1 редакція від 03.09.2021 2 редакція від 11.11.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4581-1082-8852-1263
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№973-207-20/КП від 09.03.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експерт Проект Груп" (41403089) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416-км 99+484, Миколаївська область
Код проектної документації
PD01:3110-3432-8187-0001 Зміни №2 №copy_2703110343265092784 від 2020-09-14 (видав МIЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ) / Наявні експертизи: EX01:4581-1082-8852-1263
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
11.11.2020 850347.499 660775.361 0 189572.138

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
23.02.2021 869874.932 678646.254 21.382 191207.296

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Миколаївська обл. , Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416-км 99+484, Миколаївська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25878206)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Рожко Сергій Вікторович (АР 012833, АЕ 005160)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Даниленко Галина Андріївна (АЕ 004833, АР 017963, АР 001210)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Експерт (фахівець) З питань експлуатаційної безпеки
Савйовський Володимир Вікторович

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3110-3432-8187-0001
Орган, що видав
МIЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ (42703169)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Вишукування, обстеження, проектування, визначення вартості будівництва
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
14.09.2020
Номер проектної документації
copy_2703110343265092784
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивний)

№ 973-207-20/КП від «09» березня 2021 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за робочим проектом


«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів)

на ділянці км 76+416-км 99+484, Миколаївська область»


Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Миколаївській області.

Генеральний проектувальник: Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ», місцезнаходження: 03038, місто Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8.

Головний інженер проекту (ГІП) – Фаль Андрій Євгенович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №004073).


Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва № 973-2912-20/КП, укладеного у відповідності зі ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560.


Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       Постанови Кабінету Міністрі України від 01.07.2020 року №539 «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення»;

-       завдання на розробку проектної документації від 07.09.2020 року №14-16/20, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України;

-       технічного звіту з топографо-геодезичних робіт, виконаного ТОВ «МПІ» у 2020 році;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного                ДП «УКРДІПРОДОР» у 2020 році;

-       акту обстеження штучних споруд, виконаного ТОВ «ВАРТО» у 2020 році.

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.


Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Фаля Андрія Євгеновича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №004073).


Основні проекті рішення


Метою наданого робочого проекту є капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416-км 99+484.

Робочим проектом передбачено будівництво в одну чергу.


Автомобільна дорога


Початок траси ПК 0+00 відповідає км 76+416 автомобільної дороги державного значення державного значення М-13 Кропивницький ‒ Платонове (на м. Кишинів).

Кінець траси ПК 231+00 відповідає км 99+484 вказаної автомобільної дороги.

Ділянка автомобільної дороги проходить поза населеними пунктами.

Загальна довжина ділянки капітального ремонту дороги – 23,1 км.

Проектування здійснено в одну стадію – робочий проект. Виділення черг робочим проектом не передбачено.

Кількість кутів повороту складає – 7 шт.

У робочому проекті прийняті наступні технічні нормативи:

- категорія дороги – IIІ;

- розрахункова швидкість – 90 км/год;

- ширина проїзної частини – 3,50 м;

- кількість смуг руху – 2;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,50 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 9001 м;

- увігнутих – 2100 м;

- найбільший поздовжній похил – 56 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 2000 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний;

- навантаження на вісь – 115 кН.

На ділянці дороги передбачено влаштування 9 примикань:

- з каналізуванням лівоповоротних напрямків на ПК 34+59,00 (ліворуч) ПК 60+64,00 (праворуч), ПК 88+50,00 (праворуч та ліворуч), ПК155+80,00 (праворуч), ПК 157+00,00 (ліворуч), 204+52 (ліворуч та праворуч);

- без улаштування перехідно-швидкіских смуг на ПК 34+03,00, ПК 74+63,00.

Для запобігання розмиву узбіччя і укосів земляного полотна на ділянках дороги з поздовжнім похилом більше 30 ‰, при насипах, висотою понад 2,50 м, передбачено влаштування водовідвідних споруд з водоскидами по укосу насипу за межі земляного полотна з гасителями у підошви насипу або в кюветі.

На ПК 223+20,00 робочим проектом передбачено комплекс WIM  (комплексів автоматичного габаритно-вагового контролю “Зважування у русі”) , що забезпечує автоматичну фото/відео/габаритну/вагову фіксацію правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, призначений для контролю за перевищенням установлених законодавством габаритних, вагових норм при перевезенні вантажу в режимі безперервної цілодобової роботи.

Робочим проектом капітального ремонту передбачено облаштування автобусних зупинок з улаштуванням заїзної кишені, зупинкового майданчика, автопавільйонів та туалету.

Робочим проектом передбачається влаштування зовнішнього освітлення в межах автобусних зупинок та на пішохідних переходах.

Засоби доступності для маломобільних груп населення передбачено лише на автобусних зупинках та наземних пішохідних переходах біля них, оскільки ділянка дороги проходить поза населеними пунктами.

У місці сполучення пішохідних тротуарів з проїзною частиною дороги на пішохідних переходах для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю. Ширина тротуарів, їх поздовжній та поперечний похили дозволяють рух маломобільних груп населення. Громадські вбиральні на автобусних зупинках передбачено з можливістю використання осіб з інвалідністю.

Робочим проектом передбачається влаштування наступних типів дорожнього одягу:

Тип 1. Нове будівництво 

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-20) на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 40/60-68     5 см;

- АББМП. Кр. Щ. А1. НП. І на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 40/60-68                                  – 10 см;

- щебенево-піщана суміш ЩПС-40, оброблена цементом (М-20)– 15 см;

- щебенево-піщана суміш С-5, з використанням щебню з

   подрібненого цементобетону                                                    – 21 см;

- грунт земляного полотна, укріплений цементом,

   марка матеріалу М-10                                                               – 22 см

Новий дорожній одяг на тротуарах та посадкових майданчиках:

- АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100                                          – 4 см;

- щебенево-піщана суміш С-7                                                      – 12 см.


Забезпечення механічного опору та стійкості


Після проведення капітального ремонту мосту залишковий ресурс мосту становитиме 34 років.

Існуючий міст. Міст через струмок на км 84+125 розташовано на автомобільній дорозі державного значення М-13 Кропивницький–Платанове на ділянці км 76+416 – км 99+484 у Миколаївській області. Міст побудовано у 1968 р., відомості про останні обстеження, ремонти, реконструкцію відсутні. Схема мосту 3х14,6 м. Довжина мосту 43,08 м. Габарит мосту Г-8,1+2х1,0 м. Поперечна схема: 5х1,68 м, висота балок 0,85 м.

Тип конструкції: двотаврових збірних попередньо напружених балок Вип. 122-62. Конструкція проміжної опори: палеві дворядні. Опори влаштовані з шести стійок з кроком 1,65 м у два ряди, стійки об’єднані ригелем. Переріз стійок – 0,35х0,35 м. Переріз ригеля – 1,3х0,5 м при довжині 9,7 м. Висота опор від рівня води складає 6,22 м. Стійки С1 та С5 обох рядів на опорі 1, та ригель опори 2 посилені металевими обоймами із кутників 50х50 мм. Підферменники на опорах складаються зі збірної та монолітної частин. Опорні частини гумоармовані.

Стояни: палеві однорядні обсипні. Опори влаштовані з чотирьох стійок, об’єднаних ригелем. Крок стійок становить 2,56 м, переріз стійок 0,4х0,6 м. Переріз ригеля 0,8х0,5 м при довжині 11,0 м. Навантаження Н-30, НК-80.

Основні дефекти прийняті згідно обстеження мосту, виконаного ТОВ «ВАРТО» у вересні 2020 р., згідно з яким основні елементи існуючого мосту віднесено до таких експлуатаційних станів: проїзна частина: стан 5 – непрацездатний; прогонова будова: стан 4 – обмежено працездатний; опори та опорні частини: стан 4 – обмежено працездатний; фундаменти: стан 3 – працездатний; підмостове русло: стан 2 – обмежено справний; підходи: стан 4 – обмежено працездатний.

Загальна оцінка технічного стану в цілому по мосту: технічний стан 4 технічний стан – обмежено працездатний.

Метою робочого проекту є розробка капітального ремонту мосту з поновленням службових якостей елементів споруди, забезпеченням їх надійності та довговічності і забезпечення безпечних умов руху автотранспорту по споруді.

Відомості про топографічні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, метеорологічні і кліматичні умови земельної ділянки, міцність і деформаційні характеристики ґрунтів.

Згідно до дорожньо-кліматичного районування території України (ДБН В.2.3-4-2015, додаток Г), ділянка вишукувань знаходиться в ІІІ (У-ІІІ) Південній дорожньо-кліматичній зоні.

Клімат району – помірно-континентальний. Зима м’яка, малосніжна з похмурою погодою і частими туманами. Літо тепле, в окремі роки спекотне, переважає мінлива хмарність.

Середня річна температура повітря +9,8°С. Абсолютна мінімальна опускається до позначки -34°С, а абсолютна максимальна піднімається до +38°С. Середня температура повітря найтеплішого місяця (липня) +23,5°С, найхолоднішого місяця (січня) - -3,4°С.

Тривалість періоду з середньодобовою температурою повітря меншою або рівною 0°С складає 31 добу.

Домінуючий напрямок вітру – північно-східний та північно-західний. Середня швидкість вітру в січні 4,2 м/сек, в липні - 3,6 м/сек. Улітку бувають суховії й курні бурі з швидкістю вітру до 25 м/с.

Нормативна глибина промерзання для суглинків та глин становить 70 см, для супісків, пісків мілких та пилуватих – 85 см, для пісків середньої крупності та крупних – 91 см.

Інженерно-геодезичні вишукування виконані ТОВ «Міжнародний проектний інститут» у 2020 році. Зйомка виконана в системі координат СК-63 та Балтійській системі висот. Точність визначення просторового положення елементів ситуації (масштаб) відповідає М 1:500.

Згідно з інженерно-геологічними вишукуваннями, виконаними в 2020 році ДП «УКРДІПРОДОР», за даними вивчення геологічних умов ділянки, виконання лабораторних випробувань фізико-механічних властивостей  ґрунтів і проведеної камеральної обробки матеріалів, у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.1-5-96, було виділено наступні інженерно-геологічні елементи (ІГЕ):

ІГЕ-1 - насипні ґрунти, які представлені пісками мілкими, середньої щільності, малого ступеню водонасичення, з включеннями щебеню кристалічних порід 5-10 %, потужністю 1,2-1,8 м. Були проведені проміри дорожнього одягу, якими було визначено, що товщина асфальту складає 5 см, щебенева підсипка – 25 см;

ІГЕ-2б - алювіальні і озерно-алювіальні супіски піщанистими, пластичні, потужністю 0,6-1,5 м та текучі (ІГЕ-2в), потужністю 5,9-6,2 м;

ІГЕ-3б - піски мілкі, середньої щільності, насичені водою, потужністю 3,4-3,7 м;

ІГЕ-4г - палеогенові відклади, представлені суглинками важкими піщанистими, текучопластичними, потужністю 1,5-2,0 м;

ІГЕ-5б - супіски піщанисті, пластичними, розкритою потужністю 5,3 м;

ІГЕ-6в - піски мілкі, щільні, насичені водою, потужністю 2,7-5,4 м;

ІГЕ-7в - піски пилуваті, щільні, насичені водою, розкритою потужністю 3,0- 6,1 м.

Нормативна глибина промерзання для суглинків та глин становить 70 см, для супісків,  пісків  мілких  та  пилуватих    85  см,  для  пісків  середньої  крупності  та крупних – 91 см.

На час вишукувань ґрунтові води пройденими свердловинами на ділянці дороги не зустрінуті.

Відповідно до додатку Ж ДБН А.2.1-1:2008 інженерно-геологічні умови ділянки відносяться до І (простої) категорії.

За сейсмічними властивостями, згідно таблиці 5.1 ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», ґрунти відносяться до II категорії.

Враховуючи завдання на проектування, а також вимоги Зміни №1 ДБН В.2.3-4:2015 в частині зазначення габариту, робочим проектом необхідно передбачити: 1) влаштування проїзної частини загальною шириною 8,0 м, складеної з двох смуг шириною 3,5 м та смуг безпеки з кожного боку по 0,5 м; 2) влаштування тротуарів праворуч і ліворуч шириною по 0,75 м; 3) забезпечення нормативної вантажопідйомності під тимчасове розрахункове навантаження Н-30, НК-80 як для ІІІ категорії дороги.

Основні параметри мосту після капітального ремонту: збірно-монолітна розрізна прогонова будова за схемою 3х14,06 м; загальна довжина мосту –     42,48 м; конструкції мосту відповідно до ДБН В.1.2-15:2009 «Споруди транспорту. Навантаження та впливи. Мости та труби» розраховані на дію постійних навантажень (власна вага) і несприятливих комбінацій тимчасових навантажень, а саме: а) навантаження у вигляді смуг Н-30, тиску ґрунту від рухомого складу, горизонтальні поперечні удари рухомого складу, пішохідне (як вертикальне рівномірно розподілене 4,0 кПа), вітрове (характеристичний тиск W0=500Па); б) одиночне навантаження НК-80, вітрове (характеристичний тиск W0=500 Па).

Технічний стан існуючого мосту (витяг з технічного звіту обстеження).

Міст на автомобільній дорозі державного значення М-13 Кропивницький – Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416 – км 99+484 через                       р. Корабельна побудований у 1968 році. Відомості про останні обстеження, ремонти, реконструкцію відсутні.

Технічні параметри моста: повна довжина моста 43,08 м; габарит Г – 8,1+2х1,0; геометрична схема моста: 3х14,06 м; статична схема моста: розрізна; прогонові будови: балочні; крайні опори 0 та 3: палеві однорядні обсипні; проміжні опори 1, 2: палеві дворядні; опорні частини: гумоармовані; нормативне навантаження: Н-30, НК 80; міст розташований на прямій в плані та в поздовжньому профілі.

Прогонові будови складаються з двотаврових збірних попередньо напружених балок Вип.122-62. Матеріал прогонових будов – збірний попередньо напружений залізобетон. Поперечна схема – 5х1,68 м. Висота балок становить 0,85 м. Відстань між діафрагмами – 2,7 м. Довжина прогонових будов складає по 14,06 м. Розрахункові навантаження на прогони – Н-30, НК 80.

Крайні опори 0 та 3 – палеві однорядні обсипні. Опори влаштовані з чотирьох стійок, об’єднаних ригелем. Крок стійок становить 2,56 м, переріз стійок – 0,4х0,6 м. Переріз ригеля – 0,8х0,5 м при довжині 11,0 м.

Проміжні опори 1, 2 – палеві дворядні. Опори влаштовані з шести стійок з кроком 1,65 м. у два ряди, стійки об’єднані ригелем. Переріз стійок –                 0,35х0,35 м. Переріз ригеля – 1,3х0,5 м при довжині 9,7 м. Висота опор від рівня води складає 6,22 м.

Стійки С1 та С5 обох рядів на опорі 1, та ригель опори 2 посилені металевими обоймами з кутників 50х50 мм.

Підферменники на опорах складаються зі збірної та монолітної частин. Опорні частини гумоармовані.

У результаті обстеження моста через р. Корабельна на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-13 Кропивницький – Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416 – км 99+484 було встановлено наступне: вантаж опідйомність моста відповідає проектним навантаженням            Н-30, НК80. Міст знаходиться в експлуатаційному стані 4 – обмежено працездатний. Споруда потребує проведення капітального ремонту.

Капітальним ремонтом моста передбачено: демонтаж тротуарних плит, дорожнього одягу та плит прогонової будови; розбирання насадок, відкрилків; підсилення проміжних опор мосту; влаштування нових насадок на проміжних та нарощування насадки на крайніх опорах мосту; влаштування нових шафних стінок; заміну опорних частин; ремонт та антикорозійний захист балок прогонової будови; влаштування монолітної плити проїзної частини; влаштування сполучення прогонової будови з насипом; влаштування водонепроникних деформаційних швів, металевої бар’єрної огорожі, перильного огородження; влаштування організованого водовідводу зі збором та відведенням води до очисних споруд; влаштування тонкошарового покриття на тротуарах та виконання антикорозійного захисту фасадних частин прогонової будови (фарбування); нанесення розмітки на мосту (об’єми робіт в розділі АД).

Міст через р. Корабельна розташований на прямій у плані та з одностороннім поздовжнім ухилом. Згідно технічних рішень по капітальному ремонту мосту габарит споруди складає Г-8+2х0,75 і передбачає пропуск двох смуг руху по 3,5 м та влаштування двох смуг безпеки по 0,5 м.

Ремонт крайніх опор передбачає влаштування нових шафних стінок та відкрилків.

Ремонт проміжних опор передбачає ремонт, захист від корозії та посилення. Посилення виконується за допомогою залізобетонної обойми. Ділянки стійок піскоструються, відновлюється січення ремонтними матеріалами та всі конструкції опор покриваються антикорозійним захистом.

Ремонт прогонової будови передбачає: заміну опорних частин з улаштуванням нових підферменників, ремонт балок з антикорозійним захистом оголеної арматури та відновленням перерізу балки ремонтними матеріалами. Всі балки після ремонту покриваються захисним покриттям.

Влаштування монолітної плити проїзної частини передбачає влаштування об’єднуючих анкерів з балкою прогонової будови, влаштуванням арматурної сітки та вкладання бетону. В поперечному перерізі плита має ухил 25‰, а вісь перелому для водовідведення влаштовується в межах технічного тротуару. Крок водовідвідних трубок становить 6 м.

Деформаційні шви – однопрофільні, влаштовуються на кожній опорі.

Перильне огородження – металеве оцинковане, висотою 1,2 м.

Фундаменти крайніх опор запроектовано з використанням існуючих насадок. З використанням анкерів на насадці влаштовується монолітна опора-стінка (шафова стінка), товщиною 30 см, та відкрилки, довжиною 3,32 та 3.33 м, з монолітного бетону класу В35, морозостійкості F200, водонепроникності W6 (С30/35, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), армовані арматурою класу А-240С, А-400С згідно ДСТУ 3760:2019. На всі поверхні крайніх опор, що контактують з ґрунтом, наноситься бітумно-мастична гідроізоляція у 2 шари. На видимі бетонні поверхні наноситься захисно-декоративне покриття.

Мостове полотно.

По верху збірних балок прогонової будови влаштовується монолітна плита прогонової будови з бетону класу В35, морозостійкості F200, водонепроникності W6 (С30/35, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) А-240С, А-400С згідно ДСТУ 3760:2019.

У межах покриття, безпосередньо по гідроізоляції укладається двошарове асфальтобетонне покриття згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011. Нижній шар – асфальтобетон дрібнозернистий, щільний, тип А марки I, товщиною 6 см виконує функції захисного шару, верхній шар – асфальтобетон дрібнозернистий, щільний, тип Б марки І, товщиною 5 см.

Перед асфальтуванням по вертикальній грані бортового каменю передбачене укладання полімерно-бітумної стрічки. Під впливом температури гарячого асфальтобетону стрічка плавиться, забезпечуючи надійний зв'язок асфальтобетону з бічною поверхнею бортового каменю. Крім цього, призначенням стрічки є запобігання утворення напливів асфальтобетону - вона забезпечує відносну свободу поперечних температурних деформацій асфальтобетону, коефіцієнт температурного розширення якого перевищує такий же коефіцієнт залізобетону в 7-10 разів.

За рахунок бортового профілю проїзної частини монолітний тротуар та монолітний цоколь підносяться над проїзною частиною на 100 мм. Монолітні тротуари, шириною по 0,75 м, влаштовуються по обидва боки споруди, виконані з монолітного бетону класу В35, морозостійкості F200, водонепроникності W6 (С30/35, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) А-240С, А-400С згідно ДСТУ 3760:2019. Бетон прохожої частини тротуару захищається тонкошаровим гідрофобним зносостійким покриттям.

На тротуарі влаштовується металеве оцинковане перильне огородження, загальною висотою 1,2 м. Проїзна частина відокремлюється металевим оцинкованим огородженням бар'єрного типу H2-W3 з коробчастим незамкненим типом профілю балок згідно ДСТУ Б В.2.3-12-2004, яке має бути не менше ніж 0,8 м висотою відносно верху проїзної частини та кроком стояків 3,0 м.

На всіх опорах передбачено влаштування деформаційних швів.

Для плавного сполучення з підходами за шафовими стінками стоянів улаштовуються монолітні залізобетонні перехідні плити, загальною довжиною 8,0 м, улаштовані на монолітний лежень.

Конуси мосту укріплюються монолітним бетоном класу B15, морозостійкістю F200, водонепроникністю W6 (С12/15, XF2, С1 1,00 згідно ДСТУ Б В.2.7-176), товщиною 100 мм по шару щебеню фр. 20-40 мм, товщиною 100 мм.

Стислий опис зауважень та внесених змін, що прийняті в ході проведення експертизи.

Пояснювальну записку (ПЗ) доповнено відомостями про інженерно-геологічні умови земельної ділянки, виділені ІГЕ та міцнісними й деформаційними характеристиками ґрунтів.

Оскільки робочим проектом не передбачено збільшення навантаження, ремонт чи посилення фундаменту, тому геологічні дослідження в місці мосту виконували тільки на підходах до мосту для визначення характеристик основи для дорожнього одягу. Опис геологічної будови району представлено в ПЗ в п.3.

Згідно п.4.1 3-й абзац ДБН А.2.2-3:2014 дозволяє нам не робити інженерно-геологічні вишукування при капітальному ремонті, оскільки ми не змінювали конструктивну схему та не збільшували навантаження. Ця інформація має бути відображена в ПЗ.

Сейсмічність району визначена згідно п. 5.1.1 ДБН В.1.1-12:2004 (зміна 1) та за картою додатку Б цього ж ДБН (рис. Б1) і відноситься до району з 5 балами. Тому сейсмозаходів для споруди не застосовували. Ця інформація має бути прописана в ПЗ.

Матеріали робочого проекту доповнено актом обстеження мосту з сертифікатом відповідального виконавця – експерта будівельного з технічного обстеження

У п. 5.1. Технічний стан існуючого мосту (витяг з технічного звіту обстеження).

Матеріали технічного звіту відносяться до матеріалів групи В і повністю в пояснювальну записку не включаються. В ПЗ включено лише технічний опис та висновки. Сертифікат експерта є в технічному звіті з обстеження.

Технічний звіт з обстеження мосту надано.

ПЗ доповнено встановленим розрахунковим строком експлуатації об’єкту після проведення капітального ремонту.

Розрахунок залишкового ресурсу після ремонту виконано в технічному звіті з обстеження і складає 34 років.

Матеріали робочого проекту доповнено звітом про проведення науково-технічного супроводу згідно завдання на проектування.

Науково-технічний супровід розроблено ДП ДерждорНДІ на конструкцію дорожнього одягу, щодо штучних споруд науково-технічний супровід робочим проектом не передбачено.


Водопостачання та водовідведення

 

Втручання в інженерні мережі водопостачання та водовідведення робочим проектом не передбачено.

Для запобігання розмиву узбіччя і укосів земляного полотна на ділянках дороги з поздовжнім похилом більше 30 ‰, при насипах, висотою понад 2,50 м, передбачено влаштування водовідвідних споруд з водоскидами по укосу насипу за межі земляного полотна з гасителями у підошви насипу або в кюветі.

При капітальному ремонті автомобільної дороги на ділянці підходу до річки Південний Буг робочим проектом передбачається:

- влаштування поверхневого водовідведення закритим способом;

- влаштування закритої мережі трубопроводів дощової каналізації - прокладання мережі дощової каналізації з безнапірних поліетиленових труб ПЕ-100 SDR 17 Ø300-500мм;

- влаштування очисних споруд.

Для забезпечення ефективного збору поверхневих стоків з покриття мосту передбачені мостові трапи.

Для забезпечення ефективного збору поверхневих стоків з покриття прийняті дощоприймачі та водовідвідні лотки на зупинках громадського транспорту.


Електрообладнання. Електроосвітлення


Для освітлення передбачається застосування системи автономного освітлення.

Система автономного освітлення (САО) включає в себе:

·                        сонячні панелі 290Вт/24В;

·                        світлодіодний світильник 25,9 Вт;

·                        акумулятор 100 А х год/ 12 В;

·                        систему заряду та управління BlueSolar PWM‐Pro12/24‐30A;

·                        опору з фундаментом (опора Н=8м).

Система автономного освітлення влаштовується на металевій опорі типу Valsk K300 / ОВОГ 103/300/4, висотою H=8м. Опора монтується на анкерну закладну, яка в подальшому заливається бетонною сумішшю В15.

Для  влаштування  освітлювальної  мережі  передбачається  застосування  сучасної світлодіодної продукції.

Для  зовнішнього  освітлення  прийняті  світлодіодні  світильники  типу  TECEO  S/5145/8 LEDs 950mA NW 740 25,9W. 

Світильники встановлюються на однорожковий кронштейн 2000/600/15°.

Автоматичне вмикання освітлення здійснюється за допомогою сутінкового фотореле.

Система управління вуличним освітленням влаштовується в антивандальній  шафі (700х420х260) на опорі на висоті 6,5‐7,0 м від рівня землі.  

Сонячна  енергія  поглинається  сонячними  панелями  типу  PS290,290Вт/24В, 1650х991х50мм. Для накопичення електроенергії застосовується акумуляторна батарея  типу GPL 12‐100, 12В, 100А*г (технологія AGM). 

Заземлення мережі електроосвітлення виконано за системою TN‐C.

Система САО облаштовуються заземлюючим пристроєм, що складається з вертикальних сталевих електродів d=16 мм довжиною 3 м, які з’єднуються зі штабою 50х50х4 сваркою. 

 

Пожежна безпека

 

У складі проекту організації будівництва в робочому проекті визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.

У робочому проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.


Оцінка рішень з питань екологічної безпеки

 

У складі робочого проекту розроблено розділ з оцінки впливу на навколишнє середовище, де визначено, що капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 76+416 км 99+484 не спричинить значного впливу на стан навколишнього середовища.

Автомобільна дорогаIІІ категорії.

Протяжність ділянки автомобільної дороги становить 23,1 км.

Екологічний клас об’єктудругий, згідно п.4.4 ГБН В.2.3-218-007:2012. Капітальний ремонт автомобільної дороги другого класу відноситься до видів діяльності, які не становлять підвищеної екологічної небезпеки.

Джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюватимуться при проведенні будівельних робіт, які, в цілому, на стан повітряного середовища не впливатимуть.

Будь-які дії щодо зелених насаджень здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. №1045 "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України".

Родючий шар ґрунту відсутній. Вплив на водне середовище та ґрунти не очікується.

На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду, соціальне, геологічне та техногенне середовище вплив не здійснюється.

Захисні заходи, що застосовані в робочому проекті, необхідні та достатні для забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища.


Організація будівництва


Робочим проектом передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги, що включає ремонт мосту, поновлення дорожнього покриття та виконання супутніх ремонтно-відновлювальних робіт.

На період капітального ремонту дороги рух транспорту на ділянці повністю перекривається.

Для забезпечення поточного та безпечного виконання ремонту дороги, будівельні процеси виконують послідовно, згідно прийнятої організаційно-технологічної схеми.

До початку виконання будівельних робіт виконують комплекс підготовчих заходів, що включає огорожу будівельного майданчика в межах умовно виділених захваток, встановлення укажчиків небезпечних зон та облаштування  елементами будівельного господарства, організаційні дії щодо безпеки експлуатації прилеглих територій.

Представлено номенклатуру рекомендованих будівельних машин та механізмів та обґрунтовано потребу в енергоресурсах.

Вказано на заходи з контролю якості будівельних робіт.

Вказано на основні правила безпеки праці та вказівки щодо дотримання вимог охорони довкілля. 

Тривалість капітального ремонту дороги становить 18,0 місяців, включаючи підготовчий період.  На будівництві задіяно 92 будівельників.

Прийняті принципові організаційно-технологічні рішення є достатньою базою для розробки проекту виконання робіт.


Захист від шуму

 

За результатами оцінювання встановлено, що рівень шуму потоків автомобільного транспорту не  перевищує допустимих норм.

 

Охорона праці та безпека експлуатації


Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм та правил, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.

Робочим проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт за розробленим «Проектом організації будівництва» та згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві»

Також робочим проектом передбачено встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки та маркування проїзної частини дороги.


Кошторисна частина


Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 11 грудня 2020 року, складала  850 347,499  тис. грн.., у тому числі: будівельні роботи – 660 775,361  тис. грн., інші витрати – 189 572,138 тис. гривень.  Зворотні суми – 58,815 тис. грн.,

        За результатами розгляду кошторисної документації, після надання замовником цін на устаткування, матеріальні ресурси, зняття зауважень, встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва»,

     Загальна вартість будівництва у поточних  цінах станом 23 лютого 2021 року складає 869 874,932 тис. грн.,у тому числі: будівельні роботи – 678 646,254 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 21,382 тис. грн., інші витрати – 191 207,296  тис. грн. Зворотні суми – 83,377 тис. грн.


У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.

 

 

 

 

Головний експерт проекту

                     

 ____________________  Д.В. Михайловський

             (підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004780

 

 

 

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

 

____________________________     C.В. Рожко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005160

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________________       Г.А. Даниленко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004833

 

 

 

 

 

_______________________         С.В. Радченко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004825

 

 

 

 

 

___________________________        Р.В. Ланге

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

 

 

 

_____________________     І.В. Тертишніков

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005273

 

 

 

 

 

________________________      Т.Ю. Боричко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005036

 

 

 

 

 

________________________       С.В. Кучерук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №003600

 

 

Експерти (фахівці)

 

Фахівець в частині

організації будівництва

 

 

 

 

 

_____________________     В.В. Савйовський

(підпис)                     (П.І.Б.)

 

 

 

 


Розділи