1 редакція від 16.06.2021 2 редакція від 14.07.2021

Основна інформація

Тип документу
Експертиза проекту
Реєстраційний номер в ЄДЕССБ
EX01:7295-5335-3395-5092
Версія документу
№2
Статус реєстрації
Зареєстровано (внесено реєстратором)
Статус документу
Діючий
Документ
№210419-4/А від 16.06.2021
Орган, що видав
ТОВ "Перша будівельна експертиза" (41134902) Версія №1 Статус (архівна)
Назва об’єкта
"Нове будівництво підземно-наземноï автомобільної парковки (паркінгу)", розташованої за адресою, Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська"
Код проектної документації
PD01:1458-9768-8151-0391 Зміни №2 №15/12-20-П(ПС) від 2020-12-15 (видав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "П.С.") / Наявні експертизи: EX01:7295-5335-3395-5092
Напрям експертизи
З питань міцності, надійності, довговічності, З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, З питань охорони праці, З питань техногенної безпеки, З питань пожежної безпеки, З питань енергозбереження, Архітектурно-планувальні рішення
Головний експерт проекту
ШАРУБІН ВАЛЕРІЙ ЛЕОНІДОВИЧ (АЕ 002869, АЕ 004300, АР 019399, АР 001847 )

Кошторисна вартість

Інформацію не зазначено

Кошторисна вартість за чергами

Інформацію не зазначено

Адреса

Адреса Адреса згідно експериментального порядку Наказ
67562, Одеська обл., Одеський район, Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка (станом на 01.01.2021), вулиця Миколаївська не присвоювалась не призначалась

Інформація про замовників

Правовий статус Назва
Юридична особа ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТА ЕРА ХХІ" (33657133)

Об’єкти будівництва

Інформацію не зазначено

Відповідальні особи

Посада Напрям експеритизи ПІб
Головний експерт проекту З питань міцності, надійності, довговічності
ШАРУБІН ВАЛЕРІЙ ЛЕОНІДОВИЧ (АЕ 002869, АЕ 004300, АР 019399, АР 001847)
Архітектор Архітектурно-планувальні рішення
ДАЧКОВСЬКИЙ ЮРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (АЕ 005218, АА 000228)
Відповідальний експерт З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
Вороненко Марія Михайлівна (АЕ 000402, АЕ 006281)
Відповідальний експерт З питань охорони праці
СКОРОБОГАТОВ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ (АЕ 004925)
Відповідальний експерт З питань енергозбереження
Паламарюк Віталій Іларійович (СІ- 00104, АЕ 005777, АЕ 004852)
Відповідальний експерт З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки
РОМАЩЕНКО ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ (АЕ 005337, АЕ 004772, АЕ 007203)

Інформація про проєктну документацію

Реєстраційний номер
PD01:1458-9768-8151-0391
Орган, що видав
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "П.С." (34673376)
Вид будівництва
Нове будівництво
Перелік видів робіт, виконаних проектувальником (генпроектувальником)
Проектна документація
Кількість стадій проектування
Одна стадія
Поточна стадія проектування
проект (П)
Код ДКБС
1242.3 Стоянки автомобільні криті
Об'єкт споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії?
Ні
Належність майнових прав на проектну документацію (право змінювати проектну документацію)
Замовник
Дата договору на розробку документації
15.12.2020
Номер проектної документації
15/12-20-П(ПС)
Статус документа
Діючий

Додаток до експертного звіту

Експертний звіт № 210419-4/А

(позитивний)

Проект "Нове будівництво підземно-наземноï автомобільної парковки (паркінгу)", розташованої за адресою, Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська".

Проект нового будівництва підземно-наземної автомобільної парковки (паркінг), розташованого за адресою: Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська, розроблений ПП "ПС" (генеральний проектувальник) в 2021 році на замовлення ПП "ЗОЛОТА ЕРА ХХІ". Адреса генерального проектувальника: м. Одеса, вул. Грецька, 24. Головний архітектор проекту – Подгорна Ганна Сергіївна (кваліфікаційний сертифікат архітектора – серія АА №002873 від 13.05.2016р.).

Проект розроблений на підставі документів:

-                     Завдання на проектування затверджене замовником;

-                     Містобудівні умови і обмеження для проектування об'єкта будівництва видані Відділом містобудування та архітектури виконавчого органу Фонтанської сільської ради Одеського району, Одеської області № 13-09/004-Н/21 від 08.04.2021 р.;

- Договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер: №5122783200:02:001:2150 від 21.04.2009 р. (витяг про реєстрацію договору оренди в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 27 березня 2015 року);

- Технічні умови № 815-13 від 19.09.2013 р., згідно договору про приєднання до електричних мереж № 815-13 від 19.09.2013 р.;

- Додаткова угода № 0066-2021-0101 до договору про реалізацію технічних умов № 815-13 від 19.09.2013 р. АТ "ДТЕК Одеські електромережі";

- Технічні умови "Інфоксводоканал» № 556-29 від 18.09.2013 р.;

- Технічний висновок "Інженерно-геологічних вишукувань щодо проектування об'єкта: “Нове будівництво підземно-наземної автомобільної парковки (паркінгу) ", розташованого за адресою: Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська, виконане ТОВ "ВЕСТТ" від 2017 року, кваліфікаційний сертифікат Ліцензія АЕ №291231.

Клас наслідків (відповідальності) – СС2 (середні наслідки).

Проектом передбачено нове будівництво підземно-наземної автомобільної парковки (паркінгу), розташованого за адресою: Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська.

Кліматичні умови

Згідно з ДБН В.1.2-2:2006, зміна №1 "Навантаження та впливи. Норми проектування":

  характеристичне значення снігового навантаження Ро = 1200 Па (2-й район);

  характеристичне значення вітрового навантаження Wo = 500 Па (3-й район);

коефіцієнт надійності за граничними значеннями снігового та вітрового навантажень =1,14 (термін експлуатації 100 років);

характеристичне значення рівномірно розподілених навантажень прийняте: газон – 1т/, дорожнє покриття 0,5 т/, пішохідні зони 0,7 т/. Короткочасні навантаження на плиту перекриття на ділянках від автотранспорту – 500 кг/, на ділянках дороги від пожежних машин – 2500 кг/.

Температура повітря найхолоднішої п’ятиденки забезпеченістю 0,92- мінус 18 °С (ДСТУ –Н Б В.1.1-27-2010 "Будівельна кліматологія").

Кліматичний район – ІІ (другий), Південно-східний.

Коефіцієнти надійності за відповідальністю прийняті по табл. 5 ДБН В.1.2-14-2018 (категорія відповідальності несучих конструкцій "Б").

Інтенсивність сейсмічного впливу для ділянки будівництва прийнята по карті ЗСР-2004-А (ДБН В.1.1-12:2014 зміна №1 "Будівництво у сейсмічних районах України"). Сейсмічність майданчику будівництва оцінюється 7 балами по шкалі MSK- 64.

Глибина промерзання ґрунтів – 0,8 м.

Інженерно-геологічні умови

Інженерно-геологічні вишукування виконані ФОП Коваленко А.В. у 2018 році (кваліфікаційний сертифікат АР №001264 від 23.07.2012р.).

На основі проведених інженерно-геологічних вишукувань, враховуючи літологію та фізичний стан ґрунтів, в загальній товщі відкладів виділено 7 (сім) інженерно-геологічних елементів, геологолітологічна характеристика яких наведена нижче:

ІГЕ 1 – ґрунтово-рослинний шар;

ІГЕ 2 – суглинок середній, лесовидний;

ІГЕ 3 – супісок важкий;

ІГЕ 5 – суглинок легкий, лесовидний;

ІГЕ 6 – глина легка, тверда;

ІГЕ 7а – глина легка, напівтверда.

За висновками ґрунти ІГЕ-1,2, мають просідні властивості при природному навантаженню. Сумарна просідання ґрунтової товщі становить 3,3 см. Встановлено I тип ґрунтових умов по просіданню.

Досліджуваний майданчик відноситься до району з сейсмічністю 7 балів (ДБН В.1.1-12:2014,зміна№1). Категорія ґрунтових умов за сейсмічними властивостями друга.

Підземні води розкриті на глибинах 14,8-15,40м. Водоносний горизонт слабонапорний.

Категорія складності інженерно-геологічних умов - друга (середньої складності) згідно ДБН А.2.1-1-2014, додаток "Ж".

Конструктивні рішення

При розробці проекту підземно-наземної частини стоянки були обстежені сусідні будинки (6-ий,7-ий,8-ий).

В результаті візуального обстеження будинків встановлено наступне - конструктивна схема обстежуваних будівель – безригельний каркас з монолітними несучими колонами й плитами перекриття. На момент обстеження в будівлях відсутні тріщини осадочного характеру – технічний стан згідно ДСТУ-Н Б.В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель та споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" – "добрий".

Будівля паркінгу має розміри в плані в осях 1-30 – 161,0 м, в осях А-Е – 42,1 м. Висота від рівня підлоги – 3,7 м, до стелі 2,7 м.

В паркінг передбачено один в'їзд та виїзд на рампах та 2 протипожежні відсіки.

Будівля, з конструктивною схемою запроектована у вигляді безригельного залізобетонного каркаса з зовнішніми самонесучими стінами.

Запроектовані конструкції забезпечують сприйняття вертикальних і горизонтальних, викликаних вітровими і сейсмічними впливами, навантажень.

Просторова жорсткість і геометрична незмінність каркасу будівлі забезпечується вертикальними елементами жорсткості і жорсткими вузлами сполучення колон і перекриттів.

Паркінг розділений на 3 блоки температурно-усадочними швами, які є антисейсмічними:

- 1 блок у вісях 1-8 кроком колон від 6 до 6.1м, по літерним вісях 3х пролітний від 5.6-6.8м;

- 2 блок у вісях 9-17 кроком колон 6м, по літерним вісях 3х пролітний від 5.6-6.8м;

- 3 блок у вісях 18-30 кроком колон від 3,6 до 6м, по літерним вісях 3х та 4х пролітний від 4,2 до 6.5м.

Окремі конструктивні елементи:

Фундаменти – окремо розташовані фундаментні плити під колони каркасу розміром 2800х2800 мм, 3600х3600 мм. Товщина плит складає 400 мм. Передбачені випуски арматури для влаштування колон та стін. Відмітка закладання плит – мінус 4.200 м.

Матеріал конструкції фундаментів – бетон класу С20/25, W6, F100, арматура класів А500С та А240С по ДСТУ 3760-2019.

Бетонна підготовка товщиною 100 мм з бетону класу С8/10.

Під бетонною підготовкою влаштовується щебенева подушка товщиною не менше 1000 мм, яка заходить в материковий ґрунт (ІГЕ-3) не менше ніж на 200 мм. Щебенева подушка прийнята у зв'язку з просадними властивостями шарів ІГЕ-2, ІГЕ-3.

Колони – монолітні залізобетонні перетином 500х500 мм. Матеріал конструкцій бетон класу С20/25, W4, F75, арматура класів А500С та А240С по ДСТУ 3760-2019.

Зовнішні стіни – монолітні залізобетонні, товщиною 250 мм. Матеріал аналогічний матеріалу колон.

Перекриття та покриття – монолітні залізобетонні, безригельні, без капітельні товщиною 300 мм. Матеріал аналогічний матеріалу колон.

Статичні розрахунки виконані за допомогою програмного комплексу Ліра-САПР. Дія сейсмічних впливів врахована у напрямку осей Х:У відповідно до спектрального методу.

На етапі розрахунку будівлі, в розрахунковій схемі (моделі) були відображені дійсні умови його роботи і його напружено-деформований стан шляхом врахування відповідних розрахункових ситуацій.

Конструкції будівлі розраховувалися на 2 типах розрахункових ситуацій:

-                     усталені (при експлуатації будівлі), γn = 1.00 / 0.95

-                     перехідні (при зведенні будівлі). γn = 0.95 / 0.95

У зв'язку з сейсмічністю ділянки будівництва згідно ДБН В.1.1-12:2014, Зміна №1 прийняті наступні антисейсмічні заходи:

-                     будівля розрахована на сприйняття сейсмічних навантажень від землетрусів інтенсивністю 7 балів. Жорсткість будівлі забезпечується спільною роботою монолітних залізобетонних вертикальних і горизонтальних елементів каркасу. Вузли з'єднання колон з плитами – жорсткі;

-                     виконується гнучке кріплення огороджувальних стін до несучих конструкцій каркасу;

-                     огороджувальні стіни відокремлюються від несучих елементів антисейсмічними швами шириною не менше 20мм. Виконується армування перегородок на всю довжину не рідше ніж через 70 см по висоті сітками Ø4Вр-I осередком 50х50мм;

-                     виконується кріплення перегородок до несучих конструкцій каркасу будівлі. Перегородки відокремлені від несучих елементів каркасу антисейсмічними швами шириною 20мм.

Перемички виконуються армокам'яними з армуванням поздовжніми стрижнями ø16 A500C, покладених в горизонтальних швах кладки, в попередньо пропиляні і заповнені розчином (клеєм) борозни. Арматура заводиться за грань отвору на 400 мм з кожного боку.

Кам'яна кладка має тимчасовий опір осьовому розтягу по неперев’язаних швах (нормальне зчеплення) не нижче Rnt ≥120 кПа (1,2 кг / см2).

Конструкція перекриття і покриття виконана у вигляді жорстких горизонтальних дисків, надійно з'єднаних з вертикальними конструкціями (колонами, діафрагмами, ядром жорсткості), що забезпечує їх спільну роботу на дію сейсмічних зусиль.

Архітектурно-будівельні рішення

Будівництво передбачено виконувати в одну чергу.

Паркінг має один в’їзд та виїзд по рампах, передбачено два протипожежних відсіки. Проектними рішеннями передбачено 114 машиномісць в паркінгу, 38 машиномісць на парковці та 34 машиномісця з навісами. Будівля паркінгу має експлуатовану покрівлю. Передбачено можливість проїзду пожежних машин.

Проектними рішеннями передбачені зручні умови пересування маломобільних груп населення по прибудинковій території і всередині будинку.

Генеральний план

Проектними рішеннями передбачається будівля однорівневої підземної парковки (паркінгу). В'їзд до підземної парковки здійснюється з північного боку, біля будинку №6. Виїзд здійснюється біля будинків №8 та №7, з південного-західного боку. Також по поверхні будівлі передбачено проїзд, який одночасно служить під'їздом до примикаючих будинків і проїздом для пожежної машини.

На поверхні будівлі передбачено паркувальні місця, фрагменти озеленення, елементи благоустрою і пішохідні доріжки.

Відведення атмосферних опадів з території передбачено по спланованої поверхні до зливових лотків. З цих лотків вода відводиться безпосередньо в зливову каналізацію. З поверхні будівлі вода відводиться по природному ухилу до зливової каналізації.

Інженерні мережі

Проектовані інженерні мережі та підключення житлових будинків передбачено згідно отриманих технічних умов.

Водопостачання та каналізування. Проектом передбачається оснащення внутрішнім протипожежним водогоном приміщень. Витрата води на внутрішнє пожежогасіння складає 10,4 л/с. Для цілей зовнішнього пожежогасіння, витрата води складає 25 л/с.

Внутрішня протипожежна система є сухотрубною, тупиковою. В якості джерела водопостачання використовується мережа господарсько-побутового водопроводу з цілодобовим водопостачанням. Тиск в проектованій мережі Р=0,25-0,28 МПа.

У паркінгу передбачаються відведення стоків на випадок аварійного затоплення і у випадку гасіння пожежі підвального поверху паркінгу, здійснюється за допомогою дренажного насоса Grundfos Unilift KP 150 c подальшим підключенням до зливової каналізації.

Вентиляція. Проект вентиляції паркінгу передбачає наступні заходи:

- влаштування механічної загальнообмінної припливної вентиляції зони паркінгу на позначці -3,700 за допомогою П1 та П2;

- влаштування механічної загальнообмінної витяжної вентиляції з зани паркінгу за допомогою В1 та В2.

Витяжна вентиляція паркінгу передбачає видалення повітря з верхньої і нижньої зон порівну. Витяжні пристрої розміщуються в ув'язці з розстановкою машиномісць мешканців. Повітрообмін паркінгу визначений виходячи з необхідності дисоціації шкідливих викидів автомобілів.

Низ пристроїв для видалення повітря системою загальнообмінної витяжної вентиляції з нижньої зони приміщення встановлюється на рівні до 0,3 м від рівня підлоги. Витяжні системи додатково забезпечуються шумоглушнику.

У місцях проходження повітроводів через огорожі з установленою межею вогнестійкості проектом передбачається установка вогнезатримуючого клапана з електроприводом.

Електропостачання. Запроектовані системи по забезпеченню надійності електропостачання відносяться до другої категорії. Основними споживачами електроенергії паркінгу є: обладнання вентиляційної системи, зарядні станції електрокарів, електроосвітлення

Розрахункова електрична потужність (зимовий режим) - 167 кВт. Категорія надійності електропостачання – II. Напруга мережі електропостачання - ~0,38 кВ. Напруга розподільних електромереж - ~0,38/0,22 кВ. Коефіцієнт потужності на виході - 0,96.

Електропостачання паркінгу виконується двома взаєморезервуючими кабельними лініями від мережі 0,4 кВ.

Комерційний облік споживаної електроенергії здійснюється в ввідно-обліковій шафі ШВОп трифазним електронним лічильником типу GAMA 300 G3Y з можливістю підключення до АСКОЕ.

 

Організація будівництва

Тривалість будівництва – 6 місяців. В складі проекту розроблений ПОБ згідно вимог ДБН А.3.1-5:2016.

Пожежна і техногенна безпека

Для забезпечення протипожежної безпеки будівлі та успішного гасіння пожежі у разі її виникнення, евакуації людей та матеріальних цінностей, проектом передбачено ряд планувальних, конструктивних та інженерних заходів, зокрема будівля запроектована І-го ступеню вогнетривкості.

Вздовж стін будівлі передбачено можливість проїзду пожежних машин.

Проектними рішеннями передбачено виконання: сигналізації довибухонебезпечних концентрацій паливних газів, внутрішній протипожежний водопровід, системи порошкового пожежогасіння.

Екологічна безпека

В складі робочого проекту розроблений розділ ОВНС в обсягах вимог ДБН А.2.2-1-2003, відповідно до якого будівництво та експлуатація об’єкта не викличе негативного впливу на навколишнє середовище.

Виконавець розділу ОВНС – Даниленко Галина Андріївна (сертифікат інженера-проектувальника серія АР № 001210 за напрямком – інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища).

Прийняті технічні рішення забезпечують задану чистоту повітря, низькі рівні шуму в експлуатованих зонах приміщень, не порушуючи екологію навколишнього середовища.

Викиди витяжних систем не містять шкідливих речовин 1-2 класу небезпеки.

Основні шкідливості, що містяться у викидах - це вуглекислий газ і волога. Викиди здійснюються зі швидкістю і на висоті, що забезпечують розсіювання в приземному шарі атмосфери. Проектом передбачені заходи щодо зниження санітарних норм рівнів шуму від вентиляційних установок:

-                     вентиляційне обладнання розміщено за підшивною стелею;

-                     обладнання підключається через гнучкі вставки;

-                     вибрані розміри повітроводів забезпечують низькі швидкості, що виключає виникнення аеродинамічних шумів в системах, в тому числі в зовнішніх повітроводах.

Таким чином, шум від вентиляційних систем не перевищує допустимих санітарними нормами рівнів шуму.

Вплив на ґрунти, водне та соціальне середовище, рослинний та тваринний світ – в межах норм.

Санітарно-епідеміологічне благополуччя

Проектними рішеннями передбачений благоустрій та озеленення території. Передбачений шумозахист – рівень шумового впливу не перевищує нормативні показники. Передбачено організоване вивезення комунальними службами відсортованих твердих побутових.

Енергозбереження і енергоефективність

Передбачені проектом системи розраховані з урахуванням вимог з енергозбереження:

-                     високоефективні установки з малим споживанням електроенергії;

-                     автоматика припливних систем дає можливість автоматичного регулювання

-                     температури припливного повітря, для запобігання його перегріву і зайвих енерговитрат;

-                     на виході повітря з припливних установок передбачені датчики температури повітря.

Охорона праці

Проектними рішеннями передбачені наступні заходи: захисне заземлення електроприймачів; безпека перебування мешканців на прибудинковій території, у т.ч. і для маломобільних груп населення; безпечна експлуатація обладнання; охорона праці при виконанні будівельних робіт.

В процесі розгляду проекту "Нове будівництво підземно-наземноï автомобільної парковки (паркінгу)", розташованої за адресою, Одеська область, Одеський р-н., Фонтанська територіальна громада, с. Крижанівка, вул. Миколаївська" фахівцями ТОВ "Перша будівельна експертиза" зроблено ряд зауважень та пропозицій, які були доведені письмово до замовника та проектувальника.

Після доопрацювання цих питань, до проектної документації внесені необхідні зміни та доповнення, основними з яких є:

-         уточненні технічні показники проекту;

-         відкориговані архітектурно-планувальні рішення;

-         доопрацьовані рішення в конструктивній частині проекту;

-         доопрацьовані проектні рішення щодо пожежної і техногенної безпеки;

-         доопрацьований розділ оцінки впливу проектованого об’єкту на навколишнє середовище;

-         доопрацьовані проектні рішення з охорони праці;

-         доопрацьовані проектні рішення в частині енергозбереження та енергоефективності.

Відповідальні експерти

 

 

Експерт з питань забезпечення механічного опору та стійкості (міцності, надійності та довговічності) будинків і споруд

____________________

 

ВАЛЕРІЙ ШАРУБІН

(сертифікат АЕ № 004300)

 

Архітектор

____________________

ЮРІЙ ДАЧКОВСЬКИЙ

(сертифікат АА № 000228)

Експерт з питань охорони навколишнього природного середовища та санітарно-епідеміологічного благополуччя

 

____________________

 

МАРІЯ ВОРОНЕНКО

(сертифікат  АЕ № 000402)

Експерт з питань дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки

____________________

ОЛЕКСАНДР РОМАЩЕНКО

(сертифікат АЕ № 005337)

Експерт з питань безпеки експлуатації та вимог охорони праці, забезпечення захисту від шуму

____________________

ВІКТОР СКОРОБОГАТОВ

(сертифікат АЕ № 004925)

Експерт з питань забезпечення економії енергії

____________________

ВІТАЛІЙ ПАЛАМАРЮК

(сертифікат АЕ № 005777)

Розділи