39:2016      - 15 см.

5. Щебенево-піщана суміш ЩПС С7 згідно з  ДСТУ Б В.2.7-30:2013      - 15 см.

6. Ткана поліестерова геоґратка з жорсткозшитими вузлами, вкрита ПВХ, з міцністю на ростяг 100/100кН/м та відносним видовженням 10%, згідно ГБН В.2.3-37641918-544, по типу Gruntex PET 100/100.

6. Пісок крупний згідно з ДСТУ Б В.2.7- 32-95     - 15 см.

7. Шиповидна гідроізоляційна геомембрана (міцність на розрив 9,4 кН/м, міцність на стиск 300 кН/м2).

8. Шар земляного полотна.

Сумарна товщина конструкції дорожнього одягу складає 70 см.

Робочим проектом передбачається підґрунтовка бітумною емульсією шару дорожнього одягу, що розташований нижче асфальтобетону. Підґрунтовка виконується не пізніше ніж за шість годин до початку укладання асфальтобетонної суміші.

 На момент даного коригування були виконані наступні роботи:

підготовка території будівництва;

будівництво земляного полотна;

перевлаштування оптичного кабелю Укрчерметавтоматики, НВП «Трайфл», «Оптима-Vega»,Телесистем України,Атраком(Київстар, Vodafon);

перевлаштування кабелю каналізації, каналізації «Оптима-Vega»;

влаштування уступів та розпушення по основній дорозі;

земляні роботи з’їздів до вул. Яснополянська та вул. селища Лоц-Кам’янка;

влаштування металевої гофрованної труби ПК18+12;

спорудження прямокутної залізобетонної труби ПК 7+69.

Роботи, що були виконані в період будівництва:

влаштування додаткового шару геотекстилю під основу дорожнього одягу;

заміна конструкції підпірних стінок у зв’язку з тим, що вони не виробляються заводами виробниками із збірного залізобетону;

зміна конструкції очисних споруд.

 Додаткові роботи та зміни проектних рішень.

На ділянці на ПК7+60 – ПК11+20 недосипаного на проектну ширину насипу було виявлено відсутність укріплення основи та заболочення, що обумовлює необхідність додаткових заходів по влаштуванню дренажу, укріпленню основи і тіла насипу на цій ділянці. Для цього  робочим проектом передбачаються наступні заходи:

вирізання ґрунту просоченого водою;

влаштування дренажу з виходом в колодязь ;

вистилання по дну нетканого поліпропіленового термічно зміцненого геотекстилю;

пошарове армування тіла насипу тканою  поліестеровою  геоґраткою ;

захист укосів  від ерозії об’ємним поліамідним геоматом .

Зважаючи на неможливість використання існуючого  об’їзду для будівництва труби ПК 7+69.00, передбачається будівництво тимчасового обходу по вулиці Лоц-Кам’янка.

В процесі будівництва було виявлено вихід підземних джерел на поверхню, в районі підпірної стінки №1. Додатково передбачається влаштування дренажу ПК 9+58.50 – ПК 11+56: шар з щебеню фр 20..40, перфорована труба Ø200, влаштування геотекстилю нетканого поліпропіленового термічно зміцненого.

У зв’язку з підтопленням тіла насипу, в районі трубопроводу, робочим проектом передбачається додаткове укріплення геосинтетичними матеріалами та нарізка уступів  у зоні труби та влаштування додаткового дренажу.

Додатково передбачається влаштування підпірної стінки №3.

Передбачено заміну шумозахисного екрану на суцільні непрозорі шумозахисні екрани. 

Додатково влаштовуються стійки під бар’єрне  огородження з кроком стояків     2,0 м, які потрапляють на бетонні водоскиди з узбіччя та бетонні кармани по розділовій смузі.

 Каналізація.

Дощові води з проїзної частини дороги збираються дощеприймальними колодязями та відводяться в зливовий колектор Ду500 мм. На зливовому колекторі встановлена розподільча камера і найбільш забруднений стік відводиться на очисні споруди   заводського виготовлення продуктивністю 40 л/с фірми «Стандартпарк».

Дощова вода з території гаражного кооперативу відводилась зливовим колектором Ду 1200мм  та скидувалась у канаву. У робочому проекті передбачається відвід дощової води проектним колектором Ду1200 мм у спроектовану під насипом дороги залізобетонну водопропускну трубу, яка відведе зливову воду в діючий колектор.

Безнапірний колектор Ду 1200 мм проектується з поліетиленових труб з сотовою будовою стінки.

Труби прокладаються по підсипці  з піску 10 см на штучній основі з щебеневої підсипки і залізобетонної плити.

Оглядові колодязі зі збірного залізобетону запроектовані по серії 902-09-46.88.

 Зовнішнє електроосвітлення.

Робочим проектом передбачено освітлення дороги  на сталевих оцинкованих опорах з залізобетонними фундаментами і оцинкованими кронштейнами зі світлодіодними світильниками. Подача напруги на світильники запроектована за допомогою чотирьохжильного алюмінієвого кабелю, який прокладається в поліетиленовій трубі в земляній траншеї. Передбачена робота освітлення в двох режимах: вечірньому та нічному.

Відстань між опорами та потужність освітлювальних приладів вибрано з урахуванням середньої яскравості дорожнього покриття 1,6 кд.

Проектна документація відкоригована на підставі одержаних технічних умов №2107/4 від 01.12.2021, наданих КП "Міськсвітло" і передбачає підключення до існуючих мереж освітлення лінії електропередач ШЗО I-710 в ТП-5483.

 Водопропускна труба.

Водопропускна  труба призначена для прийому і відведенню зливових вод з поздовжніх бічних канав і дощової каналізації, розташованих уздовж траси автодороги,  в існуючий залізобетонний колектор, отвором 2,0 м.

Місцезнаходження водопропускної труби призначено з урахуванням існуючого вхідного оголовка колектора отвором 2,0 метри, а також відміток рівнів лотків підвідних зливоприймальних споруд.

Отвір труби 1,5х 2,0 м призначено за умови пропускання витрат Q = 4,5 м3/с із зливових споруд, що примикають, а також можливості її експлуатації.

У місцях примикання зливових споруд передбачені водоприймальні колодязі, обладнані оглядовими  пристроями. У місцях примикання проектованої водопропускної труби до існуючого колектора, передбачено спорудження водоприймального колодязя, одночасно забезпечується прийом зливових вод з прилеглої канави. Існуючі откосні крила зливового колектора демонтуються.

Конструкція труби прийнята згідно типовому проекту серії 3.501-104 (Інв.№1072/2,3), залізобетонні ланки труби згідно ОСТ 35-27.0-85 та ОСТ 35-27.2-85 Мінтрансбуду.

Будівництво фундаменту труби передбачено на пальовій основі.

Бетон конструкційний важкий, класу В30 по міцності, марка по морозостійкості F200, по водонепроникності W6.  При виготовленні бетону обов'язкове застосування добавки Sika Plast-2508 у кількості 4 кг/м³ бетону.   Арматура гладка класу А240C зі сталі марки Ст3сп, періодичного профілю класу А400С зі сталі марки 25Г2С за ДСТУ 3760:2019 і  ДСТУ 2651:2005.

Гідроізоляція труби обклеювальна одношарова " Техноэластмост С" , із захистом вертикальних стінок азбестоцементними листами, товщиною 10мм, а верхньої частини труби - цементним розчином товщиною 30 мм. Шви в стиках ланок конопатяться з обох сторін паклею, просоченою бітумом.  З внутрішньої сторони шви на глибину 3см замазуються цементним розчином.

Поверхні колодязів і фундаментів, що засипаються ґрунтом, покриваються обмазувальною гідроізоляцією із двох шарів бітумної мастики по бітумній ґрунтовці.

  З огляду на високий рівень ґрунтових вод, спорудження фундаменту труби виконується в шпунтовій огорожі  (типу GU16-400).

Для забезпечення можливості занурення шпунта і забивання паль передбачено пристрій (уздовж труби) автопроїзду з попередньої зрізанням ґрунту до рівня, що забезпечує можливість роботи техніки для забивання паль і шпунтової огорожі, в також з'їзди з рівня поверхні землі на будмайданчик.

Влаштування пальової основи з залізобетонних паль С9 – 35Т2 та С10 – 35Т2 виконується з улаштуванням лідерних свердловин для зменшення вібраційного впливу на розташовані в зоні будівництва інженерно-технічні будівлі та житлові будови. Свердловини виконуються буром діаметром 300 мм та глибиною 9,0 м для паль С9 – 35Т2 та 10,0 м для паль С10 – 35Т2.

Після забивання пальової основи (по кожному етапу окремо) виконуються роботи з влаштування шпунтової огорожі, влаштування тампонажного шару, відкачування води та бетонування фундаментів.

По закінченню робіт зі спорудження труби (установка ланок і гідроізоляція) поетапно здійснюється засипка котловану місцевим ґрунтом і обсипання труби.

Обсипка труби вище рівня фундаменту  виконується місцевим піском одночасно з обох сторін горизонтальними шарами, товщиною не більш 20 см кожний, з ретельним ущільненням легкими пневмотрамбовками або ручним способом. Засипка котлованів виконується м'яким місцевим ґрунтом, що добре ущільнюється, горизонтальними шарами товщиною не більше 20 см кожний.

  До початку спорудження труби необхідно виконати перевлаштування всіх мереж, які  попадають в зону будівництва.

 Системи зв’язку.

При коригуванні робочого проекту розглядались технічні рішення щодо перевлаштування   лінійно-кабельних споруд зв'язку, що попадають в зону виконання земляних робіт по спорудженню автодороги та очисних споруд.

У зв’язку з тим, що зменшилась фактична кількість кабелів в існуючій кабельній каналізації, було прийняте рішення по зменшенню кількості каналів (труб) з семи до трьох і двох. Траса проектованої кабельної каналізації була частково змінена через засипання існуючої кабельної каналізації ґрунтом.

Також було виявлено, що одноканальна кабельна каналізація від вул. Мільмана до пров. Камського повністю зруйнована. В робочому проекті передбачається її відновлення ( в попередньому проекті відновлювалась частково).

В робочому проекті відкоригована кількість та марки існуючих кабелів.

 Ураховуючи особливі умови розробки проектної документації на виконання робіт по завершенню будівництва дороги, з урахуванням значного періоду призупинення будівництва та відсутності частини проектної та виконавчої документації, визначився склад робіт що потребують додаткових розрахункових підтверджень, прийняття колегіальних технічних рішень та науково-технічного супроводження. 

 Організація будівельних майданчиків, ділянок робіт і робочих місць передбачено проводити відповідно до вимог ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12). На робочих місцях повинні витримуватися санітарно-гігієнічні норми у відповідності з проектами виконання робіт (ПВР), що розробляються підрядними організаціями з урахуванням вимог ГОСТ 12.1.005-88, ДСН 3.3.6.037-99 та ДСН 3.3.6.039-99. Небезпечні зони огороджуються знаками безпеки і написами установленої форми згідно зі ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) і ДСТУ Б В.2.8-43:2011. Зони постійно діючих небезпечних виробничих факторів повинні бути обгороджені захисними огородженнями, а зони потенційно діючих небезпечних виробничих факторів - сигнальними огородженнями. Території будівельних майданчиків, ділянок робіт, робочі місця, проїзди, проходи, дороги та склади в темний час доби повинні бути освітлені без сліпучого дії освітлювальних приладів згідно з вимогами ДСТУ Б А.3.2-15:2011.

Робочим проектом передбачено заходи, що забезпечують умови створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі МГН).

Передбачається влаштування пішохідних доріжок на шляхопроводі та підходах до нього, шириною 1,90 м. Поперечний похил пішохідних доріжок прийнятий 20%о.

Для безпеки руху  МГН  передбачено рівне тверде покриття пішохідних доріжок. В місцях сполучення доріжок з проїзною частиною передбачається влаштування понижених бортових каменів. Висота бортового каменю в місцях перетину тротуарів із проїзною частиною, а також перепад висот бордюрів, бортових каменів, що прилягають до шляхів пішохідного руху, не перевищує 0,02 м. До рівня понижених бортових каменів передбачено пониження тротуару з похилом 80 %о на відстані 1,65 м від бортового каменю (влаштування пандусу), та влаштування тактильної плитки.

Попереджувальні смуги з тактильної плитки влаштовуються перед пішохідними переходами та перед пониженням бортового каменю по шляхам руху.

Робочим проектом передбачено  також заходи, що забезпечують: екологічну , пожежну та техногенну безпеку; санітарно-епідеміологічне благополуччя населення; охорону праці відповідно до чинних нормативних документів.

Кошторисна документація

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 03 грудня 2021 року складала 394833,596 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи                     – 305241,421 тис. грн.;

устатковання, меблі, інвентар – 844,629 тис. грн.;

інші витрати                              – 88747,546 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 89207,805 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи                    – 71326,103 тис. грн.;

устатковання, меблі, інвентар – 15,427тис. грн.;

інші витрати                              – 17866,275 тис. грн.

 За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено відповідно до кошторисних норм України «Настанова визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

 Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 28 грудня 2021 року складає 364433,237 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи                     – 285985,621 тис. грн.;

устатковання, меблі, інвентар – 840,116 тис. грн.;

інші витрати                              – 77607,500 тис. грн. 

Із загальної кошторисної вартості виконано 89207,805 тис. грн., у тому числі:

будівельні роботи                     – 71326,103 тис. грн.;

устатковання, меблі, інвентар – 15,427 тис. грн.;

інші витрати                              – 17866,275 тис. грн

Розділи