Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:6406-2406-2798-3567
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№729-284-20/КП від 12.04.2021
Орган, що видав
ТОВ "Експерт Проект Груп" (41403089) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на ділянці км 209+540 – км 213+011, Житомирська область
Код проектної документації
PD01:4050-0847-6917-0928 №6П від 2019-04-09 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ") / Наявні експертизи: EX01:6406-2406-2798-3567
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань техногенної безпеки, З питань експертизи проектної документації доріг, Щодо об’єктів, які споруджуються із залученням державних коштів, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703 )

Кошторисна вартість

Заявлена кошторисна вартість передбачена наданою кошторисною документацією (до експертизи)

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
07.07.2020 219648.899 166649.358 447.315 52552.226

Кошторисна вартість в цілому по об'єкту будівництва за результатами експертизи

Дата кошторису Заявлена кошторисна вартість, тис. грн. Із загальної кошторисної вартості виконано, тис. грн.
Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати Загальна вартість Будівельні роботи Устаткування, меблі, інвентар Інші витрати
12.04.2021 216344.542 160339.229 470.368 55534.945

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
Житомирська обл. , автомобільна дорога загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на ділянці км 209+540 – км 213+011, Житомирська область не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ (03451526)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Експерт (фахівець) З питань інженерного забезпечення
Савйовський Володимир Вікторович
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
Боричко Тамара Юріївна (АЕ 005036)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
Кучерук Сергій Володимирович (АЕ 003600, АЕ 006285, АЕ 007181)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Ланге Роман Володимирович (АР 011842, АЕ 004823)
Відповідальний експерт З питань інженерного забезпечення
Радченко Сергій Володимирович (АЕ 004825, АР 011867, АР 013975)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
Тертишніков Ігор Віталійович (АЕ 005273)
Відповідальний експерт З питань екології
Даниленко Галина Андріївна (АЕ 004833, АР 017963, АР 001210)
Відповідальний експерт З питань експертизи проектної документації доріг
Ковальчук Василь Володимирович (АР 003364, АР 003606, АТ 001917, АЕ 005917, АР 002800, АЕ 007535, АЕ 006706, АЕ 000667, АР 018867, АР 019406)
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
Михайловський Денис Віталійович (АР 001154, АЕ 003376, АЕ 004326, АЕ 004780, АЕ 002357, АР 011703)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:4050-0847-6917-0928
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ" (30604691)
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2111.1 Дороги автомобільні магістральні
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
09.04.2019
Номер проектної документації
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

ДОДАТОК до експертного звіту (позитивний)

№ 729-284-20/КП від «12» квітня 2021 року

щодо розгляду проектної документації на будівництво

за робочим проектом

 

 «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на ділянці км 209+540 – км 213+011, Житомирська область»

 

Замовник будівництва: Служба автомобільних доріг у Житомирській області.

Генеральний проектувальник: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «МОСТОПРОЕКТ», місцезнаходження: 03164, місто Київ, вулиця Осіння, будинок 33, секція 5, офіс 492.

Головний інженер проекту (ГІП) – Каплинський Дмитро Миколайович (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001723).



Експертиза проектної документації виконана товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» на підставі договору на виконання експертизи проекту будівництва №729-1908-20/КП, укладеного у відповідності з Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560.


Робочий проект розроблено на підставі наступних вихідних даних:

-       завдання на проектування від 25.03.2019 року №6-3/19, затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України, та доповнення №1 до завдання на проектування, погодженого та затвердженого замовником будівництва;

-       технічного звіту про інженерно-геологічні вишукування, виконаного             ТОВ «Інженерні вишукування» у 2019 році;

-       технічного звіту з виконання інженерно-геодезичних вишукувань, виконаного ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія» у 2019 році;

-       актів обстеження існуючих водопропускних труб, існуючих дорожніх знаків, існуючого огородження, затверджених Службою автомобільних доріг у Житомирській області від 26.06.2020 року, та існуючого дорожнього одягу, затвердженого Службою автомобільних доріг у Житомирській області від 29.03.2021 року;

-       розрахунку класу наслідків (відповідальності) об’єкта, виконаного генеральним проектувальником та узгодженого замовником.

 

Клас наслідків (відповідальності) об’єкта визначений генеральним проектувальником сумісно із замовником як СС3.

Відповідність технічних рішень робочого проекту вимогам чинних нормативних документів у будівництві підтверджено окремим записом, наведеним у пояснювальній записці робочого проекту, який завірено підписом та особистою печаткою відповідального виконавця проекту – ГІПа генерального проектувальника, Каплинського Дмитра Миколайовича (кваліфікаційний сертифікат серія АР №001723).

 

Основні проекті рішення

 

Метою наданого робочого проекту є капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги загального користування.

Робочим проектом передбачено будівництво в одну чергу.


Автомобільна дорога

 

Об’єкт капітального ремонту – ділянка автомобільної дороги загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на ділянці км 209+540 – км 213+011, Житомирська область.

Інтенсивність руху, приведена до легкового автотранспорту, в межах даної ділянки дороги складає 8840 авт./добу, перспективна інтенсивність руху на 2041 р. складе 13990 авт./добу.

Початок проектної ділянки дороги ПК 0+00,0 відповідає експлуатаційному км 209+540 автомобільної дороги Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка. Кінець проектної ділянки дороги ПК 34+71,0 відповідає експлуатаційному км 213+011 автомобільної дороги Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка. Загальна довжина ділянки складає 3,471 км.

У межах проектної ділянки капітального ремонту передбачається влаштування 3-х транспортних розв’язок в одному рівні кільцевого типу:

1) кільцева розв’язка №1 – на пересіченні автомобільних доріг загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка та Н-03 Житомир – Чернівці на км 209+540;

2) кільцева розв’язка №2 – на пересіченні автомобільної дороги загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка та автомобільних доріг загального користування місцевого значення О 061928 /Шепетівка – Чуднів – Бердичів/ Печанівка – Любар та С 061105 Любар – Громада й вул. Незалежності в с. Старий Любар           км 211+555;

3) кільцева розв’язка №3 – на пересіченні автомобільних доріг загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка, Н-03 Житомир – Чернівці та Т-06-10 Любар – Хмільник – Лука-Барська – Нова-Ушиця на км 213+011.

У плані ділянка дороги має 4 кута повороту. Мінімальний радіус горизонтальної кривої складає 340 м. На горизонтальних кривих в залежності від радіусів передбачено перехідні криві та розширення проїзної частини по 0,3 м (загальна ширина 0,6 м) згідно ДБН В 2.3-4:2015, а також улаштування віражу. В поздовжньому профілі ділянка дороги має найбільший поздовжній ухил – 41 ‰; найменший радіус опуклої вертикальної кривої – 4000 м; найменший радіус увігнутої вертикальної кривої – 2000 м.

Земляне полотно проходить в насипу, крутизна укосів насипу складає 1:3, на ділянках з улаштуванням бар’єрного огородження – 1:1,75. На ділянках ПК 30+45 – ПК 30+82, ПК 31+74 – ПК 32+77 (праворуч) у зв’язку з розширенням існуючого земляного полотна передбачається влаштування укосів з крутизною 1:1,25 і армування георешітками.

Перед початком земляних робіт виконують зняття рослинного шару з існуючих узбіч та укосів на глибину 0,10 м, а також підошви насипу на глибину 40-50 см. Укоси земляного полотна укріплюються засівом трави по шару рослинного ґрунту, товщиною 0,15 м.

Поверхневий водовідвід від земляного полотна забезпечується рельєфом місцевості, водоскидами, мережею дощової каналізації на ділянці ПК 0+00,0 – ПК 34+71,0, водовідвідними лотками та залізобетонними трубами. На даній ділянці капітального ремонту находиться 4 існуючі залізобетонні труби: три під основною дорогою – ПК 12+25,5 (Ø 1,0 м), ПК 14+18,5 (Ø 2х0,8 м), ПК 24+80,0 (Ø 1,0 м) і одна під примиканням ПК 34+71,0 (Ø 1,0 м). На залізобетонних водопропускних трубах під основною дорогою передбачається подовження у зв’язку зі збільшенням ширини земляного полотна. У зв’язку з улаштуванням кільцевої розв’язки на ПК 34+71,0 передбачається розбирання існуючої та влаштування нової труби Ø 1,0 м довжиною 40,8 м.  

Для забезпечення водовідведення передбачається влаштування нових водопропускних труб діаметром 0,8 м під примиканнями та в’їздами в двори (ПК4+60,0, ПК 13+55,6, ПК 13+80,0, ПК 29+63,0, ПК 32+85,0).

Основні параметри дороги:

-  ширина проїзної частини – 7,0 м,

-  ширина укріплених смуг узбіччя – 2×0,5  м,

-  поперечний ухил проїзної частини – 25 ‰.

Конструкція дорожнього одягу прийнята в результаті розрахунків і техніко-економічного порівняння та погодження зі Службою автомобільних доріг у Житомирській області, Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) та секцією № 5 ДП ‹‹ДерждорНДІ››.

Існуючий дорожній одяг представлений шарами:

-  асфальтобетон – 0,03 – 0,06 м;

-  щебінь – 0,35 м.

За визначеними факторами оцінки стану дорожнього одягу існуючий асфальтобетон фрезерується на всій площі покриття глибиною 3-6 см.

Конструкції дорожнього одягу:

Тип 1. Посилення

-  щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумах, модифікованих комплексами добавок БМКП 60/90-65 згідно ДСТУ Б В.2.7-313:2016 – 5 см;

-  розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м2;

-  АСГ. Кр. Щ. А1. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 12 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,0 л/м2;

-  щебенево-піщана суміш ЩПС-40, укріплена цементом до марки М-20, згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 15 см;

-  вирівнюючий шар зі щебенево-піщаної суміші С-9, згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 (мін. 6 см) – сер.10,6 см;

-  існуючий дорожній одяг (щебенева основа після фрезерування асфальтобетонного покриття).

Тип 2. Поширення

-  щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумах, модифікованих комплексами добавок БМКП 60/90-65 згідно ДСТУ Б В.2.7-313:2016 – 5 см;

-  розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м2;

-  АСГ. Кр. Щ. А1. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 12 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,0 л/м2;

-  щебенево-піщана суміш ЩПС-40, укріплена цементом до марки М-20, згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 15 см;

-  вирівнюючий шар зі щебенево-піщаної суміші С-9, згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 (мін. 6 см) – сер.10,6 см;

-  щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 21 см;

-  пісок природний з коефіцієнтом фільтрації понад 0,5 м/добу згідно ДСТУ Б В.2.7-32-95 – 20 см.

Тип 3. Новий дорожній одяг

-  щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА-15) згідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 на бітумах, модифікованих комплексами добавок БМКП 60/90-65 згідно ДСТУ Б В.2.7-313:2016 – 5 см;

-  розлив полімермодифікованої бітумної емульсії ЕКШМ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40 л/м2;

-  АСГ. Кр. Щ. А1. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 12 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 1,0 л/м2;

-  щебенево-піщана суміш ЩПС-40, укріплена цементом до марки М-20, згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 15 см;

-  щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 21 см;

-  пісок природний з коефіцієнтом фільтрації понад 0,5 м/добу згідно ДСТУ Б В.2.7-32-95 – 20 см.

Тип 4. Новий дорожній одяг фартуку вантажівки

-  кам’яна бруківка – 10 см;

-  щебенево-піщана суміш ЩПС-40, укріплена цементом до марки М-20, згідно ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 17 см;

-  щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 21 см.

Тип 5. Новий дорожній одяг на місцевих проїздах

-  АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 5 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40л/м²;

-  АСГ. Др. Щ. А. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011– 6 см;

-  щебенево-піщана суміш С-5 згідно ДСТУ Б В.2.7-30-2013 – 25 см.

Тип 6. Посилення існуючого дорожнього одягу на в'їздах до підприємств та об'єктів сервісу

-  АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 5 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40л/м²;

-  вирівнюючий шар з АСГ. Др. Щ. Б. НП. I. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 з максимальною крупністю зерна 15 мм (мін. 4 см) – сер. 6 см;

-  розлив бітумної емульсії ЕКШ-50 згідно ДСТУ Б В.2.7-129:2013 – 0,40л/м²;

-  існуючий дорожній одяг (асфальтобетонне покриття після фрезерування).

Тип 7. Новий дорожній одяг на острівцях безпеки

-  покриття з тротуарної плитки та затирання швів піском – 6 см;

-  пiдстилаючий шар із сухої цементно-піщаної суміші (пропорція 1:6) – 5 см;

-  щебенево-піщана суміш С-7 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 12 см.

Тип 8. Новий дорожній одяг на тротуарах та в'їздах у двори

-  АСГ. Пщ. Щ. Г. НП. І. БНД 70/100 згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 – 4 см;

-  щебенево-піщана суміш С-7 згідно ДСТУ Б В.2.7-30:2013 – 12 см.

Робочим проектом передбачено 8 примикань в одному рівні, та 4 автобусні зупинки з відповідним облаштуванням.

Від посадкових майданчиків автобусних зупинок за напрямком основних потоків пасажирів влаштовуються тротуари, шириною 1,5 м.

Для гарантування безпеки руху та орієнтування водіїв робочим проектом передбачено встановлення необхідних дорожніх знаків,металевого оцинкованого бар’єрного огородження, напрямних стовпчиків, нанесення дорожньої розмітки.

У процесі експертизи робочий проект доповнено уточненням окремих рішень, обсягів робіт, витрат та розрахунків.


Забезпечення механічного опору та стійкості

 

Після  проведення  капітального  ремонту  мосту  залишковий  ресурс  мосту становитиме 56 років.

Міст розраховано на наступні навантаження: навантаження: власна вага конструкцій, тимчасові від рухомого складу – А11 та НК-80, тимчасові від пішоходів (як вертикальне рівномірно розподілене 0,4 т/м2), вітрові (характеристичний тиск W0 = 500 Па), температурні кліматичні.

Відомості про топографічні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, метеорологічні і кліматичні умови земельної ділянки, міцність і деформаційні характеристики ґрунтів.

За погодно-кліматичними факторами, ґрунтово-гідрогеологічними  умовами зволоження ділянка автомобільної дороги знаходиться в межах Центральної дорожньо-кліматичної зони II (ДБН В.2.3-4-2015, Таблиця Г).

Клімат району – помірно-континентальний з вологим літом і м’якою зимою.

Пересічна температура січня -5,7°, липня +18,9°. Абсолютний мінімум -35,  -40°, абсолютний максимум +35, +40°. Період з температурою понад +10° становить 158 днів. Сума активних температур 2390-2520°. Опадів на півночі випадає 600 мм, на півдні - 570 мм на рік, найбільше їх випадає влітку. Висота снігового покриву 20- 30 см.

Із несприятливих кліматичних явищ спостерігаються бездощові періоди до 60 днів, можливі посухи й суховії, сильні дощі, 1-2 дні (рідше 4-6 днів) з градом. Значної шкоди завдають пізні весняні та ранні осінні заморозки. Взимку можливі низькі температури протягом 25 днів, ожеледь до 15 днів і більше.

Інженерно-геодезичні вишукування виконані у березні 2019 року ТОВ «НВП «Українська геодезична компанія». Зйомка виконана в системі координат СК-63 та Балтійській системі висот.

Згідно Технічного звіту за результатами інженерно-геологічних вишукувань, виконаного в травні 2019 року ТОВ «Інженерні вишукування», в геоморфологічному відношенні ділянка вишукувань знаходиться в межах Любарської алювіально-воднольодовикової слаборозчленованої рівнини.

Дорожнє покриття представлено шаром асфальтобетону, потужністю 0,06-0,07 м. Конструкція дорожнього одягу складається з трьох шарів: щебінь кристалічних порід, потужністю 0,07-0,08 м, бруківка мостова, потужністю 0,12-0,14 м, пісок мілкий, потужністю 0,20 м.

За даними вивчення геологічних умов ділянки, виконання лабораторних випробувань фізико-механічних властивостей  ґрунтів і проведеної камеральної обробки матеріалів, у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.1-5-96, було виділено наступні інженерно-геологічні елементи (ІГЕ):

ІГЕ-1 - насипними ґрунтами: суглинками важкими пилуватими, напівтвердими, з прошарками супіску 10-20%, з включенням дресви та щебеню 5-15%, потужністю 0,30-1,63 м;

ІГЕ-2 - середньо-верхньоплейстоценовими алювіальними суглинками важкими піщанистими, твердими з прошарками напівтвердого, з прошарками піск у 5- 10%, пройденою потужністю 0,9-2,53 м.

Ґрунтові води на період вишукувань (квітень-травень 2019 року) до розвіданої глибини 3,0 м не зустрінуті.

Тип місцевості за характером зволоження та ступенем стікання води – перший (згідно ДБН В.2.3-4:2015).

Відповідно до додатку Ж ДБН А.2.1-1 інженерно-геологічні  умови  ділянки відносяться до ІІ (середньої складності) категорії.

Згідно ДБН В.1.1-12 відповідно до карти ЗСР-2004-С майданчик будівництва розташований у районі з фоновою сейсмічною інтенсивністю 6 балів за шкалою MSK-64.

Згідно таблиці 5.1 ДБН В.1.1-12:2014, ґрунти в межах досліджуваної ділянки за сейсмічними властивостями відносяться до IІ категорій.

Нормативна глибина промерзання ґрунту – 0,8 м.

Існуючий міст

Міст розташовано на автомобільній дорозі ІІ технічної категорії Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на км 212+667, у             с. Старий Любар, Любарського району Житомирської області. Міст перетинає річку Случ під прямим кутом.

Міст побудовано у 1960-х роках.

Існуюча прогонова будова: балкова діафрагмова пристосовано до типового проекту ВТП-16. Балки армовані високоміцним дротом. У поперечному перерізі було розташовано 11 балок, висотою 0,75 м, з відстанню в осях 0,85 м. Балки  об’єднані в поперечному напрямку по діафрагмах за допомогою з’єднувальних планок, приварених до закладних деталей діафрагм. Товщина плити балки –  змінна, 0,1 м у корені консолі та 0,06 м на кінці консолі.

У 2007 році було виконано капітальний ремонт за робочим проектом розробки «Житомирдіпродор». Було демонтовано по одній крайній існуючій балці з обох боків у всіх прогонах, встановлено по одній крайній балці індивідуального проектування, висотою 0,8 м з обох боків у всіх прогонах і розширено існуючі опори. Нові балки розширення було об’єднано з існуючими, існуючі балки об’єднано з ригелями опор, а саму прогонову будову мосту перетворено на нерозрізну. Також було розширено існуючі проміжні опори та ригелі. Було збільшено габарит проїзної частини та влаштовано нове мостове полотно з монолітною плитою проїзної частини та збірно-монолітними тротуарами, металевим огородженням безпеки бар’єрного типу та перильним огородженням.

Схема мосту: 3,0 (консоль) +16,5+3х16,8+16,5+3,0 (консоль) м, нерозрізна. Довжина мосту: 89,4 м. Існуючий габарит: Г-10,1+2х1,6 м. Підмостовий габарит: 6,55 м.

Розрахункове тимчасове навантаження А-15 і НК-80.

Проміжні  руслові  опори  2  та  3    масивні  залізобетонні  на  скельній  основі з монолітними залізобетонними ригелями. Підошва фундаментів опор має розміри 3,4 м (по фасаду) та 7,0 м (у поперечному перерізі).

Конструкція проміжних опор 1 та 4 аналогічна конструкції опор 2 та 3, але їх фундаменти – високий пальовий ростверк з двох рядів паль по 12 паль у кожному ряді. Розміри ростверку – 2,4 м (по фасаду) та 6,0 м (у поперечному перерізі).

Стояни – обсипні залізобетонні пальові. Палі об’єднані залізобетонною насадкою, довжиною 12,11 м.

Тротуари – залізобетонні збірно-монолітні. Огородження безпеки на мосту металеве бар’єрного типу, висотою 0,8 м. Перильне огородження металеве безстоякове, висотою 1,1 м.

Дорожній одяг на споруді з асфальтобетонним покриттям має товщину 12,5 см, улаштований  по  монолітній  накладній  плиті, товщиною 13÷23 см. Покриття тротуарів відсутнє.

У квітні 2019 року було виконано спеціальне обстеження мосту ПП «НВФ «Мостопроект», в результаті якого виявлено: за період експлуатації мосту під дією навколишнього середовища та автотранспорту в часі після капітального ремонту в окремих конструкціях і елементах накопичились дефекти та  пошкодження, які знизили експлуатаційні показники та надійність споруди і вплинули на безпеку руху автотранспорту і пішоходів.

Робочим проектом передбачено: ремонт пошкоджених поверхонь балок прогонової будови ремонтними сумішами; відновлення стиків крайніх балок методом торкретування; відновлення поверхонь опор методом торкретування; ремонт монолітних ділянок тротуарів; влаштування комплексу мостового полотна (водовідвідні улаштування, покриття проїзної частини, покриття на тротуарах, перильне огородження, відновлення бар’єрного огородження); влаштування деформаційних швів; влаштування вузла сполучення мосту з насипом; влаштування службових монолітних сходів; відновлення укріплення конусів; нанесення на бетонні поверхні опор та прогонової будови захисно-декоративного покриття.

Основні параметри мосту після капітального ремонту: схема мосту нерозрізна: 3,0 (консоль)+16,5+3х16,8+16,5+3,0 (консоль) м; габарит: Г-10+2х1,5 м; загальна довжина мосту – 89,4 м.

Опори

Робочим проектом передбачено розбирання механічним способом зруйнованого шару торкрет-бетону та відновлення бетонних поверхонь опор методом торкретування. Метод торкретування полягає в нанесенні під тиском стисненого повітря на бетонну конструкцію опор цементно-піщаних розчинів або бетонної суміші (клас міцності ремонтного розчину R4 згідно EN 1504 частина 3). Нанесення на видимі бетонні поверхні захисно-декоративного покриття.

Прогонова будова

Для  відновлення  пошкоджених  поверхонь  середніх  балок  прогонової  будови використовуються ремонтні склади (клас міцності ремонтного розчину R4 згідно EN 1504 частина 3). Шов між збірно-монолітними тротуарами і крайніми балками заповнюється торкрет-бетоном (клас міцності ремонтного розчину R4 згідно EN 1504 частина 3). Стики об’єднання крайніх балок прогонової будови в нерозрізну схему відновлюються методом торкретування.  На фасадні та нижні поверхні крайніх балок наноситься захисно-декоративне покриття.

Мостове полотно

Водовідвід з проїзної частини забезпечується за рахунок поперечного двоскатного ухилу  проїзної  частини  2,5%  від  осі  проїзної  частини  до  осей  водовідвідних лотків. Поверхнева й дренажна вода з проїзної частини відводиться через водовідвідні поздовжні лотки, що встановлюються вздовж тротуарів. Скид води до очисних споруд з лотків проводиться через водовідвідний колектор. Для влаштування лотків існуюча монолітна плита прогонової будови фрезерується на ширину 0,5 м і на глибину 2 см.

На поверхню монолітної плити наноситься напилювальна гідроізоляція.

У межах покриття, безпосередньо по гідроізоляції укладається двошарове асфальтобетонне покриття згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011. Нижній шар – асфальтобетон дрібнозернистий, щільний, тип А марки I, товщиною 6 см виконує функції захисного шару, верхній шар – щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА-15 на модифікованому бітумі, товщиною 5 см.

Перед асфальтуванням по вертикальній грані бортового каменю  передбачене укладання полімерно-бітумної стрічки. Під впливом температури гарячого асфальтобетону стрічка плавиться, забезпечуючи надійний зв'язок асфальтобетону з бічною поверхнею бортового каменю.

Поверхневий водовідвід, відвід дренажних вод, а також вимоги до окремих елементів мостового полотна передбачено з урахуванням всіх вимог діючих нормативних документів.

Монолітні ділянки тротуарів відновлюються ремонтними складами (клас міцності ремонтного розчину R4 згідно EN 1504 частина 3). Поверхня прохожої частини тротуару захищається тонкошаровим гідрофобним зносостійким покриттям.

На тротуарах влаштовується металеве оцинковане перильне огородження, загальною висотою 1,2 м, з улаштуванням додаткового поручня на висоті 0,8 м.

Робочим проектом передбачено заміну пошкоджених елементів мостового огородження бар’єрного типу. Загальна висота бар’єрного огородження – 0,8 м.

Сполучення мосту з насипом

Для  плавного  сполучення  мосту  з  підходами  влаштовуються  збірно-монолітні перехідні плити, довжиною 4,0 м і товщиною 0,25 м. Перехідні плити опираються на початку та в кінці на монолітні лежні виконані з бетону В25, F300, W6 (C20/25, XF1, C1 0.12 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008) і армовані гарячекатаною арматурою А240С і А400С згідно ДСТУ 3760:2019. Лежні влаштовані на щебеневі призмі зі щебеню фр. 20-40 мм.

На початку та в кінці мосту передбачено влаштування деформаційних швів з еластомерним ненесним компенсатором, закріпленим у кутовому спецпрофілі.

Відновлення укріплення конусів виконується монолітним бетоном B20 F200 W6 (С16/20, XF2, С1 1,00 згідно ДСТУ Б В.2.7-176) на щебеневій основі зі щебеню фр. 20-40мм.

На початку та в кінці мосту ліворуч за ходом кілометражу влаштовуються службові монолітні сходи з бетону В30 W6 F200 (С25/30, XF4, С1 0,20 згідно ДСТУ Б В.2.7-176:2008),  армовані  гарячекатаною  арматурою  А240С  і  А400С  згідно  ДСТУ 3760:2019.

Стислий опис зауважень та внесених змін, що прийняті в ході проведення експертизи.

Пояснювальну записку (ПЗ) доповнено відомостями про топографічні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, метеорологічні і кліматичні умови земельної ділянки, міцність і деформаційні характеристики ґрунтів.

ПЗ доповнено фоновою сейсмічністю ділянки згідно ДБН В.1.1-12 та категорією ґрунтів за сейсмічними властивостями.

ПЗ доповнено класом і характеристиками бетону, що застосовано для відновлення бетонних поверхонь опор методом торкретування; класами ремонтних складів, якими відновлюються монолітні ділянки тротуарів.

 

Водопостачання та водовідведення

 

Втручання в інженерні мережі водопостачання та каналізації робочим проектом не передбачено.

У межах проектної ділянки капітального ремонту знаходяться 4 існуючі залізобетонні водопропускні труби, робочим проектом передбачається подовження трьох труб та перевлаштування однієї водопропускної труби.

Для забезпечення водовідведення на ділянках існуючих водовідвідних канав передбачається влаштування 5-ти залізобетонних водопропускних труб, діаметром 0,8 м.

Для запобігання розмивів узбіч та укосів земляного полотна в межах проїзду №2 кільцевої розв'язки №1 передбачено влаштування скиду води відкритими лотками, для відведення дощових стоків за межі земляного полотна.

Для запобігання накопичення поверхневої води на проїзній частині на ділянках, де передбачені прикромочні тротуари та бортові камені, влаштовується мережа дощової каналізації.

На ділянці дороги ПК 32+93 ПК 33+21 головного проїзду ліворуч передбачається влаштування водовідвідних лотків зі збірних залізобетонних лотків.

 

Електрообладнання. Електроосвітлення. Мережі зв’язку

 

Джерело електропостачання:

-  ПС 110/35/10 кВ «Н. Любар» ПС 35/1ОкВ «Любар» ПЛ-10 кВ «АЗС» КТП[1]277/250 кВА с. Ст. Любар;

-  ПС 110/35/10 кВ «Н. Любар» ПС 35/1ОкВ «Любар» ПЛ-10 кВ «АЗС» КТП[1]26/160 кВА с. Громада.  

Категорія по надійності електропостачання – ІІІ.

Система заземлення – TN-С, ІТ.

Живляча кабельна лінія КЛ1-0,4кВ від існуючої ТП-10/0,4 кВ №277 до щита обліку (ЩО-1) виконується кабелем АВБбШв-4х25 мм2. Від щита обліку (ЩО-1) до щита керування освітленням (ЩКВО-1) виконуються кабелем АВБбШв-4х25 мм2.

Живляча кабельна лінія КЛ2-0,4кВ  від існуючої ТП-10/0,4 кВ №26  до щита обліку (ЩО-2) виконується кабелем АВБбШв-4х25 мм2. Від щита обліку (ЩО-2) до щита керування освітленням (ЩКВО-2) виконуються кабелем АВБбШв-4х25 мм2.

Розподільчі мережі освітлення між опорами виконуються кабелем АВБбШв-4х25 мм2 в п.е. трубі діам. 63, а між опорами №30,…,№33 (ТП №26)   виконано проводом самоутримним ізольованим типу AsXSn-4х25 мм2.

Відгалуження к світильникам від розподільчої мережі освітлення виконується кабелем з мідними жилами ВВГ-3х1,5 мм2.

Кабель 0,4 кВ прокладається на глибині 0,7 м. При перетині КЛ автомобільних доріг кабелі прокладаються в трубах на глибині не менш 1 м від полотна дороги.

Компенсація реактивної потужності не передбачається.

Освітлення автомобільної дороги запроектоване світильниками вуличного освітлення марки IZYL2/40L/110W, IZYL2/30L/56W, IZYL2/40L /75Вт/, на металевих опорах, гарячого цинкування Н=10м(12м).

Керування освітленням за допомогою реле часу з астрономічним годинником в щитках керування освітленням (ЩКВО-1, ЩКВО-2).

Перевлаштування електричних мереж

Робочим проектом передбачається:

-  демонтаж проводів;

-  демонтаж залізобетонних опор;

-  установлення залізобетонних опор;

-  підвішування проводів ПЛІ-0,4 кВ;

-  улаштування заземлюючого пристрою опори.

Перевлаштування мереж зв’язку

Робочим проектом передбачається:

-  будівництво ділянок двоканальної кабельної каналізації (КК) з двох ПЕ труб 110 під існуючими з'їздами з автомобільної дороги відкритим способом на глибині не менше 1 м від рівня проїзної частини до верха труб;

-  будівництво ділянок триканальної кабельної каналізації з трьох ПЕ труб 110 в захисному футлярі з ПЕ труби 315 мм закритим способом (методом ГНБ) на глибині не менше 1,5 м від рівня проїзної частини до верха труби/футляра;

-  улаштування кабельних колодязів типу ККС-2 на пішохідній частині;

-  прокладання проектованого кабелю (в межах та поза межами капітального ремонту дороги) відкрито в ґрунті на глибині 0,9 м від поверхні землі;

-  прокладання ділянок проектованої КЛЗ під існуючими з'їздами з автомобільної дороги у двори приватних господарств в захисному футлярі з ПЕ труб 110 мм відкритим способом на глибині не менше 1 м від рівня проїзної частини до верха труби/футляра;

-  прокладання ділянок проектованої ділянок КЛЗ під автомобільною дорогою в ПЕ трубах 110 в захисному футлярі з ПЕ труби 315 мм закритим способом (методом ГНБ) на глибині не менше 1,5 м від рівня проїзної частини до верха труби/футляра;

-  перетин проектованої КЛЗ існуючими підземними комунікаціями з в захисному футлярі з ПЕ труби 110 мм;

-  захист існуючих кабелів КЛЗ футлярами з розбірної труби 110мм L=3 м на ділянках перетину без переносу існуючих КЛЗ.

 

Газопостачання

 

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на ділянці км 209+540 – км 213+011, Житомирська область, передбачено реконструкція існуючої системи газопостачання на даній ділянці (перекладка газопроводів, влаштування футлярів, перепідключення існуючих газопроводів-вводів до існуючих житлових будинків.

У робочому проекті виконується перекладка та перепідключення газопроводів, що перетинають дорогу та прокладання цих газопроводів у сталевих футлярах із зовнішнім захисним ізоляційним покриттям “дуже посиленого типу” з виконанням центрування. На кінці футляру передбачається контрольна трубка, що виходить під захисний пристрій.

Кінці футлярів герметизують та виводяться за межі підошви насипу дороги на відстань 2 м .

Перетин газопроводами середнього та низького тиску виконується закритим способом (методом горизонтального спрямованого буріння).

Для активного захисту газопроводів та сталевих футлярів від електрохімічної корозії робочим проектом передбачено реконструкцію існуючих установок катодного захисту (УКЗ), а саме:

-  збільшення потужності УКЗ за рахунок її заміни та доукладання контуру анодного заземлення на УКЗ №06220054 за адресою смт. Любар,                        вул. Незалежності;

-  збільшення потужності УКЗ № 06220024 за рахунок її заміни за адресою    с. Іванківці, вул. Січових Стрільців;

-  доукладання контуру анодного заземлення на УКЗ №06220021 за адресою с. Громада, вул. Корольова.

Для активного захисту існуючих сталевих газопроводів та сталевих футлярів від електрохімічної корозії в місцях перетину з автомобільною дорогою робочим проектом передбачено збільшення потужності двох станцій УКЗ з 0,6 кВт до 1,2 кВт із заміною існуючих катодних станцій КСС-600 на катодні перетворювачі інверторного типу В-ОПЕК АИ 1.2У1.

Для забезпечення катодної поляризації передбачено доукладання анодного заземлення з восьми пластин типу АЗГП(Г)-1 вертикального виконання.

Для забезпечення активного захисту від електрохімічної корозії існуючих підземних сталевих газопроводів передбачено влаштування електрозрівнювальних перемичок між існуючими підземними газопроводами.

Для забезпечення активного захисту від електрохімічної корозії футлярів передбачено влаштування електрозрівнювальних перемичок між існуючим підземним газопроводом та футляром.

Для будівництва підземних поліетиленових газопроводів прийняті труби поліетиленові за ДСТУ Б.В.2.7-73-98. Для будівництва підземних сталевих газопроводів прийняті сталеві електрозварні труби за ГОСТ 10704-91, ГОСТ 10705-80 В ст 3 сп  із захисним ізоляційним покриттям “дуже посиленого типу”.

Відстань між газопроводом та інженерними комунікаціями витримані згідно ДБН В.2.5-20:2018 та «Правил безпеки систем газопостачання».

З'єднання поліетиленових труб виконується за допомогою стандартних з'єднувальних деталей заводського виготовлення методом терморезисторного зварювання.

Для з’єднання поліетиленових та сталевих газопроводів застосовується перехід «поліетилен - сталь».

З’єднання сталевих труб передбачено ручним електродуговим зварюванням встик.

Фасонні частини на сталевих газопроводах передбачаються, як правило, круто зігнуті, штамповані, гнуті, заводського виготовлення.

 

Пожежна безпека

 

У складі проекту організації будівництва в робочому проекті визначені: місця розташування тимчасових будівель і споруд, складування конструкцій, матеріалів і виробів; місця розташування джерел протипожежного водопостачання.

У робочому проекті передбачений захист прилеглої території від впливу несприятливих природних або техногенних факторів.

 

Оцінка рішень з питань екологічної безпеки


У складі робочого проекту розроблено розділ з оцінки впливу на навколишнє середовище, де визначено, що капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення не спричинить значного впливу на стан навколишнього середовища.

Робочий проект передбачає капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги, протяжністю 3,471 км, у тому числі, міст через р. Случ із загальною довжиною 89,4 м. Автомобільна дорога – ІІ категорії.

Екологічний клас об’єкту третій, згідно з п. 4.4 ГБН В.2.3-218-007:2012. Об’єкти третього класу відносяться до видів діяльності, які не становлять підвищену екологічну небезпеку.

Джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в цілому, на стан повітряного середовища не впливатимуть.

Будь-які дії щодо зелених насаджень здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. №1045 "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України".

Вплив на водне середовище та ґрунти не очікується.

На тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду, соціальне, геологічне та техногенне середовище вплив відсутній.

На соціальне та техногенне середовище вплив відсутній.

 

Організація будівництва

 

Робочим проектом передбачено капітальний ремонт автомобільної дороги з поновленням дорожнього покриття та виконання супутніх ремонтно-відновлювальних робіт. Довжина ділянки дороги, що підлягає капітальному ремонту, складає 3,471 км.

Для забезпечення поточного та безпечного виконання капітального ремонту, будівельні процеси виконують послідовно, згідно прийнятої організаційно-технологічної схеми.  На період  капітального ремонту почергово закривається одна зі смуг для руху транспортних засобів.  

До початку виконання будівельних робіт виконують комплекс підготовчих заходів, що включає огорожу будівельного майданчика, встановлення укажчиків небезпечних зон та облаштування елементами будівельного господарства,   організаційні дії щодо безпеки експлуатації прилеглих територій.    

Представлено номенклатуру рекомендованих будівельних машин та механізмів та обґрунтовано  потребу в  енергоресурсах.

Передбачені заходи з контролю якості будівельних робіт.

Вказано на основні правила безпеки праці та вказівки щодо дотримання вимог охорони довкілля. 

Тривалість капітального ремонту дороги становить 15,0 місяців, включаючи підготовчий період. Роботи виконують 40 будівельників. 

Прийняті принципові організаційно-технологічні рішення є достатньою базою для розробки проекту виконання робіт.


Захист від шуму


За результатами оцінювання встановлено, що рівень шуму потоків автомобільного транспорту не перевищує допустимих норм.

 

Охорона праці

 

Проектні рішення розроблено на основі чинних будівельних норм і нормативних документів, які забезпечують безпеку експлуатації, збереження здоров’я і працездатності персоналу.

Робочим проектом передбачено виконання будівельно-монтажних робіт згідно вимог ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Промислова безпека у будівництві».

Також робочим проектом передбачено встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки та маркування проїзної частини дороги.


Кошторисна частина


Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних  цінах  станом на «07» липня 2020 року, складала 219 648,899 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 166 649,358 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 447,315 тис. грн., інші витрати –                     52 552,226 тис. грн. Зворотні суми – 262,472  тис. грн.

За результатами розгляду кошторисної документації після зняття зауважень та надання замовником цін на матеріальні ресурси, встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Загальна кошторисна вартість у поточних цінах станом на «12» квітня      2021 року складає 216 344,542 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи –           160 339,229 тис. грн., устаткування, меблі та інвентар – 470,368 тис. грн., інші витрати – 55 534,945 тис. грн. Зворотні суми – 75,698 тис. грн.


У процесі розгляду робочого проекту за зауваженнями ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» проектною організацією за погодженням із замовником у робочий проект внесені зміни і доповнення.

Відповідальність за внесення змін в усі примірники робочого проекту покладається на генерального проектувальника та замовника.

За результатами розгляду проектних матеріалів і зняття зауважень експертизи, проектна документація може бути рекомендована до затвердження в установленому порядку.


Розділи