Основна інформація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
Чернігівська обл. , Автомобільна дорога загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (04014246) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології |
ГУДИМА ОКСАНА ІВАНІВНА (АР 010459, АЕ 005214, АР 019132) |
Головний експерт проекту |
З питань експертизи проектної документації доріг
|
Щербаченко Костянтин Вікторович (АТ 000699, АТ 010797, АР 003941, АР 018433, RRP 000069, АЕ 005703) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
ДАЧКОВСЬКИЙ ЮРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005218, АА 000228) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці |
СКОРОБОГАТОВ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ (АЕ 004925) |
Відповідальний експерт |
З питань техногенної безпеки
З питань пожежної безпеки |
РОМАЩЕНКО ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 005337, АЕ 004772, АЕ 007203) |
Відповідальний експерт |
З питань кошторисної частини проектної документації
|
Петрушевська Наталія Вікторівна (АЕ 004748, АР 001576) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Додаток
до
експертного звіту № № 210416-2/А
щодо розгляду проектної
документації
(позитивний)
Робочий проект "Капітальний ремонт автомобільної дороги
загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці
км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область" розроблений ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД"
на замовлення Управління капітального будівництва Чернігівської обласної
державної адміністрації. Адреса Генерального
проектувальника – 14029 м. Чернігів,
Чернігівської області, вул. Волковича, 2-б кв.89.
Головний інженер проекту – Примак Михайло Миколайович (кваліфікаційний
сертифікат серія АР № 001385, виданий 23.07.2012р.,
свідоцтво про підвищення кваліфікації № 00511, видане 23.08.2017р.).
Проект розроблений на
підставі документів:
- завдання на проектування виданого
Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної Державної
адміністрації на реалiзацiю Розпорядження Чернігівської обласної державної
адміністрації від 29 вересня 2020 року № 518 "Про внесення змін до розпорядження
голови обласної державної адміністрації від 25.03.2020 №179";
-
топогеодезичних та інженерно-геологічних вишукувань,
виконаних ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД";
-
програми розвитку "Регіональна програма розвитку
автомобільних доріг загального користування місцевого значення на 2019-2022
роки", затверджена рішенням двадцять третю сесією обласної ради сьомого
скликання 12 травня 2020 року № 8-23/VII;
-
вихідних даних замовника, які необхідні для складання
робочого проекту та кошторису.
Клас наслідків (відповідальності) – СС2 (середні наслідки).
Проектування здійснюється в одну чергу. Виділення пускових комплексів
робочим проектом не передбачено.
Проектом
передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування
місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця.
За існуючими
параметрами належить до дороги ІV технічної категорії.
Кліматичні
умови та навантаження
Клімат району
помірно-континентальний, що характеризується посушливим літом, затяжною весною,
короткою зимою з частими відлигами і примхливими коливаннями температури
навесні. Характерні різкі зміни температури, сильні вітри, снігові замети.
Середньорічна температура
повітря складає 7,0°С. Найхолодніший місяць січень має середню місячну
температуру -5,9°С. Самий спекотний місяць липень має середньомісячну
температуру +19,2°С. Кількість снігу та терміни його випадання сильно
відрізняються залежно від особливостей зими.
Згідно з ДБН В.1.2-2:2006
"Навантаження та впливи. Норми проектування" наступні:
-
характеристичне значення снігового навантаження Ро =
1720 Па;
-
характеристичне значення вітрового навантаження Wо =
410 Па;
-
характеристичне значення товщини ожеледі – 16м;
-
характеристичне значення вітрового навантаження при
ожеледі – 160Па.
Згідно ДСТУ-Н Б
В.1.1-27:2010 майданчик досліджень знаходиться в I (Північно-Західному)
архітектурно-будівельному кліматичному районі, в лісостеповій зоні.
Інженерно-геологічні умови
Ділянка робіт по сукупності факторів вказаних в ДБН А.2.1-1-2008 (додаток
Ж) відноситься до II (середньої складності) категорії складності
інженерно-геологічних умов.
Досліджувана товща ґрунтів за генезисом, номенклатурною ознакою й
властивостям, відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2.1-5-96 (ГОСТ 20522-96) розділена
на інженерно-геологічні елементи, у межах яких товща є статистично однорідною
по складу й властивостям.
Геолого-літологічний розріз в межах ділянки робіт із поверхні
представлений:
1. Сучасними техногенними відкладами, які представлені:
-
асфальтобетоном - ІГЕ-1а;
-
щебнем, місцями бетоном - ІГЕ-1б;
-
жорств'яно-щебенистою подушкою, місцями із гранітним
відсівом та супіщаним заповнювачем - ІГЕ-1в;
-
насипним супіском, твердої консистенції, із
включеннями суглинку, піску, щебню до 5%, будівельного сміття та грудками
чорнозему, ущільненим - ІГЕ-2.
2. Сучасними елювіальними відкладами, які представлені ґрунтово-рослинним
шаром, місцями із включеннями будівельного сміття - ІГЕ-2а.
3. Середньо-верхньочетвертинними алювіальними, флювіогляціальними
відкладами, які представлені:
-
піском мілким, середньої щільності, малого ступеню
водонасичення, із лінзами супіску, від жовтого до жовто-коричневого кольору -
ІГЕ-3;
-
супіском твердої консистенції, із рідкими лінзами суглинку,
від жовто-коричневого до жовто-сірого кольору - ІГЕ-4;
-
піском пилуватим, середньої щільності, малого
ступеню водонасичення, із тонкими прошарками супіску, від жовтого до
світло-жовтого кольору- ІГЕ-5.
Існуючий параметри
дороги на ділянці проектування
Iснуючi параметри дороги:
- ширина земляного
полотна – 10,00м;
- ширина проїзної
частини – 2х3,00м;
- дорожній одяг з
капітальним типом покриття.
Загальна довжина ділянки, що підлягає ремонту,
становить 5,404км.
Існуюча дорога в межах ділянки, що
проектується по параметрах відпоситься до IV технічної категорії. Дорога
проходить по території Борзнянської громади ПК70+00 – ПК119+94 та по с.
Красностав ПК119+94 – ПК124+04. Висота земляного полотна коливається в межах
0,20 – 1,60м. З лівої сторони вздовж дороги проходять кабелі зв'язку – ВОЛЗ та
ЗКП 1х4х1,2. Також дорогу перетинає повітряна лінія електропередачі 35кВ на
ПК97+11.
За період, що пройшов після виконання
будівництва дороги виконувались поточні ремонти ділянки дороги.
На період обстеження дороги, існуючий дорожній
одяг знаходився у задовільному стані. На покритті спостерігались поперечні
тріщини до 10мм, сітки тріщин, ямковість.
Дорожній одяг складений:
• по основному проїзду –
асфальтобетон 0,08м.
• шар щебню (бетону)
потужністю 0,16м;
• насипний ґрунт із
піску дрібного щільного потужністю 0,20м.
Проектні параметри
дороги
З метою покращення транспортно експлуатаційних показників, умов безпеки
руху автотранспорту на ділянці дороги, капітальним ремонтом передбачено:
-
досипка існуючого земляного полотна матеріалом від
зрізання узбіч до низу дорожнього одягу;
-
влаштування посилення дорожнього одягу;
-
влаштування нового тротуару;
-
посилення покриття на примиканнях в межах радіусів
заокруглень;
-
влаштування нових та заміна існуючих елементів
організації дорожнього руху;
-
облаштування посадкових та зупинкових майданчиків;
-
демонтаж існуючого та влаштування нових
автопавiльйонiв;
-
влаштування металевого бар'єрного огородження на
узбіччі та напрямних стовпчиків.
При розробці проектних рішень було застосовано прогресивні технології,
сучасні матеріали i модифiкуючi добавки.
Проектна ділянка дороги знаходиться в межах існуючої смуги відведення.
Проектом не передбачено додаткове відведення земель в постійне користування.
Поздовжній профіль запроектовано у відповідності з вимогами ДБН В.2.3-4-2015
"Автомобільні дороги" для автомобільної дороги IV категорії для
розрахункової швидкості руху 90км/год за межами населеного пункту та 60км/год в
межах населеного пункту.
Основні технічні показники поздовжнього профілю:
-
Максимальний поздовжній похил 19‰.
-
Мінімальні радіуси вертикальних опуклих кривих – 9000м.
Мінімальні радіуси
вертикальних увігнутих кривих – 2832м.
Земляне полотно дороги
запроектовано з урахуванням кліматичних та ґрунтового-геологічних умов району
проектування в дорожньо-кліматичній зоні У-I.
Роботи по земляному
полотну передбачають зрізання насипу до низу дорожнього одягу з переміщенням до
1км для досипки земляного полотна в місцях де це потрібно. Перед досипкою земляного
полотна передбачено зняття рослинного шару ґрунту, товщиною до 0,20м, з узбіч,
укосів та під тілом нового насипу. Рослинний шар передбачається зберігати в
смузі тимчасового відводу.
Укріплення укосів
насипу, узбіч передбачено засівом трав з підсипкою рослинним шаром товщиною
0,15м.
Дорожній одяг
розраховано під навантаження на вісь транспортного засобу 100 кН, як для
категорії дороги та типу покриття. Розрахунок виконано по трьох критеріях
граничного стану – пружньому прогині дорожнього одягу під навантаженням, опору
шарів із монолітних матеріалів розтягу при згині, опору зсуву в ґрунтах і шарах
малозвя'зних матеріалів.
Проектними рішеннями передбачено наступні конструкції дорожнього одягу:
посилення:
-
існуючий дорожній одяг;
-
верхній шар основи із щебенево-піщаної суміші ЩПС40
укріпленої цементом до міцності М20 товщиною 0,12м;
-
розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 із розрахунку 1,0л/м2;
-
нижній шар покриття із гарячої дрібнозернистої
асфальтобетонної суміші марки І на бітумі 70/100 товщиною 0,07м;
-
розлив бітумної емульсії ЕКШМ – 50 із розрахунку 0,5
л/м2;
-
верхній шар покриття із гарячої дрібнозернистої
асфальтобетонної суміші марки І на полімер-модифікованому бітумі БМКП 68/90-53
товщиною 0,05м.
поширення:
-
нижній шар основи із щебенево-піщаної суміші С-5 товщиною
0,24м;
-
верхній шар основи із щебенево-піщаної суміші ЩПС40
укріпленої цементом до міцності М20 товщиною 0,12м;
-
розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 із розрахунку 1,0л/м2;
-
нижній шар покриття із гарячої дрібнозернистої
асфальтобетонної суміші марки І на бітумі 70/100 товщиною 0,07м;
-
розлив бітумної емульсії ЕКШМ – 50 із розрахунку 0,5
л/м2;
-
верхній шар покриття із гарячої дрібнозернистої
асфальтобетонної суміші марки І на полімер-модифікованому бітумі БМКП 68/90-53
товщиною 0,05м.
Такий же тип покриття застосовано на заїзних кишенях та з'їздах.
Організація дорожнього руху
Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків
згідно ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".
Для забезпечення необхідного рівня безпеки руху, вірного орієнтування водіїв на
дорозі, проектно-кошторисною документацією передбачається встановлення дорожніх
знаків та огородження, нанесення на проїзній частині розмітки.
Проектом передбачено улаштування дорожніх знаків згідно вимог ДСТУ 4100-2014
"ЗНАКИ ДОРОЖНІ. Загальні технічні умови. Правила застосування" та
передбачити улаштування дорожньої розмітки згідно вимог ДСТУ 2587:2010
"РОЗМІТКА ДОРОЖНЯ. Загальні технічні умови. Методи контролювання. Правила
застосування". Конструкції дорожніх знаків та опор для них передбачається
з некородуючих матеріалів або з антикорозійним захистом. Для основного проїзду
прийнято II типорозмір дорожніх знаків. Проектом передбачається встановлення
металевого огородження 11ДО-128-0,75-2,0-1,2 загальною довжиною 122 м та
напрямних стовпчиків у кількості 60шт.
В місці розташування пішохідного переходу через дорогу передбачено освітлення
пішохідного переходу.
Кошторисна
документація
Інженер - проєктувальник – Примак Михайло
Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001385, виданий 23.07.2012р.,
свідоцтво про підвищення кваліфікації від 23.08.2017р., №00511)
Заявлена кошторисна вартість, передбачена
наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 06.04.2021р.
складала
85622,813 тис.грн. у тому числі:
будівельні роботи – 68542,106 тис.грн.;
устаткування, меблі, інвентар – 0 тис.грн.;
інші витрати – 17080,707 тис.грн.
За результатами розгляду кошторисної документації
і зняття зауважень установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги
робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з вимогами ДСТУ Б
Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва".
Загальна кошторисна вартість капітального ремонту
в поточних цінах станом на 25.06.2021р. складає 81794,142 тис.грн., у тому
числі:
будівельні роботи – 65437,541 тис.грн.;
устаткування, меблі, інвентар – 0 тис.грн.;
інші витрати – 16356,601 тис.грн.
Екологічна безпека
В складі проекту
розроблені матеріали ОВНС відповідно до якого будівництво та експлуатація
об’єкта не викликає негативного впливу на навколишнє середовище.
Тимчасовим джерелом
забруднення є будівельний майданчик.
Розрахункова сума
максимальних приземних концентрацій забруднюючих речовин не перевищує ГДК.
Вплив на атмосферне середовище – прийнятний.
Будівельні відходи
вивозяться спеціалізованими організаціями за домовленістю.
Вплив на ґрунти, водне та
соціальне середовище, рослинний та тваринний світ – в межах норм.
Санітарно-епідеміологічне благополуччя
Конструктивно-планувальні
рішення дорожнього одягу відповідають санітарно-гігієнічним вимогам по
забезпеченню мінімального рівня шуму, забруднення атмосферного повітря та
поверхневого стоку. Робочим проектом прийняті рішення які сприяють зручному
очищенню поверхні від снігу та бруду, відведенню дощових і талих вод.
Пожежна і техногенна безпека
Передбачено
будівельний майданчик забезпечити первинними засобами пожежогасіння.
Робочою документацією передбачені протипожежні заходи під час будівництва
згідно з Правилами пожежної безпеки в Україні.
Організація
будівництва
Тривалість
виконання робіт складає – 9,0 місяців.
Робочим проектом передбачені методи проведення основних робіт,
послідовність будівництва, визначені потреби в будівельних механізмах,
тимчасових будівлях.
Охорона праці
Проектними
рішеннями передбачено, що працівники
забезпечуються необхідними засобами колективного та індивідуального захисту,
первинними засобами пожежогасіння.
В процесі розгляду робочого проекту "Капітальний
ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250303
Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область " зроблено ряд зауважень та пропозицій, які були доведені письмово
до замовника та проектувальника.
Після доопрацювання цих
питань, до проектної документації внесені необхідні зміни та доповнення,
основними з яких є:
-
уточнені техніко-економічні показники проекту;
-
доопрацьовані проектні рішення щодо креслень документації
доріг;
-
допрацьовані рішення з організації безпеки дорожнього
руху;
-
доопрацьована кошторисна документація.
Відповідальні експерти |
|
|
Експерт проектної документації доріг |
____________________ |
КОНСТЯНТИН ЩЕРБАЧЕНКО (сертифікат АЕ
№005703) |
Експерт з питань забезпечення механічного опору
та стійкості (міцності, надійності та довговічності) будинків і споруд |
____________________ |
ЮРІЙ ДАЧКОВСЬКИЙ (сертифікат АЕ № 005218) |
Експерт з питань безпеки експлуатації та вимог
охорони праці, забезпечення захисту від шуму |
____________________ |
ВІКТОР СКОРОБОГАТОВ (сертифікат АЕ № 004925) |
Експерт з питань охорони навколишнього
природного середовища та санітарно-епідеміологічного благополуччя |
____________________ |
ОКСАНА ГУДИМА (сертифікат АЕ № 005214) |
Експерт з питань дотримання вимог пожежної,
техногенної безпеки |
____________________ |
ОЛЕКСАНДР РОМАЩЕНКО (сертифікат АЕ № 005337) |
Експерт кошторисної частини проектної
документації |
____________________ |
НАТАЛІЯ ПЕТРУШЕВСЬКА (сертифікат АЕ № 004748) |
Розділи
![](files/tmp/qr/eccf9aee94768bbd389e089557ca7578.png)