Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:4337-6409-5806-8061
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№V-0135-21/ПРОЕКСП від 12.07.2021
Орган, що видав
ТОВ "Проексп" (40993694) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Реконструкція об’єктів інфраструктури» на ПрАТ «Івано-Франківськцемент» в с. Ямниця, Тисменицького району, Івано-Франківської області»
Код проектної документації
PD01:3600-1285-8110-9029 №27-0129-000 від 2021-03-31 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ ПІВДЕНДІПРОЦЕМЕНТ") / Наявні експертизи: EX01:4337-6409-5806-8061
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Половенко Ігор Олександрович (АЕ 005265, АЕ 007231 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Інформацію не зазначено

Інформація про замовників

Інформацію не зазначено

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Клушина Лілія Сергіївна
Відповідальний експерт З питань архітектури
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Бохан Анатолій Аліксович (АА 002617, АА 002614, АА 000248)
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ПЕРЕЦЬ ОЛЕКСАНДРА ГЕННАДІЇВНА (АЕ 004439, АР 002865)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Вінік Любов Володимирівна (АЕ 007098, АЕ 000035)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
З питань охорони праці
Барановський Олександр Петрович (АЕ 005211, АЕ 005231)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Комаренко Володимир Іванович (АЕ 002964, АЕ 004303)
Відповідальний експерт З питань техногенної безпеки
Мусійчук Сергій Володимирович (АЕ 000720, АЕ 004160, АЕ 007261)
Відповідальний експерт З питань екології
Еріванли Валентина Насоївна (АР 000987, АЕ 004248, АР 019142)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Половенко Ігор Олександрович (АЕ 005265, АЕ 007231)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3600-1285-8110-9029
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ ПІВДЕНДІПРОЦЕМЕНТ" (33814879)
Вид будівництва
Реконструкція
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
розробка проєктної документації
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1251.8 Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
31.03.2021
Номер проектної документації
27-0129-000
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проєкт «Реконструкція об’єктів інфраструктури на ПрАТ «Івано-Франківськ­цемент» в с. Ямниця, Тисменицького району, Івано-Франківської області» виконано на замовлення ПрАТ «Івано-Франківськцемент» проєктною організацією – ТОВ «ІНСТИТУТ ПІВДЕН­ДІПРОЦЕМЕНТ», кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника виданий Нещет­ному Віктору Сергійовичу, Серія АР №014757 від 13.09.2018 року.

 

Підстави для розроблення проєкту:

-                 містобудівні умови та обмеження;

-                 технічні умови;

-                 завдання на проєктування.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС3.

 

Проєктом передбачається реконструкція об’єктів інфраструктури на території діючого підприємства ПрАТ «Івано-Франківськцемент» яке знаходиться на вул. Назарія Яремчука, 2, с. Ямниця Тисменицького району Івано-Франківської області.

Клімат Тисменицького району - помірно-континентальний. Середні температури липня + 18°С, січня -5°С. Середня річна кількість опадів 600-800 мм. Серед несприятливих кліматичних явищ — зливи, град, заметілі, ожеледь, тумани, заморозки. Глибина промерзання ґрунту з поверхні землі складає 1,0м.

Розрахункова температура зовнішнього повітря для Івано-Франківської області складає:

найхолодніша п'ятиденка - мінус 20°С;

найжаркіша п'ятиденка - плюс 22°С;

Вітровий район – 3-й, характеристичне значення повітряного навантаження - 500 Па;

Сніговий район – V-й, характеристичне значення снігового навантаження - 1600 Па;

Тип місцевості — III. Рельєф ділянки рівний, техногенно змінений.

В геоморфологічному відношенні ділянка будівництва знаходиться в межах ІІ-ІІІ надзаплавних терас р. Бистриця. Ріка Бистриця протікає на схід від ділянки на відстані до 1,5 км, на захід прослідковується поступове підняття рельєфу. Поверхня ділянки досліджень рівна, техногенно спланована із нахилом на північ. Абсолютні відмітки поверхні землі в межах пробурених свердловин змінюються від 235,6 м до 238,6 м.

Сучасні відклади складені насипним та рослинним ґрунтом, четвертинні – суглинками та гравійним ґрунтом, неогенові – глинами та скельним ґрунтом – гіпсом, крейдові - мергелями.

Гідрогеологічні умови ділянки характеризуються наявністю четвертинного та неогенового водоносних горизонтів.

Ділянка відносяться до підтоплених територій.

Територія проєктного будівництва відноситься до V категорії стійкості відносно  карстових провалів, за середніми діаметрами карстових провалів до категорії «Г».

Категорія складності інженерно-геологічних умов – ІІI.

Реконструкція об’єктів інфраструктури включає в себе:

-                 демонтаж існуючих автомобільних проїздів і залізничних колій, які потрапляють в зону розміщення будівель і споруд запроєктованих до розміщення даним проєктом;

-                 організацію технологічних і протипожежних проїздів до запроєктованих, і при необхідності існуючих будівель і споруд;

-                 організацію рішень з пішого проходу робітників по території заводу в районах виконання робіт з реконструкції.

Основні планувальні рішення обумовлені існуючою схемою виробництва, забудовою заводу, інженерними та транспортними зв`язками.

Розміщення об’єктів на генплані заводу передбачається в межах проммайданчика заводу.

Реконструкція автомобільних проїздів виконана з урахуванням вимог забезпечення необхідних технологічних проїздів і організації проїздів протипожежної техніки до запроєктованих будівель і споруд, об’єктів що підлягають реконструкції і існуючих будівель.

Конструкцію автомобільних проїздів проєктними рішеннями закладено виконати багатошаровою з асфальтовим двошаровим покриттям. Автомобільні проїзди від тротуарів, відмосток, зеленої зони відділяються бордюром БР 100х30х15.

Автотранспортні зв'язки, по території підприємства, здійснюються по сформованій дорожній мережі.

Організація рельєфу території виконана з умови максимального збереження існуючого рельєфу, забезпечення можливості під'їзду до будівель і споруд автотранспорту, в тому числі пожежних автомобілів, мінімального обсягу переміщення земляних мас і рішенням водовідведення з даної ділянки.

План організації рельєфу виконаний в проєктних відмітках.

Відведення поверхневих дощових і талих вод з проєктної території здійснюється за існуючою схемою. По спланованій поверхні відкритим способом в місця пониження рельєфу зі збором в існуючу дощову каналізацію з подальшим відведенням в каналізаційну мережу ПрАТ «Івано-Франківськцемент», далі в міську каналізацію відповідно договору про надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення від 03.01.2017 року №514 з КП «Івано-Франківськводоекотехпром».

Відведення поверхневих вод передбачено зі швидкостями, що виключають можливість ерозії ґрунту.

В проєкті передбачається як надземне прокладання інженерних мереж (електрока­белів) по існуючим будівельним конструкціям, так і підземна прокладка трубопроводів.

Проєктними рішеннями передбачено влаштування наступних об’єктів благоустрою:

• Тротуари;

• Озеленення території.

Тротуари запроєктовані для безпечного і комфортного переміщення пішоходів по території підприємства за межами автомобільних проїздів. Конструкція тротуарів виконується багатошаровою з асфальтовим покриттям. Від проїзної частини тротуари відділяються бордюром БР 100х30х15, від зеленої зони бордюром БР 100х20х10. Відведення дощових і талих вод з тротуарів виконується за рахунок повздовжніх, поперечних похилів і розміщення тротуару на 5 см вище ділянок з озелененням і на 15 см вище проїздів.

Озеленення території виконується на вільній від будівель, споруд, проїздів і проходів території. Ділянки з озелененням сплановані до рівної поверхні. Озеленення виконується з заміною верхнього шару ґрунту товщиною 15 см на родючий ґрунт і посівом багатолітніх трав.

Із несприятливих сучасних фізико-геологічних процесів і явищ, згідно з ДБН В.1.1-24-2009  «Інженерний захист територій та споруд від підтоплення та затоплення», територія будівництва відноситься до потенційно підтоплюваної.

Для захисту території від підтоплення передбачаються наступні заходи:

- котлован під час виконання робіт повинен бути захищений від попадання води;

- гідроізоляція заглиблених частин будівлі;

- зворотна засипка пазух котловану виконується місцевими не здимистими і не набухаючими піщаними ґрунтами;

- влаштування водонепроникно стійкого вимощення по периметру будівлі;

- врегулювання поверхневого стоку, а саме, вертикальним плануванням передбачено відведення зливових і талих вод від будівлі по водонепроникному вимощенню, з території – по внутрішньо дворових проїздах в дощеприймальні лотки та далі в існуючу мережу зливової каналізації;

 - запобігання аварійних витоків з підземних водоносних комунікацій.

 

Згідно завданню на проєктування передбачається дві черги будівництва:

 

І-а черга:

1.   Відділення №4 фасування цементу (реконструкція);

2.   Відділення відвантаження цементу (вагові №6, 7);

3.   Відділення цементного млина №11;

4.   Дозблок;

5.   Етажерка елеваторів із галереєю транспорту клінкеру та гіпсу до відділення цементного млина №11;

6.   Склад каменю із галереєю розподілу додатків (реконструкція). Галереї транспорту гіпсу зі складу каменю;

7.   Галерея транспорту додатків до дозблоку цементного млина №11;

8.   Галереї транспорту цементу від відділення цементного млина №11 до галерей транспорту цементу до силосів цементу №15-18;

9.   Силосний склад цементу (реконструкція). Силоси цементу №17, 18;

10. Галерея транспорту цементу 2-х ярусна із пересипною до силосів цементу №17;

11.Галерея транспорту цементу від відділень цементних млинів №9, 10, 11 до пересипної галереї транспорту цементу 2-х ярусної;

12. Сушильне відділення №1 вугілля;

13.  Сушильне відділення №2 низькокалорійного вугілля;

14. Сушильне відділення додатків (реконструкція);

15. Матеріальний склад;

16. Майстерня;

17. Склад клінкеру №2. Система транспорту;

18. Будівля збірного транспортера складу клінкеру №2;

19. Розвиток колійного господарства.

 

ІІ-а черга:

1. Склад клінкеру №3;

2. Будівля збірного транспортера складу клінкеру №3;

3. Відділення відвантаження клінкеру зі складу клінкеру №3;

4. Галерея транспорту клінкеру до відділення відвантаження клінкеру;

5. Галерея 2-х ярусна транспортування клінкеру до/від складу клінкеру №3 та додатків від пересипної №6;

6. Галерея транспорту додатків від пересипної №7;

7. Будівля пересипної №8 з галереями від пересипної №7 (реконструкція);

8. Помельне відділення цементних млинів №9 та №10 (реконструкція);

9. Етажерка циклонних теплообмінників (реконструкція);

10. Піч з каналом третинного повітря (реконструкція);

11. Холодильник клінкеру (реконструкція);

12. Колійний розвиток під’їзної колії.

Пускові комплекси не виділяються.

Реконструкція під’їзної колії ПрАТ «Івано-Франківськцемент» на ст. Ямниця Львів­ської залізниці визначена у відповідності з прийнятою технологією виробництва клінкеру і системи його транспортування і завантаження в залізничні піввагони.

Схема колійного розвитку під’їзної колії на визначеній проєктом ділянці передбачає:

З’єднання збереженої ділянки колії №61 і ходової колії №67 із розбиранням з’їзду (69) – (133);

Врізання стрілочного переводу №69 і укладання тупикової витяжної колії №69 корисною довжиною 290м;

Переключення ходових колій №№129 і 133 на проєктну трасу з укладанням стрілочних переводів №№ 133, 131 і 125;

Укладання чотирьох колій парку «4» завантаження клінкеру в піввагони-виставлених колій №№ 401 і 403 з корисними довжинами 540 і 550м і завантажувальних колій №№ 405 і 407 корисними довжинами 170/320м (до і за вагонними вагами) з виходом на ходові колії в напрямку ст. Ямниця і на витяжну колію №73 в напрямку Івано-Франківська.

Зі складу клінкеру №3 за допомогою стрічкового транспортера клінкер буде подаватися до двох приймальних бункерів в приміщенні завантаження залізничних вагонів.

Подача клінкеру в залізничні піввагони буде здійснюватися за допомогою завантажувальних пристроїв із одночасним зважуванням на вагонних вагах.

Подача підготовлених порожніх вагонів для завантаження клінкером виконується з приймально-відправних колій станції Ямниця, приймальновідправних колій нового парку «А» та інших виставочних колій під’їзної колії на виставочні колії проєктного парку «4» №№ 401 і 403 по коліям №№ 73,69,67,133 і 129 маневровими тепловозами через горловини нового парку.

Завантаження залізничних вагонів клінкером виконується з подачею груп вагонів по 10 вагонів на колії №№ 405 і 407 за допомогою завантажувальних пристроїв із зважуванням на вагонних вагах. Пересування зазначених груп вагонів по коліях передбачене маневровими тепловозами.

Перестановки завантажених клінкером вагонів на виставочні колії парку №№ 401 і 403 виконується через витяжну колію №73.

Уборка завантажених вагонів на колії існуючого і нового приймальновідправних парків станції здійснюється через вищезазначені ходові колії в зворотному порядку з поставкою в склад збірних та вивізних поїздів.

Проєктні ділянки залізничних колій завантажувального парку, витяжної колії №69 та проєктні ділянки ходових колій №№ 129 і 133 передбачені в основному на прямих.

Ділянки з’єднувальних колій захрестовинні криві передбачені на кривих радіусами 400, 300 і 200м, що відповідає діючим проєктним нормам.

Проєктні залізничні колії завантажувального парку передбачені з нормативними між коліями 4.80, 5.30, 6.50м. При цьому, забезпечуються нормативні габарити до опор транспортних галерей та завантажувальних пристроїв.

Поздовжній профіль залізничних колій в межах їх корисних довжин передбачений з ухилами, що не перевищують допустимі проєктними нормами 2,5%. Вагонні ваги та прилеглі до них ділянки колій на протязі 25м закладені на площадці.

Профіль залізничних колій в горловинах парку та ділянки з’єднувальних і ходових колій визначений на ухилах, що не перевищують 9%, що відповідає нормі для залізничних колій даної категорії.

Сполучення суміжних елементів поздовжнього профілю у вертикальній площині передбачає вертикальними кривими радіусами 2000 і 5000м, при цьому вертикальні криві розміщуються за межами стрілок і хрестових стрілочних переводів

Земляне полотно проєктних залізничних колій передбачене як у виїмках так і на насипах, що відсипаються місцевим грунтом, одержаним із виїмок.

Проєктом передбачено підготовчі роботи по вирубуванню захисних лісонасаджень і зняттю насипного шару на товщину 0,4м

Ширина земляного полотна ходових залізничних колій поверху прийнята 7.10м, що відповідає їх категорії.

Ширина земляного полотна залізничних колій навантаження клінкеру збільшена до 7.60м для забезпечення безпеки проведення маневрових робіт.

Поздовжні водовідводи від земляного полотна і баластової призми залізничних колій виконуються за рахунок нарізання водовідвідних канав і кюветів в напрямку оголовків існуючих штучних споруд, які підлягають, при необхідності подовженню по інших проєктах.

Крутизна відкосів земляного полотна і стічних поздовжніх водовідних канав в кюветів прийняти 1:1,5.

Стрілочні переводи прийняті до укладання із нових рейок типу Р50 з хрестовинами марки 1/9 і комплектами дерев’яних брусів.

Перехідні ланки до стрілочних переводів та захрестовинні криві вкладаються новими рейками типу Р50 на дерев’яних шпалах з епюрою 1840 шпал на 1 км. Колії.

Залізничні колії на прямих ділянках і кривих радіусами 300 і більше метрів вкладаються старопридатними рейками типу Р65 на залізобетонних шпалах з епюрою 1840 шпал на 1 км колії. В кривих ділянках радіусами менше 300м залізничні колії викладаються старопридатними рейками типу Р65 на дерев’яних шпалах з епюрою 1840 шпал на 1 км колії.

Баластування колій і стрілочних переводів передбачено щебеневим баластом фрак­цією 25-40мм товщиною 25 см під шпалами і перевідними брусами на піщаній подушці товщиною 20 см. Ширина баластової призми поверху прийняти 3.45м для залізничних колій на прямих ділянках. В кривих радіусами менше 600м виконується уширення баластової призми з зовнішньої сторони кривих на 0,1 м.

Проєктом передбачається розробка рішень з колійного розвитку підприємства ПрАТ «Івано-Франківськцемент у дві черги:

I-а черга:

- розвиток колійного господарства ПрАТ «Івано-Франківськцемент»

II-а черга:

- колійний розвиток під’їзної колії ПрАТ «Івано-Франківськцемент» на ст. Ямниця Львівської залізниці.

Розвиток колійного господарства (I-а черга) передбачає:

- додатковий колійний розвиток парку цеху пакування та відвантаження продукції з укладанням трьох наскрізних колій та перевлаштуванням групи існуючих ходових, вагових та навантажувально-вивантажувальних колій;

- будівництво додаткових технологічних колій в новозбудованому парку відстою вагонів з підключенням до ходової колії №117;

- додатковий колійний розвиток парку цементного виробництва з укладанням додат-кових приймально-відправних, виставочних та ходових колій паралельно підвищеній колії №26;

- організацію паралельного ходу по коліям №№24 і 25 через глухе пересічення марки 2/9;

- підготовку території будівництва;

- укладання покриття виробничої площадки підвищеної колії №26

- верхню будову залізничних колій.

Реконструкція колійного розвитку під’їзної колії ПрАТ «Івано-Франківськцемент» (II-а черга) на ст. Ямниця Львівської залізниці передбачає:

- З’єднання збереженої ділянки колії №61 і ходової колії №67 із розбиранням з’їзду (69) – (133);

 - Врізання стрілочного переводу №69 і укладання тупикової витяжної колії №69 ко-рисною довжиною 290м;

- Переключення ходових колій №№129 і 133 на проєктну трасу з укладанням стріло-чних переводів №№ 133, 131 і 125;

- Укладання чотирьох колій парку «4» завантаження клінкеру в піввагони - виставочних колій №№ 401 і 403 з корисними довжинами 540 і 550м і завантажувальних колій №№ 405 і 407 корисними довжинами 170/320м (до і за вагонними вагами) з виходом на ходові колії в напрямку ст. Ямниця і на витяжну колію №73 в напрямку м. Івано-Франківськ.

Всі водопровідні мережі є існуючими і зміні не підлягають. Водопостачання здійснюється за рахунок існуючої водопровідної мережі ПрАТ «Івано-Франківськцемент» з власних свердловин, відповідно до дозволу на спеціальне водокористування від 27.10.2020 р №58/ІФ/49д-20, виданому Державним агентством водних ресурсів України.

Потреба об'єктів, що проєктуються, окрім відділення цементного млина №11, в забезпеченні виробничою водою - відсутня.

Вода для забезпечення охолодження маслосистем підшипників цементного млина №11 надходить від діючої насосної станції. Нагріта вода в процесі охолодження масла системою трубопроводів повертається на діючі градирні для охолодження та повторного використання. Цикл використання води є абсолютно закритого типу. Кількість води, що знаходиться в системі становить 35 м3.

Згідно з проєктом опалення та вентиляція передбачається по наступним основним об’єктам: відділення цементного млина №11 із дозблоком; два силоси №17, 18 для зберігання цементу.

Загальна встановлена потужність систем опалення приміщень становить 30,0 кВт. Загальна встановлена потужність систем механічної вентиляції приміщень становить 45,46 кВт. Річна потреба на опалення складає  – 20,813 Гкал/рік.

 

Джерелом електропостачання об’єктів інфраструктури передбачаються існуючі підстанції 110/6 кВ ПС «Цементна» та ПС «Азбошиферна», які реконструюються у зв’язку із приєднанням нових навантажень.

Встановлена потужність електричного навантаження нових додаткових споживачів складає 10597,81 кВт. Річна витрата електроенергії складає 78320 тис. кВт/год.

Електропостачання об`єктів на ПрАТ «Івано-Франківськцемент» відбувається від існуючих розподільчих пристроїв РП-6 кВ. Від них живляться трансформаторні підстанції:

- ТП-8 та ТП-27 (споживач – сушильне відділення додатків №2);

- ТП-28 (споживач - відділення №4 фасування цементу);

- ЗТП 1-2000 кВА (споживач - склад клінкеру №2);

- ТП-НКВ1-1000 кВА (споживач - сушильне відділення вугілля №1);

- ТП-НКВ2-1600 кВА (споживач - сушильне відділення вугілля №2);

- ТП-37-2500 кВА (споживач - відділення цементного млина №11);

- ТП-39-1600 кВА (споживач - склад клінкеру №3);

- ТП-40-1600 кВА (споживач - силоси цементу №17, 18);

- ТПП-1000 кВА (споживач - помольне відділення цементних млинів №9,10);

- ТП-РММ-1000 кВА (споживач – матеріальний склад).

У проєкті передбачена прокладка міжцехових мереж електропостачання. Кабельні траси обрані по найкоротшій відстані з урахуванням нормативних габаритів, поєднана прокладка мереж електропостачання з технологічними, сантехнічними і теплотехнічними трубопроводами на спільних ділянках трас. Прокладання кабелів передбачено відкрито по металоконструкціях. Кабельні лінії на напрузі 6 кВ передбачено кабелем АПвЭгаПу-6. Лінії живлення на напрузі 0,4 кВ виконані кабелем ВВГнг.

Для робочого освітлення виробничих та інших допоміжних  приміщень передбачена система загального рівномірного освітлення. В якості джерел світла електричного освітлення передбачаються світлодіодні світильники. Вибір освітлювальних приладів здійснено залежно від призначення приміщень, умов середовища у вказаних приміщеннях, природи робіт, що виконуються. Вся освітлювальна апаратура передбачена з ступенем захисту не нижче IP54.

Живлення освітлення передбачено від щитків освітлення, розташованих в виробничих приміщеннях та на технологічних майданчиках.

Для освітлення шляхів евакуації передбачено аварійне (евакуаційне) освітлення, яке виконане світильниками з вбудованими акумуляторними блоками та світловими покажчиками «Вихід».

Для захисту людей від ураження електричним струмом передбачається захисне заземлення усіх відкритих провідних частин  електрообладнання (корпусів щитів, світильників, обладнання), шляхом приєднання до  спеціально передбаченої для цієї цілі окремої заземлюючої РЕ жили кабелю.

 

Забезпечення потреби в стисненому повітрі тиском 0,6 МПа для систем регенерації рукавних фільтрів, пневмоприводів шиберів та пневмогармат передбачається від окремих компресорних.

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві і експлуатації проєктного об'єкту забезпечується відповідністю всіх проєктних рішень, котрі враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів.

 

Ступінь вогнестійкості будівель – II, ІІІа. Класи вогнестійкості будівельних конструкт­цій до початку будівельних робіт підтверджуються протоколами випробувань або за розрахун­ковими та експериментальними методами за стандартами, які відповідають європейським вимогам з проектування, або за методиками розробленими з урахуванням вимог додатка В ДБН В.1.1-7:2016.

Розташування по генплану цього об'єкту передбачає нормативні протипожежні відстані до будівель та споруд, схема генерального плану передбачає можливість під'їзду до будинків, пожежних автомобілів з твердим покриттям шириною не менше 3,5 м на відстані 5-7 м від зовнішніх стін із забезпеченням доступу пожежних (із пожежних автодрабин (автопідйомників) в кожне приміщення будинків.

Зовнішнє пожежогасіння передбачене згідно ДБН В.2.5-74:2013 від зовнішнього протипожежного кільцевого водопроводу з пожежними гідрантами розташованими у радіусі до 200 м., з поділом кільця на ремонтні ділянки. Пожежні гідранти розміщені уздовж автомо­більних доріг на відстані не більше ніж 2,5 м від краю проїзної частини та не ближче ніж 5 м від стін будівель.

Кількість, ширина, довжина та висота евакуаційних виходів і основних проходів у будинках та вимоги до опорядження прийняті відповідно до ДБН В.1.1-7:2016.

Електричні проводи і кабелі передбачені стійкими до поширення полум’я, виготовленими з матеріалів із помірною димоутворювальною здатністю, малонебезпечних за токсичністю продуктів горіння за ДСТУ 8828:2019 (групи Д2, Т1 за ДБН В.1.1-7).

Клас вогнестійкості проходок інженерних комунікацій через огороджувальні конст­рук­ції з нормованим класом вогнестійкості прийнято не менше ніж нормований клас вогне­стійкості цієї огороджувальної конструкції або протипожежної перешкоди за ознакою ЕІ. В місцях перетинання протипожежних перешкод повітроводами передбачене влаштування вогнезатримуючих клапанів. Двері технічних приміщень передбачені протипожежним 2-го типу.

Матеріали «Оцінка впливів на навколишнє середовище (ОВНС) не розроблялись в об’ємі проєкту відповідно до пункту 5 Постанови КМУ № 95 від 23.01.2019 і  Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23 травня 2017 року № 2059-VIII.

Вичерпна інформація стосовно впливів на навколишнє середовище наведена у звітах з оцінки впливу на довкілля (ОВД).

Висновком державної санітарно-епідемічної експертизи МОЗ України №05.03.02-07/28979 від 02.07.2015р. «Обгрунтування скорочення розмірів нормованої 1000 метрової зони» встановлені розміри  санітарно-захисної зони для підприємства у північному напрямку  701 м, у східному напрямку ‒ 725 м, у південно-східному ‒ 835 м, у південному – 790 м, у південно-західному ‒ 930 м в інших напрямках-1000м. Проектні рішення реконструкції об¢єктів інфраструктури на ПрАТ «Івано-Франківськцемент» виконані в межах підприємства з розміщенням нових джерел викидів забруднюючих речовин та дотриманням встановлених розмірів санітарно-захисної зони для підприємства в відповідності вимог ДСП 173-96 «Пла­ну­­ван­ня та забудова населених пунктів». Розрахункові показники забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі житлової забудови, та нормованої СЗЗ представлені та відповідають переліку та рівню «Гранично-допустимих концентрацій хімічних і біологічних чинників в атмосферному повітрі населених місць», затверджених т.в.о. Головного держав­ного санітарного лікаря України 03.03.2015 та ГН 2.2.6-184-2013 «Орієнтовно безпечні рівні впливу (ОБРВ) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць».

Максимальні приземні концентрації на межі санітарно-захисної зони у контрольній точці №1 біля житлового будинку становлять:

Під час реконструкції об’єктів інфраструктури на першому етапі для оксидів азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NO2]) – 0,048 мг/м3, 0,24ГДК, для діоксиду сірки – 0,055 мг/м3, 0,11ГДК, для оксиду вуглецю – 1,8 мг/м3, 0,36ГДК, для фторидів добре розчинних – 0,0126 мг/ м3, 0,42 ГДК, для ксилолу – 0,084 мг/ м3, 0,42 ГДК, для толуолу – 0,27 мг/ м3, 0,45 ГДК, для спирту бутилового – 0,057 мг/м3, 0,57 ГДК, для бутилацетату – 0,05 мг/ м3, 0,5 ГДК, для ацетону – 0,1575 мг/ м3, 0,45ГДК, для сольвенту нафти – 0,1 мг/ м3, 0,5 ГДК, для уайт-спіриту – 0,47 мг/м3, 0,47 ГДК, для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок – 0,435 мг/ м3, 0,87 ГДК, для суміші насичених вуглеводнів С2...С8 – 1,23 мг/ м3, 0,41 ГДК.

Під час реконструкції об’єктів інфраструктури другого етапу для нікелю та його сполук (в перерахунку на нікель) – 0,0041 мг/м3, 0,41ГДК для хрому шестивалентного (в перерахунку на триокис хрому) – 0,00086 мг/ м3, 0,43 ГДК, для оксидів азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NO2]) – 0,048 мг/ м3 0,24 ГДК, для діоксиду сірки – 0,055 мг/ м3, 0,11 ГДК, для оксиду вуглецю – 0,95 мг/ м3,0,19 ГДК, для фторидів добре розчинних – 0,0126 мг/ м3, 0,42 ГДК, для толуолу – 0,258 мг/ м3, 0,43 ГДК, для бутилацетату – 0,043 мг/ м3,0,43 ГДК, для ацетону – 0,1505 мг/ м3, 0,43 ГДК, для сольвенту нафти – 0,112 мг/ м3, 0,56ГДК , для уайт-спіриту – 0,44 мг/ м3, 0,44ГДК, для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок – 0,47 мг/ м3,0,94 ГДК для суміші насичених вуглеводнів С2...С8 – 1,23 мг/ м3, 0,41ГДК.

Максимальні приземні концентрації на межі санітарно-захисної зони у контрольній точці № 3 біля житлового будинку становлять:

Під час реконструкції об’єктів інфраструктури на першому етапі для оксидів азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NO2]) – 0,042 мг/ м3,0,21ГДК, для діоксиду сірки – 0,053 мг/ м3, 0,11ГДК, для оксиду вуглецю – 1,25 мг/ м3, 0,25ГДК, для фторидів добре розчинних – 0,0123 мг/ м3, 0,41ГДК, для ксилолу – 0,082 мг/ м3, 0,41ГДК, для толуолу – 0,258 мг/ м3, 0,43ГДК, для спирту бутилового – 0,049 мг/ м3, 0,49ГДК, для бутилацетату – 0,046 мг/ м3, 0,46ГДК, для ацетону – 0,1505 мг/ м3, 0,43ГДК, для сольвенту нафти – 0,092 мг/ м3, 0,46ГДК, для уайт-спіриту – 0,44 мг/ м3, 0,44ГДК, для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок – 0,275 мг/ м3, 0,55ГДК, для суміші насичених вуглеводнів С2...С8 – 1,23 мг/ м3, 0,41ГДК.

Під час реконструкції об’єктів інфраструктури другого етапу для нікелю та його сполук (в перерахунку на нікель) – 0,0041 мг/ м3, 0,4ГДК, для хрому шестивалентного (в перерахунку на триокис хрому) – 0,00084 мг/ м3, 0,42ГДК, для оксидів азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NO2]) – 0,042 мг/ м3, 0,21ГДК, для діоксиду сірки – 0,053 мг/ м3, 0,11ГДК, для оксиду вуглецю – 0,9 мг/ м3, 0,18ГДК, для фторидів добре розчинних – 0,0123 мг/ м3, 0,41ГДК, для толуолу – 0,246 мг/ м3, 0,41ГДК, для бутилацетату – 0,041 мг/ м3, 0,41ГДК, для ацетону – 0,1435 мг/ м3, 0,41ГДК, для сольвенту нафти – 0,088 мг/ м3, 0,44ГДК, для уайт-спіриту – 0,41 мг/ м3, 0,41ГДК, для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок – 0,315 мг/ м3, 0,82ГДК, для суміші насичених вуглеводнів С2...С8 – 1,23 мг/ м3, 0,41ГДК.

Розрахункові  рівні шуму на межі житлової забудови не перевищують ДР згідно з ДСН 463-19 «Державні санітарні норми допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови» (затв. Наказом МОЗ від 22.02.2019 №463, зареєстровані у Мінюсті 20.03.2019р за №281/33252), додатка №16 до ДСП 173-96 (затв. Наказом МОЗ №173 від 19.06.1996 зареєстровані 24.07.2006 №379/1404).

Водопостачання та  водовідведення - по існуючій на підприємстві схемі. Якість питної води відповідає вимогам вимогам  ДСанПіН 2.2.4-171-10 та ст. 18 Закону України «Про забезпечення санепідблагополуччя населення». Розрахункові показники параметрів мікроклімату шуму вібрації на робочих місцях  відповідають санітарно - гігієнічним  вимогам  ДСН 3.3.6.037-99, ДСН 3.3.6.039-99, ДСН 3.3.6.042-99 ,  ГОСТ 12.1.005-88.

Проектними рішеннями передбачено використання будівельних, оздоблювальних матеріалів, обладнання тільки при наявності  позитивних «Висновків державної санітарно - епідеміологічної експертизи»  МОЗ України  згідно ст. 11 Закону України «Про забезпечення санепідблагополуччя населення».

Відходи, які утворюються при проведенні реконструкції, експлуатації,  зберігаються та утилізуються згідно вимог санітарного законодавства та Закону України «Про відходи». Проектом передбачені заходи щодо виконання ст. 46 Закону України «Про охорону земель», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Замовнику будівництва до реалізації проектних рішень необхідно узгодити Висновок дер­жавної санітарно-епідемічної експертизи МОЗ України  з Висновками звітів  з ОВД.

 

Планована діяльність – реконструкція  об'єктів інфраструктури на ПРАТ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЦЕМЕНТ» с. Ямниця, Тисменицького р-ну, Івано-Франківської області  за критеріями, визначеними Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які мають наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату чи для сукупності цих факторів, які є результатом зміни цих факторів, а тому підлягає процедурі проходження ОВД (п.6, ст.3 ч.3  ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля")

Замовник пройшов процедуру ОВД в Управлінні екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації та отримав позитивні висновки №03-04/10 (1 черга будівництва) від 23.02.2021 р. і №03-04/9 від 22.02.2021 р. (2 черга будівництва)

Згідно з  висновками з ОВД за результатами розрахунків розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, закладені проектом рішення 1 і 2-ї черг реконструкції  на території об'єкта та найближчої житлової забудови в приземному шарі атмосфери разом з існуючими джерелами ПРАТ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЦЕМЕНТ» не створюють концентра­цій, які б перевищували гранично-допустимі.

Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов'язковим для виконання.

Екологічні умови провадження планованої діяльності, передбачені у цьому висновку є обов'язковими для виконання.

В разі перевищення затверджених у висновку з ОВД рівнів впливу від існуючих та запроєктованих джерел викидів на межі затвердженої санітарно-захисної зони на атмосферне повітря при експлуатації, підприємством розробляються заходи щодо досягнення затвердже­них у висновку з ОВД показників.

 

Під час розгляду проєктної документації експертами ТОВ «ПРОЕКСП», проведення комплексної експертизи проєкту «Реконструкція об’єктів інфраструктури на ПрАТ «Івано-Франківськцемент» в с. Ямниця, Тисменицького району, Івано-Франківської області», в проєкт внесені зміни та доповнення.

 

Відповідальність за внесення змін та доповнень у проєктну документацію несе замовник і проєктна організація.

Замовник експертизи несе відповідальність  згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.


Розділи