1 редакція від 06.10.2021 2 редакція від 20.01.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8448-9801-9449-3697
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№2-210730/А від 06.10.2021
Орган, що видав
ТОВ "Перша будівельна експертиза" Черкаська філія (41796802) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Нове будівництво зернового елеватора ємністю 100 тис. тон по вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола Черкаської області
Код проектної документації
PD01:3963-3340-5837-8308 №copy_2753963334033212483 від 2019-07-08 (видав Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕТУАЛЬ") / Наявні експертизи: EX01:8448-9801-9449-3697
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експлуатаційної безпеки, Архітектурне об'ємне проектування, Архітектурно-планувальні рішення, З питань архітектури, З питань інженерного забезпечення, З питань екології
Головний експерт проекту
ШАФІЄВА ОЛЕНА ЮРІЇВНА (АЕ 000191, АЕ 006538 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Черкаська обл., Звенигородський район, Шполянська територіальна громада, м. Шпола (станом на 01.01.2021), вулиця Піддубного Івана , б. 1 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІМЕССА" (38060422)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань енергозбереження
ШАФІЄВА ОЛЕНА ЮРІЇВНА (АЕ 000191, АЕ 006538)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
Кошелюк Іван Васильович (АЕ 004926, АЕ 006231)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
АБРАМЕНКО ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 011473, АР 011907, АР 012641, АЕ 004599)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Бушиленко Анатолій Григорович (АЕ 004516, АЕ 000027, АЕ 007177)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ШАФІЄВ ЮРІЙ СТАНІСЛАВОВИЧ (АР 018096, АЕ 007317, АЕ 005159, АР 001848, АР 002080)
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Каховський Анатолій Вікторович
Архітектор З питань архітектури
Архітектурне об'ємне проектування
Архітектурно-планувальні рішення
Дем'яненко Сергій Миколайович (АА 002159)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3963-3340-5837-8308
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕТУАЛЬ" (25164843)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Розробка розділів проекту: Загальна ПЗ, ГП, ТХ, АБ (АР), КМ, КБ, ЕП, ЕО, ЕЗ, ЕМ, ЕО, ЕТР, ОВ, ВК, ЗВК, ЗБЗ, СПЗ, СПГ, ОВНС, ПОБ, КР, ІД
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1271.3 Будівлі для зберігання зерна
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
08.07.2019
Номер проектної документації
copy_2753963334033212483
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

               Проект «Нове будівництво зернового елеватора ємністю 100 тис. тон по вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола Черкаської області» розроблений ТОВ «ЕТУАЛЬ» в 2019 році на замовлення ТОВ «РІМЕССА». Адреса генпроектувальника: 36022, Полтавська область, м. Полтава, вул. Панянка, буд. 36. Головний інженер проекту по ТОВ «ЕТУАЛЬ» – Борт Олег Володимирович (кваліфікаційний сертифікат інженера– проектувальника серія АР № 003014 від 12.09.2012; напрямок – інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору та стійкості).

           Проект розроблений на підставі:

-        завдання на проектування від 2019 року;

-      містобудівних умов і обмежень для проектування об’єкта будівництва № 1 від 11.01.2018, затверджених Наказом відділу містобудування, архітектури, будівництва та ЖКГ Шполянської РДА Черкаської міської ради; 

-  листа ТОВ «РІМЕССА» від 05.07.2019р. №1 про надання технічних умов на приєднання мереж електропостачання об'єкта;

-   технічних умов № 42 від 14.08.2020 на водопостачання, виданих   КП «Комунальник» Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади; 

-     технічних умов № 111 від 18.11.2019 на приєднання до газорозподільної системи, виданих ПАТ «по газопостачанню та газифікації» «ЧЕРКАСИГАЗ»;

-   технічних умов № 06-166/1 від 10.11.2020 на примикання та будівництво під’їзної колії ТОВ «Рімесса» по станції Шпола регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця»;

-       даними наукового звіту про результати робіт для проведення санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність вимогам санітарного законодавства України № 19/1828 від 10.07.2020, виконаного Державною установою «Інститут громадського здоров’я» ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних нпаук України»;

-     даними звіту інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ФОП Пукаленко В.В.  у  2017 року та ФОП Сумцов Ю.М. у 2021 році.

Метою проекту є будівництво зернового елеватора ємністю 100 тис. тон по  вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола Черкаської області.

Земельна ділянка загальною площею 5,7293 га, згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ТОВ «РІМЕССА»; реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 2416355171000; дата державної реєстрації земельної ділянки: 07.07.2021; орган, що здійснив державну реєстрацію земельної ділянки: Відділ у Шполянському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області.

Цільове призначення земельної ділянки – розміщення та експлуатація основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства переробної, машинобудівної та іншої промисловості. 

Проект відноситься до класу наслідків (відповідальності) – СС2.

 

Інженерно-геологічні умови.

       Інженерно-геологічні умови майданчика відносяться до 2-ї категорії складності.

       До несприятливих умов відноситься неоднорідність грунтів основи та локальна наявність насипних грунтів товщиною до 1,8 м.

Нормативна глибина сезонного промерзання становить 1,08 м.

       Сейсмічність майданчика будівництва становить 5 балів та в залежності від категорії ґрунтів відноситься до ІІІ та IV категорії.

       Ґрунтові  води залягають на глибині 5,2-6,8 м від поверхні землі. Коливання рівня ґрунтових вод становить +1,0 м.


Генеральний план.

Генеральним планом передбачено влаштування доріг і проїздів, комплекс заходів по організації рельєфу і благоустрою території,  інженерне забезпечення об’єкта.

Транспортний зв’язок зернового елеватору з джерелами постачання здійснюється автомобільним транспортом. Зв’язок зі споживачами забезпечується за допомогою відвантаження продукції на залізничний та автомобільний транспорт.

Внутрішньо-майданчикові автомобільні дороги запроектовані з кільцевим рухом транспортних засобів, ширина технологічного проїзду розрахована на дві та три смуги.

Схемою руху автотранспорту по території забезпечуються технологічні вимоги виробництва, забезпечується під’їзд та маневр автотранспорту на майданчиках, а також під’їзд пожежних машин на випадок пожежі до всіх будівель і споруд.

Організація рельєфу майданчика вирішена з урахуванням природних умов організації стоку поверхневих вод, розташування транспортних шляхів, інженерних комунікацій і типа покриття.

Вільна від забудови територія озеленяється з улаштуванням трав’яних газонів.

Водовідвід від будівлі та відведення дощових стоків з території майданчика  здійснюється по спланованій поверхні в  систему дощової каналізації підприємства.

На відстані 25 м від адміністративно-побутового корпусу з лабораторією передбачається контейнерний майданчик, на якому розміщується бак для побутових відходів, обладнаний герметичною кришкою.

Територія підприємства по всьому периметру огороджується.

 

Архітектурно-планувальні рішення.

Проектними рішеннями для забезпечення діяльності зернового елеватору передбачено будівництво наступних об'єктів і споруд:

- відділення приймання зерна з автотранспорту;

- відділення зберігання сухого очищеного зерна, у складі 10 силосів місткістю по 10 тисяч тон, з активною вентиляцією та галереями;

- відділення зберігання вологого очищеного зерна, у складі 6 силосів по 800 тон;

- норійна вежа;

- пункт завантаження автотранспорту відходами;

- відділення сушки зерна, у складі двох зерносушарок продуктивністю по   200 т/годину кожна;

- відділення вивантаження зерна на автомобільний транспорт на два проїзди;

- відділення завантаження залізничних вагонів на 4 вагони;

- диспетчерська елеватора з щитовою;

- ваги автомобільні;

- ваги залізниці;

- вежа;

- система надземних та підземних галерей для транспортування зерна;

- прохідна №1, прохідна №2;

- адміністративно-побутовий корпус з лабораторією;

- влаштування систем внутрішнього і зовнішнього пожежогасіння об’єктів, з будівництвом резервуарів протипожежного запасу води ємкістю 2х300 м куб. і  пожежної насосної станції;

- басейн випаровувач (зливових стоків);

- трансформаторна підстанція (існуюча);

- організацію в’їздів та виїздів з влаштуванням стоянок вантажного та легкового автотранспорту;

- комплекс заходів по організації рельєфу і благоустрою території;

 

Технологічні рішення.

Режим роботи: сезонний (з липня по грудень – 120 робочих днів) у три зміни на добу з восьмигодинною тривалістю однієї зміни, та тривалістю роботи обладнання 7 годин у зміну.

Виробнича потужність транспортного і очисного обладнання розрахована на продуктивність 200 т/год.

Розрахункова продуктивність комплексу складає – 4518 т/добу. Об’єм одночасного зберігання зерна складає 93 тисячі тон.

Технологічна схема проектованого комплексу дозволяє виконувати наступні операції:

- попередня очистка, сушка, завантаження зерна в силоси довготривалого зберігання;

- приймання і однократна очистка (без сушки), завантаження зерна в силоси довготривалого зберігання;

- доочистка зерна, що знаходиться на довготривалому зберігання в силосах;

- перевантаження зерна між силосами;

- розвантаження зерна із силосів в автомобільний транспорт;

- розвантаження зерна із силосів в автомобільний транспорт із доочисткою;

- розвантаження зерна із силосів в залізничний транспорт;

- розвантаження зерна із силосів в залізничний транспорт із доочисткою.

Прийом з автотранспорту. Автомобілі зважуються на ваговому комплексі, що проектується. Під час зважування оператор проводить відбір проб зерна для лабораторного аналізу. Автомобілі після зважування направляються на станцію розвантаження автомобілів, де розвантажують зерно в одну з двох завальних ям, об’ємом по 220 м3 кожна.

Зерно, що потребує сушки, автотранспортом подається в завальну яму, далі транспортерами по маршруту подається послідовно на скальператор, потім на сепаратор. З сепаратору зерно подається в ємності вологого зерна, місткістю по 1132 тони кожна. Із ємностей вологого зерна зерно подається на зерносушарки. Для сушіння зерна включено дві шахтні зерносушарки. Зерно, призначене для сушіння, направляють у верхню частину зерносушарки і за допомогою гравітаційного розподільчого пристрою розподіляють по шахті зерносушарки. Нагріте в топковій зерносушарки повітря, розподіляється по секціях зерносушарки і, проходячи через шар зерна, підігріває його, відбирає вологу і виходить із зерносушарки. Зерно, переміщуючись вниз по сушарці, проходячи між коробами, нагрівається і висихає. Після проходження шарів сушарки зерно надходить в зону охолодження. Після охолодження зерно надходить в розвантажувальний механізм зерносушарки. Після сушарки зерно направляється в силоси довготривалого зберігання зерна.

Зерно, що не потребує очистки, автотранспортом подається в завальную яму, далі транспортерами подається на довготривале зберігання в силоси.

Вивантаження зерна із силосів на залізничний транспорт проходить самопливом. Розміщення адміністративно-управлінського персоналу, інженерно- технічної служби підприємства, санітарно-побутових приміщень для робітників   передбачено в будівлі адміністративно-побутового корпусу з лабораторією.

Режим праці адміністративних служб і ІТП – однозмінний, тривалість робочого тижня  - 40 годин, тривалість зміни – 8 годин.

Проектом передбачено застосування матеріалів (сировини, допоміжних матеріалів) та технологічного  обладнання,  яке використовується в технологічних процесах, імпортного і вітчизняного виробництва мають сертифікати, санітарно-гігієнічні висновки і дозвіл на застосування на підприємствах України.

Технологічне обладнання розташовано  з дотриманням необхідних нормативних проходів, проїздів і відстаней, які забезпечують можливість зручного обслуговування обладнання і санітарного прибирання приміщень.

При розміщенні технологічних машин і поточно-транспортних приладів ширина проходу між обладнанням повинна забезпечувати можливість їх обслуговування згідно технічному паспорту.

 

Конструктивні рішення.

Відділення зберігання сухого очищеного зерна, у складі 10 силосів місткістю по 10 тисяч тон.

      Відділення зберігання сухого очищеного зерна складається з 10-ти  металевих силосів із плоским дном, круглих в плані діаметром 23,800 м висотою 32,299 м, ємністю по 12148 м3. Передбачається спорудження десяти силосів з системою галерей (підземних і надземних).

Фундаменти силосів запроектовані на пальовій основі з монолітним залізобетонним ростверком у вигляді круглої в плані плити зовнішнім діаметром 24620мм  з підземним тунелем. Для пальової основи використовуються забивні палі прямокутного перетину 350х350 мм довжиною 12 м, 14 м, 15 м та 16 м з шарнірним вузлом закладення в монолітний ростверк. Товщина плитного ростверку складає 400 мм по всій площі. По периметру ростверку влаштовано монолітну балку висотою перетину 650 мм та товщиною 610 мм.

Стіни підземної галереї товщиною 0,35 м.

       Всього запроектовано 10 фундаментів під силоси, які розташовані один біля одного.

Характеристичне навантаження по площі від ваги продукту на днище фундаменту складає 16,5тн/м2, характеристичне навантаження по периметру стін на погонний метр довжини від ваги конструкції силоса, продукту та снігу складає 51,7 тн/м.

Матеріали фундаментів:

- основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

- набетонка днища силосу - бетон класу С12/15, W6, F75;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- палі виконуються із бетону класу С16/20, W6, F75;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Відділення зберігання вологого очищеного зерна, у складі 6 силосів місткістю по 800 тон.

Відділення зберігання вологого очищеного зерна складається з 6-ти металевих силосів із конусним дном, круглих в плані діаметром 11,90 м висотою 20,550 м, ємністю 1480 м3 кожен. Передбачається спорудження шести силосів з системою галерей (надземних).

Фундаменти силосів запроектовані на пальовій основі з монолітним залізобетонним ростверком у вигляді кільцевої стрічки зовнішнім діаметром 12670мм, внутрішнім діаметром 11070мм. Для пальової основи використовуються забивні палі прямокутного перетину 350 х 350 мм довжиною 13 м з жорстким вузлом закладення в монолітний ростверк. Допустиме вертикальне розрахункове навантаження на стиск на палі фундаментів силосів прийняте на підставі розрахунку і становить для паль 13м - 56 т. Основою паль виступають грунти ІГЕ-7 - пісок кварцовий дрібний, середньої щільності, водонасичений, з прошарками супісків.

Матеріали фундаментів:

- основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

- підливка під колони обладнання із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- палі виконуються із бетону класу С16/20, W6, F75;

- підготовка з бетону класу С8/10.

       Норійна вежа.

       Норійна вежа являє собою просторову багатоярусну металеву споруду прямокутної форми в плані розмірами 11,8 х 11,9 м, висотою 41,3 м від верху норійного приямку. Конструкція виконується у вигляді просторового каркасу з металевих прокатних та зварних профілів з улаштуванням площадок для встановлення обладнання та перехідних драбин для проходу та обслуговування. Також в будові каркасу норійної вежі передбачено рівень металевих конструкцій для розкріплення норій по висоті.

       Принципова розрахункова схема каркасу передбачає шарнірне закріплення стійок до фундаментів, шарнірне спирання балок на стійки, забезпечення просторової жорсткості за допомогою влаштування діагональних в’язей та розкосів у вертикальній площині розміщення стойок та горизонтальних в’язей у площині площадок.

       Фундаментом норійної віжі є монолітний залізобетонний приямок ПРм3.

Приямок ПРм3 простої прямокутної форми, виконується у вигляді монолітного залізобетону приямку на природній основі. У приямку розміщується технологічне обладнання норій та транспортерів, а також приямок виконує функцію фундаменту металевої норійної вежі. Складається з фундаментної плити і стін товщиною 400 мм та 8 пілястр, на які закріплюються металеві колони робочої вежі. Основою приямку служить подушка із щебню, яка спирається на грунт шару ІГЕ-3 - суглинок тугопластичний

Матеріали конструкцій норійної вежі:

- основні несучі конструкції (ПРм3) - бетон класу С20/25, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10

Стінове огородження - профлист.

Покрівля - профлист.

Сходи – металеві.

Заповнення прорізів – вікна та двері металопластикові рами індивідуального виготовлення, колір рам RAL 9010.

Підлога – рифлена сталь.

Пункт завантаження автотранспорту відходами.

       Пункт завантаження автотранспорту відходами являє собою просторову багатоярусну металеву споруду прямокутної форми в плані розмірами 5,1 х 15,2 м,  висотою 26,1 м,  що примикає до норійної вежі.

       Конструкція виконується у вигляді просторового каркасу з металевих прокатних та зварних профілів з улаштуванням площадок для встановлення обладнання та перехідних драбин для проходу та обслуговування. Пункт завантаження автотранспорту відходами призначено для розміщення обладнання сепараторів та бункерів вивантаження продукту у автомобільний транспорт. Відділення очищення закривається профільованим настилом з боків та зверху. Принципова розрахункова схема каркасу передбачає шарнірне закріплення стійок до фундаментів, шарнірне спирання балок на стійки, забезпечення просторової жорсткості за допомогою влаштування діагональних в’язей та розкосів у вертикальній площині розміщення стойок та горизонтальних в’язей у площині площадок.

Фундаменти складаються з монолітних залізобетонних елементів:

-  монолітного залізобетонного тунелю Тм7;

- окремих стовпчастих фундаментів Фм1 (розміри в плані 0,9х1,2 м та товщину плити 300 мм)  та Фм2 (розміри в плані 2,3х3 м та товщину плити 600 мм).

Основою фундаментів служить подушка із щебню, яка спирається на грунт шару ІГЕ-3 - суглинок тугопластичний.

Матеріали конструкцій пункту завантаження автотранспорту:

- основні несучі конструкції (Тм7) - бетон класу С20/25, F75, W6;

- окремі стовпчасті фундаменти - бетон класу С12/15, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10

 Стінове огородження - профлист.

 Покрівля – профлист. Сходи – металеві.

 Заповнення прорізів – вікна та двері металопластикові рами індивідуального виготовлення, колір рам RAL 9010.

 Підлога – рифлена сталь.

        Відділення приймання зерна з автотранспорту.

        Відділення приймання зерна з автотранспорту складається з металевого навісу, бункерів, металевих площадок проїзду та з монолітних залізобетонних елементів, а саме:

- завальної ями у вигляді монолітних залізобетонних приямків ПРм1 та ПРм2 з розташуванням в середині металевих бункерів для приймання продукту під час розвантаження автотранспорту та металевих площадок проїзду;

- окремих стовпчастих фундаментів навісу Фм7...Фм11;

- монолітної залізобетонної цокольної стіни Стм1;

- в’їзних рамп Рм1…Рм2 для заїзду автотранспорту;

- монолітного залізобетонного тунелю Тм3.

 Завальна яма виконується у вигляді приямка з монолітного залізобетону, глибиною 4,7 м та складається з фундаментної плити та стін товщиною 400 мм. Приямки виконані на природній основі. Проектом передбачені закладні вироби в стінах приямку для кріплення металевих балок площадки проїзду. Конструкції бункеру кріпляться до стін та фундаментної плити за допомогою анкерної техніки Hilti.

         Рампи Рм1, Рм1н, Рм2 та Рм2н виконані з монолітного залізобетону на природній основі. Фундамент рамп у вигляді двох стрічкових фундаментів шириною 1,5 м і завтовшки 350 мм. Стіни завтовшки 350 мм, на які спирається плита покриття, завтовшки 350 мм, яка має змінну відмітку.

        Цокольна стіна Стм1 виконана з монолітного залізобетону завтовшки 350 мм. Виконує функцію утримування ґрунту засипки пазух між фундаментами та рампами і приямками в середині навісу.

        Тунель Тм3 складної геометричної форми, виконується у вигляді монолітного залізобетону тунелю на природній основі. За функціями тунель Тм3 об’єднує у своїй будові частину підземної галереї для розміщення транспортера, продовження в’їзних рамп та фундамент колон навісу та надземної галереї. Складається з фундаментної плити товщиною 400 мм, стін і плит покриття товщиною 350 мм та  4-х пілястр, на які закріплюються металеві колони навісу та надземної галереї. Фундаментна плита має прямокутну форму в плані, розміри якої 5,36 х 17,34 м.

       Навіс над завальними ямами вузла розвантаження автомобілів встановлюється для запобігання потрапляння опадів у середину бункера та завальної ями. Влаштування навісу виконується над всім вузлом розвантаження автомобілів, а саме над двома завальними ямами та в’їзними рампами. Складається з несучого металевого каркасу, що покритий профільованим листом.

       Бункер завальної ями виконується у вигляді нахиленої площини з несучим металевим каркасом. Металевий каркас складається із стійок та балок, розташованих на різних рівнях, в більшості це металеві трубчастих елементи. По поверхні каркасу приварений сталевий лист,що утворює воронку для зерна. Також в будову бункера входять конструктивні елементи проїжджої частини, яка в свою чергу складається з системи металевих балок та проїжджого полотна з гратчастого настилу.

Матеріали конструкцій відділення приймання зерна з автотранспорту:

- основні несучі конструкції (ПРм1, ПРм2, Рм1…Рм2, Тм3) - бетон класу С20/25, F75, W6;

- окремі стовпчасті фундаменти та цокольна стіна - бетон класу С12/15, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Стінове огородження - профлист.

Покрівля - профлист.

Заповнення прорізів – вікна металопластикові рами індивідуального виготовлення, колір рам RAL 9010. Ворота металеві с світлопрозорими вставками.

Підлога – монолітна залізобетонна товщиною 350мм.


Відділення сушки зерна, у складі двох зерносушарок продуктивністю до  200 т/годину.

Відділення сушки зерна складається з двох сушарок STRAHL 14 FR20000 – технологічне обладнання комплектної поставки, розмірами в плані 9,3 х 9,1 м висотою 28,96 м.

Фундаменти під обладнання виконуються на пальовій основі з монолітним залізобетонним ростверком у вигляді прямокутної в плані плити розміром 10,75 х            9,3 м. Для встановлення обладнання зерносушарки в проекті фундаментів передбачені колодязі для встановлення анкерних фундаментних болтів, які постачаються разом із конструкцією зерносушарки та монтуються після бетонування ростверків.

Матеріали фундаментів:

- основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

- заповнення колодязів під анкерні блоки - бетон класу С25/30, W6, F75;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- палі виконуються із бетону класу С16/20, W6, F75;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Відділення вивантаження зерна на автомобільний транспорт на два проїзди.

Відділення вивантаження зерна на автотранспорт являє собою два металевих круглих в плані силоси з конусним дном діаметром  4,57м, місткістю 75 м3  кожен, з огородженою площадкою на позн.+6,78м і драбиною для обслуговування.  Металевий каркас під силоси вивантаження автомобілів виконується у вигляді просторового каркасу з металевих прокатних та зварних профілів з улаштуванням площадок та перехідних драбин для проходу та обслуговування силосів. Висота каркасу складає 6,78 м від обрізу фундаменту. Каркас в плані має розміри 4 ,33 х 4,56 м.

Фундаменти відділення вивантаження зерна на автотранспорт складаються з монолітних залізобетонних елементів тунелей Тм1та Тм2 на природній основі. За функціями тунелі об’єднують у своїй будові частину підземної галереї для розміщення транспортера та фундаменти металевих колон етажерки під бункери.   

Матеріали конструкцій Тм-1 та Тм-2:

- основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Відділення завантаження залізничних вагонів на 4 вагони.

Відділення приймання та вивантаження зерна на залізничний транспорт являє собою просторовій каркас із металевих прокатних та зварних профілів та бункерів вивантаження продукту у вагани залізничного транспорту. Каркас вміщує по два спарених квадратних бункера, що виконані зі сталевого листа та ребер жорсткості та площадку під ними для їх обслуговування. Над бункерами влаштована галерея для транспортерів.

Фундаменти складаються з монолітних залізобетонних окремих стовпчастих фундаментів Фм3…Фм6. Основою фундаменту грунт шару ІГЕ-3 - суглинок тугопластичний.

Матеріали конструкцій:

- окремі стовпчасті фундаменти - бетон класу С12/15, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Адміністративно-побутовий корпус з лабораторією.

Адміністративний корпус з лабораторією являє собою двоповерхову прямокутну будівлю прямокутної конфігурації в плані розмірами в осях 18,0 х 13,00 м. Висота приміщень – 3,00 м. Будівля безпідвальна, має горище.

Вздовж головного фасаду з боку проїзду автотранспорту до адміністративного корпусу прибудований навіс розмірами в осях 25,0 х 12,50 та галерея зі сходами на позн.+3.880. Під навісом передбачається установка двох ваг автомобільних та двох пробовідбірників автоматичних.

Ступінь вогнестійкості будівлі – ІІ, ступінь відповідальності   – ІІ.

Конструктивна схема будинку:  з несучими повздовжніми стінами та жорстким диском плит перекриття.

Основні конструктивні рішення:

Фундаменти - в якості фундаментів будівлі прийняті набивні палі у пробитих свердловинах НППС, які спираються на шар  ІГЕ-3 – суглинок тугопластичний .

 Ростверки - монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25, W6.

 Цоколь – бетонний, утеплений полістиролом ПСБ-С-25.

 Зовнішні стіни - з бетонних блоків СБ-Прн-Ц-Р 390х190х190-1300-М100-F 25-1 класти на цементно-піщаному розчині М 75 з армуванням через три ряди кладки стержнями 2 8 А240С на всю висоту. 

 Внутрішні несучі стіни -  із дрібних бетонних блоків СБ-Прн-Ц-Р 390х190х190-1300-М100-F 25-1 товщиною 400 мм та 200 мм стіни між приміщенням для знепилення і сушки одягу, теплогенераторної та щитової. Перемички - збірні залізобетонні.

 Перегородки -  з гіпсокартону системи "Кнауф" загальною товщиною 100 мм з шаром мінвати "URSA" товщиною 50 мм.

 Перекриття - збірні залізобетонні плити по серії 1.141-1. Плити перекриття 2-го поверху утепллені плитами теплоізоляційними негорючими  базальто-волокнистими товщ. 0.25м, опір теплопередачі R=4,952м²·К/Вт.

Внутрішні сходи – збірні залізобетонні марші і площадки.

Зовнішні сходи – металеві.

Вікна – металопластикові опір теплопередачі R=0,75мхК/Вт,  двохкамерний склопакет типу  4М1-12-4М1-12-4.

Зовнішні двері - металеві та металопластикові (опір теплопередачі R=0,65мхК/Вт), внутрішні двері-дерев’яні.

Підлога – керамічна плитка, лінолеум, бетонна підлога.

Покрівля - односкатна, в різних рівнях, покрита профнастилом.

Внутрішне оздоблення - штукатурка, затирка і  водоемульсійне фарбування, обличкування керамічною глазурованою плиткою, cтеля - пофарбування водоемульсійною водостійкою фарбою та підвісна стеля  типу "Armstrong". Стеля теплогенераторної та щитової - вапняне пофарбування.

 Зовнішнє опорядження -  обшивка профлистом РР20 заводського виготовлення,  фарбування цоколя акриловими фарбами.

Основні конструктивні рішення навісу вздовж головного фасаду адміністративно-побутового корпусу:

Фундаменти під навіс - набивні палі у пробитих свердловинах НППС.

Несучі конструкції навісу - металеві колони та ферми.

Покрівля - профнастил.

Автомобільні ваги.

Автомобільні ваги - технологічне обладнання комплектної поставки. Передбачається 6 комплектів автомобільних тензометричних ваг типу «КОДА- 182», які призначені для статичного зважування вантажів,що перевозяться автомобільним транспортом.

Платформа запроектована розмірами в плані 3,15х24,05 м, глибиною - 1,1 м. Для в’їзду на платформу та виїзду запроектовані пандуси. Основою заглиблених конструктивних елементів фундаментів автомобільних вагів є шар ІГЕ-3 – суглинок тугопластичний.

Стіни і днище каналу – монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25 С20/25, F100.

Трансформаторна підстанція.

Трансформаторна підстанція розміщена на території ТОВ «Рімесса» будується за окремим проектом «Нове будівництво трансформаторної підстанції 35/0,4 кВ для електропостачання зернового елеватора по вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола, Черкаської області»  шифр 71/18 розробленим ТОВ «Етуаль» в 2018р.


Прохідна №1 .

Прохідна для основного проходу на територію підприємства запроектована прямокутної конфігурації в плані розмірами в осях  5,0 х 5,5 м  з висотою до низу несучих конструкцій покриття – 3,2 … 3,6 м. В складі прохідної передбачені коридор з турнікетом, пост охорони  і санвузол.

Клас відповідальності будинку – ІІ, ступінь вогнестійкості ІІІ.

Основні конструктивні рішення:

Фундаменти - монолітні залізобетонні.

Цоколь – бетонний, утеплений полістиролом ПСБ-С-25.

Зовнішні стіни – з дрібних бетонних блоків товщиною 200 мм з утепленням зовні базальтовою мінеральною ватою «Superrock» товщиною 100 мм.

Внутрішні перегородки – гіпсокартонна система «Кнауф» товщиною 100 мм з шаром  базальтової мінвати «Rockwoll» товщиною 50 мм.

Покрівля – пошарової зборки з профільованих листів РР20 з полімерним покриттям поліестер, утеплювачем «Rockmin» товщиною 150 мм з розрахунковим коефіцієнтом теплопровідності  0,041 Вт/(м·0С), з пароізоляцією і антиконденсатом.

Підлога – керамічна плитка.

Підвісна стеля – типу «Armstrong».

Двері – металопластикові.

Вікна – металопластикові опір теплопередачі R=0,75мхК/Вт,  двохкамерний склопакет типу  4М1-12-4М1-12-4.

Ганки – із монолітного залізобетону класу С20/25; F50.

Внутрішнє оздоблення – водоемульсійне фарбування стін, оздоблення керамічною глазурованою плиткою.

Зовнішнє оздоблення - профільований лист з полімерним покриттям поліестер заводського виготовлення.

Прохідна №2.

Прохідна для контролю виїзду вантажного автотранспорту з території підприємства запроектована квадратної конфігурації в плані розмірами в осях  2,5 х 2,5 м  з висотою до низу несучих конструкцій покриття – 3,0 … 3,28 м.

В будівлі розміщується пост охорони.

Клас відповідальності будинку – ІІ, ступінь вогнестійкості ІІІа.

Основні конструктивні рішення:

Фундаменти - монолітна залізобетонна плита по ущільненій щебеневій основі товщиною 200 мм.

Цоколь – бетонний, утеплений полістиролом ПСБ-С-25

Несучі конструкції - металеві стійки, балки покриття.

Зовнішні стіни – пошарової зборки з профільованих листів РР20 з полімерним покриттям поліестер, утеплювачем "Superrock" товщиною 120 мм та з пароізоляційною і вітрозахисною плівками. З внутрішнього боку зовнішні стіни обшити гіпсокартоном.

 Покрівля – пошарової зборки з профільованих листів РР20 з полімерним покриттям поліестер, утеплювачем «Rockmin» товщиною 150 мм з розрахунковим коефіцієнтом теплопровідності  0,041 Вт/(м·0С), з пароізоляцією і антиконденсатом.

Підлога – керамічна плитка.

Підвісна стеля – типу «Armstrong».

Двері – металопластикові.

Вікно – металопластикове опір теплопередачі R=0.75мхК/Вт, двохкамерний склопакет типу  4М1-12-4М1-12-4.

Ганки – із монолітного залізобетону класу С20/25; F50.

Внутрішнє оздоблення – водоемульсійне фарбування стін.

Зовнішнє оздоблення - профільований лист з полімерним покриттям поліестер заводського виготовлення.

Насосна.

Насосна пожежних насосів запроектована прямокутної конфігурації в плані розмірами в осях  4,6 х 2,5 м  з висотою до низу несучих конструкцій покриття –            2,78 … 3,02 м.

В будівлі розміщуються пожежні насоси на фундаменті.

Клас відповідальності будинку – ІІ, ступінь вогнестійкості ІІІа.

Основні конструктивні рішення:

Фундаменти - в якості фундаментів будівлі прийняті набивні палі у пробитих свердловинах НППС, які спираються на шар  ІГЕ-3 – суглинок тугопластичний

Ростверки - монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25, W6;

Цоколь – бетонний, утеплений полістиролом ПСБ-С-25.

Зовнішні стіни – із дрібних бетонних блоків товщиною 200 мм.

Покриття – монолітне залізобетонне по профлисту.

       Покрівля – пошарової зборки з мембрани ПВХ, укладеної по  плитам OSB, що кріпляться по прогонам Z-150/1,0  утеплювача  «Rockmin» товщиною 150 мм з пароізоляцією і антиконденсатом.

Підлога – бетонна.

Підвісна стеля – типу «Armstrong».

Двері – металеві.

Вікно – металопластикове опір теплопередачі R=0,75мхК/Вт, двохкамерний склопакет типу  4М1-12-4М1-12-4.

Ганки – із монолітного залізобетону класу С20/25; F50.

Внутрішнє оздоблення – затирка, водоемульсійне фарбування стін.

Зовнішнє оздоблення - профільований лист з полімерним покриттям поліестер заводського виготовлення.

Резервуари протипожежного запасу води ємкістю 2х300 м куб.

Пожежні резервуари складаються з двох секцій об’ємом 2 х 150 м куб. розмірами в плані в осях 8,0 х 16,0 м, висотою 2,70 м. Днище резервуарів заглиблені на - 3.400 м від планувальної поверхні. По плиті перекриття виконується обваловування шаром грунту товщиною 1.0 м.   

Основні конструктивні рішення:

Основою заглиблених конструктивних елементів фундаментів резервуарів є шар ІГЕ-3 – суглинок тугопластичний.

Фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 300 мм, стіни – товщиною 200 мм, колони – перерізом 400 х 400 мм. Конструкція перекриття – плита безбалочного типу товщиною 300 мм.

Внутрішню гідроізоляцію проектом передбачено виконати з мінерального покриття «Deiterman», з зовнішнього боку всі бокові поверхні покрити гарячою бітумною  мастикою за два рази.

Матеріали конструкцій:

– монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25,  F150, W4.

– арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

– підготовка з бетону класу С8/10.

Басейн випаровувач (зливових стоків).

Басейн випаровувач являє собою відкрите штучне водоймище неправильної форми, ємкістю 2000 м3, глибиною 3.500 м від планувальної поверхні.

Днище та відкоси басейну закріплюються пластиковою георешіткою ГР 30/10, що заповнюється щебенем шаром - 100 мм.

Площа поверхні басейна випаровувача – 1310,0 м2

 

Диспетчерська елеватора з щитовою.

Диспетчерська елеватора з щитовою являє собою одноповерхову прямокутну будівлю прямокутної конфігурації в плані розмірами в осях 6,20 х 8,20 м. Висота приміщень – 2,50 м. Будівля безпідвальна.

В будівлі розміщуються операторська, щитова та компресорна. Всі приміщення мають вихід безпосередньо назовні. В операторській передбачено природне освітлення через віконний проріз.

Ступінь вогнестійкості ІІІа. Коефіцієнт надійності за призначенням становить 0,95.

Основні конструктивні рішення:

Фундаменти - монолітна залізобетонна плита Плм1 товщиною 300 мм з бетону класу С20/25, F75, W6; по бетонній підготовці товщиною 70 мм з бетону класу С8/10, по ущільненій щебеневій основі товщиною 300 мм.

Несучі конструкції - металеві стійки, балки покриття.

Зовнішні стіни – зі стінових сендвіч-панелей заводського виготовлення з наповненням пінополіуретан товщиною 100мм, з зовнішнім полімерним покриттям поліестер.

Внутрішні перегородки – зі стінових сендвіч-панелей заводського виготовлення товщиною 100 мм ч з наповненням базальтовою мінватою.

Покрівля – з покрівельних сендвіч-панелей заводського виготовлення з наповненням пінополіуретан  товщиною 100 мм, з зовнішнім полімерним покриттям поліестер.

Підлога – лінолеум, керамічна плитка.

Підвісна стеля – типу «Armstrong».

Двері – металопластикові.

Вікно – металопластикове опір теплопередачі R=0,75мхК/Вт, склопакет типу  4М1-12-4М1-12-4.

Ганки – із монолітного залізобетону класу С20/25; F50.

Внутрішнє оздоблення – сандвіч панель з полімерним покриттям поліестер.

Септик.

Септик складається з чотирьох 4 секцій загальним корисним об'ємом 90 м куб, розміри в плані в осях 6,0 х 6,0 м висотою 3,68 м. Днище септика заглиблено на - 4.68м від планувальної поверхні. По плитам перекриття виконується обваловування шаром грунту товщиною 0,6 м.   

Основні конструктивні рішення:

Основою заглиблених конструктивних елементів фундаментів септика є шар ІГЕ-3 – суглинок тугопластичний.

Фундаменти – монолітна залізобетонна плита товщиною 300 мм, стіни з фундаментних блоків ФБС шириною 400 мм (зовнішні стіни) та товщиною 300 мм (внутрішні стіни).

Конструкція перекриття – плити залізобетонні ребристі за серією 1.465.1-16, горловина - із збірних залізобетонних кілець і плити за серією 3.900-3 вип. 7. зовнішнього боку всі бокові поверхні покрити гарячою бітумною  мастикою за два рази.

Матеріали конструкцій:

– монолітні залізобетонні з бетону класу С20/25,  F150, W4.

– арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

– підготовка з бетону класу С8/10.

     Система надземних та підземних галерей для транспортування зерна. Вежа.

      Надземні галереї для транспортування зерна складаються з прогонових конструкцій та металевих опор і вежі, які спираються на монолітні залізобетонні фундаменти та тунелі. Вежа – це проміжна опора для надземних галерей під транспортери, що проходять від норійної вежі до вузла завантаження залізничних вагонів, та галелерей між силосами зерна. Вона виконується у вигляді просторового каркасу з металевих прокатних та зварних профілів з улаштуванням площадок для встановлення обладнання та перехідних драбин для проходу та обслуговування. Висота каркасу вежі складає 34,7 м від верху залізобетонного приямку, в плані має розміри 4 х 5м.

Надземні галереї слугують для передачі продукту між вузлами по транспортерах. Вони спираються на норійну вежу і проміжну вежу або на власні опори.

      Опори під галерею виконані у вигляді двохгілкової колони зі зварних двотаврів, які з’єднані між собою решіткою з кутиків.

  Галерея 1.

Споруда виконана у вигляді двох зварних двотаврів, що з’єднані між собою поперечними балками та горизонтальними в’язями з прокатних профілів. Має шарнірне обирання на власну опору, що складена з двох двутаврів та вертикальних в’язей, та робочу вежу. Висота опори 17,53 м від обрізу фундаменту, ширина в плані 4,6м. Довжина галереї 13,31 м.

Галерея 2.

Споруда виконана у вигляді двох нерозрізних трьох прогонових зварних двотаврів, що з’єднані між собою поперечними балками та горизонтальними в’язями з прокатних профілів. Принципова схема передбачає шарнірне обирання на чотири власні опори, що виконані у вигляді двохгілкової колони зі зварних двотаврів, які з’єднані між собою решіткою з кутиків. Висота опор 20,3 м від обрізу фундаменту, ширина в плані 1,8 м. По довжині галерея має 3 прогони та консолі з довжинами 2,58х 10,5 х11,9 х 10,5 х 2,58 м. Також передбачено розкріплення двох опор галереї до робочої вежі у рівні одної з площадок.

Галерея 3.

Споруда являє собою просторову ферму, що виконана з прокатних профілів. Висота розміщення нижнього поясу ферми над поверхнею 23,4м. Принципова схема передбачає шарнірне обирання на власну опору, що виконана у вигляді двохгілкової колони зі зварних двотаврів, які з’єднані між собою решіткою з кутиків та вежу. Довжина галереї 28 м. Підземні тунелі примикають до приямку норійної вежі ПРм3. Підземні монолітні залізобетонні тунелі прямокутної форми  використовуються для розташування обладнання та транспортерів продукту між вузлами комплексу.

Матеріали конструкцій:

- основні несучі конструкції (Тм4…Тм6, Фм12) - бетон класу С20/25, F75, W6;

- окремі стовпчасті фундаменти - бетон класу С12/15, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С25/30, F75, W6;

- арматура А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10.

 

Інженерні мережі.

Опалення.

В якості джерела теплової енергії для опалення приміщень адміністративно-побутового корпусу з лабораторією  та теплопостачання системи вентиляції прийнято повітряний тепловий насос ККБ1. Системи опалення будівлі  - основана на роботі з переносу теплової енергії фреоновою мультизональною VRF системою від зовнішнього повітря до внутрішнього. В якості опалювальних приладів застосовуються фреонові настінні та підвісні внутрішні блоки. Розподільчі трубопроводи систем мультизонального опалення виконуються з мідних труб та прокладаються під перекриттям.

 Система опалення будiвлі прохідної № 1, №2 - електрична. В якості приладів опалення встановлюються настінні електроконвектори. Для регулювання температури конвектори оснащені термостатами. В приміщенні поста охорони передбачається встановлення кондиціонера.

Система опалення будiвлі насосної станції - електрична. В якості приладу опалення встановлюється настінний електроконвектор.

Вентиляція та кондиціонування.

Проектом передбачено, що в побутових та лабораторних  приміщеннях будівлі адміністративно-побутового корпусу з лабораторією передбачається припливно-витяжна система вентиляції з механічним спонуканням. Видаляючі вентилятори канального виконання. Припливна установка, внутрішнього виконання,  підвісна.     Джерелом теплової енергії припливної установки являється тепловий насос. Для догріву установка оснащується електричним теплообмінником, який вмикається тільки у випадку критичного зниження температури припливного повітря. Для кондиціонування приміщень будівлі використовується мультизональна VRF. Додатково встановлюється спліт-система кондиціонування приміщення серверної. Повітроводи покрити фольгованою мінераловатною тепловою ізоляцією.

 Коридор першого поверху будівлі оснащений системою димовидалення. Канальний  вентилятор димовидалення розміщується за підвісною стелею першого поверху будівлі. Повітроводи систем димовидалення прокладаються в середині офісної будівлі покриваються  вогнезахисним покриттям "Fibrogaine", яка  забезпечить ступінь вогнестійкості не менше однієї години.

 В приміщенні санвузла прохідної № 1 влаштовується видаляюча система вентиляції. Видаляючий вентилятор санвузла змонтовано на зовнішній. Ззовні на викидний патрубок вентилятора встановлюється пластикова гравітаційна решітка. Приплив здійснюється через перетічну стінову решітку влаштовану в дверях приміщення. В приміщенні поста охорони передбачається встановлення кондиціонера.

В приміщенні поста охорони прохідної № 2 проектом передбачається встановлення кондиціонера. Вентиляція приміщення посту охорони здійснюється неорганізованим природнім способом через вікно та за рахунок відкривання дверей.

         В приміщені насосної передбачається природня система  вентиляції. Для цього на даху будівлі передбачено встановлення дефлектора, а у вхідних дверях припливна  решітка.

             Газопостачання.

         Місцем забезпечення потужності є існуючий газопровід високого тиску І категорії від АГРС Шпола до смт Васильків Шполянського району діаметром 200 мм (надземна частина газопроводу після вимикаючого пристрою). Точка під’єднання збігається з місцем забезпечення потужності.

Проектний абсолютний тиск газу в точці під’єднання згідно технічних умов складає: Рmin=0,5 МПа, Рmax=1,29 МПа.

Проектом приєднання до газорозподільної системи газопостачання передбачено:

- будівництво газопроводу високого тиску І категорії d159х5,0 d219х6,0 від точки забезпечення потужності (газопровід високого тиску І категорії діаметром 200мм) до ШРП з встановленням запірної арматури в точці забезпечення;

-  влаштування комерційного вузла обліку газу;

- влаштування ШРП заводського виготовленні для зниження тиску з Р=1,2МПа до Р=0,3МПа;

-  влаштування системи блискавкозахисту ШРП та шафи ВОГ;

- влаштування системи газопостачання середнього тиску Р=0,3МПа після ШРП до території підприємства;

- влаштування внутрішньо – майданчикової системи газопостачання по території підприємства середнього тиску (Р≤0,3МПа) до пальників двох зерносушарок;

-  станція катодного захисту.

Газопостачання передбачається одорованим природним газом.

Споживачем газу є проектна сушарка STRAHL FR14. Проектом передбачено влаштування мереж газопостачання.

Влаштування вузла обліку газу передбачається в металевій окремо стоячій шафі перед існуючим ШРП.

Облік витрат природного газу виконується за допомогою ультразвукового лічильника. Для очищення газу від пилу перед лічильниками передбачений фільтр газу

Проектом передбачено влаштування шафового регуляторного пункту з двома лініями редукування заводського виготовлення з отворами для вентиляції, ІІІа ступеню вогнестійкості. Пропускна здатність ШРП становить 3800м3/год.,

ШРП призначений для зниження тиску газу, автоматичного підтримання його на заданому рівні і автоматичного відключення подачі газу в разі аварійного підвищення або пониження вихідного тиску понад допустимі задані значення. ШРП має дві лінії редукування та можливість пуску газу по байпасній лінії шляхом заміни регулятора на інвентарну котушку. Лінія редукування складається з регулятора тиску з вбудованим запобіжним відсічним клапаном, фільтра сітчаного для очистки газу від механічних домішок, клапана запобіжного скидного (ЗСК), трьохходових кранів, пружинного манометра. Місце установки ШРП та місце установки запірних пристроїв вигороджується металевою сітчаною огорожею.

Для будівництва зовнішніх та внутрішніх надземних газопроводів передбачати труби: для надземних газопроводів високого та середнього тиску – сталеві електрозварні труби по ГОСТ 10704-91 групи «В» із сталі 20 згідно з ГОСТ 10705-80;  для продувочних та скидних газопроводів – сталеві водогазопровідні труби по ГОСТ 3262-75* із сталі марки СтЗсп по ГОСТ 380-94.

 

Водопостачання та каналізація.

Проектом передбачається розробка наступних систем:

-        Система господарсько-питне водопостачання;

-        Система побутової каналізації;

-        Система дощової каналізації;

-        Система господарсько-питне водопостачання;

-        Система побутової каналізації;

Господарчо-питне водопостачання. Джерелом живлення внутрішньої системи водопостачання, являється міська мережа водопостачання.

Внутрішні мережі системи водопостачання для адміністративно-побутового корпусу з лабораторією проектом передбачено виконати з металопластикових труб. Для підігріву води на гаряче водопостачання, в приміщення теплогенераторної, проектом передбачено встановлення двох електричних водопідігрівачів ємкістю 200л кожен.

Систему холодного водопостачання санвузла прохідної № 1 приєднано до проектованих мереж внутрішньомайданчикового господарсько-питного водопостачання. Для підігріву води на санітарно-технічні потреби в приміщенні умивальні встановлено електричний  бойлер об'ємом 30 л. Систему внутрішнього водопостачання прохідної передбачено виконати металопластиковими трубами.

Побутова каналізація. В будівлі адміністративно-побутового корпусу з лабораторією проектом передбачається влаштування системи  самопливної  побутової каналізації. Стічні води системи внутрішньої побутової каналізації відводяться до зовнішньої мережі каналізації, звідки надходять до септика підприємства.

Для відведення стічних вод в приміщенні санвузла прохідної № 1 проектом передбачено систему самопливної побутової каналізації. Систему каналізації передбачено змонтувати з полiпропiленових труб.

На випадок аварійної ситуації, в приміщення насосної станції передбачено дренажний приямок для збору води з встановленням занурювального дренажного насосу. Насос оснащений поплавковим датчиком.

Зовнішнє господарчо-питне водопостачання. Здійснюється від міської мережі водопостачання. В місці врізки влаштовується комерційний вузол обліку водопостачання підприємства. Система внутрішньо-майданчикового водопостачання передбачена для забезпечення побутових потреб підприємства. Зовнішні мережі господарсько-питного водопроводу запроектовані із поліетиленових, водопровідні колодязі - за Т.П. 901-09-11.84.

Зовнішня побутова каналізація. Відведення каналізаційних стоків передбачене за допомогою самопливної мережі господарсько-побутової каналізації до септика підприємства. Зовнішні мережі каналізації запроектовані з ПВХ труб. Каналізаційні колодязі влаштовуються із збірних залізобетонних елементів за Т.П. 902.04-22.84.

Дощова каналізація. Дощові води з площі забудови та твердого покриття доріг збираються по зливостоках до колекторів і самопливом відводяться до басейну випаровувача. Мережі зливової каналізації запроектовані з ПВХ труб. Всі будівлі підприємства оснащаються зовнішніми водовідвідними системами дощової каналізації. Системи виконуються із сталевих труб. Дощові води скидаються на вимощення, з послідуючим відведенням в зовнішню мережу дощової каналізації.

Електропостачання.  Електропостачання проектуємого об'єкта передбачається від існуючої  трансформаторної підстанції 35/0,4 кВ.

Як автономне джерело живлення для споживачів І-ї категорій, проектом передбачається  дизель-генератор потужністю 400 кВА з автоматичним запуском при зникненні електроживлення по основному вводу.

 Основними споживачами електричної енергії є технологічне обладнання, вентиляційне обладнання, системи кондиціювання повітря, розеточна мережа внутрішнє та зовнішнє освітлення.

Кабельні лінії електропостачання 0,4 кВ прокладаються в земляних траншеях та на лотках по будівельних конструкціях.

Силове електрообладнання. Силовими споживачами являються асинхронні електродвигуни насосів, вентиляторів, транспортерів.

В якості розподільних пристроїв прийняті:

- щити станцій управління (ЩСУ) в насосній станції;

- щити з пусковою і захисною апаратурою комплектного постачання (МСС) для споживачів сушильно - складського комплексу;

-  шафа ВРУ в адміністративно-побутовому корпусі;

- шафи типу ПР11 з автоматичними вимикачами на відхідних лініях в інших корпусах.

Розподільні пристрої живляться від РП-0,4 кВ трансформаторної підстанції 35/0,4 кВ.

Проектною документацією передбачено з'єднання всього металевого каркасу кожної будівлі в одну заземлюючу систему. Тому під'єднання до системи заземлення нейтралі можливо в любому місці, де є металевий каркас будівлі. Під'єднання до металевого заземленого каркасу виконується через зварні з'єднання.

Електроосвітлення внутрішнє. Проектом передбачається робоче та аварійне освітлення.

Аварійне освітлення поділяється на евакуаційне та освітлення безпеки. Світильники аварійного освітлення виділяються з світильників загального освітлення, позначаються червоними літерами „А”. Живлення освітлення безпеки та евакуаційного освітлення виконується від шафи АВР.

В приміщеннях електрощитових та інших технічних приміщеннях передбачається влаштування місцевого освітлення переносними світильниками 36 В від ящиків з понижувальними трансформаторами марки ЯТП-0,25, в тому числі для ремонтних потреб.

Освітлення безпеки використовується для продовження роботи під час аварійного вимкнення робочого освітлення.

Евакуаційне освітлення призначене для евакуації людей з приміщень при аварійному вимкненні робочого освітлення.

Напруга мережі робочого і аварійного освітлення 220 В.

В якості джерел світла прийняти світлодіодні  світильники.

В якості групових щитків освітлення використовуються щитки з автоматичними вимикачами.


Електроосвітлення зовнішнє. Для зовнішнього освітлення території комплексу проектом передбачено використання світлодіодних світильників, що розміщуються на опорах, та прожекторів, що розташовуються на технологічних металоконструкціях комплексу.

Мережі зовнішнього освітлення прокладаються в траншеях, а також по технологічним металоконструкціям в перфорованих металевих лотках.

Лінії зовнішнього освітлення живляться від шафи зовнішнього освітлення, розташованої в РП 0.4 кВ. Лінії зовнішнього освітлення захищені за допомогою автоматичних вимикачів.

Комутація ліній освітлення виконується контакторами. Для груп зовнішнього освітлення передбачено 2 режими керування: Ручний режим керування (кнопки на дверцятах щитів) та автоматичний режим керування (від фотореле).


Система заземлення та блискавкозахист.

На об’єкті передбачається система заземлення TN-C-S.

Внутрішньомайданчикові мережі виконуються 4-провідними, розподільні –  5-провідними.

Заземлення металоконструкцій комплексу (опорні та норійні башти, автомобілерозвантажувачі, тощо) виконується шляхом приєднання до контуру заземлення в двох протилежних точках за допомогою оцинкованої смуги 40х4 мм.

У приямках норійних веж та підземних галереях виконується внутрішній контур заземлення із сталевої смуги 25х4 мм. До контуру приєднуються всі металеві неструмоведучі елементи, що нормально не перебувають під напругою.

 

Доступність для маломобільних груп населення.

  Завданням на проектування не передбачається заходів для доступу маломобільних осіб у приміщення проектованих будівель (споруд) щодо забезпечення доступності до об’єкту для маломобільних верств населення відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд».

               

Пожежна, техногенна безпека.

          Проєкт відповідає вимогам норм і правил з пожежної та техногенної безпеки.


Екологічна безпека. Санітарне і епідеміологічне благополуччя населення.

         Проектом «Нове будівництво зернового елеватора ємністю 100 тис. тон по вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола Черкаської області» передбачені природоохоронні заходи у будівельному виробництві та експлуатації щодо охорони повітряного середовища, боротьби з шумом, охорони і раціонального використання води та ґрунту.

В будівлі адміністративно-побутового корпусу з лабораторією проектом передбачені санітарно-побутові приміщення для працюючих.

Вибір обладнання побутових приміщень виконаний відповідно до категорій важкості праці і груп виробничих процесів робітників.

В складі санітарно-побутових приміщень передбачені гардеробні, душові, мийні, санвузли, кімната для приймання їжі

Побутові приміщення обладнані опаленням, вентиляцією, холодним та гарячим водопостачанням.

На першому поверсі будівлі адміністративно-побутового корпусі з лабораторією розміщено медпункт.

Для харчування  використовується побутова кімната для приймання їжі, яка укомплектована холодильником, мікрохвильовою пічкою і електрочайником.

Всі працівники підприємства забезпечені санітарно-побутовими приміщеннями, медичним обслуговуванням і громадським харчуванням в повному обсязі.

 

Безпека експлуатації.

 Безпека експлуатації споруди, інженерних мереж та устаткування забезпечується організацією експлуатаційного господарства у відповідності до вимог нормативних документів.

З цією метою власник об’єкта повинен організувати відповідні служби або укласти угоди зі спеціалізовними організаціями на обслуговування інженерного устаткування

Обладнання, що застосовується має допустимий рівень шуму у відповідності з НД. З метою пониження рівня шуму застосовуються відповідне устаткування, вібропоглиначі та шумозахисту вставки, екрани, матеріали оздоблення з відповідними характеристиками.


Охорона праці.

Проектом передбачено вимоги щодо виконання будівельно-монтажних робіт у відповідності до вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» та НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках».

Охорона праці працівників забезпечується:

· створенням умов для дотримання комплексної безпеки будівництва;

· дотриманням із боку генеральної і субпідрядних організацій трудового законодавства, зокрема щодо створення безпечних умов праці, здорових умов відпочинку працівників, тривалості робочого тижня, розпорядку робочого часу тощо;

· вжиттям заходів із забезпечення безпеки під час облаштування і утримання будівельних майданчиків і виконання будівельно-монтажних робіт, передбачених у нормативних документах із безпеки будівництва (ДБН А.3.2-2-2009) та у ПОБ на будівництво об’єкта;

· інформування та інструктаж працівників щодо дій, необхідних у разі виникнення аварійних ситуацій;

· проведення інструктажів з питань охорони праці;

· наявність в будівельної організації Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки;

· повідомлення про початок робіт відповідних контролюючих органів;

· визначення переліку робіт підвищеної небезпеки під час будівництва, на які видаються наряди-допуски;

· вимоги до проведення робіт підвищеної небезпеки;

· призначення під час будівництва координаторів з охорони праці та відповідальних осіб, за організацію безпечного виконання робіт, експлуатацію та технічний стан устаткування, механізмів;

· видачу нарядів-допусків на виконання робіт підвищеної небезпеки та ведення Журналу реєстрації видачі нарядів-допусків;

· влаштування до початку будівництва захисних сигнальних огороджень зон постійно діючих небезпечних виробничих факторів;

· забезпечення працівників спецодягом;

· влаштування заземлення об’єктів будівництва та устаткування.

Безпечні умови праці працюючих під час експлуатації та обслуговування устаткування, забезпечуються прийнятими в проекті об’ємно-планувальними та конструктивними рішеннями, організацією технологічного процесу, системами вентиляції, водо забезпечення, газопостачання та електропостачання.

Охорона праці та техніка безпеки забезпечуються виконанням технічних та організаційних заходів, згідно із діючими санітарними нормами проектування промислових підприємств, правилами техніки безпеки при роботі в електроустановках споживачів, правилами техніки безпеки при експлуатації, а саме:

· призначення осіб, відповідальних за утримання та безпечну експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки;

· систему технічного обслуговування та ремонту устаткування;

· заземлення та занулення усткування;

· організацією технологічних процесів відповідно до вимог діючих санітарних норм, механізацією та автоматизацією важких і небезпечних робіт;

· видачею працівникам необхідних засобів індивідуального захисту (спеціального одягу, взуття, захисних касок тощо);

· виконанням заходів із колективного захисту робітників (огорожі, природне та штучне освітлення відповідно до ДБН В.2.5-28-2018, вентиляція, захисні та запобіжні пристрої і пристосування тощо);

· наданням санітарно-побутових приміщень, організацію санітарно-побутового та медичного обслуговування (зокрема, проведенням попередніх та періодичних медичних оглядів) відповідно до діючих норм і характеру виконуваних робіт.

До виконання робіт по експлуатації та обслуговуванню устаткування допускаються повнолітні особи після проходження медичного огляду відповідно до наказу МОЗ України від 21.05.2007 р № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій».

До експлуатації устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт підвищеної небезпеки допускаються особи, яким виповнилося 18 років, не мають медичних протипоказань та які пройшли інструктаж на робочому місці та відповідне стажування.

Енергозбереження та енергоефективність.

  Об’ємно-планувальне і конструктивне рішення будівель, а також системи інженерного обладнання забезпечують оптимальний рівень енерговитрат при їх експлуатації.

 З метою економії енергоресурсів, в проекті передбачені наступні заходи:

-        теплоізоляція стін та покриттів – ефективний ізолюючий матеріал;

-        влаштування тамбурів на входах в будівлю (за потреби);

-        встановлення механізмів самозачинення на вхідних дверях;

-        застосування енергозберігаючих заповнень прорізів;

-       система опалювання та вентиляції укомплектована автоматичною системою терморегулювання;

-       для електросвітлення в приміщеннях застосовуються люмінесцентні та енергозберігаючі LED-лампи, в мережах електропостачання освітлення входів в будівлі застосовуються фотореле.

 

В процесі розгляду проекту «Нове будівництво зернового елеватора ємністю 100 тис. тон по вул. Івана Піддубного, 1 в м. Шпола Черкаської області», спеціалістами Черкаської філії ТОВ «Перша будівельна експертиза» зроблено ряд зауважень та пропозицій, які були доведені письмово до замовника.

В проект внесені зміни та доповнення, основними з яких є:

-      доопрацьовані проектні рішення в частині забезпечення механічного опору та стійкості;

-        доопрацьовані проектні рішення в частині економії енергії;

-        доопрацьовані проектні рішення в частині пожежної, техногенної безпеки;

-        доопрацьовані проектні рішення в частині охорони праці;

-      доопрацьовані проектні рішення в частині інженерного забезпечення, в т.ч. електротехнічні рішення;

 - доопрацьовані архітектурні рішення, в т.ч. в частині генерального плану.

Розділи