1 редакція від 08.09.2021 2 редакція від 29.09.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8140-5840-5252-4133
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено за відомостями замовника)
Статус документу
Діючий
Документ
№ЕК-3948/12-20 від 18.03.2021
Орган, що видав
Одеська філія ДП "НДІпроектреконструкція" (03329083) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область
Код проектної документації
PD01:1402-4732-7676-9856 Зміни №2 №29/20-РП від 2020-09-23 (видав "ТЕРРА ІНЖИНІРИНГ") / Наявні експертизи: EX01:8140-5840-5252-4133
Напрям експертизи
З питань експлуатаційної безпеки, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг
Головний експерт проекту
Кармазин Олександр Васильович (АР 001575, АЕ 004930 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Миколаївська обл. , дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (25878206)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Кармазин Олександр Васильович (АР 001575, АЕ 004930)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ГОНЧАРЕНКО ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА (АЕ 004172)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ЧЕХІЧІНА ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА (АЕ 006558, АЕ 002762)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ГЕРЖОД КАТЕРИНА ЛЕОНІДІВНА (АЕ 002757, АЕ 006556)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ЦИБУЛЬСЬКА ОЛЕНА ВАСИЛІВНА (АЕ 006570, АЕ 000744)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
ГЕЛЕБАН ІВАН ІВАНОВИЧ (АР 009050, АР 019246, АЕ 003119, АЕ 006436)
Відповідальний експерт З питань екології
БАРСЬКИЙ РУСЛАН АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 019487, АЕ 000378, АЕ 004829, АР 000245)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
КОСІОГЛУ ІРИНА МИКОЛАЇВНА (АЕ 005136)
Експерт (фахівець) З питань пожежної безпеки
Пілярский Вадим Всеволодович

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1402-4732-7676-9856
Орган, що видав
"ТЕРРА ІНЖИНІРИНГ" (36404096)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Інженерні вишукування, АД, ПОБ
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
23.09.2020
Номер проектної документації
29/20-РП
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проект «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ – Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область»  розроблений в 2020 році проектною організацією МПП «ТЕХНОПРОЕКТ», ГІП: Мазуренко М.О., кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 015504, дата видачі 26.04.2019р.

Проект виконаний на замовлення  Служба автомобільних доріг у Миколаївській області на підставі:

  • завдання на проектування затвердженого замовником у 2020 році;

  • розрахунку класу наслідків (відповідальності), погодженого замовником;

-  протоколу № 13 засідання Технічної ради Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) від 15.12.2020р.;

- звіту про виконання робіт за договором від 27.10.2020 № 968-20 «Науково-технічний супровід проектування капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область», виконаного ДП «ДерджорНДІ»;

- інженерно-геологічних вишукувань виконаних в листопаді 2020р., інженер-геолог Вержбицький П.С. кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 007169, дата видачі 12.04.2013р., свідоцтво про підвищення кваліфікації № 01294, дата видачі 27.04.2018р.; 

Відповідність прийнятих проектних рішень вимогам діючих норм і правил підтверджено підписом головного інженера проекту Мазуренко М.О., кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 015504, дата видачі 26.04.2019р.

Замовником спільно з проектувальником відповідно ст. 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" у редакції Закону України № 1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» визначений середній (СС2) клас наслідків (відповідальності) об'єкта.

Фінансування об'єкта передбачено за державні кошти.

Коротка характеристика ділянки та об'єкту

Автомобільна дорога Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг є регіональною дорогою державного значення.

Ділянка проектування починається на км 72+633 автомобільної дороги Одеса – Вознесенськ - Новий Буг. Закінчується ділянка, що проектується на км 77+417. Протяжність ділянки автомобільної дороги - 4,784 км, категорія ділянки дороги-IV.

Ділянка дороги, що ремонтується проходить по території Миколаївської області. По ділянці здійснюється рух легкового, автобусного і вантажного автомобільного транспорту.

В плані автодорога є поєднанням прямих ділянок з незначними кутами повороту без горизонтальних кривих. Максимальний подовжній уклон на ділянці складає близько 28 ‰. Радіус мінімальної опуклої вертикальної кривої на ділянці складає 9000 м, увігнутої – 2100 м. Висота насипу автодороги коливається від 0,3 м до 3,4 м. Ширина земляного полотна — від 10,0 до 16,0 м. Укоси земляного полотна на ділянці мають крутизну від 1:1,5 до 1:3,0. Існуючі бокові канави задерновані, розмиви відсутні. Ширина покриття проїжджої частини дороги, з урахуванням укріпних смуг  складає від 7,00 до 13,00 м.

Стан покриття дорожнього одягу на ділянці капітального ремонту знаходиться в незадовільному стані: асфальтобетонне покриття практично на усьому протязі ділянки має ями, вибоїни, тріщини, напливи, колійність. Ямковий ремонт покриття сприяв нерівності покриття, нерівномірній шорсткості і зчіплюваності поверхневого шару, що утрудняють рух транспортних засобів;

Дорожній одяг складається з наступних конструктивних шарів:

  • основа — щебінь  товщиною шару 20 см; шар з чорного щебню – 8 см;

  • покриття — асфальтобетон товщиною від 10 до 12 см.

Інженерно-геологічні вишукування

В геоструктурному відношенні траса вишукувань знаходиться в межах південноїчастини Причорноморської западини. Верхня частина геологічного розрізу складена відкладами четвертинного віку, представленими лесоподібними суглинками і глинами. Насип автомобільної дороги створено з суглинків та глин з домішками дресви та щебню перекристалізованого вапняку, піску, планомірно відсипаних з пошаровим ущільненням.

Підземні води при проектній глибині буріння 3,0 м не розкриті. Небезпечних інженерно-геологічних процесів на час вишукувань не виявлено. 

Характеристика природно-кліматичних умов району будівництва

Район проектування розташований у південному районі Миколаївскої області. Дорожно - кліматична зона — ІІІ, шифр району за кліматичними умовами роботи асфальтобетонного покриття – А-5.

Клімат району розташування ділянки, що проектується – помірно-континентальний, з м’якою малосніжною зимою та жарким посушливим літом. Середня температура січня коливається від мінус 3 до мінус 5 °C, але може опускатися до мінус 23 °C, середня температура липня коливається від плюс 23 до +21 °C. Середньорічні температури: літня – 21,1 °С, зимова – мінус 2 °С. Річна кількість опадів коливається від 400 мм на півдні області до 550 мм – на півночі, менше всього їх в жовтні, найбільше - в липні. Середня кількість днів з опадами становить 5-9 на місяць. Максимум випадає влітку, переважно у вигляді злив.

Відносна вологість повітря в середньому за рік складає 73 %, найменша вона в серпні   (60 %), найбільша – в грудні (86 %). Найменша хмарність спостерігається в серпні, найбільша – в грудні. Найбільшу повторюваність мають вітри з півночі, найменшу – з південного сходу. Найбільша швидкість вітру – в лютому, найменша – в липні-вересні. У січні вона в середньому дорівнює 4,1 м/с, в липні – 3,1 м/с. Середня місячна швидкість вітру становить 3,4 м/сек.

З несприятливих кліматичних явищ на території області спостерігаються суховії (у теплий період року – 15-20 днів), пилові бурі (від 5 на заході до 9 днів на сході), посухи (вересень- жовтень), град (4 дні). Північна частина Миколаївської обл. належить до посушливої, дуже теплої, південна - до дуже посушливої, помірно жаркої з м'якою зимою.

Щорічно утворюється сніговий покрив, але його висота незначна — з вірогідністю 5 % його висота складає 0,08 м, однак в окремі роки буває високий і тривалий сніговий покрив, що досягає висоти 0,7 м.

Підготовчі роботи

Перед початком будівельних робіт з капітального ремонту автомобільної дороги проектом передбачено виконати наступні підготовчі роботи, що виконуються поступово на довжині захватки:

  • винос траси в натуру;

  • демонтаж дорожніх знаків і огородження;

  • фрезерування асфальтобетонного покриття, розборка основи;

  • перевлаштування інженерних споруд;

  • розбирання труб, що підлягають заміні і видаленню.

              Земляне полотно

Керівна відмітка по осі дороги прийнята виходячи із проектних параметрів поздовжнього профілю з урахуванням існуючої відмітки, товщини проектного та існуючого дорожнього одягу, висотного положення примикань і вертикального габариту існуючих інженерних споруд, що перетинаються і складає 0,05 м, з підняттям на окремих ділянках (невисокого насипу, ділянках труб з недостатньою засипкою та інше).

Проектом передбачено зположування укосів існуючого земляного полотна до 1:3 в місцях де їх закладання не відповідає нормативним вимогам і де висота насипу не перевищує двох метрів.

Досипка укосів насипу заввишки до двох метрів виконується місцевим грунтом з попереднім зняттям рослинного ґрунту 0,1 м. Зняття рослинного ґрунту з під тіла насипу виконується на товщину 0,1 м. Розширення насипу виконується місцевим грунтом. Використовується ґрунт земляного полотна від зрізки існуючих узбіч, зположування укосів існуючого земляного полотна до 1:3.

Укріплення укосів, що зположуються (досипаються) передбачено засівом багаторічних трав по шару рослинного ґрунту завтовшки 0,15 м.

                       Дорожній одяг

          Виходячи з того, що ділянка автомобільної дороги Р-55  Одеса – Вознесенськ - Новий Буг, км 72+633 - км 77+417, згідно інтенсивності руху відноситься до IV технічної категорії, дорожній одяг на цієї ділянці, відповідно таблиці 8.1 ДБН В.2.3-4:2015 прийнято капітального типу, а виходячи зі складу руху проектом передбачено варіант конструкції дорожнього одягу:

  • Монолітний цементобетон класу міцності на розтяг при згині Btb 4,4 (В 30) ДСТУ 8858:2019                     – 0,26 м;

  • Полімерна плівка товщиною не менше ніж 300 мкм;

  • Монолітний цементобетон класу міцності на розтяг при згині Btb 1,2 (В 7,5) ДСТУ 8858:2019           – 0,16 м;

  • Щебенево-піщана суміш С-5 ДСТУ Б В.2.7-30:2013 - 0,21 м;

  • Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т-2, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;

  • Дренуючий шар з гранітного відсіву з коефіцієнтом фільтрації не менше 5м за добу згідно зДСТУ Б В.2.7-210:2010                     - 0,20 м;

  • Геотекстиль для розділення зернистих шарів ГТ.НТ.Т-2, міцністю на пробивання не менше ніж 1200Н згідно з ГБН В.2.3-37641918-554:2014;


В проекті, згідно завданню на проектування, передбачено Науково-технічний супровід на стадії проектування та будівництва робіт з капітального ремонту автомобільної дороги, який впроваджується науковим складом Київського державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М.П. Шульгіна (ДТ «ДерждорНДІ). Науковий супровід на стадії проектування виконано у вигляді: «Науково-технічний супровід проектування капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область».

Узбіччя дороги влаштовується: прикрайкова смуга — конструкцією аналогічною конструкції основної дороги, решта узбіччя — матеріалами від розбирання існуючої дороги на товщину 0,26м та рослинним шаром.

На ділянці проектування капітального ремонту всі примикання мають тверде покриття.

Проектом передбачається удосконалення існуючих примикань з улаштуванням їх нормативними радіусами кривих з влаштуванням в межах заокруглення нового дорожнього одягу по типу основного проїзду.

          Проїзна частина основної дороги в місцях цих примикань облаштовується перехідно-швидкісними смугами і каналізованими смугами для лівого повороту. 

          Укріплення узбіччя на примиканнях виконується по типу основної дороги.

Облаштування та благоустрій автодороги

Автомобільна дорога що ремонтується згідно чинних норм облаштовується:

  • місцевими проїздами з примиканнями;

  • дорожніми знаками; 

  • дорожньою розміткою; 

  • огородженням (частково).

Організація і безпека дорожнього руху

Для забезпечення безпеки руху автомобільного транспорту та орієнтування водіїв, проектом передбачені заходи, щодо організації дорожнього руху: 

- на примиканнях влаштовується відповідна розмітка проїзної частини і ставляться дорожні знаки пріоритету та інформаційно-вказівні про особливості режиму руху в зоні примикання і про розташування на шляху прямування населених пунктів.

- встановлення дорожніх знаків у кількості – 132 од.;

- опори дорожніх знаків у кількості – 166 од.;

- улаштування розмітки проїзної частини-2080,4м2 (білої-2074,0м2, жовтої-6,4м2);

- встановлення напрямних стовпчиків у кількості – 36 од.;

- влаштування металевого бар’єрного огородження – 1281м.

   Дорожні знаки прийняті згідно ДСТУ 4100:2014 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування". 

   Горизонтальна розмітка прийнята згідно ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи

контролювання. Правила застосування і виконується акриловою фарбою зі світлоповертаючим ефектом та пластиком.

Для безпечної експлуатації об’єкта пішоходами проектом передбачено влаштування тротуару з повздовжніми ухилами не перевищуючими 40‰ та поперечними   20 ‰ згідно ДБН В.2.3-5-2018.

                                                        Безпека експлуатації

Проект капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область розроблений з урахуванням вимог ДБН В.1.2-14:2018 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд» та ДБН В.1.2-9-2008 «Основні вимоги до будівель і споруд. Безпека експлуатації».

Заходи для забезпечення зручності маломобільних груп населення

Зазначена ділянка дороги проходить поза межами населеного пункту, де необхідність щодо доступності мало мобільних груп населення виключена. Впровадження заходів з забезпечення доступності об’єкта для мало мобільних груп населення не передбачається.

Поперечний профіль з'їздів – безбортовий, а висота бортового каменю в місцях з'єднання тротуарів і проїжджої частини на пішохідних переходах повинна бути 0 см (заходи щодо доступності маломобільних груп населення).

Рішення по опаленню і вентиляції

Згідно завдання на проектування в наданому робочому проекті розділ «Опалення та вентиляція» не розроблявся і його експертиза не проводилась.

Рішення щодо водовідведення

        Водовід з проїзної частини забезпечується за рахунок поздовжніх та поперечних ухилів, улаштування прикрайкових лотків та скидів води.

        Передбачено улаштування кюветів укріплених засівом трав. Місця з значними значеннями ухилів кюветів відсутні.

       На дорозі є існуючі штучні споруди – 2 скотопрогони через суходіл. 

       Міст на ПК 740+19, ПК 757+89 – розбираються та влаштовуються прямокутні з.б. труби отв. 2,5х2,0м.

       На примиканнях для відводу води передбачено влаштування залізобетонних прямокутних лотків отв. 1,0х0,5м.

Електротехнічні рішення

Згідно завдання на проектування в наданому робочому проекті розділ «Електротехнічні рішення» не розроблявся і його експертиза не проводилась.

Рішення з охорони праці та техніки безпеки

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві та експлуатації запроектованого об'єкту забезпечуються відповідністю всіх прийнятих проектних рішень вимогам  ПУЕ, ДБН А.3.2-2-2009і НПАОП 40.1-1.01-97, які враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів та захист людей від враження електричним струмом.

Санітарно-епідеміологічні рішення

Мета проекту – капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область.

Розділом «Організація будівництва» передбачені наступні заходи:

- відходи, що утворюються на будівельному майданчику, складуються в сміттєві контейнери і регулярно вивозяться в міру накопичення на полігон ТПВ;

- на будівельному майданчику передбачається помістити необхідний мінімум тимчасових побутових приміщень для потреб будівельників.

- на будівельному майданчику встановлюється тимчасовий санвузол: «біотуалет»;

- обігрів тимчасових будівель в зимовий період буде здійснюватися за допомогою електрики.

- робочі забезпечуються привізною питною бутильованою водою, яка повинна знаходитися в побутових приміщеннях. 

- побутові приміщення та робочі місця забезпечуються медичними аптечками.

На період будівництва розроблені заходи щодо запобігання забруднення навколишнього середовища і обмеження шумового впливу згідно ст. 24      Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного  благополуччя населення».

Рішення щодо забезпечення пожежної та техногенної безпеки

В даному проекті розділ “Систем протипожежного захисту” (СПЗ) та інженерно-технічних заходів цивільного захисту (ІТЗ ЦЗ) не розроблявся, нормативами не передбачається та його експертиза не проводилась.

При проведенні будівельних робіт передбачені протипожежні заходи згідно вимогам НАПБ А.01.001-2014.

Рішення з екологічних питань (забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього середовища)

В процесі  капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Р-55 Одеса – Вознесенськ - Новий Буг на ділянці км 72+633 - км 77+417, Миколаївська область прогнозуються наступні фактори впливу на компоненти навколишнього середовища:

Клімат і мікроклімат. Активний і масштабний вплив планованої діяльності на мікроклімат в процесі реконструкції і експлуатації об'єкта відсутній, негативний вплив на клімат відсутній.

Повітряне середовище – вплив в межах дозволених рівнів. Джерелами викидів забруднюючих речовин від проектованого об’єкту будуть двигуни автотранспорту. Аналіз результатів розрахунку розсіювання забруднюючих речовин показав, що концентрації по всім забруднюючим речовинам не перевищують ГДКм.р. населених місць у приземному шарі атмосферного повітря (з урахуванням фону).

Акустичний вплив – в межах нормативних вимог. Основним джерелом шуму будуть двигуни автотранспорту. Прийняті проектом шумозахисні заходи забезпечують дотримання нормативних вимог по шумовому фактору.

Водне середовище – вплив в межах нормативних вимог. Водоспоживання та водовідведення побутових або промислових стоків не відбуватиметься. Влаштування зливової каналізації проектом не передбачається. Водовідведення забезпечується за рахунок поперечного та повздовжнього похилів проїзної частини.

Геологічне середовище, грунт. На період будівництва вплив тимчасовий. З урахуванням реалізації всіх прийнятих заходів – при експлуатації об'єкта не очікується негативний вплив на геологічне середовище і грунт.

Рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти. Об'єкти природно-заповідного фонду та території, перспективні для заповідників в зоні впливу об'єкта відсутні. Земля, на якій розміщується об'єкт, що проектується, не належить заповідникам і національним паркам.

Соціальне середовище. Негативний вплив, здійснюваний в період проведення будівельно-монтажних робіт (викид забруднюючих речовин, шум, відходи), носить тимчасовий і локальний характер. В процесі експлуатації факторами негативного впливу будуть забруднюючі речовини і шум, що утворюються при роботі двигунів автотранспорту. Дані дії знаходяться в межах санітарних та екологічних норм. Рівень соціального ризику – прийнятний. 

Техногенне середовище. На ділянці будівництва відсутні пам'ятники архітектури, історії і культури (як об'єкти забудови). Негативний вплив на техногенне середовище відсутній. Негативний вплив об'єктів навколишнього техногенного середовища на проектовану діяльність відсутній.

Відходи. Проектом передбачено дотримання правил збору і тимчасового зберігання відходів відповідно до діючих норм. Вивіз відходів, що будуть утворюватися на об'єкті, передбачений за договорами зі спеціалізованими організаціями.

В процесі розгляду проекту по зауваженням експертів Одеської філії ДП «НДІпроектреконструкція» проектною організацією за погодженням із Замовником в проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі екземпляри проекту покладається на генерального проектувальника і Замовника.

Експертиза проекту виконана відповідно до процедури, яка визначена «Настановою щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» ДСТУ 8907:2019 та «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 № 560.

При прийнятті рішень враховані зміни, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №403 «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», а також Закону України №1817-VIII від 17.01.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», як об'єкта, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2.

Відповідальність за дотримання в проекті зазначених вимог, за відповідність проектної документації вихідним даним, вимогам державних стандартів, норм і правил несе проектна організація, що розробила проектну документацію, а також головний архітектор і головний інженер проекту відповідно до статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Замовник експертизи несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність документів, поданих для проведення експертизи.

Розділи