1 редакція від 22.02.2022 2 редакція від 15.12.2023

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9092-2247-7057-3458
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№16-1379/01-21 від 28.02.2022
Орган, що видав
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" в Одеській області (35850107) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт проїзду від вул. Житомирської до Овідіопольської дор. у м. Одесі
Код проектної документації
PD01:4795-2457-6054-6653 №03/22-РП від 2022-02-09 (видав "ІНЖГРУП")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, Архітектурне об'ємне проектування
Головний експерт проекту
Лисенко Геннадій Іванович (АЕ 006434, АЕ 004401, АЕ 002766 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
10.02.2022 119924.483 90898.679 4509.269 24516.535

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
21.02.2022 119105.445 91464.08 4522.486 23118.879

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021) , Поїзд від вул. Житомирської до Овідіопольської дор. не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (26506412)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань міцності, надійності, довговічності
Чабан Валерій
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
Цірулик Валентина Вікторівна (АЕ 002966, АЕ 006435, АЕ 001940, АА 002865, АА 000820)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Козирєва Тетяна Євгеніївна (АЕ 000087, АР 002246)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ГУЛІКА ВІТАЛІЙ ІВАНОВИЧ (АЕ 006358, АР 019961, АР 008461, АЕ 000055)
Відповідальний експерт З питань екології
Коваль Світлана Василівна (АЕ 000085, АЕ 006414)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
СОСНІЦЬКА ОКСАНА ВІКТОРІВНА (АЕ 006422, АЕ 000163)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Гайдаржи Володимир Ілліч (АЕ 006408, АЕ 000039)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення
ЛІПКАН ТЕТЯНА ЄВГЕНІВНА (АЕ 002962, АЕ 006479)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
З питань інженерного забезпечення
Петрова Наталія Андріївна (АЕ 000133, АЕ 006417)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
З питань інженерного забезпечення
Шадріна Марина Анатоліївна (АЕ 000188, АЕ 006426)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
КОТУЛ ІГОР ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 006533, АЕ 006589, АТ 009150, АЕ 000094, СІ- 01039)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
З питань енергозбереження
Лисенко Геннадій Іванович (АЕ 006434, АЕ 004401, АЕ 002766)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4795-2457-6054-6653
Орган, що видав
"ІНЖГРУП" (40633210)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.1 Вулиці та дороги міст і населених пунктів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
09.02.2022
Номер проектної документації
03/22-РП
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту


Генеральний проектувальник ПП «ІНЖГРУП», Одеська область, Біляївський район,

                                                   с. Усатове, вул. Балківська, буд. 13

ГІП Некрасов М.М. (кваліфікаційний сертифікат від 25.01.2022 АР № 018797.

Експертиза проектної документації виконана філією ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області на підставі договору від 18.11.2021 № 16-1379/01-21 відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560.

Згідно листа № 01-11/249 від 27.01.2022 Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради повідомляє, що згідно п. 27 Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Мінрегіону від 06.11.2017 № 289.

Замовником надані такі вихідні дані:

-       завдання на проектування, узгоджене генпроектувальником і затверджене замовником;

-       довідка про те, що вулично-дорожна мережа проїзду від вул. Житомирської до  Овідіопольської дороги знаходиться на балансі КП «Міські дороги» (від 15.12.2021 № 02-06/1502);

-       акт обстеження стану покриття проїзду від вул. Житомирської до Овідіопольської дороги у м. Одесі, складений комісією за участю: начальника відділу та провідного фахівця технічного нагляду Управління дорожнього господарства Одеської міської ради (від 08.12.2021 № б/н);

-       технічні умови АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» від 18.03.2021 № ДН-1-29/10;

-       листи ТОВ «ІНФОКС» ФІЛІЯ «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» від 12.08.2021 № 3400-29/2099, від 17.09.2021 №3952-29/8816, від 20.09..2021 №3979-13/8816  щодо пропозицій до мереж водопостачання та водовідведення при  розробці проекту з капітального ремонту Овідіопольської дуги;

-       технічні умови АТ «ОДЕСАГАЗ» від 22.07.2021 № 898;

-       технічні умови надані АТ «ОДЕСЬКМІСЬКСВІТЛО» від 05.07.2021 № 34;

-       інженерно-геологічні вишукування за об’єктом «Капітальний ремонт проїзду від             вул. Житомирської до  Овідіопольської дор. у м. Одесі», виконані ПП «ІНЖГРУП» (інженер – геолог А.В. Шеремет, кваліфікаційний сертифікат від 03.10.2019 АР № 015813).

Замовником надано додатково:

-       наказ ПП «ІНЖГРУП» від 09.02.2022 № 03/22 щодо призначення ГІПом цього об’єкта будівництва Некрасова М.М.;

-       розрахунок класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаний генпроектувальником і узгоджений замовником.

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений проектною організацією разом із замовником як СС1; СС2; СС3. Сукупний показник – СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам діючих норм і правил у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генпроектувальника Некрасова М.М.

Ділянка об’єкта капітального ремонту (проїзду) розташована в західній частині міста Одеси на території Малиновського адміністративного району, з’єднує житлову вулицю Житомирську зі шляхопроводом на Овідіопольську дорогу та проходить вздовж залізничних колій Одеської залізниці.

В геоморфологічному відношенні ділянка об’єкта розташована в межах лесового плато; у геоструктурному відношенні в межах південної частини Причорноморської западини. Рельєф ділянки спокійний раніше спланований з загальним ухилом у південно-східному напрямку з абсолютними відмітками поверхні проїзду в межах 54,40-56,60 м.

Згідно з матеріалами інженерно-геологічних вишукувань геологічна будова ділянки характеризується наявністю еолово-делювіальних та елювіальних суглинків верхнього неоплейстоцену в межах вододільного плато. З поверхні ділянку перекрито голоценовим грунтом рослинного шару, представленим чорноземом південним малогумусним з перешаруванням будівельного сміття потужністю 0,50-1,20 м.

За результатами вишукувань виділено 1 Шар (ГРШ) та 2 інженерно-геологічних елемента (далі- ІГЕ):

Шар-1 ґрунт рослинного шару: суглинок легкий бурувато-сірий з домішкою будівельного сміття, твердих карбонатних конкрецій, органічних речовин, (чорнозем південний малогумусний), твердий, розкритою потужністю від 0,50 м до 1,20 м;

ІГЕ-2. Суглинок лесоподібний важкий пилуватий буруватосірий з включеннями твердих та пухких карбонатних конкрецій, рослинних залишків, твердий та напівтвердий, розкритою потужністю від 2,10 м до 2,50 м;

ІГЕ-3. Суглинок лесовий легкий пилуватий, жовтувато-сірий з включеннями пухких карбонатних конкрецій, напівтвердий, просадний, розкритою потужністю 1,70 м. Ґрунти ІГЕ-3 мають просадні властивості від природнього тиску за умови повного водонасичення. При замочуванні сумарна просадка ґрунтової товщі складає 0,5 см. На період вишукувань (жовтень 2021 року) до глибини буріння 5,00 м ґрунтові води не розкриті.

Сейсмічність району 7 балів; категорія ґрунтів ділянки за сейсмічними властивостями – IІ (друга); розрахункова сейсмічність ділянки об’єкта 7 балів.

Категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки – ІI (друга) середньої складності.

Площа твердого покриття капітального ремонту – 15 303,31 м2.

Автомобільна частина проїзду

На даний час на дорозі склалися несприятливі умови проїзду автомобільного транспорту так як від ПК 1 + 20 до ПК 6 + 00 проїзд має асфальтобетонне покриття, яке має значні руйнування та нерівності, напливи, ямковість, сітку тріщин, руйнування кромок, а ділянка від ПК 6 + 00 до ПК 13 + 40 являється ґрунтовою дорогою. Технічний стан проїзду не задовольняє вимогам до транспортно-експлуатаційних показників, внаслідок чого знижується швидкість руху транспортного потоку, ефективність роботи дороги в цілому та знижується рівень безпеки руху.

Проїзд запроектований з шириною проїзної частини 6,00 м та укріплювальними смугами шириною 0,5 м.

Ділянка дороги від ПК 0 + 00 до ПК 1 + 20 знаходиться в доброму стані і робочим проектом передбачено тільки зміни в  організації дорожнього руху.

Межа робіт капітального ремонту проїзду прийнята на ПК 1 + 20, кінець проїзду –      ПК 13+90. Загальна довжина складає 1,270 км.

Розрахункова швидкість прийнята 30 км/год.

У плані траса має 4 кути повороту. Мінімальний радіус горизонтальної кривої становить 30 м. На горизонтальних кривих кута № 2, № 3 та №4 передбачене поширення проїзної частини.

Земляне полотно в основному проходить в насипу висотою до 1,0 м за виключенням підходів до залізничного переїзду, де максимальна висота насипу до 2,0 м. Крутизна укосів складає 1:3.

Земляне полотно досипається ґрунтом від виїмки, кар’єру, ґрунт якого представлений суглинком.

Перед початком виконання земляних робіт на всій довжині проїзду знімається родючий шар ґрунту з-під тіла насипу товщиною 0,60 м.

Так як існуючий дорожній одяг (ділянка ПК 1 + 20 ПК 6 + 00) влаштовано на родючому шарі ґрунту і знаходиться в неналежному стані робочим проектом передбачено повне розбирання дорожнього одягу та зняття рослинного шару ґрунту.

Укоси земляного полотна укріплюються засівом трави з підсипкою рослинного ґрунту товщиною 0,16 м.

Поверхневий водовідвід від земляного полотна забезпечується за рельєфом місцевості. Поздовжній профіль запроектований з параметрами, які забезпечують розрахункову швидкість руху автотранспорту 30 км/год; максимальний поздовжній похил 5 ‰.

Основні параметри дороги:

ширина узбіччя                                                   1,50 м;

ширина укріплювальної смуги                           0,50 м;

ширина проїзної частини                                                6,00 м;

поперечний похил проїзної частини                  25 ‰;

поперечний похил узбіч                                      50 ‰.

Для відведення води з проїзної частини передбачено односкатний поперечний профіль з похилом 25 ‰.

Конструкція дорожнього одягу прийнята в результаті розрахунків та техніко-економічного порівняння.

щебенево-піщана суміш С5 0,21 м;

щебенево-піщана суміш С7 0,15 м;

крупнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу АІ на бітумі

БНД 50/70 0,10 м;

дрібнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу А на бітумі

БМПА 50/70 0,05 м.

Узбіччя ліворуч на ширину 1,50 м укріплюється щебенево-піщаною сумішшю С7 товщиною 0,16 м. Прибровочна частина узбіччя праворуч за велодоріжкою і тротуаром укріплюється засівом трави з підсипкою рослинним грунтом товщиною 0,16 м.

Робочим проектом праворуч на узбіччі передбачена спільна велосипедно-пішохідна доріжка з влаштуванням металевого бар’єрного огородження. Ширина велосипедної зони прийнята 2,50 м, а пішохідної зони – 1,50 м.

Конструкція дорожнього одягу на велосипедно-пішохідній доріжці:

оптимальна щебенево-піщана суміш С7 0,18 м;

дрібнозернистий щільний асфальтобетон марки І типу Б на бітумі БНД 50/70 0,05 м.

На ділянці капітального ремонту передбачено два примикання з шириною проїзної частини в існуючих межах.

Конструкція і параметри тротуару відповідає умовам безперешкодного переміщення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Поперечний похил тротуару прийнято 20 ‰. Максимальний поздовжній похил тротуарів не перевищує допустимий. Сполучення тротуару з наземними пішохідними переходами облаштовано пандусами з пониженням бортового каменю та влаштуванням тактильних смуг.

Для забезпечення безпеки руху, орієнтування водіїв установлюються необхідні дорожні знаки, металеве бар’єрне огородження із стримувальною здатністю 128 кДж, наноситься дорожня розмітка.

Залізничний переїзд

Залізничний переїзд знаходитися на пікеті ПК 11+34.24 (проїзд від вул. Житомирської до Овідіопольської дор.) 1314 км ПК 0 + 026 м (колії залізничні, перегон Б/п 1504 км – ст. Одеса-Західна).

Робочим проектом капітального ремонту залізничного переїзду II (другої) категорії передбачається:

влаштування залізничного переїзду, пішохідної та велосипедної доріжок;

влаштування водовідвідних споруд в зоні залізничного переїзду;

влаштування на підходах до залізничного переїзду дорожніх знаків;

влаштування переїзного поста;

обладнання пристроями автоматичної переїзної сигналізації

влаштування горизонтально-поворотних шлагбаумів.

Поздовжній профіль автомобільної дороги на залізничному переїзді запроектовано горизонтальною ділянкою довжиною 20 м з урахуванням існуючої відмітки колії.

Ширина залізничного переїзду складає:

проїзна частина 6,0 м;

велосипедна доріжка 2,75 м;

пішохідна доріжка 2,50 м.

Відмітки конструкцій верху дорожнього одягу проїздів, тротуарів, визначені в ув’язці з висотним положенням відмітки головки рейки та навколишньої території.

Із зовнішнього боку колії настил влаштовується на одному рівні з верхом головки рейки, в середині колії він повинен бути не вище 40 мм від головки рейки.

Для забезпечення безперешкодного проходження реборди коліс рухомого складу залізничного транспорту ширина жолоба повинна бути в межах 75-110 мм, глибина не менше 45 мм.

   У середині колії переїзні настили захищаються відбійними брусами, які встановлюються на залізобетонні шпали, котрі входять у комплект переїзного настилу разом з відбійними брусами.

   Збір зливових вод з проїзної частини автодороги по обидві боки переїзду забезпечує запроектований водовідвідний лоток тип I, h=0,5 м та h=0,35 м (міжшпальний), а створений усередині лотка ухил забезпечує випуск зливових вод у знижені місця рельєфу.

   В робочому проекті прийнято 3 типи конструкції дорожнього одягу.

Тип А використовується для влаштування проїзної частини:

Асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.I БМПА 50/70-53 0.06 м;

Асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.А1.НП.I БНД 50/70 – 0.10 м;

Щебенево-піщана суміш С7 – 0.15 м;

Щебенево-піщана суміш С5 – 0.21 м;

Тип Б використовується для влаштування велосипедної доріжки та тротуарів:

Асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б.НП.I БНД 50/70 – 0.05 м;

Щебенево-піщана суміш С7 0.18 м;

Тип В використовується для влаштування майданчика:

Плита ПАГ-14 (старопридатна) 0.18 м;

Щебенево-піщана суміш С10 – 0.05 м;

Щебінь фр. 40-70 0.20 м;

Тип Д використовується для влаштування майданчика:

Тактильна плитка ПТ-01-30 – 0.03 м;

Щебенево-піщана суміш С7 – 0.18 м;

Дорожній одяг обмежений по ширині бортовим каменем БР 100.30.15 и БР100.20.8.

Будівля охорони переїзду запроектована з двох транспортабельних модулів електричної централізації, що складається з комплексу модулів різного призначення: апаратного  приміщення та приміщення охорони. Комплекс виготовляється у відповідності до ТВ 01-2018 ЦШ і будується на базі металевих контейнерів (модулів). Модулі мають габаритні розміри: 2438 × 6058 × 3098 мм, що дозволяє встановлювати штативи висотою 2900 мм. Модулі обладнані електроосвітленням, вентиляцією і електро-опаленням, охоронною і пожежною сигналізацією. Модулі додатково обладнані кондиціонерами.

Побутовий модуль призначений для встановлення апаратури зв'язку робочого місця ДСП з встановленням основного та резервного АРМа.

Пристрої та устаткування регульованого переїзду.

Проектний залізничний переїзд облаштовується світлофорами переїзної сигналізації і дорожніми знаками та розміткою:

«Залізничний переїзд із шлагбаумом» (1.27);

«Рух транспортних засобів висота яких перевищує 4.5 м, заборонено» (3.18);

«Наближення до залізничного переїзду» (1.31.1), (1.31.2), (1.31.3), (1.31.4), (1.31.5), (1.31.6);

Сигнальні стовпчики 28 од.;

«Стоп-лінія» (1.12);

«STOP» (1.21);

«Стоп-лінія» розташована на відстані 10 м від крайньої рейки.

Знаки наближення до залізничного переїзду встановлюються на відстані 50 м, 100 м і 150 м від крайньої рейки.

Сигнали «С» встановлюються на відстані 250 м і 800 м від автомобільної дороги.

Горизонтальна і вертикальна дорожня розмітка наносяться зносостійкими матеріалами згідно з вимогами ДСТУ 2587:2021.

На відстані не менше 2,50 м від крайньої рейки на узбіччі автодороги розташовуються сигнальні огорожі (стовпчики) висотою 0,75-0,80 м, їх відстань від бровки земляного полотна та від краю проїжджої частини повинна становити відповідно не менше 0,35 м і не менше 0,75 м, а відстань між вісями стовпчиків 1,50 м.

У середині колії на відстані 0,75-1,0 м від настилу закріплюють пристрої у вигляді металевих трубок для встановлення переносних сигналів зупинки поїзда (червоного щита, ліхтаря), а також пристрої для визначення нижнього негабариту залізничного рухомого складу.

Автоматична переїзна сигналізація

Робочим проектом передбачено обладнання пристроями АПС з напівавтоматичними шлагбаумами що перекривають всю проїзну частину автомобільної дороги. Схеми обладнання переїзду пристроями АПС виконано за типовими матеріалами для проектування 410407-ТМП «Схеми переїзної сигналізації для переїздів, розташованих на перегонах при будь-яких засобах сигналізації та зв'язку АПС-04» та И-268-99 «Автоматична переїзна сигналізація з основними та додатковими шлагбаумами, що повністю перекривають проїжджу частину» і Типові проектні рішення ПС-1-К-25-50-ЭТ-82 «Переїзна сигналізація для дільниць одноколійного кодового автоблокування змінного струму 25 Гц та 50 Гц з електротягою».

Захист пристроїв СЦБ, розташованих в релейних шафах, від перенапруг виконано за вимогами методичних вказівок І-247-97. Прилади захисту відокремлено від апаратури що захищається кожухами та екранами з негорючого матеріалу.

Контроль справності пристроїв АПС передається по діючій фізичній лінії на пульт табло ДСП станції Одеса-Західна і відображається горінням на табло ДСП лампочок «Відкриття», «Закриття», «Контроль переїзду».

Живлення пристроїв АПС виконано від двох незалежних фідерів живлення лінії      АБ-10кВ від трансформатора ОМ-10/2,5 кВа та лінії ДПР-27,5 кВ від трансформатора КТПО-27,5/25 кВа та акумуляторного резерву акумулятори типу OPZs-100 в кількості 7 штук по 2,2 В.

Апаратура управління світлофорної сигналізацією розміщується в трьох релейних шафах типу ШРУ-М.

Добавлене постове устаткування розташовується на існуючому штативі в приміщенні ДСП станції Одеса-Західна.

Для організації зв’язку з черговим по станції робочим проектом передбачений прямий оперативний телефонний зв'язок з черговим по станції Одеса-Західна та лінійно-колійний зв'язок з черговим по Одеській дистанції колії. У чергового по переїзду встановлюється телефонний апарат системи АТС.

Розрахункова потужність переїзної автоматики (основне живлення), віднесеної до електроживлення по першій категорії, складає-1.4 кВт, по резервному 3 кВт.

Розрахункові потужності, які по ступені надійності електропостачання віднесені до третьої категорії, а саме електроприймачі переїзного поста становлять 10,24 кВт із них-2,5 кВт – біотулет ( на час опалювального сезону).

Розрахункова  потужність зовнішнього освітлення становить 1,0 кВт.

Обігрів шаф СЦБ-3 кВт.

Комерційний облік електричної енергії передбачається:

в приміщені переїзного поста 3-фазним електронним лічильником прямого включення, з можливістю включення АСКУЕ;

в РУ-0.4 кВ -КТПЖ27.5/0.4 кВ-25 кВа і РУ-0.23 кВ КТПО-10/0.4 кВ-2.5 кВа на лінії підключення переїзної автоматики. Лічильники встановлені у окремому відсіку.

Зовнішні мережі водопостачання

Згідно з листом ТОВ «Інфокс» Філії «Інфоксводоканал» від 12.08.2021 № 3400-29/2099 щодо пропозицій до мереж водопостачання та водовідведення при розробці проекту з капітального ремонту Овідіопольської дуги, а також доповнень до нього листами від 17.09.2021 № 3952-29/8816 та від 20.0-.2021 № 3979-13/8816, робочим проектом передбачено виконання перекладення ділянок існуючого сталевого водоводу діаметром 1420х14 мм, які потрапляють у зону будівництва, а саме:

від точки «М» до точки «L» – протяжністю 240,0 м – в основному за межами проїзної частини, (від точки «М» до «Уг-34» ділянка перетинає дорогу);

перетини проектуемого автошляху з демонтажем існуючого трубопроводу: від точки «I» до точки «II» протяжністю 23,50 м; від точки «А» до точки «В» 37,0 м; від точки «Е» до точки «Д» – 20,0 м;

усі перетини трубопроводу під проїзною частиною виконуються у стальному футлярі діаметром 1600 мм.

У визначених точках врізки до існуючого водоводу влаштовуються монолітні залізобетонні камери, всього 8 одиниць, з них: розміром 7500 х 6000 мм – 5 одиниць, 7000 х 4000 – 2 одиниці, 4500 х 4500 – 1 одиниця.

Ділянки мережі магістрального водопроводу запроектовані із сталевих електрозварних труб загальною протяжністю 320,50 м, з'єднання трубопроводів за допомогою фланців. Робочим проектом передбачено захист сталевого трубопроводу від зовнішньої корозії двома шарами отверджувального композиційного матеріалу на основі поліефірної смоли, армованої склотканиною товщиною не менше 5,0 мм; від внутрішньої корозії лакофарбове покриття в два шари з матеріалів, які дозволені до використання МОЗ України; захист від корозії, спричиненої блукаючими струмами, забезпечує існуюча станція катодного захисту.

Глибина закладення труб від проектної позначки землі до верху труби складає 2,88-3,21 м що обумовлено існуючим закладенням трубопроводу на даній глибині.

В колодязях «В-6» та «В-8»- передбачені фланцеві засувки діаметром 1400 мм.

Проектні рішення з капремонту водогону погоджені з ТОВ Філія «Інфоксводоканал» від 19.11.21, а також міськводопроводом (погодження на генплані).

Газопостачання зовнішнє

Під час проведення капітального ремонту проїзду передбачається демонтаж двох ділянок існуючих надземних сталевих газопроводів високого тиску другої категорії Ду 125 протяжністю 56 та 259 метрів, замість яких прокладаються ділянки сталевих газопроводів діаметром 133 × 4:

підземного в ізоляції типу «вельма посилена» протяжністю 56 м, у тому числі: в футлярі довжиною 12 м – у місці перетину дороги;

підземного в ізоляції типу «вельма посилена» протяжністю 26,50 м, у тому числі в футлярі довжиною 20 м – у місці перетину дороги;

надземного сталевого діаметром 133 × 4 на металевих опорах висотою 1,10 м протяжністю 258 м.

Прокладання газопроводів у місці перетину дороги передбачається відкритим способом. Футляри газопроводів труби сталеві електрозварні діаметром 273 × 6 по ГОСТ 10704-91 в ізоляції типу «вельма посилена».

Захист від корозії:

надземних газопроводів та металевих опор покриття поверхні труб двома шарами емалі ХВ-124 з добавкою 10-15 % алюмінієвої пудри по двох шарах ґрунтовки ГФ-021;

сталевих футлярів – протекторний захист.

Зовнішнє електроосвітлення

Розділом ЕТР робочого проекту капітального ремонту проїзду від вул. Житомирської до Овідіопольської дор. передбачено:

перевлаштування існуючих мереж зовнішнього освітлення проїзду згідно з ТУ від 05.07.2021 № 34 і узгодженням від 26.10.2021 КП ЕМ ЗО «Одесміськсвітло» та ТУ Департамента патрульної поліції управління патрульної поліції в Одеській області від 08.07.2021 № 15953/41/13/07/01-2021: передбачений демонтаж п’яти існуючих залізобетонних опор із застарілими світильниками і встановлення 47 нових металевих оцинкованих опор Н=9,0 м зі світильниками LED 140 W на одноріжкових кронштейнах. Загальна потужність світильників складає 6,58 кВт ІІІ (третьої) категорії надійності електропостачання з річним споживанням електроенергії 19,214 тис .кВт/рік. Відповідно до таблиці 8.12 ДБН В.2.5-28-2018 «Природне і штучне освітлення» нормативна середня горизонтальна освітленість дорожнього покриття вулиці місцевого значення прийнята до 4 лк. Світильники розміщуються однорядно вздовж проїзної частини вулиці. Лінія зовнішнього освітлення запроектована кабелем АВВГ 4 x 25 в траншеї в трубі ПХВ 63 мм. Підключення світильників від автоматичних вимикачів у нижній частині опор виконується кабелем АВВГ 2 х 4,0 мм2, який прокладається у порожнинах опор і кронштейнів. Підключення опор освітлення № 17-53 до мережі електропостачання виконується від шафи управління ПВ-2799 (6 км Овідіопольської дороги) з перенесенням його на найближчу опору на Овідіопольській дузі. Опори № 54-65 підключаються від мережі ПВ-2212 (вул. Умова, 51). Для шаф управління передбачено заземлення опором не більше 10 Ом. Для проектованих опор передбачене заземлення з приєднанням до додаткових  заземлюючих пристроїв з арматури опором не більш 30 Ом;

відповідно до ТУ від 18.03.2021 № ДН-1-29/10 Вирбничого підрозділу «Одеська об’єднана дирекція залізничних перевезень» Регіональної філії «Одеська залізниця» АО «Українська залізниця» та узгоджень технічних підрозділів від 2021 року електропостачання споживачів проектованого переїзного поста залізниці у складі модульної будівлі для чергового персоналу комплектного постачання (дообладнується ввідно-обліковим щитом з електролічильником комерційного обліку електроенергії 380 В під систему АСКОЕ), вуличного біотуалету з сезонним електроопаленням, пристроїв автоматичної переїзної сигналізації (АПС), горизонтально-поворотних шлагбаумів, електрообігріву шафи СЦБ, зовнішнього електроосвітлення території. При будівництві переїзду через залізничну колію існуюча лінія ПЛ-10 кВ, частково перебудовується на ділянці довжиною 160,0 м з встановленням анкерних опор типу СК-120-10 (№ 3в, 4в) з дотриманням вертикального габариту до полотна дороги не менше 7,0 м. Ділянка ПЛ-10 кВ (опори № 1в, 2в), яка перетинається з проводом ДПР-27,5 кВ перевлаштовується у кабельну вставку, яка з обох сторін захищається обмежувачами перенапруги. На перетині з автодорогою застосовуються підвищені анкерні опори зі стояками СК-120-10. Для електропостачання передбачено встановлення двох проектованих комплектних трансформаторних підстанцій з лічильниками електроенергії 220 В на лініях живлення АПС: КТПЖ-27,5/0,4 кВ 25 кВА в огородженні для споживачів ІІІ (третьої категорії надійності електропостачання переїзду (14,0 кВт, 43,3 тис. кВт год) з підключенням проводами 3АС-35 від існуючої опори № 89 лінії ДПР-27,5 кВ та КТПО-2,5/10/0,23 У1 для споживачів АПС (1,4 кВт, 12,264 тис. кВт год), які відносяться до особливої групи І (першої) категорії надійності, з підключенням від проектованої опори № 48 ПЛ АБ-10 кВ проводами 2АС-35 до опори з конічним залізобетонним стояком СК-105-5, на якій закріплений корпус КТПО і КЯ-10. Живлення споживачів від РУ-0,4 кВ КТПЖ запроектовано кабелями м. АВВГ-1 кв розрахункових перерізів у траншеї. Робоче живлення пристроїв АПС виконано від двох незалежних джерел живлення з АВР переключення: від лінії АБ-10 кВ та від трансформатора ОМ-10/2,5 кВА  КТПО- 27,5/25 кВА; від лінії ДПР та трансформатора КТПЖ-27,5/0,4 кВ, а також резервне живлення від  акумуляторів типу OPZs-100 7 х 2,2 В. Заземлення КТП та іншого електрообладнання забезпечується з нормованим опором 4 Ома та 10 Ом відповідно до вимог ПУЕ і відомчих нормативних документів залізниці;

захист від перенапруг пристроїв СЦБ, розташованих в релейних шафах на межі розподілу потужностей СЦБ, виконано за вимогами методичних вказівок І-247-97. Прилади захисту відокремлено від апаратури, що захищається, кожухами та екранами з негорючого матеріалу; контроль справності пристроїв АПС передається по діючій фізичній лінії на пульт табло ДСП станції Одеса-Західна і відображається включенням на табло ДСП світлових сигналів «Відкриття», «Закриття», «Контроль переїзду»;

робочим проектом передбачений прямий оперативний телефонний зв'язок з черговим по станції Одеса-Західна та лінійно-колійний зв'язок з черговим по Одеській дистанції колії. У чергового по переїзду встановлюється телефонний апарат системи АТС. В існуючому посту ЕЦ в приміщенні чергового по станції Одеса-Західна відбувається підключення до існуючих ланцюгів зв’язку В проектованому переїзному посту кабель заводиться на бокс БМ 2-3;

зовнішнє освітлення території переїзду запроектовано із забезпеченням освітленості не менше 5  лк. Робочим проектом передбачено встановлення LED-світильників на проектованих опорах із залізобетонними стояками СК-105-5 (Н=10,50 м) за т.п. № 138н/1 «УКРСІЛЬЕНЕРГОПРОЕКТ». Мережа зовнішнього освітлення кабельна з прокладанням у траншеї в ПВХ трубах 63 мм. Управління освітленням апаратурою автоматики  «Старт-2» і дублююче місцеве з поста чергового.

Оцінка впливу на навколишнє середовище.

Для зменшення шуму та вібрації при роботі будівельних машин і механізмів, передбачено використання сучасної будівельної техніки і технології. Для зниження рівня шуму будівельних машин застосовують технічні та організаційні заходи: передбачено використання захисного акустичного устаткування, роботи будуть проводитись у денний час. Передбачений збір та вивіз сміття, відходів будівництва з урахуванням вимог ДСанПіН 2.2.7.029-99 Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення.

Розділ оцінки впливу на навколишнє середовище розроблений відповідно до ДБН А.2.2-1-2003. «Завдання на розробку ОВНС», «Заява про наміри» і «Заява про екологічні наслідки діяльності» оформлені відповідно до ДБН А.2.2-1-2003 і представлені в проектних матеріалах.

Проектні рішення з капітального ремонту включають підготовчі роботи, улаштування будмайданчика, роботи з демонтажу та розбирання, технологічні операції з влаштування покриття проїзної частини, влаштування тротуару та велодоріжки, улаштування бортового каменю, поребрика, установка засобів безпеки руху, ремонт та перекладання існуючих інженерних мереж.

Проведений аналіз технологічних процесів і виконана оцінка впливів планованої діяльності на навколишнє середовище показала, що при виконанні робіт з капітального ремонту прямих негативних впливів можуть зазнавати:

– повітряне середовище;

– геологічне середовище;

– підземне водне середовище;

– рослинний та тваринний світ.

Вплив від експлуатації ділянки автомобільної дороги на навколишнє природне середовище, а також на стан здоров’я людей знаходиться в межах нормативних показників і не призводить до порушення екологічної рівноваги району розташування об’єкту.

Техногенне середовище. Під час капітального ремонту дорожнього покриття вулиці місцевого значення передбачається ремонт систем водопостачання, перекладання газопроводу високого тиску, влаштування освітлення. В цілому інженерно-транспортне облаштування ділянки позитивно вплине на техногенне середовище. Проектована діяльність в цілому не передбачає негативного впливу на житлово-цивільні та промислові об’єкти, наземні та підземні споруди, а також на соціальну організацію території.

Соціальне середовище. Належний стан покриття поліпшить умови проїзду. При експлуатації об’єкту, внаслідок поліпшення умов та безпеки руху транспорту, підвищення інвестиційної привабливості району, покращаться соціальні умови життєдіяльності та задоволення потреб місцевого населення.

Джерелами утворення забруднюючих речовин при експлуатації вулиці є: робота ДВС автотранспорту. Аналіз розрахунків приземних концентрацій, що були проведені для оцінки впливу ділянки вулиці на атмосферне повітря, посвідчує, що максимальні приземні концентрації усіх забруднюючих речовин з урахуванням фону не перевищують ГДК атмосферного повітря.

Об’єкт проектування не перетинає водних об’єктів, тому вплив на поверхневі води відсутній. Водовідвід із проїзної частини передбачено за рахунок поздовжніх і поперечних профілів проїзної частини та обочин. Відвід води з придорожньої смуги передбачено за рахунок рельєфу місцевості та улаштування ефективної системи водовідведення.

Капітальний ремонт проводиться в межах існуючих габаритів вулиці без розширення проїзної частини. Зміна цільового призначення ділянки або зайняття додаткових територій – не передбачено.

Проведення запланованих робіт з рекультивації території створить умови для швидкого відновлення рослинного покриву. Посів багаторічних трав забезпечить стійкість узбіч і укосів земляного полотна, а також захистить прилеглі угіддя від засмічення бур’янами. Вплив на об’єкти природно-заповідного фонду відсутній.

При виконанні будівельних робіт з капремонту не прогнозуються прояви зсувів.

Під час проведення робіт з капітального ремонту  безпосередній вплив стосується таких компонентів навколишнього середовища: повітряне середовище викиди відпрацьованих газів, поширення речовин у вигляді суспендованих твердих частинок (пилу, сажі) під час роботи будівельної техніки та автотранспорту; акустичне середовище  шум, вібрація від роботи машин та механізмів; ґрунти - забруднення стічними водами, що містять нафтопродукти, забруднення будівельними відходами; навколишнє соціальне середовище- незручності при проведенні будівельних робіт (ускладнення проїзду та проходу), утворення будівельних та побутових відходів. Робочим проектом передбачено комплекс заходів для мінімізації негативного тимчасового впливу.

Будівельні майданчики для виконання робіт із капітального ремонту автомобільної дороги планується розташовувати вздовж фронту робіт та в межах смуги відведення автомобільної дороги.

Вплив на навколишнє природне середовище характеризується як допустимий.

Протипожежні заходи передбачені у такому обсязі:

при проведенні капітального ремонту будуть застосовані матеріали, сертифіковані на території України у галузі пожежної безпеки;

проведення капітального ремонту не приведе до постійного або тимчасового припинення руху автотранспорту, в тому числі для пожежних автомобілів;

– капітальний ремонт виконується виїзними бригадами без встановлення тимчасових будівель і споруд та без місць складування вибухопожежонебезпечних матеріалів;

у робочому проекті зазначена номенклатура та кількість первинних засобів пожежогасіння;

передбачені заходи щодо організації пожежної безпеки під час капітального ремонту;

розроблена та надана ідентифікація об'єктів підвищеної небезпеки, згідно з ідентифікацією газопровід, який перекладається не відноситься до об'єктів підвищеної небезпеки.

Благоустрій.

Робочим проектом передбачено покриття проїжджої частини та велосипедно-пішохідній доріжки з асфальтобетонної суміші. Передбачено відведення води з покриттів  за рахунок подовжнього і поперечного ухилів покриття. Передбачено установка дорожніх знаків та нанесення розмітки згідно зі схемою організації дорожнього руху. Висота борту на переході – 0 см. В місцях переходів через проїзну частину влаштовані пандуси, позначені тактильною конусоподібною плиткою жовтого кольору. Між тротуаром і проїзною частиною передбачено влаштування металевого бар’єрного огородження.

Проект з організації будівництва містить рішення з організації будівництва об'єкта, методи виконання робіт, заходи з охорони праці. Тривалість робіт становить 16 місяців. Передбачена послідовність підготовчих, основних будівельних робіт. Визначена потреба в санітарно-побутових приміщеннях, основних машинах, механізмах, робочих кадрах, енергоресурсах, в будівельних виробах і матеріалах. Передбачена організація руху транспорту на період будівництва. Календарний план містить розподіл капітальних вкладень і обсягів будівельних робіт за періодами будівництва.

Параметри і конфігурація функціонально організованого простору забезпечує повну видимість на даній ділянці ремонту. Внутрішні і зовнішні розміри елементів архітектурного середовища (предметів і пристроїв) за їхніми крайніми виступаючими частинами не заважають і не перешкоджають вільному пересуванню людей.

Робочим проектом в межах ремонтованої ділянки проїзду передбачені заходи щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, у тому числі:

‒ вздовж правого боку ремонтованої ділянки проїзду між тротуаром і проїзною частиною передбачено влаштування металевого бар’єрного огородження;

влаштовуються два пішохідних переходи (в місці примикання до Овідіопольської дороги і в місці перетину з вул. Житомирська);

‒ в місцях переходів передбачено пониження відміток покриття (пандуси);

‒ з обох сторін переходів влаштовуються попереджувальні тактильні смуги;

‒ ширина тротуару ‒ 1,50 м;

‒ в місці перетину тротуару з залізничними коліями передбачено автоматичне регулювання рухом з звуковим оповіщенням;

‒ поверхня покриття тротуарів прийнята такою, що не допускає ковзання при намоканні;

‒ повздовжній уклон пішохідних шляхів не перевищує 1:20;

‒ поперечний ухил пішохідних шляхів прийнятий не більш ніж 1-2 % ;

‒ шляхи руху на тротуарах передбачені без перепадів висотних відміток.

Кошторисна частина

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 10.02.2022 складала 119 924,483 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 90 898,679 тис. грн.; устаткування, меблі, інвентар – 4 509,269 тис. грн.; інші витрати – 24 516,535 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену  документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Загальна кошторисна вартість будівництва, у поточних цінах станом на 21.02.2022 складає 119 105,445 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 91 464,080 тис. грн.; устаткування, меблі, інвентар 4 522,486 тис. грн.; інші витрати – 23 118,879 тис. грн.

Примітка. Під час проведення експертизи до проектної документації були внесені зміни і доповнення згідно із заувагами, у тому числі кошторисна частина приведена у відповідність до вимог КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Розділи