1 редакція від 21.10.2021 2 редакція від 12.01.2022

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9447-0978-2392-1999
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№281-646-21/КП від 10.08.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експерт Проект Груп" (41403089) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Коригування проектно-кошторисної документації «Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 100+300 - км 103+500, Полтавська область»
Код проектної документації
PD01:8542-9183-1403-5085 №16-05-19 від 2019-12-16 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:9447-0978-2392-1999, EX01:9447-0978-2392-1999
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
05.05.2021 473656.25 374523.956 1064.384 98067.91 279816.543 226517.454 0 53299.089

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
09.08.2021 470553.044 374796.624 1052.333 94704.087 279816.543 226517.454 0 53299.089

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл. , Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 100+300 - км 103+500, Полтавська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8542-9183-1403-5085
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
16.12.2019
Номер проектної документації
16-05-19
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивний)

№ 281-646-21/КП від «10» серпня 2021 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за робочим проектом

 

Коригування проектно-кошторисної документації

«Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 100+300 - км 103+500, Полтавська область»

 

Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Полтавській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 04208, місто Київ, проспект Радянської України, будинок 7, квартира 33.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001723).

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №281-1207-21/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. №560.

 

Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання  на коригування проектно-кошторисної документації, погодженого генеральним проектувальником і затвердженого замовником від 12.12.2019 №16-11/12/06-19;

-       Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2018 року №382;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного             ТОВ «Інженербудпроект» у 2014 році;

-       технічного звіту по топографо-геодезичним роботам, виконаного ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Українська геодезична компанія» у 2014 році;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001723).

Основні проекті рішення

 

Метою коригування робочого проекту є зміна та уточнення обсягів будівельних робіт.

Під час проведення будівельних робіт виникла необхідність у зміні наступних обсягів будівельних робіт у порівнянні із затвердженою документацією:

врахування коефіцієнту ущільнення ґрунту, визначеному в результаті лабораторних випробувань (Кущ = 1,21);

змінено обсяги робіт по влаштуванню насипу;

водоперепускні труби МГК Ø1,58 м під основним проїздом замінено на залізобетонні Ø1,50 м, а також передбачено подовження труб;

водоперепускні труби Ø0,80 м під з’їздами замінено на залізобетонні Ø1,00 м, а також передбачено подовження труб;

змінено довжини влаштування поперечних швів в цементобетонному покритті;

уточнено площу укріплення узбіч посівом трави по шару рослинного ґрунту;

конструкцію туалетів на автобусних зупинках замінено на туалети з заходами для маломобільних груп населення.

Під час проведення будівельних робіт виникла необхідність у додаткових  роботах у порівнянні із затвердженою документацією:

влаштування основи дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг з пилувато-суглинистого ґрунту обробленого цементом (3%) ресайклером, при товщині шару 30 см;

влаштування водовідвідних лотків;

влаштування водоскидів води з проїзної частини;

влаштування додаткових водоперепускних труб під основним проїздом.

 

Автомобільна дорога

 

Робочий проект «Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 100+300 – км 103+500, Полтавська область» був розроблений ПП «НВФ Мостопроект» і затверджений наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 21.12.2017 року №488.

Підставою для коригування являється Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018 – 2022 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2018 року №382; Державний інвестиційний проект «Розвиток автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка»; зміни в нормативній базі проектування та ціноутворення; збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів; зміна проектних рішень у зв’язку з уточненням місцевих умов будівельного майданчика та характеристик матеріалів, врахування громадських інтересів та клопотань і пропозицій органів місцевого самоврядування та місцевої виконавчої влади.

Ділянка реконструкції автомобільної дороги проходить по території Кобеляцького району Полтавської області.

Розрахункова швидкість згідно ДБН В.2.3-4:2015 прийнята 110 км/год.

Існуючі параметри дороги Н-31 на ділянці км 100+300 – км 103+500:

- ширина земляного полотна – 15,0 м;

- ширина проїзної частини – 7,50 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 3,00 м;

- дорожній одяг з капітальним типом покриття.

На ділянці дороги км 100+300 - км 103+500 у теперішній час несприятливі умови проїзду автомобільного транспорту.

Особливо важкі умови руху на даній ділянці через низький рівень безпеки та зручності руху, незадовільний стан дорожнього покриття, наявність значної кількості великогабаритних транспортних засобів (до 46% від загального потоку вантажних автомобілів). Все це приводить до зниження швидкості руху транспортного потоку до 40-60 км/год., а також до збільшення кількості та тяжкості дорожньо-транспортних пригод.

Середньорічна добова інтенсивність руху становить 4690 - 4740 авт./д у транспортних одиницях, що відповідає 9960 - 10020 авт./д в одиницях, приведених до легкового автомобіля.

У зв’язку з очікуваним зростанням обсягів перевезень пасажирів та вантажів інтенсивність руху до 2037 року досягне 12590 авт./д, що відповідає 25370 авт./д, приведених до легкового автомобіля.

Початок проектної ділянки ПК 1003+00 знаходиться на км 100+300 експлуатаційного кілометражу автомобільної дороги Н-31 і відповідає кінцю проектної ділянки реконструкції, яка розробляється за окремим договором НВФ «Мостопроект».

Кінець проектної ділянки ПК 1035+00 знаходиться на км 103+500 експлуатаційного кілометражу автомобільної дороги Н-31 і відповідає початку проектної ділянки реконструкції, яка розробляється за окремим договором НВФ «Мостопроект».

Довжина ділянки траси складає 3200 м.

Кількість кутів повороту – 3.

Мінімальний радіус заокруглення – 800 м.

У межах проектної ділянки є три кругові криві з радіусами: ВК 1 – 30000 м, ВК2 – 1100 м, ВК 3 – 800 м. Перша крива запроектована без улаштування віражу, в межах другої кривої влаштовується віраж величиною 41 ‰, у межах третьої кривої влаштовується віраж величиною 51 ‰.

Робочим проектом передбачено будівництво круглих водопропускних металевих гофрованих труб, діаметром 1,58 м, у кількості 2 шт. При коригуванні передбачено заміну металевих гофрованих труб на залізобетонні труби, діаметром 1,50 м, довжинами 47 м та 41 м відповідно.

Також було передбачено влаштування двох додаткових водоперепускних труб, діаметром 1,50 м на ПК 1004+12, довжиною 34 м та ПК 1013+32, довжиною 36 м.

У проекті було передбачено влаштування двох залізобетонних труб діаметром по 0,80 м довжинами по 15,0 м під примиканням. При коригуванні проектної документації передбачено заміну цих труб на залізобетонні трубі діаметром 1,00 м довжинами 18,0 м та 20,0 м.

При коригуванні було передбачено влаштування перегонів сільськогосподарської худоби (скотоперегін) на ПК 1004+25 та на ПК 1033+15.

У затвердженому проекті, для збирання води з проїзної частини було передбачено встановлення бортового каменю на узбіччі дороги. З узбіччя вода потрапляє через водоскиди в бетонний монолітний лоток, який влаштовується на присипній бермі земляного полотна. В нижній точці лотка влаштовується очисна споруда, яка після очищення води скидає її через водоскид на прилеглу місцевість.

При коригуванні було передбачено заміну бортового каменю на прикрайкові лотки. Також монолітні бетонні лотки на присипній бермі замінено на влаштування дощової каналізації з блоків ЗП-1 та оглядових колодязів. Також було уточнено кількість та продуктивність водоочисних споруд.

У робочому проекті передбачено влаштування шести водоочисних споруд.

Вся ділянка знаходиться за межами населених пунктів.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній ухил – 14 ‰

- найменший радіус вертикальних кривих:

    - опуклих – 11000 м;

    - угнутих – 7500 м.

Робочим проектом передбачено 1 тип поперечного профілю земляного полотна:

Тип 1 (ПК 1003+00 – ПК 1035+00). Поширення земляного полотна ліворуч. Ширина проїзної частини – два проїзди по 7,50 м. Ширина розділювальної смуги 3,00 м, в тому числі по типу основного проїзду 2х0,50 м. Ширина узбіч 4,15 м, в тому числі по типу основного проїзду 3,00 м та укріплення посівом трав по шару рослинного ґрунту 1,15 м (з врахуванням встановлення огородження). Ширина земляного полотна 26,30 м. Висота насипу 2,00 – 6,00 м. Укоси насипу крутизною 1:1,75. По всій довжині ділянки влаштовується оцинковане бар’єрне огородження по розділювальній смузі та на узбіччях з обох боків проїзної частини.

У робочому проекті реконструкції передбачено 3 типи конструкцій дорожнього одягу:

Тип 1 (основний проїзд, ПШС, заїзні кишені та з’їзди в межах заокруглень):

- цементоґрунти М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до СН 25-74 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа), товщиною 30 см;

- пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-36:2016, Е = 1000 МПа, товщиною 18 см;

- влаштування розділяючого прошарку із  геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2 згідно ГБН В.2.3-218-544: 2014;

- покриття із монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl  згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-36:2016, Е=36 000 МПа, товщиною 26 см.

Відповідно п. 8.1.4 ДБН В.2.3-4:2015 при влаштуванні жорсткого дорожнього одягу основа має бути ширшою за покриття на 1,0 м з кожного боку.

Тип 2 (дорожній одяг на тротуарах та посадкових майданчиках):

- Щебінь товщиною 12 см;

- Покриття із АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.I.БНД60/90,

  згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011, товщиною 4 см.

Тип 3 (дорожній одяг на перехідних ділянках на існуюче покриття за межами радіусів заокруглень):

- Влаштування основи з ЩПС С7 товщиною 0,20 м;

- Влаштування покриття з щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші марки ІІ тип Б.

Робочим проектом передбачається застосування жорсткого дорожнього одягу з цементобетонним покриттям, тому існуючий дорожній одяг з асфальтобетонним покриттям розбирається. Матеріал від фрезування асфальтобетонного покриття буде використовуватися як основа при укріпленні розділювальної смуги асфальтобетоном.

Передбачено влаштування двох примикань з перехідно-швидкісними смугами і лівоповоротним з’їздом.

На примиканні з’їзду в с. Грицаївка на ПК 1032+70 передбачено влаштування двох зупинок громадського транспорту, які обладнані автопавільйонами та туалетам. Згідно ГБН В.2.3-218-550:2018 за розташуванням зупинки маршрутного транспорту класифікуються як проміжні, а за  використанням відносяться до сумісних.

Між автобусними зупинками передбачено влаштування тротуарів, шириною 1,50 м. Тротуар відокремлюються від проїзної частини зеленою зоною, шириною 2,75 м.

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100:2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".

У робочому проекті передбачено дорожні знаки зі світлоповертаючою поверхнею. Дорожні знаки встановлюються на оцинкованих опорах СКМ 1.30, СКМ 1.35, СКМ 2.35 та СКМ 3.45. Дорожні знаки індивідуального проектування встановлюються на оцинкованих опорах СКМ 2.30, СКМ 2.35, СКМ 2.40, СКМ 2.45.

Передбачено нанесення дорожньої розмітки за ДСТУ 2587:2021. Дорожня розмітка виконуватиметься сучасними матеріалами: холодні термопластики, полімерна стрічка та ін.

Передбачено встановлення оцинкованого металевого бар’єрного огородження підвищеної стримувальної здатності зі світлоповертаючими вставками. Бар’єрне огородження влаштовується за ДСТУ Б В.2.3-12:2004 «Споруди транспорту. Огородження дорожнє металеве бар'єрного типу. Загальні технічні умови». На узбіччях встановлюється огородження дорожнє однобічне 11 ДО-280-1,16(0,8)-2-1,2 стримувальною здатністю 280 кДж, на розділювальній смузі встановлюється огородження дорожнє однобічне 11 ДО-280-1,16(0,8)-2-1,2 зі стримувальною здатністю 280 кДж та огородження двобічне 11 ДД-280-0,8-1-1 стримувальною здатністю 280 кДж. На дорожньому огородженні встановлені світлоповертальні елементи з кроком. 20 м.

 

 

Забезпечення механічного опору

 

За розрахунком, наведеним у матеріалах робочого проекту, погодженим замовником, об’єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3.

Розрахунковий строк експлуатації споруди прийнято – 100 років.

Залізобетонні конструкції споруди розраховані на навантаження – А-15 та НК-100.

Запроектована споруда скотопрогону ШС.01 матиме наступні характеристики: ширина конструкції оправи скотопрогону (довжина по осі автомобільної дороги) – 6,8 м; схема скотопрогону – 1х6,8 м рамна; габарит проїзду 2х Г- 11,0 м зі службовими проходами 0,75 м; розрахункове тимчасове навантаження – А15, НК-100; довжина конструкції скотопрогону (ширина в поперечному профілі автомобільної дороги) – 27,13 м (13,555 м+0,02+13,555 м).

Спорудження скотопрогону обумовлено необхідністю забезпечення безпеки руху на автомобільній дорозі. Відповідно до вимог ДБН В.2.3-5:2018, ДБН В.2.3-22:2009, ДБН В.1.2-15:2009 параметри скотопрогону прийнято: ширина проходу в закритій частині споруди – 6,0 м; габарит проходу по висоті закритої частини споруди – мінімум 2,5 м; кут перетину осі скотопрогону до поздовжньої осі автодороги – 90 градусів.

Запроектована споруда скотопрогону ШС.02 матиме наступні характеристики: ширина конструкції оправи скотопрогону (довжина по осі автомобільної дороги) – 6,8 м; схема скотопрогону – 1х6,8 м рамна; габарит проїзду 2х Г- 12,25 зі службовим проходом 0,75 м по лівому проїзду тротуаром 3,22 м по правому проїзду; розрахункове тимчасове навантаження – А15, НК-100; довжина конструкції скотопрогону (ширина в поперечному профілі автомобільної дороги) – 32,175 м (14,785 м+0,02+17,37 м).

Спорудження скотопрогону обумовлено необхідністю забезпечення безпеки руху на автомобільній дорозі. Відповідно до вимог ДБН В.2.3-5:2018, ДБН В.2.3-4:2015, ДБН В.2.3-22:2009, ДБН В.1.2-15:2009 параметри скотопрогону прийнято: ширина проходу у закритій частині споруди – 6,0 м; габарит проходу по висоті закритої частини споруди – мінімум 2,5 м; кут перетину осі скотопрогону до поздовжньої осі автодороги – 90 градусів.

Відомості про топографічні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, метеорологічні і кліматичні умови земельної ділянки, міцність і деформаційні характеристики ґрунтів.

У геоморфологічному відношенні ділянка вишукувань належить до Придніпровської низовини та перетинає райони Середньодніпровської (лівобережної) терасової рівнини і Полтавської акумулятивної лесової рівнини. Рельєф поверхні плаский, слабохвилястий.

За погодно-кліматичними факторами, грунтово-гідрогеологічними умовами зволоження ділянка автомобільної дороги знаходиться в межах Центральної дорожньо-кліматичної зони.

У геологічній будові району беруть участь верхньочетвертинні та сучасні алювіальні, озерно-алювіальні та алювіально-делювіальні суглинки легкі пилуваті, від твердих до м’якопластичних.

Ґрунтові води розкриті свердловинами на глибинах від 1,5 до 2,0 м. Мінімальна розрахункова глибина залягання рівня ґрунтових вод (РГВ) на ділянці вишукувань відповідає значенню 0,25 м, ділянка вишукувань відноситься до тимчасово (умовно) потенційно непідтоплюваних.

За останніми даними Полтавського обласного центру з гідрометеорології, середньорічна температура повітря становить +8,2°С, середня температура найбільш холодного місяця січня становить –4,4°С, самого теплого місяця липня +21,0°С. Абсолютний мінімум температури повітря за багаторічний період спостережень становив –33,9°С, абсолютний максимум +39,4°С. Середня абсолютна мінімальна температура повітря найбільш холодного місяця року –20,7°С. Середня абсолютна максимальна температура повітря найбільш спекотного місяця року +32,0°С.

Середня річна вологість повітря 76 %, найменша – у липні 67 %, найвища – у січні 84 %. За кількістю опадів територія Полтавської області відноситься до зони недостатнього зволоження. В середньому за рік випадає 584 мм опадів. Із цієї кількості 382 мм припадає на теплий період року (квітень-жовтень), що складає 66 %, в холодний період року (листопад-березень) випадає 202 мм – 34 % річної кількості.

Інженерно-геодезичні вишукування виконані ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія» у 2014 році. Зйомка виконана в системі координат СК-63 та Балтійській системі висот. Точність визначення просторового положення елементів ситуації (масштаб) відповідає М 1:500.

Згідно інженерно-геологічним вишукуванням, виконаних ТОВ «Інженерні вишукування» у 2014 році, за даними вивчення геологічних умов ділянки, виконання лабораторних випробувань фізико-механічних властивостей  ґрунтів і проведеної камеральної обробки матеріалів, геологічний розріз до розвіданої глибини 4,0 м складений верхньочетвертинними та сучасними алювіальними, озерно-алювіальними та алювіально-делювіальними суглинками легкими пилуватими, від твердих до м’якопластичних.

Нормативна глибина промерзання ґрунту - 0,9 м.

Відповідно до додатку Ж ДБН А.2.1-1-2008 інженерно-геологічні умови ділянки відносяться до ІІ (середньої складності) категорії.

Згідно ДБН В.1.1-12:2014 відповідно до карти ЗСР-2004-А майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 5 балів за шкалою MSK-64.

Згідно ДБН В.1.1-12:2014, ґрунти в межах досліджуваної ділянки за сейсмічними властивостями відносяться до IІІ категорії.

Споруда скотопрогону ШС.01

Фундамент споруди запроектований монолітний мілкого закладання на масивній плиті, що розташовується на бетонній підготовці зі слабкого бетону В7,5 згідно ДСТУ Б В.2.7-43 мінімальною товщиною 0,1 м на шарі щебеневої підготовки 0,15 м. Бетонна масивна плита має товщину 0,4 м. Фундамент суцільно об’єднується з опорами-стінками та утворює замкнутий контур рамної конструкції скотопрогону з бетону класу міцності В30, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-43 і армовано арматурою класів А-І, А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82.

Опори монолітної оправи запроектовані монолітні опори-стінки. В поперечному перерізі скотопрогону мають ширину 0,4 м на всю довжину. У верхній частині опори об’єднані в суцільну конструкцію. Зовні у верхній частині конструкції розташований монолітний зуб під монолітні перехідні плити довжиною 4 м.

Між елементами оправи під лівий і правий проїзди з боку підходу та прогону влаштовано деформаційний шов у вигляді зовнішньої гідроізоляційної шпонки.

За опорами влаштовується застінний дренаж.

З метою захисту бетону від дії навколишнього середовища та хлоридів, що можуть застосовуватись при зимовому утриманні споруди, на фасадні поверхні та стельові поверхні монолітної оправи, наносять захисно-декоративне покриття типу «мембрана». Поверхні монолітної оправи, що контактують з ґрунтом, захищають обмащувальною гідроізоляцією з бітумної мастики.

Прохожа частина скотопрогону виконується загальною товщиною 26 см.

Прогонова будова розрахована під тимчасові рухомі навантаження А-15 та НК-100.

Прогонова будова – плитна, монолітна, за схемою 1х6,8 м із плитою постійної товщини 0,4 м. Прогонова будова – з не напруженого залізобетону. У поперечному перетині конструкції правого та лівого проїзду мають ширину 13,535 м. Прогонова будова жорстко поєднана з опорами в рамну конструкцію.

Розрахункова статична схема – рама з розрахунковим прогоном 6,4 м.

На поверхню монолітної оправи влаштовується монолітна плита, що включає монолітну плиту проїзду, висотою 0,125 м, та тротуарні ділянки з бортовим профілем, що утворює корито.

Монолітна плита виконується з важкого безусадочного бетону класу міцності В40, морозостійкості F300, водонепроникності W12 за ДСТУ Б В.2.7-43, армується арматурою класу А-І та А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82, поєднується з оправою за допомогою анкерних випусків.

Готова поверхня плити застосовується безпосередньо в якості дорожнього полотна. Характеристики її поверхні, в тому числі, мають відповідати наступним вимогам щодо шорсткості: для пішохідної зони: коефіцієнт зчеплення покриття в сухому стані не менше ніж 0,6, в мокрому стані - не менше ніж 0,4 (відповідно п. 9.1.3 ДБН Б.2.2-5:2011); для проїзної частини: коефіцієнт зчеплення колеса автомобіля з вологим покриттям - не менше 0,3 (відповідно п. 3.1.5 ДСТУ 3587-97).

До бетонування монолітної плити одного з проїздів або обох проїздів одночасно встановлюється гідрошпонка згідно з кресленням в тіло бетону на розділювальній смузі.

До комплексу конструкцій мостового полотна входять тонкошарове покриття на тротуарних ділянках, бар’єрне та перильне огородження. Поверх цементобетонного покриття з водонепроникного бетону на тротуарах (службових проходах) для забезпечення шорсткості поверхні влаштовується зносостійке епоксидно-поліуретанове покриття.

Згідно з ДСТУ Б.В.2.3-11 проектними рішеннями передбачено влаштування на тротуарах з боку фасаду металевого оцинкованого стоякового перильного огородження ПОА-РМ-1,5, загальною висотою 1,2 м, з кроком заповнення до     15 см.

Проїзна частина відокремлюється від тротуарів однобічним металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,33.560/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004, висотою не менше 80 см відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,33 м, стримувальною здатністю не менше 560 кДж і поперечним прогином 0,8 м.

На монолітному цоколі між різними напрямками руху влаштовується однобічне металеве оцинковане огородження бар’єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12, висотою не менше 80 см відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,0 м, стримувальною здатністю 280 кДж і поперечним прогином 0,8 м. Усі металеві елементи огородження безпеки, перильного огородження і закладних деталей мають бути захищені гарячим цинкуванням шаром не менше 80 мкм.

Поздовжній деформаційний шов в якості зовнішньої гідрошпонки П-2 влаштовується на розділювальній смузі між прогоновими будовами лівого та правого проїздів.

Бетон, що застосовується в конструкціях, передбачених проектною документацією, має відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.7-176 за класами впливу навколишнього середовища на бетон: для монолітної плити проїзної частини та тротуарів – не нижче XC4, XD3, XF4; для монолітної оправи – не нижче XC4, XD1, XF4.

Сполучення з підходами виконано за допомогою залізобетонних перехідних плит, довжиною 4 м, та проміжних плит, довжиною 4 м, поверхневого типу як для цементобетонного покриття автомобільної дороги. Плити виконуються з монолітного бетону класу міцності В40, морозостійкості F300, водонепроникності W12 (аналогічно бетону монолітної плити) згідно ДСТУ Б В.2.7-43 і армовано арматурою А-І, А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82. Роботи по влаштуванню сполучення складаються з улаштування монолітних перехідних плит, проміжних плит та лежнів. Перехідні плити влаштовуються на зуб обпирання перехідних плит зі сторони стін опор скотопрогону та на лежні зі сторони підходів, що лежать на щебеневій основі, товщиною 40 см. Лежень виконується з бетону міцності В30, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-43 і армовано арматурою А-І та А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82. Лежні опираються на щебеневу призму зі щебеню фр. 20-40 мм. Проміжні плити влаштовуються на основу дорожнього одягу підходів та частково мають обпирання на лежень перехідної плити.

Поперечний профіль перехідних плит проїзної частини по верху відповідає параметрам монолітної плити скотопрогону. На входах до внутрішньої частини скотопрогону влаштовуються монолітні залізобетонні відкосні крила для утримання відкосів насипу підходів.

Відкос портальної частини скотопрогону укріплено монолітним бетоном міцності В20, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-176 і армовано арматурою А-І згідно ГОСТ 5781-82, h=10 см на всю висоту.

 

 

Споруда скотопрогону ШС.02

Фундамент споруди запроектований монолітний мілкого закладання на масивній плиті, що розташовується на бетонній підготовці зі слабкого бетону класу В7,5 згідно ДСТУ Б В.2.7-43, мінімальною товщиною 0,1 м, на шарі щебеневої підготовки 0,15 м. Бетонна масивна плита має товщину 0,4 м. Фундамент суцільно об’єднується з опорами-стінками та утворює замкнутий контур рамної конструкції скотопрогону з бетону міцності В30, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-43-96 і армовано арматурою класів А-І, А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82.

Опори монолітної оправи запроектовані монолітні опори-стінки. В поперечному перерізі скотопрогону мають ширину 0,4 м на всю довжину. У верхній частині опори об’єднані в суцільну конструкцію. Зовні у верхній частині конструкції розташований монолітний зуб під монолітні перехідні плити довжиною 4 м.

Між елементами оправи під лівий і правий проїзди з боку підходу та прогону влаштовано деформаційний шов у вигляді зовнішньої гідроізоляційної шпонки. За опорами влаштовується застінний дренаж.

З метою захисту бетону від дії навколишнього середовища та хлоридів, що можуть застосовуватись при зимовому утриманні споруди, на фасадні поверхні та стельові поверхні монолітної оправи, наносять захисно-декоративне покриття типу «мембрана».

Поверхні монолітної оправи, що контактують з ґрунтом, захищають обмащувальною гідроізоляцією з бітумної мастики.

Прохожа частина скотопрогону виконується загальною товщиною 26 см.

Прогонова будова розрахована під тимчасові рухомі навантаження А-15 та НК-100.

Прогонова будова – плитна, монолітна, за схемою 1х6,8 м із плитою постійної товщини 0,4 м. Прогонова будова – з не напруженого залізобетону. У поперечному перетині конструкції мають ширину лівого проїзду 14,785 м та правого проїзду 17,37 м. Прогонова будова жорстко поєднана з опорами у рамну конструкцію.

Розрахункова статична схема – рама з розрахунковим прогоном 6,4 м.

На поверхню монолітної оправи влаштовується монолітна плита, що включає монолітну плиту проїзду висотою 0,125 м та тротуарні ділянки з бортовим профілем, що утворює корито. Монолітна плита виконується з важкого безусадочного бетону класу міцності В40, морозостійкості F300, водонепроникності W12 за ДСТУ Б В.2.7-43-96, армується арматурою класу А-І та А-ІІІ за ГОСТ 5781-82, поєднується з оправою за допомогою анкерних випусків.

Готова поверхня плити застосовується безпосередньо в якості дорожнього полотна.

Характеристики її поверхні, в тому числі, мають відповідати наступним вимогам щодо шорсткості: для пішохідної зони: коефіцієнт зчеплення покриття в сухому стані не менше ніж 0,6, в мокрому стані - не менше ніж 0,4 (відповідно    п. 9.1.3 ДБН Б.2.2-5:2011); для проїзної частини: коефіцієнт зчеплення колеса автомобіля з вологим покриттям - не менше 0,3 (відповідно п. 3.1.5 ДСТУ 3587-97).

До бетонування монолітної плити одного з проїздів або обох проїздів одночасно встановлюється гідрошпонка згідно з кресленням в тіло бетону на розділювальній смузі.

До комплексу конструкцій мостового полотна входять тонкошарове покриття на тротуарних ділянках, бар’єрне та перильне огородження.

Поверх цементобетонного покриття з водонепроникного бетону на тротуарах (службових проходах) для забезпечення шорсткості поверхні влаштовується зносостійке епоксидно-поліуретанове покриття.

Згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 проектними рішеннями передбачено влаштування на тротуарах з боку фасаду металевого оцинкованого стоякового перильного огородження ПОА-РМ-1,5, загальною висотою 1,2 м, з кроком заповнення до 15 см.

Проїзна частина відокремлюється від тротуарів однобічним металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,33.560/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою не менше 80 см відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,33 м, стримувальною здатністю не менше 560 кДж і поперечним прогином 0,8 м.

На монолітному цоколі між різними напрямками руху влаштовується однобічне металеве оцинковане огородження бар’єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою не менше 80 см відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,0 м, стримувальною здатністю 280 кДж і поперечним прогином 0,8 м.

Усі металеві елементи огородження безпеки, перильного огородження і закладних деталей мають бути захищені гарячим цинкуванням шаром не менше 80 мкм.

Поздовжній деформаційний шов в якості зовнішньої гідрошпонки П-2 влаштовується на розділювальній смузі між прогоновими будовами лівого та правого проїздів.

Бетон, що застосовується в конструкціях, передбачених проектною документацією, має відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.7-176:2008 за класами впливу навколишнього середовища на бетон: для монолітної плити проїзної частини та тротуарів – не нижче XC4, XD3, XF4; для монолітної оправи – не нижче XC4, XD1, XF4.

Сполучення з підходами виконано за допомогою залізобетонних перехідних плит, довжиною 4 м, та проміжних плит, довжиною 4 м, поверхневого типу як для цементобетонного покриття автомобільної дороги. Плити виконуються з монолітного бетону класу міцності В40, морозостійкості F300, водонепроникності W12 (аналогічно бетону монолітної плити) згідно ДСТУ Б В.2.7-43-96 і армовано арматурою А-І, А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82. Роботи по влаштуванню сполучення складаються з улаштування монолітних перехідних плит, проміжних плит та лежнів. Перехідні плити влаштовуються на зуб обпирання перехідних плит зі сторони стін опор скотопрогону та на лежні зі сторони підходів, що лежать на щебеневій основі товщиною 40 см. Лежень виконується з бетону міцності В30, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-43-96 і армовано арматурою А-І та А-ІІІ згідно ГОСТ 5781-82. Лежні опираються на щебеневу призму зі щебеню фр. 20-40 мм. Проміжні плити влаштовуються на основу дорожнього одягу підходів та частково мають обпирання на лежень перехідної плити.

Поперечний профіль перехідних плит проїзної частини по верху відповідає параметрам монолітної плити скотопрогону.

На входах до внутрішньої частини скотопрогону влаштовуються монолітні залізобетонні відкосні крила для утримання відкосів насипу підходів. Відкос портальної частини скотопрогону укріплено монолітним бетоном класу міцності В20, морозостійкості F200, водонепроникності W6 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008 і армовано арматурою А-І згідно ГОСТ 5781-82, h=10 см на всю висоту.

Стислий опис зауважень та внесених змін, що прийняті в ході проведення експертизи.

Пояснювальну записку (ПЗ) доповнено обґрунтуванням необхідності зведення скотопрогонів.

ПЗ доповнено детальним описом інженерно-геологічних умов ділянки: виділеними ІГЕ з описом і їх потужністю; фізико-механічними характеристиками ґрунтів, що слугують основою.

 

Кошторисна частина

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 05 травня 2021 року, складала 473 656.250 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 374 523.956 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 1 064.384 тис. грн., інші витрати – 98 067.910 тис. грн. Зворотні суми – 261.633 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2021 року виконано робіт на суму –                        279 816.543 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 226 517.454 тис. грн., інші витрати – 53 299.089 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації, після надання замовником цін на устаткування, матеріальні ресурси, зняття зауважень, встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва» та СОУ 42.1-37641918-050:2018«Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з капітального ремонту».

Загальна вартість будівництва у поточних цінах станом 09 серпня 2021 року складає 470 553.044 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 374 796.624 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 1 052.333 тис. грн., інші витрати – 94 704.087 тис. грн. Зворотні суми – 261.633 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості згідно відомості фактичної вартості виконаних робіт станом на 01.01.2021 року виконано робіт на суму –                           279 816.543 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 226 517.454 тис. грн., інші витрати –53 299.089 тис. грн.

 

У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітки: цей експертний звіт слід розглядати разом з експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 11.12.2017 року №28-0484-17 (28-0593-16), виданим  ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА».

 

 

 

 

 

 

Головний експерт проекту

 

____________________  Д.В. Михайловський

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004780

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

 

   _______________________  В.В. Ковальчук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005917

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________       Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 

 

 

Розділи