Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4841-7253-2233-1448
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№37846 від 09.12.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експертиза МВК" (39292946) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
"Будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул.Олімпійській, в с.Чагор, Чернівецького р., Чернівецької обл." (коригування)
Код проектної документації
PD01:9140-4496-2432-7870 №12/07/2021 від 2021-07-12 (видав Тодор Алергуш) / Наявні експертизи: EX01:4841-7253-2233-1448
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, Архітектурне об'ємне проектування
Головний експерт проекту
Сопіт Володимир Володимирович (АЕ 004778, АЕ 004609, АЕ 005791, АТ 007310, АЕ 004620, АЕ 007268 )

Кошторисна вартість


Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
09.12.2021 142856.531 113055.533 1602.997 28198.001 2522.418 1887.417 0 635.001

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Чернівецька обл., Чернівецький район, Чагорська територіальна громада, с. Чагор (станом на 01.01.2021), вулиця Олімпійська не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ЧАГОРСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (04418498)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
Бугай Олена Миколаївна (АА 003239, АА 002911, АА 000778)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
САВКА Олександра Іванівна (АЕ 005278, АР 001600)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
Грубляк Анатолій Васильович (АЕ 002961, АЕ 005230)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Мартинюк Василь Іванович (АЕ 000113, АЕ 006280)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
Вороненко Марія Михайлівна (АЕ 000402, АЕ 006281)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Паламарюк Віталій Іларійович (СІ- 00104, АЕ 005777, АЕ 004852)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Сопіт Володимир Володимирович (АЕ 004778, АЕ 004609, АЕ 005791, АТ 007310, АЕ 004620, АЕ 007268)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9140-4496-2432-7870
Орган, що видав
Тодор Алергуш
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1263.3 Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
12.07.2021
Номер проектної документації
12/07/2021
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник ЧАГОРСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Генеральний проектувальник-  Фізична особа-підприємець АЛЕРГУШ ТОДОР ГРИГОРОВИЧ

 (ГІП – Бинда В.В.  кваліфікаційний сертифікат АР №005887 від 15.01.2013). 

Адреса об’єкту будівництва: вул.Олімпійській, в с.Чагор, Чернівецького р., Чернівецької обл.

Проектна документацiя виконана на основi:

- завдання на проектування;

- містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва №16 від 01.12.2021р.;

-витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29.11.2017р;

- технічний звіт про виконання  інженерно-геологічних вишукувань від 2021р.;

-технічні умови на електропостачання  №64/701 від 04.04.2005р;

- вихідних документів.

Проектнi рiшення прийнятi вiдповiдно до чинноrо законодавства України в галузi мiстобудування та державних будiвельних норм.

Сама будівля школи складається з чотирьох блоків, які об’єднуються в одне ціле.

Блок 1: трьохповерховий, прямокутної форми в плані. В ньому розміщуються приміщення їдальні на першому поверсі, класні приміщення та навчальні кабінети на другому і третьомуповерхах.

Блок 2: трьохповерховий, прямокутної форми в плані. На першому поверсі запроектовано навчальні майстерні та адміністративні приміщення, на другому - класні приміщення початкової, а на третьому - класні приміщення старшої школи.

Блок 3: складається з двох прямокутних в план об’ємів. Об’єм, який примикає до Блоку 2, трьохповерховий: перший та другий поверх - це класні приміщення старшої школи, медичний кабінет з процедурною, третій поверх –актовий зал. В другому об’ємі запроектовано спортивний зал з відповідним набором обслуговуючих приміщень.

Блок 4: гімнастичний зал зі снарядною, кабінетом учителя фізвиховання, роздягальнями з душовими та санвузлами.

Проектними рішеннями передбачено будівництво двохповерхового дитячого навчального закладу з перехідною галереєю, яка другою стороною примикає до будівлі школи. На першому та другому поверхах розміщується по чотири групи навчального закладу, до складу кожної з яких входять: роздягальня, ігрова, спальня, буфетна і туалетна. Крім групових, перший поверх – це медична кімната з процедурною та ізолятором, пральня з сушильно-прасувальною, приміщення технічного персоналу, універсальний санвузол, щитова. На другому поверсі, крім групових, розміщено кабінети завідуючого, психолога і логопеда, методичний та завгоспа.

Так, як будівля дитячого навчального закладу запроектована в комплексі зі школою, то будуть використовуватися гімнастичний та актовий зали школи. Їжа для вихованців ДНЗ теж буде готуватися на харчоблоці школи.

Земельна ділянка під  будівництво  школи  та  дитячого навчального  закладу  площею 3,512 га знаходиться  по  вул. Олімпійській в  с. Чагор  Чернівецького району.  Вона  межує:  з півночі    з  вул. Олімпійською;  зі  сходу  - землі  сільського  стадіону; з  півдня  - сільська вулиця  та  з заходу    землі  сільської  ради

На  відведеній  території  передбачається  спорудження  будівлі  школи та дитячого навчального  закладу, будівництво  котельні  на  твердому  паливі,  навісу  для

2

зберігання  запасу дров, насосної, локальних  очисних  споруд  типу  «BIOTAL»  з  підземним  резервуаром  для  накопичення  очищених  вод,  пожежних  резервуарів, водонапірної  башти.

Головний в’їзд на ділянку передбачено із вулиці Олімпійської. Функціонально  території  школи  і дитячого закладу  розділені:  мають відокремлені входи.

На території  ДНЗ передбачено  вісім  групових майданчиків з тіньовими навісами для кожної вікової групи, фізкультурний майданчик та майданчик для сушіння білизни та постільних речей. Групові майданчики для дітей ясельного віку мають покриття  із спортгазону, а групові майданчики для дітей дошкільного віку, крім  травяного, ще й зі спецсуміші.  Також покриття  спецсумішшю  передбачено на  фізкультурному майданчику.

Зі сторони вулиці  Олімпійської, перед головним входом в будівлю школи, запроектовано майданчик для урочистих подій, суміщений із майданчиком для рухливих ігор. Також на території школи передбачено майданчик для тихого відпочинку V-ХІІ класів. Спортивна зона включає майданчик для гімнастики та баскетбольний і волейбольний майданчик, які мають резиноасфальтне покриття. Для занять фізкультурою використовується сільський стадіон, який межує з територією школи зі сходу і майданчик зі штучним покриттям, який знаходиться західніше школи.  Навчально-виробнича  зона  знаходиться  на території, яка розташована  західніше будівель   загальноосвітньої  школи та дитячого  навчального  закладу і по кадастру закріплена за школою.

Господарська зона розміщена з південної сторони ділянки школи і не пересікається з потоками школярів. Вона представлена розворотним майданчиком для транспорту, який обслуговує блок їдальні, пожежні резервуари, котельню на твердому паливі і майданчик для збору сміття. Включає: будівлі котельної, насосної, навісу для дров, пожежні резервуари, очисні споруди, резервуар чистої води. В цій же зоні передбачено стоянку для автомобілів працівників, включаючи одне машиномісце для МГН.

В основу рішення вертикального планування закладено максимальне збереження .існуючого рельєфу. Відведення зливових вод з території забудови передбачається відкритою системою водостоку по проїздах та площадках з послідуючим відводом у понижені місця по рельєфу. Організація рельєфу ділянки вирішена методом проектних горизонталей.

Всі автомобільні проїзди і площадки та доріжки, призначені для пішоходів, передбачені з твердим покриттям і з нахилами, які забезпечують нормальний стік атмосферних вод. Також   передбачено  встановлення  покриття  із  тактильної  плитки для мало мобільних груп населення.. 

Територія опоряджується та озеленяється. Площадки проектуються з покриттями, які    відповідають нормам на навчальні та дошкільні  заклади. Територія обладнана малими архітектурними формами, які  встановлюються на майданчиках відповідно до їх призначення. По периметру ділянки передбачено влаштування огорожі із металевих сітчастих панелей по залізобетонних стовпах.

Озеленення ділянки вирішено методом посадки дерев-саджанців листяних порід, посіву газонів із багаторічних трав, посадкою живоплоту та влаштуванням квітників.

Будівля  загальноосвітньої  школи:  складається  з  чотирьох  блоків:

Блок 1: на першому поверсі в ньому розміщуються обідня зала на 150 посадочних місць та кухня з необхідним набором допоміжних приміщень згідно діючих нормативних документів, які забезпечать її функціонування. Завантаження їдальні передбачено із господарської зони. Другий поверх - класні приміщення перших класів зі спальнями-ігровими, кімната психологічного розвантаження та бібліотека; третій - навчальні кабінети з фізики, хімії і біології з лаборантськими, вчительська. Блок 1 має перехід до Блоку 2.

 

3

Блок 2: перший поверх - це вхідна група початкових класів з вестибюлем та гардеробом, приміщенням чергового, ліфтовим холом, в який відкривається вертикальний підйомник, який зробить доступними всі приміщення  школи для мало мобільних груп населення, кабінетами директора школи з приймальнею, завуча по навчальній роботі, завгоспа, щитовою. Тут же передбачено розміщення майстерень: по обробці металу і дерева, а також по обробці тканин. На другому поверсі знаходяться класні приміщення початкової школи, кабінет психолога та архів; третій поверх - класні приміщення старшої школи, комп’ютерний клас. На всіх поверхах передбачено рекреації, приміщення для прибирального інвентаря, санітарні вузли для учнів та вчителів, для МГН. З Блоку 2 є переходи на Блок 1 і Блок 3.

Блок 3: перший поверх - це вхідна група старших класів з вестибюлем та гардеробом, класними приміщеннями старшої школи. Тут же запроектовано спортивну залу - це безпосередньо сама зала розмірами 24,00м х 12,00м, снарядна, кабінет учителя фізкультури, а також роздягальні з душовими та санвузлами для хлопців та дівчат. Із зали передбачено іще один протипожежний вихід. На другому поверсі знаходяться класні приміщення старшої школи, медичний кабінет з процедурною, методичний кабінет та кабінет завуча по виховній роботі; на третьому – актова зала, кабінет захисника Вітчизни, кімната технічного персоналу. На всіх поверхах передбачено рекреації, санітарні вузли для учнів та для МГН. 

Блок 4: включає саму гімнастичну залу розмірами 18,00м х 9,00м, снарядну, кабінет учителя фізкультури, а також роздягальні з душовими та санвузлами для хлопців та дівчат. По першому поверсі цей блок з’єднаний із рекреацією Блоку 2 та із нього передбачено іще один протипожежний вихід безпосередньо на вулицю.

Будівля дитячого навчального закладу (поз.2 по ГП): розрахована на вісім різновікових груп і з’єднана перехідною галереєю з будівлею школи. На першому та другому поверхах розміщується по чотири групи навчального закладу, до складу кожної з яких входять: роздягальня, ігрова, спальня, буфетна і туалетна. Крім групових, перший поверх – це медична кімната з процедурною та ізолятором і приміщенням для зберігання дезрозчинів, пральна з сушильно-прасувальною та приміщенням для здачі брудної білизни, приміщення технічного персоналу, універсальний санвузол, щитова. На другому поверсі, крім групових, розміщено кабінети завідуючого, психолога і логопеда, методичний та завгоспа, комори.

Так, як будівля дитячого  навчального закладу запроектована в комплексі зі школою, то будуть використовуватися гімнастичний та актовий зали школи. Їжа для вихованців ДНЗ теж буде готуватися на харчоблоці школи.

По вертикалі всі поверхи будівель зв’язані сходовими клітками. Передбачено будівництво двох підйомників: в навчальному Блоці 2, який забезпечить доступ до всіх інших блоків школи та в перехідній галереї, який буде обслуговувати будівлю дитячого навчального закладу. По коридорах кожний поверх будівлі навчального закладу має перехід на інші блоки.

До будівлі, крім ганків, запроектовано також пандуси для мало мобільних груп населення.

Будівлі загальноосвітньої  школи та дитячого навчального закладу запроектовані в однакових конструкціях та з жорсткою конструктивною схемою  і зовнішніми та внутрішніми несучими стінами.

Фундаменти – розроблені у відповідності до вимог СНиП 2.02.01-86 ”Основания зданий и сооружений” і на основі звіту про інженерно-геологічні вишукування.

За відмітку 0,000 прийнятий рівень чистої підлоги 1-го поверху будівлі школи, що відповідає відмітці 213,00 по генплану та рівень чистої підлоги 1-го поверху будівлі ДНЗ, що відповідає відмітці 213,90 по генплану. Згідно звіту про інженерно-геологічні вишуку-вання, основою під фундаменти будуть служити грунти шару ”3” - суглинок зеленувато-коричневий, світло-коричневий, напівтвердий, присипки  піску  зі

 

4

слідуючими фізико-механічними характеристиками: YІІ=18,70 кН/м3;   φоІІ = =19о;  C=16КПа;   Еn =9,00МПа..

Фундаменти запроектовані із збірних бетонних блоків по монолітній армованій подушці із бетону кл.В15. Фундаментні блоки монтувати на цементному розчині М50 і обовязковою перев'язкою їх не менш  1/3 висоти блока. Під фундаментну подушку виконати підготовку із бетону кл. В 3,5 товщиною 100 мм. Захисний шар бетону для арматури фундаментів – 35 мм. Горизонтальну гідроізоляцію виконати шляхом укладання шару цементного розчину складу 1:2 товщиною 20 мм.

При зустрічі в процесі будівництва засипаних ям, підвалів та створів шахтних криниць, не виявлених під час вишукувань, їх необхідно пройти і фундаменти закласти на грунти непорушеної структури. Навколо будинку виконати відмостку шириною 1,50 м з нахилом 3 % від споруди. Перед влаштуванням відмостки пазухи котловану повинні бути пошарово ретельно утрамбовані. внутрішні

Стіни - зовнішні стіни виконати з цегли керамічної рядової порожнистої КРПр - 1НФ - М150 – 1480 - F-35 - 1 на розчині М50. Зовнішні стіни запроектовані товщиною 510мм з наступним утепленням жорсткими мінераловатними плитами. Внутрішні стіни виконати з цегли керамічної рядової повнотілої КРПв - 1НФ - М100 – 1650 - F-25 - 1 на  розчині  М50. Товщина  внутрішніх стін – 380мм. Мінімально  допустиме значення опору теплопередачі огороджувальної конструкції громадських будинків: R=2,50м2 х К/Вт. Rпр. > Rg мін.  Приведений опір теплопепредачі непрозорої огороджувальної конструкції згідно розрахунку – 2,55м2 х К/Вт. Кладка стін повинна виконуватися ІІ категорії із застосуванням однорядної «ланцюгової» перев’язки. Не дозволяється  виконання кладки в «пусто шовку», шви повинні заповнюватися розчином цілком. Товщина швів кладки повинна бути: для горизонтальних швів 12мм; для вертикальних  10мм.

Перегородки – перегородки виконати з цегли керамічної рядової  повнотілої  КРПв - 1НФ - М100 – 1650 - F-25 - 1 на розчині М50. Цегляні перегородки по всій довжині армувати 2 Ø4 Вр-1 через 675 мм по висоті, а з поперечними стінами зв’язувати випусками 2 Ø8 А-1 через 1,00 м по висоті, а при довжині більше 3-х метрів – з перекриттям із кроком 1,5 м . Цегляні перегородки не доводити на 30 мм до несучих конструкцій перекриття, щоб уникнути передачі на них навантаження.  Зазори в 3 см ущільнити вапняним розчином.

Перекриття – збірні залізобетонні панелі заводського виготовлення.

Перемички – збірні залізобетонні та з монолітного з/б.

Покрівля – шатрова з дерев’яною кров’яною системою, матеріал покрівлі – метало черепиця.

Віконні та зовнішні дверні блоки, вітражі – металопластикові.

Підлоги –із керамічної плитки та керамічної плитки для мозаїчних підлог, із ламінату - в залежності від призначення приміщень.

Внутрішнє оздоблення – водоемульсійне пофарбування, облицювання глазурова- ною плиткою.

Зовнішнє оздоблення – Стіни: опорядження декоративною штукатуркою з пофарбуванням водоемульсійними  фарбами. Цоколь: облицювання  плиткою.

Зварювальні шви, пошкоджені при зварюванні, не пізніше ніж через 3 доби після виконання зварювальних  робіт повинні бути в умовах будівельного майданчика зачищені від шлакових утворень та додатково захищені цементною обмазкою. Металеві конструкції повинні бути покриті олійною фарбою за два рази.

Проектом передбачено комплекс заходів з енергозбереження та енерго ефективності, а саме:

- передбачено утеплення стін та перекриття;

- влаштування опалювальних приладів під віконними прорізами з установкою тепловідбивної теплоізоляції між приладами та зовнішніми стінами;

 

5

- влаштування вхідних тамбурів та облаштування вхідних дверей пристроями для само зачинення;

- використання вікон та дверей з потрійним заскленням;

- утеплювач жорсткі мінераловатні плити -120 мм;

- встановлення економних сучасних освітлювальних приладів (світлодіодних).

Пожежна безпека будівлі забезпечується комплексом проектних рішень, направлених на попередження пожежі і вибуху, а також створення умов, які забезпечують успішне гасіння пожежі і евакуації людей.

По генплану протипожежні заходи забезпечуються розміщенням будівель з дотриманням відстаней між ними. При проектуванні проїздів і пішохідних шляхів врахована можливість вільної евакуації людей, а також забезпечена можливість проїзду пожежних машин до будівель і доступ пожежників з автодрабин або автопідйомників у будь-яке приміщення.

Протипожежна стійкість досягається впровадженням конструкцій і матеріалів, що мають необхідну межу вогнетривкості (монолітні балки, перемички), яка забезпечує потрібну міру вогнетривкості.

Дерев’яні елементи покрівлі для підвищення межі вогнестійкості піддати вогнезахисній обробці засобом ДСО-1. Вогнезахисне оброблення виконується на підставі проекту проведення робіт відповідно до Регламенту і замовляється в організації, яка має відповідну ліцензію.

В пожежонебезпечних приміщеннях та виходах на горище передбачені протипожежні двері та люки.

Проектом передбачається ряд заходів згідно вимог ДБН В.2.2.-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд».

Пішохідна зона, що передбачаються на території мікрорайону, має ширину від 2.0 метрів та більше. Покриття пішохідної зони – тротуарна плитка. Передбачено укладання тактильної смуги типу ТЗ (1) – «попереджувальне» та ТЗ (2) – «напрямне». Попереджувальна смуга викладається перед зміною напрямку руху, перед входом до будівлі та перед перетином дороги для проїзду автомобілів.

При перепадах висот, у даному проекті – це перетин дороги для руху автомобілів, передбачено влаштування пандусів шириною 1.20 метра та з ухилом 8% (1:12). Влаштування попереджувальної смуги перед дорогою для проїзду автомобілів передбачено перед пандусом автомобілів.

На прилеглій території будівлі для тимчасового зберігання машин передбачається – 10 м/м. 1 машиномісце для тимчасового зберігання машин передбачається для транспорту осіб з інвалідністю.

Для доступу людей з вадами зору до об’єкту, проектом передбачається облаштування вказівника напрямку руху тактильною плиткою.

Для доступу ММГН до об’єкту проектом передбачається облаштування парко місць для ММГН, упорядкування пішохідних зон з перепадами на більше 20 мм та влаштування пандусів для зручності доступу в середину об’єкту.

Доступність та комфортне перебування в середині будівлі забезпечується наступними заходами:

- влаштування дверей без порогів з шириною дверних просвітів не менше 0,9 м

- встановленням підйомників для ММГН.

- облаштування санвузлів для ММГН.

Під час будівельно-монтажних робіт негативного впливу на водне середовище не буде.

Робітники забезпечуються бутильованою водою.

Для технічних потреб використовуються існуючі мережі водопроводу.

Для будівельників передбачений біотуалет.

Стоки виробничі та побутові будуть відсутні.

 

6

Негативного впливу на стан ґрунтів під час виконання будівельно-монтажних робіт не передбачається.

Негативний вплив на флору та фауну і заповідні об'єкти відсутній.

Проектом вибрані оптимальні технологічні рішення, що знижують негативний вплив встановлення об'єкту на навколишнє середовище до нормативного рівня.

Будівельний майданчик слід підтримувати в чистоті. Будівельні відходи, сміття щоденно прибирати з місць виконання робіт і з території будівництва на звалище. Колеса машин, що виїжджають з території будівельного майданчика, повинні очищатися і обмиватися від бруду.

Для зменшення впливу на навколишнє середовище в період будівництва, в проекті передбачені заходи:

1.Будівельні матеріали та вироби складувати на спеціально відведених майданчиках. Не допускати «поховань» бракованих збірних елементів на будівельному майданчику.

2.При будівництві на ділянці потрібно залишити і зберегти дерева та чагарники, що не заважають виконанню робіт. Кореневі шийки та стовбури дерев і чагарників засипати ґрунтом не допускається.

3.Щоденно, в період згортання будівельних робіт, всі будівельні відходи потрібно вивозити з території на звалище.

4.Проектом впорядкування передбачене повне відновлення порушених під час будівництва ділянок і дорожнього покриття.

Будівництво об'єкту впливатиме на навколишнє середовище в межах нормативних вимог.

Зовнішні мережі

Школа обладнується системами водопроводу і каналізації

Джерелом водопостачання є свердловина, вода з якої поступає в водонапірну башту, далі споживачам.

Зовнішнє пожежогасіння передбачено від запроектованих пожрезервуарів, та пожгідрантів. Передбачено влаштування пожнасосної. Розхід води становить 25,0 л/с,передбачено облаштування трьох пожежних резервуарів по150м3 кожний.

Для очистки побутових стоків від школи проектом передбачені локальні очисні споруди. Установка біологічної очистки ВЮТАІ--30 працює а автоматичному режимі, вода після очистки є придатною для подальшого використання в якості технічної води (згідно паспортних даних). Передбачено влаштування резервуару очищенної води, У= 100м3

Для монтажу водопроводу В1 та каналізації прийняті труби з полімерних матеріалів. Для протипожежного водопроводу-металеві труби.

Джерелом теплопостачання є котельня, обладнана котлами на твердому паливі, встановлена поза приміщень школи. Теплопроводи до школи запроектовано підземно, засобом безканальної прокладки. Всі теплопроводи монтуються із попередньо теплоізольованих металевих труб. Всі монтажні роботи необхідно проводити у відповідності із діючими нормами.

Джерелом водопостачання школи є водозабірна свердловина.

Будівля навчального закладу обладнується госп.-побутовим водопроводом, також системою побутової

каналізації.

Гаряче водопостачання блоку 1 передбачено від ел.водонагрівачів, приміщень кухні від котельні з встановленням резервних водонагрівачів.

Гаряче водопостачання блоку 2 передбачено від ел.водонагрівачів.

Гаряче водопостачання блоку 3 від котельні з встановленням резервних водонагрівачів.

Гаряче водопостачання блоку 4     для   змішувачів в душових та умивальників у санвузлах - від

 

7

електронагрівачів, встановлених у роздягальнях.

Гаряче водопостачання ДНЗ від котельні з встановленням резервних водонагрівачів.

Водопровідна система виконується із поліпропіленових труб ,що прокладаються в конструкціях підлоги та штрабах, частково відкрито із кріпленням до будівельних конструкцій

Перехід трубопроводів через будівельні конструкції здійснити в захисній трубі з поліетилену або подібного за твердістю матеріалу, отвори ущільнити еластичним матеріалом. Трубопроводи теплоізолювати.

Даний розділ розроблений згідно завдання на проектування,діючих норм і правил. Температура зовнішнього повітря прийнята і=-20 С; внутрішнього згідно санітарних норм.

Опалення приміщень школи-від власної котельні. Джерело теплопостачання - котли на твердому паливі ( на деревині), розташовані в окремому приміщенні.

Передбачено влаштування двухтрубної системи опалення з нижньою розводкою та насосною циркуляцією, з використанням полімерних труб типу. Подаючі трубопроводи прокладаються в конструкції підлоги . Трубопроводи теплоізолюються. На стояках передбачено встановлення балансувальних клапанів. В якості опалювальних приладів прийняті сталеві радіатори кАйІК КОкАГЮ тип11,тип22. Радіатори в спортзалі, бібліотеці, архіві, приміщеннях ДНЗ закрити захисними декоративними решітками. Між стіною та радіаторами встановлюється термовідбивне покриття.

Регулювання тепловіддачі здійснюється за допомогою автоматичних терморегуляторів. На першому поверсі в ДНЗ в спальнях, ігрових та роздягальнях влаштовано теплу підлогу.

Вентиляція приміщень витяжна-природня та механічна. Видалення повітря з приміщень кухні, обіднього залу, санітарних вузлів та витяжних шаф при механічному спонуканні. Приплив свіжого повітря в приміщення кухні, обіднього залу за допомогою припливних установок. Витяг із санвузлів, душових -організований, механічний. Повітрообмін в навчальних приміщеннях природній та за допомогою припливно-витяжних рекуператорних установок.

З метою енергозбереження: для систем опалення прийнято полімерні труби в теплоізоляції; на підводках до радіаторів передбачено встановлення терморегуляторів; передбачено встановлення обладанння з низьким споживанням ел. енергії.

При наявності якісного монтажу та експлуатації підземних споруд, трубопроводів, забруднення грунтів та ґрунтових вод неможливе.

Забороняється ведення робіт в нічний час, робота механізованої техніки вхолосту. Відходи матеріалів повинні вивозитись на місця утилізації.

Для зниження витрат електроенергії в будівлі проектом передбачено застосування світлодіодного освітлення.

Ефективною вважається така освітлювальна установка, що складає високоякісне освітлення і  зберігає свої характеристики на протязі довгого часу при мінімальних капітальних та експлуатаційних затратах у тому числі при мінімальному електроспоживанні.

Основними параметрами, що характеризують енергоефективність є питома потужність і світлова віддача використаних джерел світла і світлових приладів.

Світлова віддача  джерел світла та світлодіодних світильників, що були прийняті для внутрішнього освітлення становить не менше ніж 70-90лм/Вт. Значення питомої потужності для основних приміщень виховного закладу не перевищує 25 Вт/м.

Для забезпечення охорони праці проектом передбачено:

-використання технічно-досконалого обладнання;

-розміщення обладнання, забезпечуючого вільне обслуговування;

 

8

-виконання заземлюючих пристроїв ,блискавкозахист, захист від статичної електрики і потенціалів в тих приміщеннях і зовнішніх установках, в яких використовуються заземлення , будівельні конструкції, стаціонарно прокладені трубопроводи всіх призначень, металеві корпуса технологічного обладнання і т.п. повинні бути приєднані до мережі заземлення, при цьому природні контакти в з’єднаннях є достатніми.

Для зрівнювання потенціалів у тих приміщеннях та зовнішніх установках, в яких застосовується заземлення , будівельні і виробничі металеві конструкції, стаціонарно прокладені трубопроводи всіх призначень, металеві корпуси технологічного обладнання повинні бути приєднані до мережі заземлення.

За результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що проект  "Будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул.Олімпійській, в с.Чагор, Чернівецького р., Чернівецької обл." (коригування) розроблений  відповідно до завдання на проектування та  вихідних даних  відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, кошторисної частини;  вимогам  санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження відповідає вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

 

 

Головний  експерт проекту                                                                  

Володимир Сопіт                  

(сертифікат АЕ № 005791)
                                

Відповідальні експерти:         

Віталій Паламарюк

(сертифікат АЕ № 005777)

Марія Вороненко

(сертифікат АЕ 006281)

Володимир Сопіт                  

 (сертифікат АЕ № 005791)

Василь Мартинюк

(сертифікат АЕ № 006280)

Анатолій Грубляк

(сертифікат АЕ 005230)

Олександра Савка                   

(сертифікат АЕ № 005278)

Олена Бугай

(сертифікат АА № 002911)

 

 

 


Розділи