Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2608-8909-4337-4653
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№20-2510-21/ЕП/КО від 08.11.2021
Орган, що видав
ТОВ "УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП" (42287124) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Будівництво обходу с. Красне на ділянці км 105+200 – км 108+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область» (Коригування)
Код проектної документації
PD01:9132-0270-2981-6822 №16-07-19 від 2019-12-12 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:2608-8909-4337-4653
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань охорони праці, З питань експлуатаційної безпеки
Головний експерт проекту
Бабич Юрій Віталійович (АЕ 006263, АР 016045, АТ 011856 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
01.10.2021 513777.336 404938.564 96.976 108741.796 258259.342 207854.444 0 50404.898

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
08.11.2021 512960.145 405726.776 95.849 107137.52 258259.342 207854.444 0 50404.898

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Полтавська обл. , Обхід с. Красне на ділянці км 105+200 – км 108+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа Служба автомобільних доріг у Полтавській області (25898491)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
МАРХАЙ НАТАЛІЯ ОЛЕГІВНА (АР 013558, АЕ 006142)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
Вархола Мар'ян Ярославович (АР 000348, АЕ 005031, АР 018191)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Ситник Любов Василівна (АЕ 005043)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Бабич Юрій Віталійович (АЕ 006263, АР 016045, АТ 011856)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:9132-0270-2981-6822
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
12.12.2019
Номер проектної документації
16-07-19
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва – СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ.

 

Генеральний проектувальник – Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ» (Україна, 04208, місто Київ, проспект Радянської України, будинок 7, квартира 33).

 

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович, кваліфікаційний сертифікат провідного інженера-проектувальника серія АР № 017032 від 24.12.2020 р.

 

 

Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва № 20-2510-21/ЕП/КО, укладеного у відповідності до ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560.

 

 

Проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

- Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2018 року №382;

- завдання на коригування проектно-кошторисної документації, затвердженого службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентство автомобільних доріг України від 12 грудня 2019 року;

- розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником;

- технічного звіту про топографо-геодезичні роботи, виконаних ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «УКРАЇНСЬКА ГЕОДЕЗИЧНА КОМПАНІЯ» у 2014 році;

- інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ТОВ «ІНЖЕНЕРНІ ВИШУКУВАННЯ» у 2020 році;

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника – Каплинського Дмитра Миколайовича, кваліфікаційний сертифікат провідного  інженера-проектувальника серія АР № 017032 від 24.12.2020 р.

 

 

Основні проектні рішення

Коригування проектної документації виконується в зв’язку із набранням чинності нових та зміни існуючих нормативних актів, що підвищують вимоги до опору міцності стійкості та доступності об’єктів для маломобільних груп населення, збільшенням вартості трудових та матеріальних ресурсів, зміною проектних рішень у зв’язку з уточненням місцевих умов будівельного майданчика та характеристик матеріалів, врахування громадських інтересів та клопотань і пропозицій органів місцевого самоврядування та місцевої виконавчої влади.

Проектом передбачено будівництво в одну чергу.

 

Автомобільна дорога

Початок проектної ділянки знаходиться на ПК 1052+00 і відповідає кінцю попередньої ділянки будівництва обходу с. Красне на ділянці км 103+500 – км 105+200, яка розробляється за окремим завданням.

Кінець проектної ділянки знаходиться на ПК 108+000 і відповідає початку ділянки будівництва обходу с. Красне на ділянці км 108+000 – км 111+120, яка розробляється за окремим завданням.

Ділянка автомобільної дороги, що проектується, на ділянках км 1052+00 – км 108+000   проходить поза межами населених пунктів.

Стадія проектування – Проект. Виділення пускових комплексів проектом не передбачено.

Довжина ділянки, що проектується, становить 2,800 км.

Розрахункова швидкість на даних ділянках прийнята 110 км/год.

Геометричні параметри дороги відповідають прийнятій розрахунковій швидкості.

Проектні параметри дороги:

- ширина смуги руху –3,75 м;

- кількість смуг руху – 4;

- ширина проїзної частини – 2х7,50 м;

- ширина розділювальної смуги – 3,0 м;

- ширина узбіччя – 3,75 (4,25 м – на ділянках встановлення дорожніх огороджень першої групи), в тому числі зупинкової смуги разом з укріпленою смугою узбіччя (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 3,00 м;

- ширина розділювальної смуги – 3,00 м, в тому числі укріпленої частини (з дорожнім одягом по типу основного проїзду) – 2х0,50 м.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

- найбільший поздовжній похил – 16 ‰;

- найменший радіус горизонтальної кривої – 1100 м;

- опуклої вертикальної кривої – 11000 м;

- увігнутої вертикальної кривої – 5000 м.

Проектна ділянка має 2 кути повороту. Заокруглення усіх вершин кутів запроектовані без розширень.

На розділювальній смузі та на узбіччі влаштовується огородження дорожнє металеве бар’єрного типу.

У межах проектної ділянки розташовано 2 примикання та 2 відігнаних лівих повороти до доріг загального користування.

Проектною документацією на ПК 1057+56 передбачено влаштування залізобетонного скотоперегону. Під час коригування передбачено переміщення скотоперегону на ПК 1059+84 та збільшення його довжини за рахунок збільшення ширини зупинкової смуги до 3,00 м.

Проектною документацією на ПК 1065+91 було передбачено влаштування залізобетонного шляхопроводу для доступу до підстанції ПС 35/10 кВ „Красне“ ПАТ „Полтаваобленерго“ Кобеляцька філія. Під час коригування проектної документації передбачено заміну шляхопроводу на розв'язку в одному рівні з лівоповоротними з'їздами.

Для пропуску води через дорогу проектом було передбачено на ПК 1073+50 влаштування труби із метало-гофро-конструкції (МГК) діаметром 1,58 м. При коригуванні передбачено заміну металевої гофрованої труби на залізобетонну трубу діаметром 1,50 м довжиною 36,0 м. Також передбачено влаштування додаткових залізобетонних труб діаметром 1,50 м на ПК 1057+98 та ПК 1068+37 довжинами по 36,0 м.

Проектом передбачається влаштування 2 автобусних зупинок.

Передбачається влаштування автопавільйонів біля автобусних зупинок та вбиральні загального користування, що облаштовані універсальною кабінкою для маломобільних груп населення.

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна проектом передбачено влаштування скидів води відкритими лотками для відведення води за межі земляного полотна. На укосах влаштовують телескопічні лотки зі збірних залізобетонних блоків. Для відведення води з проїзної частини на віражах, зупинкових майданчиків автобусних зупинок передбачається влаштування скидів води дощоприймальними колодязями з подальшим виведення води по трубам до укосу насипу і подальший скид по укосу насипу за допомогою телескопічних лотків зі збірних залізобетонних блоків.

У проекті передбачені заходи щодо доступності об’єкту для осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення.

У місці сполучення тротуарів з проїзною частиною дороги на пішохідних переходах для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю над проїзною частиною дороги до 2,5 см. Ширина тротуарів, їх поздовжній та поперечний похили, дозволяють рух маломобільних груп населення. Для забезпечення засобами безпеки, орієнтування та отримання інформації для осіб з порушеннями зору, на ділянках влаштування тротуарів проектом передбачається влаштування тактильних елементів доступності, які включають в себе тактильні смуги, що відрізняються за кольором та фактурою від поверхні, на яку їх встановлено. Передбачається застосування трьох типів тактильних смуг: попереджувальних, спрямовуючих та інформаційних.

Проектом передбачається влаштування наступних типів дорожнього одягу:

Тип 1. Новий дорожній одяг по основній дорозі:

- цементогрунт М 40 (Супіски пилуваті, суглинки оброблені 6% цементу відповідно до ГБН В.2.3-37641918-554:2013 класу міцності ІІІ, Е=200 МПа),                            -30 см;

- пісний бетон В 7,5 згідно ДСТУ Б.В.2.7-43 – 96, Е = 1000 МПа,                   - 18 см;

- влаштування розділяючого прошарку із геосинтетичного матеріалу з поверхневою щільністю 400 г/м2 згідно; Вид матеріалу ГТ.Н.ГП.-8  згідно ГБН В.2.3-218-544: 2014;

- покриття із монолітного дорожнього цементобетону класу міцності на розтяг при згині Bbtb 4,4 (60) при стиску B 35, морозостійкість F 200 при відтаванні в 5% розчині NaCl згідно ДСТУ Б.В.2.7-43 – 96, Е=36 000 МПа,                                                     - 26 см.

Тип 2 (дорожній одяг на тротуарах та посадкових майданчиках):

- Щебінь товщиною                                                                                               - 12 см;

- Покриття із АСГ.ПЩ.Щ.Г.НП.I.БНД60/90, згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011, - 4 см.

Тип 3 (дорожній одяг на розділювальній смузі):

- Щебенево-піщана суміш С5, згідно ДСТУ Б.В.2.7-30-2013,                            - 22 см;

- Покриття із АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.I.БНД 60/90, згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011, - 4 см.

Проектно-кошторисна документація по об’єкту "Будівництво обходу с. Красне на ділянці км 105+200 - км 108+000 при реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка, Полтавська область" була розроблена НВФ «Мостопроект» та отримала позитивний експертний звіт ДП „Укрдержбудекспертиза“ №28-0491-17 (28-0591-16) від 15.12.2017 р., в тому числі, проект розглядався в частині санітарного і епідеміологічного благополуччя населення та в частині екології.

Під час розробки документації за уточнених місцевих умов організації проведення будівельних робіт виникла необхідність у коригуванні та зміні наступних видів та обсягів будівельних робіт у порівнянні із затвердженою проектною документацією:

- Врахування коефіцієнту ущільнення ґрунту, визначеному в результаті лабораторних випробувань (Кущ = 1,21);

- Змінено обсяги робіт по влаштуванню насипу;

- Водоперепускні труби МГК Ø1,58 м під основним проїздом замінено на залізобетонні Ø1,50 м, а також передбачено подовження труб;

- Змінено довжини влаштування поперечних швів в цементобетонному покритті;

- Уточнено площу укріплення узбіч посівом трави по шару рослинного ґрунту;

- Збільшення довжини скотоперегону;

- Конструкцію туалетів на автобусних зупинках замінено на туалети з заходами для маломобільних груп населення.

Під час проведення будівельних робіт виникла необхідність у додаткових роботах в порівнянні із затвердженою документацією:

- Влаштування основи дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг з пилувато-суглинистого ґрунту обробленого цементом (3%) ресайклером, при товщині шару 30 см;

- Влаштування водовідвідних лотків;

- Влаштування водоскидів води з проїзної частини;

- Влаштування примикань і лівоповоротних з'їздів;

- Влаштування шумозахисних екранів;

- Влаштування портальних опор для дорожніх знаків індивідуального проектування;

- Влаштування переїзду сільськогосподарської техніки на ПК 1062+65

 

Забезпечення механічного опору та стійкості

Проектною документацією на ПК 1057+56 передбачено влаштування залізобетонного скотоперегону.

Під час коригування передбачено переміщення скотоперегону на ПК 1059+84 та збільшення його довжини за рахунок збільшення ширини зупинкової смуги до 3,00 м.

Проектною документацією на ПК 1065+91 було передбачено влаштування залізобетонного шляхопроводу для доступу до підстанції ПС 35/10 кВ „Красне“ ПАТ „Полтаваобленерго“ Кобеляцька філія.

Під час коригування проектної документації передбачено заміну шляхопроводу на розв'язку в одному рівні з лівоповоротними з'їздами.

Шляхопровід на ПК 1062+65,0

Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ «Інженерні вишукування» в 2020 р.

Геологічний розріз до розвіданої глибини 30,0 м складений:

-ґрунтово-рослинним шаром з корінням рослин, потужністю 0,5-0,6 м;

-верхньоплейстоценовими еолово-делювіальними суглинками легкими пилуватими, тугопластичними, лесовидними, непросідними (ІГЕ-1), потужністю 2,2-3,5 м;

-верхньоплейстоценовими алювіальними відкладами з включеннями гравію кристалічних порід 5-35 %, представленими пісками мілкими, щільними, насиченими водою (ІГЕ-2), потужністю 6,4-9,3 м, пісками середньої крупності, щільними, насиченими водою (ІГЕ-3), потужністю 2,2-4,4 м, пісками гравіюватими, щільними, насиченими водою (ІГЕ-4), потужністю 1,1-1,2 м;

-палеогеновими відкладами межигірської свити, представленими суглинками легкими піщанистими з прошарками важких піщанистих, напівтвердими з прошарками твердих (ІГЕ-5), розкритою потужністю 11,9-14,8 м, та глинами легкими пилуватими, напівтвердими (ІГЕ-6), потужністю 2,1 м.

Ґрунтові води на період вишукувань (липень 2020 року) зустрінуті свердловинами на глибинах 2,5-4,0 м (абсолютні відмітки 67,92-68,16 м).

Згідно ДБН В.1.1 - 12:2014 “Будівництво у сейсмічних районах України”, Зміна № 1, сейсмічність території вишукувань складає, відповідно фрагменту карти ЗСР-2004-С, 6 балів з періодом повторення один раз на 5000 років (імовірність перевищення сейсмічної інтенсивності на протязі 50 років - 1 %).

Категорія ґрунту за сейсмічними властивостями – III, відповідно до таблиці 5.1. ДБН В.1.1-12:2014.

За складністю інженерно-геологічних умов територія вишукувань відноситься до II (середньої складності) категорії, згідно ДБН А.2.1-1:2008 (Додаток Ж).

Нормативна глибина промерзання ґрунту – 0,85 м.

Ступінь агресивного впливу рідкого неорганічного середовища неагресивний до бетону марок W4, W6, W8, W10-W12 за водонепроникністю.

Ступінь агресивного впливу рідких сульфатних середовищ, що містять бікарбонати, неагресивний за вмістом сульфатів, мг/дм3, в перерахунку на іони SO42-, на портландцемент згідно з ДСТУ Б В.2.7-46:2010, неагресивний на портландцемент згідно з ДСТУ Б В.2.7-46:2010 з вмістом у клінкері C3S не більше 65 %, C3A не більше 7 %, C3A+C4AF не більше 22 % і шлакопортландцемент, сульфатостійкі цементи.

Ступінь агресивного впливу рідких неорганічних середовищ на арматуру залізобетонних конструкцій за вмістом хлоридів неагресивний при постійному зануренні та слабоагресивний при періодичному змочуванні.

Проектом передбачено улаштування опор на буронабивних палях діаметром 1,2 м та 1,5м  з обпиранням вістря палі на грунт 5.

Запроектована споруда має наступні характеристики:

-довжина шляхопроводу – 82,950 м;

-схема шляхопроводу –24+33+24 м, температурно-нерозрізна;

-габарит шляхопроводу Г-9,0+2х0,75 м;

Згідно з ДБН В.1.2-15:2009 «Споруди транспорту. Навантаження та впливи. Мости та труби» конструкції мосту розраховані на наступні навантаження і впливи:

-А. Постійні: власна вага конструкцій;

-Б. Тимчасові : А11, НК-80;

-В. Інші: характеристичні значення навантажень і впливів для міста Полтава згідно ДБН В.1.2-2:2006: 

W0 - вітрове навантаження – 470 Па;

S0 - снігове навантаження – 1450 Па;

B - товщина стінки ожеледиці – 19 мм;

WB - вітрове навантаження при ожеледиці – 250 Па.

Проектний строк служби (розрахунковий строк експлуатації) після будівництва  - 80 років.

Відповідно до вимог ДБН В.2.3-6:2009 п.п. 4.1 планове обстеження для нової споруди здійснюється через 7 років експлуатації споруди, якщо інші строки не будуть встановлені актом обстеження, або рекомендаціями, які є результатом аварії на мосту, раптового руйнування визначального елементу споруди чи будь-яких інших непередбачених подій, що суттєво погіршують технічний стан споруди.

Відповідно до вимог ДБН В 2.3-22:2009 будівництво шляхопроводу передбачено з врахуванням коефіцієнта надійності за відповідальністю, який становить -1,05.

Відповідно до проектних рішень автомобільної дороги проектна потужність шляхопроводу обумовлюється наступними вимогами:

-  ширина проїзду по шляхопроводу 9,0 м;

-  габарит проїзду по дорозі Н-31 під шляхопроводом – не менше 5,5 м;

-  кут перетину осі шляхопроводу до поздовжньої осі автодороги Н-31 – 90 градусів;

Залізобетонні конструкції споруди розраховані на  навантаження – А-11 та НК-80.

Опори

Проміжні опори з 3-х залізобетонних стійок (бетон В30, F200, W6 армування арматурою класів А-І, А-ІІІ) діаметром 1,0 м, з відстанню в осях стійок 4,4 м.

Стійки улаштовуються в монолітний ростверк (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ), що об`єднує буронабивні палі.

Ростверк влаштовується на підготовку з пісного бетону  В7,5, F100, W4 товщиною 0,15 м.

Ростверк проміжних опор– пальовий на 5-х буронабивних палях (бетон В25, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-) діаметром 1,5 м довжиною 15,5 м, середня буронабивна паля співвісна з середньою стійкою опори, відстань в осях паль 2,5 м.

Обпирання буронабивних паль виконано з заглибленням вістря палі в грунти ІГЕ-5 «Суглинок легкий піщанистий з прошарками важкого піщанистого, сіро-зелений, темно-зелений, напівтвердий з прошарками твердого, з тонкими прошарками піску пилуватого, супіску 5-10 %; P3 mz, 35 в».

Поверху стійки об`єднані монолітним залізобетонним ригелем (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ) висотою 1,0 м. Поверхні ригелів та ростверків мають стічний трикутник з ухилом 10 %.

У верхній частині стійки об’єднуються з монолітним ригелем  за допомогою  випусків арматури.

По верху ригелів влаштовуються підферменники (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І) під кінці кожної з балок, на які укладаються гумово-металеві опорні частини.

Крайні опори запроектовані на 5-х буронабивних палях (бетон В25, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ) діаметром 1,2 м довжиною 23,0 м (Оп.0) та 20,55 м(Оп.3), відстань в осях паль 2,5 м.

Обпирання буронабивних паль виконано з заглибленням вістря палі в грунти ІГЕ-5 «Суглинок легкий піщанистий з прошарками важкого піщанистого, сіро-зелений, темно-зелений, напівтвердий з прошарками твердого, з тонкими прошарками піску пилуватого, супіску 5-10 %; P3 mz, 35 в».

Буронабивні палі об’єднуються за рахунок ростверку (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ), що влаштовується на підготовку з пісного бетону  В7,5, F100, W4 товщиною 0,15 м.

У верхній частині ростверк об’єднуються з монолітним ригелем  за допомогою  випусків арматури.

По верху ригелів влаштовуються підферменники (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І) під кінці кожної з балок, на які укладаються гумово-металеві опорні частини.

Прогонова будова.

Прогонова будова збірно-монолітна, залізобетонна, балкова, температурно-нерозрізна з І-подібних збірних залізобетонних попередньо-напружених балок  висотою 1,5 м.

У кожному прогоні в поперечному перерізі встановлено по 7 балок з відстанню в осях 1,6 м та довжиною 24 м і 33 м.

Прогонова будова з бетону В40, F200, W6; армування прогонової будови представлено арматурою класів А-І, А-ІІІ та попередньо – напруженою арматурою у вигляді  арматурних канатів 12 К-7 Rрп =1335 МПа (13600 кгс/см²), Rп=1055 МПа (10750 кгс/см²).

Розрахункова  статична схема представлена розрізною схемою шляхопроводу, об’єднану над проміжними опорами в температурно-нерозрізну за рахунок відокремлення нерозрізної  плити проїзної частини від ребра балочних елементів на довжині 2,4 м.

Монолітна плита з бетону класу В30, морозостійкістю F300, водонепроникністю W8 мінімальною товщиною 20 см. Поперечні ухили монолітної плити – 25 ‰ від осі шляхопроводу до осі водовідвідних трубок, та 30 ‰ зворотнього ухилу від краю монолітної плити до осі водовідводу.

Згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 проектними рішеннями передбачено улаштування  на тротуарах з боку фасаду металевого оцинкованого перильного огородження загальною висотою 1,2 м з кроком заповнення до 15 см.

Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,6 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою 80 см (до верху балки огородження) відносно верху проїзної частини, стримувальною здатністю не менше 280 кДж та кроком стояків 1,0 м.

Сполучення з підходами

Сполучення з підходами виконано за допомогою монолітних перехідних плит (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ) довжиною 8 м, що в свою чергу обперті на лежні (бетон В25, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ).

Перехідні плити влаштовуються на шафові стінки крайніх опор.

Лежні опираються на щебеневу призму зі щебеню фр. 20-40 мм. Проміжні плити влаштовуються на щебеневу підготовку фр. 20-40 мм.

Відкоси біля крайніх опор шляхопроводу укріплено монолітним бетоном B20, F200, W6 і армовано арматурою А-І,  h=10 см.

Біля крайніх опор влаштовуються службові монолітні залізобетонні сходи  (бетон В30, F200, W6; армування арматурою класів А-І, А-ІІІ) на бетонну В30, F200, W6 та щебеневу фр. 20-40 h=10 см підготовки.

Скотопрогін на ПК 1059+84,00

Згідно з ДБН В.1.1-12:2006 («Карта ЗСР 2004-А України») максимальна величина коливання земної поверхні в районі вишукувань сягає 5-ти балів.

Сейсмічність ділянки будівництва відноситься до IІI категорії за сейсмічними властивостями ґрунтів (200<Vs<500).

Інженерно-геологічні умови ділянки відносяться до середньої складності (IІ категорія).

Нормативна глибина промерзання ґрунту – 0,9 м.

Інженерно-геологічний розріз в межах скотопрогону представлений грунтово-рослинним шаром потужністю 0,4 м, супіском піщанистим жовто-сірим твердим (1а) потужністю 0,6 м (умовний розрахунковий опір R0=295 кПа), суглинком легким пилуватим жовто-сірим тугопластичним (2б) потужністю 1,1 м (умовний розрахунковий опір R0=115 кПа), суглинком легким пилуватим світло-сірим м`якопластичним з тонкими лінзами піску мілкого (2в) потужністю 0,9 м м (умовний розрахунковий опір R0=95 кПа), та піском мілким сірим середньої щільності насиченим водою (4) потужністю 1,0 м м (умовний розрахунковий опір R0=171 кПа).

Проектом передбачено улаштування фундаменту на природній основі з обпиранням на грунти 1а та 2б.

Відповідно до геологічних даних, вишукування виконані на глибину більше 3 м від підошви проектованого фундаменту, і перевірено розрахунком основи.

Запроектована споруда має наступні характеристики:

-ширина конструкції оправи скотопрогону (довжина по осі автомобільної дороги) – 6,8 м;

-схема скотопрогону  – 1х6,8 м рамна;

-габарит проїзду 2х Г-11,0 зі службовими проходами по 0,75 м по лівому та правому проїзду;

-розрахункове тимчасове навантаження – А15, НК-100;

-довжина конструкції скотопрогону (ширина в поперечному профілі автомобільної дороги) – 27,09 м (13,535 м+0,02+13,535 м).

Згідно з ДБН В.1.2-15:2009 «Споруди транспорту. Навантаження та впливи. Мости та труби» конструкції мосту розраховані на наступні навантаження і впливи:

-А. Постійні: власна вага конструкцій;

-Б. Тимчасові : А15, НК-100;

-В. Інші: характеристичні значення навантажень і впливів для міста Полтава згідно ДБН В.1.2-2:2006: 

W0 - вітрове навантаження – 470 Па;

S0 - снігове навантаження – 1450 Па;

B - товщина стінки ожеледиці – 19 мм;

WB - вітрове навантаження при ожеледиці – 250 Па.

Розрахунковий строк експлуатації споруди після будівництва становить 100 років.

Відповідно до вимог ДБН В.2.3-6:2009  п.п. 4.1 планове обстеження для нової споруди здійснюється через 7 років експлуатації споруди, якщо інші строки не будуть встановлені актом обстеження, або рекомендаціями, які є результатом аварії на мосту, раптового руйнування визначального елементу споруди чи будь-яких інших непередбачених подій, що суттєво погіршують технічний стан споруди.

Відповідно до вимог ДБН В 2.3-22:2009 будівництво скотопрогону передбачено з врахуванням коефіцієнта надійності за відповідальністю, який становить -1,05.

Спорудження скотопрогону обумовлено необхідністю забезпечення безпеки руху на автомобільній дорозі. Відповідно до вимог ДБН В.2.3-5:2018, ДБН В.2.3-4:2015, ДБН В.2.3-22:2009, ДБН В.1.2-15:2009 параметри скотопрогону прийнято:

-  ширина проходу у закритій частині споруди – 6,0 м;

-  габарит проходу по висоті закритої частини споруди – мінімум 2,5 м;

-  кут перетину осі скотопрогону до поздовжньої осі автодороги – 90 градусів;

Залізобетонні конструкції споруди розраховані на  навантаження – А-15 та НК-100.

Монолітна оправа скотопрогону

Фундамент споруди запроектований монолітний мілкого закладання на масивній плиті, що розташовується на бетонній підготовці зі слабкого бетону В7,5 мінімальною товщиною 0,1 м на шарі щебеневої підготовки 0,15 м.

Бетонна масивна плита має товщину 0,4 м.

Фундамент суцільно об’єднується з опорами-стінками та утворює замкнутий контур рамної конструкції скотопрогону з бетону В30, F200, W6 і армовано арматурою класів А-І, А-ІІІ.

Опори монолітної оправи запроектовані монолітні опори-стінки з бетону В30, F200, W6 і армовано арматурою класів А-І, А-ІІІ.

У поперечному перерізі скотопрогону мають ширину 0,4 м на всю довжину.

У верхній частині опори об’єднані в суцільну конструкцію.

Зовні у верхній частині конструкції розташований монолітний зуб під монолітні перехідні плити довжиною 4 м.

Між елементами оправи під лівий і правий проїзди з боку підходу та прогону влаштовано деформаційний шов у вигляді зовнішньої гідроізоляційної шпонки.

За опорами  влаштовується застінний дренаж.

Поверхні монолітної оправи, що контактують з грунтом, захищають обмащувальною гідроізоляцією з бітумної мастики.

Прохожа частина скотопрогону виконується загальною товщиною 26 см.

Прогонова будова розрахована під тимчасові рухомі навантаження А-15 та НК-100.

Прогонова будова – плитна, монолітна, за схемою 1х6,8 м із плитою постійної товщини 0,4 м з бетону В30, F200, W6 і армовано арматурою класів А-І, А-ІІІ.

Прогонова будова – з не напруженого залізобетону.

У поперечному перетині конструкції мають ширину лівого та правого проїзду 13,535 м.

Прогонова будова жорстко поєднана з опорами у рамну конструкцію.

Розрахункова  статична схема – рама з розрахунковим прогоном 6,4 м.

На поверхню монолітної оправи влаштовується монолітна плита, що включає монолітну плиту проїзду висотою 0,125 м та тротуарні ділянки з бортовим профілем, що утворює корито.

Монолітна плита виконується з важкого безусадочного бетону класу В40 W12 F300, армується арматурою класу А-І та А-ІІІ, поєднується з оправою за допомогою анкерних випусків.

Згідно ДСТУ Б.В.2.3-11-2004 проектними рішеннями передбачено улаштування  на тротуарах з боку фасаду металевого оцинкованого стоякового перильного огородження ПОА-РМ-1,5 загальною висотою 1,2 м з кроком заповнення до 15 см.

Проїзна частина відокремлюється від тротуарів однобічним металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу 11МО-КЖ.1,33.560/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою не менше 80 см  відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,33 м, стримувальною здатністю не менше 560 кДж і поперечним прогином 0,8 м.

На монолітному цоколі між різними напрямками руху влаштовується однобічне металеве оцинковане огородження бар’єрного типу 11МО-КЖ.1,0.280/0,8 за ДСТУ Б В.2.3-12-2004 висотою не менше 80 см відносно верху проїзної частини та кроком стояків 1,0 м, стримувальною здатністю 280 кДж і поперечним прогином 0,8 м.

Сполучення з підходами

Сполучення з підходами виконано за допомогою залізобетонних перехідних плит довжиною 4 м та проміжних плит довжиною 4 м поверхневого типу як для цементобетонного покриття автомобільної дороги.

Плити виконуються з монолітного бетону класу В40 F300 W12 (аналогічно бетону монолітної плити) і армовано арматурою А-І, А-ІІІ.

Зовні у верхній частині конструкції розташований монолітний зуб під монолітні перехідні плити довжиною 4 м.

Роботи по улаштуванню сполучення складаються з улаштування монолітних перехідних плит, проміжних плит та лежнів. Перехідні плити влаштовуються на зуб обпирання перехідних плит зі сторони стін опор скотопрогону та на лежні зі сторони підходів, що лежать на щебеневій основі товщиною 40 см. Лежень виконується з бетону В30, F200, W6 і армовано арматурою А-І та А-ІІІ.

Лежні опираються на щебеневу призму зі щебеню фр. 20-40 мм.

 

Кошторисна частина

Заявлена загальна кошторисна вартість будівництва була визначена в поточних цінах станом на 01.10.2021р. і складала 513 777,336  тис. грн., в тому числі:

– будівельні роботи – 404 938,564  тис. грн.;

– устаткування, меблі та інвертар – 96,976 тис. грн.;

– інші витрати – 108 741,796 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 258 259,342 тис. грн., у тому числі:

– будівельні роботи – 207 854,444  тис. грн.;

– інші витрати – 50 404,898 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації, після виправлення зауважень, встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 08.11.2021р. складає – 512 960,145 тис. грн., у тому числі:

– будівельні роботи – 405 726,776 тис. грн.;

– устаткування, меблі та інвертар – 95.849 тис. грн.;

– інші витрати – 107 137,520 тис. грн.

Із загальної кошторисної вартості виконано 258 259,342 тис. грн., у тому числі:

– будівельні роботи – 207 854,444  тис. грн.;

– інші витрати – 50 404,898 тис. грн.

 

 

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «УКРЕКСПЕРТИЗА ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

Замовник експертизи несе відповідальність, згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

Примітка: Цей експертний звіт слід розглядати разом з експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 15.12.2017 року № 28-0491-17 (28-0591-16), виданим
ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА».

 

 

 

 

Головний експерт проекту

 

 

Бабич Ю.В.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 006263

 

 

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

 

 

 

Ситник Л.В.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 005043

 

 

 

Вархола М.Я.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 005031

 

 

 

Мархай Н.О.

Кваліфікаційний сертифікат

Серія АЕ № 006142

 


Розділи