1 редакція від 01.07.2021 2 редакція від 26.11.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8147-2821-3404-2403
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№210416-2/А від 25.06.2021
Орган, що видав
ТОВ "Перша будівельна експертиза" (41134902) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
"Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область"
Код проектної документації
PD01:4089-6271-4416-0852 №631/20 від 2020-11-24 (видав ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД") / Наявні експертизи: EX01:8147-2821-3404-2403
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, Щодо об’єктів, які споруджуються із залученням державних коштів
Головний експерт проекту
Щербаченко Костянтин Вікторович (АТ 000699, АТ 010797, АР 003941, АР 018433, RRP 000069, АЕ 005703 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Чернігівська обл. , Автомобільна дорога загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (04014246)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
ГУДИМА ОКСАНА ІВАНІВНА (АР 010459, АЕ 005214, АР 019132)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Щербаченко Костянтин Вікторович (АТ 000699, АТ 010797, АР 003941, АР 018433, RRP 000069, АЕ 005703)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
ДАЧКОВСЬКИЙ ЮРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005218, АА 000228)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
СКОРОБОГАТОВ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ (АЕ 004925)
Відповідальний експерт З питань техногенної безпеки
З питань пожежної безпеки
РОМАЩЕНКО ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 005337, АЕ 004772, АЕ 007203)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Петрушевська Наталія Вікторівна (АЕ 004748, АР 001576)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4089-6271-4416-0852
Орган, що видав
ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД" (39157868)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.2 Позаміські, об’їзні та окружні дороги
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
24.11.2020
Номер проектної документації
631/20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Додаток

до експертного звіту № № 210416-2/А

щодо розгляду проектної документації

(позитивний)

Робочий проект "Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область" розроблений ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД" на замовлення Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації. Адреса Генерального проектувальника 14029 м. Чернігів, Чернігівської області, вул. Волковича, 2-б кв.89.

Головний інженер проекту – Примак Михайло Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР 001385, виданий 23.07.2012р., свідоцтво про підвищення кваліфікації № 00511, видане 23.08.2017р.).

Проект розроблений на підставі документів:

-         завдання на проектування виданого Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної Державної адміністрації на реалiзацiю Розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 518 "Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 25.03.2020 №179";

-                 топогеодезичних та інженерно-геологічних вишукувань, виконаних ТОВ "ДОРПРОЕКТБУД";

-                 програми розвитку "Регіональна програма розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення на 2019-2022 роки", затверджена рішенням двадцять третю сесією обласної ради сьомого скликання 12 травня 2020 року № 8-23/VII;

-                 вихідних даних замовника, які необхідні для складання робочого проекту та кошторису.

Клас наслідків (відповідальності) – СС2 (середні наслідки).

Проектування здійснюється в одну чергу. Виділення пускових комплексів робочим проектом не передбачено.

Проектом передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця.

За існуючими параметрами належить до дороги ІV технічної категорії.

Кліматичні умови та навантаження

Клімат району помірно-континентальний, що характеризується посушливим літом, затяжною весною, короткою зимою з частими відлигами і примхливими коливаннями температури навесні. Характерні різкі зміни температури, сильні вітри, снігові замети.

Середньорічна температура повітря складає 7,0°С. Найхолодніший місяць січень має середню місячну температуру -5,9°С. Самий спекотний місяць липень має середньомісячну температуру +19,2°С. Кількість снігу та терміни його випадання сильно відрізняються залежно від особливостей зими.

Згідно з ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження та впливи. Норми проектування" наступні:

-        характеристичне значення снігового навантаження Ро = 1720 Па;

-        характеристичне значення вітрового навантаження Wо = 410 Па;

-        характеристичне значення товщини ожеледі 16м;

-        характеристичне значення вітрового навантаження при ожеледі 160Па.

Згідно ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 майданчик досліджень знаходиться в I (Північно-Західному) архітектурно-будівельному кліматичному районі, в лісостеповій зоні.

Інженерно-геологічні умови

Ділянка робіт по сукупності факторів вказаних в ДБН А.2.1-1-2008 (додаток Ж) відноситься до II (середньої складності) категорії складності інженерно-геологічних умов.

Досліджувана товща ґрунтів за генезисом, номенклатурною ознакою й властивостям, відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2.1-5-96 (ГОСТ 20522-96) розділена на інженерно-геологічні елементи, у межах яких товща є статистично однорідною по складу й властивостям.

Геолого-літологічний розріз в межах ділянки робіт із поверхні представлений:

1. Сучасними техногенними відкладами, які представлені:

-                 асфальтобетоном - ІГЕ-1а;

-                 щебнем, місцями бетоном - ІГЕ-1б;

-                 жорств'яно-щебенистою подушкою, місцями із гранітним відсівом та супіщаним заповнювачем - ІГЕ-1в;

-                 насипним супіском, твердої консистенції, із включеннями суглинку, піску, щебню до 5%, будівельного сміття та грудками чорнозему, ущільненим - ІГЕ-2.

2. Сучасними елювіальними відкладами, які представлені ґрунтово-рослинним шаром, місцями із включеннями будівельного сміття - ІГЕ-2а.

3. Середньо-верхньочетвертинними алювіальними, флювіогляціальними відкладами, які представлені:

-                 піском мілким, середньої щільності, малого ступеню водонасичення, із лінзами супіску, від жовтого до жовто-коричневого кольору - ІГЕ-3;

-                 супіском твердої консистенції, із рідкими лінзами суглинку, від жовто-коричневого до жовто-сірого кольору - ІГЕ-4;

-                 піском пилуватим, середньої щільності, малого ступеню водонасичення, із тонкими прошарками супіску, від жовтого до світло-жовтого кольору- ІГЕ-5.

Існуючий параметри дороги на ділянці проектування

Iснуючi параметри дороги:

-      ширина земляного полотна – 10,00м;

-      ширина проїзної частини – 2х3,00м;

-      дорожній одяг з капітальним типом покриття.

Загальна довжина ділянки, що підлягає ремонту, становить 5,404км.

Існуюча дорога в межах ділянки, що проектується по параметрах відпоситься до IV технічної категорії. Дорога проходить по території Борзнянської громади ПК70+00 – ПК119+94 та по с. Красностав ПК119+94 – ПК124+04. Висота земляного полотна коливається в межах 0,20 – 1,60м. З лівої сторони вздовж дороги проходять кабелі зв'язку – ВОЛЗ та ЗКП 1х4х1,2. Також дорогу перетинає повітряна лінія електропередачі 35кВ на ПК97+11.

За період, що пройшов після виконання будівництва дороги виконувались поточні ремонти ділянки дороги.

На період обстеження дороги, існуючий дорожній одяг знаходився у задовільному стані. На покритті спостерігались поперечні тріщини до 10мм, сітки тріщин, ямковість.

Дорожній одяг складений:

      по основному проїзду – асфальтобетон 0,08м.

      шар щебню (бетону) потужністю 0,16м;

      насипний ґрунт із піску дрібного щільного потужністю 0,20м.

Проектні параметри дороги

З метою покращення транспортно експлуатаційних показників, умов безпеки руху автотранспорту на ділянці дороги, капітальним ремонтом передбачено:

-                 досипка існуючого земляного полотна матеріалом від зрізання узбіч до низу дорожнього одягу;

-                 влаштування посилення дорожнього одягу;

-                 влаштування нового тротуару;

-                 посилення покриття на примиканнях в межах радіусів заокруглень;

-                 влаштування нових та заміна існуючих елементів організації дорожнього руху;

-                 облаштування посадкових та зупинкових майданчиків;

-                 демонтаж існуючого та влаштування нових автопавiльйонiв;

-                 влаштування металевого бар'єрного огородження на узбіччі та напрямних стовпчиків.

При розробці проектних рішень було застосовано прогресивні технології, сучасні матеріали i модифiкуючi добавки.

Проектна ділянка дороги знаходиться в межах існуючої смуги відведення. Проектом не передбачено додаткове відведення земель в постійне користування.

Поздовжній профіль запроектовано у відповідності з вимогами ДБН В.2.3-4-2015 "Автомобільні дороги" для автомобільної дороги IV категорії для розрахункової швидкості руху 90км/год за межами населеного пункту та 60км/год в межах населеного пункту.

Основні технічні показники поздовжнього профілю:

-                 Максимальний поздовжній похил 19‰.

-                 Мінімальні радіуси вертикальних опуклих кривих – 9000м.

Мінімальні радіуси вертикальних увігнутих кривих – 2832м.

Земляне полотно дороги запроектовано з урахуванням кліматичних та ґрунтового-геологічних умов району проектування в дорожньо-кліматичній зоні У-I.

Роботи по земляному полотну передбачають зрізання насипу до низу дорожнього одягу з переміщенням до 1км для досипки земляного полотна в місцях де це потрібно. Перед досипкою земляного полотна передбачено зняття рослинного шару ґрунту, товщиною до 0,20м, з узбіч, укосів та під тілом нового насипу. Рослинний шар передбачається зберігати в смузі тимчасового відводу.

Укріплення укосів насипу, узбіч передбачено засівом трав з підсипкою рослинним шаром товщиною 0,15м.

Дорожній одяг розраховано під навантаження на вісь транспортного засобу 100 кН, як для категорії дороги та типу покриття. Розрахунок виконано по трьох критеріях граничного стану – пружньому прогині дорожнього одягу під навантаженням, опору шарів із монолітних матеріалів розтягу при згині, опору зсуву в ґрунтах і шарах малозвя'зних матеріалів.

Проектними рішеннями передбачено наступні конструкції дорожнього одягу:

посилення:

-                 існуючий дорожній одяг;

-                 верхній шар основи із щебенево-піщаної суміші ЩПС40 укріпленої цементом до міцності М20 товщиною 0,12м;

-                 розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 із розрахунку 1,0л/м2;

-                 нижній шар покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші марки І на бітумі 70/100 товщиною 0,07м;

-                 розлив бітумної емульсії ЕКШМ – 50 із розрахунку 0,5 л/м2;

-                 верхній шар покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші марки І на полімер-модифікованому бітумі БМКП 68/90-53 товщиною 0,05м.

поширення:

-                 нижній шар основи із щебенево-піщаної суміші С-5 товщиною 0,24м;

-                 верхній шар основи із щебенево-піщаної суміші ЩПС40 укріпленої цементом до міцності М20 товщиною 0,12м;

-                 розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 із розрахунку 1,0л/м2;

-                 нижній шар покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші марки І на бітумі 70/100 товщиною 0,07м;

-                 розлив бітумної емульсії ЕКШМ – 50 із розрахунку 0,5 л/м2;

-                 верхній шар покриття із гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші марки І на полімер-модифікованому бітумі БМКП 68/90-53 товщиною 0,05м.

Такий же тип покриття застосовано на заїзних кишенях та з'їздах.

Організація дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху передбачається встановлення дорожніх знаків згідно ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування". Для забезпечення необхідного рівня безпеки руху, вірного орієнтування водіїв на дорозі, проектно-кошторисною документацією передбачається встановлення дорожніх знаків та огородження, нанесення на проїзній частині розмітки.

Проектом передбачено улаштування дорожніх знаків згідно вимог ДСТУ 4100-2014 "ЗНАКИ ДОРОЖНІ. Загальні технічні умови. Правила застосування" та передбачити улаштування дорожньої розмітки згідно вимог ДСТУ 2587:2010 "РОЗМІТКА ДОРОЖНЯ. Загальні технічні умови. Методи контролювання. Правила застосування". Конструкції дорожніх знаків та опор для них передбачається з некородуючих матеріалів або з антикорозійним захистом. Для основного проїзду прийнято II типорозмір дорожніх знаків. Проектом передбачається встановлення металевого огородження 11ДО-128-0,75-2,0-1,2 загальною довжиною 122 м та напрямних стовпчиків у кількості 60шт.

В місці розташування пішохідного переходу через дорогу передбачено освітлення пішохідного переходу.

Кошторисна документація

Інженер - проєктувальник – Примак Михайло Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001385, виданий 23.07.2012р., свідоцтво про підвищення кваліфікації від 23.08.2017р., №00511)  

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 06.04.2021р. складала

85622,813 тис.грн. у тому числі:

будівельні роботи – 68542,106 тис.грн.;

устаткування, меблі, інвентар – 0 тис.грн.;

інші витрати – 17080,707 тис.грн.

За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва".

Загальна кошторисна вартість капітального ремонту в поточних цінах станом на 25.06.2021р. складає 81794,142 тис.грн., у тому числі:

будівельні роботи – 65437,541 тис.грн.;

устаткування, меблі, інвентар – 0 тис.грн.;

інші витрати – 16356,601 тис.грн.

Екологічна безпека

В складі проекту розроблені матеріали ОВНС відповідно до якого будівництво та експлуатація об’єкта не викликає негативного впливу на навколишнє середовище.

Тимчасовим джерелом забруднення є будівельний майданчик.

Розрахункова сума максимальних приземних концентрацій забруднюючих речовин не перевищує ГДК. Вплив на атмосферне середовище – прийнятний.

Будівельні відходи вивозяться спеціалізованими організаціями за домовленістю.

Вплив на ґрунти, водне та соціальне середовище, рослинний та тваринний світ – в межах норм.

Санітарно-епідеміологічне благополуччя

Конструктивно-планувальні рішення дорожнього одягу відповідають санітарно-гігієнічним вимогам по забезпеченню мінімального рівня шуму, забруднення атмосферного повітря та поверхневого стоку. Робочим проектом прийняті рішення які сприяють зручному очищенню поверхні від снігу та бруду, відведенню дощових і талих вод.

Пожежна і техногенна безпека

Передбачено будівельний майданчик забезпечити первинними засобами пожежогасіння.

Робочою документацією передбачені протипожежні заходи під час будівництва згідно з Правилами пожежної безпеки в Україні.

Організація будівництва

Тривалість виконання робіт складає – 9,0 місяців.

Робочим проектом передбачені методи проведення основних робіт, послідовність будівництва, визначені потреби в будівельних механізмах, тимчасових будівлях.

Охорона праці

          Проектними рішеннями передбачено,  що працівники забезпечуються необхідними засобами колективного та індивідуального захисту, первинними засобами пожежогасіння.

          В процесі розгляду робочого проекту "Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250303 Борзна-Воловиця на ділянці км 0+000 – км 33+000, Чернігівська область " зроблено ряд зауважень та пропозицій, які були доведені письмово до замовника та проектувальника.

Після доопрацювання цих питань, до проектної документації внесені необхідні зміни та доповнення, основними з яких є:

-        уточнені техніко-економічні показники проекту;

-        доопрацьовані проектні рішення щодо креслень документації доріг;

-        допрацьовані рішення з організації безпеки дорожнього руху;

-        доопрацьована кошторисна документація.

 

 

 

 

Відповідальні експерти

 

 

Експерт проектної документації доріг

____________________

КОНСТЯНТИН ЩЕРБАЧЕНКО

(сертифікат АЕ №005703)

Експерт з питань забезпечення механічного опору та стійкості (міцності, надійності та довговічності) будинків і споруд

____________________

ЮРІЙ ДАЧКОВСЬКИЙ

(сертифікат АЕ № 005218)

Експерт з питань безпеки експлуатації та вимог охорони праці, забезпечення захисту від шуму

____________________

ВІКТОР СКОРОБОГАТОВ

(сертифікат АЕ № 004925)

Експерт з питань охорони навколишнього природного середовища та санітарно-епідеміологічного благополуччя

 

____________________

ОКСАНА ГУДИМА

(сертифікат АЕ № 005214)

Експерт з питань дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки

____________________

ОЛЕКСАНДР РОМАЩЕНКО 

(сертифікат АЕ № 005337)

Експерт кошторисної частини проектної документації

 

____________________

НАТАЛІЯ ПЕТРУШЕВСЬКА

(сертифікат АЕ № 004748)

 

 

 


Розділи