Основна інформація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Інформація про замовників
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Головний експерт проекту |
З питань експертизи проектної документації доріг
|
Щербаченко Віктор Миколайович (АР 018742, АТ 003081, АЕ 002386, АЕ 005276, АР 002679) |
Відповідальний експерт |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
БАЧИНСЬКИЙ ВАСИЛЬ ВАСИЛЬОВИЧ (АЕ 004301, АЕ 003586, АЕ 003605, АЕ 006920, АР 000458, АР 013921, АЕ 007232) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
Еріванли Валентина Насоївна (АР 000987, АЕ 004248, АР 019142) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
|
ЗАХАРЧЕНКО АНДРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 016108, АЕ 003502, АЕ 006449, АЕ 007250) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
Комаренко Володимир Іванович (АЕ 002964, АЕ 004303) |
Відповідальний експерт |
З питань кошторисної частини проектної документації
|
ПЕРЕЦЬ ОЛЕКСАНДРА ГЕННАДІЇВНА (АЕ 004439, АР 002865) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Робочий проект «Реконструкції автомобільної
дороги загального
користування державного значення М-21
Виступовичі-Житомир-Могилів-Подільський (через м. Вінницю) на ділянці км 35+483 – км 41+483, Житомирська обл.» розроблений
на замовлення Служби автомобільних доріг у Житомирський області проектною
організацією ТОВ “Євродорінжпроект” кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника,
виданий Потаповій Тетяні Валентинівні, Серія
АР №004613 від 26 жовтня 2012 року (свідоцтво про підвищення
кваліфікації №00080 від 19 травня 2017 року).
Підстави для розроблення проекту:
- завдання на проектування;
- доповнення до завдання.
Проектна документація виконана
згідно з вимогами наступних діючих нормативних документів:
ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування та забудова територій»;
ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст
проектної документації на будівництво»;
ДБН А.3.1-5:2016 «Організація
будівельного виробництва»;
ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і
промислова безпека в будівництві»;
ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека
об`єктів будівництва»;
ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення»;
ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні
дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво»;
ДБН В.2.3-5-2018 «Споруди
транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів»;
ДБН В.2.3-22:2009 «Споруди
транспорту. Мости і труби»
ГБН В.2.3-37641918-550:2018
«Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Зупинки маршрутного транспорту.
Загальні вимоги проектування»;
ГБН В.2.3-37641918--555:2016
«Автомобільні дороги. Транспортні розв'язки в одному рівні. Проектування».
ДСТУ 8751:2017 «Огородження
дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Вимоги безпеки дорожнього
руху»;
ДСТУ 2587:2010 «Безпека
дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи
контролювання. Правила застосування»;
ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього
руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до
експлуатаційного стану»;
ДСТУ 4100-2014 «Знаки дорожні.
Загальні технічні умови. Правила застосування»;
Державні санітарні правила
планування та забудови населених пунктів та інші документи.
Робочим проектом передбачається реконструкція
автомобільної дороги загального користування державного значення М-21
Виступовичі-Житомир-Могилів-Подільський (через
м. Вінницю) на ділянці км 35+483 – км 41+483, Житомирська обл.
Ділянка автомобільної
дороги км 35+483
– км 41+483
має вихід на Державний кордон із
Республікою Білорусь через пункт пропуску «Виступовичі» поблизу с. Рудня та розташована в межах Овруцького району
Житомирської області.
Дорога Виступовичі - Житомир -
Могилів-Подільський (через м. Вінницю) (М-21) входить до складу міжнародного
транспортного коридору Е - 583 та є основною артерією, яка з’єднує Україну з
Республікою Молдова. Починається дорога М-21 на контрольно-пропускному пункті
Виступовичі, проходить через Овруч, Коростень, Черняхів, Житомир, Бердичів,
Калинівку, Вінницю, Жмеринку та закінчується на пропускному пункті
Могилів-Подільський, що веде до Бельців у Молдові.
У теперішній час на ділянці
автомобільної дороги склалися несприятливі умови проїзду автомобільного
транспорту: пошкоджено покриття, низький рівень безпеки та зручності руху,
висока інтенсивність та наявність значної кількості великогабаритних
транспортних засобів у складі руху, що приводить до зниження безпечної
швидкості руху транспортного потоку до 40-45 км/год, збільшується кількість та
тяжкість дорожньо-транспортних пригод. У зв’язку з цим постала необхідність
виконання дорожніх робіт на цій ділянці дороги.
Існуюча автомобільна
дорога на ділянці
км 35+483 –
км 41+483 має параметри ІІІ технічної категорії з двома
смугами руху.
Згідно виконаному
обліку руху дорожніх
транспортних засобів існуюча інтенсивність руху
складає 1341-1470 авт./добу,
що відповідає 2296-2533 авт./добу
приведених до легкового автомобіля.
Згідно до розрахункової середньорічної добової
перспективної інтенсивності руху,
що передбачає зростання перевезень пасажирів та вантажів до 2038 року до
3024-3114 авт./добу, що
відповідає 5058-5404 авт./добу
приведених до легкового автомобіля, автомобільна дорога на
ділянці км 35+483 – км 41+483 має відноситися до ІІ технічної категорії.
У фізико-географічному відношенні
територія проходження траси розташована в північно-східній частині
Житомирського Полісся.
Клімат території помірно-континентальний,
з теплим вологим літом і м’якою хмарною зимою. Середня температура липня - плюс 18,9°С , січня – мінус 5,7°С.
Сніговий покрив рівномірний і
триває 95~110 днів. Середня багаторічна температура повітря становить плюс 6,6 – плюс 7,2°С.
Абсолютні відмітки території
вишукувань коливаються в межах 152,4 ~ 157,0 м (Балтійська система).
За інженерно-геологічними умовами
район робіт відноситься до П категорії складності.
В геологічному розрізі ділянки
вишукувань виділено 11 інженерно-геологічних елементів (ЇГЕ) та два шари
ґрунту. Нормативна глибина промерзання грунтів складає 0,9м.
Гідрогеологічні умови
характеризуються наявністю підземних вод ґрунтового типу на глибинах 1,7-2,9 м
(на час проведення інженерно-геологічних вишукувань жовтень 2018).
Траса дороги на всій довжині від ПК 0+000 до ПК 59+01.49
проходить за межами населених пунктів.
Ширина існуючого земляного полотна 11,50 – 12,20 м, ширина проїзної частини 6,75-7,85
м. Укріплення узбіч
виконано на окремих
ділянках засівом трав з гранвідсвом, укосів – засівом трав.
Поперечні профілі
проїзної частини та
узбіч ненормативні, як
і похили відкосів земляного
полотна.
Існуюче дорожнє покриття
характеризується значними руйнуваннями по всій
ділянці: періодичні вибоїни,
колійність, сітки поздовжніх
та поперечних тріщин.
На ділянці
дороги знаходяться 7
залізобетонних водопропусних труб. Укріплення у
труб вхідних і
вихідних русел фактично
відсутнє та в
окремих місцях зруйноване.
Земляне полотно
знаходиться в задовільному
стані і може
бути використано для подальшої реконструкції.
На даній ділянці до автомобільної
дороги примикає ряд необлаштованих заїздів в ліс, а також з’їзд в напрямку с.
Першотравневе.
При прокладанні
траси дороги враховувались
умови максимального розміщення
дороги в межах існуючої смуги відведення земель з використанням земляного
полотна.
План траси має 8 кутів повороту.
Мінімальний радіус горизонтальної кривої на ділянці – 450 м; максимальний
радіус в плані 5050 м.
Початок проектної ділянки ПК
0+000 відповідає км 35+483 автодороги М-21 та існуючому експлуатаційному
покажчику «км 36», кінець ділянки ПК 59+01,49 відповідає км
41+483 автодороги М-21
та існуючому експлуатаційному покажчику «км 42».
Протяжність ділянки проектування
5,901 км, оскільки
прив’язка початку і кінця ділянки здіснювалась до існуючих кілометрових
покажчиків згідно завдання на проектування.
Від ПК 0+000 до ПК 59+01,49 автомобільна
дорога проходить за межами населеного пункту.
Основні показники плану траси:
категорія дороги – ІІ; загальна довжина 5,901 км; кількість кутів повороту – 8
шт; найменший радіус кривої в плані 450 м.
Проектом передбачається вирубування дерев, що
знаходяться на відстані 10 м до найближчого краю стовбура дерева від кромки проїзної
частини та розчищення чагарникових
насаджень та дрібнолісся на відстані 7 м від кромки проїзної частини.
З метою забезпечення видимості у
напрямку руху на окремих примиканнях передбачається рубка дерев та розчистка
від мілколісся.
Проектом на даній ділянці
автомобільної дороги передбачається розбирання
існуючих споруд, непридатних до подальшого використання: дорожні знаки,
металеві стояки дорожніх знаків, залізобетонні стояки дорожніх знаків,
дерев’яні стояки дорожніх знаків, бетонні бортові камені, автопавільйону, залізобетонні
труби.
Поздовжній профіль автомобільної
дороги запроектований як для автомобільної
дороги ІІ категорії на розрахункову швидкість 90 км/год з урахуванням
підсилення існуючого дорожнього
одягу керівною відміткою 31 см.
Проектом передбачається влаштування
земляного полотна шириною 15,0 м з повним використанням існуючого земляного
полотна, що знаходиться в задовільному стані, але геометричні параметри
якого не відповідають нормативним вимогам.
Поперечний ухил проїзної частини
- 25‰. Ширина узбіччя –
3,75 м, в
тому числі ширина укріплювальної смуги 0,50 м.
Поперечний ухил узбіч, укріплених засівом трав – 50‰. Крутизна укосів насипу –
1:3.
Існуючий дорожній одяг шириною 6
м складається із піщаного підстилаючого шару
товщиною 0,30-0,49 м, бруківки товщиною 0,135 м та асфальтобетону
товщиною 0,04-0,10 м.
Місцями між шаром бруківки та асфальтобетонним покриттям є шар з чорного щебню
товщиною 0,16-0,22 м та шар щебню товщиною 0,03-0,17 м. З двох сторін праворуч
і ліворуч від бруківки виконано
поширення проїзної частини дороги шириною до 1,25 м, що складається із піщаного
підстилаючого шару товщиною 0,34-0,45 м, щебеню товщиною 0,15 м, шар чорного щебню товщиною 0,05 м
та шар асфальтобетонної суміші товщиною 0,05-0,07 м.
Проектом передбачається
влаштування дорожнього одягу по типу 1 (посилення) та типу 2 (поширення).
Тип 1: зняття всіх шарів
дорожнього одягу, що знаходяться над бруківкою, та влаштування посилення
існуючого одягу шляхом влаштування вирівнюючого шару по бруківці із
щебенево-піщаної суміші ЩПС-40 марки 20, обробленої цементом; шару основи із щебенево-піщаної
суміші ЩПС-40 марки 20, обробленої цементом, товщиною 0,15 м; нижнього шару покриття із крупнозернистого
щільного асфальтобетону товщиною 0,11 м та
верхнього шару покриття із щебенево-мастикового асфальтобетону ЩМА-20
товщиною 0,05м.
Тип 2: Існуючий дорожній одяг на
поширенні розбирається. Для влаштування нового дорожнього одягу існуюче узбіччя
праворуч і ліворуч від бруківки зрізається та влаштовується нова конструкція
дорожнього одягу на поширенні: піщаний підстилаючий шар товщиною 0,30м,
щебенево-піщана суміш С-5 товщиною 0,20 м, щебенево-піщана суміш ЩПС-40 марки 20, оброблена цементом
товщиною 0,15м, нижній шар покриття із крупнозернистого щільного
асфальтобетону товщиною 0,11м, верхній шар покриття із щебенево-мастикового
асфальтобетону ЩМА-20 товщиною 0,05м. Ширина проїзної частини 2×3,75м, ширина укріплювальних смуг
на узбіччі, які влаштовуються по типу дорожнього одягу на поширенні –
0,5 м.
Поперечний похил проїзної частини
- 25‰.
На ділянці, що проектується, знаходяться 7
залізобетонних водопропускних труб по основному проїзду: ПК 17+66,38 – кругла залізобетонна
труба отв. 2×1,0 м, довжина 13,5м; ПК 21+13,20 – кругла з.б. труба отв.2×1,5м,
довжина 13,0м; ПК 24+45,72 – кругла залізобетонна отв.0,75м, довжина 17,5м; ПК
30+50,65 – кругла залізобетонна труба отв.2×1,5м, довжина 13,9м; ПК 38+15,23 –
кругла залізобетонна труба отв.2×1,0м, довжина 23,35м; ПК 45+69,99 – кругла
залізобетонна труба отв.2х1,0м, довжина
22,2м; ПК 53+87,71 – кругла залізобетонна труба отв.0,85м, довжина 17,1м; та 1
водопропускна труба під з’їздом на ПК 54+02, отв. 0,4 м.
Проектом передбачається демонтаж всіх існуючих труб та
влаштування нових водопропускних залізобетонних труб на: ПК 17+66,38 – кругла
залізобетонна труба отв. 2х1,0м, довжина 19,27м; ПК 21+13,20 – кругла
залізобетонна труба отв. 1,25 м, довжина 27,51м; ПК 24+45,72 – кругла
залізобетонна труба отв.1,25 м, довжина
27,51 м; ПК 30+50,65 – кругла залізобетонна труба отв. 2×1,5м, довжина 19,27м;
ПК 38+15,23 – кругла залізобетонна труба отв. 2×1,0м, довжина 19,27м; ПК 45+69,66 – кругла залізобетонна труба отв. 2×1,0м, довжина 19,27м; ПК 53+87,71 –
кругла залізобетонна труба отв. 1,0м, довжина 19,27м. Також передбачається
влаштування труб під з’їздами ПК 28+28 та ПК 54+02 отворами 0,8 м.
Автобусні зупинки влаштовуються
на ПК 24+10 та ПК 25+60 – в районі існуючої
автомобільної дороги в напрямку
с. Першотравневе. Автобусні зупинки обладнуються заїзними
кишенями, посадковими майданчиками, тротуарами, пішохідними
переходами в одному рівні.
На автобусних зупинках
передбачено влаштування туалетів та під’їзд для спецтехніки для очищення вигрібної ями. На
автобусних зупинках влаштовуються
залізобетонні автопавільйони відкритого типу з лавками для сидіння та
урнами для сміття.
Проектом передбачається
влаштування: примикання на с. Першотравневе з каналізованим лівим поворотом – 1
шт; з’їздів у ліс – 5 шт.
Дорожній одяг на примиканнях
передбачається:
-
в межах радіусів заокруглень по
типу дорожнього одягу основної дороги;
-
за межами радіусів заокруглення на
примиканнях, що влаштовуються на існуючих
грунтових заїздах: покриття із фракційного щебню, влаштоване по методу заклинки з розливом бітуму 2,5л/м2
– 0,24 м; основа з щебенево-піщаної суміші С-5 товщиною 0,22 м; піщаний
підстилаючий шар товщиною 0,20м;
–
за межами радіусів на посиленні: вирівнювання та влаштування шару
покриття із дрібнозернистого асфальтобетону товщиною 0,05 м.
Укріплення узбіч на ширину 0,5 м
передбачено із щебенево-піщаної суміші товщиною 0,22 м (на з’їздах довжиною 100 м) та засівом по шару
родючого грунту товщиною 0,15 м на ширину 1,25 м.
Ширина проїзної частини з’їздів у
ліс – 4,50 м, земляного полотна – 8,0 м.
Для забезпечення
необхідного рівня безпеки
дорожнього руху, орієнтування
водіїв та пішоходів передбачається встановлення дорожніх знаків, нанесення
дорожньої розмітки та встановлення
дорожнього огородження та напрямних стовпчиків.
Щитки дорожніх знаків
передбачаються з декопірованої листової сталі з світлоповертаючою поверхнею.
Дорожні знаки встановлюються на металевих оцинкованих стояках.
Проектом передбачено встановлення
на узбіччях в місцях влаштування водовідвідних
труб оцинкованого металевого бар’єрного огородження та напрямних
стовпчиків.
До початку проведення робіт,
певну ділянку або місце виконання робіт слід облаштувати тимчасовими технічними
засобами згідно з тимчасовою схемою організації дорожнього руху (ОДР).
Тимчасові дороги на будівельному
майданчику обладнуються технічними засобами забезпечення безпеки руху
транспорту і дорожньої будівельної техніки.
На будівництві
передбачається дотримання вимог пожежної безпеки на будівельному майданчику,
ділянках робіт і робочих місцях згідно з вимогами НАПБ А.01.001-2014.
При виконанні будівельних і
монтажних робіт спеціалізованими організаціями належить керуватись вимогами ДБН
А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві». Виконання
будівельних робіт слід здійснювати при організованому технологічному нагляді,
дотримуватися законодавства України про охорону праці та правил пожежної
безпеки у будівництві у відповідності з чинними нормативами та вимогами
проекту.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку
впливу на довкілля» (ОВД) планована діяльність щодо проектована автодорога М-21
(ділянка км 35+483 - км 41+483) , не підпадає під процедуру ОВД.
Дорога проходить по польовій
місцевості
В межі зони впливу
об’єкту житлова забудова – відсутня .
Територія
розташування об’єкта знаходиться за межами природоохоронних зон.
Поверхневі водні об’єкти відсутні.
Екологічний клас об’єкту на перспективу –другий (згідно з п. 4.4 ГБН
В.2.3-218-007:2012)
Існуючий екологічний клас об’єкту –
третій (згідно з п. 4.4 ГБН В.2.3-218-007:2012)
Перелік видів впливів від проведення
запроектованих заходів на навколишнє природне середовище:
Вплив на атмосферне повітря:
Хімічний вплив:
-
при проведенні робіт
по реконструкції .
Концентрація забруднюючих речовин в робочій зоні та в
житловій забудові від роботи будівельних машин і механізмів, фарбувальних робіт,
пересипці сипучих матеріалів та укладці асфальту, не
перевищує нормативів ГДК як в робочій зоні, так і в атмосферному повітрі
населених міст.
-
при експлуатації: вплив в межах дозволених рівнів
Максимальні
концентрації забруднюючих речовин в контрольних точках (на відстані 30 м ) в
приземному шарі від автотранспорту, який рухається по дорозі складають:
ü
азоту діоксид – 0,63 ГДК;
ü
аміак – 0,000072 ГДК;
ü азоту оксид – 0,0024 ГДК;
ü сажа – 0,084 ГДК;
ü ангідрид сірчистий – 0,023 ГДК;
ü вуглецю оксид – 0,26 ГДК;
ü метан – 0,00012 ГДК;
ü бенз/а/пірен – 0,51 ГДК;
ü вуглеводні С12-С19
– 0,21 ГДК;
ü група сумації 31 (азоту діоксид+
ангідрид сірчистий) – 0,65 ГДК.
Під час експлуатації
автодороги для повітря селітебної зони рівень забруднення атмосфери викидами
забруднюючих речовин не перевищує ГДК.
Вплив
на атмосферне повітря при експлуатації автодороги з урахуванням перспективи – в
межах дозволених рівнів.
ü
Фізичний вплив
ü
при проведенні
робіт по реконструкції: рівень шуму в робочій зоні не перевищує нормативів ГДР
р.з.
ü
-при
експлуатації: Рівні акустичного навантаження подекуди будуть перевищувати 65
дБА. Безпосередньо біля траси немає житлових будівель і будівель, які необхідно
захищати від шуму. Частина лісозахисної смуги, яка в ході ремонтних робіт буде
знищена, в перспективі повинна бути відновлена. Для перекривання нижнього струму
розповсюдження забруднюючих речовин і звукових хвиль смугу доцільно доповнити
кущовим рядом.
В перспективі, якщо виникне необхідність (виходячи
з проведення моніторингу за додержанням рівнів шуму) можливо встановлення
шумозахисних екранів.
Вплив на водне середовище – відсутній. Проектні рішення виключають можливість забруднення
поверхневих і ґрунтових вод виробничими, побутовими та дощовими стоками.
Вплив на ґрунти – при проведенні реконструкції – мінімально можливий. Проектом передбачені заходи по збереженню ґрунтового шару під
час будівництва: зняття шару ґрунту в межах резервно-технологічної смуги і його
збереження у смузі тимчасового відводу, з подальшим його використанням для
планування земляного полотна і укріплення укосів.
При експлуатації – вплив відсутній
Вплив на
геологічне середовище – при проведенні реконструкції – в межах дозволених
рівнів.
Не прогнозуються прояви зсувів та інших небезпечних явищ.
Відходи. Виробничі відходи при експлуатації – не
утворюються.
Будівельні відходи зберігаються та накопичуються відповідно
до діючих правил і вимог, які унеможливлюють забруднення ґрунтів, поверхневих і
підземних вод.
Відходи вивозяться на утилізацію і захоронення на спеціалізовані підприємства.
Вплив на флору і фауну – Проектом
передбачено вирубування дерев та розчищення чагарникових насаджень та
дрібнолісся загальною кількістю 1357 одиниць.
Проектом передбачається
компенсаційна висадка дерев та кущів
В районі проведення
реконструкції об'єкти природно-заповідного фонду, територій перспективних для
заповідання та шляхи міграції тварин і птахів відсутні.
Всі зелені насадження на
ділянці проектованого дороги підлягають максимальному збереженню. Знесення
кущів, вирубування дерев з
викорчовуванням пнів передбачається тільки ті, що розташовані в межах відводу
автомобільної дороги.
Враховуючи короткочасність
робіт з реконструкції та послідовність їх виконання, значних негативних впливів
на тваринний світ завдаватися не буде
Вплив на соціальне середовище – в межах дозволених рівнів.
У соціальному аспекті реконструкцію дороги дасть можливість забезпечити належне транспортне сполучення, створити нові
робочі місця на стадії будівництва, а також знизити навантаження на навколишнє
природне середовище порівняно з існуючим станом.
Вплив на техногенне середовище - відсутній.
Вплив від
експлуатації ділянки автомобільної дороги на навколишнє природне середовище, а
також на стан здоров’я людей знаходиться в межах норм і не призводить до
порушення екологічної рівноваги району розташування об’єкту та встановлених
санітарно-гігієнічних нормативів
Ці залишкові впливи є допустимими, оскільки при експлуатації
проектованого об'єкта їх рівні знаходяться в межах екологічних норм.
Відповідно до вимог державних
будівельних норм у проекті передбачена реалізація ряду заходів спрямованих на
створення безперешкодного та зручного використання простору для перебування
осіб з обмеженою фізичною мобільністю.
Заявлена
кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних
цінах станом на 17 квітня 2019 р. складала 201704,134 тис. грн., у т. ч.:
вартість будівельних робіт – 151911,624 тис. грн., інші витрати – 49792,51 тис.
грн.
Під час розгляду проектної
документації експертами ТОВ «ПРОЕКСП», проведена комплексна експертиза робочого
проекту «Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного
значення М-21 Виступовичі-Житомир-Могилів-Подільський
(через мВинницю) на ділянці км 35+483
– км 41+483, Житомирська обл.», в проект внесені зміни та доповнення.
Відповідальність за внесення змін
та доповнень у проектну документацію несе замовник і проектна організація.
Замовник експертизи несе
відповідальність згідно з
законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення
експертизи.
Розділи
![](files/tmp/qr/363e6dbead5c0c71a85e79cee4fe0283.png)