1 редакція від 08.09.2021 2 редакція від 11.10.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8133-7716-9752-2636
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено за відомостями замовника)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕК-3947/12-20 від 22.03.2021
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123, Миколаївська область
Код проектної документації
PD01:1403-7798-1085-4791 Зміни №2 №30/20-РП від 2020-09-25 (видав "ТЕРРА ІНЖИНІРИНГ") / Наявні експертизи: EX01:8133-7716-9752-2636
Напрям експертизи
З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Кармазин Олександр Васильович (АР 001575, АЕ 004930 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Миколаївська обл. , дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25878206)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
ГАЛАК АНДРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005445, АЕ 006404, АЕ 007178)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Кармазин Олександр Васильович (АР 001575, АЕ 004930)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ГОНЧАРЕНКО ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА (АЕ 004172)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ГЕРЖОД КАТЕРИНА ЛЕОНІДІВНА (АЕ 002757, АЕ 006556)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ЦИБУЛЬСЬКА ОЛЕНА ВАСИЛІВНА (АЕ 006570, АЕ 000744)
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
КОСІОГЛУ ІРИНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 005136)
Експерт (фахівець) З питань пожежної безпеки
Пілярский Вадим Всеволодович

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1403-7798-1085-4791
Орган, що видав
"ТЕРРА ІНЖИНІРИНГ" (36404096)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Інженерні вишукування, АД, ПОБ, ОДР
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
25.09.2020
Номер проектної документації
30/20-РП
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проект «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123, Миколаївська область»  розроблений в 2020 році проектною організацією – ПП «ТЕРРА ІНЖИНІРИНГ», ГІП: Мазуренко М.О., кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 015504, дата видачі 26.04.2019р.

Проект виконаний на замовлення  Служба автомобільних доріг у Миколаївській області на підставі:

  • завдання на проектування затвердженого замовником у 2020 році;

  • розрахунку класу наслідків (відповідальності), погодженого замовником;

-  протоколу № 13 засідання Технічної ради Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) від 15.12.2020р.;

- «Науково-технічний супровід проектування капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Р-55 Одеса - Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 – км 83+123, Миколаївська область», виконаного ДП «ДерджорНДІ»;

- інженерно-геологічних вишукувань виконаних в листопаді 2020р., інженер-геолог Вержбицький П.С. кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 007169, дата видачі 12.04.2013р., свідоцтво про підвищення кваліфікації № 01294, дата видачі 27.04.2018р.; 

Відповідність прийнятих проектних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом головного інженера проекту Мазуренко М.О., кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 015504, дата видачі 26.04.2019р.

Замовником спільно з проектувальником відповідно ст. 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" у редакції Закону України № 1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» визначений середній (СС2) клас наслідків (відповідальності) об'єкта.

Фінансування об'єкта передбачено за державні кошти.

Коротка характеристика ділянки та об'єкту

Початок ділянки ремонту, ПК 779+17, автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса-Вознесенськ-Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123 у Миколаївській області, прийнятий на осі дороги "Одеса-Вознесенськ" і відповідає км 77+917 експлуатаційного кілометражу.

 Кінець ділянки ремонту, ПК 831+97,17 прийнятий на осі дороги "Одеса-Вознесенськ " і відповідає км 83+197,17  експлуатаційного кілометражу.

 Загальна протяжність ділянки складає -5,200 км.

 На зазначеній ділянці знаходиться 7 примикань, 4 автобусні зупинки, 3 з.б. труб.

  Зазначена ділянка дороги км 77+917–км 83+123 відносится до ІIІ категорії.

  Ділянка дороги, що ремонтується проходить по території Миколаївської області. По ділянці здійснюється рух легкового, автобусного і вантажного автомобільного транспорту.

  Траса має 6 кутів повороту з радіусами від 450 до 5000м.

  Проектом ширина проїзної частини, та ширина земляного полотна доводяться до нормативних параметрів IІI категорії.

Автомобільна дорога загального користування державного значення Р-55 Одеса-Вознесенськ на ділянці км 77+917 - км 83+123, протяжністю  5,2 км по всім  типам  руйнувань  та  деформацій  підлягає  роботам з  капітального ремонту  для  відновлення  транспортно-експлуатаційних    властивостей.

      Інженерно-геологічні вишукування

В геоструктурному відношенні траса вишукувань знаходиться в межах 

південної частини Причорноморської западини. Верхня частина геологічного розрізу складена відкладами четвертинного віку, представленими в межах вододілів лесо-подібними глинами (vd,ePIII), а в межах схилів долини р. Чичіклея – делювіальними відкладами (dPIII-H), представленими суглинками, глинами, дресвою та щебнем вапняку. Насип автомобільної дороги (tН) створено з суглинків та глин з домішками дресви та щебню перекристалізованого вапняку, планомірно відсипаних з пошаровим ущільненням.

   Підземні води при проектній глибині буріння 3,0 м не розкриті.

  Небезпечних інженерно-геологічних процесів на час вишукувань не виявлено.

            Характеристика природно-кліматичних умов району будівництва

Район проектування розташований у південному районі Миколаївскої області. Дорожно - кліматична зона — ІІІ, шифр району за кліматичними умовами роботи асфальтобетонного покриття – А-5.

Клімат району розташування ділянки, що проектується – помірно-континентальний, з м’якою малосніжною зимою та жарким посушливим літом. Середня температура січня коливається від мінус 3 до мінус 5 °C, але може опускатися до мінус 23 °C, середня температура липня коливається від плюс 23 до +21 °C. Середньорічні температури: літня – 21,1 °С, зимова – мінус 2 °С. Річна кількість опадів коливається від 400 мм на півдні області до 550 мм – на півночі, менше всього їх в жовтні, найбільше - в липні. Середня кількість днів з опадами становить 5-9 на місяць. Максимум випадає влітку, переважно у вигляді злив.

Відносна вологість повітря в середньому за рік складає 73 %, найменша вона в серпні   (60 %), найбільша – в грудні (86 %). Найменша хмарність спостерігається в серпні, найбільша – в грудні. Найбільшу повторюваність мають вітри з півночі, найменшу – з південного сходу. Найбільша швидкість вітру – в лютому, найменша – в липні-вересні. У січні вона в середньому дорівнює 4,1 м/с, в липні – 3,1 м/с. Середня місячна швидкість вітру становить 3,4 м/сек.

З несприятливих кліматичних явищ на території області спостерігаються суховії (у теплий період року – 15-20 днів), пилові бурі (від 5 на заході до 9 днів на сході), посухи (вересень- жовтень), град (4 дні). Північна частина Миколаївської обл. належить до посушливої, дуже теплої, південна - до дуже посушливої, помірно жаркої з м'якою зимою.

Щорічно утворюється сніговий покрив, але його висота незначна — з вірогідністю 5 % його висота складає 0,08 м, однак в окремі роки буває високий і тривалий сніговий покрив, що досягає висоти 0,7 м.

Проектні рішення:

      Проектом передбачено:

  • улаштування нового дорожнього одягу (цементобетонного);

  • улаштування нового дорожнього одягу на примиканнях  (цементобетон-ного та асфальтобетонного);

  • улаштування додаткової смуги на підйом (в зв’язку з тим, що поздовжній похил більш 40‰);

  • перехідно-швидкісні смуги до зупинок;

  • досипання узбіч;

  • укріплення узбіч;

  • встановлення дорожніх знаків;

  • встановлення напрямних стовпчиків;

  • нанесення горизонтальної дорожньої розмітки;

ЗЕМЛЯНЕ ПОЛОТНО

Поздовжній профіль запроектований за параметрами ІІІ категорії, природних умов району будівництва і інженерно-геологічних особливостей ділянки будівництва, а також при найменшій шкоді навколишньому середовищу.

Поздовжній профіль запроектований із застосуванням програмного комплексу «CREDO» в абсолютних відмітках згідно вимог ДБН В.2.3-4-2015 , для розрахункової швидкості 90 км/год. Найменші радіуси кривих у поздовжньому профілі:

- опуклих - 9000 м

- угнутих - 2100 м

Найбільший поздовжній похил – 60 ‰.

Земляне полотно запроектоване за параметрами IІІ категорії з урахуванням  типу дорожнього одягу, характеристик ґрунтів, які викорис-товуються в земляному полотні, природних умов і інженерно-геологічних особ-ливостей району і найменшій шкоді навколишньому середовищу.

Розширення земляного полотна при капітальному ремонті з доведенням його геометричних параметрів до 12,0 м призначено для поліпшення умов руху автотранспорту, підвищення його швидкості, зниження ДТП на дорозі.

Земляне полотно розширюють з обох сторін ґрунтом, який вийнятий при зрізанні узбіч  і використовується для його розширення.

При ущільненні грунту передбачено полив водою.

При добудові земляного полотна по інженерно-геологічним вимогам передбачено зняття родючого шару по укосу існуючого насипу товщиною 10 см. Грунт від зрізання складується у відвал в межах смуги відводу.

Родючий шар використовується для плакіровки земляного полотна та  рекультивації порушених земель.

Штучні споруди

На проектній ділянці є існуючій міст та дві залізобетонні труби в незадовільному стані та підлягають розбиранню.

На ПК 798+47,3 влаштовується залізобетонна труба діаметром 1,0м.

На ПК 803+45,3 влаштовується двухочкова залізобетонна труба отвором 2,5х2,0м.

На ПК 825+40,7 влаштовується залізобетонна труба діаметром 1,0м.

 Дорожній одяг

    В результаті тривалої експлуатації, впливу природньо-кліматичних факторів існуючий дорожній одяг проектуємої ділянки дороги знаходиться в незадовільному стані. Що свідчить про втрати потужності конструкції, погіршує дорожні умови, знижує рівень безпеки руху, негативно впливає на навколишнє середовище.

Згідно з результатами інженерних вишукувань та паспорту автомобільної дороги конструкція існуючого дорожнього одягу представлена наступними шарами:

Шар із щебню                                               -0,18м

Шар із чорного щебню                                -0,08м

Шар покриття із асфальтобетону               -0,09м    

Проектом передбачено улаштування нового монолітного цементобетонного дорожнього одягу.

ТИП 1 Дорожній одяг жорсткого типу (цементобетон) по основній дорозі

 Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;

 Дренуючий шар з гранітного відсіву з коефіцієнтом фільтрації не менше 5м за добу згідно з ДСТУ Б В.2.7-210:2010                                                   - 0,20 м;

 Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;

 Щебенево-піщана суміш С-5 ДСТУ Б В.2.7-30:2013 - 0,21 м;

 Монолітний цементобетон дорожній класу міцності на розтяг при згині Btb 1,2 (В 7,5) ДСТУ 8858:2019                                                                   - 0,16 м;

   Полімерна плівка товщиною не менше ніж 300 мкм;

   Монолітний цементобетон дорожній класу міцності на розтяг при згині Btb 4,4 (В30, F200) ДСТУ 8858:2019                                                                         - 0,26 м;

ТИП 2 Дорожній одяг нежорсткого типу (асфальтобетон) на примиканнях

     Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;

    Дренуючий шар з гранітного відсіву з коефіцієнтом фільтрації не менше 5м за добу згідно з ДСТУ Б В.2.7-210:2010                                                   - 0,20 м;

 Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;

    Щебенево-піщана суміш С-7 ДСТУ Б В.2.7-30:2013 - 0,18 м;

    Щебенево-піщана суміш ЩПС-20, укріплена цементом, марка матеріалу М20 згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016                                         - 0,15 м;

   ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013                                                  - 1,3л/м2;

     Асфальтобетон  АСГ.Кр.Щ.А.НП.І.БНД 50/70 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011                                                                                                     - 0,10м;

   ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013                                                 - 0,5л/м2;

  Щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумі марки БМКП 40/60-68 згідно з ДСТУ Б В.2.7-313:2016                                                                          - 0,05м

Дорожній одяг на посадкових майданчиках, тротуарах і під’їздах до санітарної зони

Щебенево-піщана суміш С-7 згідно ДСТУ Б.В.2.7-30:2013              - 0,12м

Асфальтобетонна суміш  (АСГ ПЩ.Щ.Г.НП.І), згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011                                                                                                   - 0,04м

Проектом передбачено досипання узбіччя, укріплення узбіч щебенево-піщаною сумішшю С1 та засів трав по родючому шару грунту - 0,15 м.

Організація і безпека дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху автомобільного транспорту та орієнтування водіїв, проектом передбачені заходи, щодо організації дорожнього руху: 

- встановлення дорожніх знаків у кількості-103шт.;

- опори дорожніх знаків у кількості-74шт.;

-улаштування розмітки проїзної частини-2057,8м2 (білої-2045,0м2, жовтої-12,8м2);

- встановлення напрямних стовпчиків у кількості-84шт.;

- влаштування металевого бар’єрного огородження – 630м.

   Дорожні знаки прийняті згідно ДСТУ 4100:2014 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування". 

   Горизонтальна розмітка прийнята згідно ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування і виконується акриловою фарбою зі світлоповертаючим ефектом та пластиком.

Бар’єрне огородження передбачене металеве, однобічне із оцинкованої сталі на металевих стояках. Влаштовується воно на узбіччі та тротуарі. Стримувальна здатність огородження 128 кДж та 280 кДж. Висота бар’єрного огородження має становити від 0,75 м до 0,8 м, а за умов встановлення огородження за бордюром на тротуарі – висота бар’єрної огорожі має бути зменшенна на величину узвищщя бордюру від рівня проїзної частини.

Передбачено влаштування бар’єрного огородження:

-від ПК 784 до ПК 784+85 – ліворуч 11ДО-2,0.128/0,6 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 798+29 до ПК 798+69 – праворуч 11ДО-2,0.128/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 798+29 до ПК 798+65 – ліворуч 11ДО-2,0.128/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 803+38 до ПК 804+45 – ліворуч 11ДО-2,0.128/0,6 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 803+27 до ПК 803+67 – праворуч 11ДО-2,0.128/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 804+49 до ПК 809+90 – ліворуч та праворуч 11ДО-2,0.128/0,6 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 820+20 до ПК 821+80 – ліворуч 11ДО-2,0.280/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 825+02 до ПК 826+10 – ліворуч 11ДО-2,0.280/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 825+10 до ПК 825+58 – праворуч 11ДО-2,0.280/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004;

-від ПК 827+50 до ПК 828+86 – ліворуч 11ДО-2,0.280/1,0 згідно з ДСТУ Б В.2.3-12-2004.

Влаштування автономного штучного освітлення передбачене на пішохідних переходах, з живленням від сонячної енергії. 

                                                        Безпека експлуатації

Експлуатація об’єкту виконується автомобільним транспортом та пішоходами. Для безпечної експлуатації об’єкта пішоходами проектом передбачено влаштування тротуару з повздовжніми ухилами не перевищуючими 40‰ та поперечними   20 ‰ згідно ДБН В.2.3-5-2018.

При експлуатації об’єкту транспортними засобами безпека забезпечується   дорожніми знаками. Мінімальне значення коеф. зчеплення колеса автомобіля з вологим покриттям проїзної частини повинно складати не менш 0,35, згідно ДБН В.2.3-5-2018 коеф.  зчеплення колеса автомобіля з сухим покриттям на перегоні– 0,5, перед пішохідними переходами не менш 0,6.

Заходи для забезпечення зручності маломобільних груп населення

Проектована ділянка дороги проходить поза межами населених пунктів. Існуючі тротуари відсутні. Проектом передбачено влаштування на примиканнях до населених пунктів автобусних зупинок (з обох напрямків руху по основній дорозі), які об’єднані між собою тротуарами та пішохідними переходами. В місцях пішохідних переходів виконується пониження бортового каменю для влаштування покриттів в одному рівні задля забезпечення доступності маломобільних груп населення. Детальніше відображено на кресленнях з організації дорожнього руху.                                  

                           Рішення по опаленню і вентиляції

Згідно завдання на проектування в наданому робочому проекті розділ «Опалення та вентиляція» не розроблявся і його експертиза не проводилась.

Рішення щодо водовідведення

        Водовід з проїзної частини забезпечується за рахунок поздовжніх та поперечних ухилів, улаштування прикрайкових лотків та скидів води.

        Передбачено улаштування кюветів укріплених засівом трав, щебенем та монолітним бетоном.

       На дорозі є 3 залізобетонні труби. 

       На примиканнях для відводу води передбачено влаштування залізобетонних лотків відв. 1,0х0,5м.

     Електротехнічні рішення

Згідно завдання на проектування в наданому робочому проекті розділ «Електротехнічні рішення» не розроблявся і його експертиза не проводилась.

Рішення з охорони праці та техніки безпеки

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві та експлуатації запроектованого об'єкту забезпечуються відповідністю всіх прийнятих проектних рішень вимогам  ПУЕ, ДБН А.3.2-2-2009і НПАОП 40.1-1.01-97, які враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів та захист людей від враження електричним струмом.

Санітарно-епідеміологічні рішення

Мета проекту – капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123, Миколаївська область.

Розділом «Організація будівництва» передбачені наступні заходи:

- відходи, що утворюються на будівельному майданчику, складуються в сміттєві контейнери і регулярно вивозяться в міру накопичення на полігон ТПВ;

- на будівельному майданчику передбачається помістити необхідний мінімум тимчасових побутових приміщень для потреб будівельників.

- на будівельному майданчику встановлюється тимчасовий санвузол: «біотуалет»;

- обігрів тимчасових будівель в зимовий період буде здійснюватися за допомогою електрики.

- робочі забезпечуються привізною питною бутильованою водою, яка повинна знаходитися в побутових приміщеннях. 

- побутові приміщення та робочі місця забезпечуються медичними аптечками.

На період будівництва розроблені заходи щодо запобігання забруднення навколишнього середовища і обмеження шумового впливу згідно ст. 24      Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного  благополуччя населення».

Рішення щодо забезпечення пожежної та техногенної безпеки

В даному проекті розділ “Систем протипожежного захисту” (СПЗ) та інженерно-технічних заходів цивільного захисту (ІТЗ ЦЗ) не розроблявся, нормативами не передбачається та його експертиза не проводилась.

При проведенні будівельних робіт передбачені протипожежні заходи згідно вимогам НАПБ А.01.001-2014.

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

В процесі  капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 77+917 - км 83+123, Миколаївська область прогнозуються наступні фактори впливу на компоненти навколишнього середовища:

Клімат і мікроклімат. Активний і масштабний вплив планованої діяльності на мікроклімат в процесі реконструкції і експлуатації об'єкта відсутній, негативний вплив на клімат відсутній.

Повітряне середовище – вплив в межах дозволених рівнів. Джерелами викидів забруднюючих речовин від проектованого об’єкту будуть двигуни автотранспорту. Аналіз результатів розрахунку розсіювання забруднюючих речовин показав, що концентрації по всім забруднюючим речовинам не перевищують ГДКм.р. населених місць у приземному шарі атмосферного повітря (з урахуванням фону).

Акустичний вплив – в межах нормативних вимог. Основним джерелом шуму будуть двигуни автотранспорту. Прийняті проектом шумозахисні заходи забезпечують дотримання нормативних вимог по шумовому фактору.

Водне середовище – вплив в межах нормативних вимог. Водоспоживання та водовідведення побутових або промислових стоків не відбуватиметься. Влаштування зливової каналізації проектом не передбачається. Водовідведення забезпечується за рахунок поперечного та повздовжнього похилів проїзної частини.

Геологічне середовище, грунт. На період будівництва вплив тимчасовий. З урахуванням реалізації всіх прийнятих заходів – при експлуатації об'єкта не очікується негативний вплив на геологічне середовище і грунт.

Рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти. Об'єкти природно-заповідного фонду та території, перспективні для заповідників в зоні впливу об'єкта відсутні. Земля, на якій розміщується об'єкт, що проектується, не належить заповідникам і національним паркам.

Соціальне середовище. Негативний вплив, здійснюваний в період проведення будівельно-монтажних робіт (викид забруднюючих речовин, шум, відходи), носить тимчасовий і локальний характер. В процесі експлуатації факторами негативного впливу будуть забруднюючі речовини і шум, що утворюються при роботі двигунів автотранспорту. Дані дії знаходяться в межах санітарних та екологічних норм. Рівень соціального ризику – прийнятний. 

Техногенне середовище. На ділянці будівництва відсутні пам'ятники архітектури, історії і культури (як об'єкти забудови). Негативний вплив на техногенне середовище відсутній. Негативний вплив об'єктів навколишнього техногенного середовища на проектовану діяльність відсутній.

Відходи. Проектом передбачено дотримання правил збору і тимчасового зберігання відходів відповідно до діючих норм. Вивіз відходів, що будуть утворюватися на об'єкті, передбачений за договорами зі спеціалізованими організаціями.

В процесі розгляду проекту по зауваженням експертів Одеської філії ДП «НДІпроектреконструкція» проектною організацією за погодженням із Замовником в проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проекту покладається на генерального проектувальника і Замовника.

Експертиза проекту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як об'єкта, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2.

Відповідальність за дотримання в проекті зазначених вимог, за відповідність проектної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проектна організація, що розробила проектну документацію, а також головний архітектор і головний інженер проекту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Розділи