Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3347-1021-2080-6325
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№00-0905-20/ПБ від 31.03.2021
Орган, що видав
ДП "Укрдержбудекспертиза" (35691621) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Реконструкція вул. Стеценка від проспекту Палладіна до Інтернаціональної площі включно з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вул. Стеценка з вул. Туполєва та вул. Стеценка з вул. Щербакова у м. Києві
Код проектної документації
PD01:9558-9224-7311-2726 Зміни №2 №04/09-18 від 2018-09-04 (видав ТОВ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ") / Наявні експертизи: EX01:3347-1021-2080-6325
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань інженерного забезпечення, З питань кошторисної частини проектної документації
Головний експерт проекту
Коробчук Світлана Миколаївна (АЕ 006395, АЕ 001451 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
05.01.2021 3396686.267 2697185.424 9428.611 690072.232

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
30.03.2021 2944735.131 2327353.453 8200.28 609181.398

Кошторисна вартість за чергами

Заявлена кошторисна вартість будівництва для черги № 4

Номер пускового комплексу Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати

Кошторисна вартість будівництва для черги № 4 за результатами експертизи

Номер пускового комплексу Дата кошторису Кошторисна вартість Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість будівельні роботи устаткування, меблі, інвентар інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
30.03.2021 816387.052 654146.026 1647.316 160593.71

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
м. Київ , вул. Стеценка не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДИРЕКЦІЯ БУДІВНИЦТВА ШЛЯХОВО-ТРАНСПОРТНИХ СПОРУД М.КИЄВА" (05445267)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
КОВАЛЬОВ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 002279, АЕ 006575)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
ПЕЛЕХ РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 013251, АЕ 005957, АЕ 005228)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
СКОЧКО ВІТАЛІЙ ПЕТРОВИЧ (АЕ 001599, АЕ 006553)
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
Шепеленко Лариса Тимофіївна (АЕ 000196, АЕ 006427, АА 000209)
Експерт (фахівець) Розділ організація будівництва
Рощенко Наталія Юріївна
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Савенко Ігор Володимирович (АЕ 006420, АЕ 000152)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ГРИБОК СВІТЛАНА МИХАЙЛІВНА (АР 016487, АЕ 004512)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
РЕЗНІЧЕНКО ТЕТЯНА ІГОРІВНА (АЕ 001481)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ІЛЛАРІОНОВА НАТАЛІЯ ЄВГЕНІВНА (АЕ 006437, АЕ 003123)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
ДОВГОДЬКО ІРИНА ВАСИЛІВНА (АЕ 006432, АЕ 001446)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
З питань інженерного забезпечення
Боєва Людмила Іванівна (АЕ 006519, АЕ 001443)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
Опанасюк Сергій Олександрович (АР 016178, АЕ 006392, АЕ 001439, АЕ 007216)
Відповідальний експерт З питань екології
Рудько Сергій Костянтинович (АЕ 006428, АЕ 000648, АЕ 007224)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Рубльова Ольга Євтихіївна (АЕ 004515, АЕ 000150)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Коробчук Світлана Миколаївна (АЕ 006395, АЕ 001451)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9558-9224-7311-2726
Орган, що видав
ТОВ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ" (41194275)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Три стадії
Поточна стадія проектування
робоча документація (Р)
Код ДКБС
2112.1 Вулиці та дороги міст і населених пунктів
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
04.09.2018
Номер проектної документації
04/09-18
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект "Реконструкція вул. Стеценка від проспекту Палладіна до Інтернаціональної площі включно з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вул. Стеценка з вул. Туполєва та вул. Стеценка з вул. Щербакова у м. Києві" розроблено товариством з обмеженою відповідальністю (далі ‒ ТОВ) "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ" (адреса: 04071, місто Київ, вулиця Почайнинська, будинок 25/49, кімната 31; головний інженер проекту – Пурік М. В., кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника – АР № 013712, виданий 07.12.2017) на замовлення Комунального підприємства (далі – КП) "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" на підставі:

- містобудівних умов та обмежень, затверджених наказом департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.10.2020 № 1167;

- завдання на проектування та доповнень № 1, № 2 і № 3 до нього, затверджених замовником ‒ виконувачем обов'язків директора КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" 19 вересня 2019 року, 2020 і 2021 років відповідно та погоджених з генеральним проектувальником;

- технічних умов (далі ‒ ТУ), наданих відповідними службами.

 Проектна документація за техніко-економічним обґрунтуванням (далі – ТЕО "Реконструкція вул. Стеценка від проспекту Палладіна до Інтернаціональної площі включно з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вул. Стеценка з вул. Туполєва та вул. Стеценка з вул. Щербакова у м. Києві" було розроблено ТОВ "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА  І  КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ" у 2020 році, розглянуто ДП "Укрдержбудекспертиза" (експертний звіт (позитивний) № 00-0624-20/ПБ від 30.11.2020) та рекомендовано до схвалення.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05.03.2021 № 471 ТЕО схвалено.

 У проектній документації ТЕО було розроблено два варіанти реконструкції вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до Інтернаціональної площі (площа Валерія Марченка) з різними схемами транспортних розв’язок на перетині з існуючими вулицями.

Замовником погоджено варіант реконструкції № 2 у якому була передбачена реконструкція вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до Інтернаціональної площі (площа Валерія Марченка) з влаштуванням чотирьох транспортних розв’язок, дві з яких в різних рівнях: на перетині вулиці Стеценка з проспектом Академіка Палладіна ‒ транспортна розв’язка у двох рівнях із шляхопроводом прямого ходу по проспекту Академіка Палладіна; на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила ‒ транспортна розв’язка у двох рівнях з двома шляхопроводами  прямого ходу по вулиці Стеценка; та дві з яких в одному рівні: на перетині вулиці Стеценка з вулицею Газопровідною та на перетині вулиці Стеценка з вулицею Академіка Туполєва (з урахуванням руху тролейбусів).

Ділянка реконструкції вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до Інтернаціональної площі (площа Валерія Марченка) знаходиться на перетині меж Святошинського, Подільського та Шевченківського районів міста Києва.

 Розпорядженням Київського міського голови "Про перейменування бульвару, вулиць, площі та провулків у місті Києві" від 19.02.2016 № 125/1 вулиця Щербакова перейменована на вулицю Щербаківського Данила та Рішеннями Київської міської ради ‒ від 12.10.2017 № 187/3194 Інтернаціональна площа перейменована на площу Валерія Марченка; від 19.12.2019 № 515/8088 ‒ вулицю Маршала Гречка перейменовано на вулицю Івана Виговського.

 Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ "Інститут комплексного проектування об'єктів будівництва" у 2018 році. Категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки будівництва – ІІІ (складна). Нормативна сейсмічність ділянки будівництва 7 балів.

Проектом передбачена реконструкція вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до площі Валерія Марченка включно з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вулиці Стеценка з вулицею Туполєва та вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила у місті Києві. Реконструкція передбачена в межах існуючого відводу земель і додаткового відводу не потребує. 

Вулиця Стеценка – магістральна загальноміського значення регульованого руху з розрахунковою швидкістю 60 км/год.

Інтенсивність руху на двадцятирічну перспективу по вулиці Стеценка складатиме 51100 авт./добу.

Початок ділянки реконструкції вулиці  Стеценка ПК 0+00 прийнято від проспекту Академіка Палладіна, кінець – ПК 39+13,11.

Загальна довжина реконструкції ділянки складає 3913,11 м.

У плані ділянка дороги матиме вісім кутів повороту.

Мінімальний радіус кривої в плані становить 300 м.

Поздовжній профіль запроектовано для розрахункової швидкості 60 км/год.

Основні параметри поздовжнього профілю:

  ‒ максимальний поздовжній похил   20,06 ‰;       

  ‒ мінімальні радіуси вертикальних кривих:

       ‒ опуклих 2500 м;

       ‒ увігнутих 600 м.

Проектними рішеннями передбачено розширення існуючої проїзної частини до 18,50 м (чотири смуги по 3,0 м та дві крайні смуги по 3,25 м) по три смуги в обох напрямках (2×3,00+3,25 м) з розділювальною смугою 2,0 м, яка виділена суцільною лінією розмітки та смугами безпеки шириною по 0,50 м.

Поперечний похил проїзної частини прийнятий 25 ‰.

Проектними рішеннями передбачено влаштування двадцяти зупинок маршрутного транспорту.

Реконструкцію вулиці Стеценка передбачено здійснити у чотири черги.

Перша черга – реконструкція вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до ПК 22+25 з влаштуванням транспортної розв’язки на примиканні вулиці Газопровідної в одному рівні.

Початок проектування вулиці Стеценка в першій черзі прийнято на ПК 03+06 (межа зони транспортної розв’язки на перетині вулиці Стеценка з проспектом Академіка Палладіна). Кінець проектування ПК 22+25. Довжина ділянки складатиме 1919,0 м.

Мінімальний радіус горизонтальної кривої на даній ділянці вулиці передбачається 3000 м.

Поздовжній профіль запроектовано з максимально можливим наближенням до існуючих відміток проїзної частини вулиці Стеценка, в ув’язці з вертикальним плануванням прилеглої території.

Основні параметри поздовжнього профілю:

‒ максимальний поздовжній похил     16,54 ‰;        

‒ мінімальний радіус опуклої вертикальної кривої    2500 м.

На ПК 10+90 до вулиці Стеценка ліворуч примикає вулиця Газопровідна, а праворуч ‒ вулиця 22-а Садова, де передбачена регульована транспортна розв’язка в одному рівні.

Вулиця Газопровідна – магістральна вулиця районного значення з розрахунковою швидкістю 60 км/год.

Довжина вулиці Газопровідної від вулиці Стеценка в межах транспортної розв’язки складатиме 95,12 м, а вулиця 22-а Садова буде облаштована в межах існуючого бортового каменю, довжиною 53,0 м та шириною проїзної частини 6,0 м.

При реконструкції розв’язки в одному рівні для збільшення пропускної здатності примикання передбачено улаштування додаткової смуги по вулиці Газопровідній для здійснення правого повороту на вулицю Стеценка довжиною 66,0 м шириною 3,25 м.

Ширина проїзної частини по вулиці Газопровідній складатиме 16,25 м (три смуги шириною 3,25 м у тому числі додаткова смуга в напрямку вулиця Газопровідна ‒ вулиця Стеценка та дві смуги шириною 3,25 м в напрямку вулиця Стеценка – вулиця Газопровідна та запобіжними смугами шириною 0,50 м. При виході на існуючі параметри в плані на довжині 20,0 м, ширина проїзної частини по вулиці Газопровідній складатиме 13,0 м (чотири смуги шириною 3,25 м) та запобіжними смугами шириною 0,50 м.

З  обох  сторін  вулиці  Газопровідної передбачено тротуар шириною 2,25 м та велосипедна доріжка шириною 2,50 (праворуч).                                                                                                                                                           

Праворуч вулиці Стеценка від ПК 15+40 до ПК 20+00 є існуючий місцевий проїзд на якому передбачена реконструкція з влаштуванням стоянок для тимчасового зберігання легкових автомобілів. Ширина проїзної частини місцевого проїзду складатиме 6,0 м (ПК 15+40 – ПК 16+80) та 9,0 м
(ПК 16+80 – ПК 20+00).

Праворуч та ліворуч вулиці Стеценка проектними рішеннями передбачені тротуари шириною 3,0 м та велосипедні доріжки до примикання вулиці Газопровідної (ПК 10+90) з двостороннім рухом шириною 2,50 м, які розділені зеленою зоною шириною 1,0 м або розділювальною смугою 0,30 м. Від вулиці Газопровідної до ПК 22+25 велосипедна доріжка влаштовується лише праворуч.

На даній ділянці вулиці облаштовуються з’їзди у другорядні вулиці та провулки в межах радіусів заокруглення.

Проектними рішеннями у першій черзі передбачено: влаштування восьми зупинок маршрутного транспорту, двох світлофорних об’єктів (№ 2 і  № 3) та реконструкцію існуючого світлофорного об’єкта (№ 1).

Друга черга – реконструкція вулиці Стеценка від вулиці Академіка Туполєва до площі Валерія Марченка з влаштуванням регульованої транспортної розв’язки на перетині з вулицею Академіка Туполєва в одному рівні.

Початок проектування вулиці Стеценка в другій черзі на ПК 22+25. Кінець проектування прийнято на ПК 30+90 (межа зони транспортної розв’язки на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила).

Довжина ділянки при реконструкції складатиме 865,0 м.

Мінімальний радіус горизонтальної кривої на даній ділянці вулиці передбачений 800 м.

Поздовжній профіль запроектовано з максимально можливим наближенням до існуючих відміток проїзної частини вулиці Стеценка, в ув’язці з вертикальним плануванням прилеглої території.

Основні параметри поздовжнього профілю:

‒ максимальний поздовжній похил   20,06 ‰; 

‒ мінімальний радіус опуклої вертикальної кривої    3000 м.

На ПК 25+00 до вулиці Стеценка праворуч примикає вулиця Академіка Туполєва, де передбачена транспортна розв’язка в одному рівні з ліквідацією існуючого кільцевого руху транспорту та влаштуванням світлофорного регулювання (світлофорний об'єкт № 4).

Вулиця Академіка Туполєва – магістральна вулиця районного значення з розрахунковою швидкістю 60 км/год.

Довжина вулиці Академіка Туполєва в межах транспортної розв’язки складатиме 146,23 м.

На примиканні запроектовані три напрямні острівці (два трикутної та один каплеподібної форми) для розділення лівоповоротних та правоповоротних напрямків при виїзді на вулицю Стеценка, а також для руху тролейбусів з мінімальним значенням поворотної кривої для монтажу контактної мережі. По вулиці Стеценка на підході до розв’язки передбачено напрямний острівець видовженої форми.

По вулиці Академіка Туполєва на ділянці від ПК 0+00 до ПК 0+72,78 в межах влаштування напрямних острівців транспортної розв’язки запроектовано два правоповоротні та два лівоповоротні з’їзди.

Для лівоповоротних напрямків з вулиці Стеценка на вулицю Академіка Туполєва та з вулиці Академіка Туполєва на вулицю Стеценка запроектовано два лівоповоротні   з’їзди   з   шириною   проїзної   частини  9,0 м (дві смуги по 4,50 м) та 7,0 м (дві смуги по 3,50 м) відповідно.

Для правоповоротних напрямків з вулиці Стеценка на вулицю Академіка Туполєва та з вулиці Академіка Туполєва на вулиці Стеценка запроектовані два правоповоротні з’їзди з шириною проїзної частини 6,0 м (дві смуги по 3,0 м) та 6,0 м (одна смуга) відповідно.

Ширина проїзної частини по вулиці Академіка Туполєва на ділянці від ПК 0+72,78 до ПК 1+46,23 передбачена 16,50 м (складається з  п’яти смуг руху:  одна смуга шириною 3,0 м, дві смуги шириною 3,25 м в напрямку з вулиці Стеценка на вулицю Академіка Туполєва та в напрямку з вулиці Академіка Туполєва на вулицю Стеценка  дві смуги шириною 3,50 м) із смугами безпеки з обох сторін проїзної частини шириною 0,50 м.

З обох сторін вулиці Академіка Туполєва передбачені ‒ тротуар шириною 2,25 м та велосипедна доріжка шириною 2,50 (праворуч).

Праворуч та ліворуч вулиці Стеценка передбачено влаштування тротуарів шириною 3,0 м та велосипедних доріжок з двостороннім рухом шириною 2,50 м, які розділені зеленою зоною шириною 1,0 м, або розділювальною смугою шириною 0,30 м.

На даній ділянці вулиці Стеценка облаштовуються з’їзди у другорядні вулиці та провулки в межах радіусів заокруглення.

Проектними рішеннями у другій черзі передбачено влаштування чотирьох зупинок маршрутного транспорту.

Третя черга – спорудження транспортної розв’язки (ПК 34+31) V класу у двох рівнях на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка) з двома шляхопроводами прямого ходу по вулиці Стеценка для безперервного пропуску транспорту при русі прямо з огляду на проходження по центру площі каналізаційного колектору.

Ділянка реконструкції вулиці Стеценка в межах третьої черги буде складати 823,11 м (ПК 30+90 – ПК 39+13,11).

Мінімальний   радіус   горизонтальної   кривої по вулиці Стеценка ‒ 1500 м.

Поздовжній профіль запроектовано з максимально можливим наближенням до існуючих відміток проїзної частини  вулиці Стеценка, в ув’язці з вертикальним плануванням прилеглої території.

Основні параметри поздовжнього профілю:

‒ максимальний поздовжній похил   11,79 ‰;    

‒ мінімальні радіуси опуклої вертикальної кривої     3000 м.

Від ПК 30+90 до початку з’їздів транспортної розв’язки (ПК 31+79,91) вулиця Стеценка матиме ширину проїзної частини 18,50 м (чотири смуги по 3,0 м та дві крайні смуги по 3,25 м) по три смуги в обох напрямках (2×3,0 + 3,25 м) з розділювальною смугою 2,0 м, яка виділена суцільною розміткою та  смугами безпеки шириною по 0,50 м.

Від ПК 32+38,34 до ПК 33+18,96 та від ПК 35+68,97 до ПК 36+38,82 лівий і правий проїзди вулиці Стеценка влаштовуються роздільно з виходом на шляхопроводи у другому рівні над площею Валерія Марченка та вулиці Щербаківського Данила. Ширина проїзної частини проїздів складає 6,50 м (дві смуги руху шириною 3,25 м) із запобіжними смугами з обох сторін проїзної частини шириною 0,50 м.

Від ПК 36+90,57 до ПК 39+13,11 вулиця Стеценка матиме ширину проїзної частини 20,50 м (2×3,75 м + 2×3,50 м + 2×3,0 м) по три смуги в обох напрямках (3,75 м + 3,50 м + 3,0 м) з розділювальною смугою 2,0 м, яка виділена суцільною розміткою та смугами безпеки шириною по 0,50 м.

На перехідних ділянках від ПК 31+79,91 до ПК 32+38,34 та від ПК 36+38,82 до ПК 36+90,57 змінюються параметри елементів проїзних частин.

На транспортній розв’язці запроектовано чотири правоповоротні   з’їзди, які проходять із зовнішнього боку шляхопроводів і мають лівоповоротні та правоповоротні напрямки на вулиці Щербаківського Данила та Івана Виговського, а також прямий проїзд по вулиці Стеценка.

Загальна довжина правоповоротних з’їздів складає 922,0 м. Ширина проїзної частини прийнята 7,0 м, враховуючи пасажирський транспорт (тролейбуси, автобуси).

Для лівоповоротних напрямків на площі Валерія Марченка під шляхопроводами запроектовано два лівоповоротні з’їзди загальною довжиною 178,0 м та шириною проїзної частини 7,0 м.

До площі Валерія Марченка праворуч примикає вулиця Щербаківського Данила, яка є магістральною вулицею загальноміського значення регульованого руху з розрахунковою швидкістю 60 км/год. Ліворуч примикає вулиця Івана Виговського, яка є магістральною вулицею загальноміського значення регульованого руху з розрахунковою швидкістю 60 км/год.

Довжина вулиці Щербаківського Данила та вулиці Івана Виговського в межах транспортної розв’язки складатиме 163,0 м та 180,38 м відповідно.

Ширина проїзної частини даних вулиць буде складати 13,0 м (чотири смуги по 3,25 м) по дві смуги в обох напрямках та смугами безпеки шириною по 0,50 м.

З обох сторін вулиць Щербаківського Данила та Івана Виговського передбачені тротуари шириною 3,0 м. Велосипедна доріжка з двостороннім рухом шириною 2,50 м запроектована з обох сторін вулиці Щербаківського Данила та з однієї сторони вулиці Івана Виговського.

Праворуч та ліворуч вулиці Стеценка передбачено влаштування тротуарів шириною 3,0 м, праворуч передбачена велосипедна доріжка з двостороннім рухом шириною 2,50 м, що відділена від тротуару зеленою зоною шириною 1,0 м або розділювальною смугою 0,30 м.

 В межах транспортної розв’язки облаштовуються з’їзди у другорядні вулиці та провулки в межах радіусів заокруглення.

Проектними рішеннями у третій черзі передбачено влаштування шести зупинок маршрутного транспорту та одного світлофорного об'єкта № 5 (під шляхопроводом).

Четверта черга – спорудження транспортної розв’язки (ПК 0+00) V класу у двох рівнях на перетині вулиці Стеценка з проспектом Академіка Палладіна із шляхопроводом прямого ходу по проспекту Академіка Палладіна.

Ділянка реконструкції вулиці Стеценка в межах четвертої черги передбачена довжиною 306,0 м від ПК 0+00 до ПК 3+06.

Мінімальний  радіус   горизонтальної   кривої   на   даній  ділянці вулиці ‒ 300 м.

Від ПК 0+00 проїзна частина вулиці розділюється на два відокремлені проїзди, які на ПК 3+06 об’єднуються після напрямного острівця трикутної форми. Довжина лівого (по пікетажу) проїзду складає 357,26 м, правого – 306,59 м.

Ширина проїзної частини кожного проїзду складає 9,25 м (дві смуги по 3,0 м і одна крайня смуга 3,25 м) та смугами безпеки шириною по 0,50 м.

Основні параметри поздовжнього профілю:

‒ максимальний поздовжній похил 12,38 ‰;    

‒ мінімальні радіуси вертикальних кривих:

       ‒ опуклих    2500 м;

       ‒ увігнутих     600 м.

Реконструкція вулиці Стеценка в межах четвертої черги виконується із збереженням існуючої схеми організації руху, яка передбачає з’їзд та виїзд з проспекту Академіка Палладіна за рахунок кільцевого руху навколо супермаркету "NOVUS" та по вулиці Берковецькій з використанням світлофорного регулювання (світлофорний об'єкт № 6).

Проспект Академіка Палладіна – магістральна вулиця загальноміського  значення регульованого руху з розрахунковою швидкістю 60 км/год.

Довжина проспекту Академіка Палладіна в межах транспортної розв’язки складатиме 686,70 м (від ПК 0+00 до ПК 6+86,70), у тому числі довжина шляхопроводу ‒ 297,96 м.

Ширина проїзної частини від ПК 1+45 до ПК 2+25,63 та від ПК 5+21,68 до ПК 6+00 залишається в межах існуючих параметрів і складає 22,50 (шість смуг по 3,75 м) по три смуги в обох напрямках (3×3,75 м) та смугами безпеки шириною 0,75 м. Розділювальна смуга на даній ділянці змінна, виходячи з розташування в плані.

Від ПК 0+00 до ПК 0+95,13 ширина проїзної частини залишається в межах існуючих параметрів і складатиме 24,0 м (чотири смуги по 3,75 м та дві крайні смуги по 4,50 м) по три смуги в обох напрямках (2×3,75 м + 4,50 м) з розділювальною смугою 4,0 м, яка виділена суцільною розміткою та смугами безпеки шириною 0,75 м.

Від ПК 6+50 до ПК 6+86,70 ширина проїзної частини залишається в межах існуючих параметрів і складатиме 22,25 м (11,00+11,25 м) (п'ять смуг по 3,75 м та одна ліва смуга 3,50 м) по три смуги в обох напрямках (3×3,75 м і 2×3,75 м та 3,50 м) з розділювальною смугою 3,0 м, яка виділена суцільною розміткою та  смугами безпеки шириною 0,75 м.

На перехідних ділянках від ПК 0+95,13 до ПК 1+45,00 та від ПК 6+0,00 до ПК 6+50,00 змінюються параметри елементів проїзних частин.

На транспортній розв’язці запроектовано чотири з’їзди, які проходять із зовнішнього боку шляхопроводів і мають лівоповоротні та правоповоротні напрямки на вулицю Стеценка та проспект Академіка Палладіна.

Загальна довжина правоповоротних з’їздів складатиме 420,0 м. Ширина проїзної частини прийнята  6,0 м.

Для лівоповоротних напрямків на проспекті Академіка Палладіна під шляхопроводами запроектовано два лівоповоротні з’їзди загальною довжиною 380,0 м та шириною проїзної частини 6,0 м.

В межах транспортної розв’язки облаштовуються з’їзди у другорядні вулиці та провулки в межах радіусів заокруглення.

Проектними рішеннями у четвертій черзі передбачено влаштування двох зупинок маршрутного транспорту.

 

По вулиці Стеценка та з’їздах з транспортних розв’язок передбачена наступна конструкція дорожнього одягу:

 пісок                                                                         0,30 м;

  геосинтетичний матеріал ГТ.Н.ГП(Т)-5

  щебенево-піщана суміш С5                                     0,24 м;

  щебенево-піщана суміш ЩПС-40, оброблена

    цементом,  марки М20                                             0,20 м;

  крупнозернистий пористий асфальтобетон марки І

    типу А-Б на бітумі БНД 70/100                               0,10 м; 

  армуючий синтетичний матеріал виду (АСМ-5)

  крупнозернистий щільний асфальтобетон марки І

    типу Б на бітумі БМПА 60/90-53                             0,10 м;

  щебенево-мастиковий асфальтобетон  (ЩМА-20)

    на бітумі БМПА 60/90-53                                        0,06 м.

Вздовж проїзної частини встановлюється бортовий камінь.

Конструкція дорожнього одягу на тротуарах:

  щебенево-піщана суміш С7                                     0,20 м;

  цементно-піщана суміш                                           0,05 м;

  фігурні елементи мощення                                      0,08 м.


 Конструкція дорожнього одягу на велосипедних доріжках:

  щебенево-піщана суміш С7                                     0,20 м;

  цементно-піщана суміш                                           0,05 м;

  фігурні елементи мощення (безфаскові)                 0,08 м.

 

Для забезпечення безпеки руху та орієнтування водіїв передбачено встановлення необхідних дорожніх знаків, огородження та нанесення дорожньої  розмітки.

Для маломобільних груп населення (далі ‒ МГН) передбачено: на підходах до наземних пішохідних переходів пониження частини тротуару та бортового каменю до рівня проїзної частини, застосування напрямних та попереджувальних смуг із тактильних елементів на тротуарах і зупинках маршрутного транспорту. Конструкція і параметри тротуарів відповідають умовам безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших МГН. При влаштувані світлофорного регулювання передбачено встановлення пристроїв звукового оповіщення.

Штучні споруди

При реконструкції вулиці Стеценка передбачено спорудження шляхопроводів прямого ходу на транспортних розв’язках 3-ї та 4-ї черг реконструкції.

У третій черзі реконструкції передбачено будівництво двох шляхопроводів "А" і "Б" на перетині вулиці Стеценка з
вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка). Кожну споруду запроектовано під дві смуги руху автомобільного транспорту. Напрямок руху по шляхопроводу "А" – центр міста Києва, по шляхопроводу "Б" – до проспекту Академіка Палладіна.

У плані споруду "А" передбачено розташувати на прямій, споруду "Б" частково на кривих радіусом 750,0 м. Шляхопроводи перетинають вулицю Щербаківського Данила під кутом 50°.

Поздовжня схема шляхопроводу "А" передбачена – 44,40+45,0+60,0+55,0+32,30 м, довжина споруди 238,0 м. Шляхопровід "Б" запроектовано за схемою 46,14+59,79+44,93+54,73+33,26 м довжиною 240,15 м. Габарити проїзду на кожній споруді прийнято по 7,50 м виходячи із ширини смуг руху на підходах 3,25 м і смуг безпеки по 0,50 м. Службові проходи шириною 0,75 м влаштовуються із зовнішніх боків споруд.

Конструкції обох шляхопроводів подібні. 

Стояни ‒ монолітні залізобетонні необсипні зі зворотними стінками та контрфорсами в місцях обпирання прогонових будов. Фундаменти стоянів – дворядні пальові ростверки з шістьма буровими палями на опорах 1А, 6А, 6Б та з десятьма палями на опорі 1Б.

Проміжні опори ‒ монолітні залізобетонні двостоякові без ригелів. Стояки круглі діаметром 1,80 м висотою до 7,30 м. Фундаменти проміжних опор дворядні пальові ростверки із восьми бурових паль. 

Діаметр паль стоянів і проміжних опор – 1,5 м, довжина – 20,0 м на опорах 1А, 6А, 6Б та 24 м на опорі 1Б. Палі заглиблено до шару – глина легка, твердої та напівтвердої консистенції.

Фундаменти опор споруджуються в шпунтовому огородженні.

Прогонові будови сталеві балочні нерозрізні. У поперечному перерізі розташовано чотири головні балки з постійною висотою стінок 1680 мм, перекритих поверху ортотропною плитою проїзної частини. Головні балки попарно об’єднані поперечними в’язами та надопорними діафрагмами.

Ортотропна плита складається з покривного листа товщиною 14 мм, поперечних балок та поздовжніх ребер.

Прогонові будови збираються на тимчасових опорах. Суцільнозварні блоки прогонових будов заводського виготовлення об’єднуються за допомогою стиків на високоміцних болтах та зварюванням.

Деформаційні шви запроектовано багатопрофільними відкритого типу з гумовими компенсаторами. Розрахункове переміщення шва на початку шляхопроводів ± 80 мм, в кінці ± 120 мм.

Опорні частини – сферичні, рухомі на опорах 1, 2, 4, 5, 6 та нерухомі на опорі 3.

Мостове полотно відкритого поперечного профілю з організованим скиданням води до зовнішніх поздовжніх відкритих лотків, та подальшим спрямуванням до дощової каналізації. Покриття мостового полотна передбачено з асфальтобетону по шару напилюваної гідроізоляції.

Спряження шляхопроводів з підходами передбачено із застосуванням напівзаглиблених перехідних плит довжиною 6,0 м.

Металеві конструкції шляхопроводів заземлено.

Підходи до шляхопроводів запроектовано в підпірних стінах кутникового профілю з монолітного залізобетону. Фундаменти підпірних стін висотою понад 4,0 м влаштовуються на буронабивних палях діаметром 1,50 м, решта – на природній основі. Загальна довжина п’яти підпірних стін на сполученні шляхопроводів "А" та "Б" з підходами складає 302,43 м.

На шляхопроводах передбачено стаціонарне електричне освітлення із встановленням опор освітлення в створі перильного огородження.

У четвертій черзі реконструкції передбачено будівництво шляхопроводу прямого ходу по проспекту Академіка Палладіна. Довжина споруди 297,96 м, поздовжня схема 9×33,0 м. Шляхопровід розділений на дві дзеркально-симетричні споруди під окремі напрямки руху. Габарит проїзду по кожній споруді 12,75 м призначено з умов пропуску трьох смуг руху по 3,75 м та смуг безпеки по 0,75 м. Із зовнішніх боків споруд влаштовуються службові проходи по 0,75 м.

У плані шляхопровід розташовано на прямій, у поздовжньому профілі – на опуклих кривих радіусом 2000 м та похилих прямих. Максимальний поздовжній похил на шляхопроводі 55 ‰.

Прогонові будови запроектовано зі збірних залізобетонних попередньо напружених І-подібних балок, поєднаних поверху монолітною залізобетонною плитою проїзної частини. Прогони поєднано у температурно-нерозрізні ланцюги за схемою 3×33,0+3×33,0+3×33,0 м.

Проміжні опори шляхопроводу рамні V-подібні з монолітного залізобетону. Стояни необсипні. Фундаменти проміжних опор і стоянів на бурових  палях діаметром 1,50 м довжиною до 24,0 м.

Мостове полотно односхиле, бордюрного профілю, з організованим водовідводом через трубки та поздовжні колектори з підключенням до  дощової каналізації.

Покриття мостового полотна передбачено з асфальтобетону по шару напилюваної гідроізоляції. На службових проходах застосовано тонкошарове епоксидно-поліуретанове покриття.

Спряження шляхопроводів з підходами передбачено із застосуванням напівзаглиблених перехідних плит довжиною 6,0 м.

У проекті передбачено конструктивні антисейсмічні заходи.

Підходи до шляхопроводу запроектовано в підпірних стінах кутникового профілю з монолітного залізобетону. Фундаменти підпірних стін  влаштовуються на буронабивних палях діаметром 1,0 м  довжиною 15,0 м. Загальна довжина чотирьох підпірних стін 310,0 м.

На шляхопроводі передбачено стаціонарне електричне освітлення із встановленням опор освітлення в створі перильного огородження.

Інженерне забезпечення

Водопостачання і каналізація. При реконструкції об’єкта передбачено:

1-а черга будівництва:

‒ перекладання водопровідних мереж, що потрапляють в зону розширення вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до вулиці Академіка Туполєва з влаштуванням захисних футлярів та перепідключенням існуючих абонентів; реконструкцію існуючих і встановлення нових камер та колодязів із заміною запірної арматури та пожежних гідрантів;

‒ перекладання двох напірних трубопроводів господарсько-побутової каналізації з влаштуванням каналізаційних камер та встановленням в них шиберних засувок; нарощування до проектних відміток існуючих каналізаційних колодязів на самопливній господарсько-побутовій каналізації;

‒ перекладання ділянки колектору дощової каналізації з влаштуванням камер, колодязів та перепідключенням існуючих мереж дощової каналізації до новозбудованого колектора;

2-а черга будівництва:

‒ перевлаштування водопровідних мереж, що потрапляють в зону розширення вулиці Стеценка від вулиці Академіка Туполєва до площі Валерія Марченка на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила з влаштуванням захисних футлярів та перепідключенням існуючих абонентів; реконструкцію існуючих і встановлення нових камер та колодязів з заміною запірної арматури та пожежних гідрантів;

‒ нарощування до проектних відміток існуючих каналізаційних колодязів на самопливній господарсько-побутовій каналізації, які потрапляють в зону розширення вулиці Стеценка;

‒ прокладання мережі дощової каналізації з підключенням до колектора дощової каналізації першої черги будівництва з влаштуванням колодязів та перепідключенням існуючих мереж дощової каналізації до новозбудованої мережі;

3-а черга будівництва:

‒ винесення існуючих водопровідних мереж з-під плями забудови розв'язки на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка);

‒ перевлаштування водопровідних мереж, що потрапляють в зону будівництва транспортної розв'язки на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка) з влаштуванням захисних футлярів та перепідключенням існуючих абонентів; реконструкцію існуючих і встановлення нових камер та колодязів з заміною запірної арматури та пожежних гідрантів;

‒ винесення існуючої самопливної мережі господарсько-побутової каналізації з-під плями забудови розв'язки на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка) та перепідключенням існуючих абонентів; нарощування до проектних відміток існуючих камер та колодязів на самопливній господарсько-побутовій каналізації;

‒ прокладання мережі дощової каналізації з підключенням до колектора дощової каналізації другої черги будівництва з влаштуванням колодязів та перепідключенням існуючих мереж дощової каналізації до новозбудованої мережі;

‒ прокладання ділянки мережі дощової каналізації з підключенням до існуючої мережі дощової каналізації з влаштуванням колодязів та перепідключенням існуючих мереж дощової каналізації до новозбудованої мережі;

4-а черга будівництва:

  нарощування до проектних відміток існуючих камер та колодязів на водопровідній мережі, яка потрапляє в зону будівництва транспортної розв'язки в двох рівнях на перетині вулиці Стеценка з проспектом Академіка Палладіна;

‒ перекладання ділянки напірної господарсько-побутової каналізації в захисному футлярі, що потрапляє в зону будівництва з влаштуванням каналізаційних колодязів;

‒ перевлаштування самопливної господарсько-побутової каналізації з встановленням колодязів та нарощування до проектних відміток існуючих колодязів на самопливній господарсько-побутовій каналізації;

‒ перекладання ділянок двох колекторів дощової каналізації з влаштуванням камер, колодязів та перепідключенням існуючих мереж дощової каналізації до існуючого колектора дощової каналізації.

Електротехнічні рішення. Джерело живлення електричних споживачів ТП-8393, ТП-7290, ТП-7458, ТП-8214, ТП-3924, ТП-7163. Категорія надійності електропостачання – ІІ, ІІІ. При реконструкції об’єкта даним розділом проекту передбачено:

у 1-й черзі будівництва:

‒ перевлаштування мереж зовнішнього освітлення, що потрапляють в зону розширення вулиці Стеценка від проспекту Академіка Палладіна до вулиці Академіка Туполєва;

‒ електропостачання шафи зовнішнього освітлення ПВ-1 від ТП-7290 та світлофорних об’єктів № 1 від ТП-8393, № 2 від ТП-7290, № 3 від ТП-7458;

у 2-й черзі будівництва:

‒ перевлаштування мереж зовнішнього освітлення, що потрапляють в зону розширення вулиці Стеценка від вулиці Академіка Туполєва до площі Валерія Марченка з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вулиці Стеценка з вулицею Академіка Туполєва;

‒ електропостачання світлофорного об’єкту № 4 від ТП-8214;

перевлаштування контактної мережі тролейбуса від вулиці Академіка Туполєва до площі Валерія Марченка включно із заміною опор і пунктів живлення та КЛ-10 кВ, КЛ-600 В у зоні проведення будівельних робіт;

у 3-й черзі будівництва:

‒ перевлаштування мереж зовнішнього освітлення при будівництві транспортних розв'язок на перетині вулиці Стеценка з вулицею Щербаківського Данила (площа Валерія Марченка);

‒ електропостачання світлофорного об’єкту № 5 від ТП-3924;

‒ перевлаштування контактної мережі тролейбуса від вулиці Академіка Туполєва до площі Валерія Марченка включно із заміною опор і пунктів живлення та КЛ-10 кВ, КЛ-600 В у зоні проведення будівельних робіт;

у 4-й черзі будівництва:

‒ виконання зовнішнього освітлення транспортної розв'язки в двох рівнях на перетині вулиці Стеценка з проспектом Академіка Палладіна;

‒ електропостачання шафи зовнішнього освітлення ПВ-2 від ТП-8393 та світлофорного об’єкту № 6 від ТП-7163.

По всіх чергах будівництва передбачається перевлаштування (перекладка) кабельних ліній 10/0,4 кВ, що потрапляють в зону забудови та тимчасове електропостачання майданчика будівництва, захисні заходи з електробезпеки.

Зовнішні мережі газопостачання. Проектом передбачається перекладання газопроводів низького, середнього та високого тиску, що потрапляють в зону реконструкції транспортної розв'язки від першої до четвертої черг будівництва. При перетинанні газопроводами проїзної частини трубопроводи прокладаються в металевих футлярах, які покриваються дуже посиленою ізоляцією. Кінці футлярів виводяться на 2,0 м у кожну сторону та ущільнюються діелектричними водонепроникними матеріалами.

Зовнішні теплові мережі. Реконструкцією об’єкта передбачається  перекладання теплових мереж, що потрапляють в зону транспортної розв'язки 1-ї та 3-ї черг будівництва. Тепломережі запроектовані із труб попередньо теплоізольованих. Прокладка тепломережі запроектована підземна безканальна та частково в каналах, при перетині проїзної частини траса тепломережі прокладається в футлярах. Проектом передбачається влаштування теплових камер ВТ-1, ВТ-2. На ділянках, що відносяться до 2-ї та 4-ї черг будівництва тепломережі відсутні.

Мережі зв’язку та сигналізації. Даним розділом проекту передбачається:

у 1-й черзі будівництва – винесення із зони будівництва вулиці Стеценка – проспект Академіка Палладіна розподільного фідера, перенесення фідера на тимчасові опори на час будівництва, після завершення робіт – відновлення фідерної лінії за постійною схемою на нових опорах;

у 2-й черзі будівництва – роботи на ділянці цієї черги не вимагають реконструкції мереж зв'язку та радіофікації;

у 3-й черзі будівництва – по трасі каналізації по вулиці Стеценка заміна кришок та горловин телефонних колодязів на люки важкого типу, посилення колодязів додатковою плитою перекриття типу АПП-5;

у 4-й черзі будівництва – винесення із зони будівництва опор естакади існуючої телефонної каналізації, будівництво нової телефонної каналізації для кабельних ліній зв'язку (кабельний перехід проспекту Академіка Палладіна), врізка проектованої телефонної каналізації в існуючі кабельні колодязі ПАТ "Укртелеком", будівництво нової кабельної каналізації ємністю 12 каналів з влаштуванням по трасі оглядових пристроїв типу ККС-5, заміна кришок та горловин існуючих телефонних колодязів на люки важкого типу по трасі каналізації по вулиці Стеценка та проспекту Академіка Палладіна, посилення колодязів додатковою плитою перекриття типу АПП-5; демонтаж існуючих кабелів зв'язку, прокладання нових кабелів зв'язку в проектованій та  існуючій телефонній каналізації.

 Перекладання кабелів зв’язку передбачається згідно ТУ ПАТ "Укртелеком" від 20.05.2020 № 320-196-20 на телефонію та від 31.12.2020 № 10-23 на радіофікацію.

Організація будівництва

Тривалість реконструкції складає 85,0 місяців, у тому числі: 1-ї черги – 29,0 міс.; 2-ї черги – 13,0 міс.; 3-ї черги – 50,0 міс.; 4-ї черги – 45,0 місяців. В проекті передбачені методи проведення основних робіт, послідовність реконструкції, визначені потреби в будівельних машинах і механізмах, кадрах будівельників, тимчасових будівлях.

Кошторисна документація

Заявлена загальна кошторисна вартість реконструкції подана в цінах станом на 05.01.2021 і складала – 3396686,267 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 2697185,424 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 9428,611 тис. грн.; інші витрати – 690072,232 тис. гривень.

 У процесі розгляду проекту "Реконструкція вул. Стеценка від проспекту Палладіна до Інтернаціональної площі включно з ліквідацією кільцевого руху транспорту на перетині вул. Стеценка з вул. Туполєва та вул. Стеценка з вул. Щербакова у м. Києві" виявлені помилки. До проектної документації внесені необхідні зміни і доповнення.

 За результатами експертизи загальна кошторисна вартість реконструкції визначилась в поточних цінах станом на 30.03.2021 і складає в сумі – 2944735,131 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 2327353,453 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 8200,280 тис. грн.; інші витрати – 609181,398 тис. гривень.

Із загальної кошторисної вартості по чергах реконструкції:

‒ кошторисна вартість першої черги – 625926,632 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 474749,572 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 2856,556 тис. грн.; інші витрати – 148320,504 тис. грн.;

‒ кошторисна вартість другої черги – 232145,300 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 184132,336 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 1507,182 тис. грн.; інші витрати – 46505,782 тис. грн;

‒ кошторисна вартість третьої черги – 1270276,147 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 1014325,519 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 2189,226 тис. грн.; інші витрати – 253761,402 тис. грн.;

‒ кошторисна вартість четвертої черги – 816387,052 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 654146,026 тис. грн.; устатковання, меблі, інвентар – 1647,316 тис. грн.; інші витрати – 160593,710 тис. гривень.

      У проекті передбачені відповідні рішення по дотриманню нормативних вимог щодо санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, екології, енергозбереження, пожежної та техногенної безпеки, охорони праці та розроблено розділ ОВНС (оцінка впливів на навколишнє середовище) відповідно до якого, реконструкція та експлуатація об'єкта не буде мати негативного впливу на навколишнє середовище.

Розділи