Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
м. Київ, вулиця Кікабідзе Вахтанга , б. 12-а | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ОБСЛУГОВУЮЧИЙ КООПЕРАТИВ "ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ "БУЛГАКОВ" (40961002) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
НАУМЕНКО АЛЛА КОСТЯНТИНІВНА (АР 001773, АЕ 004709) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
ПТАШКА ЛАРИСА ЛЕОНТІЇВНА (АЕ 004304, АЕ 002852) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ГАЛЕНДА РОМАН В''ЯЧЕСЛАВОВИЧ (АЕ 004330, АЕ 000003, АЕ 007264) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
СКУГАР-СКВАРСЬКА ВАЛЕНТИНА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 000005, АЕ 001849, АЕ 004413, АЕ 004723) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Булгакова, 12-а у Святошинському районі м. Києва» розроблений ПП «ВПД-Студіо» (м. Київ, просп. Гонгадзе, 7, кв. 72) у 2018 році, ГАП ‒ Пелека В. Д. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 000651 від 08.11.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 1564 від 26.01.2018), на замовлення Обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «БУЛГАКОВ» на підставі:
− містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва затверджених наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 04.10.2018 № 1004;
− завдання на проектування, затвердженого замовником;
− технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними службами м. Києва.
Проектом передбачається будівництво односекційного житлового будинку з підземним паркінгом, будівництво якого розпочато у 2014 році забудовником - ТОВ «Ві Ді Проджект», з порушенням містобудівного законодавства.
У грудні 2015 року будівництво було призупинено та з 2016 року в Містобудівному кадастрі зазначений будинок визначений як самочинне будівництво.
На період проведення експертизи будинок побудовано.
Через перепад рельєфу житловий будинок запроектовано на стилобатній частині.
Стилобатна частина має два рівні, де розміщено підземно-наземний паркінг і технічні приміщення житлового будинку.
На експлуатованій покрівлі стилобату облаштовується дворовий простір, де розташовані: під’їзд до житлового будинку, дитячі та спортивні майданчики, майданчик для відпочинку населення, озеленення тощо.
Вихід на рівень майданчиків здійснюється з першого поверху житлового будинку, а також по відкритому пандусу, який також використовується для заїзду пожежних машин.
Вище стилобату розміщено 16-поверховий житловий будинок, без верхнього технічного поверху.
Проектом передбачено будівництво об’єкта в одну чергу, без виділення пускових комплексів.
Ділянка проектування площею 0,1870 га розташована на вул. Булгакова,12а у Святошинському районі м. Києва.
Межі ділянки:
- з півночі, північного заходу та заходу – територія ТОВ «ВІ ДІ ПРОДЖЕКТ»;
- з північного сходу та сходу – територія скверів;
- з півдня - територія спеціалізованої школи № 317;
Заїзд на територію - з вулиці Булгакова.
Рельєф ділянки - спланований. На ділянці розпочато будівництво житлового будинку, зелені насадження відсутні.
Організація рельєфу виконана з урахуванням висотного положення прилеглих територій, існуючих інженерних мереж і відміток верху покриття вул. Булгакова.
Проектні поздовжні ухили проїздів - 4‰.
Відведення поверхневих вод передбачено по лотоках проїздів в існуючу мережу дощової каналізації.
На покрівлі стилобату передбачені майданчики різного призначення.
На вільній від забудови, проїздів і майданчиків території влаштовуються газони та квітники, висаджуються кущі.
Інженерно-геологічні вишукування на майданчику будівництва виконані ТОВ «ДЕСНО» (шифр 22/02-18А-ІГ-ТЗ) у 2018 році.
Інженерно-геологічний розріз складений такими інженерно-геологічними елементами (ІГЕ):
− ІГЕ-1 ‒ насипний ґрунт: пісок, супісок (місцями гумусований), із включенням будівельного сміття (уламками цегли, щебеню та ін.- 20%). Пройдена потужність - 3,7 м.
− ІГЕ-2 ‒ супісок жовто-сірий, з тонкими прошарками піску, пластичний до текучого, місцями (сврд. 1) з натеками гумусу. Розвинутий у верхній частині розрізу, де залягає під насипом. Пройдена потужність - 0,4-4,7 м.
− ІГЕ-3 ‒ пісок від середнього до пилуватого, переважно дрібний, жовто-сірий, сірий, з тонкими прошарками супіску, середньої щільності, насичений водою. Складає основну частини розрізу, де залягає з глибини 5,4-5,8 м (відмітки 158.2-157.2 м) та перешаровується суглинком (ІГЕ-4). Пройдена потужність прошарків - 0,3-7,1 м.
− ІГЕ-4 ‒ суглинок жовто-сірий, сірий, з тонкими прошарками піску, від тугопластичної до м’якопластичної консистенції. Перешаровує пісок (ІГЕ-3) на глибині 6,1-7,3 м (відмітки 157.1-156.3 м), та в свердловині 2 на глибині 18,3 м (відмітка 145.3 м), а також заміщує пісок (ІГЕ-2) у сврд 1 на глибині 3,2 м. Пройдена потужність прошарків - 2,6-4,7 м.
Гідрогеологічні умови характеризуються наявністю витриманого горизонту підземних вод, що встановився на момент вишукувань (березень 2017 року) на глибині 3,5-3,9 м та відповідає відмітці 159.7 м. Показники агресивності води є такими: вода для всіх марок бетонів і цементів неагресивна.
За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замовником, житловий будинок з підземним паркінгом відноситься до класу наслідків (відповідальності) ‒ СС2.
Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», відповідно до карти ЗСР-2004-С майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 5 балів за шкалою МSК-64.
Конструктивна схема житлового будинку – монолітний залізобетонний безригельний каркас, із залізобетонними діафрагмами та ядрами жорсткості, з плоскими плитами перекриттів.
Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується сумісною роботою системи, утвореної вертикальними елементами каркаса (колонами, пілонами, діафрагмами та залізобетонними стінами ліфтово-сходових вузлів), і горизонтальними, незмінними у своїй площині, жорсткими дисками перекриття.
Фундаменти – плитно-пальові. Палі – збірні залізобетонні, перерізом 350 × 350 мм, довжиною 7 м, із заведенням у шар ґрунту ІГЕ-4.
Ростверк − монолітний залізобетонний – суцільна плита, товщиною 800 мм. З’єднання паль з ростверком – жорстке.
Зовнішні стіни підвалу – монолітні залізобетонні, товщиною 250 і 300 мм.
Колони, пілони – переріз і товщина за розрахунком.
Діафрагми та стіни ядра жорсткості – товщиною 200 мм.
Залізобетонні перекриття − плоскі безбалкові, товщиною 200 мм. Одночасно з перекриттям бетонуються балки та плити балконів і лоджій. Для запобігання промерзанню крізь перекриття передбачено також додаткове утеплення балконних плит і плит лоджій по всьому виступному контуру з подальшим декоративним покриттям чи влаштуванням підлоги.
Сходи – монолітні залізобетонні.
Вентиляційні шахти запроектовані із збірних залізобетонних блоків виробництва ЗАТ ЗБК ім. С. Ковальської.
Зовнішні стіни – самонесучі, з газобетонного блока, товщиною 200 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між перекриттями.
Споруда паркінгу (прибудова до висотного будинку) має конструктивну схему у вигляді монолітного безригельного каркаса. Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується жорстким з’єднанням колон з плитами перекриття паркінгу, а також роботою монолітних огороджувальних стін.
Фундаменти – пальові. Палі – збірні залізобетонні, перерізом 250 × 250 мм, довжиною 7 м, із заведенням у шар ґрунту ІГЕ-4.
Ростверки - монолітні залізобетонні: плитні – під колони, стрічкові – під зовнішні стіни, об’єднані у верхній частині силовою підлогою товщиною 200 мм.
Зовнішні стіни – монолітні залізобетонні, товщиною 300 мм.
Каркас – колони - переріз за розрахунком.
Перекриття – товщиною 200 мм.
Покриття − товщиною 250 мм з капітелями над колонами товщиною 550 мм (разом з плитою). Покриття запроектовано на сприйняття навантаження від пожежної машини.
Під ростверком житлового будинку та під силовою підлогою паркінгу знаходиться суцільний шар гідроізоляції. Горизонтальна гідроізоляція стикується з вертикальною гідроізоляцією стін паркінгу, чим створюється водонепроникна зона внутрішнього простору підвального поверху.
Проектом передбачено на першому поверсі односекційного 16-поверхового будинку пост консьєржа та нежитлові приміщення комерційного призначення.
На мінус першому поверсі розташовано надземний паркінг.
Вертикальні зв’язки між вхідним вестибюлем та поверхами будинку забезпечуються загальною сходовою кліткою та пасажирським і вантажопасажирським ліфтами з верхніми машинними приміщеннями. Ліфти розміщені в центральній частині будинків.
Виходячи з об’ємно-планувальних рішень та особливостей основного поверху, проектом передбачено в будинку два ліфти: пасажирський ліфт вантажопідйомністю 630 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,0 м/с, з кількістю зупинок - 17, та вантажопасажирський ліфт вантажопідйомністю 1000 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,0 м/с, з кількістю зупинок - 17 (у т. ч. з обслуговуванням паркінгу).
Надземний паркінг на 39 машино-місць, вбудовано-прибудований у житловий будинок, розташований на відм мінус 4.500. Для в’їзду-виїзду в паркінг передбачено дві розосереджених рампи. На експлуатованій покрівлі паркінгу розташовані ігрові майданчики.
Паркінг призначений для зберігання легкових автомобілів, які належать мешканцям будинку. Паркінг – однорівневий надземний, закритого типу, опалюваний, з припливно-витяжною вентиляцією.
Паркінг - манежного типу, з перпендикулярним розташуванням автомобілів до осі проїзду. Технологічні процеси розроблені з урахуванням габаритів автомобілів, напрямків їх руху, вимог видимості, освітлення, повітряного обміну, протипожежних вимог. Технічне обслуговування автомобілів здійснюється поза паркінгом на спеціалізованих станціях технічного обслуговування.
Прибирання приміщення паркінгу передбачається сухе – прибиральною машиною.
Режим роботи паркінгу – цілодобовий, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік.
Загальна кількість працюючих у паркінгу – 4 особи. Кімната охорони паркінгу розташована на першому поверсі будівлі.
Згідно з ТУ ПрАТ «АК «Київводоканал» № 13790 від 24.07.2019 водопостачання та пожежогасіння об’єкта забезпечується з водопровідної мережі Æ300 по вул. Булгакова або з внутрішньоквартальної мережі Æ200, яка проходить між вулицями Булгакова та Симиренка.
Виконується:
− заміна засувки Æ600 з демонтажною вставкою в камері на водопровідній мережі Æ600 на розі просп. Академіка Корольова та вул. Булгакова;
− заміна колодязя на новий, з улаштуванням в ньому додатково засувки Æ300, із заміною засувок Æ300 та Æ200 на водопровідній мережі Æ300 по вул. Булгакова в районі будинку № 12.
Згідно з ТУ ПрАТ «АК «Київводоканал» № 13752 від 24.07.2019 на каналізування стічні води від цього об’єкта підключаються до внутрішньоквартальної каналізаційної мережі Æ300 з перекладанням її на Æ400 від місця підключення до каналізаційної мережі Æ400 по вул. Булгакова (підключення будинку № 8а по вул. Булгакова) з переключенням існуючих абонентів до новозбудованої каналізаційної мережі.
Згідно з ТУ Департаменту транспортної інфраструктури КМДА № 85-8-19 від 19.09.2019 на підключення до мережі дощової каналізації водовідведення з території забудови виконується закритою системою з підключенням до існуючої внутрішньоквартальної дощової каналізації ЗСШ № 317 (згода Святошинської РДА від 31.07.2019 № 107-37-2128).
Передбачено два вводи водопроводу 2Æ100 у приміщення вузла вводу на відм. мінус 4,500.
На вводі встановлюється загальний водомірний вузол з обвідною лінією, на якій влаштовується засувка з електроприводом.
Проектом передбачаються окремі водомірні вузли для визначення витрат холодної води на гаряче водопостачання, для урахування витрат води всіх вбудованих приміщень та на полив території.
Кожний зі споживачів вбудованих приміщень має свій окремий водомірний вузол.
Водорозбірні стояки та квартирні вузли обліку холодної та гарячої води розташовуються поза межами житлових квартир у місцях загального користування, в шахтах, у нішах.
У будівлі запроектована роздільна система господарсько-питного та протипожежного водопостачання.
Для забезпечення необхідного тиску в системах господарсько-питного та протипожежного водопостачання застосовуються насосні установки.
Потреби господарсько-питного водопостачання вбудованих приміщень та пожежогасіння паркінгу забезпечуються тиском у зовнішній мережі.
На системі протипожежного водопроводу передбачається встановлення двох патрубків зі з’єднувальними головками Æ80 мм для приєднання рукавів пересувної пожежної техніки.
Гаряче водопостачання будинку передбачається від водопідігрівачів, які розташовуються на підвальному поверсі у приміщенні ІТП. Застосовуються окремі водопідігрівачі для житлових і вбудованих приміщень.
Тиск у системі гарячого водопостачання забезпечується насосними установками системи холодного водопостачання водопровідної насосної станції.
Відведення стоків побутової каналізації житлової частини будівлі та вбудованих приміщень передбачається окремими випусками. Самопливом стоки відводяться у зовнішню каналізаційну мережу, відповідно до технічних умов.
Відведення дощових і талих вод з покрівлі будинку передбачається закритою системою внутрішніх водостоків у зовнішню мережу дощової каналізації, відповідно до технічних умов.
Систему дренажної каналізації передбачено для відведення дренажних та аварійних стічних вод із приямків насосної станції, ІТП, з лотоків і приямків паркінгу. Ці приямки обладнуються дренажними насосами. Керування таким насосом здійснюється від поплавкового вимикача. Працюють вони в автоматичному режимі від рівня води в приямках. Напірним трубопроводом ці стоки подаються до самопливного трубопроводу дощової каналізації через петлю гасіння напору.
Джерелом теплопостачання запроектованого житлового будинку на вул. Булгакова, 12-а згідно з ТУ КП «Київтеплоенерго» № 02/ТУ-3323 від 07.11.2019 є існуючі місцеві теплові мережі РК «М. Борщагівська», РТМ «Святошино». Вузол приєднання - запроектована (поза межами території школи) теплова камера ВТ на ділянці існуючої тепломережі між ТК-254/18 та будівлею за адресою: вул. Булгакова, 12.
Розрахунковий температурний графік теплових мереж - 150-70°С (при Т зовн. = мінус 22°С) і 70-30°С (влітку), тиск у вузлі приєднання - 8,8 ± 0,5 Кгс/см2 – 5,5 ± 0,5 Кгс/см2.
Від вузла приєднання до запроектованого об’єкта теплова мережа прокладається в непрохідному залізобетонному монолітному каналі з попередньо ізольованих електрозварних трубопроводів, з розміщенням у теплоізоляційному шарі провідників системи аварійної сигналізації.
Відключаючу та спускну арматуру встановлено в теплокамері.
Спуск води передбачено в дренажний колодязь, який встановлено поряд з теплокамерою. Люки в камерах забезпечуються запірним пристроєм.
Компенсація термічних подовжень здійснюється за рахунок кутів поворотів траси.
На введенні теплової мережі в будинок запроектовано індивідуальний тепловий пункт (ІТП).
Приєднання систем опалення і ГВП передбачено за допомогою тепло-обмінних модулів, які постачаються комплектно із засобами автоматизації, що забезпечують регулювання параметрів теплоносія в системах опалення в залежності від температури зовнішнього повітря і зниження температури у вбудованих приміщеннях в неробочий час.
Схема підключення системи опалення до теплових мереж – незалежна.
Система ГВП житлового будинку підключається за паралельною схемою і передбачена з автоматичним регулюванням температури гарячої води.
Параметри теплоносія в системах опалення - t = 80-60°С.
Система опалення житлової частини будинку - двотрубна, з поповерховими відгалуженнями, лічильниками для кожної квартири та з нагрівальними приладами, обладнаними автоматичними термостатами.
Для стабілізації перепаду тиску встановлюється автоматичні балансувальні клапани та запірно-вимірювальні клапани.
Вертикальні стояки систем опалення, вузли підключення квартирних систем і вузли обліку теплоспоживання розташовані в комунікаційних нішах поза межами квартир.
У приміщеннях житлових квартир передбачена припливно-витяжна вентиляція. Видалення повітря із приміщень кухонь і санвузлів запроектовано через канали-супутники, підключені до збірної вентиляційної шахти, з викидом повітря вище покрівлі поза зону вітрового підпору. Для інтенсифікації витяжки встановлюються вентилятори. Приплив ‒ за рахунок припливних пристроїв у віконних рамах.
Із приміщень насосної, електрощитової запроектована витяжна вентиляція з механічним спонуканням канальними вентиляторами. Приплив – природний, із суміжних приміщень. Викид витяжного повітря здійснюється вище покрівлі житлового будинку.
У приміщенні теплового пункту передбачена примусова витяжна вентиляція, що розрахована на короткочасну дію та забезпечує 10-кратний обмін повітря з неорганізованим припливом свіжого повітря ззовні через вхідні двері.
Система опалення вбудованих нежитлових приміщень запроектована окремими гілками для кожного споживача і обладнується приладами обліку тепла. Система – двотрубна, горизонтальна, з нагрівальними приладами, які оснащуються термостатами. У неробочий час передбачено автоматичне зниження температури внутрішнього повітря.
Для можливості влаштування вентиляції вбудованих нежитлових приміщень (після визначення призначення орендованого приміщення) проектом передбачені місця для розміщення припливно-витяжних установок поза межами житлових квартир і облаштування вертикальних шахт для прокладання повітропроводів.
Для підтримання температури в приміщенні підземного паркінгу запроектована двотрубна система опалення з нагрівальними приладами - регістрами з гладких труб. Вентиляція паркінгу – припливно-витяжна, механічна, розрахована на розчинення забруднюючих речовин від вихлопних газів автомобілів. Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зони в рівних частинах. Припливне повітря подається у верхню зону, вздовж проїзду. Викид витяжного повітря прийнято через газонепроникну шахту з межею вогнестійкості REI 180, виведену на 2 м вище негорючої покрівлі будівлі. Приміщення паркінгу обладнується газоаналізаторами довибухових концентрацій паливних газів та приладами контролю СО.
При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних перешкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні їх до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів та ущільнення місць проходу повітроводів і трубопроводів через перегородки та стіни негорючими матеріалами, із забезпеченням нормативної вогнестійкості перешкод, які вони перетинають.
Відповідно до технічних умов ТУ ПАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ» № ЦНП2-0380-21/144814 від 11.02.2021 джерелом електропостачання визначена підстанція ПС «Строительная 35/10 кВ»; точкою забезпечення потужності – РУ-10 кВ ТП-582; точкою приєднання – РУ-0,4 кВ ТП-582.
Для можливості підключення до ТП-582, згідно з ТУ, виконується реконструкція підстанції, що включає:
− заміну трансформаторів 2 × 630 кВА трансформаторами масляними 2 × 1000 кВА;
− заміну існуючих шинних мостів та ошиновки РУ-0,4 кВ шинами АД31Т 2 (10 × 100);
− заміна в РУ-0,4 кВ ввідних та секційних автоматичних вимикачів і рубильників;
− заміну апаратури на ПС «Строительная 35/10 кВ» зі встановленням мікропроцесорного пристрою РС80-МР-2232 для релейного захисту.
Основні електротехнічні характеристики об’єкта:
− розрахункова потужність – 322,3 кВт;
− напруга живлення – 0,4/0,23 кВ;
− категорія електропостачання ‒ І, ІІ;
− коефіцієнт потужності, cos f – 0,93;
− система заземлення ‒ TN-C-S.
Для приймання та розподілу електроенергії проектом передбачені щити ВРП, підключені до РУ-0,4 кВ ТП-582 кабельними лініями, прокладеними в землі. Щити ВРП - двосекційні, з кабелями живлення, розрахованими на аварійний режим роботи (аварія на одному із вводів); для протипожежних систем І категорії живлення розроблена система автоматичного вводу резерву АВР на одному із щитів ВРП.
Електроспоживачами об’єкта є мешканці квартир, інженерне обладнання, протипожежні системи.
Облік спожитої електроенергії передбачено: комерційний – в квартирних щитках, та на лініях живлення щитів ВРП в РУ-0,4 кВ ТП; технічний на вводах – в РУ-0,4 кВ ТП. Усі засоби обліку об’єднані в систему дистанційного збору даних з передачею за системою АСКУЄ до сервера Енергозбуту.
Внутрішнє електроосвітлення передбачено:
− робоче;
− аварійне (безпеки та евакуаційне);
− зовнішнє освітлення.
Джерела освітлення обрані з енергозбережними характеристиками.
Керування освітленням: дистанційне та автоматичне (за датчиками) - для загальнобудинкових приміщень та зовнішнього освітлення, і місцеве - для внутрішніх приміщень.
Для внутрішніх мереж 0,4 кВ обрані кабелі та проводи з мідними жилами, стійкими до поширення полум’я, з малою димоутворювальною здатністю (тип нг-нд) до всіх електроспоживачів та кабелями вогнетривкими типу NHXHFE 180/E90 (з терміном дії 90 хв) - для протипожежних систем та NHXHFE 180/E30 (з терміном дії 30 хв) для евакуаційного освітлення, оповіщення про пожежу та керування евакуацією.
Як захисні засоби проектом розроблено:
− систему блискавкозахисту;
− систему зрівнювання потенціалів;
− захисне заземлення.
Інженерне обладнання (вентиляція, насосні) поставляються комплектно з шафами керування.
Аварійні сигнали про функціонування систем передаються у визначений районний диспетчерський пункт.
Проектом передбачений контроль довибухових концентрацій газу метану в місцях вводу інженерних мереж в будинок з дією на звукову та світову сигналізацію.
У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.
Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами автомобілів, що зберігаються у паркінгу. У повітря будуть надходити: оксиди азоту, окис вуглецю, вуглеводні граничні С12-С19, метан, парникові гази, сажа, акролеїн, сірчистий ангідрид, аміак. Загальна кількість викидів забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищують гранично допустимих рівнів.
Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.
Родючий шар ґрунту на ділянці проектування відсутній.
На північному сході від ділянки проектування розташована водойма без назви, штучного походження, влаштована на річці Нивка, використовується у декоративних цілях. Береги водойми - укріплені. Розмір прибережної захисної смуги цієї водойми, затверджений рішенням Київської міської ради від 15.03.2007 № 253/914, становить 5,0 м від берегоукріплення.
Для запобігання забрудненню ґрунтів, підземних і поверхневих вод проектом передбачається:
– улаштування твердого водонепроникного покриття території та системи зливозбору дощових вод;
– проектом дотримані вимоги ст. 89 Водного кодексу України щодо обмеження господарської діяльності в межах прибережно-захисної смуги водойми: всі будинки та споруди запроектовані поза межами прибережної захисної смуги. Проведення будівельних робіт на землях водного фонду не передбачається;
– прибирання паркінгу передбачено сухим способом із застосуванням промислових пилососів;
– роздільне збирання відходів з подальшою їх утилізацією згідно з укладеними договорами та інше.
Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів.
Відповідно до даних, наведених у листі Обслуговуючого кооперативу «ЖБК «БУЛГАКОВ» від 11.06.2019 № 72-2019 та в розділі ОВНС видалення зелених насаджень при будівництві не передбачається, існуючі зелені насадження (1 дерево) підлягають збереженню.
На тваринний та рослинний світ, об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.
Вплив на геологічне, соціальне та техногенне середовища здійснюється в межах нормативів.
Для будинку передбачено І ступінь вогнестійкості. Умовна висота будинку не перевищує 47 м. Для утеплення, оздоблення, облицювання зовнішніх стін будинку передбачені негорючі матеріали.
Для евакуації з надземних житлових поверхів передбачено сходову клітку типу Н1. У сходовій клітці типу Н1 передбачені на кожному поверсі вікна площею не менше ніж 1,2 м з пристроями для їх відчинення з рівня сходової площадки.
Громадську частину будинку відокремлено від житлової частини суцільними (без прорізів) протипожежними перегородками 1-го типу.
Вхідні двері квартир передбачені з класом вогнестійкості ЕІ 30. На житлових поверхах будинку не передбачено розташування позаквартирних комор.
Із паркінгу евакуаційні виходи передбачені відповідно до норм.
Сходи цокольного (підвального) поверху та надземні сходові клітки будинку відокремлені одна від одної суцільними будівельними конструкціями з межею вогнестійкості не менше ніж 150 хв.
Проектом передбачено обладнання об’єкта системами пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, протидимного захисту (з компенсацією повітря, яке видаляється), внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопроводу. При цьому паркінг обладнано системою автоматичного пожежогасіння.
До будинку передбачені проїзди для пожежних автомашин.
Окремі проектні рішення погоджені листом ДСНС від 22.01.2020 № 26-1096/261 та листом Мінрегіону від 04.11.2021 № 7/14.9/16708-21.
У проекті прийняті загальні технічні рішення, регламентовані нормативними актами з техніки безпеки та охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта та запобігання пожежі, зокрема:
− автоматизація інженерних систем: водопостачання та водовідведення, опалення та вентиляції, системи пожежної сигналізації. Усі системи механічної припливної вентиляції у випадку пожежі автоматично відключаються;
− трубопроводи систем опалення, теплопостачання, холодного та гарячого водопостачання, арматура – ізолюються, з метою запобігання опікам та конденсації вологи;
− захисне заземлення електричної апаратури та приладів для запобігання електротравматизму;
− аварійне освітлення при евакуації;
− у кабіни ліфтів передбачено підпір повітря при пожежі.
Проектом надземного паркінгу передбачаються рішення щодо забезпечення дотримання правил охорони праці та безпеки водіїв і персоналу, які обслуговують паркінг, своєчасної евакуації автомобілів, улаштування робочого, аварійного та евакуаційного освітлення. Прибирання паркінгу здійснюється прибиральником.
У проекті прийнято такі основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності:
− передбачено застосування енергозбережного та екологічно безпечного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні;
− за матеріалами проекту зовнішні огороджувальні конструкції будинку передбачаються з теплотехнічними показниками вище нормованих згідно з ДБН В.2.6-31:2016 «Теплова ізоляція будівель», дотримання санітарно-гігієнічних вимог згідно з табл.5 ДБН В.2.6-31:2016;
− за розрахунками енергетичної ефективності будинок відноситься до класу «С», що відповідає вимогам ДБН В.2.6-31:2016;
− на всіх зовнішніх входах до приміщень будинку передбачені тамбури та утеплені двері на запасних входах;
− ІТП обладнується загальнобудинковим теплолічильником, теплолічильниками для окремих споживачів, лічильниками обліку води, автоматичним регулятором теплового потоку для зменшення тепла у неробочий час, регулюванням теплового потоку в залежності від температури зовнішнього повітря, автоматичними балансувальними клапанами для кожного споживача;
− ІТП обладнується комплексом автоматики, який забезпечує безперервну надійну гідравлічну, стійку роботу всіх систем теплопостачання будівлі;
− системи опалення вбудованих приміщень передбачені окремими гілками та обладнуються приладами обліку тепла для кожного споживача;
− прийнято поквартирні теплолічильники, лічильники холодного і гарячого водопостачання;
− радіатори обладнуються термостатами;
− робота інженерних систем (опалення, вентиляції, водопостачання, електропостачання) – автоматизована;
− трубопроводи теплопостачання (внутрішні трубопроводи систем опалення і теплопостачання, крім стояків систем опалення, що прокладаються в опалюваних приміщеннях) – теплоізолюються;
− витяжні вентиляційні шахти і шахти димовидалення - теплоізолюються;
− роботу насосного обладнання прийнято в автоматичному режимі в залежності від потреби у воді;
− для забезпечення належної якості споживаної електроенергії прийнято оптимальну мережу живлення і розподільну мережу;
− облік електроенергії передбачається електронними електролічильниками;
− передбачено централізоване керування зовнішнім освітленням території, під’їзних доріг, тротуарів і доріжок;
− застосовані енергозбережні лампи освітлення;
− прийнято автоматичне керування евакуаційним і робочим освітленням сходових кліток, тамбурів, коридорів, а також освітлення входів до будинку. При цьому забезпечується увімкнення з настанням сутінок та вимикання освітлення на світанку від фотоелементів.
Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у 8.6 ДСТУ 8907: 2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».
При цьому у відповідності до 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.
Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та умов договору № 3-066-19-ЕП/КО від 17.01.2019, укладеного із замовником, експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту, в тому числі при внесенні проектної документації до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ), покладається на генпроектувальника та замовника.