Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3551-3973-5303-1606
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№38186 від 20.12.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експертиза МВК" (39292946) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/. (Коригування)
Код проектної документації
PD01:9063-0551-9432-6508 №20 від 2021-09-14 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЖБУДДОРПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:3551-3973-5303-1606
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Сумська обл., Сумський район, Верхньосироватська територіальна громада (UA59080050000061215) , Автомобільна дорога не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРОГИ СУМЩИНИ" (42524164)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Зінченко Сергій Васильович (АР 004495, АР 004949, АЕ 005232, АТ 003902, АЕ 005421, СІ- 00170, АТ 011208)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
СМАГІНА ЮЛІЯ ВІКТОРІВНА (АР 000389, АР 018086, АЕ 004247)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
Давидов Андрій Вікторович (АР 015426, АР 017726, АЕ 006042)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Крайнюк Олег Ігоревич (АЕ 000095, АЕ 004628, АЕ 007154)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Володін Дмитро Васильович (АЕ 005260, АТ 000406)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Матвійчук Світлана Іванівна (АЕ 004428, АР 001987)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
Дзьобан Сергій Володимирович (АР 012206, АЕ 004755, АЕ 005886, АЕ 004578)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9063-0551-9432-6508
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЖБУДДОРПРОЕКТ" (39313300)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Пояснювальна записка, креслення, кошторисна документація
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.9 Шляхи, вулиці, дороги та дорожні споруди інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
14.09.2021
Номер проектної документації
20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник – ДП «Дороги Сумщини» (40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд.97).

Генеральний проєктувальник – ТОВ «Інжбуддорпроект» (юридична адреса: 40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд.55В, к.71).

Головний інженер проєкту – Геліх Олександр Анатолійович (кваліфікаційний сертифікат АР №001005 від 20.06.2012р., свідоцтво про підвищення кваліфікації №00484 від 23.08.2017р.)

Робочий проєкт «Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/. (Коригування)» розроблено на підставі:

Завдання на проєктування затвердженого ДП «Дороги Сумщини» вiд 17.04.2020р.

Матеріалів інженерно-геодезичних та інженерно-геологічних вишукувань виконаних у 2020р.

Завдання на коригування проєктної документації затвердженого ДП «Дороги Сумщини» вiд 14.09.2021р.

Рішення протоколу засідання технічної ради ДП “Дороги Сумщини” від 22.04.2021р. №10/2.

Рішення протоколу засідання технічної ради ДП “Дороги Сумщини” від 07.06.2021р. №13.

Акт визначення додаткових робіт по об’єкту «Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/.» від 20.04.2021р.

Клас наслідків (відповідальності) – СС2 (середні наслідки).

У відповідності з рішенням протоколів засідань технічної ради ДП «Дороги Сумщини» та Актами визначення додаткових робіт по об’єкту визначено відповідні обсяги додаткових робіт, а саме:

- заміна існуючої основи із цегляного бою на щебенево-піщану суміш С-5;

- за відсутності збірних залізобетонних лотків перетином 0,5х0,75 виконати улаштування двохочкових збірних залізобетонних лотків перетином 0,5х0,5м.

Також коригуванням передбачено визначення кошторисної вартості робіт по незавершеному будівництву, а саме:

- роботи по досипанню існуючого насипу земляного полотна та планування укосів;

- укріплювальні роботи земляного полотна;

- роботи по облаштуванню існуючих штучних споруд;

- роботи по укріпленню узбіч земляного полотна;

- монтаж збірного автопавільйону;

- земляні роботи по облаштуванню існуючих примикань;

- земляні роботи по облаштуванню існуючих заїздів;

- роботи по улаштуванню посадкових майданчиків на автобусних зупинках;

- роботи по улаштуванню тротуарів;

- роботи по улаштуванню засобів організації дорожнього руху;

- роботи по улаштуванню тактильних матеріалів.

У відповідності з переліком автомобільних доріг України загального користування місцевого значення автомобільна дорога Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/ являється дорогою загального користування місцевого значення за номером О190603 (обласна). Проєктна ділянка автомобільної дороги розташована на території Краснопільського району Сумської області.

План дороги. Вісь траси ділянки автомобільної дороги Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/ прокладена по існуючому напрямку в межах існуючої смуги відводу автомобільної дороги, яка знаходиться у постійному користуванні ДП «Дороги Сумщини» і розташована в межах Краснопільського району Сумської області. Початок траси прийнято по вісі дороги (на виїзді із с.Малий Бобрик в кінці житлової забудови ліворуч) на ПК123+65, що відповідає експл. км12+365. Кінець траси прийнято по вісі дороги (на початку відремонтованого покриття) на ПК153+65, що відповідає експл. км15+365. Протяжність ділянки автомобільної дороги, що підлягає капітальному ремонту складає 3,0км. На проєктній ділянці дороги для плавності руху автомобільного транспорту та сформованої ситуації запроєктовані 12 кути повороту з вписуванням відповідно радіусів горизонтальних кривих: мінімальний – 100м і максимальний - 15000м. Ділянка автомобільної дороги у відповідності до завдання запроєктована по параметрам ІV технічної категорії. Від ПК123+65 до ПК128+40 дорога проходить в межах населеного пункту – с.Малий Бобрик, від ПК134+50 до ПК153+65 в межах населеного пункту с.Великий Бобрик. А на ділянці від ПК128+40 до ПК134+50 – за межами населених пунктів. Прийняті параметри плану дороги забезпечують розрахункову швидкість руху автотранспорту – 90км/год за межами населеного пункту та 60км/год в межах населеного пункту.

Поздовжній профіль. Поздовжній профіль запроєктований у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги” для автомобільної дороги - ІV технічної категорії. Розроблено поздовжній профіль з параметрами:

для розрахункової швидкість руху – 90км/год (за межами населеного пункту);

- мінімальний радіус випуклої вертикальної кривої – 9000м;

- мінімальний радіус увігнутої вертикальної кривої – 5700м;

- максимальний поздовжній похил - 10‰;

для розрахункової швидкість руху – 60км/год (в межах населеного пункту);

- мінімальний радіус випуклої вертикальної кривої – 3500м;

- мінімальний радіус увігнутої вертикальної кривої – 3000м;

- максимальний поздовжній похил - 21‰.

При виконанні капітального ремонту автомобільної дороги по відповідним параметрам забезпечується виконання робіт в існуючий смузі відводу автомобільної дороги без додаткового відводу земель. Керівна відмітка при проєктуванні прийнята з умов підсилення існуючого дорожнього одягу і складає 0,15м. Коливання робочих відміток обумовлено необхідністю вирівнювання існуючого поздовжнього і поперечного профілів. На всій довжині проєктної ділянки, факторів, які несприятливо впливають на стійкість і міцність земляного полотна, таких як пучиноутворення, застій води поверхневих і ґрунтових вод не спостерігалось. Поздовжній профіль запроєктований в Балтійській системі висот і закріплений на місцевості реперами. Поздовжній профіль запроєктований на комп’ютері за допомогою програми “CREDO-Дороги”.

Земляне полотно. Існуюче земляне полотно проєктної ділянки дороги збудоване:

- ПК123+65÷ПК134+50 – в насипу висотою до 2,0м;

- ПК134+50÷ПК153+65 – в насипу висотою до 1,0м.

Ширина існуючого земляного полотна складає 10,0м.

Закладання укосів існуючого насипу складає від 1:1,5 до 1:3. Поздовжній водовідвід здійснюється за рахунок існуючої поверхні місцевості. Земляне полотно запроєктоване з урахуванням рельєфу місцевості, кліматичних умов району прокладання траси в дорожньо-кліматичному районі У-ІІ згідно вимог ДБН В.2.3-4:2015. Досипання існуючого насипу передбачається ґрунтом, що буде розроблятись в межах існуючої смуги відводу (від зрізання узбіч) з відстанню транспортування 1,0км. Ґрунт представлений – супіском, з коефіцієнтом ущільнення – 1,1. Існуюче земляне полотно повністю використовується при капітальному ремонті ділянки автомобільної дороги. Крутизна залягання укосів прийнята з урахуванням існуючих укосів насипу земляного полотна та діючих будівельних норм, а саме 1:1,5 та 1:3 з урахування вимог ДБН В.2.3-4:2015. Перед відсипанням земляного полотна передбачено зняття рослинного шару ґрунту товщиною 0,15м у підошви насипу та на укосах товщиною 0,15м, який складується в смузі відводу автомобільної дороги і використовується в подальшому для укріплення узбіч та укосів насипу. Перед досипанням існуючого насипу земляного полотна робочим проєктом передбачено розпушування укосів на глибину 0,35м. Максимальна висота насипу земляного полотна на проєктуємій ділянці складає 1,9м. На проєктуємій ділянці дороги спеціальних заходів по укріпленню земляного полотна не потребується. Водовідвід від земляного полотна в поздовжньому напрямку забезпечується по існуючий природний поверхні з подальшим відведенням води за межі земляного полотна. Загальний  обсяг оплачуваних земляних робіт складає 5371,1м3.

Дорожній одяг. Існуючий дорожній одяг на ділянці автомобільної дороги побудований з таких конструктивних шарів:

основа – щебінь товщиною 0,18м;

покриття – чорний щебінь товщиною 0,08м.

Ширина покриття складає 6,0м.

В цілому стан існуючого дорожнього одягу задовільний. Покриття має нерівності, ямковість що призводить до застою води на покритті. Тип існуючого дорожнього одягу – удосконалений полегшений. Робочим проєктом передбачено використання існуючого дорожнього одягу як основу під посилення. Розрахунок конструктивних шарів дорожнього одягу виконано у відповідності з ГБН В.2.3-37641918-559:2019 під навантаження 100кН за допомогою програми “Радон”. Мінімальний модуль пружності дорожнього одягу прийнятий 190МПа.

Робочим проєктом розроблено 2 варіанти конструкції посилення існуючого дорожнього одягу та розширення. На основі порівняльних показників до проєктування погоджено варіант №1, саме:

посилення

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- вирівнюючий шар із щільного крупнозернистого асфальтобетону АСГ.Кр.Щ.Б.НП.ІІ.ДБН60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 hmin 0,045м;

- нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- верхній шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

розширення

- основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,34м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 1,33л/м2;

- вирівнюючий шар із щільного крупнозернистого асфальтобетону АСГ.Кр.Щ.Б.НП.ІІ.ДБН60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 hmin 0,045м;

- нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- верхній шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

Ширина проїзної частини на ділянці автомобільної дороги, що проєктується, прийнято 6,0м з укрiплювальними смугами 2х0,5м. Поперечний похил проїзної частини прийнятий 25‰, узбіччя - 50‰. Ширина узбіччя прийнята 1,5м без урахування укріпленої прикрайкової смуги. Узбіччя на ділянці дороги, що підлягає проєктуванню, прийнято укрiплювати засівом трави по рослинному шару ґрунту товщиною 0,10м. Водовідвід з проїзної частини передбачено за рахунок поперечних та поздовжніх похилів. А також улаштування бортового каменю для збору води з подальшим відводом її за межі проїзної частини та земляного полотна.

Штучні споруди. Для забезпечення пропуску води в поперечному напрямку, збудовані штучні споруди, які розміщені на:

ПК125+90 – залізобетонна збірна двохочкова труба отв. 1,0м. Довжина труби 13,18м. Труба знаходиться в задовільному працездатному стані. Вхідний оголовок відсутній, вихідний оголовок з відкрилками знаходиться в задовільному стані. Труба замулена на 15%, укріплення вхідного та вихідного оголовків не виявлено. Робочим проєктом передбачені додаткові роботи по облаштуванню існуючої труби, а саме:

- очищення отвору труби від сміття та мулу;

- улаштування монолітного вхідного оголовка з відкрилками;

- улаштування укріплення вхідного та вихідного оголовків.

ПК132+94 – залізобетонна збірна труба отв. 1,0м. Довжина труби 12,77м. Труба знаходиться в задовільному працездатному стані. Труба замулена на 20%, укріплення вхідного та вихідного оголовків не виявлено. Робочим проєктом передбачені додаткові роботи по облаштуванню існуючої труби, а саме:

- очищення отвору труби від сміття та мулу;

- улаштування укріплення вхідного та вихідного оголовків.

ПК137+74 – залізобетонна збірна труба отв. 1,0м. Довжина труби 13,26м. Труба знаходиться в задовільному працездатному стані. Труба замулена на 18%, укріплення вхідного та вихідного оголовків не виявлено. Робочим проєктом передбачені додаткові роботи по облаштуванню існуючої труби, а саме:

- очищення отвору труби від сміття та мулу;

- улаштування укріплення вхідного та вихідного оголовків.

ПК139+35 – залізобетонна збірна труба отв. 1,2м. Довжина труби 12,52м. Труба знаходиться в задовільному працездатному стані. Труба замулена на 23%, укріплення вхідного та вихідного оголовків не виявлено. Робочим проєктом передбачені додаткові роботи по облаштуванню існуючої труби, а саме:

- очищення отвору труби від сміття та мулу;

- улаштування укріплення вхідного та вихідного оголовків.

ПК143+73 – залізобетонна збірна труба отв. 0,5м. Довжина труби 10,44м. Труба знаходиться в незадовільному стані. Стовідсотково замулена. Робочим проєктом передбачається виконати демонтаж існуючої труби та встановлення збірного залізобетонного лотка перетином 0,5х0,75м враховуючи ландшафт місцевості та розташування даної споруди в межах населеного пункту, що унеможливлює підняття насипу перед приватною забудовою розміщеною з обох сторін дороги. Проєктна довжина лотка становить 12,08м. На вході та виході встановлюються оголовки та влаштовується укріплення вхідного та вихідного русел.

ПК146+22 – залізобетонна збірна двохочкова труба отв. 2х1,2м. Довжина труби 13,25м. Труба знаходиться в задовільному працездатному стані. Вхідний оголовок з відкрилками має дефекти, вихідний оголовок зруйновано на 50%. Труба замулена на 25%, укріплення вхідного та вихідного оголовків не виявлено. Робочим проєктом передбачені додаткові роботи по облаштуванню існуючої труби, а саме:

- розбирання вхідного оголовка з відкрилками та залишків вихідного оголовка;

- очищення отвору труби від сміття та мулу;

- улаштування монолітних оголовків з відкрилками;

- улаштування укріплення вхідного та вихідного оголовків.

Примикання та пересічення. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючих примикань другорядних доріг, а саме:

ПК143+10 (праворуч), існуюче примикання у вулицю. Тип розв’язки – VІ (IV-V). Стан задовільний. Покриття щебеневе. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого примикання з вписуванням радіусів на закругленні по 8,0м. Ширина проїзної частини на примиканні 4,5м; земляного полотна 8,0м. Конструкція дорожнього одягу в межах радіусу закруглення подібна основному проїзду. Торець примикання укріплюється щебенево-піщаною сумішшю С-5.

ПК145+47 (праворуч), існуюче примикання у вулицю. Тип розв’язки – VІ (IV-V). Стан задовільний. Покриття відсутнє. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого примикання з вписуванням радіусів на закругленні 15,0 і 8,0м. Ширина проїзної частини на примиканні 4,5м; земляного полотна 8,0м. Конструкція дорожнього одягу в межах радіусу закруглення подібна основному проїзду. Торець примикання укріплюється щебенево-піщаною сумішшю С-5.

ПК151+88 (праворуч), існуюче примикання у вулицю. Тип розв’язки – VІ (IV-V). Стан задовільний. Покриття відсутнє. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого примикання з вписуванням радіусу на закругленні по 8,0м. Ширина проїзної частини прийнята 4,5м; земляного полотна 8,0м. Перехід на існуюче покриття із щебеню шириною 3,5м здійснюється на ділянці протяжністю 20,0м. Конструкція дорожнього одягу на примиканні подібна конструкції розширення по основному проїзду.

Заїзди. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючих заїздів, а саме:

ПК150+53 (ліворуч), існуючий з’їзд на луг. Стан задовільний. Покриття щебеневе. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого заїзду з вписуванням радіусів на закругленні по 8,0м. Ширина проїзної частини на заїзді 3,5м; земляного полотна 6,0м.

Конструкція дорожнього одягу прийнята:

- підсилення основи щебенево-піщаною сумішшю товщиною 0,21м;

- покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші типу Б марки ІІ товщиною 0,05м.

Торець з’їзду укріплюється щебенево-піщаною сумішшю С-5.

ПК151+43 (ліворуч), існуючий заїзд до стадіону. Стан задовільний. Покриття щебеневе. Робочим проєктом передбачено облаштування існуючого заїзду з вписуванням радіусів на закругленні по 3,0м. Ширина проїзної частини на заїзді 3,0м; земляного полотна 5,0м.

Конструкція дорожнього одягу прийнята:

- підсилення основи щебенево-піщаною сумішшю товщиною 0,21м;

- покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші типу Б марки ІІ товщиною 0,05м.

Торець з’їзду укріплюється щебенево-піщаною сумішшю С-5.

Автобусні зупинки. На ділянці дороги ПК151+98 (праворуч) розміщений існуючий металевий каркасний автопавільйон. Автопавільйон був встановлений силами Великобобрицької сільської ради і розміщений з порушенням вимог діючих будівельних норм. Робочим проєктом передбачено демонтаж існуючого автопавільйону з поверненням його балансоутримувачу. Враховуючи розміщення автопавільйону в межах населеного пункту с.Великий Бобрик та проходження по даній ділянці дороги автобусного маршруту в напрямку с.Малий Бобрик у відповідності до “Акту обстеження дороги” робочим проєктом передбачено улаштування зупинок громадського транспорту з заїзними карманами, посадковими майданчиками та встановленням автопавільйону на ПК152+22 (праворуч). Заїзні кармани запроєктовані довжиною 20м та відгонами на в’їзді, виїзді довжиною по 10м враховуючи щільну забудову та розміщення існуючих примикань та в’їздів у двори приватного сектору. Заїзні кармани запроєктовані у відповідності до вимог діючих будівельних норм і розміщені: ПК150+98÷ПК151+38 (ліворуч) та ПК152+02÷ПК152+42 (праворуч).

Конструкція дорожнього одягу на заїзних карманах прийнята:

- основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,34м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 1,33л/м2;

- нижній шар покриття – гарячий крупнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Кр.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,10м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- верхній шар покриття – гарячий дрібнозернистий щільний асфальтобетон АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІ.БНД 60/90 типу Б марки ІІ згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,05м.

Заїзні кармани автобусних зупинок обладнані посадковими майданчиками шириною 2,0м. Поперечний похил посадкового майданчику прийнято 20‰ в сторону проїзної частини.

Конструкція дорожнього одягу на посадкових майданчиках прийнята:

- основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,10м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- покриття із гарячої піщаної асфальтобетонної суміші типу Г марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,03м.

Тротуари. На ділянці дороги, що підлягає ремонту, в межах с.Великий Бобрик розміщені існуючи тротуари шириною 1,0÷1,5м. У відповідності до “Акту обстеження дороги” робочим проєктом передбачається улаштування тротуарів лише в місцях улаштування автобусних зупинок та облаштування пішохідних переходів. Існуючи тротуари знаходяться за межами смуги відводу автомобільної дороги, що знаходиться на балансі ДП “Дороги Сумщини”, а тротуари належать комунальній власності Великобобрицької сільської ради. Відповідно додаткових робіт по облаштуванню існуючих тротуарів робочим проєктом не передбачається.

Конструкція дорожнього одягу на тротуарах прийнята:

- основа із щебенево-піщаної суміші С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 товщиною 0,10м;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ-60 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 в кількості 0,5л/м2;

- покриття із гарячої піщаної асфальтобетонної суміші типу Г марки І згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 0,03м.

Дорожні знаки, огородження та розмітка. Робочим проєктом передбачена установка світлоповертаючих дорожніх знаків в кількості 57шт., із них: 47шт. – І типорозміру, 6шт. – ІІ типорозміру, 4шт. – знаки індивідуального проєктування. Дорожні знаки установлюються на присипних бермах земляного полотна. Стояки дорожніх знаків прийняті по ДСТУ Б В.2.6-133:2010. Дорожня розмітка виконується – фарбою із застосуванням склокульок. Загальна площа розмітки складає 890,15м2 (горизонтальна – 877,05м2, вертикальна – 13,1м2).

Робочим проєктом передбачено в місцях розміщення існуючих збірних залізобетонних труб встановлення однобічного металевого бар’єрного оцинкованого огородження загальною протяжністю 264п.м. та сигнальних стовпчиків в кількості 89шт.

Безпека руху. Робочим проєктом передбачені такі заходи по забезпеченню безпеки руху: Застосування радіусів горизонтальних та вертикальних кривих згідно ДБН В.2.3-4:2015; Укріплення крайків проїзної частини; Укріплення узбіч; Улаштування укосів насипу з ухилом відповідно 1:1,5 та 1:3; Встановлення дорожніх знаків та нанесення розмітки проїзної частини; Встановлення металевого бар’єрного оцинкованого огородження та сигнальних стовпчиків.

Доступність маломобільних груп населення. При проєктуванні ділянки дороги робочим проєктом передбачено для інвалідів і громадян інших маломобільних груп населення умови життєдіяльності, однакові з рештою категорій населення. Робочим проєктом передбачено улаштування пандусів в місцях переходу, улаштування тактильних показчиків при наближенні до проїзної частини автомобільної дороги, в місцях суміщення проїзної частини з тротуарами перевищення має нульову висоту. Проєктні рішення по об’єкту, доступних для інвалідів, не обмежують умови життєдіяльності інших груп населення, а також ефективності експлуатації споруди.

Прийняті в робочому проєкті рішення відповідають вимогам щодо забезпечення експлуатаційної безпеки та охорони праці, забезпечення захисту від шуму.

Робочий проєкт «Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/. (Коригування)» не підлягає експертизі в частині забезпечення економії енергії.

В даному робочому проєкті відсутні будь-які опалювані будівлі житлового та громадського призначення, а також будівлі та споруди, які споживають енергію на охолодження, вентиляцію та освітлення. Відповідно, немає необхідності складання розділу «Енергоефективність» та енергетичного паспорту об’єкту. На об’єкти лінійної інфраструктури також не розповсюджуються Мінімальні вимоги з енергоефективності.

Робочий проєкт виконано з дотриманням вимог норм пожежної та техногенної безпеки.

У складі робочого проєкту (Том 3) розроблений розділ “Оцінка впливу на навколишнє середовище”.

Проєктований об’єкт не потребує оцінки впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”

При експлуатації проєктованого об'єкту не буде чинитись негативного впливу на клімат і мікроклімат, водне середовище, рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти, навколишнє соціальне середовище (населення) та навколишнє техногенне середовище. Ультразвук, електромагнітні хвилі, іонізуючі випромінювання й інші фактори не виникають.

Під час проведення капітального ремонту здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від роботи транспортних засобів і механізмів та зварювальних роботах. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря носять тимчасовий характер. Загальний рівень забруднення атмосферного повітря речовинами з урахуванням проєктних викидів збережеться на рівні існуючого фону.

Загальний викид забруднюючих речовин при експлуатації складає 3.054 т/рік., в тому числі: азоту діоксид – 0.479 т/рік, аміак – 0.000044 т/рік, сажа – 0.029 т/рік, ангідрид сірчистий – 0.043 т/рік, вуглецю оксид – 2.493т/рік, метан – 0.01 т/рік, бенз(а)пірен – 0.00021т/рік, неметанових летких органічних сполук – 0.381 т/рік, парникових газів: діоксид вуглецю  59.386 т/рік, оксид діазоту – 0.0015 т/рік.

Розрахунок розсіювання концентрацій забруднюючих речовин в розрахункових точках з  врахуванням  фону проводився по програмі ЕОЛ. Рівень забруднення атмосфери в результаті проведення будівельних робіт не перевищує допустимих норм.

З метою забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища i екологічної безпеки робочим проєктом передбачені такі заходи: знімання рослинного ґрунту під запроєктованим земляним полотном в місцях його розширення, збереження його i використання для укрiплювальних робіт; рух машин i механізмів під час виконання будівельних робіт тільки в межах постійного відводу; укріплення укосів i узбіччя для запобігання розмивів земляного полотна; зменшення пилоутворення за рахунок укріплення узбіч.

Прийнятий комплекс проєктних рішень по зменшенню впливу автомобільної дороги на навколишнє природне середовище до мінімуму знижує його негативний вплив.

Хімічне забруднення повітря i ґрунту від викидів автотранспорту не перевищує нормативних значень, що підтверджено відповідними розрахунками i наведено в томі "Оцінка впливу на навколишнє середовище".

Робочим проєктом передбачені заходи щодо охорони навколишнього середовища під час проведення будівельних робіт. Вплив на навколишнє середовище при виконанні будівельних робіт розцінюється, як допустимий, за умови дотримання запроєктованих природоохоронних заходів щодо поводження з відходами та заходів передбачених робочим проєктом.

Загальний  викид забруднюючих речовин під час проведення капітального ремонту складає 2.629 т/рік., в тому числі: азоту діоксид – 0.672 т/рік, аміак – 0.000022 т/рік, сажа – 0.067 т/рік, ангідрид сірчистий – 0.0796 т/рік, вуглецю оксид – 1.802 т/рік, метан – 0.0077 т/рік, бенз(а)пірен – 0.0006 т/рік, неметанових летких органічних сполук – 0.310 т/рік, парникових газів: діоксид вуглецю 73.332 т/рік, оксид діазоту – 0.0023 т/рік.

В процесі капітального ремонту утворюються тверді побутові, будівельні відходи, які тимчасово утримуються у спеціально відведених місцях, встановлених на спеціально відведеному майданчику та, в подальшому, вивозяться за відповідними угодами зі спеціалізованими організаціями.

Робочим проєктом враховані вимоги діючої нормативної бази охорони навколишнього середовища та санітарно-епідеміологічного благополуччя.

Проєктований об'єкт не обмежує використання рослинних і тваринних ресурсів.

При проведенні робіт джерелами шуму є робота автотранспорту та будівельної техніки. Джерела шуму носять тимчасовий характер.

Для зменшення впливу від шуму запроєктовано ряд заходів необхідних до виконання під час проведення капітального ремонту.

Впливи планованої діяльності на промислові, житлово-цивільні об'єкти, пам'ятники архітектури, історії і культури, , які знаходяться в зоні впливу планованої діяльності, відсутні.

За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.

В процесі розгляду робочого проєкту «Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/. (Коригування)» зроблено ряд зауважень та пропозицій, які були доведені до замовника та авторів робочого проєкту. До проєктної документації внесені відповідні зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в примірники робочого проєкту покладається на генерального проєктувальника та Замовника.

 

Висновок.

Прийняті проєктні рішення розроблені з дотриманням вимог нормативних документів. Робочий проєкт: «Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190603 Хмелівка – Великий Бобрик - /Н-12/. (Коригування)» може бути затверджений в установленому законодавством порядку.

Розділи