Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
Закарпатська обл., Хустський район, Білківська територіальна громада, с. Великий Раковець (станом на 01.01.2021) , вул. Шевченка, 3, 12 у с. Великий Раковець, Закарпатської області | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Фізична особа | Персональні дані |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
Дяков Ігор Григорович (АР 020204, АЕ 000716, АР 011201, АЕ 006283) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології |
ШВЕЦЬ ІГОР ОРЕСТОВИЧ (АР 000909, АР 013371, АР 001228, АЕ 004854) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці З питань інженерного забезпечення |
ВОВК ОЛЕГ МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000976, АЕ 004848) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Чубик Василь Феофанович (АЕ 002748, АЕ 002663, АЕ 004836, ІТ 002196, АР 004683, АЕ 007015, АР 015359) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Реконструкція автозаправки під АЗК з
пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, та АГЗП на вул.
Шевченка, 3, 12 у с.
Великий Раковець, Закарпатської області»
розроблений у 2021 р. ПП «Моноліт-ПРОЕКТ» (42027,
м. Тернопіль, бульвар Просвіти, 6б), ГІП − Балко С.Й.
(кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 013303 від 05.07.2017р.),
на замовлення Савко Михайла Івановича
(реєстраційний номер облікової картки
платника податків 2608021591), на
підставі:
− містобудівних умов та
обмежень для проектування об`єкта будівництва МБУ-6 від 29.07.2021 року затверджених
наказом відділу з питань архітектури та
державного архітектурно-будівельного контролю Білківської сільської ради від
05.08.2021 року № 7;
− завдання на проектування
затвердженого замовником;
− технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними
службами.
Реконструкція автозаправки під АЗК з пунктом
сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, та АГЗП на вул. Шевченка, 3, 12
у с. Великий Раковець, Закарпатської області запроектовано на земельній ділянці, площею 0,5811 га, на якій наявні споруди та інженерні комунікації, які підлягають
демонтажу.
Згідно генплану на ділянці запроектовано будівлю АЗК,
будівлю пункту сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, навіс над ПРК,
резервуар палива, пожежна водойма, ПРК РМП,
майданчик АЦ РМП, технологічна будівля автомийки, пости мийки самообслуговування, очисні споруди
автомийки, сервісний острівок, АГЗП (
модуль ) наземний резервуар 9,9 м3, паливо-приймальний вузол СВГ, ПРК СВГ, навіс над ПРК СВГ;
майданчик АЦ СВГ, сервісна колонка, сепаратор
нафтопродуктів, очисні споруди господарсько
побутових стоків, резервуари накопичувачі
води, дизельгенератор, контейнери для
збирання побутових відходів, колодязь забору води.
Генеральний план
розроблено на топографічній основі у масштабі 1:500.
Рельєф поверхні ділянки
спланований з урахуванням стоку дощових вод.
Заїзд та виїзд
автотранспорту на територію автозаправного комплексу здійснюється з вул. Шевченка.
Організація рельєфу
території виконана з урахуванням висотного положення прилеглої автодороги.
Покриття проїздів по території, майданчиків,
пішохідних доріжок передбачено з плитки ФЕМ, у зоні заправляння автомашин –
безіскрове, з відповідною добавкою.
Проектом передбачається комплексний благоустрій та
озеленення території. На вільній від забудови, проїздів та майданчиків
території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту.
Інженерно-геологічні вишукування видано ФОП Лизак М.К., які виконано сертифікованим інженером-проектувальником
Микита Л.А. в
2021 році (кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 016398 від 16.07.2020р.).
В геологічній будові ділянки на розвідану глибину до 6,0м виділені
наступні інженерно-геологічні елементи:
ІГЕ-1- насипний грунт;
ІГЕ-2- суглинок
напівтвердий;
ІГЕ-3- галечниковий грунт;
Грунтові води на час проведення робіт не
зустрінуті.
Ділянка будівництва по сукупності факторів вказаних в ДБН А 2.1-1-2014
(додаток Ж) відноситься до І (проста) категорії складності
інженерно-геологічних умов.
Сейсмічність району, за ДБН В.1.1-12:2014 “Будівництво у
сейсмічних районах України” складає 8
балів.
Згідно з розрахунком, наведеним у проекті, клас наслідків
(відповідальності) об’єкта будівництва – СС3.
Будівля АЗК запроектована одноповерхова в якій
передбачено пункт сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів, адмінприміщення, комори, коридори, санвузли, технічні
приміщення, побутові приміщення.
Конструктивна схема будівлі АЗК – із цегляними стінами
та несучими металевими конструкціями.
Фундаменти – стрічкові
із монолітного залізобетонну.
Колони із сторони
вітражу – металеві труби.
Стіни із керамічної цегли.
Покриття із металевих балок, покрівля із сендвіч-панелей по металевих прогонах.
Будівля пункту сервісного обслуговування водіїв та
пасажирів запроектована двоповерхова в якій передбачено пункт сервісного обслуговування водіїв та
пасажирів, адмінприміщення, комори,
коридори, санвузли, технічні приміщення, побутові приміщення, сходова клітка,
ліфтова шахта, приміщення підготовки
фастфуду.
Конструктивна схема будівлі пункту сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів складає
каркас із з/б колон та цегляних стін.
Фундаменти – із монолітного залізобетонну, стрічкові
під стіни та стовбчасті під колони.
Колони та перекриття із монолітного залізобетону.
Стіни із керамічної цегли.
Сходові марші та площадки із монолітного залізобетону.
Зовнішні евакуаційні сходи металеві.
Покриття із металевих балок, покрівля із оцинкованого профнастилу по обрешітці.
Технологічна будівля автомийки запроектована
двоповерхова в якій передбачено приміщення управління автомийкою, санвузол,
технологічні приміщення, теплогенераторна, комора,
Конструктивна схема технологічної будівлі – із несучими повздовжніми і
поперечними стінами.
Фундаменти
стрічкові із збірних бетонних блоків.
Стіни із керамічної цегли.
Перекриття із монолітного залізобетону.
Сходові марші та площадки із монолітного залізобетону.
Покриття із металевих балок, покрівля із оцинкованого профнастилу по обрешітці.
До технологічної будівлі автомийки приблоковано
чотири відкритих пости авто мийки під навісом. Навіс являє собою просторову
прямокутну конструкцію із металоконструкцій. Стійкість металоконструкцій навісу забезпечується жорстким кріпленням
колон до фундаментів.
Фундаменти –монолітна залізобетонна плита.
Навіс над паливо-роздавальними колонками являє собою
просторову прямокутну конструкцію, що опирається на чотири колони і дві стійки
будівлі АЗК. Стійкість металоконструкцій навісу забезпечується жорстким
кріпленням колон до фундаментів.
Фундаменти – стовбчасті із монолітного залізобетонну.
Колони металеві круглого перерізу.
ферми – безфасонні із квадратних і
прямокутних труб.
Прогони - із гнутих замкнутих профілів.
Покриття навісу із профнастилу по металевих прогонах.
Резервуар палива з підземним розташуванням
встановлюється в котловані на монолітну залізобетонну плиту.
Паливо-роздавальні колонки прикріплені до
технологічних металевих приямків болтами через металеву раму.
Опори освітлення, інформаційна стела та перехоплювач –
стійки із металевої труби на стовбчастому фундаменті із монолітного залізобетону.
Автомобільний газозаправний пункт з наземним
розташуванням резервуару встановлюється
на монолітну залізобетонну плиту. Над ПРК СВГ запроектовано металевий
навіс, який монтується до окремого стовбчастого фундаменту із монолітного
залізобетону.
Технологічні рішення.
Автозаправочний
комплекс (АЗК) з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, АГЗП та
автомийкою розміщений на земельній ділянці площею 0,5811
га, яка знаходиться за адресою вул.
Шевченка, 3, 12 в с. В. Раковець
Закарпатської області. На території, на якій запроектовано будівництво АЗК, присутні
будівлі і споруди, які підлягають демонтажу; в межах ділянки реконструкції проходить
ЛЕП, яка підлягає демонтажу. Зелені
насадження на ділянці відсутні.
Площадка
АЗК забезпечена основними під’їздами та виїздами. До всіх будівель і
споруд АЗК передбачено можливість
під’їзду автотранспорту. Запроектовані дороги і площадки – з асфальтобетонним
та бетонним покриттям, пішохідні доріжки –
«ФЕМ» - покриття. Вільна від
забудови і покриття ділянка території підлягає озелененню.
В’їзд
та виїзд на територію АЗК відокремлені, з врахуванням допустимих радіусів
повороту автотранспорту. Прилеглі до АЗК ділянки дороги обладнуються дорожніми
знаками по ДСТУ 4100-2021, горизонтальною розміткою по ДСТУ 2587-2021. Для
пішоходів передбачено влаштування пішохідної доріжки з відокремленням від
проїжджої частини. Запроектовано площадки для висадки та посадки пасажирів
транспортних засобів, площадки для тимчасової стоянки легкового автотранспорту.
Проектом передбачено зовнішнє електричне освітлення території АЗК, в'їздів і
виїздів згідно норм освітленості.
Об’єкт
запроектовано зі спорудами для обслуговування АЗК.
Згідно
з табл.10.9 ДБН Б.2.2-12: 2019, АЗК класифікується: категорія по потужності –
ІІ «середня», тип по технологічним рішенням – «Б»
(зблокована). АГЗП (модуль - стаціонарний
автомобільний газозаправний пункт): з наземним
розміщенням резервуара, об’ємом 9,9 м3, зі скрапленим
вуглеводним газом (пропан – бутаном), паливо-приймальним вузлом СВГ та
ПРК СВГ. Будівля
АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів запроектована
одноповерховою з влаштуванням магазину з продажу супутніх товарів та буфету на
4 стоячо-посадочних місця. Будівля пункту сервісного обслуговування водіїв та
пасажирів - окремостояча двоповерхова; передбачає сферу обслуговування з
влаштуванням на 1-му поверсі залу кафе на 17 посадочних місць, приміщення приготування
фастфуду і санітарно-побутових приміщень для відвідувачів та на 2-му поверсі
залу кафе на 35 посадочних місць і санітарно-побутових приміщень персоналу та
адміністративних і допоміжних приміщень. На території ділянки влаштовується тимчасова відкрита автостоянка. Клас наслідків СС-3.
До складу
проектованого АЗК входять наступні будівлі і споруди:
- будівля АЗК – одноповерхова
будівля прямокутної форми в плані, з розмірами в осях 6,8 х 15,0 м,
до складу якої входять наступні приміщення: пункт сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів з магазином з продажу супутніх товарів та буфету на
4 стоячо-посадочних місця, побутове приміщення; душова і санвузол
персоналу; адміністративне приміщення; окремі комори товарів промислової і
продовольчої груп; коридор; технічне приміщення;
- будівля пункту
сервісного обслуговування водіїв та пасажирів - окремостояча двоповерхова з розмірами в осях 11,24 х 11,24 м;
передбачає кафе з влаштуванням на 1-му поверсі залу на 17 посадочних місць,
приміщення приготування фастфуду; комори, ліфтової шахти і санітарно-побутових
приміщень для відвідувачів та на 2-му поверсі залу на 35 посадочних місць і
санітарно-побутових приміщень персоналу та адміністративних і допоміжних
приміщень; приміщення прибирального інвентаря;
-
дві паливороздавальні колонки для заправки нафтопродуктами «Tokheim Quantium 510 3-6» (6-ти пістолетні двосторонні на 3 продукти) - під спільним
навісом;
-
один видатковий підземний резервуар з паливоприймальним вузлом та
необхідною дихальною і запірною арматурою місткістю секцій ДП - 30 м3
; бензину А-92 –5 м3, бензину А-95 –15 м3;
-
АГЗП з наземним резервуаром, місткістю 9,9 м3;
-
двоповерхова технологічна будівля автомийки з розмірами в осях 6,9х6,4м
автомийки самообслуговування на 4 пости загальними розмірами 29,76х6,4м з
теплогенераторною, приміщенням управління автомийки і технологічним приміщенням
на 1-му поверсі та технологічним приміщенням і коморою на 2-му поверсі;
-
сервісний острівець з рукомийником і двопостовим пиловсмоктувачем;
-
сервісна
колонка стисненого повітря;
-
відкрита площадка для тимчасового зберігання автотранспорту;
-
очисні споруди побутових стічних вод «Оазис ЕКО-30» з
резервуаром-накопичувачем на 50 м3;
-
сепаратор нафтопродуктів «Оазис Oil-CH-Ц-Б-15/75» з
резервуаром-накопичувачем на 100 м3 для стічних вод з автомийки і
місць локального забруднення нафтопродуктами;
- дизельгенератор та інші допоміжні споруди.
АЗК
призначений для прийняття, зберігання і відпуску світлих нафтопродуктів та СВГ
для автотранспорту.
Продуктивність
– 250 автозаправок світлими нафтопродуктами на добу; АГЗП – 100 автозаправок на
добу. Доставка нафтопродуктів на АЗК здійснюється спецавтотранспортом –
автоцистернами. Злив нафтопродуктів з автоцистерн в підземний резервуар
здійснюється через герметичні зливні муфти, які знаходяться у вузлі зливу.
Зберігання
палива передбачено в видатковому підземному резервуарі з необхідною дихальною і
запірною арматурою з паливо-приймальним вузлом місткістю секцій ДП - 30 м3
; бензину А-92 – 5 м3, бензину А-95 – 15 м3. Резервуар укомплектований
технологічними пристроями: пристроєм для рейки вимірювання, наповнення
пального, всмоктування пального, віддушинами з екологічною системою повернення
випарів, зливне, всмоктуючим і замірним електронним та механічним обладнанням.
Зливні лінії нафтопродуктів обладнані вогнезапобіжниками. Технологічний
резервуар включає в себе дихальну арматуру з клапанною системою, арматуру для
метроштоку, противибухові пристрої, технічні пристрої для запобігання
переповненню ємкостей при зливі нафтопродуктів, запобіжні клапани, прилади
електронного контролю рівня пального. Проектом передбачено захист резервуара і
стальних трубопроводів від корозії відповідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006 і ДСТУ
Б.В.2.6-193:2013.
Заправлення
автомобілів нафтопродуктами здійснюється двома паливороздавальними колонками
для заправки нафтопродуктами «Tokheim Quantium 510 3-6» (6-ти пістолетні
двосторонні на 3 продукти). Колонки встановлені на 2-х острівцях під спільним
навісом. З обох сторін острівців передбачені колесовідбійні бруси, які захищені
ПРК від аварійного і меха-нічного пошкоджень. Управління колонками здійснюється
дистанційно з операторської. Проектом передбачена рекуперація випарів з
паливороздавальних колонок та з резервуарів пального в автоцистерну при зливі
нафтопродуктів. Транспортування пального від резервуарів до колонок
здійснюється пластиковими трубопроводами UPP по СН 550-82, які прокладені
по ущільненій піщаній підготовці з подальшою засипкою піском і трамбуванням та
покриттям дорожніми плитами. Трубопроводи наливу палива і віддушини парів
запроектовані із труб сталевих по ДСТУ 8943:2019, які захищаються від корозії
ізоляцією згідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006.
Магазин
з буфетом і кафе. В будівлі АЗК запроектовано магазин супутніх товарів з
буфетом для швидкого харчування водіїв та пасажирів на 4 стоячо-посадочних
місця; в будівлі пунк-ту сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів - кафе з влаштуванням на 1-му поверсі залу
на 17 посадочних місць, приміщення приготування фастфуду та комори та на 2-му
поверсі залу на 35 посадочних місць. В магазині передбачено торгівлю
товарами промислової та продовольчої груп фасованими в упаковці. Зберігання
товарів передбачено на стелажах в торговому залі. Магазин працює по методу
обслуговування оператором-продавцем. Зберігання і торгівля легкозаймистими
товарами заборонена. Робота буфету передбачена на закупних товарах без їх
видозмінення: напівфабрикатах і готових виробах з вузьким асортиментом і
невеликим об’ємом реалізації. Робота кафе запроектована на продукції фастфуд
власного виробництва в окремому приміщенні на тепловому електричному
обладнанні. Обслуговування відвідувачів кафе здійснюється через барну стійку
персоналом. Для зберігання сировини і готової продукції для буфету і кафе, що
швидко псується, передбачені холодильні вітрини і столи та холодильну камеру та
холодильні і морозильні шафи. Для приготування блюд, їх розігріву та
підтримання в гарячому стані запроектовано встановлення електричного
технологічного теплового обладнання в місці видачі блюд. Обслуговування
відвідувачів здійснюється з відпуском продуктів в посуді одноразового
використання. Миття виробничого посуду та інвентаря виконується в мийних
ваннах. Збір харчових відходів – в бак для відходів. Зберігання прибирального
інвентаря – в окремому приміщенні в шафі.
АГЗП продуктивністю
100 автозаправок на добу. Встановлення АГЗП з наземним резервуаром,
місткістю 9,9 м3 запроектовано на території АЗК. Транспортування СВГ
від резервуару до колонки здійснюється по комплектних технологічних
трубопроводах. Встановлення АГЗП з наземним резервуаром, місткістю 9,9 м3
запроектовано на металевій рамній конструкції, яка монтується на монолітний
залізобетонний фундамент.
АГЗП
призначений для заправки автомобілів зрідженим пропан-бутаном, виконано згідно ТУ У 33.3-24574384-014:2003.
Стаціонарний
заправник включає в себе: наземний резервуар накопичення і видачі ЗВГ місткістю
9,9 м3, насос перекачки СВГ, заправну колонку для СВГ «ВМР 512 SXD|LPG-ZV1» (2-х пістолетна двостороння) на спільній конструкції під навісом поруч
з наземним резервуаром накопичення і видачі СВГ, запірну і запобіжну регулюючу
арматуру, прилади контролю та автоматики, технологічні трубопроводи. Доставка
СВГ до АГЗП виконується автоцистерною. Управління режимами роботи виконується з
приміщення операторської. АГЗП укомплектовується системою продувних
трубопроводів та огородженням. Перед 1-м заповненням передбачено продувку
обладнання і трубопроводів за допомогою інертного газу, який доставляється в
балонах перед продувкою.
Автомийка складається з будівлі
автомийки та 4-х постів для миття автомобілів методом самообслуговування з
технологічним приміщенням для обладнання мийки, приміщенням управління
автомийкою та приміщення теплогенераторної. Миття автомобілів запроектовано
ручним способом за допомогою апаратів високого тиску; максимальна виробнича
потужність одного поста – 5 автомобілів в годину.
Пульти вибору програм встановлені безпосередньо на постах мийки. Програми можна
вибирати в будь-якій послідовності й перемикати під час миття. Перелік можливих
етапів миття автомобілів наведено у відповідному розділі частини ТХ загальної
ПЗ. Проектом передбачено використання комплекту обладнання для мийки
самообслуговування фірми Wash Теk, що включає в себе: обладнання для підготовки води
(фільтри, установки пом'якшення води та зворотного осмосу, баки запасу води,
насоси подачі пом'якшеної та осмосної води); обладнання для миття автомобілів
(насоси високого тиску, пістолети (розпилювачі) пінні та високого тиску, пульти
вибору програм, шафи керування тощо); обладнання антизамерзання (підземний
резервуар, насос); обладнання острівків сервісу (повітряний компресор,
рукомийник, порохотяг, столик для килимків). Обладнання відповідає вимогам
системи стандартів ІSО 9001. На мийці самообслуговування використовується технологія
безконтакт-ного миття з використанням піни, яка не пошкоджує поверхню
автомобіля. Технологічні трубопроводи призначені для системи відведення
забрудненої води і системи антизамерзання, самопливні, монтуються із труб для
зовнішньої каналізації з поліетилену SN4 по ДСТУ Б В.2.5–32:2007 і для внутрішньої каналізації з
поліпропілену по ДСТУ Б В.2.7-140:2007. Для мийки самообслуговування на всіх
етапах миття використовується тільки чиста попередньо підготовлена вода. Підготовка
води на мийці самообслуговування відбувається на установці пом'якшення води.
Для отримання чистої демінералізованої води на мийці самообслуговування
передбачена установка зворотнього осмосу. Очистка забруднених вод проходить у
водозбірних лотках і в очисних спорудах – мулонакопичувачах (три колодязі Ø
2000 мм). В лотках
проходить первинне осаджування крупної фракції мулу. У колодязях осідає
дрібніша фракція та проходить первинна сепарація (відділення) нафтопродуктів та
поверхневоактивних речовин (ПАР). Освітлена вода після очисних споруд поступає
на сепаратор нафтопродуктів. Остаточно очищена до санітарних вимог вода з
сепаратора нафтопродуктів поступає в контрольний колодязь (розділ ЗВК). При
зниженні температури повітря до +4°С вмикається підігрів бетонної підлоги
мийки, що перешкоджає утворенню льоду. Додатково вмикається система
антизамерзання шланга і розпилювача. На кресленнях ТХ наведено принципову технологічну схему водопостачання і
водовідведення з переліком технологічного обладнання автомийки. В загальній ПЗ
подано характеристику забрудненої та очищеної води.
Подача
стисненого повітря до сервісного острівця виконується від компресорної
установки в технологічному приміщенні автомийки по металопластикових трубах.
АЗК працює цілодобово в три зміни (АГЗП та кафе і
буфет – в 2 зміни) 365 робочих днів на рік з врахуванням 15 діб на проведення
регламентних і ремонтних робіт. Кількість працюючих – всього 34 чоловік (разом з автомийкою), в
тому числі в найбільшу зміну – 16 чоловік. Група виробничих процесів
працівників запроектовано згідно ДБН В.2.2-28:2010.
Згідно
повідомлення про результати ідентифікації об’єкту підвищеної небезпеки, АЗК
відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.
Інженерне забезпечення.
Водопостачання – від
існуючого вуличного водопроводу Ø 100 мм по вул. Шевченка згідно ТУ № 001 від
28.07.2021 р., виданих ТОВ "Виноградар" з врізкою в проектному
колодязі ВК-3 з встановленням вузла обліку та запірної арматури. Витрата води на зовнішнє пожежогасіння –
згідно ДБН В.2.5-74:2013 від існуючої пожводойми. Проектний зовнішній
водопровід до буді-вель АЗК, пункту сервісного обслуговування, автомийки
(поповнення системи оборотного водопостачання) та сервісного острівця монтується
з поліетиленових труб Ø 20-63 мм по ДСТУ EN 12201-2-2018. На трасах водопостачання запроектовано колодязі по т.п.901-09-11.84.
Добова потреба у воді – 12,44 м3.
На вводах в будівлі АЗК, пункту сервісного обслуговування та будівлю автомийки
запроектовано встановлення лічильників КВ-1,5; гаряче водопостачання – від
електричних водонагрівачів «Арістон». Мережі внутрішнього холодного і гарячого
водопостачання монтуються з поліпропіленових труб по ДСТУ Б.В.2.7-144-2007.
Вводи водопроводу будівель підлягають герметизації.
Каналізація – внутрішня
господарсько-побутова каналізація будівель АЗК і сервісного обслуговування
монтується з поліпропіленових труб по ДСТУ Б.В.2.7-140-2007 з випусками
господарсько-побутової каналізації (від мийок буфету та кафе – через сепаратор
жиру "Оазис-П-10") в проектну зовнішню каналізацію, яка монтується з
ПВХ-труб із скидом в проектну самопливну каналізаційну мережу Ø 160 і далі на очисні споруди «Оазис ЕКО-30» з відведенням
очищених стоків в резервуар-накопичувач на 50 м³. Кількість стічних вод
– 12,44
м3/добу. Дощова каналізація з
місць локального забруднення нафтопродуктами монтується з ПВХ-труб з попереднім
очищенням стічних вод на сепараторі нафтопродуктів «Оазис Oil-CH-Ц-Б15/75», очищені води відводяться в резервуар-накопичувач
місткістю 100 м3. Для автомийки - система
оборотного водопостачання з очищенням стічних вод до нормативних показників.
Технологічні трубопроводи, які призначені для системи відведення забрудненої
води - самопливні, монтуються із труб для зовнішньої каналізації з поліетилену
SN4 по ДСТУ Б В.2.5–32:2007 і для внутрішньої каналізації з
поліпропілену по ДСТУ Б В.2.7-140:2007. Очистка забруднених вод проходить у
водозбірних лотках і в очисних спорудах – мулонакопичувачах (три колодязі Ø
2000 мм). В лотках проходить первинне осаджування крупної фракції мулу. У
колодязях осідає дрібніша фракція, та проходить первинна сепарація (відділення)
нафтопродуктів та поверхнево-активних речовин (ПАР). Освітлена вода після
очисних споруд поступає на сепаратор нафтопродуктів нафтопродуктів «Оазис Oil-CH-Ц-Б-15/75». Остаточно очищена до санітарних вимог
вода з сепаратора нафтопродуктів поступає в контрольний колодязь з подальшим поверненням в системи автомийки.
Відведення дощових вод з покрівель будівель виконується системами внутрішніх
водостоків, які монтуються з поліпропіленових труб по ДСТУ Б.В.2.7-140-2007.
Дощова зовнішня каналізація монтується з ПВХ-труб з відведенням в
накопичувальну місткість об’ємом 100 м3. Для запобігання потрапляння
палива в систему дощової каналізації з вузла зливу палива у випадку
розгерметизації автоцистерни запроектовано колодязь з гідрозатвором по т.п.
902-09-22.84. Очищені води
відводяться в накопичувальну місткість об’ємом 50 м3. На трасах каналізації запроектовано колодязі по т.п.
902-09-22.84.
Зовнішні теплові мережі. Запроектовано
прокладання зовнішньої підземної безканальної тепломережі від теплогенераторної
в технологічній будівлі автомийки до будівлі пункту сервісного обслуговування.
Тепломережа монтується з стальних попередньоізольованих труб; теплоносій - вода
з параметрами 80-60 °С.
Опалення. Проектом передбачається система
повітряного опалення в будівлі АЗК та електричного в інших приміщеннях.
Повітряне опалення здійснюється за допомогою канального кондиціонера
"Fujitsu", який забезпечує опалення приміщень при зовнішній
температурі -5°С. При зниженні температури нижче -5°С включається секція
електронагріву. До приміщень повітря подається стальними повітропроводами,
роздача - через регульовані решітки. Повітропроводи системи опалення прокладаються
в конструкції підшивної стелі. Електричне опалення здійснюється конвективними
обігрівачами типу "Thermor". Регулювання температури повітря
приміщень передбачено електромеханічними терморегуляторами, вмонтованими в
нагрівальні прилади.
В
будівлі пункті сервісного обслуговування водіїв та пасажирів та
будівлі автомийки - системи опалення з теплогенераторної від твердопаливного
котла "KRONAS PELLETS
75" тепловою потужністю 75 кВт. Системи опалення - двотрубна з нижнім
розведенням; для постів авто-мийки - підлогова система. Система опалення
"тепла підлога" заповнюється антифризом Ethane-1,2-diol. "Тепла підлога"
монтується із поліетиленових труб Ф20х2 з кроком прокладання 0.20 м. В якості
нагрівальних приладів технологічного приміщення, та приміщення управління мийкою прийняті стальні панельні
радіатори "PURMO". В
теплогенераторній, крім котла, запроектовано встановлення циркуляційних насосів
теплового контуру, опалення і теплопостачання, компенсатора об’єму,
розподільчих гребінок, бака-акумулятора, пластинчатого теплообмінника, запірної
і запобіжної арматури та КВП.
Вентиляція. Проектом
передбачається система припливної і витяжної вентиляції у всіх приміщеннях
будівлі АЗК. Для допоміжних і побутових приміщень передбачена витяжна
вентиляція з механічним і частково, природнім спонуканням. Механічна витяжка здійснюється за допомогою осьових та канальних
вентиляторів. Повітропроводи системи вентиляції прокладаються в конструкції
підшивної стелі. Припливна установка VKS 600x300 4L3 обладнана фільтром і комплектами автоматики. Обладнання припливно-витяжних
систем прийняте малошумне (до 55 Дб(А) і встановлене так, щоб вібрація не
передавалась на огороджуючі конструкції. Повітропроводи прийняті з
тонколистової покрівельної оцинкованої сталі. Стальні повітропроводи, які
прокладаються за підшивною стелею, ізолюються листовим термоізолятором.
Управління системами передбачене з приміщень, які вони обслуговують.
Вентагрегати систем зблоковані з системою пожежогасіння для автоматичного відключення
при пожежі.
Для будівлі пункту сервісного обслуговування, приміщення
підготовки фастфуду та адмінприміщення система припливної і витяжної вентиляції з
механічним спонуканням: приплив за допомогою припливних установок ВКМ 315;
витяжка - за допомогою осьових і канальних вентиляторів, запроектовано установку
настінних і касетних кондиціонерів. Над тепловим технологічним обладнанням
запроектовано встановлення витяжних зонтів з канальними вентиляторами.
Для приміщень технологічної будівлі
автомийки – припливно-витяжна з
природнім та механічним спонуканням.
Приплив: з природнім спонуканням
через нещільності в будівельних конструкціях.
Витяжка:
з механічним спонуканням – за допомогою осьових вентиляторів по металевих
повітроводах через зовнішні стіни, з природнім спонуканням – по
металевих повітроводах з виведенням на
нормативну висоту.
Вентиляція теплогенераторної -
припливно-витяжна з природнім спонуканням; приплив – через жалюзійну решітку в
зовнішній стіні; витяжка
– через металевий вентканал з виведенням
на нормативну висоту. Відведення продуктів згоряння від котла - по металевому
газоходу в індивідуальний димовий металевий канал Ø 220 мм з виведенням на нормативну висоту.
Електропостачання.
Розрахункова потужність запроектованої будівлі АЗК -
48,8 кВт, будівлі сервісного обслуговування - 16,8 кВт; автомийки – 14,6 кВт.
Споживач по надійності електропостачання відноситься до ІІІ категорії.
Електропостачання об’єкту передбачено згідно договору
№ 151085 від 01.01.2019р. і додоткової
угоди на постачання електроенергії від 14.04.2021р. з ПрАТ «Закарпаттяобленерго» приєднаною потужністю 100 кВт. Межа
відповідальності, згідно акту розмежування балансової належності (дод. 6.2 до
договору) - опора № 32 ф. "Виноградар" ПС 35/10 кВ
"Раковець" від ЗТП-367.
Для електропостачання запроектованого АЗК
запроектовано на встановлення на опорі № 32 шафи ВОЕ з автоматичним вимикачем
та лічильником комерційного обліку НІК 2303, прокладання кабелю АВБбШв 4х70 мм2
від ВОЕ до ГРЩ будівлі АЗК, прокладання кабелю ВВГ 5х35 мм2 від ГРЩ
до ВРП1 будівлі пункту сервісного обслуговування, прокладання кабелю ВВГ 5х35 мм2
від ГРЩ до ВРП2 будівлі автомийки, кабелю ВВГ 4х16 мм2 від
дизель-електростанції до ГРЩ, прокладання кабелю ВВГ 3х4 мм2 від ГРЩ
до очисних споруд і прокладання кабелю ВВГ 3х4 мм2 від ГРЩ до
сервісної колонки з прокладеним в землі на глибині 0,7-1,0 м з
прокладанням над кабелями попереджувальної стрічки.
Для вводу, обліку і розподілу електроенергії в
приміщенні будівлі АЗК запроектовано встановлення ГРЩ (НРШ-3003-125-0951) з
лічильником НІК 2303; вторинний розподіл електроенергії виконується за допомогою щитів силових ЩС-1 і
ЩАВ та ЩАУ. Для вводу, обліку і розподілу електроенергії в будівлі пункту сервісного обслуговування
запроектовано встановлення ВРП 1 NRL70 з лічильником
НІК 2303, в будівлі автомийки запроектовано
встановлення ВРП 2 NRL70 з лічильником НІК 2303СТК 3. Як резервне живлення АЗК
запроектовано використання дизель-електростанції (ДЕС) контейнерного типу Р
11-6S розрахунковою потужністю 10,0 кВт.
Під’єднання зовнішнього електроосвітлення
запроектовано виконати кабелем ВВГз 3х6 мм2 з підземним прокладанням
на глибині 0,7 м; зовнішнє електроосвітлення виконується світильниками ULSL-70 на 11-х проектних опорах SАL-9.
Запроектовано виконати силове електропостачання обладнання АЗК та робоче,
евакуаційне і аварійне освітлення будівель і споруд АЗК. Підводка до силових
споживачів виконується кабелем ВВГнг в порожнинах стін та за підвісною стелею,
в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (для будівель АЗК)
і в стальних трубах в землі на глибині 0,7 м до острівків ПРК та кабелем (N)HXH в гофрорукавах під штукатуркою. Групові мережі електроосвітлення
запроектовані кабелем ВВГнг в металорукавах в порожнинах стін та за
підвісною стелею (для будівель АЗК) та
в поліетиленових трубах в землі і в металорукавах під обшивкою конструкції
навісу (для навісу і фризу навісу); аварійного освітлення, приладів СРВНСО та
сигналізації - кабелем (N)HXH в гофрорукавах
під штукатуркою.
Електроживлення
АГЗП запроектовано від ГРЩ будівлі АЗК і виконується кабелем ВВГнг 5х4 мм2.
Розподільчі
силові мережі АГЗП виконуються кабелями КВВГнг, SFTP і продами ШВВП в поліетиленових трубах в підготовці підлоги
(в будівлі АЗК) і в стальних трубах в землі на глибині 0,7-1,0 м.
Норми освітленості приміщень
об’єкту відповідають вимогам ДБН В.2.5-28-2018. Проектом передбачено заземлення неструмопровідних частин обладнання,
корпусів світильників по системі TN-C-S. Заземлюючими проводами
служать захисні РЕ провідники електромережі.
Звукофікація передбачається з
використанням звукового підсилювачіа типу КТП 02-60-6 до складу якого входить
один гучномовець і два переговорних пристрої. Мережа звукофікації запроектована
проводами марки FLAME-X 950 (N) HXH FE180/E30 які прокладаються по навісу в металорукаві.
Заходи з питань безпеки експлуатації та вимог охорони
праці, забезпечення захисту від шуму.
В пояснювальній записці подано розділи:
заходи по охороні праці, протипожежні та вибухово-пожежні заходи. Проектними
рішеннями (в
кресленнях та пояснювальній записці) передбачено:
- розміщення обладнання з дотриманням нормативних проходів
та проїздів;
- забезпечення обслуговуючого персоналу необхідними
санітарно-побутовими приміщен-нями;
- захист підземного резервуара і стальних трубопроводів від
грунтової корозії;
- забезпечення АЗК
засобами первинного
пожежогасіння;
- рекуперація випарів з паливороздавальних колонок та з
резервуара пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів;
- автоматизацію виробничих процесів заправки автомобілів і
заповнення резервуарів;
- захист колон навісу від механічного пошкодження шляхом
влаштування колесовідбійної дуги на острівцях;
- заземлення неструмопровідних
частин електрообладнання, корпусів світильників по системі TN-C-S;
- встановлення пристроїв
захисного вимкнення – диференційних
реле АD;
- блискавкозахист будівель і споруд АЗК з встановленням 3-х
перехоплювачів блискавки висотою 10,0 м і 23,0 м;
- влаштування зовнішнього контуру заземлення будівель і
споруд АЗК опором до 4 Ом;
- заземлення обладнання запроектованого ВОЕ з під’єднанням
до контуру заземлення;
- протекторний захист підземного обладнання АЗК;
- захист підземних резервуарів від грунтової корозії та їх
електрохімзахист;
- компенсація реактивної потужності споживачів АЗК, шляхом
встановлення автоматичної конденсаторної установки потужністю 60
кВар;
- заземлення автоцистерн при зливі нафтопродуктів та СВГ.
Згідно
повідомлення про результати ідентифікації об’єкту підвищеної небезпеки, АЗК
відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.
В проектних рішеннях
передбачено заходи по забезпеченню безпеки експлуатації запроектованого
об’єкту. Обладнання з підвищеним рівнем шуму відсутнє.
Запроектований АГЗП
укомплектовується необхідною запобіжною та регулюючою арматурою і КВП, системою
скидних трубопроводів та продувного трубопроводу з виведенням його на 3 м вище рівня
планувальної позначки землі. Запроектовано встановлення датчиків рівня для
резервуара СВГ. Запроектовано встановлення датчиків рівня для резервуарів
палива.
Запроектовано встановлення
сигналізатора довибухових концентрацій пропан-бутану і метану та нафтопродуктів СРВНС «Соло-11» в
приміщенні операторської з датчиками в приміщеннях будівлі АЗК та на майданчику
АГЗП з виведенням попереджуючого сигналу та відключенням роботи АГЗП.
Пожежогасіння – від пожежної
водойми та за допомогою вогнегасників та
інших засобів первинного пожежогасіння протипожежного щита.
Приміщення АЗК забезпечуються природним і штучним
освітленням, опаленням і припливно-витяжною вентиляцією.
Кришки колодязів в радіусі 50 м від АГЗП виконуються
згідно вимог ДБН В.2.5-20:2018. Вводи і випуски інженерних мереж будівель
підлягають герметизації.
Екологічна безпека об’єкту
За результатами аналізу
матеріалів проєкту та висновку з «Оцінки впливу на довкілля» по даному об’єкту
встановлено, що реконструкція автозаправки під АЗК з пунктом
сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, та АГЗП не спричинить
понаднормового впливу на стан навколишнього природного середовища.
Джерелами потенційного впливу запроектованого АЗК на
навколишнє середовище є: технологічне обладнання АЗК - дихальні клапани
підземних резервуарів для зберігання нафтопродуктів, заправний майданчик
(паливороздавальні колонки), технологічні процеси з АГЗП (зливна струбцина,
запобіжний клапан на резервуарі зберігання СВГ, заправна струбцина газових
колонок, продувні свічки насосу), димова труба опалювального твердопаливного котла,
резервна ДЕС, очисні споруди, автотранспорт - маневрування територією АЗК. Додатковим джерелом забруднення атмосферного
повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при
проведенні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не
впливають.
У повітря будуть
надходити: азоту діоксид, вуглецю оксид,
ангідрид сірчистий, пари бензину, вуглеводні
граничні, сажа, аміак, сірководень, метан, пари пропану та бутану, тверді
суспендовані частинки не диференційовані за складом, вуглекислий газ. Концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі
не перевищують нормативів ГДК.
Для зменшення негативного впливу на
атмосферне повітря проектом передбачені такі заходи: налив в резервуари і
подача нафтопродуктів в паливо-роздавальні колонки закритим способом і
автоматизація процесу заправки транспорту, застосування підземних двостінних
резервуарів, обладнаних дихальними клапанами, які спрацьовують тільки при
досягненні відповідного тиску парів палива в резервуарі; застосування сучасних ПРК та
інше. Вплив
об’єкту, що проектується, на атмосферне повітря вважається допустимим.
Змін клімату
та мікроклімату в результаті планованої діяльності не очікується,
оскільки в результаті реконструкції та експлуатації об’єкту відсутні значні
виділення теплоти, інертних газів, вологи. Особливості кліматичних умов, які
сприяють зростанню інтенсивності впливів планованої діяльності на навколишнє
середовище, відсутні. Через незначні розрахункові
обсяги парникових газів, застосування озонобезпечних холодоагентів, тощо,
проектований об’єкт не чинитиме негативного впливу на клімат.
Вплив на водне
середовище та ґрунти очікується у межах нормативів, завдяки комплексу заходів,
передбачених проєктом: відведення господарсько-побутових стічних вод від
будівлі АЗК на локальні очисні споруди біологічної очистки; на випуску стічних вод з мийок посуду кафе, які забруднені жирами передбачено
встановлення жироуловлювача, після жироуловлювача вода відводиться на ЛОС для подальшої
очистки; відведення стічних вод від автомийки на очисні споруди автомийки,
виключення скиду в стічні води відходів нафтопродуктів; влаштування твердого
водонепроникного покриття в місцях, де проводяться операції з нафтопродуктами;
виконання гідроізоляції трубопроводів і резервуарів; огородження зон озеленення
бортовим каменем, що запобігає змиву грунту на дорожне покриття під час
проливного дощу; використання підземних двостінних резервуарів з постійним
контролем герметичності, що запобігає аварійним виливам нафтопродуктів;
обладнання колонок стоп-пістолетами з запобіжним закриваючим механізмом, який
при падіння пістолету на землю, при розриві наповнювального шлангу або при
заповненні пальним в бакові досягне пістолета, автоматично його закриває;
вертикальне планування площадки, забезпечення відведення дощових і талих вод з
території, з мість зливу та роздачі ПММ для очистки на очисні споруди стічних
вод від нафтопродуктів; очищені стічні води відводяться в
резервуари-накопичувачі. Скидів стічних вод у водні об’єкти не передбачається.
Водопостачання об’єкту централізоване, від існуючого
вуличного водопроводу. Забір підземних та поверхневих
вод не передбачається.
Реконструкція та експлуатація АЗК не торкається елементів геологічного,
структурно-тектонічного ландшафту і не викличе негативних явищ геотехногенного
походження в геологічному середовищі. Вплив
на геологічне середовище відсутній.
Ділянка перекрита
грунтами не придатними для рекультивації.
При
експлуатації об’єкту не відбудеться змін рослинного і тваринного світу,
радіоактивний фон не збільшується. Цінні зелені
насадження на території об’єкту відсутні. Загроз для місцевих
видів птахів та тварин впродовж всіх періодів їх річного циклу не виявлено. На об’єкти природно-заповідного фонду негативний вплив не здійснюється. Проектом передбачено
проведення озеленення в сукупності з благоустроєм території земельної ділянки.
Негативного впливу на існуюче
техногенне середовище не передбачається. На соціальне середовище вплив очікується позитивний.
Заходи, розроблені проектом, дозволяють зберегти екологічну рівновагу в
районі розміщення об’єкту, зменшують до мінімуму вплив негативних факторів, що
впливають на грунт, рослинність, повітряне середовище, водні ресурси при
експлуатації об’єкту.
Сміття,
що утвориться в процесі реконструкції, та утворюватиметься при експлуатації
об’єкту вивозиться на погоджений смітник, згідно договору. Шлам нафтопродуктів
з очисних споруд з території АЗС та автомийки вивозиться на утилізацію в
ліцензійну організацію.
Санітарно-захисна
зона для запректованого об’єкту становить 50м та витримується до
житлово-громадської забудови. Негативний вплив на здоров’я населення вкрай малий. Соціальний ризик оцінюється як
«прийнятний».
З проведеної оцінки можливого впливу на навколишню природне середовище
від об’єкту можна зробити висновок, що виробнича діяльність АЗК з АГЗП не
приведе до погіршення стану навколишнього середовища.
Пожежна безпека об’єкта.
Проект розроблений у відповідності до вимог нормативних документів з
пожежної безпеки, чинних в Україні.
Запроектована будівлі АЗК ІІІа
ступеня вогнестійкості, будівля пункту сервісного обслуговування водіїв та
пасажирів ІІІ ступеня вогнестійкості та технологічна будівля авто мийки ІІ
ступеня вогнестійкості. Будівлі передбачено обладнати системою пожежної
сигналізації,системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей,
системою централізованого пожежного спостереження. На об’єкті реконструкції
передбачено влаштування СРВНСО технологічного обладнання та будівлі, локальну
системою оповіщення, блискавкозахист.
Проектом передбачено забезпечення
об’єкту
первинними засобами
пожежогасіння згідно з нормами належності .
Для усунення можливості
виникнення вибухонебезпечної ситуації, передбачені такі заходи:
- влаштування блискавкозахисту;
- для раннього виявлення пожежі
передбачається системи протипожежної сигналізації;
- для евакуації людей при можливих аваріях і
пожежах, передбачено використання проектованих евакуаційних проходів і виходів;
локальну систему оповіщення та управління евакуацією людей;
- забезпечення оперативного гучномовного
зв’язку оператора з клієнтами передбачено встановлення переговорного пристрою,
ступінь захисту оболонки якого не нижче ІР54, з маркуванням по вибухозахисту
2ЕхпАІІСТ6;
- передбачено забезпечення АЗК 400л
піноутворювача для цілей зовнішнього пожежогасіння, замовник заключає договір
на зберігання цього піноутворювача в пожежній частині.
- на колодязях, розміщених в зоні 50 м від газового резервуара передбачено
встановлення по дві кришки, простір між
кришками передбачено засипати піском, шаром не менше 15 см, або іншим
матеріалом для запобігання потрапляння газу в колодязі в випадку його витіку.
- застосування негорючих матеріалів та інструментів
які виключають іскроутворення;
- основне
технологічне обладнання передбачено у вибухозахищеному виконанні;
- в будівлі АЗК
та в будівля пункту
сервісного обслуговування водіїв та пасажирів не
передбачається торгівля та зберігання легкозаймистих та горючих рідин;
- заборонено
проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій.
- покриття над
паливо-роздавальною колонкою виконано із негорючих матеріалів;
- заборонено
продаж товарів, які містять аерозольні речовини, легкозаймисті, миючі засоби,
лако-фарбові вироби, які виділяють у навколишнє середовище специфічні запахи;
- заборона
проведення відпуску палива під час виконання зливних операцій;
- проїзди та площадки на
території об’єкту з асфальтобетонним та бетонним покриттям, а в зоні
заправлення автотранспорту покриття виконується безіскрове, з добавленням
відповідних наповнювачів в суміші покриття.
- навколо території АЗК не
передбачено вільну від забудови смугу шириною не менше 10 м.
Витрата води на зовнішнє пожежогасіння прийнято 15 л/с. Зовнішнє
пожежогасіння від пожежної водойми.
Передбачено забезпеченість об’єкту будівництва телефонним або мобільним
радіозв’язком із найближчою пожежною частиною.
Передбачено влаштування автоматизованої
системи раннього виявлення загрози надзвичайних ситуацій та оповіщення
населення (ДБН В 2.5-76-2014) об’єкту реконструкції.
Проведена «Ідентифікація об’єкта
господарської діяльності».
Розроблено «Повідомлення про результати
ідентифікації об’єкта підвищеної небезпеки».
Розроблена «Декларація безпеки об’єкту
підвищеної небезпеки» .
Відпрацьований «План локалізації та
ліквідації аварійних ситуацій та аварій».
Розроблено «Інженерно-технічні заходи
цивільного захисту»(ДСТУ-Н Б
Б.1.1-19:2013).
Експертиза
проведена за напрямами, зазначеними у п. 8.6 ДСТУ 8907:2019
«Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на
будівництво».
При цьому у відповідності до п. 8.6.9
зазначеного стандарту до проведення експертизи
проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і
радіаційної безпеки та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки
об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами
від них.
Згідно з листом замовника експертиза проекту здійснена без розгляду
кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська
будівельно-технічна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником
у проект внесені зміни і доповнення.
Відповідальність за
внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної
документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва
(ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.
Розділи
