Основна інформація
Кошторисна документація
Кошторисна вартість
Кошторисна вартість за чергами
Адреса
Інформація про замовників
Правовий статус | Назва |
---|---|
Юридична особа | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮПІДЖІ" (38862560) |
Об’єкти будівництва
Відповідальні особи
Посада | Напрям експеритизи | ПІб |
---|---|---|
Головний експерт проекту |
З питань міцності, надійності, довговічності
|
Чубик Василь Феофанович (АЕ 002748, АЕ 002663, АЕ 004836, ІТ 002196, АР 004683, АЕ 007015, АР 015359) |
Відповідальний експерт |
З питань експлуатаційної безпеки
З питань інженерного забезпечення З питань охорони праці З питань пожежної безпеки |
ВОВК ОЛЕГ МИКОЛАЙОВИЧ (АЕ 000976, АЕ 004848) |
Головний експерт проекту |
З питань пожежної безпеки
З питань техногенної безпеки |
Залюбовський Юрій Олександрович (АЕ 004872) |
Відповідальний експерт |
З питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення
З питань екології |
ШВЕЦЬ ІГОР ОРЕСТОВИЧ (АР 000909, АР 013371, АР 001228, АЕ 004854) |
Інформація про проєктну документацію
Додаток до експертного звіту
Проект «Будівництво автозаправного
комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, та
автогазозаправним пунктом за адресою: м. Одеса, Малиновський район, масив № 1,
діл. № 13»
розроблений у 2021 р. ПП «Моноліт-ПРОЕКТ» (42027,
м. Тернопіль, бульвар Просвіти, 6б, код ЄДРПОУ 35969853), ГІП −
Балко С. Й. (кваліфікаційний сертифікат: Серія АР № 013303 від
05.07.2017р.), на замовлення ТОВ «ЮПІДЖІ» (код ЄДРПОУ 38862560) на
підставі:
− містобудівних умов та
обмежень для проектування об’єкта
будівництва затверджених наказом
департаменту архітектури та
містобудування Одеської міської ради від
29.05.2020 року № 01-06/157;
− завдання на проектування
затвердженого замовником;
− технічних умов і листів щодо проектування об’єкта, виданих відповідними
службами.
Будівництво
автозаправної станції з автогазозаправним пунктом за адресою: Одеська область, місто
Одеса, масив № 1, діл. № 13 запроектовано на земельній ділянці, площею
1,500 га, на якій наявні інженерні мережі, зелені насадження відсутні.
Згідно
генплану на ділянці запроектовано будівлю АЗК з пунктом сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів, навіс над ПРК, ПРК (паливо-роздавальні
колонки), вузол зливу палива, групу резервуарів палива, майданчик АЦ РМП, АГЗП
( модуль ) підземний резервуар 19,9 м3
із паливо-приймальний вузол СВГ, навіс над ПРК СВГ, майданчик АЦ СВГ, модуль заправний AdBlue, сепаратор нафтопродуктів, резервуар накопичувач
води, очисні споруди господарсько-побутових стоків, сервісна колонка, стійка
для зарядки автомобілів, ЗТП, дизельгенератор, водозабірна свердловина, група
пожежних резервуарів, іміджева стела, інформаційні споруди, площадка для
тимчасового зберігання автомобілів, площадка пожежного інвентаря, контейнери
для збирання побутових відходів.
Генеральний
план розроблено на топографічній основі у масштабі 1:500.
Рельєф поверхні
ділянки спланований з урахуванням стоку дощових вод.
Заїзд та виїзд
автотранспорту на територію автозаправної станції з автогазозаправним пунктом
передбачається з вул. Авангарська.
Організація
рельєфу території виконана з урахуванням висотного положення прилеглої
автодороги.
Покриття проїздів по території, майданчиків,
пішохідних доріжок передбачено з плитки ФЕМ, у зоні заправляння автомашин –
безіскрове, з відповідною добавкою.
Проектом передбачається комплексний благоустрій та
озеленення території. На вільній від забудови, проїздів та майданчиків
території влаштовуються газони з додаванням рослинного шару ґрунту.
Інженерно-геологічні вишукування видано ФОП «Марченко В.Г.», які
виконано сертифікованим інженером-проектувальником Марченко В.Г. в 2021році (кваліфікаційний сертифікат:
Серія АР № 001260 від 17.11.2017р.).
В геологічній будові ділянки на розвідану глибину до 10,0м виділені
наступні інженерно-геологічні елементи:
Шар-1 Ґрунт рослинного шару - суглинок чорний, твердий, з
домішками
органічних речовин. Потужність 0,4-0,5 м.
ІГЕ-2 Суглинок лесовидний важкий жовто-бурий, твердої
консистенції.
Потужність 1,9-2,1 м.
ІГЕ-3 Суглинок лесовидний палевий твердої консистенції. Залягає на
глибині 2,4-2,5м, потужність 3,3-3,4 м.
ІГЕ-4 Суглинок лесовидний важкий бурий, твердої консистенції.
Залягає на глибині 5,7-5,9м, пройдена потужність 4,3 м.
В період виконування вишукувальних робіт ґрунтові води до глибини
10,0м не були виявлені. Тип території за
потенційною підтоплюваністю -третій.
Категорія
важкості інженерно-геологічних умов за природними факторами-друга.
Виходячи з природних умов ділянка розвідувань відноситься до
потенційно підроблених (у пиляному вапняку на глибині 29-29м можлива наявність
катакомб).
Сейсмічність району, за ДБН В.1.1-12:2014 “Будівництво у
сейсмічних районах України” складає 7 балів.
Категорія грунтів за
сейсмічними властивостями - ІІ згідно табл.5.1 ДБН В.1.1-12:2014.
Згідно з розрахунком, наведеним у проекті, клас наслідків
(відповідальності) об’єкта будівництва – СС3.
Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв
та пасажирів запроектована одноповерхова в якій передбачено пункт сервісного
обслуговування водіїв та пасажирів, адмінприміщення, доготівельна, гарячий та
холодний цех, овочева, комори,
коридори, холодильні та морозильні камери,
санвузли, технічні приміщення, побутові приміщення.
Конструктивна схема будівлі АЗК - каркасна. Каркас
тримає на собі все, що знаходиться вище фундаменту, його несуча здатність
розрахована з урахуванням статичних і динамічних навантажень, що виникають
всередині і зовні будівлі. Схема каркасу передбачає шарнірне сполучення ферм з колонами
і жорстке закріплення останніх у фундаментах. Повздовжня стійкість будівлі
забезпечується за допомогою вертикальних металевих зв’язків. Горизонтальне
вітрове навантаження через стінові сендвіч панелі передається через диск
покрівлі на каркас будівлі. Жорсткість диска покриття вздовж будівлі
забезпечується каркасним блоком покриття (поперечних ферм та поздовжніх
прогонів).
Фундаменти – стрічкові із монолітного залізобетонну.
Колони металеві з профілів стальних гнутих замкнутих
зварних для будівельних конструкцій.
Ферми – безфасонні з квадратних і прямокутних труб.
Стіни сандвіч-панелі із утеплювачем з
поліізоціанурату.
Покрівля – металеві ферми, м’яка покрівля з
утеплювачем по оцинкованому профлисту.
Навіс над паливо-роздавальними колонками являє собою
просторову прямокутну конструкцію, що опирається на дванадцять колон
і перехідним навісом опирається на дві стійки будівлю АЗК.
Колони металеві круглого перерізу.
Балки – складені, прямокутного перерізу.
Фундаменти запроектовано стовбчасті, монолітні
залізобетонні.
Покриття навісу - із профнастилу по металевих
прогонах.
Резервуари палива з підземним розташуванням
встановлюється в котловані на монолітну залізобетонну плиту.
Паливо-роздавальні колонки прикріплені до
технологічних металевих приямків болтами через металеву раму.
Опори освітлення, інформаційна стела та щогли
блискавкоприймача – стійки із металевої труби на стовбчастому фундаменті із
монолітного залізобетону.
Автомобільний газозаправний пункт з підземним
розташуванням резервуару встановлюється в котловані на монолітну залізобетонну
плиту.
При проектуванні потреби маломобільних груп населення
забезпечено.
Усі матеріали для будівництва об’єкта та оздоблювальні матеріали
сертифіковані в Україні належним чином.
Технологічні рішення.
Запроектований автозаправочний
комплекс (АЗК) відноситься до категорії ІІ – «середня», тип «Б» - зблоковане
(згідно табл. 10.9 ДБН Б.2.2-12: 2019.
Клас наслідків СС-3.
До складу АЗК входять наступні будівлі і споруди:
- будинок АЗК – одноповерхова
будівля прямокутної форми в плані, з розмірами в осях 20,20 х
- три паливороздавальні колонки для нафтопродуктів «Tokheim Quantium 510 5-10» на 3-х окремих островках; три паливороздавальні колонки для нафтопродуктів комбіновані з СВГ
«Tokheim Quantium 510 LPG СОМВО
5-10 WITH HYDRAULIC CHAIR» на 3-х окремих островках; всі ПРК під спільним навісом;
- один (3-х секційний)
видатковий резервуар дизпалива з об’ємом секцій ДП
- заправний модуль для добавки AdBlue;
- АГЗП (підземний модуль у котловані) місткістю 19,9 м³ з паливо – приймальним вузлом СВГ типу «європістолет» та заправною колонкою "TATSUNO Benc BMP 2024 LPG–U" (4-х пістолетна, двостороння );
- сепаратор нафтопродуктів «OilProtec C-700/20»
- 2 резервуари-накопичувачі на 50 м³;
- очисні споруди «BioProtec-16»
з резервуаром-накопичувачем на 50 м³;
- площадки
тимчасової стоянки автотранспорту;
- сервісна колонка
(стиснене повітря);
- 2 стійки зарядки
електромобілів;
- ЗТП і
дизельгенератор контейнерного типу;
- два пожрезервуари місткістю
по 100 м³;
- інші допоміжні споруди.
На даний час на ділянці відсутні
будівлі та споруди. В межах ділянки будівництва проходить кабель зв’язку,
водовід, газопровід, які підлягають частково захисту. На території відсутні зелені насадження.
АЗК призначений для прийняття, зберігання і відпуску
світлих нафтопродуктів та СВГ для автотранспорту. Продуктивність АЗК по світлих
нафтопродуктах – 250 автозаправок на добу; АГЗП – 100 автозаправок на добу.
Доставка нафтопродуктів на АЗК
здійснюється спецавтотранспортом – автоцистернами. Злив нафтопродуктів з
автоцистерн в підземні резервуари здійснюється через герметичні зливні муфти,
які знаходяться у вузлах зливу над резервуарами.
Зберігання палива передбачено
в: одному (3-х секційному) видатковому резервуарі дизпалива з об’ємом секцій ДП
35 м3 та ДПп 15 м3 з секцією на 5 м3 для
аварійного збору пролитих нафтопродуктів та одному (3-х секційному) видатковому
резервуарі бензинів А-100, А-95 та А-92 з об’ємом секцій нафтопродуктів
відповідно 10 м3, 20 м3
та 20 м3 з вузлами зливу палива по ТУ У
74.2-31560137.001–2002.
Технологічні резервуари
включають в себе дихальну арматуру з клапанною системою, арматуру для
метроштоку, противибухові пристрої, технічні пристрої для запобігання
переповненню ємкостей при зливі нафтопродуктів, запобіжні клапани, прилади
електронного контролю рівня пального.
Проектом передбачено захист
резервуарів і стальних трубопроводів від корозії відповідно ДСТУ
Б.В.2.5-29:2006, ДСТУ Б.В.2.6-145:2010.
Заправлення автомобілів
світлими нафтопродуктами здійснюється трьома паливороздавальними колонками «Tokheim Quantium 510Т 5-10» (10-пістолетні
двосторонні на 5 продуктів), на 3-х окремих островках та трьома паливороздавальними колонками нафтопродуктів комбінованими із СВГ
«Tokheim Quantium 510 LPG СОМВО
5-10 WITH HYDRAULIC CHAIR» (10-пістолетні двосторонні на 5 продуктів комбінованими із СВГ) на 3-х
окремих островках під спільним навісом. З обох сторін 6-х острівців передбачені
колесовідбійні бруси, які захищені ПРК від аварійного і механічного пошкоджень.
Управління колонками здійснюється дистанційно з операторської. Проектом
передбачена рекуперація випарів з паливо-роздавальних колонок та з резервуарів
пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів.
Транспортування пального від
резервуарів до колонок здійснюється пластиковими трубопроводами UPP по СН
550-82, які прокладені по ущільненій піщаній підготовці з подальшою засипкою
піском і трамбуванням та покриттям дорожніми плитами. Трубопроводи наливу
палива і віддушини парів запроектовані із труб сталевих по ГОСТ 10705-91, які
захищаються від корозії ізоляцією згідно ДСТУ Б.В.2.5-29:2006.
Збір пролитого палива
передбачено в окрему секцію підземного
резервуара об’ємом 5 м3.
Заправлення автомобілів СВГ
здійснюється трьома паливороздавальними
колонками нафто-продуктів комбінованими із СВГ «Tokheim Quantium 510 LPG СОМВО 5-10 WITH HYDRAU-LIC CHAIR» (10-пістолетні двосторонні на 5 продуктів комбінованими із СВГ) на 3-х
окремих островках під спільним навісом та одною заправною
колонкою "TATSUNO Benc BMP 2024 LPG –U" (4-х пістолетна, двостороння) на спільній конструкції АГЗП під
навісом.
Проектом
передбачено заправлення автомобілів розчином січовини AdBlue. AdBlue – зареєстрована
торгова марка продукту AUS 32 (водяний розчин січовини 32,5%). Розчин січо-вини
AdBlue – це прозора нешкідлива рідина, яка являє собою розчин синтетичної
січовини високої хімічної чистоти (32.5%) в дистильованій воді (67.5%), і застосовується
в якості додаткової робочої рідини в дизельних двигунах, із застосуванням
технології SCR (селективної каталітичної нейтралізації). Застосування систем
SCR на дизельних двигунах необхідно для досягнення екологічних нормативів Євро4
і Євро5 по викиду шкідливих речовин. Технологія SCR заснована на уприскуванні
строго дозованої кількості реагенту AdBlue в потік відпрацьованих газів в
присутності каталізатора, в результаті чого відбувається хімічна реакція
перетворення шкідливих оксидів азоту (NOx) на нешкідливі речовини - азот і
воду. При роботі з рідиною AdBlue використовується спеціальне обладнання.
Продукт класифікований як безпечний згідно з Директивою ЄС 67/548 / EEC.
Відомостей про небезпеку для здоров'я людей та екологічної небезпеки немає. Потрапляння
речовини в організм у незначних кількостях не становить небезпеки. Рівень pH розчину мочовини AdBlue -
9.0, що може викликати опік шкірних покривів при тривалому контакті або
зануренні частин тіла в резервуар з речовиною. Всі матеріали використовувані при виготовленні резервуарів,
включаючи шланги,регулюючу арматуру і пристосування для зберігання,
транспортування сумісні з розчином
січовини AdBlue.
Для запобігання погіршення якості AdBlue при
зберіганні і транспортуванні, забезпечуються фізичні умови:
·
рекомендована
температура зберігання не вище +30° C для забезпечення максимального терміну
зберігання;
·
для
уникнення кристалізації рекомендується зберігати продукт при температурі вище
мінус 11° C, так як кристалізація починається при мінус 11.5° C. У разі якщо рідина замерзне її необхідно
помістити в тепле приміщення. Після того як рідина розтане її можна
використовувати знову;
·
не
допускається потрапляння прямих сонячних променів (для запобігання росту
бактерій);
·
дотримання
герметизації для запобігання від забруднення;
·
тривале
зберігання при температурі вище +30° C призведе до виникнення реакції
гідролізу, з утворенням аміаку і збільшенням тиску, і до скорочення терміну
зберігання;
Беручи до уваги тенденцію до утворення гідролізу,
граничний термін зберігання розчину січовини AdBlue становить 12 місяців, за
умови дотримання правил зберігання. Зберігання проводиться в резервуарі із
поліетилену, для важких умов роботи. Подача виконується спеціальним нержавіючим
насосом. Розчин січовини AdBlue – є водним розчином, тому негативного впливу на
атмосферу не спостерігається. Всезростаючі вимоги до охорони навколишнього
природнього середовища заставляють виробників вантажних автомобілів постійно
знижувати кількість шкідливих речовин в вихлопних газах, і цим дотримувати
директиву EURO 4, яка вступила в силу з 01.10.2005 р. Для дотримання цих
показників виробники вантажних авто-мобілів використовують добавку AdBlue, яка
під час роботи двигуна дозувальним насосом автоматично добавляється в
відпрацьовані гази і з допомогою відновлювального каталізатора проходить
перетворення оксидів азоту в азот і водяну пару. Заправлення автомобілів добавкою AdBlue виконується окремою
двохпістолетною двосторонньою колонкою «Tokheim Quantium АDВ 1-2».
Магазин з буфетом. В будівлі АЗК запроектовано магазин супутніх товарів з кафе для швидкого
харчування водіїв та пасажирів на 24 посадочних місця. В магазині передбачено
торгівлю товарами промислової та продовольчої груп фасованими в упаковці.
Зберігання товарів передбачено на стелажах в торговому залі. Магазин працює по
методу обслуговування продавцем. Зберігання і торгівля легкозаймистими товарами
заборонена. Робота кафе передбачена на закупних товарах без їх видозмінення:
напівфабрикатах і готових виробах з вузьким асортиментом і невеликим об’ємом
реалізації. Обслуговування відвідувачів здійснюється через барну стійку. Для
зберігання сировини і готової продукції для кафе, що швидко псується,
передбачені холодильні вітрини і столи та холодильні і морозильні шафи. Для
приготування блюд, їх розігріву та підтримання в гарячому стані запроектовано
встановлення електричного технологічного теплового обладнання в приміщенні
гарячого і холодного цеху, доготовочній та в місці видачі блюд. Обслуговування
відвідувачів здійснюється персоналом кафе через барну стійку з відпуском
продуктів в посуді багаторазового використання. Миття виробничого і столового
посуду та інвентаря виробничих цехів, виконується в мийних ваннах. Збір
харчових відходів – в бак для відходів. Зберігання прибирального інвентаря – в
окремому приміщенні в шафі.
АГЗП продуктивністю100 автозаправок на добу. Встановлення АГЗП типу LPG-20п з
підземним резервуаром місткістю 19,9 м3 запроектовано на території
АЗК в котловані глибиною 2,49 м на 2-х нерухомих опорах з кріпленням до 2-х залізобетонних
фундаментів розмірами 1,50 х 3,00 м кожен
і товщиною 25 см із засипанням
котловану піском і його утрамбовуванням. АГЗП призначений для заправки
автомобілів зрідженим пропан-бутаном, укомплектовується стаціонарним
заправником типу, який виконано згідно ТУ
У.33.3-38208062-001:2013. Стаціонарний заправник включає в себе: підземний
резервуар накопичення і видачі СВГ місткістю 19,9 м3, насосну
установку перекачки СВГ, з паливо – приймальний вузол СВГ
типу «європістолет» від автоцистерни в
резервуар, запірну і запобіжну регулюючу арматуру, прилади контролю та
автоматики, технологічні трубопроводи. Заправлення автомобілів СВГ здійснюється
трьома паливороздавальними колонками нафтопродуктів комбінованими із СВГ «Tokheim Quantium 510 LPG СОМВО
5-10 WITH HYDRAULIC CHAIR» (10-пістолетні двосторонні на 5 продуктів комбінованими із ЗВГ) на 3-х
окремих островках під спільним навісом та одною
заправною колонкою "TATSUNO Benc BMP 2024 LPG–U" (4-х пістолетна, двостороння) на спільній конструкції АГЗП під
навісом. Доставка СВГ до АГЗП
виконується автоцистерною. Управління режимами роботи виконується з приміщення
операторської. АГЗП укомплектовується системою продувних трубопроводів та
огородженням. Перед 1-м заповненням перед-бачено продувку обладнання і
трубопроводів за допомогою інертного газу, який доставляється в балонах перед
продувкою.
АЗК працює цілодобово в три
зміни 365 робочих днів на рік (з врахуванням 15 діб на проведення регламентних
і ремонтних робіт), АГЗП і кафе – в 2 зміни. Кількість працюючих – всього 26 чоловік, в тому числі в найбільшу
зміну – 13 чоловік. Група виробничих процесів працівників запроектовано згідно
ДБН В.2.2-28:2010.
Згідно повідомлення про
результати ідентифікації об’єкту, АЗК відноситься до об’єктів підвищеної
небезпеки.
Інженерне забезпечення.
Водопостачання – від проектної водозабірної свердловини. Витрата води на зовнішнє пожежогасіння – 15 л/сек згідно ДБН
В.2.5-74:2013 від 2-х проектних пожежних резервуарів місткістю по 100 м3 кожен. Проектний
зовнішній водопровід-ввід Ду 63 мм - Ду 32 мм монтується з поліетиленових труб
по ДСТУ EN 12201-2-2018. Потреба у воді – 17,444 м3/добу. На вводі в будівлю АЗК запроектовано
встановлення лічильника КВ-1,5 і окремого лічильника КВ-1,5 на полив території.
Проектом передбачено влаштування напірного гідробаку
об'ємом 600л. Гаряче
водопостачання – від електричного водонагрівача об’ємом 500 л. Мережі
внутрішнього холодного і гарячого водопостачання монтуються з поліпропіленових труб по ДСТУ Б
В.2.7-144-2007. Запроектовано виконати герметизацію вводу водопроводу згідно
комплексу 7373-3.
Каналізація – внутрішня
господарсько-побутова каналізація монтується з поліпропіленових
труб Ø 50-110 мм по ДСТУ Б.В. 2.7-140:2007 з
окремими випусками Ø 110 мм господарсько-побутової та виробничої каналізації в
проектну зовнішню каналізацію Ø 160 мм, яка монтується з ПВХ-труб із скидом в
проектні очисні споруди типу «BioProtec-16».
Кількість стічних вод - 17,444 м3/добу.
Стічні виробничі води К3 від кафе відводяться через жироуловлювач "FatProtec C-1". Запроектовано виконати
герметизацію випусків каналізації згідно комплексу 7373-3.Скид очищених вод
виконується в резервуар-накопичувач місткістю 50 м3 з їх подальшим вивезенням автоцистерною. Дощова
каналізація з місць локального забруднення нафтопродуктами монтується з
ПВХ-труб з попереднім очищенням стічних вод на сепараторі нафтопродуктів «OilProtec
C-700/20», очищені води
відводяться в два резервуари-накопичувачі на 50 м3 кожний,з їх подальшим використанням на полив
території, або вивезенням автоцистерною.
Внутрішня
система водостоків будівлі АЗК запроектована із поліпропіленових
труб Ø 110 мм - Ø
160 мм згідно з ДСТУ
Б.В. 2.7-140:2007. Випуск дощових і талих вод здійснюється внутрішньою
системою водостоків через один випуск у дощову систему. Дощова
каналізація монтується з ПВХ-труб з відведенням в два резервуари-накопичувачі
об’ємом 50 м3 кожний. Для запобігання потрапляння
палива в систему дощової каналізації з вузла зливу палива у випадку
розгерметизації автоцистерни запроектовано колодязь з 3-х ходовим краном по
т.п.902-09-22.84 з прийняттям в секцію резервуара пролитих нафтопродуктів. На
трасах каналізації запроектовано колодязі по т.п.902-09-22.84.
Опалення. Для будівлі АЗК – повітряне в
пункті сервісного обслуговування та залі кафе і електричне в решті приміщень
конвективними обігрівачами типу «Thermor». Повітряне опалення запроектовано за допомогою припливних
установок типу SVF та SVB з рекуперацією тепла по металевих повітроводах. Нагрівальні електричні
прилади – з терморегуляторами.
Вентиляція. Для будівлі АЗК - припливно-витяжна з природним та механічним
спонуканням. Приплив – з механічним
спонуканням в пункті сервісного обслуговування і залі кафе - за допомогою припливних установок
типу SVF та SVB з підігрівом припливного повітря по металевих повітроводах. Витяжка: з механічним спонуканням – за
допомогою установки типу SVF, канальних і осьових вентиляторів по металевих
повітроводах з виведенням у внутрішньостінові вентканали та на 500 мм вище
покрівлі будівлі; з природним спонуканням – по металевих повітроводах у
внутрішньостінові вентканали та через жалюзійні решітки. Над тепловим
технологічним обладнанням в гарячому і холодному цеху і доготовочній кафе
запроектовано встановлення витяжних зонтів з канальними вентиляторами. Для пункту
сервісного обслуговування, залу кафе,
гарячого і холодного цеху кафе запроектовано установку настінного та касетних
кондиціонерів. На вході в пункт сервісного обслуговування запроектовано встановлення повітряної
завіси.
Повітропостачання. Для забезпечення
стисненим повітрям сервісної колонки, передбачено її комплектування компресором
Fini 50, підключення якого до електромереж виконано в розділі ЕТР.
Електропостачання,
електрообладнання та освітлення; мережі зв'язку. Розрахункова потужність
запроектованої АЗК – 159,5 кВт (в т. ч. для електрообігріву і нагріву води -
18,4 кВт). Споживач по надійності електропостачання відноситься до ІІІ
категорії. Живлення
запроектованого АЗК запроектовано з точкою забезпечення потужності від ПЛ-10 кВ
"ЗТМ"; точка приєднання – ПЛ-10 кВ на межі земельної ділянки
"Замовника" згідно ТУ № 0153-2021-0101 від 31.03.2021 р, виданих АТ
«ДТЕК Одеські електромережі». Для електропостачання АЗК запроектовано:
будівництво КЛ-10 кВ від точки забезпечення потужності на опорі ПЛ-10 кВ до
проектної ЗТП, встановлення ЗТП-250/10/0,4 на території АЗК, будівництво КЛ-0,4
кВ від проектної ЗТП до ГРЩ АЗК. Для електропостачання запроектованого АЗК
запроектовано встановлення на території АЗК комплектної трансформаторної
підстанції КТП1-1х250/10/0,4. Розрахунковий облік електроенергії передбачено в
РУ-0,4 кВ КТП1-1х250/10/0,4 кВ. Запроектоване електричне обладнання КТП
розташоване в металевому контейнері і складається з силового трансформатора,
камери трансформатора, шафи високовольтних запобіжників РУ-10 кВ і шафи
розподільчого пункту низької напруги РУ-0,4 кВ, які встановлені на спільній
рамі і сполучені між собою. Ввід 10 кВ виконується через прохідні ізолятори.
Фундамент під КТП виконується із фундаментних блоків.
Пристрій заземлення КТП1-1х250/10/0,4 прийнятий загальним
для напруг 10 кВ і 0,4 кВ та повинен бути не більше 4,0 Ом. Заземлювальний
пристрій виконується із горизонтальних заземлювачів з круглої сталі,
прокладених по периметру КТП і вертикальних заземлювачів із круглої сталі.
Живлення запроектованої КТП виконується від існуючої
опори ПЛ-10 кВ по напрузі 10 кВ.
Запроектовано виконати: на існуючій опорі запроектовано встановлення кабельної
муфти НОТ1.1202L, заземлення опори – згідно с. 3.407-150 ЕС-15 схема 3 з опором не
більше 30 Ом, опуск кабеля по опорі захищається стальним кутником на 3,0 м вище
і 0,3 м нижче рівня землі.
Живлення запроектованої ЗТП-250/10/0,4 виконується
кабелем ААБл-10 3х120 мм2 довжиною 150 м підземно в траншеї на
глибині не менше 0,7 м з прокладанням над кабелем сигнальної стрічки. Живлення запроектованого АЗК
запроектовано з джерелом електропостачання від шин РУ-0,4 кВ запроектованої
КТП1-1х250/10/0,4 на території АЗК. Для електропостачання АЗК від ЗТП-250/10/0,4
запроектовано: будівництво підземної
КЛ-0,4 кВ до ГРЩ 1 та ГРЩ 2 двома окремими кабелями відповідно АВБбШв 4х150 мм2 та
АВБбШв 4х95 мм2. Для вводу і розподілу електроенергії в приміщенні
будівлі АЗК запроектовано встановлення: ГРЩ 1 для пункту сервісного
обслуговування (НРШ-3003-125-0951) та ГРЩ 2 для кафе (НРШ-3003-125-0951) з
лічильником СТК 3. Вторинний розподіл електроенергії для ГРЩ 1 виконується за допомогою щита силового ЩС-1
(НШЛ 70) і щита силового ЩС-2 (НШЛ 24) і комплектного ЩАУ; для ГРЩ 2 - за
допомогою комплектних ЩАВ-1 і ЩАВ-2. Як резервне живлення АЗК запроектовано
встановлення дизельелектростанції (ДЕС) контейнерного типу Р55-1 розрахунковою
потужністю 40,0 кВт.
Для електропостачання від дизельної електростанції Р 55-1
до ГРЩ 1 запроектовано кабелі АВБбШв 4х25 мм2, ВВГз 3х4 мм2;
сервісної колонки - кабель ВВГз 3х4 мм2; до очисних споруд – кабелі
2ВВГз 3х4 мм2; до стійок зарядки електромобілів - кабелі ВВГз 5х25 мм2 і SFTP 4х2х0,51 мм2 і кабеля
ВВГз 3х4 мм2 до насосу свердловини з підземним прокладанням на
глибині 0,7-1,0 м. Під’єднання зовнішнього електроосвітлення запроектовано
виконати кабелем ВВГз 3х6 мм2 з підземним прокладанням на глибині
0,7 м; зовнішнє електроосвітлення виконується світильниками PETROL-R-080-02 та GL-080-02-DIM на проектних опорах СВ-1. Запроектовано виконати силове електропостачання
обладнання АЗК та робоче, евакуаційне і аварійне освітлення будівель і споруд
АЗК. Підводка до силових споживачів виконується кабелем ВВГнг в порожнинах стін
та за підвісною стелею, в поліетиленових трубах в підготовці підлоги (для
будинку АЗК) і в стальних трубах в землі на глибині 0,7 м до острівків ПРК та (N)HXH (для приладів ОС і СРВНС) в
металорукавах в порожнинах стін та за підвісною стелею. Групові мережі електроосвітлення
запроектовані кабелем марки ВВГнг в металорукавах в порожнинах стін та
за підвісною стелею (для будинку АЗК) та
в поліетиленових трубах в землі і в металорукавах під обшивкою конструкції
навісу (для навісу і фризу навісу); аварійного освітлення - кабелем
марки (N)HXH в металорукавах в порожнинах стін та за підвісною стелею.
Електроживлення АГЗП
запроектовано від ЩАУ ГРЩ 1 будинку АЗК і виконується кабелем ВВГнг 5х4 мм2.
Розподільчі силові мережі АГЗП виконуються кабелями КВВГнг, ВВГнг і SFTP в
поліетиленових трубах в підготовці підлоги (в будинку АЗК) і в стальних трубах
в землі на глибині 0,7-1,0 м.
Норми освітленості приміщень об’єкту відповідають вимогам
ДБН В.2.5-28-2018. Проектом передбачено заземлення
неструмопровідних частин обладнання, корпусів світильників по сис-темі TN-C-S.
Заземляючими проводами служать захисні РЕ провідники електромережі.
Звукофікація передбачається з використанням звукового
підсилювачіа типу КТП02-60-12 до складу якого входить два гучномовці і сім
переговорних пристроїв. Мережа звукофікації запроектована проводами марки
FLAME-X 950 (N) HXH FE180/E30 які прокладаються по навісу в металорукаві.
Заходи з питань безпеки експлуатації та вимог охорони праці,
забезпечення захисту від шуму.
В пояснювальних записках подано розділи: заходи по
охороні праці, протипожежні та
вибухово-пожежні заходи.
Проектними рішеннями для розділів проекту ТК, ТХ, ЗВК, ВК, ОВ, ЕП, ЕТР, ЕЗ, АТХ, СЗ і ЕГ (в кресленнях та пояснювальних
записках) передбачено:
- розміщення обладнання з дотриманням нормативних
проходів та проїздів;
- забезпечення обслуговуючого персоналу необхідними
санітарно-побутовими приміщеннями;
- захист підземних резервуарів і стальних трубопроводів
від грунтової корозії;
- забезпечення АЗК
засобами первинного
пожежогасіння;
- рекуперація випарів з паливороздавальних колонок та з
резервуарів пального в автоцистерну при зливі нафтопродуктів;
- автоматизацію виробничих процесів заправки автомобілів
і заповнення резервуарів;
- захист колон навісу від механічного пошкодження шляхом
влаштування колесовідбійної дуги на острівцях;
- заземлення неструмопровідних
частин електрообладнання, корпусів світильників по системі TN-C-S;
- встановлення пристроїв
захисного вимкнення – диференційних
реле АD;
- захист від статичної електрики;
- блискавкозахист будівель і споруд АЗК шляхом
встановлення блискавкоприймальних сіток на будівлі і блискавкоприймачів;
- влаштування зовнішнього контуру заземлення будівель і
споруд АЗК опором не більше 4 Ом;
- протекторний захист підземного обладнання АЗК;
- захист підземних резервуарів від грунтової корозії та їх
електрохімзахист;
- компенсація реактивної потужності споживачів АЗК,
шляхом встановлення автоматичної конденсаторної установки потужністю 60
кБар;
-
заземлення автоцистерн при зливі нафтопродуктів та СВГ.
Згідно вказаного розрахунку по ідентифікації об’єкту
підвищеної небезпеки, АЗК відноситься до об’єкту підвищеної небезпеки.
В проектних рішеннях передбачено заходи по забезпеченню
безпеки експлуатації запроектованого об’єкту. Обладнання з підвищеним рівнем шуму
відсутнє.
Запроектований АГЗП укомплектовується необхідною запобіжною
та регулюючою арматурою і КВП, системою скидних трубопроводів та продувного
трубопроводу з виведенням його на 3 м
вище рівня планувальної позначки землі. Запроектовано встановлення датчиків
рівня для резервуара СВГ і поплавкових клапанів для резервуарів РМП.
Запроектовано встановлення сигналізатора довибухових
концентрацій пропан-бутану і метану та
нафтопродуктів АСРВНСО «Сола-11» в
приміщенні операторської з датчиками в приміщеннях будівлі АЗК та на майданчику
АГЗП з виведенням попереджуючого сигналу та відключенням роботи АГЗП.
Пожежогасіння – від 2-х проектних пожежних резервуарів
місткістю по 100 м3 кожен і за допомогою вогнегасників та інших
засобів первинного пожежогасіння протипожежного щита.
Приміщення будівлі АЗК забезпечуються природним і
штучним освітленням, опаленням і припливно-витяжною вентиляцією.
Кришки колодязів в радіусі 50 м від АГЗП виконуються
згідно вимог ДБН В.2.5-20-2018. Вводи і випуски інженерних мереж будівель
підлягають герметизації згідно вимог комплексу 7373-3.
Екологічна безпека об’єкту
За результатами аналізу матеріалів проекту та висновку з «Оцінки
впливу на довкілля» по даному об’єкту встановлено, що джерелами потенційного впливу
запроектованого АЗК на навколишнє середовище є: технологічне обладнання АЗК - дихальні
клапани підземних резервуарів для зберігання нафтопродуктів, заправний
майданчик (паливороздавальні колонки), технологічні процеси з АГЗП (зливна
струбцина, запобіжний клапан на резервуарі зберігання СВГ, заправна струбцина
газових колонок, продувні свічки насосу), викиди при роботі резервної ДЕС (на
випадок відключення електроенергії), очисні споруди, автотранспорт -
маневрування територією АЗК. Додатковим
джерелом забруднення атмосферного повітря будуть тимчасові викиди
забруднюючих речовин, що утворюються при проведенні будівельних робіт, які в
цілому на стан повітряного середовища не впливають.
У повітря будуть надходити: азоту
діоксид, вуглецю оксид, ангідрид сірчистий,
пари бензину, вуглеводні граничні,
сажа, аміак, сірководень, метан, пари пропану та бутану, вуглекислий газ.
Концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі не перевищують нормативів ГДК.
Для зменшення негативного впливу на атмосферне повітря
проектом передбачені такі заходи: налив в резервуари і подача нафтопродуктів в паливо-роздавальні
колонки закритим способом і автоматизація процесу заправки транспорту,
застосування підземних двостінних резервуарів, обладнаних дихальними клапанами,
які спрацьовують тільки при досягненні відповідного тиску парів палива в
резервуарі; застосування сучасних ПРК та
інше. Вплив об’єкту,
що проектується, на атмосферне повітря вважається допустимим.
Змін клімату
та мікроклімату в результаті планованої діяльності не очікується,
оскільки в результаті будівництва та експлуатації об’єкту відсутні значні
виділення теплоти, інертних газів, вологи. Особливості кліматичних умов, які
сприяють зростанню інтенсивності впливів планованої діяльності на навколишнє
середовище, відсутні. Через незначні розрахункові обсяги парникових газів,
застосування озонобезпечних холодоагентів, тощо, проектований об’єкт не
чинитиме негативного впливу на клімат.
Вплив на водне середовище та
ґрунти очікується у межах нормативів, завдяки комплексу заходів, передбачених
проектом: відведення
господарсько-побутових стічних вод від будівлі АЗК на локальні очисні споруди
біологічної очистки; на випуску стічних вод з мийок посуду кафе, які
забруднені жирами передбачено встановлення жироуловлювача, після жироуловлювача
вода відводиться на ЛОС
для подальшої очистки, виключення скиду в стічні води відходів нафтопродуктів;
влаштування твердого водонепроникного покриття в місцях, де проводяться
операції з нафтопродуктами; виконання гідроізоляції трубопроводів і
резервуарів; огородження зон озеленення бортовим каменем, що запобігає змиву
грунту на дорожнє покриття під час проливного дощу; використання підземних
двостінних резервуарів з постійним контролем герметичності, що запобігає
аварійним виливам нафтопродуктів; обладнання колонок стоп-пістолетами з
запобіжним закриваючим механізмом, який при падіння пістолету на землю, при
розриві наповнювального шлангу або при заповненні пальним в бакові досягне
пістолета, автоматично його закриває; вертикальне планування площадки,
забезпечення відведення дощових і талих вод з території, з місць зливу та
роздачі ПММ для очистки на очисні споруди стічних вод від нафтопродуктів;
очищені стічні води відводяться в резервуари-накопичувачі.
Для прийняття аварійного розливу нафтопродуктів
передбачений резервуар пролитих
нафтопродуктів.
Водопостачання об’єкту передбачається від водозабірної
свердловини. Для визначення якості питної води із водозабірної свердловини
проводиться моніторинг води. Суб’єктом
господарювання в встановленому законом порядку отримати дозвіл на
спецводокористування.
Будівництво
й експлуатація АЗК з АГЗП не торкається елементів геологічного,
структурно-тектонічного ландшафту і не викличе негативних явищ геотехногенного
походження в геологічному середовищі. Вплив
на геологічне середовище відсутній.
До початку будівництва необхідно
провести зрізку родючого шару землі, в подальшому частина грунту
використовується при благоустрої та озелененні даної ділянки. А зайвий грунт
вивозиться на рекультивацію.
При експлуатації
об’єкту не відбудеться змін рослинного і тваринного світу, радіоактивний фон не
збільшується. На території зелені насадження
відсутні. Загроз для місцевих видів птахів та тварин впродовж всіх періодів
їх річного циклу не виявлено. На
об’єкти природно-заповідного фонду негативний вплив не здійснюється. Проектом передбачено проведення
озеленення в сукупності з благоустроєм території земельної ділянки.
Негативного впливу на існуюче техногенне середовище не
передбачається. На соціальне середовище вплив оцінюється як позитивний.
Заходи,
розроблені проектом, дозволяють зберегти екологічну рівновагу в районі
розміщення об’єкту, зменшують до мінімуму вплив негативних факторів, що
впливають на грунт, рослинність, повітряне середовище, водні ресурси при
експлуатації об’єкту.
Сміття, що утвориться
в процесі будівництва, та утворюватиметься при експлуатації об’єкту вивозиться
на погоджений смітник, згідно договору. Відходи нафтопродуктів здаються на
утилізацію в ліцензійну організацію.
Санітарно-захисна
зона для запректованого об’єкту становить 50м та витримується до
житлово-громадської забудови. Негативний вплив на здоров’я населення вкрай малий. Соціальний ризик оцінюється як «прийнятний».
З
проведеної оцінки можливого впливу на навколишню природне середовище від
об’єкту можна зробити висновок, що виробнича діяльність АЗК з АГЗП не приведе
до погіршення стану навколишнього середовища.
Пожежна
безпека об’єкту
Проект розроблений
у відповідності до вимог нормативних документів з пожежної безпеки, чинних в
Україні.
Існуюча АЗК ІІІа ступеня вогнестійкості. Будівлю передбачено обладнати
системою пожежної сигналізації, пожежогасіння; системою оповіщення про пожежу
та управління евакуацією людей, системою централізованого пожежного
спостереження. На об’єкті будівництва передбачено влаштування СРВНСО
технологічного обладнання та комплексу, локальну системою оповіщення, блискавко
захист.
Проектом передбачено укомплектування об’єкту первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами
належності. (р.7.2)
Установлюються газоаналізатори біля технологічного
обладнання та у технологічному приямку в приміщенні операторської.
- Для усунення можливості виникнення
вибухонебезпечної ситуації, передбачено: влаштування блискавкозахисту;
- для раннього виявлення
пожежі передбачається обладнання об’єкту системою пожежної сигналізації;
- для евакуації людей при
можливих аваріях і пожежах, передбачено використання проектованих евакуаційних
проходів і виходів; локальну систему оповіщення та управління евакуацією людей;
- передбачено забезпечення АЗК 400 л
піноутворювача для цілей зовнішнього пожежогасіння;
-
на колодязях, розміщених в зоні 50 м від
газового резервуара передбачено
встановлення по дві кришки, простір між
кришками повинен бути засипаний піском шаром не менше 15 см, або іншим
матеріалом для запобігання потрапляння газу в колодязі в випадку його витоку;
-
застосування негорючих матеріалів та
інструментів які виключають іскроутворення;
-
основне технологічне обладнання
передбачено у вибухозахищеному виконанні;
-
в будівлі АЗК не передбачається торгівля
та зберігання легкозаймистих та горючих рідин;
-
заборонено проведення відпуску палива під
час виконання зливних операцій.
Зовнішнє пожежогасіння АЗК передбачається від двох запроектованих пожежних водойм по 100 м3 кожна.
Передбачено влаштування автоматизованої системи раннього виявлення
загрози надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (ДБН В 2.5-76-2014)
об’єкту будівництва.
Проведена «Ідентифікація об’єкта господарської діяльності» згідно ст.9
Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки».
Розроблено «Повідомлення про результати ідентифікації об’єкта
підвищеної небезпеки» у відповідності до Закону України «Про об’єкти підвищеної
небезпеки».
Розроблено «План локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та
аварій» ст.11Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки».
Розроблені «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту»(ДСТУ-Н Б Б.1.1-19:2013).
Експертиза проведена за напрямами, зазначеними у п. 8.6
ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної
документації на будівництво».
При цьому у
відповідності до п. 8.6.9 зазначеного стандарту до проведення експертизи проектної документації не залучались експерти з
питань ядерної і радіаційної безпеки та експертиза за цим напрямом не
проводилась, оскільки об’єкт не призначений для поводження з радіоактивними
матеріалами та відходами від них.
У процесі розгляду проекту за зауваженнями ТОВ «Українська будівельно-технічна експертиза»
проектною організацією за погодженням із замовником у проект внесені зміни
і доповнення.
Відповідальність
за внесення змін в усі примірники проекту покладається на генпроектувальника
та замовника.
Розділи
