Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3985-3231-7590-4488
Версія документу
№3
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№01341-21 від 02.09.2021
Орган, що видав
ТОВ "Українська міжрегіональна будівельна експертиза (39330499) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку (VIII черга – підземний паркінг)»
Код проектної документації
PD01:4499-7152-7765-3760 Зміни №2 №copy_2654499715244099327 від 2019-04-26 (видав ТОВ "СВ ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:3985-3231-7590-4488, EX01:3985-3231-7590-4488
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Герасимов Олександр Петрович (АР 000318, АЕ 004639, АЕ 005080, АЕ 004753 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Волинська обл., Луцький район, Луцька територіальна громада, м. Луцьк (станом на 01.01.2021), вулиця Рівненська , б. 25 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРИСТАЛ ЖИТЛО ІНВЕСТ" (39533928)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Архітектор Архітектурне об'ємне проектування
Плотнікова Олена Валентинівна (АА 000196)
Головний експерт проекту З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Герасимов Олександр Петрович (АР 000318, АЕ 004639, АЕ 005080, АЕ 004753)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Губський Вадим Геннадійович (АЕ 005259, АЕ 004944)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ЦЕГЕЛЬНИК РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ (АР 012763, АЕ 005093, АЕ 004575, АЕ 004447, АЕ 007197)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології
ПІСКАРЬОВ Олександр Олександрович (АЕ 001858, АЕ 005133, АР 002358)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Король Віктор Григорович (АЕ 004992, АЕ 005705)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Герасимов Олександр Петрович (АР 000318, АЕ 004639, АЕ 005080, АЕ 004753)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4499-7152-7765-3760
Орган, що видав
ТОВ "СВ ПРОЕКТ" (40755977)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1242.2 Гаражі підземні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
26.04.2019
Номер проектної документації
copy_2654499715244099327
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Замовник будівництва: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРИСТАЛ ЖИТЛО ІНВЕСТ»


Генеральний проектувальник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СВ ПРОЕКТ»

Юридична адреса: 03039, м. Київ, вул. Віктора Забіли, буд, 5, оф.120


(ГАП- Грицюк О.С., кваліфікаційний сертифікат  серія АА № 000355 від 24.07.2012 р.)

(ГІП- Золотарьов А.О., кваліфікаційний сертифікат  серія АР № 006327 від 21.02.2013 р.)


Клас наслідків (відповідальності) об’єкта: СС2

Сукупний показник: СС3


Проект «Нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку (VIII черга – підземний паркінг)»  розроблений на підставі наступних вихідних даних для проектування:

  • Завдання на проектування, затвердженого замовником;

  • Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки,  № 20-МУ від 01.01.2019 р.; 

  • Витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №39438191  від 22.06.2015 р.; кадастровий номер 0710100000:22:099:0006;

  • Інженерно‐геологічних вишукувань, виконаних МПВП «Інж-Агро» у 2016 році;

    • Топографо-геодезичних вишукувань М 1:500, виконанних ТзОВ «Технічне бюро кадастру» у 2017 р.;

  • Технічних умов на підключення до централізованих систем  водопостачання та водовідведення м. Луцьк № 38 від 01.04.2016 р., виданих КП «Луцькводоканал»;

  • Технічних умов приєднання, яке не є стандартним, до електричних мереж електроустановок підземного парінгу № ТУ000400-070721-1-02-29-2-000000-1   від 07.07.2021 р., виданих ПАТ «Волиньобленерго»;

  • Листу №01.07/3239 від 23.09.2019 ДСНС України у Волинській області щодо забезпечення пожежної безпеки;

  • Листу управління ДСНС у Волинський області щодо розробки розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту № 01-08/3573 від 15.10.2019 р.;

  • Акту обстеження зелених насаджень  від 18.07.2019 р.;

  • Ескізного проекту «Нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку виконаного ТОВ «СВ ПРОЕКТ». Проектом виділено -10 черг будівництва. 


Загальні дані

В адміністративному відношенні ділянка розташована м. Луцьку Волинської області по вулиці Рівненській, 25 у східній частині міста та межує з вулицями Островського і Купріна. Кадастровий номер ділянки № 0710100000:22:099:0006. Цільове призначення – для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями. Площа ділянки 3,0721га. Площа забудови ділянки 4743,0 м.кв.Ділянка має не правильну геометричну форму.

Земельна ділянка межує:-зі сходу – проходить вулиця Купріна, до якої прилягає садибна житлова забудова;-з півдня – проходить вулиця Рівненська та мало і багатоповерхова забудова;-з заходу – прилягає вулиця Островського та садибна житлова забудова;-з півночі – прилягає садибна житлова забудова.

На ділянці ведеться будівництво житлових будинків № 6, 14 та № 17; будинки № 1, 2, 3, 4, 5, 15 та 16 введено в експлуатацію; решта території ділянки вільна від забудови та знаходиться в неопорядженому стані і неблагоустроєна. Існуючий благоустрій території порушений, що зумовлює необхідність в принциповому і раціональному підході до її використання. 

Поблизу ділянки проектування пролягають міські інженерні мережі та існує розвинена інфраструктура обслуговування.

Для успішного освоєння ділянки існують достатні передумови: розташована поруч інженерна, транспортна та обслуговуюча інфраструктура, рекреаційний потенціал місцевості.

    На ділянці планується будівництво підземного паркінгу (VIIІ черга будівництва).

Підземний паркінг однорівневий з кількістю машино-місць – 185. Передбачається влаштування місць для електромобілів та мотоциклів. Влаштовуються машино-місця для маломобільних груп населення у кількості 19шт.

Передбачається два заїзди-виїзди в паркінгу, один сходовий вузол для виходу на зовні та два сходові вузли, що сполучатимуть паркінг з житловими будинками № 12 та №9.

Під’їзд до підземного паркінгу здійснюється з боку вулиці Купріна та Островського.

Розміри підземного паркінгу в плані (по крайнім осям) 101,500 х 80,400м.

Кліматичні дані

Клімат Луцька помірно-континентальний, з м'якою зимою і теплим літом. Середньорічна температура повітря становить 7,4 °С, найнижча вона у  січні  (-4,9 °С), найвища — в  липні  (18,0 °С). У середньому за рік у Луцьку випадає 560 мм  атмосферних опадів , найменше — у  березні , найбільше — в  липні. Відносна  вологість повітря  в середньому за рік становить 78 %, найменша вона у  травні  (64 %), найбільша — у  грудні  (89 %). Найменша  хмарність  спостерігається в  серпні , найбільша — в  грудні. Найбільшу повторюваність у місті мають  вітри  з заходу, найменшу — з північного  сходу. Найбільша швидкість вітру — у листопаді,  найменша — влітку. У січні  вона в середньому становить 4,1 м/с, липні — 2,8 м/с. Нормативна глибина промерзання – 0.9 м.


Інженерно-геологічні умови

 Згідно даних матеріалів інженерно‐геологічних вишукувань, виконаних МПВП «Інж-Агро» у 2016 році у межах розвіданої літологічної товщі грунтів на глибину 20 м виділено 10 інженерно-геологічних елементів(ІГЕ):

 Ґрунти ІГЕ - 1 представлені насипними ґрунтами – а саме  пісками, супісками та суглинками різної вологості, частково гумусованими  змішаними з будівельно-побутовим сміттям (асфальт, щебень, бетон, пісок та інше).  Насипні ґрунти ІГЕ – 1 відносяться до влежаних. Ці ґрунти не рекомендуються для основ споруд. 

Ґрунти ІГЕ – 2 представлені супісками твердими, місцями пластичними, піщаними,  коричнево-жовтими з прошарками піску та  суглинку.  Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

Ґрунти ІГЕ – 3 представлені пісками мілко-пилуватими, пухкими, мало вологими жовтого, коричнево-жовтого кольору, з прошарками супіску. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в ґрунти ІГЕ– 4.

Ґрунти ІГЕ – 4 представлені супісками пластичними, пилуватими, коричневого, коричнево-жовтого  кольору з багаточисленними прошарками піску та туго – м’якопластичного  суглинку. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

Ґрунти ІГЕ – 5 представлені пісками пилуватими, середньої щільності іноді щільними, мало вологими, світло-коричневого кольору, з прошарками супіску. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

Ґрунти ІГЕ – 6 представлені супісками пластично-текучими, пилуватими, коричневого, коричнево-жовтого  кольору з домішками піску та лінзами туго – м’якопластичного  суглинку. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

Ґрунти ІГЕ – 7 представлені пісками пилуватими, щільними, насиченими водою, коричнево-жовтого, жовтого кольору, з прошарками супіску та суглинку. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

Ґрунти ІГЕ – 8 представлені суглинками туго – м’якопластичними, піщаними, коричневого, коричнево-жовтого кольору. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

  Ґрунти ІГЕ – 9 представлені пісками мілкими, щільними насиченими водою, світло-коричневого-сірого, жовто-коричневого, світло-сірого, жовто-біло-сірого кольору, з прошарками супіску та тугопластичного суглинку. Контакт з нижче лежачими породами нечіткий, з поступовим переходом в інші  ІГЕ.

  Ґрунти ІГЕ – 10 представлені крейдою пухкою, дуже низької міцності. вивітрілою, пластичною, водоносною, м’якопластичної консистенції, в’язкою, піщаною, з включеннями уламків кременю, сірого,  сіро-білого, сіро-жовто-білого кольору.

Глибина залягання горизонту становить 7,7 – 10,3м. (відмітки 185,05-184,85м).

Нормативна глибина промерзання – 0.9 м.

Категорія складності інженерно-геологічних умов території – ІІ (друга) середньої складності.


Відомості про черговість будівництва та пускові комплекси

Ескізним проектом «Нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку виконаного ТОВ «СВ ПРОЕКТ» виділено та схвалено  -10 черг будівництва.

В проекті передбачено нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку (VIIІ черга – підземний паркінг).

Нормативна тривалість будівництва підземного паркінгу визначена згідно ДСТУ Б А.3.1-22:2013 «Визначення тривалості будівництва об’єктів» та становить 26 місяців.


Рішення щодо генерального плану

Ділянка проектування розташована в м. Луцьку Волинської області по вул. Рівненській, 25 у східній частині міста та межує з вулицями Островського і Купріна. 

Поблизу ділянки проектування існує розвинена міська інфраструктура обслуговування. Організація під´їзду до підземного паркінгу забезпечується будівництвом під´їздів з боку вулиці Купріна та Островського. 

Підземний паркінг передбачається для забезпечення машино-місцями жителів житлових будинків на ділянці проектування.

Дах/покриття паркінгу передбачається експлуатованим з влаштуванням на ньому майданчиків для жителів будинків. Благоустрій території буде розроблятись окремим розділом разом з наступними чергами будівництва.

Заїзд/виїзд в паркінг передбачається з двох сторін:

- західної (зі сторони вулиці Островської)

- східної (зі сторони вулиці Купріна)

Підземний паркінг розташовується на в північній частині земельної ділянки в п’ятні забудови житлових будинків № 9-10 та №11-12. 

Передбачається окремий сходово-ліфтовий вузол, що має виходи назовні.


Основні техніко-економічні показники за генеральним планом

Найменування 

Одиниця виміру

Площа за проектом

Площа ділянки

га

3,0721

Площа забудови

м.кв.

4743,0

Відсоток забудови

%

15,4

Площа підземного паркінгу, де розміщуються транспортні засоби складає 6285,32м.кв. Враховуючи всі проїзди в середині, максимальна кількість машино-місць складає 185.

Кількість машино-місць для маломобільних груп населення прийнята в кількості 10% від загальної (ДБН Б.2.2-12:2019) – 19 шт. Кількість місць для електромобілів прийнята 5% від загальної, що складає – 10 шт.  Передбачаються місця для мотоциклів.

Архітектурно-планувальні рішення

На ділянці проектування планується будівництво підземного паркінгу (VIIІ черга).

Паркінг однорівневий. В ньому передбачається розташування наступних приміщень: приміщення охорони, сходово-ліфтовий вузол (сходи, ліфт, хол), венткамера притоку, венткамера витяжки, електрощитова, насосна водопостачання, насосна пожежогасіння.

Кількість машино-місць 185, з них 10 для електромобілів і 19 для маломобільних груп населення.

Передбачаються сходова та ліфт, які сполучають підземний паркінг з прибудинковою територією. Також дві інші сходові сполучають паркінг з будинками №9 та №12.

Влаштовуються два окремі заїзди-виїзди. Пандуси мають ухил 10%.

Висота (від підлоги до перекриття) поверху складає 2,45м. Висота поверху з приміщеннями для комунікацій 2,4м.

Покрівля підземного паркінгу плоска. Склад покрівлі:



Водосток підземного паркінгу організовано внутрішнім. Частково фасад паркінгу виступає назовні, де влаштовується зовнішній водосток.

  Внутрішнє оздоблення

Підлога підземного паркінгу виконується з наступних матеріалів:


Усі матеріали, що застосовуються, мають  вітчизняні сертифікати відповідності до застосування, як протипожежні так і санітарні.

Захист від шуму

Забезпечення норм шуму та вібрації від інженерних мереж передбачено шляхом встановленням високотехнічного імпортного обладання, рівень шуму і вібрації якого відповідає державним стандартам. Додаткового шуму і вібрації, виходячи із середньозважених показників інженерного обладнання, по проекту не передбачається.

Проектом передбачено мінімальні нормативні значення звукоізоляції зовнішніх огороджувальних конструкцій.


Доступність території об’єкту для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

В проекті передбачені заходи безперешкодного пересування МГН по паркінгу.

Передбачається сходовий вузол в осях О-Р/14-16 з влаштуванням ліфта, який забезпечує доступ МГН з прибудинкової території в підземний паркінг. Крім того передбачається пандус зі східної сторони для потрапляння МГН в паркінг.

Покриття пішохідних пандусів виконано без застосування насипних або крупно-структурних матеріалів, що перешкоджають пересуванню МГН на кріслах-колясках або з милицями. Покриття є рівним, а товщина швів між плитами - 0,015 м.

Сходинки сходів на шляхах руху інвалідів і інших маломобільних груп населення є суцільними, рівними, без виступів і із шорсткуватою поверхнею. Ребро сходинок має заокруглення радіусом 0,05 м.

Ширина шляху руху на ділянці при зустрічному русі інвалідів на кріслах- колясках складає від 3 м з урахуванням габаритних розмірів крісел-колясок відповідно до чинних нормативних документів.

Ручки, важелі, крани, кнопки електричних вимикачів і різних апаратів, електричні розетки та інші пристрої розташовані з урахуванням потреб інвалідів та мало мобільних груп населення (1м від рівня підлоги і на відстані 0,4 м від бокової стіни приміщення).

Поверхня покриття пішохідних шляхів і підлог приміщень, якими користуються інваліди запроектована твердою та міцною.

Передбачено окремі місця паркування для автомашин, якими керують мало мобільні групи населення. Місця маркуються спеціальною позначкою. Вони розміщені поблизу входів, доступних для МГН. Ширина зон для паркування автомобілів МГН становить 3,5 м.

Усі доступні для МГН місця загального користування помічені знаками та символами, зокрема: місця паркування особистого автотранспорту, входи до паркінгу.

Глибина тамбуру (холу) в ліфт передбачена 2,95 м. Ширина передбачена 1,7 м.

Ширина дверних і відкритих прорізів у стіні, а також виходів із приміщень не мають порогів і перепадів висот підлоги.

 Передбачаються машино-місця для маломобільних груп населення у кількості 19шт.

Смуга руху МГН в паркінгу (ширина коридорів та основних транзитних зон) передбачена шириною 6 м. Ширини шляхів руху МГН в середині паркінгу запроектовано згідно ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення».

Поручні перил з внутрішнього боку сходів безперервні по всій їх висоті. Завершальні частини поручня повинні довші маршу або похилої частини пандуса на 0,3м.

На шляхах евакуації перша та остання сходинки сходового маршу або поручні сходів промарковані світловідбиваючими елементами (контрастна фарба, катафоти).

Конструктивні рішення

Розрахунок будівлі виконаний в програмному комплексі МОНОМАХ-САПР 2016 (версія 2016 R2).

Згідно з картою ЗСР-2004-А ДБН В.12.1-12:2014 фонова сейсмічність майданчика будівництва 5 балів. 

Посилаючись на п. 5.2 ДБН В.1.2-14-2009 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ», конструкції житлового будинку відносяться до наступних категорій відповідальності конструкцій та їх елементів:

- несучі конструкції (монолітне перекриття, монолітні колони та монолітні несучі стіни) – відносяться до категорії А відповідальності конструкцій;

- конструкції сходових кліток  – відносяться до категорії Б відповідальності конструкцій;

- конструкції внутрішніх перегородок – відносяться до категорії В відповідальності конструкцій.

Згідно табл. 2 ДБН В.1.2-14-2018 – термін експлуатації житлового будинку складає  Те = 100 років.

Коефіцієнти надійності за відповідальністю γп відповідно до класу наслідків (відповідальності) об’єкту прийнято наступні (ДБН В.1-214-2018): 

-для категорії А усталені, перша група граничних станів γп=1,100, друга група – γп =0,975;

-для категорії Б усталені, перша група граничних станів γп=1,050, друга група – γп=0,975;

-для категорії В усталені, перша група граничних станів γп=1,000, друга група – γп=0,975.

Коефіцієнти надійності за граничним навантаженням γfm слід приймати: для бетонних (з середньою густиною понад 1600 кг/м3), залізобетонних, кам’яних, армокам’яних конструкцій 1,10 (0,90); для бетонних (з середньою густиною понад 1600 кг/м3 і менше) виготовленні на буд. майданчику 1,30 (0,90); для грунтів 1,10 (0,90) у природному заляганні та 1,15 (0,90) насипних грунтів.

Навантаження які використовувались при розрахунку конструкцій будівлі:

-Власна вага будівельних конструкцій з урахуванням коефіцієнта надійності;

-Навантаження від людей : 1500 Па;

-Снігове навантаження: S0=1240 Па;

-Вітрове навантаження W0=480 Па.

Конструктивна схема будівлі – каркасно-монолітна. Просторова жорсткість і стійкість забезпечується спільною роботою конструктивної схеми з горизонтальними дисками перекриттів.

За відмітку 0,000 прийнято рівень чистої підлоги 1-го поверху, що відповідає абсолютній відмітці +195,750.

Фундаменти під споруду запроектовано плитні, стовпчасті та стрічкові висотою 0.7м з бетону С20/25 (В25) W6, армований арматурою класу А500С. Основою плитного фундаменту слугуватиме ІГЕ-5 Пісок пилуватий, середньої щільності, мало-вологий, темно-жовтий, жовтий, коричнево-жовтий з прошарками супіску: щільність грунту 1,71 т/м3; питоме щеплення 3 кПа; кут внутрішнього тертя 19 град; модуль деформації 10 МПа. Величина осідання фундаменту по осі Z в межах допустимих значень, до 2см.

Також під частиною будівлі (по зовнішній стіні) запроектовано підпірну стіну з буроін’єкційних паль об’єднані обв’язувальною балкою висотою 0,5м.  Палі діаметром 620мм та довжиною 8м, які виконані з бетону С20/25 (В25) W6. Основою паль слугуватиме ІГЕ-7 Пісок пилуватий, щільний, водонасичений, різнорідний, коричнево-жовтий, темно-жовтий, з прошарками спіску з наступними фізико-механічними властивостями: щільність грунту 1,95 т/м3; питоме щеплення 5 кПа; кут внутрішнього тертя 32 град; модуль деформації 24 МПа. Величина осідання фундаменту по осі Z в межах допустимих значень, до 2см.

Глибина залягання водоносного горизонту становить 7,7 – 10,3м. (відмітки 185,05-184,85м). Багаторічний прогнозний рівень на ділянці вишукувань слід прийняти на 2,60м. вище встановленого рівня водоносного горизонту, зафіксованого на період вишукувань. Амплітуда коливання рівня у багаторічному режимі -  0,5-1,5м.

В зв’язку з будівництвом в умовах щільної забудови кожна наступна черга, яка примикає до вже збудованої, знаходиться безпосередньо в зоні її впливу. Для виключення цього впливу при будівництві секції на сусідні секції перспективної забудови, фундаменти виконуються одночасно і на наступну (перспективну) будівлю з виносом на 5м від грані секції, що будується. При виконанні земляних робіт застосовується шпунтове огородження.

Несучими елементами являються монолітні залізобетонні стіни (товщиною 500мм та 400мм), колони (січенням 500х500мм та 700х500мм) та пілони (товщиною 500мм) на які опирається монолітне залізобетонне перекриття (товщиною 250мм) розділене деформаційними швами. Ядрами жорсткості виступають монолітні стіни. Всі несучі елементи запроектовані з бетону С20/25 (В25) W6 та армовані арматурою класу А500С.

Сходи – монолітні залізобетонні.

Опалення та вентиляція

Проектом передбачено влаштування  опалення електрощитових, ТП, вузлів вводу, та інших передбачається від електричних конвекторів.   Електричні конвектори із можливістю вибору режиму роботи для зниження температури в приміщеннях у неробочий час.

Приміщення підземного паркінгу не опалюється.

Для приміщення паркінгу передбачається витяжна система вентиляції із механічним спонуканням, що вмикається також по датчикам СО. Витяжка виконується із верхньої зони, за допомогою  осьових струменевих вентиляторів типу JAF-VI-400M-2/4-U-300/2 в комплекті з ел. двигунами 2,2 кВт, що забезпечують продуктивність 9870 м3//год (1 шт.). Витяжні вентилятори встановлюються із резервуванням. В данному випадку вентилятори працюють на половину своєї потужності для забезпечення витяжної вентиляції з паркінгу. Витяжну систему вентиляції передбачено з використанням системи імпульсної вентиляції. Так як система створює високошвидкісний струмінь для переміщення повітря у потрібному напрямку назовні. Струменеві вентилятори встановлюються на відстань не більше 23 м один від одного для забезпечення переміщення необхідного потоку газоповітряного середовища від одного вентилятора до іншого. Для притоку запроектовано припливну установку, а саме канальний центробіжний вентилятор ВЕНТС ВКПИ 700х400 М1 ЕС, продуктивністю до 5710 м³/ч, прямокутного типу. Прилив повітря забезпечують 5 агрегатів.

Паркінг відкритий, з частковим огородженням, тому прилив повітря передбачено тільки для зон, розташованих від прорізів у зовнішніх огородженнях більш ніж на 18 м. 

     В приміщеннях санвузлів, насосних, вузла вводу, трансформаторних, комор прибирального інвентаря виконується витяжна система вентиляції із механічним спонуканням, приплив повітря неорганізований, через решітки та нещільності у дверях. Вентиляція щитових - механічна. Приплив повітря -крізь решітки у дверях. Вентиляційні установки канального типу і розташовуються під стелею приміщень. Вентиляційні установки мають клас енергоефективності «А».

Для зменшення шуму, що виникає при працюючих вентсистемах в проекті передбачається:

- застосування обладнання з низькими шумовими характеристиками, та обладнання в шумозахисному корпусі;

- приєднання повітропроводів до вентиляторів за допомогою гнучких вставок;

- обладнання систем глушниками шуму;

- швидкість повітря в повітропроводах і решітках прийнята із умови допустимих рівнів шуму;

- виконання вентустановок в корпусі із високим струпенем захисту вд шуму; 

- встановлення шумозахисних екранів в місцях розташування обладнання на покрівлі.

Для забезпечення  безперебійної та надійної роботи проектованих вентиляційних систем передбачено систему автоматизації, яка виконує:

- забезпечення та підтримання нормованих параметрів повітряного середовища;

- економії теплоти, холоду та електроенергії;

- скорочення кількості обслуговуючого персоналу, проектом передбачається:

- автоматичне регулювання температури повітря в залежності від температури зовнішнього повітря;

- дистанційне управління витяжними установками;

- автоматичне відключення установок припливно-витяжної вентиляції та включення систем протидимного захисту при спрацюванні систем автоматичної пожежної сигналізації.

Передбачено комплектна поставка пристроїв та приладів автоматизації з обладнанням витяжних установок.


Водопостачання та водовідведення

Згідно завдання на проектування та вимог ДБН В.2.3-15:2007, приміщення підземного паркінгу, який розташований на відм. -4.600, загальною площею 6285,32 м² обладнуються внутрішнім протипожежним водопроводом, далі ВПВ. Згідно завдання на проектування та вимог ДБН В.2.3-15-2007 приміщення паркінгу обладнується ВПВ. 

Приміщення підземного паркінгу не опалюється. Ступінь вогнестійкості будівлі - ІІ.

Внутрішній протипожежний водопровод

ВПВ призначена для локалізації пожежі та її ліквідації в паркінгу житлового комплексу. 

Об'єм приміщень підземного паркінгу становить  15684,6 м³. Витрата води на ВПВ підземного паркінгу  - не менша за 2 струменя по  5  л/с, згідно  п.8.6 ДБН В.2.3-15:2007.

В шафах пожежних кран-комплектів ВПВ приміщень підземного паркінгу встановлюються по два пожежних вентиля Ду65, пожежні стволи з діаметром сприску 16 мм, пожежні рукави довжиною 20 м., кран-комплект Ду25. В кожній пожежній шафі встановлюються вогнегасники - 2 шт. (ВП-5). 

Для ВПВ передбачено дві засувки з електроприводом на вводі до паркінгу. Згідно з ДБН В.2.3-15-2007 у неопалювальному паркінгу систему внутрішньго протипожежного водопостачання має два виведені назовні сухотрубні патрубки Ду89 мм, що обладнані вентилями і з'єднувальними голівками для підключення пересувної пожежної техніки. 

Джерело водозабезпечення ВПВ - міський водопровід з мінімальним тиском в місці підключення 2,5 атм., витратою для ВПВ - 10 л/сек, згідно технічних умов на водопостачання  №3 від 1 квітня 2016 року, виданих КП «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ». 

Для подачі води в систему ВПВ підземного паркінгу запроектована комплексна насосна установка пожежогасіння виробництва Hydroo ANT-XFIRE 20 VF32-10 R 2.2T/PFS-DOL з Q=36 м³/год, H=9,4 м з електродвигунами потужністю N=2,2 кВт (2 насоса: 1 робочий, 1 резервний). 

Відкриття засувок з електроприводом та пуск насосу передбачається від кнопок, встановлених в шафах пожежних кран-комплектів, та автоматично від датчиків положення пожежних кран-комплектів в разі відкриття наполовину будь-якого з пожежних кранів. 

Система ВПВ паркінгу є сухотрубною, тому як паркінг неопалювальний.

Контроль за готовністю до роботи та спрацюванням ВПВ здійснюється з приміщення з цілодобовим перебуванням чергового персоналу (пожежний пост).  Тривалість роботи ВПВ складає 120 хвилин.

За ступенем забезпечення надійності електропостачання електроприймачі ВПВ належить відносити до І категорії згідно з ПУЕ. Їх електроживлення передбачено від двох незалежних джерел електропостачання.

В якості обладнання автоматики ВПВ використовується: 

· щит управління і автоматики пожежогасіння (ЩУА) ящик управління електрозасувкою,  що встановлюється в приміщенні насосної станції;

· система керування пожежними насосами (АК), що встановлюється в приміщенні насосної станції пожежогасіння;

Електрокерування ВПВ забезпечує:

· автоматичний пуск робочого насосу;

· автоматичний пуск резервного насосу у разі відмови пуску або не виходу робочого насосу на режим;

· автоматичне увімкнення, відкривання електрозасувки;

· місцеве, дистанційне  управління насосами;

· відключення автоматичного пуску насосів;

· автоматичний контроль цілісності електричних ланцюгів датчиків положень пожежних кран- комплектів.

В приміщенні насосної станції пожежогасіння передбачена світлова сигналізація технологічних параметрів.

В приміщенні з цілодобовим перебуванням чергового персоналу (пожежний пост) передбачена звукова та світлова сигналізація технологічних параметрів.

 Сигнали відображаються на мнемосхемі ППКП, що встановлений в приміщенні з цілодобовим перебуванням чергового персоналу (пожежний пост).

Зливова каналізація

Зливова каналізація запроектована із труб: -відкриті каналізаційні мережі в підвалі - з сталевих емальованих труб  32-100 мм.

Дренажна каналізація

Систему дренажної каналізації передбачено для відведення дренажних та випадкових стічних вод з дренажних приямків приміщень вузлів вводу паркінгу. 

Дренажні води з приямків відводяться за допомогою переносного занурювального насосу ГНОМ 6/10  (Q = 6 м3//год; H = 10 м; N = 0,6 кВт). Стоки потрапляють до уловлювача бензину та мастила з наступним відведенням до зовнішньої системи дощової каналізації.

Напірні мережі виконуються із поліпропіленових водопровідних труб 25-50 мм.


Електротехнічні рішення

Електропостачання підземного паркінгу згідно Технічних умов приєднання, яке не є стандартним, до електричних мереж електроустановок підземного паркінгу № ТУ000400-070721-1-02-29-2-000000-1   від 07.07.2021 р., виданих ПАТ «Волиньобленерго», передбачено від  РУ 0.4кВ ТП 29579 двома кабельними лініями  КЛ 0.4 кВ до ВРП 0.4 кВ паркiнry.

Напруга розподільчої мережі прийнята 380 В, групової мережі прийнята 220 В. Розрахункова потужнiсть - 150 кВт. Рiчний обсяг споживання електроенергi'i - 400,0 тис.кВт/год. Категорiя надiйностi електропостачання – II. Система заземлення - ТN-C-S.

Проектом передбачено встановлення ВРПl.1, ВРПl та ВРП2 у електрощитовiй, на вводi яких розташованi автоматичнi вимикачi типу ВА88. Вiд ВРПl заживлене робоче освiтлення, технологiчне обладнання, заряднi станції електромобiлiв. 

Вiд ВРП2 заживлене аварiйне освiтлення, насоси пожежогасiння, водопостачання, ППКП, сигналiзатор загазованостi, система вентиляцiї. На вводi ВРП2 передбачено АВР-160. 

В ВРПl .1 передбачено облiк електроенергiї на базi лiчильникiв NIK з PLC модулями для включения в АСКОЕ будинку. Пiдключения лiчильникiв у ВРПl .1 виконується через трансформатори струму TOPN-0,66 0.5s та комутацiйну колодку NIK КП25. 

Свiтильники аварiйного освітлення, прилад пожежно'i сигналiзації та сигналізатор загазованостi та вiдносяться до I категорi'i надiйностi електропостачання згiдно ПУЕ та мають вмонтованi акумуляторнi батареї, що забезпечують роботу систем не менше 3-х годин у режимi "тривога".

Керування вентустановками передбачено частотними регуляторами та комплектними шафами управлiння, якi встановлюються в електрощитових. 

Розподiльча мережа виконана кабелем типу ВВГнгдп, прокладеним приховано. Прокладку кабелiв на підводах до щитів виконати в трубi ПВХ. По паркінгу кабелi прокласти в неперфорованих металевих лотках з перегородками та кришками.

Розетки використати з пристосуванням, що закривають гнізда при витягнутій штепсельній вилці. 

Для захисту людей вiд ураженния електричним струмом у разi пошкодження iзоляцiї передбачено автоматичне вимкнення живленния, трьохклемнi розетки з трипровiдною мережею живленния однофазних споживачiв, пристрiй захисного відключенния, заземлюючий пристрiй повторного заземления PEN (РЕ)-провiдника на вводi до електроустановки будiвлi. Металевi корпуси ВРП 1.1, ВРПl та ВРП2 приєднати до зовнiшнього контуру заземлення смугою сталевою 25х4мм. Зовнiшнiй контур заземлення з'єднати з контуром блискавкозахисту. Опiр контуру заземлення не повинен перевищувати 4 Ом.

Проектом передбачена система зрівнювання потенціалів.

Електросвітлення

Проектом передбачено робоче, ремонтне (ЯТП в електрощитовiй) та аварiйне електроосвітлення. Мiнiмальнi норми освiтленостi примiщень прийнятi у вiдповiдностi з ДБН В.2.5-28-2018.

Робоче електроосвітлення передбачено в кожному приміщенні. Управління робочим електроосвітленням виконано із розподільчих щитів і однополюсними вимикачами по місцю. Тип світильників, вид і метод прокладки запроектовані з урахуванням середовища приміщень. 

Світильники загального освітлення мають закриті розсіювачі.

Аварiйне освiтлення передбачено в електрощитовiй, примiщеннi охорони, венткамерах, паркiнгу, на евакуацiйних виходах, бiля ППКП та розподiльчих щитiв. На евакуацiйних виходах встановленi свiтильники аварiйного освiтления з надписом "Вихiд". 

Живлення свiтильникiв аварiйного освiтления здiйснюеться окремою групою вiд ВРП2. Свiтильники аварiйного освiтления мають вбудованi акумуляторнi батареї.

Мережа робочого освiтления виконана кабелем типу ВВГнгдп, аварiйного - вогнетривким типу FLAME-X 950 (N)НХН FE180/E90, прокладеним приховано. Прокладку кабелiв на пiдводах до щитiв та паркiнгу виконати в трубi ПВХ. 

Для захисту персоналу вiд ураження електричним струмом передбачена трипровiдна мережа з системою заземления ТN-C-S.

Крiм того, проектом передбачено живлення зовнiшнього освiтлення територiї окремою групою вiд ВРПl. Керування за допомогою реле часу.

Система захисного заземлення 

Всі металеві нормально неструмопровідні частини електроустаткування заземляються. В проекті прийнята система заземлення ТN-C-S. Розділення PEN-провідника системи живлення будинку на окремі PE- та N-провідники виконується в ВРП1.

Захист від виникнення заряду статичної електрики виконується приєднанням до контуру заземлення всіх металевих та електропровідних неметалевих частин  технологічного обладнання (сталеві труби комунікацій будинку, системи опалення, вентиляційних систем). Приєднання кожної відкритої провідної частини та відкритих сторонніх провідних частин електроустановки до РЕ-провідника, або до захисного заземлення виконується за допомогою окремих відгалуджень (п.1.7.159 ПУЕ).Зовнішній контур заземлення в двох місцях зварити з ввідно-розподільчим щитом будівлі.

В підвальному поверсі приміщення електрощитової знаходиться під кухнею квартири на верхньому 1-му поверсі, тому влаштовується згідно з вимогами ПУЭ та НПАОП 40.1-1.32. Передбачено унеможливлення її затоплення та влаштуванням шумоізоляції огороджувальних конструкцій.

Сигналiзацiя загазованостi

Проектом передбачається неперервний контроль довибухонебезпечних концентрацiй газу з виведенням звукового i свiтлового сигналiв в мiсця перебування людей. Контроль передбачається сигналiзатором типу «ГСБ-01-2». Світлозвуковий пристрій встановлюється на фасаді будівлі на висоті 2,5 м.


Рішення з інженерного захисту територій і об’єктів

Для попередження підтоплення та затоплення території та будівлі, яку планується збудувати на ділянці, проектом передбачені наступні заходи:

- нормативне ущільнення ґрунту при засипанні пазух котлованів та траншей;

- забезпечення належного відведення стоку поверхневих вод;

- забезпечення ретельного виконання робіт із будівництва водонесучих мереж;

- улаштування гідроізоляції фундаментів, заглиблених частин споруд і комунікацій.

Ущільнення ґрунту при засипанні пазух котлованів та траншей належить виконувати у відповідності з проектом організації будівництва відповідно до вимог будівельних норм.

Для протидії прониканню ґрунтових вод у підземну частину будівель проектом передбачено гідроізолюючі покриття фундаментів.


Заходи щодо енергозбереження

Прийняті технічні рішення забезпечують необхідні санітарно-гігієнічні характеристики повітряного середовища, вибухо-пожежну безпеку, раціональне використання теплоти та електроенергії згідно нормам проектування.

Керування вентустановками передбачено частотними регуляторами та комплектними шафами управлiння системи автоматизації .

 Для підземного паркінгу передбачається влаштування диспетчеризації систем протипожежного захисту.


Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони)

Об’єкт будівництва не відноситься до категорованого об’єкту з цивільного захисту згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010р. № 227 дск. Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 25 лютого 2015 року №87-2 Луцьк, Волинська область, на території якого розташовано об’єкт будівництва, віднесено до «ІІІ» групи з цивільного захисту.


Заходи із забезпечення надійності та безпеки

Основною вимогою, яка визначає надійність будівельного об'єкта, є його відповідність призначенню й здатність зберігати необхідні експлуатаційні якості протягом встановленого терміну експлуатації. До них належать:

- гарантія безпеки для здоров'я і життя людей, майна та довкілля;

- збереження цілісності об'єкта та його основних частин і виконання інших вимог, які гарантують можливість використання об'єкта за призначенням і нормального функціонування технологічного процесу, включаючи вимоги до жорсткості будівельних конструкцій і основ, тепло- і звукоізоляційних властивостей огороджень, їх герметичності, акустичних характеристик тощо;

- забезпечення можливості розвитку об'єкта (наприклад, добудови без підсилення наявних конструкцій або збільшення обсягів виробництва для промислової будівлі) та його пристосування до технічних, економічних або соціальних умов, що змінюються;

- створення необхідного рівня зручностей і комфорту для користувачів та експлуатаційного персоналу, включаючи вимоги до кліматичного режиму в приміщеннях (повітрообмін, температура, вологість, рівень освітленості тощо), а також доступність для оглядів і ремонтів, можливість заміни і модернізації окремих елементів тощо;

- обмеження ступеня ризику шляхом виконання вимог до вогнестійкості, безвідмовності роботи захисних пристроїв, надійності систем і мереж життєзабезпечення, живучості будівельних конструкцій тощо.

Для зменшення ймовірності виникнення помилок рекомендується:

- підбирати персонал відповідної кваліфікації, включаючи використання системи контролю і ліцензування прав на ведення різних видів професійної діяльності;

- регламентувати всі робочі процедури, способи і форми документування контролю за результатами роботи персоналу.

Посилаючись на п. 5.2 ДБН В.1.2-14:2018 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об'єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд», конструкції житлового будинку відносяться до наступних категорій відповідальності:

- несучі конструкції (монолітне перекриття, монолітні колони та монолітні несучі стіни) – відносяться до категорії А

- конструкції сходових кліток  – відносяться до категорії Б

- конструкції внутрішніх перегородок – відносяться до категорії В.

Згідно табл. 2 ДБН В.1.2-14:2018 – термін експлуатації житлового будинку складає Те = 100 років.

Перше планове обстеження технічного стану підземного паркінгу настає через 2 (два) роки після введення його в експлуатацію згідно ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016.

Будівельні конструкції, прийняті проектом відповідають наступним вимогам:

- сприймають без руйнувань і недопустимих деформаційних впливи, що можуть виникати під час їх зведення і протягом встановленого строку експлуатації;

- мають достатню працездатність в умовах нормальної експлуатації протягом усього розрахункового строку експлуатації, а саме: їх експлуатаційний параметри (переміщення, вібрації) із заданою імовірністю не повинні виходити за встановлені нормативною/проектною документацією межі;

- довговічність будівлі забезпечується тим, що погіршення властивостей матеріалів і конструкцій внаслідок гниття, корозії, стирання та інших форм фізичного зношування не призведе до недопустимо високої ймовірності відмови;

- мають достатню живучість по відношенню до локальних руйнувань і передбачених нормами аварійних впливів (пожеж, вибухів).

Надійність, у тому числі довговічність і живучість, забезпечуються одночасним виконанням вимог, які висуваються до вибору матеріалів, конструктивних і об’ємно-планувальних рішень, до методів розрахунку, проектування та контролю якості робіт при виготовленні конструкцій та їх зведенні, а також дотримання правил технічної експлуатації.

Заходи, прийняті в проекті, що попереджують небезпеки або знижують їх вплив на конструкції:

- захист від небезпеки виключення впливу джерел небезпеки шляхом використання систем попередження і оповіщення;

- урахування небезпек – запроектовано конструкції такими, що при виникненні небезпеки з встановленою імовірністю була виключена можливість руйнування будь-яких конструкцій та елементів категорії А;

- послаблення наслідків небезпек – конструкції, відмова яких може бути безпосередньою причиною аварійної ситуації, при виникненні небезпеки зберігають працездатність протягом часу, достатнього для вжиття термінових заходів (зокрема, для евакуації людей).

При проектуванні підземного паркінгу витримано всі протипожежні розриви

Технічні рішення, що прийняті в проекті, відповідають вимогам екологічних, санітарно-технічних, протипожежних та інших норм, діючих на території України і забезпечують безпечну для життя і здоров’я людей, експлуатацію об’єкта при дотриманні заходів, що передбачені проектом.


Заходи по охороні праці та техники безпеки

Згідно вимог нормативних документів всі працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи проходять інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, подання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії. Порядок проведення вказаних заходів наведено у вказаних вище нормативних документах. Допуск до роботи без навчання і перевірки знань з питань охорони праці забороняється. Вантажно-розвантажувальні роботи повинні виконуватись згідно з вимогами НПАОП 0.00-1.75-15«Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт».

Транспортні і вантажопідіймальні засоби та механізми в частині безпечної експлуатації мають відповідати вимогам діючих стандартів.

Допуск працівників до роботи дозволяється тільки після відповідного інструктажу. До експлуатації і обслуговування обладнання допускаються особи, навчені правилам його експлуатації, що пройшли інструктаж за правилами охорони праці і мають посвідчення про допуск до роботи на обладнанні.

Усі металеві неструмопровідні частини електроустаткування, що у наслідку ушкодження ізоляції можуть виявитися під напругою, підлягають заземленню. Всі корпуси приладів, шаф, ящиків, а також інші металеві конструкції, пов'язані з їхньою установкою, повинні бути заземлені  шляхом приєднання до існуючої магістралі заземлення нульового проводу живильного кабелю.


Протипожежні заходи та заходи по захисту населення від надзвичайних ситуацій

Запроектований підземний паркінг має І ступінь вогнестійкості. Для виконання нормативних вимог щодо пожежної безпеки, проектом передбачено усі необхідні заходи:

а) будівлю запроектовано з наступними межами вогнестійкості основних конструктивних елементів (ДБН В.1.1-7:2016):

стіни несучі та сходові клітки REI 150 М0

стіни внутрішні не несучі (перегородки) EI 45 М0

колони REI 180 M0

сходові площадки R 60 М0

плити суміщених покриттів REI 180 M0

двері приміщень електрощитових, насосної водопостачання та пожежогасіння  ЕІ30

двері виходів на покрівлю (назовні) не менше ЕІ30

б) пожежні виходи на покрівлю паркінгу (назовні) передбачені через протипожежні двері 1-го типу безпосередньо з сходової клітки;

в) шляхи евакуації передбачені згідно вимог вказаного ДБНу.

Евакуація паркінгу забезпечується по сходовій клітці типу СК-1 та двом заїздам-виїздам.

Двері евакуаційних виходів зі сходових кліток, та інші двері на шляхах евакуації не повинні мати запорів, що перешкоджають їх вільному відчиненню зсередини без ключа у разі пожежі.

Між сходовими маршами передбачається проміжок завширшки у просвіті не менше ніж 75 мм.

Протипожежні двері та ворота передбачаються з пристроями для самозачинення, ущільненням в притулах та відповідним маркуванням згідно з ДСТУ Б В.2.6-77.

На шляхах евакуації застосовуються будівельні матеріали з вищою пожежною небезпекою ніж:

а) Г1, В1, Д2, Т2 - для облицювання стін, стель і заповнення в підвісних стелях вестибюлів, сходових кліток, ліфтових холів;

б) Г2, В2, Д2, Т2 - для облицювання стін, стель і заповнення в підвісних стелях коридорів, холів і фойє;

в) Г2, РП1, Д2, Т2 — для покриттів підлог вестибюлів, сходів, сходових кліток;

г) В2, РП2, Д2, Т2 - для покриттів підлог коридорів, холів.

Пристроями для самозачинення та ущільненнями в притулах обладнані двері виходів до сходової клітини та до коридору з приміщеннями інженерних коммунцікацій.

Передбачено умови унеможливлення затоплення приміщення електрощитової та влаштування шумоізоляції огороджувальних конструкцій.

Клас вогнестійкості проходок інженерних комунікацій паркінгу (електричних, кабельних та шино-провідних проходок, водопровідних, каналізаційних труб тощо) через огороджувальні конструкції з нормованим класом вогнестійкості або через протипожежні перешкоди має бути не меншим ніж нормований клас вогнестійкості цієї огороджувальної конструкції або протипожежної перешкоди за ознакою ЕІ, крім випадків, обумовлених у НД. У місцях проходок трубопроводів через протипожежні перешкоди трубопроводи та їх ізоляцію слід виконувати з негорючих матеріалів, крім випадків обумовлених у НД.

Будівельні матеріали, що будуть застосовуватися на будівництві повинні мати клас вогнестійкості підтверджений відповідними документами, в тому числі протоколами вогневих випробувань.

Для забезпечення вибухо- та пожежобезпечної експлуатації проектованих систем проектом передбачається автоматичне відключення при пожежі установок систем припливно-витяжної вентиляції при спрацюванні системи автоматичної пожежної сигналізації та включення систем димовидалення з спрацюванням осьових струменевих вентиляторів на повну потужність для забезпечення переміщення усього об'єму газоповітряного середовища від осередку пожежі назовні (для однієї точки пожежного навантаження) передбачено встановлення двох вентиляторів, загальна кількість 36 шт. на поверсі (в приміщенні).

Приміщення підземного паркінгу, обладнуються внутрішнім протипожежним водопроводом. ВПВ призначена для локалізації пожежі та її ліквідації в паркінгу житлового комплексу.


Розрахунок часу евакуації

Результати визначення необхідного часу евакуації (час початку дії небезпечних факторів пожежі) та розрахункового часу евакуації людей у разі пожежі з приміщень підземного паркінгу:


Поверх

Приміщення/напрямок

Розрахунковий час евакуації, хв

Необхідний час евакуації, хв


Підземний паркінг Потік 1

0,772

         


           1,56

Підземний паркінг Потік 2

1,293

Підземний паркінг Потік 3

0,593

Підземний паркінг Потік 4

0,61

Підземний паркінг Потік 5

0,7

Загальний час евакуації становить 1,94 хв+3 хв=4,94 хв, що відповідає ДСТУ 8828:2019.


Системи протипожежного  захисту

Проектом передбачається обладнання системами протипожежного захисту одноповерхового підземного паркінгу на 185 машиномісць.

Для раннього виявлення пожежі засобами системи пожежної сигналізації (СПС) з використанням адресних компонентів згідно з ДБН В.2.5-56:2014, ДБН В.2.3-15:2007 оснащуються:

приміщення підземного паркінгу (по два адресних сповіщувача спонукальної системи СПДЗ та АСПГ);

вбудовано-прибудовані нежитлові приміщення різного призначення незалежно від площі. 

Сигнали про пожежу виводяться на прилад приймально-контрольний пожежний у приміщення чергового персоналу.

Для передавання тривожних сповіщень про пожежу на пульт централізованого спостерігання пожежної охорони (диспетчерський пункт мікрорайону) передбачається модуль цифрового GSM-автодозвону (СПТС - тип 1).

Для оповіщення людей, що перебувають на об’єкті, про виникнення пожежі з метою створення умов для їх своєчасного евакуювання, згідно з п.8.55 ДБН В.2.3-15:2007, проектом передбачається система оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (СО) 2-го типу.

В якості технічних засобів системи оповіщення про пожежу проектом передбачаються оповіщувачі пожежні світлозвукові, світлові покажчики "ВИХІД" та світлові покажчики напрямку руху евакуації, що призначені для візуального та звукового оповіщення.

Для підземного паркінгу передбачається влаштування диспетчеризації систем протипожежного захисту.

В приміщенні паркінгу у шафах пожежних кранів (ПК) встановлюються кнопкові пости керування автоматикою ("Пуск пожежних насосів", "Пуск димовидалення"). При натисканні даних конопок у приміщення чергового надходить сигнал на запускання пожежних насосів, відкривання засувки на обвідній лінії водомірного вузла, на запуск системи спринклерного пожежогасіння та на вмикання протидимних вентиляторів.

Також даний сигнал надходить автоматично від датчика положення пожежного крана у разі відкривання наполовину будь-якого з пожежних кранів. При цьому забезпечується контроль цілісності ліній живлення датчиків. 

Додатково на рухомій та нерухомій частинах дверцят шафи ПК встановлюються магнітоконтактні сповіщувачі.

Проектом передбачається система протидимного захисту (видалення диму при пожежі з підземного паркінгу).

Протидимний захист з приміщення підземного паркінгу передбачається з використанням системи імпульсного димовидалення відповідно до п.10.6.3 ДБН В.2.5-56:2014. Так як система імпульсного димовидалення створює високошвидкісний струмінь для переміщення повітря/диму у потрібному напрямку назовні, то поділ паркінгу на димові зони менше 1600 м2 не виконується.

Вибір даної системи передбачений з урахуванням невеликої висоти приміщення (менше 2,5 м), а також наявністю частково відкритого огородження паркінгу (сполучення з повітряною зоною). 

Включення СПДЗ здійснюється автоматично по сигналу від приладу приймально-контрольного системи пожежної сигналізації та має дистанційне (з приміщення чергового) та ручне (по місцю) управління.

Димовидалення з підземного паркінгу передбачається за допомогою двошвидкісних осьових струменевих вентиляторів, що розміщуються рівномірно по приміщенню. Така система імпульсного димовидалення створює високошвидкісний струмінь для переміщення повітря/диму у потрібному напрямку назовні.

Струменеві   вентилятори   встановлюються  на  відстані  не  більше  23 м  один  від  одного для  забезпечення   переміщення   необхідного   потоку  газоповітряного  середовища  від  одного вентилятора до іншого (характеристики запроектованого вентилятора: швидкість повітря - 23,2 м/с, тяга (імпульс) – 77 Н).

Струменеві вентилятори призначені для горизонтального підстельового монтажу за допомогою монтажних кронштейнів, які входять до комплекту постачання та встановлені на корпусі. Дані  вентилятори  встановлюються  під перекриттям приміщення, а їх розміщення повинно  виключати можливість доступу до них сторонніх осіб.

Запуск устаткування системи протидимного захисту передбачається:

автоматичний від двох сповіщувачів СПС;

дистанційний від кнопок, що встановлені в шафах пожежних кранів;

місцевий від щитів керування протидимного захисту, що встановлені безпосередньо в місцях установки вентиляторів.

          Сигнали про спрацювання СПДЗ (включення вентиляторів димовидалення) виводяться на об'єднаний диспетчерський пульт та на прилад приймально-контрольний у приміщення чергового персоналу.

Кабельна мережа кільцевих шлейфів СПС з підключеними адресними автоматичними та ручними пожежними сповіщувачами виконується кабелями типу "звита пара". Кабельна мережа ліній СО виконується вогнестійкими кабелями з межею вогнестійкості не менше 30 хв. Кабельна мережа ліній живлення систем димовидалення та управління установками пожежогасіння (запуск протипожежних насосів та системи спринклерного пожежогасіння) виконується вогнестійкими кабелями з межею вогнестійкості не менше 90 хв.

Всі елементи СПС є споживачами 1-ї категорії і потребують 2-х незалежних джерел електроживлення. Основне електроживлення обладнання СПС здійснюється від мережі змінного струму ~220 В, 50 Гц. Резервне  –  від вбудованих акумуляторних батарей 12В/7А·г. Ємність акумуляторних батарей (АКБ) забезпечує безперервну роботу компонентів СПС в режимі очікування протягом 72 год. і не менше 30 хв. у режимі «Пожежа».

Екологія, санітарне та епідеміологічне благополуччя населення

При експлуатації проектованого об’єкта не буде чинитись негативного впливу на клімат і мікроклімат, атмосферне повітря, грунти, водне середовище, рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти, навколишнє соціальне середовище (населення), та навколишнє техногенне середовище. Ультразвук, електромагнітні хвилі, іонізуючі випромінювання й інші фактори не виникають. Проектом передбачені заходи щодо охорони навколишнього середовища під час проведення будівельних робіт. Вплив на навколишнє середовище при проведенні будівельних робіт буде мінімальним і розцінюється, як допустимий за умови дотримання природоохоронних заходів. Під час планування майданчику шар насипного грунту знімається, складується у відвали, але після проведення будівельних робіт буде розплановано згідно плану благоустрою. Проектований об’єкт не обмежує використання  рослинних і тваринних ресурсів. Вплив планової діяльності на промислові та цивільно-житлові об’єкти, пам’ятники архітектури, історії і культури, наземні і підземні споруди і інші елементи техногенного середовища, які знаходяться в зоні впливу планової діяльності, відсутній. Проектом передбачено використання таких будівельних та опоряджувальних матеріалів, які забезпечують додержання гігієнічних вимог, відповідно до чинного законодавства.


За результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що проект «Нове будівництво житлового комплексу з дев’яти багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Рівненська, 25 в м. Луцьку (VIII черга – підземний паркінг) »- розроблений відповідно до завдання на проектування та вихідних даних відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об’єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, вимогам санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження.

Розділи