Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:8381-5837-3585-0081
Версія документу
№1
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№V-0175-20/ПРОЕКСП від 24.07.2020
Орган, що видав
ТОВ "Проексп" (40993694) Версія №1 Статус (поточна)
Назва об’єкта
«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування С 090106 Маркова – Манява км 4+100 – км 4+700 Івано-Франківської області»
Код проектної документації
PD01:8229-7770-4303-1384 №47-П від 2020-07-28 (видав ГРИНИШИН ОЛЕГ МИХАЙЛОВИЧ) / Наявні експертизи: EX01:8381-5837-3585-0081
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань експлуатаційної безпеки, З питань кошторисної частини проектної документації, З питань охорони праці, З питань екології, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, З питань експертизи проектної документації доріг, З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, З питань інженерного забезпечення
Головний експерт проекту
Щербаченко Віктор Миколайович (АР 018742, АТ 003081, АЕ 002386, АЕ 005276, АР 002679 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Інформацію не зазначено

Інформація про замовників

Інформацію не зазначено

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Відповідальний експерт З питань кошторисної частини проектної документації
ПЕРЕЦЬ ОЛЕКСАНДРА ГЕННАДІЇВНА (АЕ 004439, АР 002865)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
З питань інженерного забезпечення
Барановський Олександр Петрович (АЕ 005211, АЕ 005231)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Комаренко Володимир Іванович (АЕ 002964, АЕ 004303)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
ЗАХАРЧЕНКО АНДРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (АР 016108, АЕ 003502, АЕ 006449, АЕ 007250)
Відповідальний експерт З питань екології
Еріванли Валентина Насоївна (АР 000987, АЕ 004248, АР 019142)
Відповідальний експерт З питань міцності, надійності, довговічності
Половенко Ігор Олександрович (АЕ 005265, АЕ 007231)
Головний експерт проекту З питань експертизи проектної документації доріг
Щербаченко Віктор Миколайович (АР 018742, АТ 003081, АЕ 002386, АЕ 005276, АР 002679)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:8229-7770-4303-1384
Орган, що видав
ГРИНИШИН ОЛЕГ МИХАЙЛОВИЧ
Вид будівництва
Капітальний ремонт
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
робочий проект (РП)
Код ДКБС
2112.9 Шляхи, вулиці, дороги та дорожні споруди інші
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Так
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Проектувальник
Дата договору на розробку документації
28.07.2020
Номер проектної документації
47-П
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Робочий проект «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування С 090106 Маркова – Манява км 4+100 – км 4+700 Івано-Франківської області», розроблений на замовлення ДП «Дороги Прикарпаття» проектною організацією ФОП Гринишин О.М. (юридична адреса: Івано-Франківська область, Надвірнянський район, с.Гаврилівка вул. Ук­раїнська, 116),  кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника, виданий Гринишину Олегу Михайловичу, Серія АР № 001166 від 23.07.2012 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації №00489 від 23.08.2017 року).

 

Підстави для розроблення проекту:

- завдання на проектування.

Клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС2.

 

          Робочим проектом передбачається капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування С 090106 Маркова – Манява км 4+100 – км 4+700 Івано-Франківської області.

Кліматичні умови: згідно з дорожньо-кліматичним районуванням території України ділянка вишукувань належить до IV гірської дорожньо-кліматичної зони. Середньорічна температура повітря плюс 7,1оС; абсолютний мінімум – мінус 34оС; абсолютний максимум  плюс 35оС; найтепліший місяць липень з середньою температурою плюс 17,7оС; найхолодніший місяць січень з середньою температурою мінус 5,9оС. Нормативна глибина промерзання грунту 0,94 м. Сейсмічність 6 балів.

У теперішній час на ділянці автомобільної дороги склалися несприятливі умови проїзду автомобільного транспорту: незадовільний стан дорожнього покриття, низький рівень безпеки та зручності руху, мала експлуатаційна швидкість руху дорожніх транспортних засобів, а також запиленість від руху транспорту. У зв’язку з цим постала необхідність капітального ремонту цієї ділянки дороги.

Водовідвід забезпечується існуючими кюветами, які знаходяться в доброму стані, на вʼїздах у двори влаштовано металеві та залізобетонні труби.

Ділянка дороги проходить в межах населеного пункту Манява, технічна категорія - V, транзитний рух, в тому числі вантажного транспорту, відсутній.

Проектом не передбачено влаштування зовнішнього вуличного освітлення, тому що на всій ділянці проведення капітального ремонту присутнє існуюче освітлення.

Початок траси (межа виконання робіт) прийнято в кінці відремонтованого дорожнього одягу в минулому році на ПК 41+40, що відповідає км 4+140, а кінець проектної ділянки ПК 47+00 відповідає км 4+700 дороги С 090106 Маркова – Манява.

Проектна ділянка дороги розташована в межах села Манява.

Поздовжній профіль запроектований з врахуванням особливостей існуючого профілю дороги, з урахуванням категорії дороги, вимог посилення існуючого покриття даної ділянки дороги при капітальному ремонті, максимально можливого збереження існуючих параметрів профілю, виходячи з економічної доцільності та стислих умов проходження дороги.

Існуючу  лінію поздовжнього профілю побудовано на основі даних плану траси, матеріалів технічних вишукувань, даних тахеометричної зйомки, пікетажної розбивки, характерних точок між пікетами.

Проектна лінія ув’язана з існуючим рельєфом. Поздовжній профіль запроектовано по огортуючій, з керівною робочою відміткою 0,25м, яка визначилась конструкцією підсилення існуючого дорожнього одягу. Дані поздовжнього профілю на ділянці ПК41+40 – ПК47+00 відповідають розрахунковій швидкості 50км/год.

Максимальний поздовжній ухил складає  35‰.

Мінімальний радіус випуклої кривої -2400м.

Мінімальний радіус увігнутої кривої - 1100м.

Видимість в поздовжньому профілі для розрахункових швидкостей 50 км/год забезпечена.   

Земляне полотно запроектоване з урахуванням рельєфу місцевості. Крутизна укосу відсипаного насипу становить 1:1,5.

Для досипки земляного полотна під тротуар передбачено використати придатні ґрунти, які будуть отримані при розробці корита для улаштування траншеї під бортовий камінь, та від розробки ґрунту при влаштуванні виїмки.

Проектом передбачено улаштування узбіч шириною 0,5 м відповідно до параметрів існуючого земполотна та влаштування тротуару по правій стороні дороги. На підходах до мосту ширина земляного полотна становить 8,5 м.

Таким чином, параметри земляного полотна прийняті наступні:

-  ширина земляного полотна - 7,00 – 8,50 м ;

- ширина проїзної частини - 5,00 м ;

- ширина тротуару - 1,0 м;

-  ширина узбіч - 0-0,50 м.

В даний час на ділянці км 4+140 – км 4+700 автомобільної дороги Маркова – Манява існуюче покриття з чорного щебеню (просочення) - зруйноване, ямковість, товщиною від 0,04 до 0,07м, шириною до 5,00 м. Основа — насипний щебенево-галечниковий грунт з піщаним заповнювачем, товщиною до 35см. В проекті розроблені  варіанти  конструкції дорожнього одягу.    Для посилення  прийнято наступну конструкцію дорожнього одягу:

- фрезування зруйнованого існуючого чорнощебеневого  покриття (без навантаження) глиб. до 4см;

- вирівнюючий шар із щебеню М800 фр. 20-40мм серед. товщ. 10см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ 60 з розрахунку 0,83л/м²;

- вирівнюючий шар з асфальтобетону типу Б марки ІІ на бітумі БНД60/90 серед. товщ. 4см;

- розлив бітумної емульсії ЕКШ 60 з розрахунку 0,33л/м²;

- верхній шар            покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу Б марки ІІ на бітумі БНД60/90 товщ. 5см.

Конструкція дорожнього одягу тротуару:

- основа з щебеню М800 фр. 20-40мм товщ. 12 см;

- покриття з гарячого щільного дрібно-зернистого асфальтобетону типу Б марки ІІ на бітумі БНД60/90 товщ. 3 см.

На вїздах у двори передбачено влаштування пониженого бордюру.

Конструкція дорожнього одягу тротуару на ділянках в’їздів у двори:

- основа з щебеню М800 фр. 20-40мм товщ. 15 см;

- покриття з гарячого щільного дрібно-зернистого асфальтобетону типу Б марки ІІ на бітумі БНД60/90 товщ. 5 см.

Ухил узбіччя прийнято 40‰. Узбіччя укріплюється на всю ширину щебенем М800 товщиною 10 см та відфрезованим матеріалом з проїзної частини моста.

Водовідведення з проїзної частини передбачено за рахунок поперечного і поздовжнього ухилів проїзної частини та земляного полотна, а також запроектованих водовідвідних полімерних труб типу «КОРСИС» D=110/93мм SN4 під тротуаром. У найнижчих точках кромки проїзної частини при бордюрному профілі у випадку відсутності можливості стоку води не тільки в поздовжньому, але і в поперечному напрямку (ділянки увігнутих кривих при поперечному ухилі в сторону бордюру) улаштовуються водоскиди з полімерних труб типу «КОРСИС» D=110/93мм SN4 під тротуаром.

На мосту передбачено фрезування існуючого покриття глибиною до 4см та влаштування покриття з гарячого щільного дрібнозернистого асфальтобетону типу Б марки ІІ на бітумі БНД60/90 товщ. 5см. Відфрезований матеріал використовується для укріплення узбіччя.

На ділянці капітального ремонту водовідвідна система представлена існуючими кюветами, прочистка проектом не передбачена через їх добрий стан. На всіх в’їздах у двори наявні металеві та залізобетонні труби, які знаходяться в доброму стані.

Примикання до проектної дороги  виконано радіусами не менше  6,0м. Ширина покриття на з’їздах становить 2,75м. Ширина проїзної частини  дороги  і проїздів та радіуси примикань запроектовано відповідно до мінімальних значень нормативних вимог, ДБН  В.2.3-5-2018 та ГБН В.2.3-218-551:2011, виходячи з існуючих умов містобудівної ситуації  при капітальному ремонті. Покриття на примиканнях та з’їздах улаштовується за типом основної дороги.

На даній дорозі улаштовується 3 шт примикань та з’їздів. В’їзди в двори укріплюються щебенем М800 фр. 20-40мм товщ. 10см.

Для забезпечення безпеки руху і орієнтації водіїв, проектом передбачається:

- нанесення вертикальної розмітки 2.5 на мосту;

- встановлення дорожніх знаків згідно з ДСТУ 4100-2014 І типорозміру;

Всього необхідно встановити 8 нових дорожніх знаків, в тому числі:

- попереджувальних - 2 шт ;

- пріоритету - 6 шт ;

Щитки знаків виготовляються з декапірованої листової сталі, покритою світлоповертальною плівкою.

До початку проведення робіт, певну ділянку або місце виконання робіт слід облаштувати тимчасовими технічними засобами згідно з тимчасовою схемою організації дорожнього руху (ОДР).

Тимчасові дороги на будівельному майданчику обладнуються технічними засобами забезпечення безпеки руху транспорту і дорожньої будівельної техніки.

 

На будівництві передбачається дотримання вимог пожежної безпеки на будівельному майданчику, ділянках робіт і робочих місцях згідно з вимогами НАПБ А.01.001-2014.

Охорона праці і техніка безпеки при будівництві і експлуатації проектованого об'єкту забезпечується відповідністю всіх проектних рішень, котрі враховують умови безпеки праці, попередження виробничого травматизму, професійних захворювань, пожеж і вибухів.

 

Проектом враховані вимоги, щодо забезпечення безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями. На початку і в кінці ділянок влаштування тротуару, при перетині з’їздів передбачено влаштування пандусів для забезпечення можливості пересування маломобільних груп населення. Висоту бортового каменю в місцях влаштування пандусів прийнято 2 см. В місцях влаштування в’їздів у двори влаштовується понижений бордюр. Висоту бортового каменю в цих місцях прийнято 4 см.

 

Об’єкт  – «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування С 090106 Маркова – Манява км 4+100 – км 4+700 Івано-Франківської області» згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» не відноситься до екологічно небезпечних видів діяльності та об’єктів, що потребують проведення процедури оцінки впливу на довкілля.

Проектна ділянка дороги проходить через село Манява.

Автодорога перетинає річку Манявка.

Автомобільна дорога у відповідності до вимог ГБН В.2.3-218-007:2012  п. 4.4 та ДБН А.2.3-4:2015 п.4.7.5 віднесена до третього екологічного класу.

Розміри захисної зони автодороги, у відповідності до вимог ГБН В.2.3-218-007:2012 п. 4.4 ,  дорівнюють 60 метрів в населених пунктах та за їх межами. 

Перелік видів впливів від проведення запроектованих заходів на навколишнє природне середовище:

- клімат і мікроклімат: не передбачається;

- повітряне середовище:

Хімічний вплив:

при проведенні  робіт по капітальному ремонту.

Основними джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферу на об'єкті проведення капітального ремонту є:

- будівельна техніка, робота якої супроводжується викидами в атмосферне повітря забруднюючих речовин при роботі двигунів внутрішнього згоряння та викидами пилу при розвантаженні інертних матеріалів (щебінь, пісок). Відбувається хімічне забруднення атмос­ферного повітря викидами відпрацьованих газів у вигляді суспендованих твердих частинок (пилу, сажі), азоту діоксид, вуглецю оксид,  діоксиду сірки, метану, бенз(а)пірену, НМЛОС, діоксиду вуглецю та пилом від операцій з сипучими матеріалами;

- укладання асфальтобетону при заміні існуючого дорожнього покриття. Відбувається хімічне забруднення атмосферного повітря викидами вуглеводнів С1219

Концентрація забруднюючих речовин в робочій зоні від роботи будівельних машин і меха­нізмів,  пересипці сипучих матеріалів та укладці асфальту,  не  перевищує нормативів ГДК р.з.

Вплив на атмосферне повітря від будівельних машин і механізмів на  межі існуючої найближчої житлової забудови, що склалася, тимчасовий і коротко тривалий.

при експлуатації:

Хімічний вплив:

При експлуатації відбувається хімічне забруднення атмосферного повітря викидами відпрацьованих газів  у вигляді суспендованих твердих частинок (пилу, сажі), азоту діоксид, вуглецю оксид,  діоксиду сірки, метану, бенз(а)пірену, НМЛОС, діоксиду вуглецю від двигунів автотранспорту, який пересувається по автодорозі.

При експлуатації: вплив – не збільшується, проведення капітального ремонту ділянки автомобільної дороги призведе до зменшення викидів автотранспорту та пилу в атмосферне повітря, зважаючи на рух автотранспорту з постійною швидкістю без вимушених гальмувань при перетинанні ям та нерівностей дорожнього полотна, а конструкція покриття сприятиме меншому утворенню пилу.

Зважаючи на  світову тенденцію удосконалення каталізаторів вихлопних газів, перехід на електромобілі, фактичні викиди забруднюючих речовин очікуються в межах дозволених рівнів із врахуванням збільшення інтенсивності руху на перспективу.

Джерелом виробничого шуму при проведенні будівельних робіт є шум від автотранспорту і будівельної техніки. При дотриманні вимог техніки безпеки та санітарії згідно ДБН В.1.1-31:2013, допустимий еквівалентний рівень звукового тиску на території сельбищної зони становить 55 Дб.   Найбільший шум при капітальному ремонті вулиці створює автомобільний транспорт та будівельна техніка, яка одночасно працює на будівельному майданчику.

Рівень шуму  не перевищує допустимих норм при проведені будівельних робіт, отже, можна зробити висновок, що виробничий шум на оточуюче середовище впливу не матиме.

Рівень шуму під час експлуатації об’єкту зменшиться за рахунок:

- використання дорожнього покриття, яке при проїзді транспортного засобу харак­теризується мінімальним рівнем шуму;

-  забезпечення постійної швидкості руху автомобілів (без змін режимів руху).

При проведенні капітального ремонту: шум від будівельної техніки та устаткування – тимчасовий, короткотривалий.

- водне середовище: тимчасові зміни умов поверхневого стоку (при проведенні будівельних робіт), при експлуатації – вплив залишається без змін.

- ґрунт: на стадії будівельних робіт можливе забруднення ґрунту території будівництва паливно-мастильними матеріалами, будівельним сміттям та забруднюючими речовинами від викидів будівельних машин та механізмів.

Джерелом забруднення ґрунтів на даній території при експлуатації є викиди автотранс­порту, які складаються, в основному, з оксидів азоту та вуглецю, вуглеводнів граничних, що приводить, до зміни кислотності ґрунтового середовища з подальшою активізацією всіх міграційних процесів в ґрунті, що враховується при використанні території  вздовж автодоріг для сільськогосподарських потреб.

- рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти:  не впливає.

Впливи на рослинний і тваринний світ при експлуатації автодороги опосередковані. Основний вплив на рослинний світ при експлуатації  пов’язаний із забрудненням прилеглої рослинності пилом і викидами відпрацьованих газів. Після проведення капітального ремонту цей вплив зменшується.

Оскільки проектована діяльність не передбачає будівництва дороги за новим напрямом і, відповідно, розміщення  в іншому місці, змін існуючих умов міграції фауни не очікується.

- навколишнє соціальне середовище (населення): негативні впливи – тимчасові незручності для учасників дорожнього руху (при проведенні будівельних робіт); позитивні впливи – створення нових робочих місць, підвищення комфортності та безпеки для учасників дорожнього руху (при експлуатації);

- навколишнє техногенне середовище: проведена оцінка дає можливість зробити висновок, що планована діяльність матиме ряд позитивних впливів для навколишнього техногенного середовища.

- геологічне середовище - вплив відсутній.

Відходи при експлуатації залишаються без змін. Матеріали від розбирання, що підпадають під вимоги ДСП № 173 (будівельне сміття, металобрухт) на дорозі не накопичуються, а відразу вивозяться в установленому порядку.

Ці залишкові впливи є допустимими, оскільки при експлуатації проектованого об'єкта їх рівні знаходяться в межах екологічних  норм.

 

Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на  23 червня 2020р. складала 4072,240 тис. грн., у т. ч.: вартість будівельних робіт – 3221,607 тис. грн., інші витрати – 850,633 тис. грн.

 

Під час розгляду проектної документації експертами ТОВ «ПРОЕКСП», проведення комплексної експертизи робочого проекту «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування С 090106 Маркова – Манява км 4+100 – км 4+700 Івано-Франківської області», в проект внесені зміни та доповнення 

Відповідальність за внесення змін та доповнень у проектну документацію несе замовник і проектна організація.

Замовник експертизи несе відповідальність  згідно з законодавством, за достовірність узгоджених документів, наданих для проведення експертизи.

 



Розділи