Основна інформація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Адреса | Адреса згідно експериментального порядку | Наказ |
---|---|---|
м. Київ , по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі | не присвоювалась | не призначалась |
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРЕМКИ-БУД" (40571961) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
Шапаренко Зінаїда Сергіївна (АЕ 004726) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення З питань охорони праці |
Дуброва Ольга Михайлівна (АЕ 004774, АЕ 000060) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
ГАВРИЛОВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІЇВНА (АЕ 004725) |
Відповідальний експерт |
З питань енергозбереження
|
СКУГАР-СКВАРСЬКА ВАЛЕНТИНА ВОЛОДИМИРІВНА (АЕ 000005, АЕ 001849, АЕ 004413, АЕ 004723) |
Відповідальний експерт |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
ЯКИМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000441, АЕ 004766, АЕ 007263) |
Відповідальний експерт |
З питань екології
|
СМАГІНА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА (АЕ 004414, АЕ 000004) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
|
БОГОСЛОВА ГАЛИНА ФЕДОТІВНА (АЕ 004249) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
ВАЩЕНКО ОЛЬГА ІВАНІВНА (АЕ 001850, АЕ 004724) |
Відповідальний експерт |
З питань інженерного забезпечення
|
МАЛІЧЕВА ТАМАРА ІВАНІВНА (АЕ 002760, АЕ 004776) |
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Харчун Юрій Панасович (АЕ 004410, АЕ 000002) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» (Коригування ХІ черги будівництва) розроблений ТОВ «АРХІМАТИКА» (01054, м. Київ, вул. Тургенєвська, 38) у 2020 році, ГАП ‒ Оначук К. В. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АА № 000026 від 28.05.2012, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 0979 від 24.03.2017), на замовлення ТОВ «ТЕРЕМКИ-БУД» на підставі:
− містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.08.2011 № 8781/0/18/009-11;
− завдання на коригування ХІ черги будівництва, затвердженого замовником;
− технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними службами м. Києва.
Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» був розроблений у 2011 році, розглянутий ДП «Укрдержбудекспертиза» (експертний звіт № 00-2374-11/ЦБ від 21.12.2011), на підставі якого отримано дозвіл на виконання будівельних робіт Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28 грудня 2011 року № КВ 11411117510.
Зазначеним проектом планувалося будівництво комплексу в 11 черг.
Проект «Будівництво житлової та громадської забудови з автовокзалом на території по вул. Кільцева дорога, 1, 1а, 1в, обмеженої вулицями Кільцева дорога, західною межею забудови по вулицях Теремківській та Жулянській і міською межею, у Голосіївському районі м. Києва» (коригування 1-ї черги будівництва) був розроблений у 2013 році, розглянутий ДП «Укрдержбудекспертиза» (експертний звіт № 00-1985-12/ЦБ від 18.05.2013) з рекомендацією до затвердження проекту.
ТОВ «Українська будівельна експертиза» розглядалось коригування проекту з наданням таких звітів:
- коригування ІІ та ІІІ черг будівництва - експертний звіт від 01 серпня 2018 р. № 3-101-18-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;
- коригування ІV‒ХІ черг будівництва - експертний звіт від 18 березня 2019 р. № 3-481-18-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;
- коригування VI черги будівництва – експертний звіт від 18 червня 2019 р. № 3-086-19-ЕП/КО з рекомендацією до затвердження проекту;
- коригування V та ХІ черг будівництва - експертний звіт від 13 жовтня 2020 р. № 3-154-20–ЕП/КО.
Нинішнім коригуванням ХІ черги будівництва передбачені нижчезазначені зміни:
- з 6 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227а, натомість розміщено новий житловий будинок № 227;
- з 7 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227b, натомість розміщено новий житловий будинок № 228;
- з 8 пускового комплексу виключено житловий будинок № 227с, натомість розміщено новий житловий будинок № 229;
- з 9 пускового комплексу виключено житловий будинок № 228, натомість розміщено новий житловий будинок № 230;
- з 10 пускового комплексу виключено житловий будинок № 229, натомість розміщено новий житловий будинок № 302;
- з 11 пускового комплексу виключено житловий будинок № 230, натомість розміщено новий житловий будинок № 303;
- з 12 пускового комплексу виключено житлові будинки №№ 23, 24, 27, 28 та дві секції житлового будинку № 30;
- запроектовано житловий будинок № 304, будівництво якого виділено у новий 14 пусковий комплекс;
- запроектовано контрольно-перепускний пункт (№ 602 за ГП, будівництво якого виділено у новий 15 пусковий комплекс;
- запроектовано контрольно-перепускний пункт (№ 603 за ГП), будівництво якого виділено у новий 16 пусковий комплекс;
− запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 502 за ГП), будівництво якої виділено у новий 17 пусковий комплекс;
− запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 503 за ГП), будівництво якої виділено у новий 18 пусковий комплекс;
− запроектовано трансформаторну підстанцію (№ 504 за ГП), будівництво якої виділено у новий 19 пусковий комплекс;
Нові житлові будинки відрізняються конфігурацією в плані, розташуванням, кількістю секцій, поверховістю. Максимальна поверховість житлових будинків зросла з 10 до 16 поверхів. У цокольних поверхах житлових будинків з’явились вбудовані паркінги для зберігання транспорту мешканців.
У зв’язку зі зміною конфігурації будинків та їх розташування внесено зміни в розділ ГП. Змінилась площа забудови будинків.
У зв’язку зі зміною чисельності населення житлового комплексу відкориговано кількість, площі та розташування прибудинкових майданчиків та автостоянок.
На території 6-12-го пускових комплексів XI черги було виключено десять житлових будинків – №№ 227a, 227b, 227c, 228, 229, 230, 23, 24, 27, 28 та дві секції в житловому будинку № 30, і на їх місцях запроектовано сім нових житлових будинків – №№ 227-230, 302-304.
На території 15-19-го пускових комплексів XI черги передбачено три трансформаторні підстанції (№№ 502-504 за ГП) та два контрольно-перепускні пункти (№№ 602, 603 за ГП).
Відкориговані межі пускових комплексів та виділені нові пускові комплекси – 14, 15, 16, 17, 18, 19.
Після коригування проекту кількість і межі черг залишились без змін, будівництво передбачається в 11 черг. Були внесені зміни у склад XI черги.
Після коригування XI черга має таку структуру:
- 1 п. к. – житловий будинок № 25a;
- 2 п. к. – житловий будинок № 25b;
- 3 п. к. – житловий будинок № 25c;
- 4 п. к. – житловий будинок № 226;
- 5 п. к. – розподільна трансформаторна підстанція (РПТП) (№ 501 за ГП);
- 6 п. к. – житловий будинок № 227;
- 7 п. к. – житловий будинок № 228;
- 8 п. к. – житловий будинок № 229;
- 9 п. к. – житловий будинок № 230;
- 10 п. к. – житловий будинок № 302;
- 11 п. к. – житловий будинок № 303;
- 12 п. к. – інші житлові та громадські будинки і споруди, що не коригуються цим проектом. Коригується лише житловий будинок № 30, в якому вилучено дві секції;
- 13 п. к. – житловий будинок № 301;
- 14 п. к. – житловий будинок № 304;
- 15 п. к. – контрольно-перепускний пункт (КПП) (№ 602 за ГП);
- 16 п. к. – контрольно-перепускний пункт (КПП) (№ 603 за ГП);
- 17 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 502 за ГП);
- 18 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 503 за ГП);
- 19 п. к. – трансформаторна підстанція (ТП) (№ 504 за ГП);
Основні проектні конструктивні рішення попередньо запроектованих будівель і споруд у зв’язку з нинішнім коригуванням проекту не змінюються та відповідають раніше затвердженим проектам.
Загальна площа ділянки проектування забудови становить 129,1276 га, з якої нинішнє коригування проекту здійснено на площі 5,0929 га.
З усіх сторін ділянки запроектовані проїзди і тротуари.
Житлові будинки на ділянці запроектовані за принципом відкритих кварталів. Двори будинків об’єднуються у широку променаду, на якій розташовані майданчики для дітей та дорослих, зелені зони, фонтани. На променад зорієнтовані всі вбудовані приміщення, магазини, торгівельні заклади.
В’їзди на ділянку передбачені з раніше запроектованих доріг.
Відведення поверхневих вод передбачається по лотоках поїздів до запроектованих дощоприймачів дощової каналізації.
Поздовжні ухили проїздів – 5‰.
Покриття проїздів – асфальтобетонне, доріжок – плитка ФЕМ, дитячих майданчиків – спецсуміш і трав’яне. Покриття спортивних майданчиків – спецсуміш. На майданчиках передбачено влаштування необхідного обладнання. На вільній від забудови, проїздів, тротуарів і майданчиків території влаштовуються газони та квітники з додаванням рослинного шару ґрунту, висаджуються дерева та кущі.
Інженерно-геологічні вишукування виконані ТОВ «ЕНЗО ПЛЮС» у липні-серпні 2020 року.
У геологічній будові на розвідану глибину до 30,0 м беруть участь такі інженерно-геологічні елементи (ІГЕ):
− ІГЕ-1 ‒ ґрунтово-рослинний шар: суглинок темно-сірий до чорного, гумусований, із залишками коренів рослин, з домішками органічних речовин;
− ІГЕ-1а ‒ насипний техногенний ґрунт: супісок, пісок темно-сірі, бурувато-сірі з домішками будівельного сміття (щебінь, уламки цегли), місцями зустрічається бетон;
− ІГЕ-2 ‒ супісок світло-сірий, сірувато-бурий, піщанистий, пластичний, рідше твердий;
− ІГЕ-3 ‒ пісок мілкий, сірий, сірувато-бурий, неоднорідний за гранулометричним складом, середньої щільності та щільний, насичений водою;
− ІГЕ-4а ‒ суглинок світло-сірий, сірувато-бурий, легкий, пилуватий, туго- та м’якопластичний;
− ІГЕ-4 ‒ суглинок світло-сірий, сірувато-бурий, важкий, з лінзами легкого, піщанистий, напівтвердий та тугопластичний, з домішками гравію кристалічних порід;
− ІГЕ-5 ‒ глина строката: темно-сіра, жовтувато-сіра, легка, пилувата, напівтверда;
− ІГЕ-5а ‒ глина строката: темно-сіра, жовтувато-сіра, біла, рожева, важка, пилувата, тверда та напівтверда, з домішками карбонатів, в підошві шару ‒ з рідкими лінзами важкого суглинку;
− ГЕ-6 ‒ супісок світло-білий, пилуватий, пластичний, каоліністий, з прошарками пісковику;
− ІГЕ-7 ‒ пісок пилуватий світло-білий, щільний, неоднорідний за гранулометричним складом, насичений водою, з прошарками супіску;
Згідно з ДБН А.1.1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва» майданчик комплексу відноситься до ІІ (середньої) категорії складності інженерно-геологічних умов.
У період вишукувань (липень-серпень 2020 р.) на території майбутнього будівництва на глибину буріння 30,0 м зустрінуті два водоносних горизонти:
− горизонт ґрунтових вод зустрінутий у флювіогляціальних відкладах на глибинах 0,8–7,8 м (абсолютні відм. 177,53-179,84 м). У зв’язку із посушливим літнім періодом рівень ґрунтових вод дещо знизився у порівнянні з вишукуваннями у весняний період 2020 р. на сусідній ділянці (будинок 301). Живлення горизонту відбувається, в основному, за рахунок інфільтрації атмосферних опадів, водотривким шаром служать ґрунти ІГЕ-5 (строкаті глини). Розвантаження водоносного горизонту відбувається в північно-західному напрямку. Прогнозне підняття рівня становить 1,0 – 2,0 м від зафіксованого при вишукуваннях;
− водоносний горизонт у відкладах полтавського горизонту нижнього неогену зафіксований окремими свердловинами на глибинах 28,8–29,8 м (абсолютні відм. 151,63–151,84 м).
Ділянка характеризується як потенційно підтоплювана.
За розрахунком, наведеним у матеріалах проекту, погодженим замовником, нові житлові будинки №№ 227, 229, 302-304 відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС3; житлові будинку №№ 228, 230 і трансформаторні підстанції відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2; контрольно-перепускні пункти – до класу наслідків (відповідальності) СС1.
У проекті наведені конструктивні рішення багатосекційних житлових будинків №№ 227-230, 302-304, які складаються із секцій, розділених деформаційним швом, згідно з конструктивними рішеннями.
Конструктивна схема житлових секцій – монолітний залізобетонний безригельний каркас, із залізобетонними діафрагмами та ядром жорсткості.
Просторова жорсткість і стійкість каркаса забезпечується спільною роботою вертикальних елементів каркаса (пілонів, діафрагм та ядер жорсткості) з горизонтальними дисками перекриттів.
Фундаменти – пальові. Палі – буроін’єкційні, Æ420 мм, різної довжини – 14,2-20,3 м. В основі паль - ґрунти ІГЕ-5, 5а.
Ростверки − монолітні залізобетонні, стрічкові та окремо розташовані плитні.
Пілони, колони - переріз за розрахунком.
Залізобетонні перекриття/покриття − безбалкові, товщиною 200, 250 мм. Одночасно з перекриттям (житлові секції), бетонуються балки та плити балконів і лоджій. Для запобігання промерзанню крізь перекриття передбачено також додаткове утеплення балконних плит і плит лоджій по всьому виступному контуру, з подальшим декоративним покриттям чи влаштуванням підлоги.
Діафрагми жорсткості - товщиною 240 мм.
Сходи − збірні залізобетонні марші, за серією 1.151.1-7, в. 1, площадки – монолітні залізобетонні.
Вентиляційні шахти запроектовані із збірних залізобетонних блоків, на рівні покрівлі – із цегли та збірних залізобетонних блоків.
Зовнішні стіни − самонесучі, із пазогребневих блоків товщиною 250 мм, із зовнішнім утепленням, розташовані в межах поверхів між перекриттями.
Покрівля – пласка.
На перших поверхах в секціях багатоповерхових житлових будинків розташовані вбудовані нежитлові приміщення: заклади ресторанного господарства (кафе з прибудованими літними терасами, кав’ярні), продовольчі магазини, непродовольчі магазини, аптеки, тренажерний зал. Також на першому та частково в цокольному поверхах розміщені приміщення для зберігання велосипедів (комори).
У продовольчих магазинах та у закладах ресторанного господарства передбачається встановлення сучасного холодильного обладнання, яке працює на безпечних холодоагентах.
Вертикальні зв’язки між вхідними вестибюлями та житловими поверхами будинків забезпечуються загальними сходовими клітками та пасажирськими ліфтами виробництва Otis.
У кожній 6-10-поверховій секції запроектовано один ліфт вантажопідйомністю 630 кг, зі швидкістю руху кабін 1,0 та 1,6 м/с, що прийнято відповідно до розрахунку нормативного часу очікування. У кожній 16-поверховій секції запроектовано два ліфти: вантажопідйомністю 630 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,6 м/с та вантажопідйомністю 1000 кг, зі швидкістю руху кабіни 1,6 м/с. Ліфти обслуговують усі житлові поверхи. Кількість зупинок прийнята відповідно до кількості поверхів секцій.
Ліфти запроектовані без машинних приміщень.
Зовнішні інженерні мережі водопостачання та каналізації виконуються для об’єкта в цілому згідно з ТУ ПАТ АК «Київводоканал» на водопостачання № 13981 від 15.10.2020 (замість ТУ № 13981 від 05.02.2020), ТУ ПАТ АК «Київводоканал» на каналізацію № 13941 від 15.10.2020 (замість ТУ № 13941 від 29.01.2020) і ТУ Головного управління транспорту та зв’язку КМДА № 190-1-11 від 15.12.2011 на водовідведення.
Водопостачання будинків здійснюється:
− від двох вводів водопроводу Ø89 × 3,5 мм – житлові будинки №№ 227, 229;
− від двох вводів водопроводу Ø108 × 3,5 мм – житловий будинок № 304;
− від двох вводів водопроводу Ø159 × 4,5 мм – житлові будинки №№ 228, 302, 303;
− від одного вводу водопроводу Ø108 × 3,5 мм – житловий будинок № 230.
На вводах встановлюється водомірні вузли з лічильниками холодної води та засувками з ручним приводом на обвідній лінії.
Для забезпечення необхідного тиску в системі господарсько-питного водопроводу передбачені підвищувальні насосні установки.
Для підключення пожежних машин на системах внутрішнього пожежогасіння влаштовуються по два пожежних патрубки Ø80 мм.
Гаряче водопостачання забезпечується від індивідуальних водонагрівачів.
Відведення побутових стоків від житлової частини та вбудованих приміщень передбачається окремими системами.
На системах виробничої каналізації від підприємств громадського харчування перед скидом в побутову каналізацію передбачено встановлення жироуловлювачів на вулиці.
Відведення дощових і талих вод з покрівлі будівель передбачено системою внутрішніх водостоків до зовнішніх мереж дощової каналізації. Водостічні воронки прийняті з електрообігрівом.
Для відведення аварійних вод з приміщень водопровідних насосних у дощову каналізацію, передбачаються приямки з дренажними насосами.
Для відведення води після пожежі в паркінгу передбачається система лотоків. Стічні води від лотків відводяться в приямки і далі за допомогою насосів відводяться до системи внутрішніх водостоків.
Зовнішні та внутрішні інженерні мережі теплопостачання виконуються для об’єкта в цілому згідно з ТУ КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» № 002/ТУ-3596 від 27.01.2020.
Джерелом теплопостачання коригування XI черги будівництва є теплові мережі від РК «Теремки», РТМ «Печерськ».
Підключення систем опалення та вентиляції здійснюється в індивідуальних теплових пунктах, які розташовані на цокольних або перших поверхах, з параметрами теплоносія t° = 80-60°С.
Система опалення житлових будинків прийнята водяна, двотрубна, горизонтальна, тупикова, з вертикальними магістральними стояками, з поповерховими відгалуженнями, з лічильниками для кожного споживача. Як нагрівальні прилади передбачені радіатори, обладнані термостатами.
Система опалення вбудованих приміщень прийнята водяна, двотрубна, горизонтальна, тупикова, з поповерховими відгалуженнями, з лічильниками для кожного споживача. Як нагрівальні прилади передбачені радіатори, обладнані термостатами.
Витяжна вентиляція приміщень санвузлів, кухонь, ванних кімнат житлової частини передбачається через збірні залізобетонні та цегляні канали з природним і з механічним спонуканням на двох останніх поверхах. Приплив − крізь провітрювачі в рамах вікон.
Системи вентиляції вбудованих нежитлових приміщень передбачені окремі та самостійні для кожного блока за функціональним призначенням та окремі і самостійні для кожного протипожежного відсіку.
Вентиляція приміщень магазинів непродовольчих товарів (площа яких становить 35-60 м2) передбачена механічна витяжна та припливна з природним спонуканням. Вентиляція санвузлів магазинів передбачена витяжна з механічним спонуканням.
Вентиляція вбудованих нежитлових приміщень площею понад 60 м2, у тому числі магазинів непродовольчих і продовольчих товарів, кав’ярень, кафе, аптеки, мінімаркету, спортивного залу, прийнята припливно-витяжна з механічним спонуканням (з теплоутилізатором, з водяними повітронагрівачами) з урахуванням забезпечення санітарних норм витрат зовнішнього повітря, самостійна для кожної групи приміщень.
У зоні кафе, у кав’ярні передбачена прямоточна припливна система з водяним повітронагрівачем і витяжна система.
Для запобігання розповсюдженню запахів від кав’ярень проектом передбачається розрідження повітря у приміщенні; над обладнанням влаштовуються витяжні зонти; викиди від витяжних систем обладнуються жироуловлювачами та фільтрами.
Викид повітря від витяжних систем передбачається з урахуванням розсіювання за зону вітрового підпору.
Вентиляція санвузлів передбачена витяжна з механічним спонуканням.
Для забезпечення підтримання оптимальних параметрів повітря у житловій частині передбачається можливість встановлення спліт-систем, які працюють на озонобезпечному фреоні.
Для забезпечення підтримання оптимальних параметрів повітря у вбудованих приміщеннях передбачається можливість встановлення мульти-спліт-систем, які працюють на озонобезпечному фреоні.
Для технічних приміщень передбачені самостійні припливні та витяжні системи з механічним і природним спонуканням.
Вентиляція паркінгів – припливна та витяжна механічна, розрахована на розчинення забруднювальних речовин, вихлопних газів автомобілів.
Видалення повітря здійснюється з верхньої та нижньої зон в рівних частинах, приплив – природний, у верхню зону, через решітки з утепленими клапанами із сервоприводами, які вбудовані в конструкцію зовнішніх стін.
Приміщення паркінгів обладнуються газоаналізаторами довибухових концентрацій паливних газів і приладами контролю СО, за сигналами яких вмикаються системи вентиляції.
Вентиляція трансформаторних підстанцій передбачена природна припливна та механічна витяжна.
Проектом передбачений контроль довибухонебезпечних концентрацій газу в повітрі у місцях уведення інженерних комунікацій.
При перетинанні транзитними повітроводами протипожежних перешкод (перегородок, стін, перекриттів) та при приєднанні до вертикального колектора передбачається влаштування протипожежних клапанів.
Електропостачання будівель скоригованих пускових комплексів ХІ черги житлової забудови виконується згідно з ТУ ПАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» № 46358/1 від 28.12.2018 та коригуванням ТУ № 1/03/ДепТП/1/46358/1/123019 від 25.11.2019.
Розрахункове навантаження ХІ черги житлової забудови становить 3970,2 кВт, ІІ та І категорії надійності електропостачання.
Для електропостачання ХІ черги житлової забудови передбачені три окремо розташовані трансформаторні підстанції ТП-10/0,4 кВ (ТП-4, ТП-5, ТП-6), живлення РУ-10 кВ яких запроектовано в ланцюг.
Трансформаторні підстанції ТП-4, ТП-5, ТП-6 мають масляні трансформатори потужністю:
− ТП-4 ‒ 2 × 1000 кВА;
− ТП-5 ‒ 2 × 1000 кВА;
− ТП-6 ‒ 4 × 1000 кВА.
Для житлових будинків, паркінгів, вбудованих приміщень передбачена достатня кількість щитів ВРП, живлення яких виконується від різних секцій РУ-0,4 кВ проектованих ТП-4, ТП-5 та ТП-6 взаєморезервованими кабелями розрахункових перерізів, які прокладаються у землі на глибині 0,7 м від планувальної відмітки.
Для споживачів І категорії передбачені АВР.
Проектом передбачається робоче, аварійне (безпеки та евакуаційне) та ремонтне на 12 В (в окремих приміщеннях) електроосвітлення приміщень.
Робоче та евакуаційне електроосвітлення приміщень загального призначення (коридори, сходові клітки, ліфтові холи), які мають природне освітлення, вмикається автоматично в залежності від денного освітлення і програми.
Керування робочим освітленням поверхових коридорів, сходових кліток здійснюється за місцем, з використанням пристроїв короткочасного вмикання.
Робоче та аварійне освітлення приміщень виконується світильниками із світлодіодними лампами.
На шляху евакуації застосовуються світлові покажчики «Вихід» із вмонтованим автономним блоком живлення та зарядним пристроєм, який забезпечує безперебійну роботу світильників протягом двох годин з моменту зникнення живлення.
Живлення робочого електроосвітлення та електрообладнання виконується кабелями з мідними жилами з ізоляцією, яка не поширює горіння, має помірну димоутворювальну здатність та є малонебезпечною за токсичністю продуктів горіння, типу ВВГнгд.
Живлення аварійного електроосвітлення та протипожежного обладнання виконується кабелями з мідними жилами з вогнестійкою безгалогеновою ізоляцією марки FLAМЕ-X 950 (N) HXH FE 180/E30(90), які прокладаються на підтримувальних вогнестійких системах класу Е-30(90) та зберігають функціональність протягом 30 та 90 хвилин, відповідно.
Для зовнішнього освітлення прилеглої території застосовуються енергозбережні світлодіодні світильники, які встановлюються на металевих опорах гарячого цинкування висотою 8 м. Мережі зовнішнього освітлення прокладаються у землі в ПВХ трубах з улаштуванням технологічних колодязів біля опор та на поворотах.
Живлення зовнішніх зарядних пристроїв для електромобілів передбачено від ВРП житлових будинків.
Проектом передбачається диспетчеризація та автоматизація інженерного обладнання систем опалення, водопостачання, вентиляції.
Об’єкт обладнаний телекомунікаційними системами, системами відеоспостереження та охоронної сигналізації.
У проекті наведені принципові рішення щодо організації будівництва. Земляні роботи виконуються екскаваторами типу ЕО-4321А з ємністю ковша 0,65 м3, ЕО-2621В з ємністю ковша 0,25 м3 та бульдозерами типу ДЗ-42 потужністю 70 кВт.
Улаштування буроін’єкційних паль виконується за допомогою універсальних бурових установок типу Bauer.
Бетон на будівельний майданчик завозиться автобетонозмішувачами з ємністю барабана 5 м3 або з ємністю барабана 7 м3. Подавання бетону в монолітні конструкції виконується із шнекових бункерів в баддях з відкидним днищем та за допомогою бетононасосів типу «Putzmeister».
Монтажні роботи виконуються баштовими кранами типу Liebherr з довжинами стріл 36 м, 40 м, 45 м, 48 м з вантажопідйомністю 1,5-8,0 т, типу Potain з довжинами стріл 30 м, 35 м, 50 м з вантажопідйомністю 1,7-10,0 т, типу КБ-403 зі стрілою 30 м з вантажопідйомністю 3,0-8,0 т, автомобільними кранами вантажопідйомністю 16 т, 25 т, 32 т, гусеничними кранами вантажопідйомністю 25 т.
Тривалість будівництва становить:
− 1 п. к. ‒ 10,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 2 п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 3.п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 4 п. к. ‒ 11,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 5 п. к. ‒ 1,0 міс.;
− 6 п. к. ‒ 13,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;
− 7 п. к. ‒ 12,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;
− 8 п. к. ‒ 14,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;
− 9 п. к. ‒ 10,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 10 п. к. ‒ 15,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;
− 11 п. к. ‒ 18,0 міс., у т. ч. підготовчий період – 2,0 міс.;
− 12 п. к. ‒ залишається без змін.
− 13.п. к. ‒ 11,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,0 міс.;
− 14 п. к. ‒ 16,5 міс., у т. ч. підготовчий період – 1,5 міс.;
− 15 п. к. ‒ 0,5 міс.;
− 16 п. к. ‒ 0,5 міс.;
− 17 п. к. ‒ 1,0 міс.;
− 18 п. к. ‒ 1,0 міс.;
− 19 п. к. ‒ 1,0 міс.
Загальна тривалість будівництва XI черги становить ‒ 44,0 міс.
Проектом передбачені заходи, регламентовані нормативними актами щодо забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.
Підключення житлових будинків і громадської будівлі до інженерної інфраструктури, в тому числі електропостачання, водопостачання, каналізації та інших видів інженерного забезпечення, запроектовано від існуючих міських мереж з урахуванням їх розрахункових потужностей.
Проектне рішення і технологічний розділ щодо закладів ресторанного господарства відповідають вимогам ДБН В.2.2-25:2009 «Підприємства харчування».
Заклади ресторанного господарства та кав’ярні, які працюють на готовій продукції промислового виробництва, завантажуються через основний вхід до початку роботи закладу.
Для забезпечення персоналу необхідними побутовими умовами проектом передбачені: гардероб для виробничого персоналу з душовою, службове приміщення, санвузол персоналу.
Проектні рішення щодо закладів торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами відповідають вимогам ДБН В.2.2-23:2009 «Підприємства торгівлі». Поставки харчових продуктів здійснюватимуться автотранспортом, який має санітарний паспорт. Товари доставляються з розподільного центру дозованими та фасованими до закладу, де відбувається оцінювання продовольчих товарів за кількістю та якістю. Завантаження закладу товаром відбувається до початку роботи торговельного залу. Завантаження відбувається за допомогою ручних транспортних візків та вручну. Переміщення товарів у горизонтальному напрямку здійснюється ручними візками та пересувними стелажами. Завантажування і транспортування товарів здійснюється відповідно до вимог техніки безпеки.
Для організації роботи закладів торгівлі проектом передбачено ряд підсобних, допоміжних і побутових приміщень.
Для короткострокового зберігання товарів (запас на 1‒2 доби) передбачено складські приміщення, з урахуванням норм товарного сусідства та режимів зберігання товарів.
Це середньотемпературна камера (СТК) з температурним режимом зберігання від 0°С до +2°С та встановлені холодильні шафи.
Усі майданчики різного призначення передбачені з відповідними санітарними розривами, з урахуванням вимог ДБН Б.2.2-12:2018 та ДСП 173-96.
Передбачена проектом схема сміттєвидалення відповідає вимогам ДСанПіН 145-2011 «Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць».
До початку експлуатації замовником мають бути укладені відповідні договори на вивезення твердих побутових відходів та люмінесцентних ламп на утилізацію.
Для планованої діяльності було проведено оцінку впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» за результатами якої отримано висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Департаментом екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяльності Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 15.10.2019 № 7-03/12-20197114043/1 згідно з яким провадження планованої діяльності є допустимим. Також зазначено, що відповідно до результатів розгляду Звіту з ОВД здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування не вимагається.
Листом ТОВ «ТЕРЕМКИ-БУД» від 09.11.2020 № 268 зазначено, що відкоригований проект не потребує повторної оцінки впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 № 1010.
Разом з тим проектом передбачено виконання усіх екологічних умов провадження планованої діяльності, які зазначені у висновку Міністерства енергетики та захисту довкілля України № 7-03/12-20197114043/1 від 15.10.2019 з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності.
У складі відкоригованого проекту розроблений розділ «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (ОВНС), у якому визначено, що будівництво та експлуатація запроектованого об’єкта не спричинить понаднормативного впливу на стан навколишнього середовища.
Багатосекційні житлові будинки №№ 227-229, 302-304 запроектовано І ступеня вогнестійкості, житловий будинок № 230 запроектовано ІІ ступеня вогнестійкості. Умовну висоту 6-10-поверхових секцій прийнято до 26,5 м, 16-поверхових – до 47 м.
Для евакуації людей у 6-10-поверхових житлових секціях передбачені сходові клітки типу СК1, у 16-поверхових – сходові клітки типу Н1. У 16-поверхових житлових секціях передбачені системи димо- і тепловидалення згідно з ДБН В.2.5-56:2014 та механічна припливна система як джерело надходження холодного повітря (компенсації) в коридори, з яких організується димовидалення.
У 16-поверхових житлових секціях передбачено системи зі створення різниці тисків (підпору повітря) у шахтах пасажирських ліфтів згідно з ДБН В.2.5-56:2014. Передбачено влаштування систем зі створення різниці тисків у тамбур-шлюзах ліфтів у цокольних поверхах. Для пожежогасіння квартир із середини будинку, для прокладання рукавної лінії, проектом передбачено проміжок між маршами сходової клітки завширшки не менше ніж 75 мм. Як другий евакуаційний вихід у кожній квартирі, починаючи з другого поверху та вище, запроектовані площадки «відстійники» згідно з п. б) 8.10 ДБН В.2.2-15:2019. У цокольних поверхах будинків №№ 228, 230, 302, 303, 304 і частково під сформованим внутрішнім двором будинку запроектовані однорівневі наземні паркінги.
Евакуацію людей при пожежі з паркінгів передбачено безпосередньо назовні. Додаткові виходи з паркінгів передбачені на відкриті сходи типу С2 безпосередньо назовні - у внутрішній двір будинку. Шахти ліфтів житлових секцій в надземних поверхах відокремлені від об’єму сходових кліток протипожежними стінами і перегородками з класом вогнестійкості REI (EI) 150 хв.
Запроектований об’єкт обладнано системами протипожежного захисту. Для наземних паркінгів, відповідно до завдання на проектування системи автоматичного пожежогасіння, яке розроблено згідно з ДБН В.2.5-56: 2014, замовником обрано автоматичну систему аерозольного пожежогасіння. Проектні рішення автоматичної системи пожежогасіння розроблені інженером проектувальником, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат. При цьому обов’язковою умовою використання зазначеного виду пожежогасіння є те, що у паркінгу в момент спрацювання системи пожежогасіння мають бути відсутні людей. Також під час проектування, будівництва та експлуатації паркінгу повинні бути дотримані вимоги пунктів 8.1.7, 8.1.8, 13.4.8, 13.4.9 ДБН В.2.5-56:2014 та пункту 4.5 розділу 7 ДСТУ 4490:2005.
До будинків передбачені проїзди для пожежної техніки для виконання рятувальних робіт і гасіння пожежі на нормативній відстані. Зовнішнє пожежогасіння забезпечується від запроектованих пожежних гідрантів.
У проекті прийняті загальні технічні рішення, регламентовані нормативними актами з техніки безпеки та охорони праці, що забезпечують безпечну експлуатацію об’єкта, зокрема:
− автоматизація інженерних систем: водопостачання, опалення та вентиляції; усі системи механічної припливної вентиляції у випадку пожежі автоматично відключаються;
− ізоляція трубопроводів систем опалення, теплопостачання, холодного та гарячого водопостачання від індивідуальних водонагрівачів (бойлерів) з метою запобігання опікам і конденсації вологи;
− захисне заземлення електричної апаратури та приладів для запобігання електротравматизму;
− аварійне освітлення при евакуації;
− відокремлення шляхів евакуації з приміщень громадського призначення від житлової частини будинку;
− місцеві відсмоктування від місць надмірного виділення тепла.
Категорія вбудованих паркінгів за вибухопожежною та пожежною небезпекою – В.
Проектом паркінгів передбачаються рішення щодо забезпечення дотримання правил охорони праці та безпеки водіїв і персоналу, які обслуговують паркінг, своєчасної евакуації автомобілів, улаштування робочого, аварійного та евакуаційного освітлення. Уздовж огородження та навколо колон передбачені колесовідбійні пристрої.
Шляхи руху автомобілів та евакуації людей забезпечуються орієнтувальними покажчиками, облаштовуються освітленням і зв’язком.
Електрообладнання запроектовано з надійним захисним заземленням та облаштовується пристроями захисного відключення.
Для працівників створені нормальні побутові умови. Основні та допоміжні приміщення освітлюються, опалюються, вентилюються у відповідності до вимог чинних норм.
Дотримані норми технологічного проектування, які передбачають відстані між устаткуванням і проходи, що виключають можливість травматизму.
У проекті прийнято основні рішення щодо енергозбереження та енергоефективності, зокрема:
− передбачено застосування енергозбережного та екологічно безпечного обладнання, матеріалів, сертифікованих в Україні;
− згідно з матеріалами проекту значення теплотехнічних показників для всіх зовнішніх огороджувальних конструкцій житлових будинків №№ 227-230, 302-304 прийняті в межах нормованих (у т. ч. конструкції стін, суміщеної покрівлі, цокольної стіни на глибину промерзання, підлоги приміщень на першому поверсі з обслуговчим персоналом, вікон, вітражів, світлопрозорих конструкцій стін) відповідають вимогам ДБН В.2.6-31: 2016, у тому числі забезпечують дотримання санітарно-гігієнічних вимог (табл. 5 ДБН В.2.6-31:2016);
− клас енергетичної ефективності усіх будинків, що коригуються в складі ХІ черги будівництва на Кільцевій дорозі, 1, 1а, 1в, у відповідності до матеріалів проекту, відповідає класу «С» за ДБН В.2.6-31:2016 (відповідність класу енергетичної ефективності і теплотехнічних показників підлягає уточненню на робочій стадії проекту, при цьому клас енергоефективності не може бути прийнятий менше класу «С»);
− на всіх зовнішніх входах до житлових будинків передбачені тамбури та утеплені двері на запасних входах;
− теплопостачання будинків передбачається від тепломереж, прокладання попередньо ізольованих труб прийнято без каналів з уводом тепла в ІТП кожного будинку;
− усі ІТП обладнуються теплолічильниками та лічильниками обліку води, автоматичними регуляторами теплового потоку для зменшення тепла у неробочий час, регулювання теплового потоку в залежності від температури зовнішнього повітря;
− для систем опалення передбачається комплекс автоматики, який забезпечує безперервну надійну гідравлічну, стійку роботу;
− передбачається моніторинг роботи обладнання і всіх інженерних систем з диспетчерської;
− квартири обладнуються теплолічильниками, лічильниками холодного водопостачання;
− радіатори оснащуються термостатами;
− робота інженерних систем (ІТП, водопостачання, електропостачання) – автоматизована;
− облік електроенергії передбачається загальнобудинковими і поквартирними електронними електролічильниками;
− регулювання освітлення вестибюлів, холів і поповерхових коридорів передбачається вимикачами з витримкою часу та вмиканням світильників від датчиків руху;
− освітлення території будинків, під’їзних доріг, тротуарів у нічний час прийнято автоматичне - від реле часу, та фотореле;
− використання світильників з енергозбережними лампами.
Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у 8.6 ДСТУ 8907: 2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво».
При цьому у відповідності до 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення експертизи проектної документації не залучались експерти з питань ядерної і радіаційної безпеки, та експертиза за цим напрямом не проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними матеріалами та відходами від них.
Згідно з листом замовника від 18.09.2020 № 237 експертиза проекту здійснена без розгляду кошторисної частини проектної документації.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельна експертиза» проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни і доповнення.
Відповідальність за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника та замовника.