1 редакція від 04.08.2021 2 редакція від 20.08.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:2903-3664-2177-5497
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№7-163-16-ЕП/КО від 26.10.2017
Орган, що видав
ТОВ "Українська будівельно-технічна експертиза" (39190177) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова
Код проектної документації
PD01:3903-3947-7477-9896 Зміни №2 №1 від 2018-03-30 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:2903-3664-2177-5497, EX01:4321-2384-4441-0524
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021), вулиця Філатова академіка не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХАНБЕР ТРЕЙД" (35118558)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
СКУГАР-СКВАРСЬКА ВАЛЕНТИНА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 000005, АЕ 001849, АЕ 004413, АЕ 004723)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
ГАЛЕНДА РОМАН В''ЯЧЕСЛАВОВИЧ (АЕ 004330, АЕ 000003, АЕ 007264)
Відповідальний експерт З питань екології
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
ПТАШКА ЛАРИСА ЛЕОНТІЇВНА (АЕ 004304, АЕ 002852)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Гарник Тетяна Олександрівна (АЕ 004775, АЕ 001851)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
МАЛІЧЕВА ТАМАРА ІВАНІВНА (АЕ 002760, АЕ 004776)
Відповідальний експерт З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:3903-3947-7477-9896
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП АРТ ПРОЕКТ" (41691303)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
«Пояснювальна записка», «Генеральний план», «Архітектурні рішення», «Конструкції залізобетонні», «Водопостачання та каналізування», «Опалення», «Вентиляція», «Електротехнічні рішення», «Дахова газова котельна. ІТП», «Автоматизація інженерних мереж», «Шумозахист», «Проект організації будівництва», «Водопровід та каналізація», «Електромережі та ТП», «Слабострумні мережі», «Мережі газопостачання»
Кількість стадій проектування
Три стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Не вказано
Дата договору на розробку документації
30.03.2018
Номер проектної документації
1
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Проект «Будівництво багатоповерхового житлового комплексу з під­земними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком (перша черга будівництва) м. Одеса, Київ­ський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» розроблений ТОВ «Да Вінчі Групп» у 2017 році, ГАП – Кравченко Р. В. (кваліфікаційний сертифікат: серія АА № 001368 від 29.04.2013), на замовлення ТОВ «ХАНБЕР ТРЕЙД» на підставі:

       містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 20.09.2017 № 01-06/150;

       завдання на проектування, затвердженого замовником;

       технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відпо­відними службами м. Одеси.

Ескізний проект «Будівництво багатоповерхового житлового комп­лексу з підземними паркінгами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та дитячим садком. м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Акад. Філатова» виконано ТОВ «Да Вінчі Групп» у 2017 році, розглянуто ТОВ «Українська будівельно-технічна експер­тиза» з наданням експертного звіту від 25 жовтня 2017 р. № 7-164-17-ЕП/КО з рекомендацією для схвалення замовником у цілому.

Ескізним проектом передбачено будівництво п’яти житлових будинків №№ 1−5 з підземними паркінгами, ТП, нежитлової будівлі та ДНЗ.

Будівництво передбачається у шість черг, при цьому в І чергу виділено будівництво житлового будинку № 1 з підземним паркінгом, трансформа­торної підстанції (ТП) та нежитлової будівлі.

Для максимального використання території, а також для максималь­ного використання існуючого рельєфу проектом передбачений двоповерховий стилобат. Житловий будинок − 23-поверховий, мінус перший та мінус другий поверхи – паркінг, перший, другий поверхи – вбудовані приміщення (стило­бат), 3−23-й поверхи – типові житлові.

У стилобатній частині розміщені вбудовано-прибудовані приміщення громадського призначення. Паркінг розташований під житловим будинком та за його межами − в межах відведеної для будівництва території.

Ділянка площею 1,8595 га розташована на розі вул. Акад. Філатова та Люстдорфської дороги у місті Одесі.

Межі ділянки:

       з півночі – малоповерхова забудова

       зі сходу – Люстдорфська дорога;

       із заходу та південного заходу – вул. Академіка Філатова.

На території існують будівлі, споруди, інженерні мережі, дерева, які підлягають винесенню з-під плями забудови.

Рельєф ділянки спокійний з незначним ухилом у південному напрямку, відмітки поверхні коливаються від 48.15 до 46.20 м.

В’їзд на територію передбачається з вул. Акад. Філатова та Люст­дорфської дороги. Проїзди по території передбачені шириною 3,5 та 6 м.

Організація рельєфу території розроблена з урахуванням висотного положення існуючих будівель, споруд, інженерних мереж і прилеглих вулиць.

Поздовжні ухили по проїздах коливаються від 5 до 20‰.

Відведення поверхневих вод передбачено по лотоках проїжджої частини в мережу запроектованої дощової каналізації з підключенням до існуючої мережі дощової каналізації.

Відведення поверхневих вод з відкритих автостоянок передбачено на локальні очисні споруди з подальшим випуском в існуючу мережу дощової каналізації.

Проект благоустрою передбачає комплексне опорядження території. На території влаштовуються  гостьові автостоянки, тротуари, майданчики різного призначення, місця для відпочинку та занять спортом. На дитячих і спортивних майданчиках встановлюється відповідне обладнання.

Покриття тротуарів − з плитки ФЕМ та асфальтобетону, дитячих майданчиків – зі спецсуміші, спортивних – відповідно до їх призначення.

На вільній від забудови, проїздів, тротуарів та майданчиків території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджуються дерева та кущі.

Інженерно-геологічні вишукування на майданчику виконані у червні 2016 року ТОВ «Да Вінчі Групп». Геологічна будова ділянки досліджена на глибину 25 м.

Виділені такі інженерно-геологічні елементи;

       ІГЕ-1 − насипний ґрунт: чорнозем і будівельне сміття;

       ІГЕ-2 − суглинок лесовий, жовто-коричневий, важкий, від твердого до напівтвердого;

       ІГЕ-2а – суглинок лесовий, жовто-коричневий, важкий, тугопластичний;

       ІГЕ-3 − суглинок лесовий, жовто-сірий, легкий, від текучепластичного до текучого;

       ІГЕ-4 − суглинок лесовий, коричневий, важкий, від твердого до напів­твердого;

       ІГЕ-5 − суглинок лесовий, жовто-сірий і світло-коричневий, легкий, від м’яко-пластичного до текучепластичного;

       ІГЕ-6 − суглинок лесовий, червоно-бурий і червонувато-коричневий, важкий, від твердого до напівтвердого;

       ІГЕ-7 − суглинок лесовий, світло-бурий, легкий, тугопластичний;

       ІГЕ-8 – глина (суглинок важкий), червонувато-коричнева, легка, тверда.

Під час проведення інженерно-геологічних вишукувань було вияв­лено водоносний горизонт, який зафіксовано на глибині 3,9−4,5 м, абсо­лютна відмітка 42.81−43.51 м. Підземні води цього горизонту безнапірні, за хімічним складом підземні води за вмістом хлоридів мають слабку агресивність до арматури залізобетонних конструкцій при їх періодич­ному замочуванні. Інших видів агресивності вода не має.

На час проведення вишукувань найбільш небезпечним інженерно-геологічним процесом є підйом ґрунтових вод до відміток на глибині закладання водонесучих комунікацій.

У зв’язку з високим рівнем ґрунтових вод проектом передбачено водозниження шляхом улаштування дренажної системи, а також під­силена гідроізоляція фундаментів і стін підземного паркінгу.

За сукупністю факторів, зазначених у додатку Ж ДБН А.2.1-1-2008 категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки – ІІ (середньої складності).

За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замов­ником, житловий будинок № 1 відноситься до класу наслідків (відпові­дальності) СС3, ТП та нежитлова будівля – СС2.

Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України», відповідно до карт ЗСР-2004-С (будинок класу наслідків СС3) та ЗСР-2004-А (будівлі класу наслідків СС2) майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю, відповідно, 8 балів і 7 балів за шкалою МSК-64.

Відповідно до даних інженерно-геологічних вишукувань ґрунти, які складають ділянку, відносяться до ІІІ категорії за сейсмічними властивос­тями.

Відповідно до висновків звіту за темою «Определение сейсмической опасности площадки строительства на пересечении улиц Академика Фила­това и Люстдорфской дороги в Киевском районе г. Одессы – по данным сейсмического районирования и генерирования расчетных акселерограмм», ТОВ «Науково-практичний центру динамічних досліджень, інститут гео­фізики ім. С. І. Суботіна НАН України», Київ-Одеса, 2017 рік, уточнена, з урахуванням впливу ґрунтових умов (ІІІ категорія за сейсмічними власти­востями) сейсмічна інтенсивність будівельного майданчика становить 8 балів (7,91 + 0,45 = 8,36 бала).

Конструктивна схема висотної частини будинку (з підземним дво­рівневим паркінгом) – монолітний залізобетонний каркас зі стінами (діафраг­мами) жорсткості, з ядром жорсткості у вигляді стін сходово-ліфтового блока, з монолітними безбалковими залізобетонними перекриттями.

Просторова жорсткість і стійкість будинку забезпечується сумісною роботою несучих стін (діафрагм жорсткості) та ядра жорсткості, пілонів, об’єднаних між собою монолітними залізобетонними перекриттями в єдину просторову систему.

Фундаменти − плитно-пальові. Палі – збірні залізобетонні, перерізом 350×  350 мм, довжиною 14 м. Заглиблення паль – статичне вдавлювання. В основі паль прийняті ґрунти ІГЕ 6.

Ростверки – монолітна залізобетонна суцільна плита, товщиною 1200 мм. З’єднання ростверків з палями – жорстке.

Монолітні залізобетонні стіни – товщиною 400, 300 та 200 мм.

Перекриття і покриття – монолітні залізобетонні безбалкові, товщи­ною 200 мм.

Сходові марші – монолітні залізобетонні.

Сходи –  монолітні залізобетонні.

Зовнішні стіни − самонесучі, з газобетонних блоків товщиною 200 мм, та цегляні − товщиною 250 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між перекриттями.

Тимчасовий опір осьовому розтягненню кам’яної кладки з газобетон­них блоків по неперев’язувальних швах (нормальне зчеплення) прийнято не менше ніж 1,2 кг/см2

Конструктивна схема двоповерхової стилобатної частини (з дво­рівневим підземним паркінгом) та частина дворівневого підземного пар­кінгу за межами стилобату) – монолітний залізобетонний рамний каркас без діафрагм жорсткості.

Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується роботою конструктивної схеми.

Фундаменти – монолітні залізобетонні плити, товщиною 400 мм, на природній основі. Основою плит слугують ґрунти ІГЕ 3.

Підготовка основи фундаменту виконується шляхом зрізання слабких ґрунтів з виконанням піщаної подушки товщиною 500 мм з пісків серед­ньої крупності та ущільнюванням до ρ ≥ 1,65 т/м3. Ущільнення пісків вико­нується пневмокатками пошарово − шарами по 20−30 см.

Стіни паркінгу − монолітні залізобетонні, товщиною 300 мм.

Зовнішні стіни (стилобат) − самонесучі, з газобетонних блоків тов­щиною 200 мм, та цегляні − товщиною 250 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між перекриттями.

Покриття (плита паркінгу) — плоска монолітна залізобетонна плита, товщиною 250 мм, з капітелями над колонами розміром 1500 × 1500 мм висотою 500 мм (250 мм − в тілі плити).

При розрахунку конструкцій паркінгу враховано навантаження від пожежної техніки.

Перекриття і покриття (стилобатної частини) – монолітні залізо­бетонні безбалкові, товщиною 200 мм.

Колони − монолітні залізобетонні, прямокутного перерізу 400 × 400 мм.

Сходи − монолітні залізобетонні.

Антисейсмічні заходи

        системою, що сприймає горизонтальне сейсмічне навантаження, слу­жить монолітний залізобетонний каркас зі стінами (діафрагмами жорсткості), з ядром жорсткості у вигляді стін сходово-ліфтового блока з монолітними безбалковими залізобетонними перекриттями;

        перекриття виконані монолітними залізобетонними у вигляді жорстких горизонтальних дисків, надійно з’єднаних з вертикальними конструк­ціями будівлі, та забезпечують їх спільну роботу при сейсмічних впливах;

        як огороджувальні стінові конструкції застосовується кам’яне запов­нення (задовольняє вимоги п. п. 7.10.3, 7.10.4 ДБН В.1.1-14:2014 «Будів­ництво в сейсмічних районах України»);

        висотна частина житлового будинку № 1 відокремлена від паркінгу антисейсмічними швами, включаючи фундаменти;

        між несучими конструкціями та кладкою передбачений антисейсмічний шов − 20 мм. Кріплення стінового огородження до несучих конст­рукцій передбачено через гнучкі пластини та закладні деталі;

        збірні залізобетонні сходові марші кріпляться до балок зварюванням, через закладні деталі.

        матеріал сталевих конструкцій каркаса – сталь класу С255;

        електроди приймаються типу Э42А;

        обпирання перемичок у стінах і перегородках – 350 мм;

        кріплення перегородок до перекриттів − через з’єднувальні деталі, що виключають передавання зусиль у площині перегородок.

Листом від 21.09.2016 № 7/17-11563 Мінрегіон України погодив від­хилення від державних будівельних норм стосовно поверховості будинку, розташованого на майданчику із сейсмічністю 8 балів.

Будівництво об’єкта може бути реалізовано за умови здійснення науково-технічного супроводу об’єкта будівництва у відповідності до ДБН В.1.2-5:2007.

Проектом передбачено будівництво підземного двоповерхового паркінгу на відмітках мінус 3.800 та мінус 6.800 для зберігання легкових автомобілів, які належать мешканцям будинку.

Місткість паркінгу – 88 машино-місць. Паркінг − манежного типу, з перпендикулярним розташуванням автомобілів до осі проїзду. Головний в’їзд-виїзд у паркінг організовано з прибудинкової території.

Технічне обслуговування автомобілів здійснюється поза паркінгом на спеціалізованих станціях технічного обслуговування.

Організація технологічних процесів розроблена з урахуванням габа­ритів автомобілів, напрямків їх руху, вимог видимості, освітлення, повітря­ного обміну, протипожежних вимог.

У підземному паркінгу запроектовано приміщення охорони.

Прибирання приміщення паркінгу передбачається сухе – прибираль­ними машинами.

Режим роботи паркінгу – цілодобовий, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік. Загальна кількість працюючих у паркінгу: по 2 охоронця (позмінно) та 2 прибиральника).

Стилобат запроектовано двоповерховим і передбачено для розмі­щення вбудовано-прибудованих громадських приміщень і приміщень для короткотривалого перебування дітей. Розрахункова кількість дітей – 40 дітей дошкільного віку. Для харчування дітей передбачено буфет з асортиментом з готових страв і напоїв.

Вбудовано-прибудовані приміщення і творчі майстерні розташовані на першому і другому поверхах. Кількість осіб, які одночасно перебувають у кожному офісному приміщенні не буде  перевищувати 50 осіб.

Входи до нежитлових приміщень ізольовані від житлової частини будинку.

Вертикальні зв’язки між вхідними вестибюлями та поверхами будинку забезпечуються двома загальними сходовими клітками та паса­жирським і вантажопасажирськими ліфтами. Ліфти розміщені в центральній частині будинку.

Виходячи з об’ємно-планувальних рішень та особливостей основ­ного поверху, проектом передбачено в будинку три ліфти:

       два пасажирських ліфти для транспортування пасажирів вантажо­підйомністю 630 і 1000 кг, зі швидкістю руху кабіни − 1,0 м/с, на 25 зупинок (обслуговує підземний паркінг);

       один пожежний ліфт (для транспортування пожежних підрозділів) вантажопідйомністю 1000 кг, зі швидкістю руху кабіни − 1,6 м/с, на 25 зупинок (обслуговує підземний паркінг).

Ліфти запроектовані із зупинками на кожному поверсі та з верхнім машинним приміщенням.

Водопостачання об’єкта проектування передбачається згідно з ТУ «Інфоксводоканал» № 195-22 від 20.10.2017 двома вводами від існуючих міських мереж з реконструкцією.

Джерелом господарсько-питного та протипожежного водопостачання для житлового будинку № 1 є внутрішньоквартальні мережі водопроводу Ø300 мм: перший ввід – після реконструкції водопроводу Ø300 мм по вулиці Акад. Філатова. Другий ввід – після реконструкції водопроводу Ø300 мм по вул. Варненській.

Відведення побутових стічних вод передбачено до каналізаційного колектора Ø600 мм по вул. Акад. Філатова.

Відведення поверхневих вод з території ділянки будівництва здійсню­ється відкритою системою водостоків у бік дощоприймальних колодязів мережі дощової каналізації, яка існує в цьому районі.

Система загального господарсько-питного та протипожежного водо­постачання передбачена для подачі води від загального вводу до вводу в житловий будинок та вбудовані приміщення.

Водопостачання здійснюється від двох вводів водопроводу Ø159 × 4,0.

Для обліку води на господарсько-питне водопостачання на вводі в будівлю передбачається загальнобудинковий водолічильний вузол з лічиль­ником холодної води марки МТК-40 із засувкою з електроприводом на обвід­ній лінії, який встановлений у приміщенні вузла вводу.

Для зниження та підтримки постійного тиску в системі водопроводу на вводах передбачено встановлення регуляторів тиску.

Забезпечення необхідного тиску в системі господарсько-питного та протипожежного водопроводу передбачено насосними установками з роз­рахунковим тиском.

На системі протипожежного водопостачання паркінгу влаштову­ються по два пожежних патрубки Ø80 мм для підключення пожежних машин.

Гаряче водопостачання житлового будинку забезпечується від газової котельні через теплові пункти.

Відведення побутових стоків від житлової частини та вбудованих приміщень передбачається окремими системами.

Відведення дощових і талих вод з покрівлі будівлі передбачено системою зовнішніх водостоків на вимощення.

Систему дренажної каналізації передбачено для відведення дренажних і випадкових стічних вод з підлоги насосної станції АПГ. Для відведення дренажних вод передбачені дренажні приямки із занурювальними насосами.

Для відведення стічних вод, які виникають після спрацювання систем внутрішнього пожежогасіння паркінгу, передбачені лотоки. Стічні води від лотоків відводяться самопливною мережею в дренажні приямки із занурю­вальними насосами з подальшим скиданням на вимощення.

Джерелом теплопостачання комплексу є газові мережі згідно з ТУ ПАТ «ОДЕСАГАЗ» про приєднання до газорозподільної системи № 1050 від 13.10.2017.

Дахова котельня, передбачена для теплопостачання комплексу, розташована на покрівлі будинку № 1 на відмітці +77.950 в осях 3-7/А−Е.

У котельні розміщуються котли серії LT 475 (1 шт.), серії LT 950 (5 шт.), виробник − «ADІSA» (Нідерланди).

Загальна продуктивність встановленого обладнання − 5,0 МВт.

Максимальні витрати газу по котельні становлять 590,0 нм³/год.

Місцем забезпечення потужності об’єкта є діючий підземний газо­провід середнього тиску Ду 500 мм по Люстдорфській дорозі. Для переве­дення газопроводу середнього тиску на газопровід низького тиску передба­чається будівництво шафового регуляторного пункту (ШРП) з регулятором тиску.

Для виміру тиску передбачається встановлення приладу-реєстратора в шафі вузла обліку газу (ВОГ). ВОГ і ШРП встановлені на зовнішній стіні котельні. На вводі газопроводу в котельню передбачено швидкодіючий запірний клапан.

Відведення димових газів проектом передбачається шістьма  димовими трубами: одна самостійна двошарова димова труба Ø250/Ø310 мм, п’ятьма самостійними двошаровими димовими трубами Ø350/Ø410 мм на висоту +83.200 м.

Робота котельні передбачається в повному автоматизованому режимі з періодичним наглядом диспетчерської служби.

Теплопункти житлового будинку № 1 обладнуються: вузлом комер­ційного обліку, модульними блоками для систем опалення І зони, модульними блоками для систем опалення ІІ зони, модульним блоком для систем опа­лення вбудованих нежитлових приміщень, модульним блоком для систем опалення паркінгу, модульними блоками для теплопостачання припливних систем з параметрами теплоносія t = 80-60оС, модульними блоками для приготування води в системі ГВП І зони, модульними блоками для приготування води в системі ГВП ІІ зони, змішувальними та циркуляційними насосами, приладами КВП та автоматики.

Проектом передбачені окремі прилади обліку витрат теплової енер­гії для житлових приміщень, вбудованих нежитлових приміщень, паркінгу.

Системи опалення житлового будинку № 1 з вбудованими примі­щеннями передбачені окремими (самостійними) для житлової частини, вбу­дованих приміщень.

Системи опалення житлової частини прийняті двозональні, двотрубні, горизонтальні, з вертикальними магістральними стояками, з поповерховими відгалуженнями, з лічильниками для кожної квартири. Як нагрівальні при­лади передбачені радіатори, обладнані термостатами.

Система опалення вбудованих приміщень (офіси), творчих майсте­рень прийнята двотрубна, горизонтальна з вертикальними магістральними стояками, з поповерховими відгалуженнями, регульована, з нагрівальними приладами – радіаторами, обладнаними термостатами.

Система опалення приміщень для тимчасового перебування дітей дошкільного віку передбачена двотрубна, з поповерховими відгалуженнями. Як опалювальні прилади передбачаються радіатори, обладнані термоста­тами та декоративною решіткою. В ігрових приміщеннях на першому поверсі передбачена система опалення «тепла підлога» з температурою теплоносія 45-35оС.

Система опалення приміщення паркінгу передбачена повітряна з нагрівальними приладами – повітряно-опалювальними агрегатами.

Витяжна вентиляція приміщень санвузлів, кухонь, ванних кімнат у житловій частині передбачається через канали-супутники з механічним спонуканням. Приплив − крізь провітрювачі в рамах вікон.

Вентиляція санвузлів вбудованих приміщень передбачена витяжна з механічним спонуканням.

Вентиляція вбудованих приміщень (офіси), творчих майстерень, примі­щень для тимчасового перебування дітей дошкільного віку прийнята при­пливно-витяжна з механічним спонуканням (з теплоутилізатором, з водяним повітронагрівачем, повітроохолоджувачем), з урахуванням забезпечення саннорми витрат зовнішнього повітря, самостійна для кожного блока та окрема і самостійна для кожного протипожежного відсіку.

Вентиляція санвузлів передбачена витяжна з механічним спону­канням.

Для технічних приміщень передбачені самостійні витяжні системи з механічним та припливні з природним спонуканням.

Вентиляція машинного приміщення ліфтів прийнята припливно-витяжна: приплив − природний, витяжка − вентилятором (робота від датчика температур), який передбачається і для видалення газової суміші після пожежі.

Вентиляція паркінгу – припливно-витяжна механічна, розрахована на розчинення забруднюючих речовин, вихлопних газах автомобілів.

Для протипожежного відсіку паркінгу передбачена припливна та витяжна системи. Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зони в рівних частинах, приплив – у верхню зону, вздовж проїзду.

Викид витяжного повітря прийнято через газонепроникну шахту з класом вогнестійкості не менше REI 180, виведену на 2 м вище покрівлі будівлі. Приміщення паркінгу обладнується газоаналізаторами довибухових концентрацій паливних газів і приладами контролю СО.

Проектом передбачений контроль довибухонебезпечних концент­рацій газу в повітрі у місцях уведення інженерних комунікацій.

При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних пере­шкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів.

Електропостачання житлового будинку виконується за ТУ ПАТ «ОДЕСАОБЛЕНЕРГО»  195-22 від 20.10.2017 від проектованої окремо розташованої трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ з оливними транс­форматорами потужністю 2 × 1000 кВА.

Проектом передбачається встановлення двох додаткових комірок з вакуумними вимикачами на І та ІІ секції шин РУ-10 кВ РП «Новоселев­ський».

Для живлення проектованої ТП-10/0,4 кВ проектом передбачається прокладання КЛ-10 кВ від І та ІІ секції шин РУ-10 кВ РП «Новоселев­ський».

Розрахункове навантаження житлового будинку становить 676 кВт, І та ІІ категорії електропостачання.

У проекті передбачено достатню кількість ВРП, які розташовані в електрощитових, живлення яких виконується від РУ-0,4 кВ проектованої трансформаторної підстанції ТП-10/0,4 кВ взаєморезервованими кабелями розрахункових перерізів.

Для споживачів І категорії передбачені АВР.

Робоче та евакуаційне електроосвітлення приміщень загального при­значення (коридори, ліфтові холи, сходові клітки і т. ін.), які мають природне освітлення, вмикається автоматично в залежності від денного освітлення та програми.

Керування робочим освітленням поверхових коридорів, сходових кліток у житловому будинку здійснюється за місцем, з використанням пристроїв короткочасного вмикання.

Робоче та евакуаційне освітлення приміщень загального призна­чення (сходові клітки, коридори, ліфтові холи і т. ін.) виконується світиль­никами з люмінесцентними та світлодіодними лампами.

У паркінгу на шляху евакуації застосовуються покажчики «Вихід» з вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забезпечує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.

Робоче електроосвітлення та живлення електрообладнання викону­ється кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Аварійне електроосвітлення та живлення протипожежних пристроїв виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X 950 (N) HXH180/E30(Е90), які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30 (Е-90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.

Для зовнішнього освітлення прилеглої території застосовуються світильники з енергозбережними лампами, які встановлюються на мета­левих опорах гарячого цинкування висотою 8,5 м.

Проектом передбачено телефонізацію, радіофікацію, телебачення та диспетчеризація житлового будинку № 1 з підключенням до міських кабельних мереж.

Для телефонізації житлового будинку проектом передбачається прокладання волоконно-оптичного кабелю в існуючій та проектованій теле­фонній каналізації від комутаційно-розподільчого вузла з підключенням до запроектованого комутаційно-розподільчого вузла.

Увід телефонної мережі прийнято в приміщення комутаційної стійким до поширенні полум’я кабелем ОТЛ-М (1,5) П-2 × 12Е.

Для забезпечення проводового мовлення будинку проектом передба­чається будівництво розподільчої фідерної лінії кабелем РМПЗЕП 2 × 1,2 від міської кабельної мережі..

Для забезпечення якісного приймання телевізійних програм передба­чаються мережі кабельного телебачення.

Для колективного приймання телебачення проектом передбачається побудова кабельної мережі телебачення.

Для цього передбачається розміщення оптичних вузлів. Між точкою підключення та оптичними вузлами, що проектуються, передбачається волоконно-оптичний кабель, прокладений для телефонізації в існуючій та запроектованій телефонній каналізації.

Усі місця вводу підземних інженерних комунікацій та зв’язку герме­тизуються, у приміщеннях встановлено датчики (детектори) підтоплення з передачею сигналу в диспетчерську.

У кімнаті охорони житлового будинку № 1 передбачається улашту­вання мережі телефонізації та радіофікації.

Вбудовані приміщення забезпечуються мережами телефонізації, радіофікації, телебачення від мереж житлового будинку.

У проекті прийняті рішення щодо заходів для запобігання несанкціо­нованому проникненню у розподільчі шафи, до приміщень або до обладнання електромереж, мереж зв’язку, котельні, насосної, венткамер, машинних відділень ліфтів.

Проектом охоронної сигналізації передбачено охорону технічних приміщень житлового будинку, паркінгу.

У вестибюлі житлового будинку № 1 передбачено зону консьєржа.

На в’їзді до паркінгу передбачено пост охорони.

Для обмеження доступу в квартири житлового будинку передбачено домофонний зв’язок.

У проекті наведені рішення щодо диспетчеризації та виведення сигналу про підвищення концентрації газу в місцях уводу підземних інже­нерних комунікацій, сигналізації загазованості приміщення котельні, сигнал про припинення подачі газу від швидкодіючого відсічного клапана, при спрацюванні датчиків «Варта», при підвищенні СО у підземному паркінгу на пульт у диспетчерську на першому поверсі житлового будинку № 1.

У диспетчерську виводяться сигнали про роботу всіх інженерних комунікацій.

Проектом передбачаються заходи щодо захисту існуючого підзем­ного газопроводу та всіх підземних інженерних комунікацій при розриті траншей для прокладання мереж до будівлі, та ураховані охоронні зони підземних мереж, у межах яких не передбачається висадження дерев, будів­ництво та розміщення будь-чого.

Проектом передбачається автоматизація та диспетчеризація інженер­ного обладнання систем водопостачання, газопостачання, теплопостачання, контроль довибухонебезпечних концентрацій природного газу та небезпечних концентрацій чадного газу в паркінгу та в котельні.

Демонтаж існуючих будівель і споруд передбачено виконувати за допомогою екскаватора ЕО-3322 шляхом обвалення.

Зведення житлового будинку № 1 житлового комплексу передба­чено виконувати із застосуванням баштового крана типу BРR Simma GT 185 з довжиною стріли 56 м та вантажопідйомністю 8 т.

Улаштування забивних залізобетонних паль передбачено викону­вати за допомогою установки УСА і комплекту механізмів для виконання пальової основи.

Подавання бетонної суміші в конструкції передбачено за допомогою бетононасоса типу БН80-20.

Монтаж конструкцій підземних паркінгів передбачено виконувати за допомогою гусеничного крана РДК-250-2.

Тривалість будівництва становить 45,0 місяців, в тому числі підго­товчий період – 1,5 місяці.

Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя.

Згідно з матеріалами проекту ділянка будівництва знаходиться поза межами можливого негативного впливу комунальних та промислових об’єктів, що функціонують в оточенні.

Відповідно до представленої проектної документації загальна площа квартир відповідає вимогам п. 2.22, п. 2.23 ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», житлові квартири в комплексі за своїм складом і площею житлових та підсобних приміщень відповідають вимогам п. п. 2.24, 2.27, 2.28 ДБН В.2.2-15-2005.

Згідно з поданими розрахунками інсоляція і природне освітлення житлових приміщень як житлових будинків самої новобудови, так і існуючих індивідуальних житлових будинків, тривалість інсоляції їх прибудинкових територій, а також тривалість інсоляції основних приміщень для коротко­тривалого перебування дітей відповідають вимогам ДБН 360-92** «Місто­будування. Планування і забудова міських і сільських поселень», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5-28-2006 «Природне і штучне освітлення» та ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення».

Розміщення приміщень з інтенсивними джерелами шуму та вібрації виконано з урахуванням вимог п. 10.2.1 та п. 10.2.2 ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму». В проекті розроблений розділ «Акустичний захист від шуму», в якому враховані зовнішні (транс­порт) та внутрішні джерела шуму (інженерне обладнання будинку). Для створення комфортних акустичних умов у житлових та у вбудованих при­міщеннях громадського призначення все обладнання монтується з ретельною звукоізоляцією (кріплення та проходи через будівельні конструкції ізолю­ються пружними прокладками та ін.). Після виконання робіт з монтажу обладнання, проектом передбачено обов’язкове проведення контрольних інструментальних вимірів рівнів шуму та, в разі виявлення перевищень допустимих рівнів шуму, розроблення та виконання додаткових шумо­захисних заходів.

Проектом передбачені майданчики різного призначення на території новобудови згідно з проведеними розрахунками відповідно до вимог ДБН 360-92** та ДСП 173-96.

Передбачена проектом схема сміттєвидалення враховує місцеві кліматичні умови та відповідає вимогам ДСанПіН 145-2011 «Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць».

У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.

Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди забруд­нюючих речовин з відпрацьованими газами автомобілів, що зберігаються на відкритих автостоянках і у паркінгу та викиди з димовими газами котло­агрегатів. У повітря будуть надходити: оксиди азоту, окис вуглецю, вугле­водні граничні С12-С19, метан, парникові гази, сажа, сірчистий ангідрид, аміак. Загальна кількість викидів забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищують гранично допустимих рівнів. Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря ескізним проектом передбачається: застосування екологічно-безпечного технологіч­ного обладнання з незначною емісією забруднюючих речовин в атмосферне повітря; виведення димових труб котельні на висоту, яка забезпечує ефек­тивне розсіювання забруднюючих речовин; впровадження комплексу заходів з енергозбереження та забезпечення пожежної безпеки об’єкта тощо.

Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому на стан повітряного середовища не впливають.

Вплив на геологічне середовище очікується в межах нормативів завдяки впровадженню комплексу протизсувних та антисейсмічних заходів у відповідності до вимог ДБН В.1.1-12:2014, ДБН В.1.1-45-2017, ДБН В.1.1-24: 2009: відведення поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації, гідроізоляції конструкцій підземного залягання, конструкції всіх водонесучих комунікацій запроектовані герметичними, що запобігає водонасиченню ґрунтів тощо.

Зняття родючого шару ґрунту буде виконано після отримання спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву у від­повідності до вимог ст. 168 Земельного кодексу України.

Для запобігання забрудненню ґрунтів, підземних і поверхневих вод проектом буде передбачено:

   улаштування твердого водонепроникного покриття території та системи зливозбору дощових вод з очищенням забрудненої частини стоку на очис­них спорудах до нормативних концентрацій;

   стоки від газових котлів і газоходів проходять попереднє очищення в нейтралізаторі DVA 031;

   роздільне збирання відходів з подальшою їх утилізацією згідно з укладе­ними договорами та інше.

Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах нормативів.

Відповідно до даних, наведених в акті обстеження зелених насаджень від 23.08.2016, складеному комісією за участю представників КП «Міськ­зелентрест» та ТОВ «ХАНБЕР ТРЕЙД» на орендованій під зазначене будів­ництво ділянці ростуть дерева (представлені переважно породами горіха, акації, клена американського, айланта, фруктових дерев, тополі) та кущі, які підлягають видаленню. Видалення зелених насаджень буде здійснено згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 «Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України» після отримання необхідного комплекту документів (у тому числі акта обстеження зелених насаджень, оформленого у відповідності до додатка 1 «Методики визначення відновної вартості зелених насаджень», затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 № 127 (зі змінами).

Проектом передбачено проведення компенсаційного висадження зелених насаджень, також замовником буде сплачена відновна вартість зелених насаджень. З урахуванням компенсаційних і відновлювальних заходів вплив на рослинний світ очікується в межах нормативів.

На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду вплив не здійснюється.

Вплив на соціальне і техногенне середовища здійснюється в межах нормативів, проектом передбачені заходи щодо захисту прилеглих будинків і споруд від руйнації, забезпечення їх стійкості при будівництві.

Житловий будинок передбачено І ступеня вогнестійкості.

Умовна висота будинку – до 73,5 м. На покрівлі будинку не перед­бачені місця загального користування. У будинку влаштовані сходові клітки типу Н1 та Н4, які мають вихід безпосередньо назовні на першому поверсі. Вхідні двері всіх квартир передбачені з класом вогнестійкості ЕІ 30. Для утеплення, зовнішнього облицювання, опорядження фасаду житлового будинку застосовані негорючі матеріали (матеріали групи НГ).

Запроектований об’єкт обладнано системами пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, автоматичного пожежогасіння (паркінг та машинне приміщення пожежного ліфта), проти­димної вентиляції; внутрішнім та зовнішнім протипожежним водопро­водом. До будинку передбачені проїзди для пожежної техніки.

У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта.

Проектом передбачені такі заходи щодо забезпечення охорони праці та запобігання пожежі:

     автоматизація та диспетчеризації інженерних систем: водопостачання та водовідведення, опалення та вентиляції, системи пожежної сигна­лізації; усі системи механічної припливної вентиляції у випадку пожежі автоматично відключаються;

     трубопроводи систем опалення, теплопостачання, холодного та гарячого водопостачання, арматура – ізолюються, з метою запобігання опікам та конденсації вологи;

     захисне заземлення електричної апаратури та приладів для запобігання електротравматизму; в кожному приміщенні на розеткових групах передбачається встановлення пристрою захисного відключення (ПЗВ);

     робоче, ремонтне та аварійне освітлення (при евакуації);

     улаштування систем димовидалення з поверхових коридорів та підпір повітря у ліфтові шахти;

     евакуація людей забезпечується необхідною кількістю виходів.

Паркінг

Категорія підземного паркінгу за вибухопожежною та пожежною небезпекою − «В». Проектом підземного паркінгу передбачаються рішення щодо забезпечення дотримання правил охорони праці та безпеки водіїв і персоналу, який обслуговує паркінг, своєчасної евакуації автомобілів, улаштування робочого, аварійного та евакуаційного освітлення. Організація технологічних процесів розроблена з урахуванням габаритів автомобілів, напрямків їх руху, вимог до видимості, освітлення, повітряного обміну, протипожежних вимог до ширини евакуаційних шляхів. Уздовж стін та навколо колон передбачені колесовідбійники. Шляхи руху автомобілів та евакуації людей забезпечуються орієнтувальними покажчиками, облаш­товуються освітленням і зв’язком. підземний паркінг оснащується системою автоматичного пожежогасіння і протипожежною сигналізацією. Паркінг має на в’їзді (рампа) пункт охорони.

У місцях, де можливе раптове збільшення шкідливих викидів, встановлюються газоаналізатори СО (чадного газу) з оповіщенням у примі­щеннях охорони. Паркінг обладнується первинними засобами пожежо­гасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, спецобладнанням. Прибирання паркінгу здійснюється підлогоприбиральною машиною.

Аптечка з набором необхідних медикаментів для надання першої медичної допомоги знаходиться у приміщенні охорони паркінгу.

Електрообладнання запроектовано з надійним захисним заземленням та облаштовується пристроями захисного відключення.

Котельня працює в автоматичному режимі з періодичним наглядом чергового персоналу. У проекті передбачено автоматику безпеки, яка припиняє подачу природного газу до котельні (за світло звуковим сигналом на щиті сигналізації): при зникненні напруги на вводах у котельню; при пожежі в котельні; при спрацюванні сигналізації загазованості в котельні; при спрацюванні охоронної сигналізації. Котли обладнані запобіжними клапа­нами.

У розділі «Охорона праці» надано короткий опис надання першої долікарської допомоги при нещасних випадках з працюючими та відвіду­вачами. Ці дані будуть використані при розробці інструкцій щодо охорони праці.

У проекті прийнято такі основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності:

       у проекті прийняті енергозбережні та екологічно безпечні обладнання, матеріали,  сертифіковані в Україні;

       зовнішні огороджувальні конструкції будинку мають теплотехнічні показ­ники вище нормованих згідно ДБН В.2.6-31:2016

       будинок відноситься до класу «С» енергетичної ефективності;

       передбачені тамбури на всіх зовнішніх входах до приміщень будинку та утеплені двері на запасних входах;

       радіатори обладнані термостатами;

       квартирні системи опалення обладнані приладом обліку теплоспожи­вання;

       котельня обладнується теплолічильником і лічильниками обліку води;

       передбачено автоматичні регулятори теплового потоку, зменшення тепла у неробочі години, регулювання теплового потоку в залежності від темпе­ратури зовнішнього повітря;

       трубопроводи теплопостачання (внутрішні трубопроводи систем опалення і теплопостачання, крім стояків систем опалення, що прокладаються в опалюваних приміщеннях) – теплоізолюються;

       робота інженерних систем (котельня, опалення, вентиляції, водопоста­чання, електропостачання) – автоматизована;

       роботу насосного обладнання прийнято в автоматичному режимі в залеж­ності від потреби у воді;

       для забезпечення належної якості споживаної електроенергії прийнято оптимальну мережу живлення і розподільчу мережу;

       облік електроенергії ведеться багатофункціональними електронними електролічильниками;

       передбачено централізоване керування зовнішнім освітленням території, під’їзних доріг, прогулянкових доріжок;

       застосовані енергозбережні лампи освітлення.

       здійснюється автоматичне керування евакуаційним та робочим освіт­ленням сходових кліток, тамбурів, коридорів, а також освітленням входів до будинку. При цьому забезпечується увімкнення з настанням сутінок та вимикання освітлення на світанку.

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту поклада­ється на генпроектувальника та замовника.

Розділи