Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:9599-8307-9096-5168
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№№ 04/131-11/21 від 04.11.2021
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "УК ЕКСПЕРТИЗА" (42431096) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Нове будівництво елеватору ємністю 15 тис. т. на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області»
Код проектної документації
PD01:2434-5065-6869-7422 Зміни №2 №2611/20 від 2020-11-26 (видав ТОВ "ДНІПРОЗЕРНОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:9599-8307-9096-5168
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, Архітектурне об'ємне проектування
Головний експерт проекту
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Дніпропетровська обл., Павлоградський район, Богданівська територіальна громада (UA12120010000087180) , за межами населених пунктів не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРО КМР" (34063587)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) Архітектурне об'ємне проектування
Кіпіш Іван Андрійович (АА 003901)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
КОМПІЙ АНДРІЙ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004881, АЕ 005787, АЕ 004588, АЕ 006584, АЕ 005212, АЕ 004442)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:2434-5065-6869-7422
Орган, що видав
ТОВ "ДНІПРОЗЕРНОПРОЕКТ" (39565436)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектні роботи
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
1271.3 Будівлі для зберігання зерна
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
26.11.2020
Номер проектної документації
2611/20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Додаток до Експертного звіту  №04/131-11/21

Щодо розгляду проєктної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва за робочим проектом:

«Нове будівництво елеватору ємністю 15 тис. т. на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області»

 

Замовник будівництва – ТОВ «АГРО КМР»

Генеральний проєктувальник - ТОВ «Дніпрозернопроект»  

Головний інженер проекту –  А.В. Давиденко

(Кваліфікаційний сертифікат: серія АР  №  002537 від 30.08.2012р.)

Вихідні дані:

- Завдання на проектування, затверджене Замовником;

- Лист про проведення експертизи об'єкту;

 

 

Опис архітектурно-будівельних та конструктивних рішень

Проєкт включає в себе несучі будівельні конструкції у вигляді фундаментів та металевих конструкцій для проєктованих будівель та споруд.

За умовну позначку 0,000 прийнята абсолютна відмітка 83,800.

Рельєф ділянки слабопохилий у північно-західному напрямку (в бік р. Самара), нерозчленований. Абсолютні позначки поверхні відповідно до топографічного плану місцевості масштабу 1:500 змінюються від 80,71 м до 83,64 м (у Балтійській системі висот).

Павлоградський район (у тому числі с. Богуслав) за архітектурно-будівельним районуванням відповідно до ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 відноситься до зони ІІ – Південно-Східний кліматичний район.

Фундаменти силосів з плоским дном для зберігання зерна

Фундамент силосу виконаний на пальовій основі з монолітним залізобетонним ростверком у вигляді круглої в плані плити з підземним тунелем. Влаштування паль передбачено методом вдавлювання. Для пальової основи використовуються збірні залізобетонні складові палі прямокутного перетину 350х350мм довжиною 21м з шарнірним вузлом закладення в монолітний ростверк. З’єднання паль – стаканного типу. Товщина плитного ростверку складає 400мм по всій площі. По периметру ростверку влаштовано монолітну балку висотою перетину 700мм та товщиною 600мм. Для кріплення конструкції силосу в проєкті передбачені анкерні болти, які монтуються за допомогою хімічних капсул.

Крок встановлення анкерів 1449мм, діаметр встановлення 19370мм. Зовнішній діаметр ростверку по зовнішній грані бетону складає 20100мм. Зверху ростверку влаштовується набетонка товщиною 400мм для можливості влаштування системи аероканалів прямокутного перетину. Ця набетонка в подальшому виконує роль днища силосу.

Підземна галерея виконується із монолітного залізобетону на пальовій основі та влаштовується під ростверком для розташування відповідного обладнання та має розміри в світу 2100мм по висоті і 3000мм по ширині. Стіни підземної галереї товщиною 0,35м. Перекриттям підземної галереї являється монолітний ростверк. Стіни галереї мають жорсткий вузол сполучення з ростверком в горі та з монолітним днищем в низу. Днище галереї виконується товщиною 400мм та має ширину 3900мм.

Між монолітним ростверком та підземною галереєю не виконується деформаційний шов, влаштовуються лише тільки робочі шви бетонування. По довжині розташування фундаментів кожного окремого силосу між ними влаштовуються деформаційні шви товщиною 20мм для забезпечення окремої роботи конструкцій кожного фундаменту незалежно один від одного.

Всього запроєктовано 3 фундаменти під силоси розташовані один біля одного.

Характеристичне навантаження по площі від ваги продукту на днище фундаменту складає 12,4тн/м2, характеристичне навантаження по периметру стін на погонний метр довжини від ваги конструкції силоса, продукту та снігу складає 30,8тн/м.

Допустиме розрахункове навантаження на палі, за результатами випробувань, має дорівнювати в межах - Nd=70 т.

Основою паль виступають ґрунти ІГЕ-6. У проєкті зазначені вказівки щодо паль, що підлягають контрольним випробуванням статичними навантаженнями.

Матеріали фундаментів:

-  основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

-  набетонка днища силосу - бетон класу С12/15, W6, F75;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  палі виконуються із бетону класу С20/25, W6, F75;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

Котлован запроєктований спільний під фундаменти всіх конструкцій, виконувати з природними відкосами.

Фундаменти силосів з конусним дном для зерна

Фундаменти оперативних силосів виконані на пальовій основі з монолітним залізобетонним ростверком у вигляді кільцевої стрічки.

Для пальової основи використовуються збірні залізобетонні складові палі прямокутного перетину 350х350мм довжиною 21м з жорстким вузлом закладення в монолітний ростверк. З’єднання паль – стаканного типу. Влаштування паль передбачено методом вдавлювання.

Зовнішній діаметр кільцевого ростверку складає 8094мм, внутрішній 6694мм, розміри перетину 700х1000(h) мм. Для встановлення обладнання в проєкті фундаментів передбачені анкерні болти які монтуються за допомогою хімічних капсул.

Допустиме розрахункове навантаження на палі, за результатами випробувань, має дорівнювати в межах - Nd=70 т.

Основою паль виступають ґрунти ІГЕ-6. У проєкті зазначені вказівки щодо паль, що підлягають контрольним випробуванням статичними навантаженнями.

Матеріали фундаментів:

- основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W6;

- підливка під колони обладнання із бетону класу С25/30, F75;

- арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- палі виконуються із бетону класу С20/25, W6, F75;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Відділення завантаження залізничних вагонів на два вагони, відділення завантаження автомобілів та відділення очистки зерна

Відділення завантаження та вивантаження зерна з залізничних вагонів, відділення завантаження автомобілів та відділення очистки зерна складається з металевих етажерок під бункери та з монолітних залізобетонних окремо стоячих фундаментів Фм1…Фм6 на пальовій основі.

Влаштування паль передбачено методом вдавлювання. Для пальової основи використовуються збірні залізобетонні складові палі прямокутного перетину 350х350мм довжиною 20м з шарнірним вузлом закладення у фундаменти. З’єднання паль – стаканного типу.

Котловани запроєктовані окремі під кожен фундамент.

Матеріали конструкцій:

- окремі стовпчасті ростверки - бетон класу С12/15, F75, W6;

- підливка під металеві колони із бетону класу С16/20, F75, W6;

- арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

- підготовка з бетону класу С8/10.

Металеві конструкції являють собою просторовий каркас із металопрокатних елементів з влаштуванням площадок для встановлення обладнання та перехідних драбин для проходу та обслуговування.

Вузол приймання зерна

Вузол приймання зерна з автотранспорту складається з металевого навісу, бункерів, металевих площадок проїзду та із:

- залізобетонної завальної ями виконаної у вигляді монолітного залізобетонного приямку ПРм2;

- монолітного залізобетонного тунелю Тм1.

Між конструкціями приямку завальної ями та тунелю виконується деформаційний шов.

Завальна яма виконується у вигляді приямка з монолітного залізобетону, та складається з фундаментної плити та стін товщиною 400 мм. Приямок запроєктовано на природній основі. Відмітка низу фундаментної плити -6,400, відмітка верху стін на позначках 0,000 та +0,200. Фундаментна плита має багатогранну форму в плані розміри якої складають 10,8м х 7,8м. У стінах приямку передбачено виконання двох отворів – для виходу до тунелю та для виходу назовні із приямку. Проєктом передбачені закладні вироби в стінах приямку для кріплення металевих балок. Конструкції бункеру кріпляться до стін та фундаментної плити за допомогою анкерної техніки HILTI. Основою приямку слугують ґрунт шару ІГЕ-2.

Тунель Тм1 прямокутної геометричної форми, виконується у вигляді монолітного залізобетону тунелю на природній основі. Складається з фундаментної плити, стін і плит покриття товщиною 400 мм. Фундаментна плита має прямокутну форму в плані розміри якої 3,44м х 9,99м. Відмітка низу фундаментної плити -6,400, відмітка верху плити покриття -1,300. Внутрішні розміри тунелю у світлі – 2,44м (ширина) х 4,3м (висота).

Матеріали конструкцій:

-  приямок ПРм2 та тунель Тм1 - бетон класу С20//25, F75, W6;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

Над завальною ямою вузла приймання зерна з автомобілів встановлюються два навіси для запобігання потрапляння опадів у середину бункера та завальної ями (перший навіс) та над евакуаційним виходом із приямку (другий навіс).

Навіси складаються з несучого металевого каркасу, що покритий профільованим листом.

Каркаси утворені з елементів прокатного профілю та встановлюються: на закладні вироби в стінах завальної ями; кріпляться за допомогою анкерних болтів.

Бункер завальної ями виконується у вигляді нахиленої площини з несучим металевим каркасом. Металевий каркас складається із стійок та балок, розташованих на різних рівнях, у більшості це металеві трубчасті елементи. По поверхні каркасу приварений сталевий лист, що утворює воронку для зерна. Також у будову бункера входять конструктивні елементи проїжджої частини, яка у свою чергу складається з системи металевих балок та проїжджого полотна з гратчастого настилу. Стійки несучого каркасу спираються на днище залізобетонного приямку. Всі вузли з’єднання балок та стійок один з одним шарнірні.

Норійна вежа

Норійна  вежа складається з металевих конструкцій та монолітного залізобетонного приямку ПРм1 на який вони спираються. Конструкції використовуються для розташування обладнання та транспортерів продукту між вузлами комплексу.

Приямок норійної вежі виконується на пальовій основі із збірних залізобетонних паль прямокутного перетину 350х350мм довжиною 14м з жорстким вузлом закладення в його плитну частину. Влаштування паль передбачено методом вдавлювання. Фундаментна плита, стіни та плитна частина покриття приямку – товщиною 400мм.

Глибина залягання днища приямку -7,900м. У стінах приямку виконано два отвори для його з’єднання з тунелем від завальної ями та підземною галереєю силосів. Між даними конструкціями передбачено влаштування деформаційних швів. Проєктом передбачені закладні анкерні болти в стінах для кріплення металевих конструкцій каркасу норійної вежі. Також на стіни каналу виконано спирання стійок металевого каркасу відділення вузла очищення.

Норійна вежа виконується у вигляді просторового каркасу з металевих прокатних профілів з влаштуванням площадок для встановлення обладнання та перехідних драбин для проходу та обслуговування. Також в будові каркасу норійної вежі передбачені рівні металевих конструкцій для розкріплення норій по висоті. Принципова розрахункова схема каркасу передбачає шарнірне закріплення стійок до фундаментів у обох напрямках, шарнірне спирання балок на стійки, забезпечення просторової жорсткості за допомогою влаштування діагональних в’язей та розкосів у вертикальній площині розміщення стійок.

Міцність несучих конструкцій забезпечується міцністю (розрахунковим опором) матеріалів, що використовуються, необхідною площею і формою перерізу елементів конструкцій з цих матеріалів.

Антикорозійний захист залізобетонних конструкцій, що контактують з ґрунтом, досягається застосуванням горизонтальної та вертикальної гідроізоляції. У проєкті передбачена обмазочна гідроізоляція та її захист геотекстилем - по підошві фундаменту. Перед нанесенням гідроізоляції поверхні покриваються ґрунтовкою.

Всі металеві конструкції перед монтажем фарбуються емаллю ПФ-115, або її аналогами виробленими в Україні, у два шари по ґрунтовці ГФ-021(ТУ У 20.3-2628800418-002:2017) загальною товщиною 80 мкм. Після монтажу та нанесення зварних швів виконується аналогічне фарбування від корозії.

Виробничо-технічна лабораторія

Будівля прямокутна, двоповерхова з підвалом, загального розміру в плані 7,8 м на 18,8 м.  Висота будівлі від поверхні землі до конька покрівлі 9,495 м.

За умовну позначку 0,000 прийнятий рівень поверхні чистої підлоги першого поверху, абсолютне значення якого дорівнює 84,700.

Фундаментом будівлі є монолітна залізобетонна фундаментна плита товщиною 300мм на природній основі і прямокутної форми в плані. Розміри плити 15,35х8,35м в плані. Розташування плити відносно поверхні організації рельєфу на глибині 1,9м з відносною відміткою -3,100.

Основою плити є природній грунт ІГЕ-2.

Стіни приміщення виконуються із монолітного залізобетону товщиною 350мм, розміщені по периметру фундаментної плити висотою 2,72м. На стіни, які розташовані вздовж довгих сторін плити, спираються збірні круглопустотні плити перекриття першого поверху будівлі та сталеві колони каркасу, відмітка обрізу стін -0,320. На стіни, які розташовані вздовж коротких сторін плити, спираються тільки сталеві колони каркасу. З однієї сторони передбачається отвір для проїзду авто з розмірами 2,6х2,3(h)м. Над отвором передбачається монолітна залізобетонна перемичка.

Стіни мають жорсткий вузол сполучення з монолітним днищем в низу та в кутах між собою.

Всі фундаменти влаштовуються по підготовці з бетону.

Армування конструктивних елементів виконується за допомогою в’язаних арматурних каркасів.

Матеріали конструктивних елементів:

-  основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W4;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

Несучими елементами перекриття першого поверху є збірні залізобетонні круглопустотні плити. Довжина плит складає 7,8м. За шириною застосовано плити 1 та 1,2м. Товщина плит складає 0,22м. Відмітка верху плит розташована на відмітці -0,080м, що на 80мм нижче відмітки поверхні чистої підлоги поверху. Монтаж цих плит передбачено на цементно-пісчаному розчині М100 середньою товщиною 20мм. Проміжки між плитами при монтажі складають 20мм.

В місцях розташування металевих стійок каркасу будівлі, виконується локальний демонтаж частини плити перекриття, без вирізання поздовжньої арматури ребер плити, крім випадків, коли тільки одне ребро попадає на колону. Розмір демонтованої частини не повинен бути більше ніж 430мм по ширині плити і 140мм по довжині. Після монтажу плит проміжки між плитой та колоною заповнюються цементно-піщаним розчином М100.

Всі плити виробляються з застосуванням попередньо напруженої робочої повздовжньої арматури по серії 1.141.1.

Для потрапляння в рівень цокольного поверху для транспорту передбачається спорудження конструктиву в’їзного пандусу. Фундаментом пандусу є монолітна залізобетонна плита товщиною 300мм і розмірами в плані 18,5х3,75м, яка спирається безпосередньо на природню основу грунту з одного боку та на подушку з щебня з другого боку. Ухил пандуса складає 10%.

Вздовж боків фундаментної плити розташовуються підпірні стінки, які також виконуються з монолітного залізобетону. Товщина стін складає 350мм, розташування стін виконано по всій довжині пандуса.

На відстані 4м від стіни головної будівлі розташовані підколонники для спирання сталевих колон каркасу будівлі. Ці підколонники влаштовані в складі монолітних підпірних стін і мають розміри 600х350мм, відмітка верху -0,320.

Стіни мають жорсткий вузол сполучення з монолітним днищем в низу.

Ваги автомобільні №1 та ваги автомобільні №2 з пробовідбірником

За умовну позначку 0,000 прийнята абсолютна відмітка +84,700.

Цей технологічний вузол складається з декількох різних за призначенням конструктивних елементів.

Окремі стоячі фундаменти платформи ваг являють собою моноліті залізобетонні окремі фундаменти на природній основі з габаритами верхньої частини 1х3м, нижньої плитної 2х4м. Висота фундаментів 1,2м, висота плитної частини 300мм. Відносна відмітка обрізу фундаментів -1,100, в середньому обріз фундаментів відноситься над поверхнею організації рельєфу на 150мм.

В’їзний та з’їжджий пандуси являють собою окремі монолітні залізобетонні плити, поверхня яких влаштована під кутом з ухилом 10%. Пандуси та окремі фундаменти платформи розділені деформаційним швом 20мм та працюють як окремі конструктивні елементи.

Основою плит є подушка з щебню товщиною 800мм. Основою для подушок з щебню є природній грунт ІГЕ-2.

Монолітна залізобетонна основа між фундаментами платформи та пандусами являє собою плиту товщиною в середньому 150мм, яка призначена для відведення дощової води в бік для запобігання намокання навколишнього грунту. Поверхня плити влаштована з ухилом в протилежний бік від будівлі лабораторії.

Всі фундаменти влаштовуються по підготовці з бетону.

Армування конструктивних елементів виконується за допомогою в’язаних арматурних каркасів.

Матеріали конструктивних елементів:

-  основні несучі конструкції - бетон класу С12/15, F75, W4;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

Операторська

Призначення будівлі – це розміщення обладнання для операторської та щитової з необхідністю знаходження людей в середині приміщень під час робочого дня.

За умовну позначку 0,000 прийнято рівень поверхні чистої підлоги першого поверху, абсолютне значення якої дорівнює +83,750 в балтійській системі висот.

Фундаментом будівлі є монолітна залізобетонна фундаментна плита товщиною 300мм на подушці зі щебню, яка спирається на грунт природньої основи і має прямокутну форму в плані. Розміри плити 5,3х5,3м в плані.

Основою плити є подушка зі щебню товщиною 600мм, яка влаштовується шляхом пошарового ущільнення. Основою подушки є природній грунт ІГЕ-2.

На плиту спираються стійки металевого каркасу та кріпляться за допомогою анкерної техніки, попередньо встановлених закладних виробів або анкерів не передбачається.

Фундаментна плита влаштовується по підготовці з бетону, призначення якої – формування твердої поверхні для можливості нанесення гідроізоляційного шару.

Армування конструктивних елементів виконується за допомогою в’язаних арматурних каркасів.

Матеріали конструктивних елементів:

-  основні несучі конструкції - бетон класу С20/25, F75, W4;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

Несучий металевий каркас будівлі виконується з прокатних профілів квадратного перетину 80х3мм та прямокутного перетину 80х40х3мм. З’єднання між собою конструктивних елементів та виконання баз виконується з листової сталі t4, 6, 10мм. Марка сталі прийнята С245 для всіх конструктивних елементів.

Розміри каркасу в плані між осями складають 4,92х4,92м. Висота каркасу найвищій точці складає в 3,4м.

Бази стійок кріпляться до фундаментної плити за допомогою анкерної техніки

Насосна станція пожежогасіння

За умовну позначку 0,000 прийнято рівень поверхні чистої підлоги першого поверху будівлі, абсолютне значення якої дорівнює +82,950.

Фундаментом будівлі є монолітна залізобетонна фундаментна плита товщиною 300мм на подушці зі щебню, яка спирається на грунт природньої основи і має прямокутну форму в плані. Розміри плити 4,18х5,38м в плані.

Основою плити є подушка зі щебню товщиною 600мм, яка влаштовується шляхом пошарового ущільнення. Основою подушки є природній грунт ІГЕ-2.

На плиту спираються стійки металевого каркасу та кріпляться за допомогою анкерної техніки, попередньо встановлених закладних виробів або анкерів не передбачається. Посередині плити передбачається невеликий виступ, призначення якого влаштування фундаменту обладнання.

В складі фундаментів передбачається влаштування монолітних залізобетонних приямків для заведення в середину будівлі трубопроводів. Приямки мають різні розміри в плані та по глибині.

Армування конструктивних елементів виконується за допомогою в’язаних арматурних каркасів.

Матеріали конструктивних елементів:

-        фундаментна плита - бетон класу С20/25, F75, W4;

-        приямки - бетон класу С12/15, F75, W4;

-        арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-        підготовка з бетону класу С8/10.

Пожежний резервуар води

За умовну позначку 0,000 прийнято рівень поверхні чистої підлоги першого поверху будівлі, абсолютне значення якої дорівнює +82,950.

Конструкція фундаментів передбачає влаштування стрічкового монолітного залізобетонного фундаменту на подушці зі щебня для спирання стінок резервуару. Посередині влаштовується монолітний залізобетонний окремо стоячий фундамент під стійку резервуару. Розміри стрічкового фундаменту в перетині складають 0,4м по висоті та 0,8м по довжині. Внутрішній радіус кола стрічки складає 2,55м. Розміри в плані окремо стоячого фундаменту 0,8х0,8м, по висоті 0,4м, розташування цього фундаменту відносно стрічкового – строго посередині.

В складі фундаментів передбачається влаштування монолітних залізобетонних приямків для заведення в середину трубопроводів. Приямки мають різні розміри в плані та по глибині.

Армування конструктивних елементів виконується за допомогою в’язаних арматурних каркасів.

Матеріали конструктивних елементів:

-  основні несучі конструкції - бетон класу С12/15, F75, W4;

-  арматура  А400С та А240С по ДСТУ 3760:2019;

-  підготовка з бетону класу С8/10.

 

  Робочий проект «Нове будівництво елеватору ємністю 15 тис. т. на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області» розроблено відповідно вимог до міцності надійності та довговічності об’єкта будівництва.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.                 

     

Головний експерт проекту                                                                                  Компій А.В
                                                                                                                      (серія АЕ №005787 від 23.12.2019р.)

Відповідальний фахівець в частині архітектурно-об’ємного планування 

                                                                                                                          

                                                                                                                                                              Кіпіш І.А.

                          

Розділи