1 редакція від 03.09.2021 2 редакція від 11.11.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4600-5288-8073-1614
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№974-201-20/КП від 09.03.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експерт Проект Груп" (41403089) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 99+484-км 119+984, Миколаївська область
Код проектної документації
PD01:0249-3506-3368-6264 Зміни №2 №94-Б-16/09 від 2020-09-16 (видав МIЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ) / Наявні експертизи: EX01:4600-5288-8073-1614
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань пожежної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
11.02.2020 1904076.006 1406848.517 228.083 496999.406

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
23.02.2021 1259190.485 966983.623 0 292206.862

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Миколаївська обл. , Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 99+484-км 119+984, Миколаївська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25878206)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Рожко Сергій Вікторович (АР 012833, АЕ 005160)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Експерт (фахівець) З питань експлуатаційної безпеки
Савйовський Володимир Вікторович
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Даниленко Галина Андріївна (АЕ 004833, АР 017963, АР 001210)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Пономаренко Валентина Григорівна (АЕ 004862)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:0249-3506-3368-6264
Орган, що видав
МIЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ (42703169)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Вишукування, обстеження, проектування, визначення вартості будівництва
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
16.09.2020
Номер проектної документації
94-Б-16/09
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивний)

№ 974-201-20/КП від «09» березня 2021 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за робочим проектом


 «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів)

на ділянці км 99+484-км 119+984, Миколаївська область»


Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Миколаївській області.

Генеральний проектувальник: Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ», місцезнаходження: 03038, місто Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8.

Головний інженер проекту (ГІП) – Фаль Андрій Євгенович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №004073).


Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва № 974-2912-20/КП, укладеного у відповідності зі ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560.


Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       Постанови Кабінету Міністрі України від 01.07.2020 року №539 «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення»;

-       завдання на розробку проектної документації від 07.09.2020 року №14-17/20, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України;

-       технічного звіту з топографо-геодезичних робіт, виконаного ТОВ «МПІ» у 2020 році;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного                ДП «УКРДІПРОДОР» у 2020 році;

-       актів обстеження штучних споруд, виконаного ТОВ «ВАРТО» у 2020 році;

-       акт обстеження дорожнього одягу, виконано ТОВ «МПІ» у 2020 році;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.


Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Фаля Андрія Євгеновича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №004073).

Основні проекті рішення


Метою наданого робочого проекту є капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький-Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 99+484-км 119+984.

Робочим проектом передбачено будівництво в одну чергу.


Автомобільна дорога


Початок траси ПК 0+00 відповідає км 99+484 автомобільної дороги державного значення державного значення М-13 Кропивницький ‒ Платонове (на м. Кишинів).

Кінець траси ПК 205+00 відповідає км 119+984 даної автомобільної дороги.

Ділянка автомобільної дороги проходить поза населеними пунктами.

Загальна довжина ділянки капітального ремонту дороги – 20,50 км.

Проектування здійснено в одну стадію – робочий проект. Виділення черг робочим проектом не передбачено.

Кількість кутів повороту складає 7 шт.

У робочому проекті прийняті наступні технічні нормативи:

- категорія дороги – IIІ;

- розрахункова швидкість – 90 км/год;

- ширина проїзної частини – 3,50 м;

- кількість смуг руху – 2;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,50 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 5384 м;

- увігнутих – 2104 м;

- найбільший поздовжній похил – 58 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 2500 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний;

- навантаження на вісь – 115 кН.

На ділянці дороги передбачено влаштування 7 примикань:

- з каналізуванням лівоповоротних напрямків на ПК 20+36,00 (ліворуч), ПК 75+90,00 (ліворуч), ПК85+22,00 (ліворуч), ПК 104+79,00 (ліворуч), ПК 120+81,00 (ліворуч), ПК 158+90,00 (ліворуч та праворуч);

- без улаштування перехідно-швидкіских смуг на ПК 57+94,00 (ліворуч та праворуч), ПК 75+90,00 (праворуч), ПК 85+25,00 (праворуч), ПК 104+52,00 (праворуч).

Для запобігання розмиву узбіччя і укосів земляного полотна на ділянках дороги з поздовжнім похилом більше 30 ‰, при насипах висотою понад 2,50 м передбачено влаштування водовідвідних споруд з водоскидами по укосу насипу за межі земляного полотна з гасителями у підошви насипу або в кюветі.

Робочим проектом капітального ремонту передбачено облаштування 6 автобусних зупинок на ПК 2+00,10 та на ПК 2+93,73, на ПК75+42,88 на ПК 77+21,25, на ПК 158+18,22 та ПК 159+69,85 з улаштуванням заїзної кишені, зупинкового майданчика, автопавільйонів та вбиральні.

Робочим проектом передбачається улаштування зовнішнього освітлення в межах транспортної розв’язки в різних рівнях, мосту, автобусних зупинок та на пішохідних переходах.

Робочим проектом передбачено капітальний транспортної розв’язки у двох рівнях по типу «лист конюшини», клас розв’язки I з капітальним ремонтом шляхопроводу 50,70 м. Робочим проектом передбачено капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через                           м. Вознесенськ), протяжністю 1,300 км, IІ категорії, в межах даної транспортної розв’язки в різних рівнях.

Параметри існуючої ділянки Н-24 наступні:

- ширина проїзної частини – 3,75х2 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 2;

- ширина узбіччя – 3,75 м;

- найбільший поздовжній похил – 25 ‰;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд № 1.

Початок з’їзду №1 ПК 0+00 відповідає ПК 3+95,81 автомобільної дороги М-13 Кропивницький — Платонове. Кінець з’їзду ПК 5+68,91 відповідає ПК 3+59,85 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через                         м. Вознесенськ).

Протяжність з’їзду –568,91 м. Напрямок руху з Кропивницька на Ульянівку.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 60 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 3517 м;

- увігнутих – 3593 м;

- найбільший поздовжній похил – 21 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 200 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд № 2.

Початок з’їзду № 2 ПК 0+00 відповідає ПК 10+98,21 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через м. Вознесенськ). Кінець з’їзду ПК 5+66,21 відповідає ПК 4+00,72 автомобільної дороги М-13 Кропивницький – Платонове .

Протяжність з’їзду – 566,21 м. Напрямок руху з Миколаєва на Кропивницький.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 60 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

 

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 2347 м;

- увігнутих – 3819 м;

- найбільший поздовжній похил – 40 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 200 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд № 3.

Початок з’їзду № 3 ПК 0+00 відповідає автомобільної дороги М-13 Кропивницький - Платонове ПК 11+59,74. Кінець з’їзду ПК 5+83,34  відповідає ПК 11+06,14 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через              м. Вознесенськ).

Протяжність з’їзду – 583,34 м, рух здійснюється з Платонове на Миколаїв.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 60 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опукла – 3890 м;

- найбільший поздовжній похил – 19 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 200 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд №4.

Початок з їзду №4 ПК 0+00 відповідає ПК 11+59,74 автомобільної дороги М-14 Кропивницький - Платонове. Кінець з’їзду ПК 6+09,02 відповідає ПК 3+35,88 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через                    м. Вознесенськ).

Напрямок руху з Ульянівка на Платонове.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 60 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 3019 м;

- увігнутих – 2334 м;

- найбільший поздовжній похил – 29 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 200 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд №5.

Початок з’їзду № 5 ПК 0+00 відповідає ПК 6+84,82 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через м. Вознесенськ). Кінець з’їзду ПК 3+23,19 відповідає ПК 7+25,56 автомобільної дороги М-13 Кропивницький - Платонове.

Протяжність з’їзду – 323,19 м. Напрямок руху з Миколаєва на Платонове.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 40 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих - 2404 м;

- увігнутих – 1833 м;

- найбільший поздовжній похил – 42 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 60 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

  З’їзд № 6

Початок з’їзду № 6 ПК 0+00 відповідає ПК 7+27,01 автомобільної дороги М-13 Кропивницький - Платонове. Кінець з’їзду ПК 3+23,59  відповідає ПК 7+77,32 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через                       м. Вознесенськ).

Протяжність правоповоротного з’їзду – 323,59 м. Напрямок руху з Платонове на Ульянівка.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 40 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 2626 м;

- увігнутих – 1541 м;

- найбільший поздовжній похил – 42 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 60 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

З’їзд № 7.

Початок з’їзду №7 ПК 0+00 відповідає ПК 7+79,18  автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через м. Вознесенськ). Кінець з’їзду ПК 3+21,91 відповідає ПК 8+20,65 автомобільної дороги М-13 Кропивницький - Платонове.

Протяжність правоповоротного з’їзду – 321,91 м. Напрямок руху з Ульянівки на Кропивницький.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 40 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 3599 м;

- увігнутих – 1019 м;

- найбільший поздовжній похил – 39 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 60 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

 

З’їзд № 8.

Початок з’їзду №8 ПК 0+00 відповідає ПК 8+19,22 автомобільної дороги М-13 Кропивницький - Ульянівка. Кінець з’їзду ПК 3+22,66 відповідає ПК 6+85,40 автомобільної дороги Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через м. Вознесенськ).

Протяжність правоповоротного з’їзду – 322,66 м. Напрямок руху з Кропивницького на Миколаїв.

Прийняті наступні технічні нормативи:

- розрахункова швидкість – 40 км/год.;

- ширина проїзної частини – 6,00 м;

- ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,50 м;

- кількість смуг руху – 1;

- ширина узбіччя разом з укріпленою смугою – 2,00 м;

- найменший радіус кривих в поздовжньому профілі:

- опуклих – 4060 м;

- увігнутих – 2030 м;

- найбільший поздовжній похил – 39 ‰;

- найменший радіус кривих в плані – 60 м;

- тип дорожнього одягу – капітальний.

Дорожній одяг на з’їздах – асфальтобетон по типу основної дороги М-13.

Засоби доступності для маломобільних груп населення передбачено лише на автобусних зупинках та наземних пішохідних переходах біля них, оскільки ділянка дороги проходить поза населеними пунктами.

У місці сполучення пішохідних тротуарів з проїзною частиною дороги на пішохідних переходах для можливості переміщення маломобільних груп населення передбачене пониження бортового каменю. Ширина тротуарів, їх поздовжній та поперечний похили дозволяють рух маломобільних груп населення. Громадські вбиральні на автобусних зупинках передбачено з можливістю використання осіб з інвалідністю.

Робочим проектом передбачається влаштування наступних типів дорожнього одягу:

Тип 1. Нове будівництво 

- щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-20) на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 40/60-68 – 5 см;

- АББМП. Кр. Щ. А1. НП. І на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавками, марки БМКП 40/60-68                                  – 10 см;

- щебенево-піщана суміш ЩПС-40, оброблена цементом (М-20) – 15 см;

- щебенево-піщана суміш С-5, з використанням щебню з подрібненого цементобетонну;                                                                                  – 21 см;

- Ґрунт земляного полотна, укріплений цементом, марка матеріалу М-10 – 22 см.

 

Забезпечення механічного опору та стійкості

 

За розрахунком, наведеним у матеріалах робочого проекту, погодженим замовником, об’єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3.

Після проведення капітального ремонту мосту залишковий ресурс основних елементів мосту становитиме 39 років.

Відомості про топографічні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, метеорологічні й кліматичні умови земельної ділянки, міцність і деформаційні характеристики ґрунтів.

За дорожнім районування України (ДБН В.2.3-4:2015, Додаток Г) територія вишукувань відноситься до ІІ дорожньо-кліматичної зони.

Кліматичні умови м’які. Зима відносно тепла з похмурою погодою і досить частими туманами. Слабкі морози змінюються відлигами. За даними метеостанції Первомайська середньорічна температура повітря становить +8,5°С, середня температура найбільш холодного місяця січня становить –4,8°С, самого теплого місяця липня +21,4°С.

Абсолютний мінімум температури зафіксований в січні –27,9°С, абсолютний максимум в липні +29°С. Але, за багаторічними спостереженнями, були зафіксовані морози до -36°С та спека до +42°С.

Сніговий покрив утворюється кожного року. Висота снігового покриву коливається від 3 см (в грудні) до 36 см (в лютому). Середня висота снігового покриву – 13 см.

За даними метеостанції «Первомайськ», середньорічна кількість атмосферних опадів – 540 мм. За теплий період року випадає 327 мм, за холодний – 213 мм. Самий дощовий місяць – червень, самий посушливий – березень.

Переважають вітри північно-східного та північного напрямку. Середньорічна швидкість вітру – 4,0 м/сек. Найбільша відмічається в лютому – 4,9 м/сек, а найменша – в серпні-вересні 3,2 м/сек.

У середньому на рік припадає 58 днів з туманами, 29 грозових днів, 2 дні з градом, 6-8 з хуртовинами. Ожеледо-паморозні явища фіксуються в середньому 18 днів на рік.

Тимчасові навантаження прийняті згідно ДБВ В.2.3.15-2009 «Споруди транспорту. Мости та труби. Навантаження і впливи» Н-30 та НК-80 (згідно п.8.3 табл. 8.1), враховані відповідні коефіцієнти надійності та динамічні за СН 200-62.

До інших тимчасових навантажень віднесені температурні та вітрові навантаження, від різниці температур, усадки бетону.

Інженерно-геодезичні вишукування виконані ТОВ«Міжнародний проектний інститут» у вересні - жовтні 2020 року. Зйомка виконана в системі координат СК-63 та Балтійській системі висот. Точність визначення просторового положення елементів ситуації (масштаб) відповідає М 1:500.

Інженерно-геологічні вишукування, виконано у вересні-жовтні 2020 року ДП «Укрдіпродор».

Нормативна глибина промерзання для суглинків та глин становить 70 см, для супісків, пісків мілких та пилуватих – 85 см, для пісків середньої крупності та крупних – 91 см.

Ґрунтові води на час вишукувань (вересень-жовтень 2020 р.), розкриті свердловинами на глибинах 0,5-10,0 м. Живлення даного горизонту відбувається за рахунок інфільтрації атмосферних опадів. Рівень води гідравлічно пов'язаний з рівнем в р. Горинь та підлягає сезонним коливанням на 1,0-1,5 м. Потужність водовміщуючих порід - від 0,5 до 3,5 м.

Відповідно до додатку Ж ДБН А.2.1-1-2008 інженерно-геологічні умови ділянки відносяться до ІІ (середньої складності) категорії.

Згідно ДБН В.1.1-12 відповідно до карти ЗСР-2004-В майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 5 балів за шкалою MSK-64.

Міст на автомобільній дорозі міжнародного значення М-13 Кропивницький – Платонове (на м. Кишинів), км 106+126 через р. Південний Буг побудований у 1967 році. Відомості про останні ремонти, реконструкцію: у 2004 році виконувалася реконструкція, опис відсутній.

Технічні параметри моста: повна довжина моста – 311,25 м; габарит Г – 7,0+2х0,89; геометрична схема моста: 9х32,96+14,06 м; статична схема моста: розрізна; прогонові будови: балочні; крайні опори 0 та 10: стовпчасті обсипні; проміжні опори 1, 2 9: стовпчасті; опорні частини: рухомі – валкові залізобетонні, нерухомі – металеві тангенціальні, гумоармовані; нормативне навантаження: Н-30, НК 80; міст розташований на прямій в плані та в поздовжньому профілі.

Прогонові будови 0-1, 1-2, 8-9 складаються з двотаврових збірних попередньо-напружених балок Вип. 149-62. Матеріал прогонових будов – збірний попередньо напружений залізобетон. Поперечна схема 4х1,66 м. Висота балок становить 1,7 м. Поперечне об’єднання виконане по діафрагмах, відстань між діафрагмами становить 3,89 м. Довжина прогонових будов складає по          32,96 м. Прогонова будова 9-10 складається із двотаврових збірних попередньо напружених балок Вип. 122-62. Матеріал прогонової будови – збірний попередньо напружений залізобетон. Поперечна схема 4х1,68 м. Висота балок становить 0,85 м. Поперечне об’єднання виконане по діафрагмах, відстань між діафрагмами становить 2,7 м. Довжина прогонової будови складає 14,06 м. Статична схема споруди – балочна розрізна. Розрахункові навантаження на прогони – Н-30, НК 80.

Крайні опори 0 та 10 – стовпчасті обсипні. На опорі 0 під прогоновою будовою 0-1 влаштовані валкові залізобетонні опорні частини, на опорі 10 під прогонову будову 9-10 – гумоармовані. Проміжні опори 1, 2, 9 – дворівневі стовпчасті. На першому рівні опори влаштовані з двох стовпів. На другому рівні опори влаштовані з чотирьох стовпів у два ряди, що об’єднані попарно за допомогою діафрагм та ригеля. Переріз стовпів на другому рівні складає Ø1,1 м. Ригель має П-подібний вигляд, влаштований з двох частин, що об’єднаних металевими накладками. Висота ригеля – 1,4 м, ширина – 1,36 м, довжина –          9,0 м. Висота опор від рівня води складає до 30,0 м. Опорні частини, рухомі валкові залізобетонні та нерухомі металеві тангенціальні, влаштовані на опорах 1, 9 під прогонові будови 0-1 8-9; на опорі 9 під прогонову будову 9-10 влаштовані гумоармовані опорні частини.

Згідно висновків, наведених у звіті технічного обстеження, міст знаходиться в експлуатаційному стані 4 – обмежено працездатний; споруда потребує проведення капітального ремонту.

 

Капітальним ремонтом моста передбачено: ремонт проміжних та крайніх опор моста; заміну опорних частин; підсилення балок прогонової будови; влаштування монолітної накладної плити проїзної частини; влаштування водонепроникних деформаційних швів, металевої бар’єрної огорожі, перильного огородження; влаштування організованого водовідводу зі збором та відведенням води до очисних споруд; влаштування освітлення на мосту.

Міст через р. Південний Буг розташований на прямій в плані та з одностороннім поздовжнім ухилом. Довжина мосту становить 311,2 м. Згідно технічних рішень по капітальному ремонту мосту габарит споруди складає Г-8+2х0,75 і передбачає пропуск двох смуг руху по 3,5 м та влаштування двох смуг безпеки по 0,5 м.

Ремонт крайніх опор передбачає – відновлення шафної стінки та відкрилків. Поширення відкрилків до нового габариту.

Ремонт проміжних опор передбачає ремонт, захист від корозії та посилення монолітних стиків між збірними елементами стійок. Посилення монолітних ділянок стійок виконується за допомогою вуглецевих стрічок та вуглецевих полотен. Збірні ділянки стійок піскоструються, відновлюється січення ремонтними матеріалами та всі конструкції опор покриваються антикорозійним захистом.

Ремонт бетону з оголенням арматури та без нього передбачає такі роботи: підготовка старої бетонної поверхні - перфоратори, водострум або піскоострум.  Часткове або повне розкриття арматури та її подальша очистка. Очистка оголеної арматури від корозії. Нанесення захисного антикорозійного покриття SikaMonoTop 910 N на очищену арматуру в два шара. Нанесення SikaMonoTop 412N на свіженанесену адгезійну грунтівку SikaMonoTop 910 N. Нанесення вирівнювальної шпаклівки SikaMonoTop 620. Наноситься штукатурним способом або за допомогою торкрет установки.

Ремонт прогонової будови передбачає: заміну опорних частин з влаштуванням нових підферменників (металевих опорних тумб), підсилення балок, ремонт середніх балок з антикорозійним захистом оголеної арматури та відновленням перерізу балки ремонтними матеріалами. Всі балки після ремонту покриваються захисним покриттям. Влаштування монолітної плити проїзної частини передбачає влаштування об’єднуючих анкерів з балкою прогонової будови, влаштуванням арматурної сітки та вкладання бетону. В поперечному перерізі плита має ухил 25‰, а вісь перелому для водовідведення влаштовується в межах технічного тротуару. Крок водовідвідних трубок становить 6 м. Влаштування консолей відбувається за допомогою збірних залізобетонних плит, товщиною 8 см, з арматурними випусками для омонолічення з накладною плитою. Збірні залізобетонні плити служать незйомною опалубкою.

Для зменшення власної ваги прогонової будови робочим проектом передбачено влаштування тонкошарового покриття по всій ширині, взамін асфальтобетону.

Деформаційні шви – однопрофільні з індивідуальним кріпленням і влаштовуються на кожній опорі.

Бар’єрне огородження – металеве оцинковане зі стримувальною здатністю 720 кДж. Перильне огородження – металеве оцинковане, висотою 1,2 м.

Шляхопровід на автомобільній дорозі міжнародного значення М-13 Кропивницький – Платонове (на м. Кишинів), км 100+288 через автомобільну дорогу побудований у 1968 році.

Відомості про останні ремонти, реконструкцію відсутні.

Технічні параметри шляхопроводу: повна довжина шляхопроводу 50,72 м; габарит Г – 17,1+2х0,9; геометрична схема шляхопроводу: 14,06+22,16+14,06 м; статична схема шляхопроводу: розрізна; прогонові будови: балочні; крайні опори 0 та 3: однорядні стійкові обсипні; проміжні опори 1, 2: стійкові однорядні; опорні частини: гумоармовані; нормативне навантаження: Н-30, НК 80; шляхопровід розташований на прямій в плані та в поздовжньому профілі; висота підмостового габариту складає 5 м.

Прогонові будови складаються із двотаврових збірних попередньо напружених балок Вип. 122-62. Матеріал прогонових будов – збірний попередньо напружений залізобетон.

Поперечна схема 11х1,65 м. Висота балок в прогонах 0-1 та 2-3 становить 0,85 м, в прогоні 1-2 – 1,2 м. Відстань між діафрагмами в прогонах 0-1 та 2-3 становить 2,7 м та 4,31 м в прогоні 1-2. Довжина прогонових будов складає в прогонах 0-1 та 2-3 по 14,06 м, в прогоні 1-2 – 22,16 м.

Розрахункові навантаження на прогони – Н-30, НК 80.

Крайні опори 0 та 3 – стійкові однорядні обсипні. Опори влаштовані з восьми стійок, об’єднаних ригелем. Крок стійок становить 2,5 м, переріз стійок 0,4х0,5 м. Переріз ригеля 0,8х0,5 м при довжині 19,9 м. Опорні частини ГАОЧ.

Проміжні опори 1, 2 – стійкові однорядні. Опори влаштовані з восьми стійок з кроком 2,5 м, стійки опори об’єднані двома роздільними ригелями. Переріз стійок 0,4х0,5 м. Переріз ригелів 0,8х0,5 м при довжині 9,82 м. Висота опор від рівня проїзної частини складає 4,95 м. Опорні частини: ГАОЧ.

Підходи до шляхопроводу виконані з насипу, висотою від 6,0 м. Ширина проїзної частини складає 15,9 м. Покриття проїзної частини підходів – асфальтобетон. Поперечний профіль двоскатний. Укріплення конусів виконане за рахунок збірних залізобетонних плит. На підходах огородження безпеки влаштовані із залізобетонних балок на залізобетонних стійках.

Габарит шляхопроводу Г–17,1+2х0,9. Мостове полотно складається з проїзної частини із асфальтобетонним покриттям. Тротуари виконані у вигляді збірних накладних блоків. Перильна огорожа – металева безстійкова поручнева, висотою 0,97 м, огородження безпеки виконано у вигляді металевої профільної балки W-подібного перерізу на металевих стояках, висотою 0,75 м.

Водовідвід з проїзної частини здійснюється за допомогою водовідвідних трубок, повздовжніх та поперечних ухилів.

Згідно висновків, наведених у звіті з технічного обстеження, шляхопровід знаходиться в експлуатаційному стані 4 – обмежено працездатний. Споруда потребує проведення капітального ремонту.

Ремонт шляхопроводу виконується поетапно, окремо під кожний напрямок руху. Прогонова будова розрізається фрезою вздовж, та виконується ремонт на одній половині.

Послідовність робіт наступна: демонтаж перильного та бар’єрного огородження та накладних тротуарів; демонтаж бортового каменю та автодорожнього покриття; демонтаж стічного трикутника; розбирання вузлу примикання шляхопроводу до насипів підходів; демонтаж крайніх 14 м прогонів, з подальшим розрізанням на окремі балки на будівельному майданчику; ремонт дефектів та відновлення захисного шару проміжних опор; ремонт насадки стоянів та бетонування нової шафової стінки та відкрилків; монтаж нових перехідних плит, влаштування вузлу сполучення та укріплення конусів; піддомкрачення центрального прогону 22 м на тимчасових опорах (МІК-С) з ригелем (МІК-П), ремонт підферменників та заміна ГАОЧ, ремонт балок центрального прогону; ремонт балок прогонової будови крайніх прогонів, монтаж їх в проектне положення та омонолічення діафрагм; бетонування монолітної вирівнюючої плити з улаштуванням температурної нерозрізності над проміжними опорами; монтаж карнизних блоків та бортового каменю та бетонування монолітних тротуарів; монтаж систем водовідведення; влаштування а/б покриття; монтаж перильного, бар’єрного огородження та опор освітлення.

Габарити шляхопроводу після проведення капітального ремонту: довжина шляхопроводу становить 50,7 м. Згідно технічних рішень по капітальному ремонту шляхопроводу габарит споруди складає Г-17,14+2х0,75 і передбачає пропуск двох смуг руху по 3,5 м та влаштування двох смуг безпеки по 1,57 м.

Ремонт крайніх опор передбачає влаштування нової шафної стінки та відкрилків, ремонт насадки, влаштування покриття конусів підходів без заміни насипу. Ремонт проміжних опор передбачає ремонт дефектів та відновлення захисного шару. Ремонт прогонової будови передбачає заміну опорних частин, ремонт балок з антикорозійним захистом оголеної арматури та відновленням перерізу балки ремонтними матеріалами, ремонт вузлів об’єднання діафрагм балок. Всі балки після ремонту покриваються захисним покриттям.

Влаштування монолітної плити проїзної частини передбачає влаштування об’єднуючих анкерів з балкою прогонової будови, влаштуванням арматурної сітки та вкладання бетону. В поперечному перерізі плита має ухил 25‰.

Для відновлення й поширення шафної стінки передбачено використання бетону класу В35, водонепроникністю W6, морозостійкістю F200 за ДСТУ Б В.2.7-43-96 зі змінами, для влаштування монолітної плити проїзної частини використовується бетон класу В35, водонепроникністю W6, морозостійкістю F200 за ДСТУ Б В.2.7-43-96. Арматура для ремонту шафних стінок та влаштування монолітної плити проїзної частини класу А240С та А400С за ДСТУ 3760:2019 або А-І та А-ІІІ за ГОСТ 5781-82*. Для стрижневої арматури використовувати А400С (А-ІІІ) використовувати сталь гарячекатану з марки сталі 25Г2С або 35ГС.

Бар’єрне огородження – металеве оцинковане зі стримувальною здатністю 280 кДж. Перильне огородження – металеве оцинковане, висотою 1,2 м.

Стислий опис зауважень та внесених змін, що прийняті в ході проведення експертизи.

Пояснювальну записку (ПЗ) доповнено відомостями про інженерно-геологічні умови земельної ділянки, виділені ІГЕ та характеристиками ґрунтів.

Матеріали робочого проекту доповнено актом обстеження мосту з сертифікатом відповідального виконавця – експерта будівельного з технічного обстеження.

ПЗ доповнено встановленим розрахунковим строком експлуатації об’єкту після проведення капітального ремонту.

Водопостачання та водовідведення


Втручання в інженерні мережі водопостачання та водовідведення робочим проектом не передбачено.

Для запобігання розмиву узбіччя і укосів земляного полотна на ділянках дороги з поздовжнім похилом більше 30 ‰, при насипах висотою понад 2,50 м, передбачено влаштування водовідвідних споруд з водоскидами по укосу насипу за межі земляного полотна з гасителями у підошви насипу або в кюветі.

При капітальному ремонті автомобільної дороги на ділянці підходу до річки Південний Буг робочим проектом передбачається:

- влаштування поверхневого водовідведення закритим способом;

- влаштування закритої мережі трубопроводів дощової каналізації - прокладання мережі дощової каналізації з безнапірних поліетиленових труб ПЕ-100 SDR 17 Ø300-500мм;

- влаштування очисних споруд.

Для забезпечення ефективного збору поверхневих стоків з покриття мосту передбачені мостові трапи.

Для забезпечення ефективного збору поверхневих стоків з покриття прийняті дощоприймачі та водовідвідні лотки на зупинках громадського транспорту.


Електрообладнання. Електроосвітлення


Мережа освітлення влаштовується на таких ділянках:

·                        ПК 0+00,00 – ПК 15+00,00 – Транспортна розв’язка;

·                        ПК 62+00,00 ‐ ПК 79+00,00 – міст через р. Півд. Буг та автобусна зупинка;

·                        ПК 155+00,00 ‐ ПК 163+00,00 ‐ автобусна зупинка.

Для освітлення передбачається застосування системи автономного освітлення.

Система автономного освітлення (САО) включає в себе:

·                        Сонячні панелі 290Вт/24В;

·                        Світлодіодний світильник 31,0 Вт;

·                        Акумулятор 100 А х год/ 12 В;

·                        Систему заряду та управління BlueSolar PWMPro12/24‐30A;

·                        Опору з фундаментом (опора Н=8м).

Автоматичне вмикання освітлення здійснюється за допомогою сутінкового фотореле. Система управління вуличним освітленням влаштовується у антивандальній  шафі (700х420х260) на опорі на висоті 6,5‐7,0 м від рівня землі.

Сонячна енергія поглинається сонячними панелями типу PS290,290Вт/24В, 1650х991х50мм. Для накопичення електроенергії застосувати акумуляторну батарею типу GPL 12‐100, 12В, 100А*г (технологія AGM). Система автономного освітлення влаштовується на металевій опорі типу Valsk K300/ОВОГ 103/300/4, висотою H=8м. Опора монтується на анкерну закладну, яка в подальшому заливається бетонною сумішшю В15.

Для зовнішнього освітлення прийняті світлодіодні світильники типу TECEO S/5145/16 LEDs 600mA NW 740 31 W.

Світильники встановлюються на однорожковий кронштейн 2000/600/15°. Кронштейн кріпиться до опори за допомогою хомутів.

Заземлення мережі електроосвітлення виконано за системою TN‐C.

Система САО облаштовуються заземлюючим пристроєм, що складається з вертикальних сталевих електродів d=16 мм довжиною 3 м, які з’єднуються зі штабою 40х4 сваркою.


Пожежна безпека

 

У складі проекту організації будівництва в робочому проекті визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.

У робочому проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.


Оцінка рішень з питань екологічної безпеки


У складі робочого проекту розроблено розділ з оцінки впливу на навколишнє середовище, де визначено, що капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-13 Кропивницький Платонове (на м. Кишинів) на ділянці км 99+484 км 119+984 не спричинить значного впливу на стан навколишнього середовища.

Автомобільна дорога IІІ категорії.

Протяжність ділянки автомобільної дороги становить 20,5 км.

Екологічний клас об’єктудругий, згідно п.4.4 ГБН В.2.3-218-007:2012. Капітальний ремонт автомобільної дороги другого класу відноситься до видів діяльності, які не становлять підвищеної екологічної небезпеки.

Джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюватимуться при проведенні будівельних робіт, які, в цілому, на стан повітряного середовища не впливатимуть.

Будь-які дії щодо зелених насаджень здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. №1045 "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України".

Родючий шар ґрунту відсутній. Вплив на водне середовище та ґрунти не очікується.

На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду, соціальне, геологічне та техногенне середовище вплив не здійснюється.

Захисні заходи, що застосовані в робочому проекті, необхідні та достатні для забезпечення нормативного стану навколишнього природного середовища.


Організація будівництва


Робочим проектом передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги, що включає поновленням дорожнього покриття, ремонт мосту, шляхопроводу та   виконання супутніх ремонтно-відновлювальних робіт.

На період капітального ремонту дороги рух транспорту на ділянці  виконання робіт частково перекривається.

Для забезпечення поточного та безпечного виконання ремонту дороги, будівельні процеси виконують послідовно, згідно прийнятої організаційно-технологічної схеми.

До початку виконання будівельних робіт виконують комплекс підготовчих заходів, що включає огорожу будівельного майданчика в межах умовно виділених захваток, встановлення укажчиків небезпечних зон та облаштування  елементами будівельного господарства, організаційні дії щодо безпеки експлуатації прилеглих територій.

Представлено номенклатуру рекомендованих будівельних машин та механізмів та обґрунтовано потребу в енергоресурсах.

Вказано на заходи з контролю якості будівельних робіт.

Вказано на основні правила безпеки праці та вказівки щодо дотримання вимог охорони довкілля.

Загальна тривалість капітального ремонту дороги становить 36,0 місяців, включаючи підготовчий період. На будівництві задіяно 193 будівельників.

Прийняті принципові організаційно-технологічні рішення є достатньою базою для розробки проекту виконання робіт.


Захист від шуму


За результатами оцінювання встановлено, що рівень шуму потоків автомобільного транспорту не перевищує допустимих норм.


Охорона праці та безпека експлуатації


Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм та правил, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатність персоналу.

робочим проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт за розробленим «Проектом організації будівництва» та згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».

Також робочим проектом передбачено встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки та маркування проїзної частини дороги.


Кошторисна частина


Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних  цінах  станом на  «11» грудня 2020 року, складала – 1904076,006 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 1406848,517 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 228,083 тис. грн., інші витрати –                         496999,406 тис. грн. Зворотні суми – 77,415 тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації після  зняття зауважень та надання замовником цін на матеріальні ресурси,  встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Загальна кошторисна вартість у поточних цінах станом на «23» лютого  2021 року складає: 1259190,485 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи –966983,623 тис. грн., інші витрати – 292206,862 тис. грн. Зворотні суми –  273,371 тис. грн.

У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.



Головний експерт проекту

                     

 ____________________  Д.В. Михайловський

             (підпис, МП)                     (П.І.Б.)

       Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004780

 

Відповідальні експерти:

 

 

 

 

____________________________     C.В. Рожко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005160

 

 

 

_______________________       Г.А. Даниленко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004833

 

 

 

_______________________         С.В. Радченко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004825

 

 

 

___________________________          Р.В. Ланге

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004823

 

 

 

______________________       І.В. Тертишніков

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №005273

 

 

 

______________________      В.Г. Пономаренко

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №004862

 

 

 

________________________          С.В. Кучерук

(підпис, МП)                     (П.І.Б.)

Кваліфікаційний сертифікат серія АЕ №003600

Експерти (фахівці)

 

Фахівець в частині

організації будівництва

 

 

 

_____________________     В.В. Савйовський

(підпис)                     (П.І.Б.)

 


Розділи