Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6040-9053-3603-1050
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№№ 21/421-01/22 від 21.01.2022
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "УК ЕКСПЕРТИЗА" (42431096) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
"Будівництво річкового терміналу на території існуючого комплексу будівель та споруд за адресою: вул. Широка, 353А, м. Кам’янське,Дніпропетровська обл."
Код проектної документації
PD01:9435-0573-4408-7580 №020882-К від 2020-04-02 (видав "КАПІТЕЛЬ 2020") / Наявні експертизи: EX01:6040-9053-3603-1050
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань екології, З питань енергозбереження, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань охорони праці, Архітектурне об'ємне проектування
Головний експерт проекту
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Дніпропетровська обл., Кам’янський район, Кам'янська територіальна громада, м. Кам'янське (станом на 01.01.2021) , вулиця Широка , б. 353 , к. А не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИ.МОД" (39029760)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Архітектурне об'ємне проектування
Данилишин Юлія Романівна (АА 000094)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
ПРИВЕДЕННИЙ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 004927, АР 006136, АЕ 005841)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
КОЛІСНІЧЕНКО ТАМАРА МИХАЙЛІВНА (АЕ 006277, АЕ 000431, АЕ 007225)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Паламарюк Віталій Іларійович (СІ- 00104, АЕ 005777, АЕ 004852)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
З питань інженерного забезпечення
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
СІРЕНКО ОЛЕГ ПЕТРОВИЧ (АЕ 000426, АР 000533, АЕ 004048, АЕ 004765, АР 019393, АЕ 007226)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9435-0573-4408-7580
Орган, що видав
"КАПІТЕЛЬ 2020" (43582033)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1252.2 Резервуари та ємності інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
02.04.2020
Номер проектної документації
020882-К
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Додаток до експертного звіту 21/421-01/22

«Будівництво річкового терміналу на території існуючого комплексу

будівель та споруд за адресою: вул. Широка, 353А, м. Кам’янськеДніпропетровської області»

Замовник будівництва:

Назва: ТОВ «КИ.МОД»

Юридична адреса: 50004, Дніпропетровська обл.,  м. Кривий Ріг,  вул. Старовокзальна,

буд. 16.

Генеральний проєктувальник:

Назва: ТОВ «Капітель 2020»

Юридична адреса: 28043, Кіровоградська обл., Олександрійський р-н,  с. Головківка, 

вул. Центральна, буд. 330

Головний інженер проєкту: Жежеря Валентин Олександрович, кваліфікаційний

сертифікат серії АР № 011822, виданий 07.04.2016 р.

При розробці проєкту використовувались вихідні дані, надані замовником:

- завдання на проєктування, затверджене замовником;

- містобудівні умови і обмеження № 6 «МД» від 16.04.2018 р.

- Свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 27.02.2015 р., індексний № 34298040;

- Свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 24.03.2014 р., індексний № 19429500;

- Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 30.01.2014 р., індексний № 17189082;

- Договір оренди земельної ділянки від 05.01.2015 р. № 13013;

- Договір оренди земельної ділянки від 02.02.2015 р. № 13027;

- Договір оренди земельної ділянки від 05.01.2015 р. № 13016.

- Договір про постачання електроенергії № 4093 від 14.08.2017р.

Клас наслідків – СС3

Сукупний показник –СС3

КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ'ЄКТА

Територія, що використовується для  будівництва річкового терміналу, перебуває в межах земельних ділянок з кадастровими номерами 1210400000:03:035:0271, 1210400000:03:035:0101, 1210400000:03:035:0274 та згідно договорів оренди землі № 13013 від 05.01.2015 р., № 13027 від  02.02.2015 р., № 13016 від 05.01.2015 р. знаходиться в орендному користуванні ТОВ "КИ.МОД".

Потужність річкового терміналу по прийманню, зберіганню та відвантаженню сипучих матеріалів органічного і неорганічного походження, відповідно до завдання на проєктування, становить – 73172  тон на рік.

Режим роботи терміналу - цілодобовий, безперервний.

Загальний річний фонд робочого часу –  365 діб або 8760 год.

На території земельної ділянки розташовуються наступні існуючі будівлі і споруди: ангар площею 515 м²; будівля прохідної площею 12,8 м²; будівля побутових приміщень площею 208 м²; склад обладнання площею 1229,7 м²; будівля столярної майстерні площею 62,6 м²; будівля автовагової площею 158,2 м²; вбиральня у кількості 3-ьох штук; резервуар води; приміщення бункерів; огорожі; залізнична вагова площею 27,9 м²; шлях з/д під'їздної протяжністю 2740,8 м. пог.;

     Проектом передбачено зведення наступних будівель і споруд:                  

             Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н=23,4 м., 20 м., V=6250 м³ - у кількості 4-ьох штук;

-         Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н=20,2 м., 6,4 м., V=514 м³ - у кількості 2-ух штук;

-        Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н= 21,42 м.,  22 м., V=6382 м³ - у кількості 3-ьох штук;

-        Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н= 21,42 м., 19 м., V=5512 м³;

-        Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н= 31,87 м.,   11 м., V= 2123 м³ - у кількості 10-ти штук;

-        Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих з наступними параметрами: Н= 22,3 м.,   6,4 м., V= 628 м³ - у кількості 2-ох штук;

-        Норійна вежа зі сходами, висотою 40 м;

-         Норійна вежа з  бункерними вагами та сепараторною машиною БСХ-200  - у кількості 2-ух штук;

-        Норійна вежа зі сходами, висотою 30 м;

-         Комплекс авторозвантаження у кількості 3-ьох штук;

-        Технологічна естакада для завантаження водного транспорту, пропускна здатність - 500 т/год у кількості 2-ох штук;

-        Адміністративно-господарська будівля;

-        Автомобільні ваги стаціонарні, в/п – 80 т у кількості 2-ох штук;

-        Операторська габаритами в плані 4,1х8,8 м, верх покрівлі на умовній висоті відносно умовної поверхні землі  6,55 м;

-        Компресорна;

-        Електрощитова;

-        Підпірна стіна;

-        Завальна яма з над'ямною металевою каркасною будівлею для розвантаження автомобільного транспорту об'ємом - 150 м³ - у кількості 3-ьох штук;

-        Транспортне обладнання (норії, конвеєри);

-        Тверді покриття - 10741 м² 

 

 

    Територія земельної ділянки, наданої під обслуговування діяльності підприємства має площу 12,1283 га  та забезпечена існуючим  парканом. Тимчасова огорожа на період будівництва проектованого об'єкта не потрібна. В'їзд на територію підприємства - існуючий. Охорона території здійснюється працівниками охоронного  підприємства. Зв'язок на території об'єкта мобільний. При розробці проєктних рішень враховано вимоги щодо забезпечення безперешкодного доступу МГН до об’єкта.

     Підїзд до території підприємства забезпечений існуючою автодорогою з асфальтобетонним покриттям.

      Генплан забудови ділянки виконаний з урахуванням генерального плану м. Кам'янське та кадастрового плану.

     Метою містобудівного обґрунтування є можливості будівництва на території земельної ділянки ТОВ «КИ-МОД» річкового терміналу по прийманню, зберіганню та відвантаженню сипучих матеріалів і виробів з урахуванням діючих нормативних вимог і особливостей існуючої містобудівної ситуації.

     Обʹєкт відноситься до 2 класу небезпеки відповідно до санітарної класификаці (ДСП 173-96 Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів. Зі змінами). Розмір нормативної санітарно – захисної зони 100 м. Фактична відстань до найближчої забудови  - 2000 м.

Рішення генерального плану

Характеристика ділянки будівництва

м. Кам'янське розташоване на берегах Кам'янського водосховища, у середній течії Дніпра, нижче греблі Середньодніпровської ГЕС, за 35 км на захід від міста Дніпро. Протяжність із сходу на захід 22 км, з півночі на південь — 18 км.

Кам'янське лежить на місці стику Українського кристалічного масиву і Дніпровсько-Донецької западини, що визначає складний рельєф міста. Лівобережна частина Кам'янського розташована на Придніпровській низовині. Висота над рівнем моря не вище 65 метрів. Правобережна частина розташована в основному (крім прибережної смуги шириною 700—1000 метрів) на відрогах Придніпровської височини. Тут поверхня хвиляста, розчленована ярами і балками, висота над рівнем моря коливається від 80 до 180 метрів.

Місцевість являє собою рівнину, розділену річкою Дніпро і Дніпродзержинським водоймищем на дві частини: правобережну і лівобережну. Поверхня правобережної частини рівнини горбиста; лівобережна – полого хвиляста, на окремих ділянках майже плоска. Долина річки Дніпро має ширину до 10 кілометрів: правий її схил високий, крутий, місцями обривчастий, порізаний численними ярами і вимоїнами, які є серйозними перешкодами для пересування автотранспорту за межами доріг. Лівий схил долини низький, пологий. Ґрунти переважно суглинкові. Продовж лівого берега річки Дніпро і водосховища - піщані. Рівень грунтових вод коливається від 40м на плато до 2м в балках.

Клімат помірно-континентальний, посушливий. Кількість атмосферних опадів на рік становить близько 510 мм. Відносна вологість повітря - 55%. Зима порівняно м'яка, з хмарною погодою і густими туманами. Середня температура січня -  6° С. Сніговий покрив до 16 см не стійкий, можливий з 5 листопада і до кінця березня.  Глибина промерзання грунту до 127 см.  Вітри взимку і восени швидкістю 3,7-4,1 м/сек мають північно-західний напрямок, а весною і влітку – південно-східний швидкістю 3,0-3,9 м/сек.  Літо тепле, спекотне, посушливе. Середня температура липня + 23°С. По річці Дніпро та Дніпродзержинському водосховищу здійснюється судноплавство судами змішаного типу. Заплава суха, місцями лугова. Лісів на території мало, породи дерев листяні (дуб, акація, ясень), є молоді посадки сосни, підлісок чагарниковий.

Згідно з нормативними даними  ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 "Будівельна кліматологія" основні кліматичні характеристики наступні:

Температура повітря найбільш спекотного місяця – липня                  +19,6 °С

Температура повітря найбільш холодної п´ятиденки                            - 26 °С

Нормативна глибина сезонного промерзання ґрунту                              1,2 м

Середньорічна швидкість вітру                                                                   4.1 м/сек

Швидкісний порив вітру                                                                              0,45 кПа

Нормативна вага снігового покрову                                                           1,4  кПа

Планувальні рішення

Генеральний план розроблений відповідно до ДБН Б.2.2-12:2018.. Проєктований об'єкт розташовується на існуючій земельній ділянці площею 12,1283 га і займає частину цієї ділянки. Робочі  креслення  генерального  плану  виконані  в  масштабі 1:500  на  інженерно-топографічному  плані, виконаному  в  умовній  системі  координат  та  Балтійській  системі  висот.

За  умовну висотну позначку 0,000 прийнято верх фундаменту бункеру (силосу) для зберігання сипучих.

Рельєф  місцевості - спокійний. Ділянка  не  виділяється  окремою  огорожею,  так  як  знаходиться  на  території  діючого  підприємства. На даний час частина території, вільної від забудови та зелених насаджень,  використовується як господарський двір. Межами ділянки є:  з усіх  сторін, окрім берегової зони - землі підприємства, з рядом існуючих  будівель.

Покриття,  що  потрапляє в  зону  будівельних  робіт  підлягає  розбиранню.

На території земельної ділянки розташовуються існуючі інженерні мережі:

- зовнішні мережі водопостачання Ø 100мм;

- внутрішні кабельні мережі електропостачання 0,4 кВ;

- зовнішні кабельні мережі електропостачання 1 кВ;

- штучна технологічна водойма – 1750 м³;

- протипожежний підземний резервуар – 520 м³.

Після закінчення будівельних робіт проєктом передбачений благоустрій прилеглої території. Проєктом прийняті рішення, які не порушують загальну композицію, не погіршують рівень інженерного захисту території та забезпечують безперешкодний доступ до об’єкту спеціальної техніки у випадку стихійного лиха, техногенної катастрофи, виробничої аварії тощо. Передбачено улаштування проїздів і тротуарів у цементно-бетонному виконанні покриття із забезпеченням необхідного ухилу для відведення дощової і талої води. У якості підстилаючих і шарів основи запроєктовані щебеневі і піщані по попередньо-утрамбованому до щільності 1,6 кг/см³ грунту. Загальна площа замощення з твердим покриттям складає 10741 м². Проектом передбачено озеленення прилеглих до об’єкту зон шляхом улаштування газонів партерних загальною площею 7000 м².

 

 

 

Технологічні рішення

Проектом передбачається будівництво річкового терміналу для завантаження, зберігання та вивантаження сипучих матеріалів та виробів (переважно пелети з лушпиння соняха та насіння с/г культур) за адресою м. Кам'янське, вул. Широка, 353А на замовлення ТОВ «КИ.МОД».

Технологічна схема терміналу виконана згідно договору поставки обладнання.

Прийом сипучих виконується з автомобільного транспорту, відпуск – водним транспортом. Пропускна потужність передбачається до 72173  тон за рік. Розрахунковий період роботи терміналу становить до 365 діб на рік.

Режим роботи – до 3-х змін. Режим і період робіт визначається виробничою необхідністю.

Рівень механізації виробничих процесів -100%

Потужність обладнання складає: для норій і конвеєрів  - від 150 до 250 т/год.

Проєктна кількість штатного персоналу - 15 чоловік. Санітарно-побутове обслуговування працівників передбачається в існуючих побутових приміщеннях, розміщених в межах потужностей підприємства. До складу приміщень входять: душові, санвузол, гардеробна.

Технологічна схема

Сипуча тверда субстанція надходить на підприємство автотранспортом разом з документами, в яких вказано гранулометричний склад, вологість та інші якісні характеристики.

Автотранспорт з сировиною попередньо зважується на електронних вагах, потім за допомогою автомобілерозвантажувачів відбувається вивантаження сировини в завальну яму, з якої норією сировина подається на лінію очищення та сушіння або через розподільчий клапан на накопичувальні бункери. Проєктом передбачена можливість прямого перевантаження сипучих з автомобільного транспорту на водний через технологічну естакаду. Потім порожній авторанспорт спрямовується на ваги для другого зважування.

Усі операції з приймання, сушіння, транспортування, відпуску  сировини  повністю механізовані.

Одне з найважливіших умов забезпечення кількісно-якісного збереження сировини - це своєчасна і ефективна очистка від домішок, а також сушіння.

Металеві ємнісні споруди для зберігання сипучих.

Ємнісні споруди розраховані на тривале зберігання хімічно і токсично неагресивних  органічних і неорганічних речовин у твердому і рідкому стані при виконанні умови, що питома вага оних не перевищує 8 кН/м³. Пеллети із лушпиння соняха являють собою гранули циліндричної форми в діаметрі до 15 мм, довжиною до 50 мм, об'ємною щільністю – 500 кг/м³.

Ємнісні споруди обладнуються зовнішніми сходами, вентиляційними системами, відцентровими вентиляторами, зачисними шнеками, системою контролю температури, датчиками верхнього і нижнього рівня.

На бічній стінці бункера (силосу) використовується високоякісна сталь DX51D+Zn з оцинкованим покриттям. Бункери (силоси) підтримуються внутрішніми ребрами жорсткості, які гарантують вертикальну міцність.

На даху бункера використовується високоякісна сталь з оцинкованим покриттям щільністю 275 г/м² .

Герметичність з'єднань забезпечується водонепроникним мастичним композитом.

Кут нахилу даху в 29° дозволяє здійснювати оптимальне заповнення бункеру.

При монтажі металевих ємнісних споруд використовуються високоякісні болти з герметизуючими прокладками, які забезпечують повну вологонепроникність, а листи герметизуються між собою за допомогою спеціального герметика. Бункери оснащені сходами на бічній стороні. Відстань між сходами і бічною стіною бункеру, тиснення на сходових драбинах спеціально розроблені для забезпечення безпеки. В середині кожного бункеру, в підлозі передбачені вентиляційні канали, які перекриті щитами на рівні підлоги. Між щитами і краями каналів по обидві сторони залишаються поздовжні щілини для виходу повітря в насип сировини. Таким чином здійснюється активна вентиляція, обробка зберігаємих сипучих атмосферним повітрям, що сприяє зберіганню сировини. Магістральні повітророзподільні канали з'єднані з вентиляторами.

Завантаження бункерів виконується через центральний отвір в даху за допомогою конвеєрів.

Вентиляційні труби використовуються для природної вентиляції.

Наявність системи контролю температури всередині бункеру - одне з найважливіших вимог для зберігання сировини. Коли органічна сировина (пелети з лушпиння соняха) починає псуватися, незалежно від причини, на критичній ділянці відбувається підвищення температури. Цей фактор визначається за допомогою системи контролю температур (МуТетр) всередині ємності до моменту заподіяння шкоди. Дані надходять до оператора на комп'ютер і включається в роботу активна система вентиляції - відцентрові вентилятори.

Технологічна естакада.

Технологічна естакада використовується для розміщення та обслуговування верхніх скребкових конвеєрів, які подають сипучу сировину для завантаження водного транспорту і являє собою просторову несучу металоконструкцію, що складається з окремих елементів - ферм, які спираються на ребра жорсткості.

Арматура.

Засувки використовуються для контролю потоку. Проєктом передбачені електричні засувки, що дозволяють максимально автоматизувати весь процес. Клапани з електроприводами використовуються для контролю та розподілу потоку сипучої сировини.

Основне транспортне обладнання

До основного транспортного обладнання відносять норії та конвеєри.

Ковшові норіі використовуються для подачі сипучої сировини на необхідну висоту з подальшим вивантаженням їх на скребкові транспортери або безпосередньо в ємнісні споруди.

Проєктом передбачено 10 норій продуктивністю в діапазоні від 150 до 250 т/год. Висота норій різна і обумовлена технологічними рішеннями. Всі норії встановлюються в норійну яму і кріпляться до норійної вежі.

Стрічкові конвеєри використовуються для горизонтального транспортування. Норійна вежа спільно з платформами використовується для  монтажу транспортного устаткування, а також їх техобслуговування.

Поточно-транспортні системи обладнані блокувальними пристроями, які спрацьовують при аварійній ситуації. Управління обладнанням повністю автоматизовано і виконується з операторської, в тому числі:

- дистанційний пуск і зупинка електродвигунів усіх машин та механізмів потоково-транспортних систем (ПТС)

-  дистанційне керування електрозасувками.

Світлова сигналізація на пульті управління про роботу машин (ПТС)

Світлова сигналізація на пульті управління оповіщує про відкриття електрозасувок і електроклапанів, про заповнення і спорожнення ємнісних споруд.

Система температурного контролю з допомогою термометричних кабелів, встановлених в середині бункерів і переносних електронних моніторів, забезпечує контроль температури сипучих органічного походження. Дані дистанційно передаються в диспетчерську і автоматично записуються. При відхиленні показників від норми автоматично включається вентилювання конкретного бункеру.

Датчики рівня сировини в ємнісних спорудах забезпечують контроль їх заповнення і розвантаження. Норії обладнані системою контролю завантаження. Управління зважуванням виводиться на ваговий термінал.

Архітектурно-будівельні рішення

Геологічні дані.                                                                                                                                                 

           Основу фундаментів під будівельні конструкції і обладнання, згідно інженерно-геологічних вишукувань,  виконаних ПП «Інжгеосервіс» у 2015 році, складають ґрунти ІГЕ-ІІ  - шлак металургічний зцементований  з наступними характеристиками: опір одноосьовому стиску  Rс = 90 кг/см², розрахункова питома вага – 21,9 Кн/м³, кут внутрішнього тертя – 0,85 ⁰. Потужність пласту коливається в діапазоні від 3-ьох до 4-ьох м. Ґрунтові води залягають на глибині 3-4 м від умовної поверхні землі.

Фундаменти під споруди.

Фундаменти під ємнісні споруди виконані  на  монолітній  залізобетонній плиті з бетону С20/25, F75.

Основою  під плиту - щебінь шаром 200 мм. Армування виконано просторовими каркасами.

Підземну галерею виконано з монолітного залізобетону С20/25, F75, армованого просторовими каркасами.

Підземна галерея і фундамент силосу являють собою суцільнолиту монолітну конструкцію. З'єднання галереї одного кільця фундаменту з подальшим фундаментом виконується через деформаційний шов шириною 20 мм, який заповнюється монтажною піною та поліуретановим герметиком.

Фундаменти під норійні вежі, опори транспортних естакад, завальні ями виконані з монолітного залізобетону С20/25, F75, в якості армування передбачені просторові каркаси. Для гідроізоляції горизонтальних поверхонь передбачена бітумна мастика.

Фундаменти під адміністративно-побутовий комплекс, будівлі операторської, електрощитової, компресорної виконані з монолітного залізобетону С10/12,5 С12/15, F75, в якості армування передбачені просторові каркаси. Для гідроізоляції горизонтальних поверхонь передбачена бітумна мастика.

 

Дно ємнісної споруди виконано металевим конусним з нахилом 27º. Вентиляційний канали під’єднані до металевого конуса через спеціальні отвори, які захищені вентиляційними решітками.

Конструктивні  рішення

Згідно даними ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 проєктні споруди  розташовані  у  II кліматичному  районі  з  розрахунковою зимовою температурою зовнішнього повітря – мінус 22°С. При розрахунках конструкцій, основ і фундаментів споруд вибір навантажень і впливів та їх розрахункових сполучень виконано згідно з   ДБН В.1.2-2:2006 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об`єктів. Навантаження і впливи. Норми проєктування.

Зміна № 1» та ДБН В.1.2-14:2018 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів». Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд   Характеристичне значення ваги снігового покрову прийнято по карті районування згідно з ДБН В.1.2-2:2006 і для 4-го району складає Sо=1400Па (140 кг/м²). Характеристичне значення вітрового тиску прийнято по карті  районування згідно з ДБН В.1.2-2:2006 і для 2 району складає  Wо = 450Па  (45 кг/м²).

Коефіцієнт надійності за відповідальністю (коефіцієнт відповідальності)  γn визначено за табл. 5 ДБН В.1.2-14-2018 для усталених розрахункових ситуацій:

- першої  групи  граничних  станів  γn  = 1,25;

- другої  групи граничних  станів  γn  = 1.

Категорія відповідальності  конструкцій – А. Термін експлуатації споруд згідно з завданням на проєктування - 60 років. Ступінь  вогнестійкості  згідно з ДБН В.1.1.7:2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва – ІІІА. Сейсмічність  згідно  з  ДБН В.1.1-12-2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» - до 6 балів.

Проєктом передбачено улаштування фундаментів під ємнісні споруди, норійні вежі, комплекс авторозвантаження, опори технологічної естакади.

Просідання від власної ваги грунту відсутнє.

Згідно з вимогами ДБН В.1.1-45:2017 «Будівлі і споруди в складних інженерно-геологічних умовах» проектом передбачено усунення властивостей просідання грунтів від зовнішнього навантаження у верхній зоні основи шляхом зниження тиску на грунт під підошвами фундаментів до величини  розрахункового просідання (група складності умов будівництва 1-В). При повному усуненні властивостей просідання ґрунтів у верхній зоні проєктування виконано як для звичайних ґрунтових умов.

Розрахункова глибина промерзання ґрунту складає 1,2 м.

Розрахунки основ і фундаментів виконані  згідно ДБН В.2.1-10:2018 «Основи і фундаменти будівель та споруд». Монолітні  залізобетонні  конструкції  запроєктовані  згідно ДБН В.2.6-98-2009 «Бетонні та залізобетонні конструкції. Основні положення». Для всіх монолітних залізобетонних  конструкцій  споруд на  об’єкті  будівництва  прийнято  клас  арматури  А400С, А240С згідно  ДСТУ 3760:2019 «Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови».

Виготовлення  арматурних  деталей  виконувати  згідно  з ДСТУ Б В.2.6-168:2011,  хрестоподібні  з’єднання  стрижнів  в місцях  їх  перетину  і  з’єднання стрижнів  в місцях  стику  по  довжині  виконуються  згідно вимог  ДСТУ  Б В.2.6-169:2011.

Роботи по влаштуванню зворотної засипки пазух фундаментів необхідно виконувати суглинистим  грунтом шарами по 20-30 см з ущільненням  трамбівками  і доведенням  до густини 1,6 г/см ³.

Мінімальна товщина захисного шару бетону має складати 35 мм.

Роботи по зведенню фундаментів виконувати згідно з вимогами ДСТУ Н Б.2.1-28:2013.

Металеві конструкції  бункерів та накопичувачів запроєктовані згідно з вимогами ДБН В.2.6-198:2014 «Сталеві конструкції. Норми проєктування» та ДБН В 1.2-2:2006 «Навантаження та впливи». Металеві  елементи конструкцій прийняті із прокатних профілів. Матеріал металевих конструкцій - сталь С245 по ДСТУ 8539:2015. Монтажні зварні шви повинні виконуватись згідно з ДСТУ EN ISO 9692-1:2014 і ДСТУ EN 1708-1:2015.

В робочому проєкті прийняті зварні з′єднання елементів металоконструкцій по ДСТУ EN ISO 9692-1:2014  електродами Е-42  та Е-42А по ДСТУ ISO 18275:2008.

Захист конструкцій  від  корозії

Всі металеві конструкції, закладні деталі і з’єднувальні елементи захищаються від корозії відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.6-193:2013. Закладні деталі і з’єднувальні елементи залізобетонних конструкцій, недоступні до відновлення покриття і необетонені після монтажу захищаються емалями  ПФ-133 ГОСТ 926-82 по грунтуванню ГФ-021 ГОСТ 25129-82. Необетонені сталеві закладні деталі і з’єднувальні елементи, доступні  для відновлення на них покриттів в процесі експлуатації, незалежно від ступеня агресивності дії середовища, фарбуються емалями ПФ 133 по грунтуванню ГФ-021.

Електротехнічні рішення

Освітлення

Електропостачання мереж живлення терміналу виконується від шафи освітлення

ЩО-1. Управління робочим освітленням та освітленням прилеглої території виконано магнітними контакторами в захисній оболонці.

Величина освітлення прийнята згідно ДБН В.2.5-28-2006 «Природне і штучне освітлення», та складає:

- для робочого освітлення підсилосних та надсилосних галерей – 50 лк.

- для охоронного освітлення території – 0,5 лк.

- мінімальна освітленість для проїздів –  3 лк.

- мінімальна освітленість для сходинок та перехідних містків (по верхній галереї силосів) – 3 лк.

- мінімальна освітленість пішохідних доріжок – 1 лк.

Робоче освітлення надсилосних галерей виконано світлодіодними світильниками типу ДСП-23-45, IP65, що встановленні на кронштейнах.

Робоче освітлення підсилосних галерей виконано світильниками ДПП-078В-20.

Ремонтне освітлення виконано світильниками типу ДБО-02 ВСП з вбудованою акумуляторною батареєю, які підключені через ящик зі знижувальним трансформатором ЯТП-0,25 220В/12В, IP54.

Силове живлення

У місті перетину кабельних ліній з автодорогою захистити металевою трубою.

Розподільчі шафи ЩР-1, ЩР-2, ЩР-3, ЩР-4, ЩР-5, ЩР-6, ЩР-7, ЩР-8 встановлені на металеві конструкції та заземлені до існуючого контуру заземлення.

Кабельні лінії живлення технологічного обладнання прокладені у трубі по металевим конструкціям та закріплені.

Блискавкозахист

Згідно проєктним рішенням запроєктовано 17 блискавкоприймачів висотою 7 м і 7 блискавкоприймачів висотою 3 м. Вони приварені до металоконструкцій силосів, прогінних надземних конструкцій і веж. В якості струмовідводів використані металоконструкції.

Захист об’єктів, що проектуються виконаний відповідно до вимог  IEC 62305-3 «Protection against lightning- Part 3: physical damage to structuries and life hazard”  Блискавкозахист – Частина 1: Загальні положення», завдання на проєктування, затвердженого замовником.

Інженерні мережі

Опалення та вентиляція

Проєктування опалення, вентиляції і кондиціонування повітря адміністративних та виробничих будівель і споруд підприємства, а також викидів вентиляційного повітря в атмосферу  проведено у відповідності з діючими нормативними документами. Опалення ємнісних споруд не передбачене.

Водопровід та каналізація

Водопостачання і внутрішній водопровід існуючого підприємства відповідає  вимогам СНіП 2.04.02.  Джерела водопостачання – поставка на об’єкт автомобільним транспортом спеціалізованою організацією за окремим договором.

Систему водопостачання на існуючому підприємстві прийнято ІII-ї категорії. При влаштуванні протипожежного водопостачання з водоймищ  допускається систему водопостачання приймати III категорії.

Витрата води на виробничі потреби  прийнята у відповідності з технологічним завданням і нормами технологічного проєктування. Коефіцієнт нерівномірності водоспоживання в часі для технологічних витрат прийнятий рівним 1,0.

Розрахункова витрата води на зовнішнє пожежогасіння визначена враховуючи категорію об’єкта  за вибухопожежною небезпекою, об'єм і вогнестійкість та складає 30 л/с.

На проєктованому об’єкті передбачено використання ємнісного бетонного резервуару, оснащеного системою очистки стічних  і талих вод, для збору побутових каналізаційних стоків передбачені біотуалети , що  відповідає  вимогам нормативним вимогам.

Енергозбереження

Проєктом передбачаються наступні основні енергозберігаючі рішення:

- використання енергоефективного конвеєрного обладнання з мінімальним енергоспоживанням (конвеєри та норії);

- оптимізація маршрутів перевалки (оптимально-короткі технологічні маршрути, в яких задіяна мінімальна кількість транспортерів), що дозволяє зменшити енергоспоживання на переміщення 1 т сировини на 1 погонний метр шляху;

- передбачається створення комплексної системи автоматичного управління і керування терміналом;

- в якості джерела світла для  технологічного, аварійного, ремонтного і охоронного освітлення застосована освітлювальна арматура із світлодіодними джерелами світла.

Пожежна та техногенна безпека

Проєктом передбачено протипожежні відстані між будівлями і спорудами у відповідності до нормативних вимог.

Проєктом передбачено влаштування під’їздів та проїздів для пожежних машин до будівель і споруд.

Проєктом передбачено витрати води на зовнішнє пожежогасіння від запроєктованих пожежних гідрантів.

Проєктом передбачено нормовані шляхи евакуації та евакуаційні виходи із будівель і споруд.

Проєктом передбачено обладнання будівель і споруд системами протипожежного захисту.

Проєктом передбачено обладнання будівель і споруд системами блискавкозахисту.

Проєктування виконано із врахуванням інженерно-технічних заходів цивільного захисту.

Оцінка впливів на навколишнє середовище

Планована діяльність з будівництва та подальшої експлуатації річкового терміналу на території існуючого комплексу будівель та споруд за адресою: вул. Широка, 353А, м. Кам’янське, Дніпропетровська область, впливатиме на навколишнє середовище. Для цієї планованої діяльності була проведена процедура оцінки впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». В Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України розміщено відповідні документи, які стосуються оцінки впливу на довкілля планованої діяльності (реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності № 20206155940). Зокрема, розміщено Висновок з оцінки впливу на довкілля № 77/0/490-21 від 18.05.2021 (дата офіційного оприлюднення в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля – 18.05.2021, видано Департаментом екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної адміністрації).

За даними Висновку з оцінки впливу на довкілля № 77/0/490-21 від 18.05.2021, на підставі наведених у Звіті з ОВД оцінок впливів на компоненти довкілля (поводження з відходами, водні та земельні ресурси, вплив на атмосферне повітря, ландшафт, рівні шумового, вібраційного та радіаційного забруднення та електромагнітного випромінювання, вплив на рослинний та тваринний світ, об’єкти та території природно-заповідного фонду, матеріальні об’єкти) сукупний вплив планованої діяльності є допустимим.

За результатами аналізу Звіту з ОВД на довкілля встановлено, що при виконанні екологічних умов, встановлених для планованої діяльності впливи на навколишнє середовище характеризуються як допустимі.

Аналіз заходів з охорони праці

Безпека експлуатації та охорона праці прийнятими в проєктній документації проєктними рішеннями передбачена відповідно до вимог діючої нормативної документації.

Всі ремонтні роботи повинні виконуватися відповідно до вимог ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», ДБН А.3.2-2:2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», інших документів, що регламентують виробництво будівельних робіт.

Всі учасники будівництва повинні пройти інструктажі з питань охорони праці, електробезпеки. Робітники забезпечуються спецодягом, справним інструментом, засобами індивідуального захисту.

На всіх ділянках робіт, де це потрібно за умовами роботи, в зонах роботи устаткування, машин і механізмів, та інших небезпечних місцях, вивісити що абсолютно очевидно в темний час доби, освітлені попереджувальні та вказівні написи і знаки безпеки, плакати та інструкції з техніки безпеки.

Для забезпечення охорони праці проектом передбачено:

- використання технічно удосконаленого обладнання;

- розміщення обладнання, яке забезпечує його вільне обслуговування;

- використання при проведенні будівельно-монтажних робіт машин та механізмів, в конструкції яких закладено принципи охорони праці;

- відносно велика ступінь механізації будівельно-монтажних робіт.

В процесі експлуатації технологічного обладнання, обслуговуючий персонал повинен проводити: обходи, огляди та планово-профілактичні ремонти споруд, арматури, фасонних  частин та  вводів; усунення  аварій, підготовку до експлуатації складу в періоди найменшого виробничого навантаження.

Конвеєри та  норії є  основними засобами комплексної  механізації  і  автоматизації транспортних, навантажувально-розвантажувальних робіт силосу. Для запобігання травмуванню людей рухомі частини транспортерів (привідні та натяжні пристрої, вимикаючі барабани, опорні та підтримуючі стрічку ролики, пасові й інші рухомі елементи передач, шківи, муфти, кінці валів і тому подібне) в зонах робочих місць, до яких можливий доступ обслуговуючого персоналу і осіб, що працюють  поблизу  і  можуть  опинитися  біля  конвеєра,  повинні  бути  огороджені  металевими кожухами або сіткою.

Для обслуговування конвеєрів та норій допускаються особи, які пройшли навчання (відповідний інструктаж) з охорони  праці. Перед пуском транспортера в роботу необхідно провести  його зовнішній  огляд,  перевірити  кріплення  всіх  частин,  наявність заземлення, справність електрообладнання.

На транспортерах, які входять до автоматизованих транспортних або технологічних систем, повинні бути передбачені пристрої для автоматичної  їх зупинки у разі виникнення аварійної ситуації. У схемі управління транспортера також повинно передбачатися блокування, яке виключає можливість повторного його включення до ліквідації аварійної ситуації.

Конструкція  виробничого  устаткування має унеможливлювати  накопичування зарядів статичної електрики в  небезпечних  кількостях,  що забезпечується  клемами для можливості підключення до заземлюючого контуру.

Для виконання робіт на висоті використовують запобіжний пояс. До виконання цих робіт не допускаються працівники без використання запобіжних поясів, страхувальних канатів і касок з підборідним ременем.

 

 

 

 

 


Розділи