1 редакція від 05.08.2021 2 редакція від 28.03.2024

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:3641-5149-1113-9482
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (автоматизована дія Системи)
Статус документу
Архівний
Документ
№ 7-129-20-ЕП/КО від 28.05.2020
Орган, що видав
ТОВ "Українська будівельно-технічна експертиза" (39190177) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
Будівництво паркінгу, на частці земельної ділянки, яка знаходиться у постійному користуванні Спортивно-концертного комплексу «Одеський Палац спорту», з благоустроєм території за адресою: м. Одеса, Приморський район, проспект Шевченка, 31
Код проектної документації
PD01:4208-1857-5746-8601 №02-02/ПР від 2019-12-06 (видав Товариство з обмеженою відповідальністю "СТІКОН")
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань інженерного забезпечення, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань енергозбереження
Головний експерт проекту
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса (станом на 01.01.2021), проспект Шевченка , б. 31 не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СПОРТИВНО-КОНЦЕРТНИЙ КОМПЛЕКС ОДЕСЬКИЙ ПАЛАЦ СПОРТУ (03564312)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4208-1857-5746-8601
Орган, що видав
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТІКОН" (19219876)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
АР, ГП, КЖ, ЕО, ВК, ОВ,
Кількість стадій проектування
Дві стадії
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1242.1 Гаражі наземні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
06.12.2019
Номер проектної документації
02-02/ПР
Статус документа
Архівний

Додаток до експертного звіту

Проект «Будівництво паркінгу, на частці земельної ділянки, яка зна­ходиться у постійному користуванні Спортивно-концертного комплексу «Одеський Палац спорту», та благоустроєм території за адресою: м. Одеса, Приморський район, проспект Шевченка, 31» розроблений ТОВ «СТІКОН» (65029, м. Одеса, вул. Розкидайливська, 2) у 2020 році, ГАП ‒ Задворний І. М. (кваліфікаційний сертифікат: серія АА № 000558 від 03.10.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 1330 від 17.10.2017), ГІП ‒ Белугін А. М. (кваліфікаційний сертифікат: серія АР № 003711 від 28.09.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 00375 від 22.12.2017) на замовлення Спортивно-концертного комплексу «Одеський Палац спорту» на підставі:

    містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будів­ництва, затверджених наказом Департаменту архітектури та місто­будування Одеської міської ради від 03.04.2020 № 01-06/81;

    завдання на проектування, затвердженого замовником;

    технічних умов та листів щодо проектування об’єкта, виданих від­повідними службами м. Одеса.

Проектом передбачається будівництво наземного чотирирівневого (поверхового) паркінгу.

Споруда - прямокутна в плані, з розмірами 86,9 × 19,2 м, з підвалом та експлуатованою покрівлею.

Будівництво передбачено в одну чергу.

Загальна площа території – 2,5664 га.

Ділянка проектування межує:

    з півночі ‒ з територією спортивного комплексу «Олімпієць»;

    з півдня – з територією Палацу Спорту;

    із заходу – з просп. Шевченка;

    зі сходу – з Ботанічним садом.

На території існує КНС, вентиляційне приміщення, асфальтобетонне покриття, інженерні мережі, дерева вічнозелених та декоративних порід.

Зі східної сторони також розташовані раніше запроектовані будівлі ТП (поз. 7) та спортивно-оздоровчі апартаменти (поз. 3)

Проектом передбачено влаштування чотириповерхової будівлі пар­кінгу з розмірами в осях 52,90 × 18,40 м, відкритої автостоянки на 15 машино-місць (у т. ч. 3 м.-місця для машин інвалідів) та господарського майданчика.

На територію передбачено в’їзд з просп. Шевченка.

Благоустрій передбачає влаштування твердого асфальтобетонного покриття на в’їздах до паркінгу та автостоянок. Покриття підходів до Палацу Спорту та тротуари ‒ ФЕМ.

У місцях перетину тротуарів з автопроїздами передбачено пони­ження бортового каменю.

Організація рельєфу виконана методом червоних відміток з відве­денням поверхневих вод у запроектовані дощоприймачі з підключенням до мережі дощової каналізації, що проектується, після очищення у очисних спорудах. Поздовжні ухили проїздів – 5-9‰.

На вільній від забудови, проїздів, тротуарів та майданчиків території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджу­ються дерева та кущі.

Інженерно-геологічні вишукування на ділянці будівництва житло­вого комплексу виконані ТОВ «Проходчик» у 2020 році

Геологічна будова ділянки розвідана на глибину до 25,0 м. Усього виділено 11 інженерно – геологічних елементів (ІГЕ), а саме:

       ІГЕ 1 – насипний ґрунт: ґрунтовий перевал з будівельним сміттям; товщина шару – до 2 м;

       ІГЕ 2 – суглинок, лесоподібний, твердої консистенції, просадний; товщина шару до 2 м;

       ІГЕ 3 – супісок лесовий, палевий, твердої консистенції, просад­ний з товщино шару 6 м;

       ІГЕ 4 – суглинок лесоподібний, бурий, легкий, твердої консис­тенції;

       ІГЕ 5/5а – суглинок (супісок) лесовий, легкий: 5 ‒ напівтвердої консистенції; 5а ‒ м’якопластичної консистенції;

       ІГЕ 6 – суглинок лесоподібний, червоно-коричневий, важкий, тугопластичної консистенції;

       ІГЕ 7 – суглинок важкий, коричневий, твердої консистенції;

       ІГЕ 8 – суглинок лесовий, світло-коричневий, легкий, напівтвер­дої консистенції;

       ІГЕ 9 – суглинок важкий, темно-коричневий, легкий, напівтвердої консистенції;

       ІГЕ 10 – глина легка, червоно-бура, напівтвердої консистенції;

       ІГЕ 11 – вапняк темно-жовтий, перекристалізований, «плитчастий», тріщинуватий.

Ґрунти основи, що складають ділянку, до глибини близько 10 м мають просадку від власної ваги та від додаткового навантаження за умови їх пов­ного водонасичення. Сумарна просадка становить 8,6 см.

Тип ґрунтових умов за просіданням – ІІ (другий).

Під час проведення вишукувань рівень підземних виявлено на гли­бині 14,6-14,7 м.

Поповнення ґрунтових вод здійснюється шляхом інфільтрації атмо­сферних опадів, вод поверхневого стоку, за рахунок втрат водонесучих мереж.

Прогнозний підйом рівня підземних вод можливий до 1,0 м.

Можливе формування техногенного водоносного горизонту в зоні відміток водонесучих комунікацій, що необхідно врахувати при проекту­ванні.

За характером підтоплення майданчик відноситься до потенційно підтоплених.

За сукупністю факторів категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки – ІІ (друга), середньої складності.

Відповідно да висновків ІГВ рекомендовано пальові фундаменти.

У відповідності до Зміни 1 до ДБН В.1.1-12:14 «Будівництво у сейс­мічних районах України», карта ЗСР-2004-А, ділянка будівництва розташо­вана в районі з фоновою сейсмічністю 7 балів за шкалою МSК-64.

За даними інженерно-геологічних вишукувань ґрунти відносяться до ІІІ категорії за сейсмічними властивостями.

Сейсмічність 7 балів прийнята на підставі висновків звіту за темою «Определение сейсмической опасности площадки реконструкции объекта незавершенного строительства литера «Б», под спортивно-концертный комп­лекс, по адресу: г. Одесса, пр. Шевченко, 31 – по данным сейсмического районирования и генерирования расчетных акселерограм», ДП «Сейсмобуд», институт геофизики им. С. И. Субботина НАН Украины, Киев-Одесса-2016 г., згідно з яким нормативна сейсмічність ділянки проектування, прийнята у розрахунках за картою ЗСР-2004-С у 8 балів, підтверджена, як і розрахункова сейсмічність.

За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замов­ником, споруда паркінгу відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3.

Паркінг вирішено в монолітному залізобетонному безригельному каркасі, із залізобетонними діафрагмами і ядрами жорсткості та безбалковим перекриттям.

Просторова жорсткість і стійкість забезпечується сумісною роботою системи, утвореної вертикальними елементами (колони, діафрагми та ядра жорсткості) та жорстким, незмінним у своїй площині, дисками перекриття.

Фундаменти ‒ монолітні залізобетонні, суцільна плита, товщиною 600 мм. В основі плити ґрунти ІГЕ 3.

Враховуючи наявність просадних ґрунтів, в проекті передбачено комплекс заходів, що усувають та зменшують деформації основ та споруди в цілому, складених просадними ґрунтами, відповідно до чинних діючих норм. А саме: жорстка схема каркаса, наявність діафрагм жорсткості та плит­ний фундамент, а також ущільнення основи під фундаменти, якісне ущіль­нення зворотної засипки пазух котлованів, влаштування вимощень по зов­нішньому периметру будинків та ін.

Колони – перерізом 400 × 400 мм.

Стіни жорсткості – товщиною 250 мм.

Стіни підвалу – монолітні залізобетонні, товщиною 300 та 400 мм.

Плити перекриття – безригельні, товщиною 200 мм, з капітелями над колонами.

Антисейсмічні заходи:

    системою, що сприймає горизонтальне сейсмічне навантаження, служить монолітний залізобетонний каркас з діафрагмами і ядрами жорсткості та безригельними перекриттями;

    перекриття виконані монолітними залізобетонними, у вигляді жорстких горизонтальних дисків, надійно з’єднаних з верти­кальними конструкціями будівлі, що забезпечує їх сумісну роботу при сейсмічних впливах;

    підвал передбачено під всією спорудою;

      фундаменти – суцільна монолітна залізобетонна плита.

Питне та протипожежне водопостачання забезпечується від існуючого кільцевого водопроводу Ø300 мм по проспекту Шевченка.

Побутові стоки відводяться в існуючу мережу побутової каналізації.

Поверхневі стоки скидаються в існуючу мережу дощової каналізації.

Поверхневі стоки від автостоянок, які знаходяться на покрівлі паркінгу та від автостоянок, що знаходяться на вулиці біля паркінгу, перед скиданням в дощову каналізацію проходять очищення на локальних очисних спорудах.

До будівлі паркінгу запроектовано два вводи водопроводу 2Æ150 мм.

На вводах встановлюються загальний водомірний вузол з обвідною лінією, на якій встановлюється засувка з електроприводом.

Відгалуження до системи автоматичного пожежогасіння паркінгу передбачені від загальних вводів у будівлю до загального водомірного вузла.

Необхідний тиск в системі питного водопостачання забезпечується тиском в зовнішній мережі.

Для забезпечення необхідного тиску в системі протипожежного водопроводу паркінгу передбачені підвищувальні насосні установки, які встановлюються в насосній станції.

Протипожежні насоси передбачені з ручним, дистанційним (від кнопок біля пожкранів) та автоматичним керуванням.

Одночасно, за сигналом пуску насосів, подається сигнал на відкриття електрозасувки на обвідній лінії водолічильника на вводах водопроводу, а також сигнал у приміщення чергового.

На системах пожежогасіння влаштовуються по два пожежні патрубки Ø80 мм для підключення пожежних машин.

Гаряче водопостачання паркінгу передбачене від індивідуального водонагрівача.

Відведення дощових і талих вод з покрівлі паркінгу передбачено системою внутрішніх водостоків у приямки і далі, за допомогою занурю­вальних насосів, у зовнішніх мереж дощової каналізації.

Водостічні воронки прийняті з електрообігрівом.

Для відведення аварійних вод з приміщення протипожежної насос­ної станції у дощову каналізацію передбачаються приямки з дренажними насосами.

Для збирання дренажних вод після спрацьовування системи авто­матичного пожежогасіння паркінгу передбачені решітки з подальшим від­веденням в приямки з встановленими в них занурювальними насосами.

Вода з приямків відводиться в дощову каналізацію.

Проектом передбачено опалення допоміжних приміщень паркінгу електричними конвекторами. Підземне приміщення для зберігання автомо­білів паркінгу не опалюється.

Вентиляція підземного паркінгу на відм. мінус 3,300 – припливно-витяжна, з механічним спонуканням – розрахована на розчинення забруд­нювальних речовин від вихлопних газів автомобілів. Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зон в рівних частинах. Викид витяжного повітря здійснюється через шахту, виведену вище покрівлі на 2 м. Припливне повітря подається у верхню зону, вздовж проїзду. Приміщення паркінгу обладнується приладами контролю СО.

Вентиляція зони зберігання автомобілів чотириповерхового назем­ного відкритого паркінгу запроектована за рахунок наскрізного провітрю­вання кожного поверху через отвори в зовнішніх стінах.

У приміщеннях насосної, електрощитової і санвузлі запроектована витяжна вентиляція з механічним спонуканням канальними вентиляторами.

При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних пере­шкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні їх до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів та ущіль­нення негорючими матеріалами місць проходу повітроводів із забезпеченням нормативної вогнестійкості перешкод, які вони перетинають.

Електропостачання паркінгу виконується за договором на електро­постачання з ВАТ ЕК «ОДЕСАОБЛЕНЕРГО» № 365 від 12.07.2007.

Розрахункове навантаження паркінгу становить 400 кВт, І та ІІІ кате­горії за надійністю електропостачання.

У проекті передбачена достатня кількість ВРП, що живляться від РУ-0,4 кВ існуючої ТП-4139 кабелями розрахункових перерізів.

Проектом передбачається робоче, аварійне (безпеки та евакуаційне) та ремонтне на 12 В (в окремих приміщеннях) електроосвітлення приміщень.

Робоче та аварійне освітлення приміщень виконується світильни­ками зі світлодіодними лампами.

На шляхах евакуації в паркінгу застосовуються світлові покажчики «Вихід» з вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним прист­роєм, що забезпечує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.

Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання вико­нується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, що не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсич­ністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.

Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежного облад­нання виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгало­геновою ізоляцією марки FLAМЕ-X 950 (N) HXH FE 180/E30(90), що про­кладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30(90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.

Проектом передбачається автоматизація інженерного обладнання систем вентиляції, контроль та сигналізація довибухонебезпечних концен­трацій паливного газу та небезпечних концентрацій чадного газу.

У проекті розроблені принципові рішення щодо організації будів­ництва.

Земляні роботи виконуються екскаваторами типу Атлас-1302 з ков­шем ємністю 1,0 м3 та бульдозерами типу ДЗ-42 потужністю 70 кВт.

Бетон на будівельний майданчик завозиться автобетонозмішувачами типу СБ-92 з ємністю барабана 5,0 м3.

Монтажні роботи виконуються пневмоколісним краном типу КС-5363 вантажопідйомністю 25 т та баштовим краном типу КБ-403 вантажо­підйомністю 8,0 т.

Тривалість будівництва становить 14,0 місяців, в тому числі підго­товчий період – 1,5 місяці.

Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

Розташування паркінгу відповідає вимогам додатка 10 ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» та п. 10.8.8 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій».

Проектом передбачений ліфт з центральним відкриванням дверей (CLD) на 6 зупинок вантажопідйомністю 630 кг із швидкістю 1,0 м/с. Вироб­ник ліфтового обладнання ‒ ПРАТ «ОТІС».

У складі проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), в якому зазначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.

Зокрема на атмосферне повітря будуть впливати викиди забрудню­вальних речовин з відпрацьованими газами автомобілів, що зберігаються у паркінгу. У повітря будуть надходити: оксиди азоту, окис вуглецю, вугле­водні граничні С12-С19, метан, парникові гази, сажа, сірчистий ангідрид, бенз(а)пірен, аміак. Загальна кількість викидів забруднювальних речовин незначна, їх концентрації в атмосферному повітрі не перевищуватимуть допустимих рівнів. 

Додатковим джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднювальних речовин, що утворюватимуться при проведенні будівельних робіт, але в цілому на стан повітряного середовища не впливатимуть.

Вплив на геологічне середовище очікується в межах нормативів завдяки впровадженню комплексу заходів: відведення поверхневих стічних вод організованою мережею дощової каналізації, гідроізоляції конструкцій підземного залягання, конструкції всіх водонесучих комунікацій запроекто­вані герметичними, що запобігає водонасиченню ґрунтів, впровадження комплексу антисейсмічних заходів тощо.

Родючий шар ґрунту відсутній.

Для запобігання забрудненню ґрунтів, підземних і поверхневих вод проектом передбачається:

      улаштування твердого водонепроникного покриття території та системи зливозбору дощових вод;

      роздільне збирання відходів з подальшою їх утилізацією згідно з укладеними договорами;

      прибирання підлоги паркінгу передбачається сухим способом (промисловими пилососами) та інше.

Вплив на водне середовище та ґрунти очікується в межах норма­тивів.

Відповідно до даних, наведених у листі Спортивно-концертного комплексу «Одеський Палац спорту» під плямою забудови зелених насаджень немає.

Проектом передбачене проведення додаткового висадження зелених насаджень та благоустрій прилеглої території, впровадження комплексу заходів для захисту існуючих зелених насаджень, розташованих на при­леглих територіях і підлягають збереженню, від пошкодження при будів­ництві та забезпечення умов для їх життєдіяльності. Тому негативний вплив на рослинний світ не очікується.

Вплив на тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду не відбуватиметься.

Вплив на соціальне та техногенне середовище здійснюється в межах нормативів, проектом передбачені заходи щодо захисту прилеглих будинків і споруд від руйнації, забезпечення їх стійкості при будівництві.

Запроектований ІІ ступеня вогнестійкості чотириповерховий над­земний паркінг має підвальний поверх на відм. мінус 3.300 м.

Відстань від зовнішніх стін відкритого паркінгу до громадської будівлі палацу спорту, розташованої на сусідній земельній ділянці, стано­вить не менше ніж 25 м.

Евакуаційні виходи з відмітки підземного поверху паркінгу влашто­вано по двох розосереджених сходах типу С 1 безпосередньо назовні. З експлуатованої покрівлі паркінгу, як із кожного надземного поверху над­земного паркінгу, передбачено дві евакуаційні сходові клітки типу СК 1, що ведуть на прибудинкову територію.

Приміщення паркінгу захищаються автоматичною системою водя­ного спринклерного пожежогасіння та внутрішньою системою протипожеж­ного водопостачання від пожежних кран-комплектів.

Підземна частина паркінгу захищається системою димотепловида­лення.

Зовнішнє пожежогасіння об’єкта проектування забезпечено від кіль­цевої міської мережі водопостачання з встановленими на ній існуючими чотирма пожежними гідрантами на відстані не більше ніж 200 м до об’єкта.

У проекті прийняті технічні рішення, регламентовані нормативними актами з охорони праці.

У проекті прийнято такі основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності:

    передбачено застосування енергозбережного та екологічно без­печного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні;

    для забезпечення належної якості споживаної електроенергії прийнято оптимальну мережу живлення і розподільну мережу;

    облік електроенергії передбачається електронними електролі­чильниками;

    застосовані енергозбережні лампи освітлення;

    прийняте автоматичне керування евакуаційним та робочим освіт­ленням;

    передбачене освітлення входів, в'їздів, виїздів до паркінгу; при цьому забезпечується увімкнення з настанням сутінок та вимикання освітлення на світанку від фотоелементів.

Згідно з Додатком А (обов’язковий) до ДСТУ-Н Б А.2.2-10:2012 «Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» експертиза проведена за напрямами з урахуванням технічної і технологічної складності об’єкта будівництва.

При цьому у відповідності до п. 8.3 зазначеного стандарту до про­ведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не прово­дилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.

Згідно з листом замовника від 11.05.2020 № 1226 експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.

У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська буді­вельно-технічна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту поклада­ється на генпроектувальника та замовника.

Розділи