Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6621-9933-3978-3064
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№V-0062-21/ПРОЕКСП від 27.04.2021
Орган, що видав
ТОВ "Проексп" (40993694) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир-Чернівці на ділянці км 348+760-км 349+151, Чернівецька область»
Код проектної документації
PD01:6303-2892-6778-3494 №06-20 від 2020-04-08 (видав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРОДОРІНЖПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:6621-9933-3978-3064
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Головний експерт проекту
Щербаченко Віктор Миколайович (АР 018742, АТ 003081, АЕ 002386, АЕ 005276, АР 002679 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Інформацію не зазначено

Інформація про замовників

Інформацію не зазначено

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ПЕРЕЦЬ ОЛЕКСАНДРА ГЕННАДІЇВНА (АЕ 004439, АР 002865)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
Барановський Олександр Петрович (АЕ 005211, АЕ 005231)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Комаренко Володимир Іванович (АЕ 002964, АЕ 004303)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
ЗАХАРЧЕНКО АНДРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 016108, АЕ 003502, АЕ 006449, АЕ 007250)
Відповідальний експерт З питань екології
Еріванли Валентина Насоївна (АР 000987, АЕ 004248, АР 019142)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Половенко Ігор Олександрович (АЕ 005265, АЕ 007231)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Щербаченко Віктор Миколайович (АР 018742, АТ 003081, АЕ 002386, АЕ 005276, АР 002679)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:6303-2892-6778-3494
Орган, що видав
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРОДОРІНЖПРОЕКТ" (35944818)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
08.04.2020
Номер проектної документації
06-20
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проект «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир-Чернівці на ділянці км 348+760-км 349+151, Чернівецька область» розроблений на замовлення Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області проектною організацією ТОВ «Євродорінжпроект», кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника виданий Потаповій Тетяні Валентинівні, Серія АР №004613 від 26.10.2012 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації №00080 від 19.05.2017).

 

Підстави для розроблення проекту:

- завдання на проектування №1/20 від 06.02.2020р

 

Клас наслідків (відповідальності) – СС3.

 

Робочим проектом передбачається капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир-Чернівці на ділянці км 348+760-км 349+151 в межах села Припруття Новоселицького району Чернівецької області.

Ділянка км 348+760 - км 349+151 капітального ремонту автомобільної дороги Н-03 починається біля с. Припруття; закінчується – перед примиканням дороги Н-10 Стрий – Івано-Франківськ – Чернівці – пропускний пункт Мамалига. Загальна довжина ділянки капітального ремонту становить 391 м.

В основу розробки  робочого проекту покладені наступні матеріали:

- технічний звіт за результатами інженерно-геодезичних вишукувань, виконаних фахівцями ТОВ «Євродорінжпроект» в серпні 2019 року;               

 - технічне заключення за результатами попередніх інженерно-геологічних вишукувань виконаних ПАТ “ГЕОТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ”  ЧЕРНІВЕЦЬКА ФІЛІЯ

 в квітні-травні 2020 року;

       - звіт ТОВ «НАУКОВО – ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТЕР «ДОРІНЖНАУКА»  про роботи з науково-технічного супроводу.

Автомобільна дорога Н-03 Житомир-Чернівці відноситься до національних автомобільних доріг загального користування державного значення.

Відповідно до технічної класифікації автомобільних доріг ділянка, що проектується, класифікується як дорога II категорії.

 

Ділянка дороги перетинає зону транзиту поверхневого стоку з вище розташованих територій IV надзаплавної тераси та схилу ІІІ тераси. В катастрофічні повені на р. Прут підніжжя схилу в районі залізничного полотна затоплюється повеневими водами.

На лівому ерозійно-зсувному схилі долини р. Прут на рівні між ІІ надзаплавною терасою та схилом між ІІІ та IV надзаплавними терасами знаходиться зсувна ділянка. Ширина ділянки по фронту зсуву в середній частині – по лінії дороги Н-03 – сягає близько 350-400м. Ділянка дороги Н-03 прокладена через середню частину цього ерозійно-зсувного схилу із застосуванням підрізок та насипів.

 У теперішній час на ділянці автомобільної дороги спостерігаються дефекти у вигляді значної колійності, невитримані поздовжній та поперечний профілі, занижене узбіччя, край покриття нерівний з обломами. Поперечні тріщини, сітка тріщин спостерігаються на всій поверхні покриття.

Територія зсувного схилу, через яку проходить ділянка дороги, є підтопленою При максимальному РПВ підземні води замочують нижню частину дорожнього насипу. Це створює несприятливі умови для роботи водіїв, призводить до забруднення навколишнього середовища та затримки руху. У зв’язку з цим постала необхідність проведення заходів по стабілізації земляного полотна на ділянці проектування та  поліпшення дорожніх умов .

У відповідності до архітектурно-будівельного кліматичного районування території України ділянка ремонту розташована в межах І кліматичного району – Північно-західний (Полісся, Лісостеп). Середня температура самого холодного місяця січня складає -7°С, а самого теплого – липня +19°С. Глибина промерзання ґрунту сягає 0,7м. Середня сума опадів за рік складає 652мм. Максимально добова кількість опадів - 87мм.

Розраховані значення максимальних магнітуд місцевих землетрусів знаходяться в межах 3,5-5.

Територія зсувного схилу підтоплена – особливо в частині, яка розташована нижче полотна дороги. При максимальному підйомі підземні води замочують нижню частину дорожнього насипу. Внаслідок екранування денної поверхні асфальтовим покриттям, неоднорідності дорожнього насипу та при максимальнім РПВ, в його товщі утворюються перезволожені зони.

Ділянка дороги відповідно до рельєфу, інженерно-геологічних умов та умов стікання води відноситься до 2 типу умов по зволоженості.

При вишукуваннях виявлені зсувні деформації дорожнього полотна, згідно додатку Б до ДБН В.1.1-46:2017:

- це зсув річкової долини, складний за видами руху (з ознаками зсування та суфозії);

- за механізмом зміщення – це зсув складного механізму – комбінація ковзання, гідродинамічного виносу та суфозійних явищ;

- за віком та фазою розвитку – це стародавній рухомий зсув;

- за масштабами проявлення –величезний, в якому діють різні фактор-процеси.

Гідрогеологічні умови ділянки дороги та прилеглої території характеризуються наявністю четвертинного та неогенового водоносних горизонтів. Четвертинний водоносний горизонт приурочений до алювіально-делювіальних пісків, глин та суглинків, а неогеновий – до прошарків піску в глинах. Водотривом слугують більш глибокі горизонти залягання глин неогену. Живлення водоносних горизонтів відбувається за рахунок інфільтрації атмосферних опадів і знаходиться у прямій залежності від кліматичних умов. Додаткове живлення водоносний комплекс обстежуваної ділянки отримує за рахунок підземного стоку з прилеглих нагірних територій, для якого ця ділянка являється зоною розвантаження. Звертає увагу наявність джерела у верхній частині схилу, яке, швидше всього, виникло внаслідок висхідного розвантаження води неогенового горизонту при його баражі зсувними відкладами.

При інженерно-геологічному обстеженні встановлено, що в зоні житлової забудови при інтенсивних або тривалих опадах підземні води підтоплюють підвали, а в колодязях піднімаються до 0,5-1,0м від денної поверхні. З нагірної сторони обстежуваної ділянки дороги виявлена недіюча лінія дренажу, яка проходить на відстані орієнтовно 15,0м від осі дороги.

Територія зсувного схилу підтоплена – особливо в частині, яка розташована нижче полотна дороги. При максимальному підйомі підземні води замочують нижню частину дорожнього насипу. Внаслідок екранування денної поверхні асфальтовим покриттям, неоднорідності дорожнього насипу та при максимальнім РПВ, в його товщі можуть утворюватись перезволожені зони.

Коефіцієнти фільтрації (Кф) становлять[3]:

ІГЕ-2 –0.4 м/добу;

ІГЕ-3 –0.001 м/добу;

ІГЕ-4 –0.5 м/добу;

ІГЕ-5 –0.001м/добу.

Обстежувана ділянка дороги відповідно до рельєфу, інженерно-геологічних умов та умов стікання води відноситься до 2 типу умов по зволоженості.

  

Серед сучасних  інженерно-геологічних процесів та явищ присутні :

Зсуви. Обстежувана зсувна ділянка виникла внаслідок взаємодії тектонічних, гідрологічних та геологічного факторів найпізніше в період, коли основне русло р. Прут тектонічними рухами було притиснуте до лівого берега долини, що спричинило – внаслідок донної ерозії – пониження базису для прилеглого схилу орієнтовно на 8-11 м і активізувало існуючі на той час в схилі древні поверхні ослаблення. Про високу ймовірність такого розвитку подій свідчать матеріали зйомок 40-х років ХХ ст., де ще відображений рисунок існуючої в недалекому минулому гідромережі р. Прут – у формі стариць та руслових понижень. Швидше всього зона випору зсувного схилу виходила безпосередньо в древнє русло, при цьому площини ковзання утворилися в глинах ІГЕ-7. В даний час аналогічно розвиваються зсувні явища в районі с. Стрілецький Кут Кіцманського району, де зсувне тіло (язик зсуву) постійно еродується течією р. Прут.

Зі зміною гідрологічних умов (зміна положення русла р. Прут), зсувні явища на цій ділянці в певній мірі ослабли, але не припинились, оскільки існуючі природні умови та техногенні впливи сприяють їх спорадичній активізації.

Виявлені при даних вишукуваннях зсувні деформації дорожнього полотна показані на листі ІГ-941-01.

Згідно додатку Б до ДБН В.1.1-46:2017:

- це зсув річкової долини, складний за видами руху (з ознаками зсування та суфозії);

- за механізмом зміщення – це зсув складного механізму – комбінація ковзання, гідродинамічного виносу та суфозійних явищ;

- за віком та фазою розвитку – це стародавній рухомий зсув;

- за масштабами проявлення – зсув можна оцінити як величезний, в якому діють різні фактор-процеси.

Підтоплення. Як зазначалося вище, територія зсувного схилу підтоплена, особливо ділянка нижче дороги. На процес підтоплення на території з нагірної сторони дороги впливають кліматичні умови, розвантаження неогенового горизонту з вище розташованих територій, а також - в певній мірі – погіршення умов фільтрації в пісках ІГЕ-4 внаслідок їх до ущільнення дорожнім насипом. В нижній частині схилу погіршення умов дренування внаслідок баражного впливу зони випору в глинах ІГЕ-5.

Суфозія. В пісках ІГЕ-4 можливі прояви механічної суфозії при їх вскритті різного роду природними або техногенними підрізками та виїмками.

Гідратаційно-дегідратаційне розущільнення – доущільнення грунтів ІГЕ-4 при коливанні РПВ.

Набухання та усадка. Глинам ІГЕ-3,5 властиві явища набухання та усадки. Характеристики цих явищ наведені на листі ІГ-941-01.

Затоплення. Підніжжя зсувного схилу в районі залізничного полотна може затоплюватись при катастрофічних повенях на р. Прут.

 

 Конструкція дорожнього одягу на автомобільній дорозі Н-03 Житомир – Чернівці  на ділянці км 348+760 – км349+151 наступна:

 Асфальтобетон дрібнозернистий – 0,05м

 Асфальтобетон крупнозернистий – 0,07м

 Чорний щебінь – 0,08м

 Щебінь – 0,20м.

 Згідно виконаному обліку руху дорожніх транспортних засобів існуюча інтенсивність руху складає 6072 - 6232 авт./д, що відповідає 7820 – 8195 авт./д приведених до легкового автомобіля. У зв’язку з очікуваним зростанням перевезень пасажирів та вантажів інтенсивність руху до 2040 року зросте до 8889 - 9123 авт./д, що відповідає 11392 - 11938 авт./д приведених до легкового автомобіля.

Науково-технічний супровід проектування об’єкту «Капітальний ремонт автомобільной дороги державного значення Н-03 Житомір-Чернівці на ділянці км 348+760 – км349+151, Чернівецька область» виконано фахівцями ТОВ «НАУКОВО – ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТЕР «ДОРІНЖНАУКА»  . Метою науково-технічного супроводу є підбір та оптимізація конструкцій дорожнього одягу (конструктивні рішення, матеріали, що застосовуються), влаштування водовідвідної системи.

 

 Ділянка автомобільної дороги Н-03 Житомир-Чернівці на ділянці км 348+760 – км349+151 знаходиться в межах населеного пункту, за розрахункову швидкість               прийнято швидкість руху транспорту 60 км/год.

Початок траси прийнятий на ПК0+00, що відповідає км 448+760 експлуатаційного кілометражу автомобільної дороги Н-03. Кінець  траси прийнятий на ПК3+91, що відповідає км 349+151 експлуатаційного кілометражу.         Загальна довжина 0,391км. Траса прокладена по існуючому напрямку з максимальним використанням земляного полотна існуючої дороги.

 Поздовжній профіль запроектований згідно з вимогами ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги». Основні технічні показники поздовжнього профілю та земляного полотна на ділянці автомобільної дороги Н-03 складають:

 - максимальний поздовжній ухил  - 13 ‰;

 - мінімальні радіуси вертикальних кривих:

 - опуклих - 19400м;

 - увігнутих - 15600м.

 -   ширина земляного полотна  –15,0м;

 -   кількість смуг руху –  2 шт.;

 -   ширина проїзної частини –7,5м;

 -   ширина смуги руху – 3,75м;

 -   ширина узбіччя – 3,75м, в тому числі:

 -   ширина  укріпленої смуги узбіччя – 0,50м;

 -   поперечний похил проїзної частини (односхилий) прийнятий - 25‰;

 -   поперечний похил узбіччя -  60‰.

Крутизна укосів земляного полотна прийнята 1:1,75 з встановленням металевого огородження бар’єрного типу.

Для захисту дороги від перезволоження поверхневими водами та розмиву, проектом передбачається система водовідведення (планування території, влаштування кюветів, дренажна система).

При укріпленні кюветів використовується посів багаторічних  трав по шару рослинного грунту. Проектом передбачається укріплення укосів і узбіч посівом багаторічних трав по родючому шару товщ. 0,15м.

Для досипки насипу нарізаються уступи. Влаштування уступів висотою 0,6м із похилом 20‰ від осі дороги та шириною, яка забезпечує безпечну роботу технологічного транспорту та ущільнювальної техніки. Для забезпечення необхідної щільності ґрунту в зоні, що прилягає до укосної частини насипу висотою понад 1,0м земляне полотно відсипається на ширину, що на 1,0м перевищує проектну, та на ширину, що дозволяє  безпечну роботу ущільнювальної техніки та технологічного транспорту. Конструкція дорожнього одягу і тип покриття прийнятий виходячи із транспортно-експлуатаційних потреб і категорії дороги, враховуючи інтенсивність руху і склад автотранспортних засобів, кліматичні та інженерно-геологічні умови, а також забезпеченість будівельними матеріалами з урахуванням рекомендацій ТОВ «НАУКОВО–ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТЕР «ДОРІНЖНАУКА» .

Розрахунки конструкції дорожнього одягу були проведені ТОВ «НАУКОВО–ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТЕР «ДОРІНЖНАУКА». Потрібний модуль пружності визначено згідно ДБН В.2.3-4, ГБН В.2.3-37641918-559 і складає Епотр =318 МПа. Розрахунковий модуль пружності  460 МПа, Кмц = 460/318 = 1,45, що відповідає необхідному коефіцієнту міцності згідно вимог  ГБН В.2.3-37641918.

Проектом прийняті наступна конструкція дорожнього одягу:

Тип 1 ( Новий дорожній одяг. Основна дорога, перехідно-швидкісні смуги, зупинковий майданчик)

1.

Щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА - 20 згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015, на бітумі, комплексно модіфікованому полімерною та адгезійною добавками марки  БМКП 60/90-65 згідно ДСТУ Б В.2.7-313:2016

5 см

 

Розлив бітумної емульсії ЕКШМ-50

по ДСТУ Б В.2.7-129-2013 - 0,4л/м2;

 

 

2.

Асфальтобетон.АСГ.Др.Щ.А.НП.І  згідно з СОУ 5.2-00018112-057:2010  на бітумі комплексно модифікованому добавками марки  БМКП 60/90-65  згідно з ДСТУ Б В.2.7-313:2016 

6 см

 

 

3.

Розлив бітумної емульсії ЕКШМ-50

по ДСТУ Б В.2.7-129-2013 - 0,4л/м2;

Асфальтобетон.АСГ.Кр.П.А-Б.НП.І.БНД 70/100 згідно з ДСТУ Б В.2.7-119:2011

Розлив бітумної емульсії ЕКШ-50

по ДСТУ Б В.2.7-129-2013 - 1,0л/м2;

 

 

-

 

 

10см

4.

ЩПС-20  оброблена цементом, марка матеріалу  М 20 згідно з  ДСТУ Б В.2.7-207:2009 та ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 

 

 

15 см

 

5.

ЩПС С-7  згідно з ДСТУ-Н Б В.2.7-30:2013                        -          15см        

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

11.

Георешітка полімерна жорстка тривісноорієнтовна  ГР.Т-1 згідно ГБН В.2.3-37641918-544:2014

Щебінь гранітний фр. 20-40 мм згідно з ДСТУ Б В.2.7-30:2013

 

Георешітка полімерна жорстка тривісноорієнтовна  ГР.Т-1 згідно з ГБН В.2.3-37641918-544:2014

Розділяючий геотекстильний матеріал із щільністью 200 г/м2/ згідно з ГБН В.2.3-37641918-544:2014

РозбиРозбирання існуючого дорожнього одягу

Грунт земляного полотна  -  суглинок важкий пилуватий

 

 

 

 

Проектом передбачено демонтаж існуючої На ПК0′+70 водопропускної труби діаметром 1,5м та влаштування нової труби діаметром 1,5м.

На ділянці капітального ремонту запроектовано автобусна зупинка громадського транспорту із заїзною кишенею, посадковими майданчиками. Автобусні зупинки облаштовуються автопавільйоном. Конструкція дорожнього одягу на зупинкових майданчиках прийнята по типу 1, на посадкових майданчиках – по типу 2 і 3.

Від автобусних зупинок влаштовуються тротуари шириною 1.5м. Конструкція дорожнього одягу на тротуарах прийнята по типу 2.

Для забезпечення необхідного рівня безпеки руху, орієнтування водіїв та пішоходів проектом передбачені наступні технічні засоби: дорожні знаки, інформаційні табло, дорожня розмітка, напрямні пристрої, транспортні огорожі. Для розподілення транспортних та пішохідних потоків передбачено влаштування тротуарів. Дорожні знаки встановлюються відповідно до ДСТУ 4100:2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування».

Щитки знаків виготовляються з світлоповертаючою поверхнею.

Розмітка проїзної частини виконується згідно з ДСТУ 2587:2010 «Розмітка дорожня»:

горизонтальна поздовжня та поперечна - холодним пластиком.

вертикальна - нітрофарбою білого та чорного кольору.

В проекті передбачене огородження дорожнє металеве бар’єрного типу однобічне відповідно до ДСТУ Б В.2.3-12-2004.

На будівництві передбачається дотримання вимог пожежної безпеки на будівельному майданчику, ділянках робіт і робочих місцях згідно з вимогами НАПБ А.01.001-2014.

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві і експлуатації проектованого об'єкту забезпечується відповідністю всіх проектних рішень, котрі враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів.

Планована діяльність є природоохоронним заходом, так як сприяє суттєвому зменшенню викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від автотранспорту, що рухається по автодорозі з постійною швидкістю без вимушених гальмувань  та викидів пилу з поверхні дорожнього покриття.

Район проведення планованої діяльності розташований в с. Припруття Новоселицького району Чернівецької області. 

Найближча лінії житлова забудова, яка розташована в с. Припруття знаходиться на відстані 23 м та 40 м від ділянки дороги

Ділянка автодороги не перетинає поверхневих водних об'єктів.

Ділянка проектування проходить поза межами природоохоронних об'єктів.

У теперішній час на ділянці автомобільної дороги склалися несприятливі умови проїзду автомобільного транспорту: через недіючу лінію дренажу спостерігаються підтоплення зсувного схилу та пошкодження асфальтобетонного покриття ділянки дороги.

Відповідно до п. 4.7.5 ДБН А.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина1. Проектування» і п. 4.5 ГБН В.2.3-218-007:2012 «Екологічні вимоги до автомобільних доріг. Проектування» планована діяльність з проведення реконструкції автодороги відноситься до третього  екологічного класу:

- смуга впливу – 600 м;

- захисна смуга – 60/30 м;

- резервно-технологічна смуга – 7,5 м.

Згідно вимог п.5.25 ДСП 173-96 розмір санітарно-захисної зони – 100 м.

Третій екологічний клас – всі види капітального ремонту.

Інтенсивність руху до 6232 авт./добу

Перспективна інтенсивність руху до 9123 авт./добу

Перелік видів впливів від проведення запроектованих заходів на навколишнє природне середовище:

Вплив на атмосферне повітря:

Хімічний вплив:

- при проведенні  робіт по капітальному ремонту.

Концентрація забруднюючих речовин в робочій зоні від роботи будівельних машин і механізмів, фарбувальних  робіт,  пересипці сипучих матеріалів та укладці асфальту,  не  перевищує нормативів ГДК р.з. Вплив  на атмосферне повітря від будівельних машин і механізмів на  межі існуючої найближчої житлової забудови, що склалася – в межах дозволених рівнів.

- при експлуатації:

Від автотранспорту, що рухається по автодорозі в атмосферне повітря викидаються: діоксид азоту, оксид вуглецю, сажа, діоксид сірки, НМЛОС.

На підставі визначення доцільності розрахунку розсіювання для кожної із забруднюючих речовин, що містяться у викидах при експлуатації ділянки дороги з урахуванням перспективи, можна стверджувати, що приземні концентрації всіх присутніх у викидах речовин не будуть перевищувати 0,1 ГДК, тобто настільки незначні, що практично не вплинуть на наявне фонове забруднення атмосфери цими речовинами в районі розміщення об'єкта.

Після проведення капітального ремонту автомобільної дороги відбудеться виключення виділення забруднюючих речовин з існуючої відремонтованої поверхні дороги, а також очікується зниження викидів від автотранспорту, що рухатиметься по даній ділянці автодороги за рахунок нормалізації руху автомобільного транспорту по відремонтованому асфальтобетонному покриттю.

Фізичний вплив

- при проведенні робіт по реконструкції: рівень шуму в робочій зоні не перевищує нормативів ГДР р.з. В разі перевищення, передбачається застосування індивідуальних засобів захисту від  шуму для працюючих.

- при експлуатації: вплив в межах дозволених рівнів.

Значення шуму, що створюється транспортними засобами згідно ДБН В.1.1-31:2013 не перевищує нормативів ГДР на межі найближчої житлової забудови, яка знаходиться на відстані 28 м від дороги .

- LAтер (вдень)= 57,8 дБА;

- LAтер (вночі)= 49,4 дБА.

Вплив на водне середовище: в межах допустимих рівнів після проведення капітального ремонту. Ділянку дороги розміщено поза межами водоохороних зон водних об’єктів, тому негативний вплив стоків з з ділянки дороги на поверхневі та ґрунтові води відсутній. 

Одна з основних причин, які призводять до розвитку руйнувань дорожнього одягу і укосів земляного полотна, є вплив поверхневих і підземних вод. Міцність дорожньої конструкції втрачається внаслідок перезволоження земляного полотна і основ дорожніх одягів через незадовільний стан водовідвідних споруд або їх відсутність. 

Одним із заходів, який дозволяє ефективно боротись із такими деформаціями є дренажні системи.  Улаштування дренажного шару певної товщини під дорожнім одягом дозволяє зменшити надлишок вологи, яка входить протягом річного циклу. В результаті урахуванням рельєфу місцевості та кліматичних характеристик, запропоновано найефективніший варіант дренажної системи.

Вплив на ґрунти: мінімально можливий. В проекті передбачені заходи щодо  недопущення забруднення ґрунту мастильними матеріалами з будівельної техніки.

До заходів по захисту ґрунтів належать наступні:

- зняття і складування рослинного ґрунту на спеціально відведених майданчиках з наступним використанням його при укріпленні укосів;

-відновлення роботи дренажних лотків позитивно вплине на якість та стійкість ґрунтів.

При умові систематичного прибирання автодороги, ступінь забруднення ґрунтів в зоні впливу значно зменшиться.

Вплив на геологічне середовище: в межах допустимих нормативів.

Територія зсувного схилу підтоплена, особливо ділянка нижче дороги. На процес підтоплення на території з нагірної сторони дороги впливають кліматичні умови, розвантаження неогенового горизонту з вище розташованих територій, а також - в певній мірі – погіршення умов фільтрації в пісках ІГЕ-4 внаслідок їх до ущільнення дорожнім насипом. В нижній частині схилу погіршення умов дренування внаслідок баражного впливу зони випору в глинах ІГЕ-5.

При розробці заходів щодо ліквідації підтоплення ділянки автодороги та руйнування схилів, були враховані існуючі негативні явища.

Подальша експлуатація автомобільної дороги, не призведе до яких-небудь змін геологічного середовища й інженерно-геологічних умов, рельєфу й ландшафтів, що сформувалися на прилеглій території.

Безпосередній та опосередкований вплив на геологічне середовище, при експлуатації автодороги, відсутній.

Відходи.

Будівельні відходи зберігаються та накопичуються відповідно до діючих правил і вимог, які унеможливлюють забруднення ґрунтів, поверхневих і підземних вод.

Відходи вивозяться на утилізацію і захоронення  на спеціалізовані підприємства.

Вплив на флору і фауну – в межах дозволених рівнів. Проектована діяльність не матиме суттєвого впливу на рослинний і тваринний світ, тому що існуюча автодорога розташована на території, яка зазнала суттєвої зміни внаслідок господарського освоєння територій. Природна рослинність  представлена флорою, стійкою до антропогенного впливу.

На стадії підготовчих робіт передбачається вирубка зелених насаджень, які підпадають в зону капітального ремонту. Загальна кількість дерев, які підлягають видаленню – 55 шт. Проектом також передбачається компенсаційна посадка дерев, а саме клену гостролистого, у кількості 1:1, а саме - 55 шт. Дерева будуть висаджені вздовж автомобільної дороги Н-03 в межах смуги відведення на відстані не менше ніж 7 м від крайки проїзної частини, з кроком до 5,0 м.

Робочим проектом передбачається влаштування газонів та посів багаторічних трав після завершення робіт з капітального ремонту.

Проведення робіт з капітального ремонту ділянки автомобільної дороги передбачається в межах існуючого відводу землі. На цій території не мешкають рідкісні види тварин, тому запланована діяльність ніяким чином не позначиться на видах, що потребують охорони.

В межах смуги відводу автомобільної дороги відсутні місця нагулу, зимівлі чи розмноження тварин.

Вплив на соціальне середовище – позитивний. Планована діяльність значно поліпшить соціальні умови в с. Припруття, через поліпшення умов руху, зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, зменшення викидів ЗР в атмосферне повітря та зниження шумового навантаження на населення.

Соціальні наслідки даного проекту мають виражений позитивний характер.

Вплив на техногенне середовище:

Вплив на техногенне середовище слід визначити як надзвичайно позитивний.

Ці залишкові впливи є допустимими, оскільки при експлуатації проектованого об'єкта їх рівні знаходяться в межах екологічних  норм.

Відповідно до вимог державних будівельних норм у проекті передбачена реалізація ряду заходів спрямованих на створення безперешкодного та зручного використання простору для перебування осіб з обмеженою фізичною мобільністю.

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 27.11.2020р. складала 23 086,097 тис. грн., у т. ч.: вартість будівельних робіт – 17 271,915 тис. грн., інші витрати – 5814,182 тис. грн.

 

Під час розгляду проектної документації експертами ТОВ «ПРОЕКСП», проведена комплексна експертиза робочого проекту «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир-Чернівці на ділянці км 348+760-км 349+151, Чернівецька область», в проект внесені зміни та доповнення.

 

Відповідальність за внесення змін та доповнень у проектну документацію несе замовник і проектна організація.

Замовник експертизи несе відповідальність  згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.

 


Розділи